Ei siis mitään läppäriä tai tablettia. Sellainen iso, verkkovirralla toimiva kone, jossa monitori, näppäimistö, hiiri ja kaikki erikseen kytkettynä siihen laatikkoon.
Käsittääkseni ovat nykyisin aika harvinaisia. Työmaillakin taitaa vanhimmat koneet olla läppäreitä.
Itse olen jo vuosia käyttänyt vain puhelinta, kun tablettikin meni särki. Ihan hyvin tällä 6" puhelimella pärjää.
Muistatteko sen ajan, kun puhelimen piti olla mahdollisimman pieni? Nykyään ei enää ole mitään pikkupuhelimia.
Ja entäs nettiyhteys. Aikoinaan 1M oli jo suuri edistysaskel. Nyt huvikseni mittasin, niin 319M ja tämä on hitain 5G 🫠
Näin se maailma muuttuu.
>simiti<
Kellään enää pöytäkonetta?
28
308
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä aika monellakin on pöytäkone.
- Anonyymi
Edes kohta 80 vuotiaalla isälläni ei enää ole pöytäkonetta. Vaikea uskoa, että hirveän monella olisi.
Toki voin erehtyä, koska laajaa tutkimusta ei käsittääkseni ole tehty.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edes kohta 80 vuotiaalla isälläni ei enää ole pöytäkonetta. Vaikea uskoa, että hirveän monella olisi.
Toki voin erehtyä, koska laajaa tutkimusta ei käsittääkseni ole tehty.
>simiti<On kyllä. Varsinkin monilla nuorilla, jotka pelaavat on pöytäkone, koska läppärit ovat siihen tarkoitukseen huonoja.
- Anonyymi
Riippuu ihan siitä, mitä sillä koneella tekee.
Nimenomaan. Itselläni on sekä läppäri että pöytäkone. Lähtisinkö asiakaskäynnille pöytäkoneella, editoisinko videoita, katselisinko elokuvia, telkkaria tai pelaisinko kotona läppärillä?
No en. 😉- Anonyymi
Tokikin. Itse vain kirjoittelen palstalla ja silloin tällöin tilaan Prismasta matskua. Siihen pelkkä puhelin riittää loistavasti.
Joskus otan etanolipohjaista virkistysjuomaa ja laitan puhelimen kautta kotiteatterivahvistimelle musiikkisignaalia.
Tokikaan joissain työnteossa ei taida vielä puhelin riittää?
>simiti<
- Anonyymi
No jos sillä härvelillä jotain oikeasti tekee niin kyllä se on silloin pöytäkone isolla näytöllä. -Dino
Minulla on, ei kylläkään iso, 20x20 cm, paksuus 6 cm
Poikani on kova pelaamaan ja hänellä on itse rakennettu pelikone.. vimpan päälle.
Ei oikeat pelaajat pelaa läppäreillä vaan pöytäkoneilla.
Töissä mulla on useammassakin työpisteessä kiinteä pöytäkone. Läppäreissä ei riitä tehot niin monien suurien ohjelmien pyörittämiseen samanaikaisesti.- Anonyymi
Pöytäkone se olla pitää jos pelaa tai käyttää tietokonetta kuvankäsittelyyn ja videoeditointiin.
Tavallinen läppäri ei ole edes pelikäyttöön tehty, eikä juurikaan muutakaan vaativampaa tehdä, koska ei siinä ole edes tehokasta näytön ohjainta.
Tavalline läppäri huuutais hoosiannaa, jos siihen laittas vähänkään vaativamman peli, niin läppärin tuulettimet pyöris täysillä.
Tietenkin erillinen kunnon näyttö, ei miltään läppärin ruudulta tihrustamisesta mitään tuu.
Kolmanneksi, läppärissä ei ole edes riittävästi USB liitäntöjä.
Ei 2-3 usb 3.2 liitännällä mitään tee, ne loppuu heti kesken.
Niitä pitää olla riittävästi 4-8, ettei tartte koko ajan irroittaa lisälaitteita irti, kun ei liitännät riitä.
Pöytäkone, koska sitä voi päivittää uusilla komponenteilla, ei marketin läppäriä voi päivittää, siinä on tehtaan laittamat komponentit, eikä halvimpia läppäreitä voi edes päivittää millään tavoin.
Pöytäkoneen saa myös sellaiset komponentit, kuin haluaa, ei läppärissä ole sellaisat mahdollisuutta. - Anonyymi
Juu. puhelin oli hyvä, jos se mahtui paidan rinta taskuun.
- Anonyymi
Tietokonepiste on ja siihen kuuluu myös äänentoistolaitteisto.
Usein konetta räplätessä kun haluaa kuunnella myös musiikkia.
Näyttö ei ole kuin 27", kaareva Samsung 4K-näyttö. Suurempi ei mahtunut 1200 pöytäleveyteen. Olen harkinnut uusia pisteen, se vain menisi sitten taas vähän sähläämiseksi koska suurempi näyttö tarkoittaisi leveämpää pöytätasoa.
Mahtuisi noin 50-80 mm leveämpi näyttö jos ei rakoja jättäisi, vaikeuttaisi siivoamista.
Eli, kyllä tuo on käynyt mielessä. Joku 32-40" näyttö olisi ihan mukava, helpottaisi katsomista yksityiskohtineen.
AV- Anonyymi
tuttu testaili tuossa näyttöjä ja kaarevuutta että missä vaiheessa kaarevuudesta alkoi saada todellista hyötyä ja päätyi lopputulokseen että 34" ja yli niin saadaan hyöty irti
- Anonyymi
Pöytäkone (2kpl) on äänityöaseman hermokeskuksena. Muuten en tarvitse. Nettiasiat hoidan yleensä IPadilla.
Minulla on sekä läppäri että pöytäkone. Yleensä käytän pöytäkonetta. Sen ääressä on paljon mukavampi istua hyvällä tuolilla. Ja pelitkin pyörii paremmin. Unohtamattakaan isompaa näyttöä. Mutta ei minulla ole mikään tehokone sentään.
- Anonyymi
Ainakin multa löytyy myös tuollainen. Myös oikeastaan kaikilla tuntemillani, on pelikoneena pöytäkone.
- Anonyymi
Ja siis kyllä mun oma henkilökohtainen läppärini on myös ns. peliläppäri, mutta ei se nyt likimainkaan yhtä hyvä pelikäytössä ole, vaikka kyllä sillä pelaamaan pystyykin.
- Anonyymi
Tiedän useita joilla on pöytäkone ja yhdellä mun kaverilla on putki televisio.
- Anonyymi
Ostin ensimmäisen LCD-töllön vasta 2022 joulukuussa, siihen asti oli 21 tuuman kuvaputkitöllö. Ei tullut vaihdettua kun aika menee tietsikan ääressä.
- Anonyymi
Pöyräkoneessa on se hyvä puoli, että niitä on yleensä halutessaan suht helppo upgreidata. Läppäreihin yms. on yleensä hyvin vaikeaa lähteä päivittämään parempia komponentteja, vaan pitää yleensä hankkia kokonaan uusi kone.
- Anonyymi
Minulla oli pöytäkone viimeksi vuonna 2010. Tämä nykyinen läppäri ollut 2,5 vuotta.
- Anonyymi
On pöytäkone, siitä saa uutiset pitkin päivää, voi maksaa laskut, voi pelata totoa ja katsella ravit. En osaisi ilman sitä olla.
Todellakin on iso ja tehokas pöytäkone, isolla kaarevalla näytöllä.
- Anonyymi
Käytössä radeon 7900XT, niin pitää olla kunnon tornikotelo jossa tehokas virtalähde. Kevyeen käyttöön riittää läppäritkin.
- Anonyymi
Kai aloitus oli vitsi? Minulla on vain "pöytäkone" ja 27 tuuman 4K-näyttö, älypuhelinta ei ainakaan vielä ole. Tosin ei se tietenkään pöydällä ole. Kuvan saatan laittaa huomenna.
- Anonyymi
Läppäri Acer Aspire vuosimallia ehkä 2008,
14", päivitetty vistasta windows 10:iin, youtuubikin toimii....
Putkitelevisio myös 14", digiboxi, toimii
Kysymys: miten käy tulevana keväänä, näkyykö putkesta valoa enää, tietäisikö kuka... ? - Anonyymi
Minulla asus läppäri. Pöytäkonetta ei ole ollut yli 10 vuoteen. Tää makso 349 euroa uutena, ihan perus nettii selailuun ja musan kuunteluun.
- Anonyymi
Hitto mitä juntteja pöytäkoneineen! Tulkaa pellepelaaja juntit jo nykyaikaan!
Junttipellet vinkuu jostain pelaamisesta ja leuhkii paskalla pöytäperseellään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.778852Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli662845Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä182098- 1572021
Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️211973Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1381881Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?301740- 461566
- 1031502
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411256