Raha kiertää ei korut

Anonyymi-ap

Pronssiset Kalevala Korun kaulakääty, rannekoru ja sormus myytäessä käytettyihin koruihin liikkeeseen ovat yhteensä 25€ arvoiset, ostettaessa käytettynä liikkeestä kaulakääty on 75€, ranneke 50€ ja sormus30€.
Uutena ostettaessa hinnat ovat vähintään kaksinkertaiset.
Korut eivät pidähintojaan silloin kun ne ostetaan kuluttajalta takaisin kiertoon mutta myytäessä kuluttajalle käytettynä ne ovatkin menettäneet ovh. hinnastaan vain puolet.
Miten mahtaa olla hopea ja kultakorujen kanssa?

Kuluttajaa rahastetaan.

Miten pitäisi suhtautua kstsellessa käytettyjä koruja?......nyt ne käytetyt pronssiset ovat minulle 10€ arvoisia ainoastaan.

4

127

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yleensä korujen arvo ainakin käytössä on omistajalle jotain aivan muuta kuin korujen hinta ostettaessa tai myytäessä.

Uutenakin ostetut korut ovat yhden käyttökerran jälkeen käytettyjä! Minun korut ovat kaikki käytettyjä. Olisin voinut ostaa kaikki koruni valmiiksi käytettynä ja sinä et tiedä, miten vanhoja ja miten kalliita ne ovat olleet ostettaessa, vaikka kuinka katselisit.

Jos aikoo hankkia koruja käytettynä, kannattaa olla tietoinen suunnittelijasta, korun aitoudesta, hintatasosta. Korun materiaali ( kultapitoisuus, jalokivet)ja paino ovat tärkeät. Käytetyt korut on paras ostaa luotettavalta myyjältä, ei Torista, jos hinta on muutamaa euroa tai muutamaa kymppiä enemmän eikä tunne korumaailman asioita.

• Anonyymi

????

• Anonyymi

Pronssiset Kalevala Korut

• Anonyymi

Tunne ja käyttö arvot on erikseen.
        Ei ole järkeä ostaa pronssikorua kun siitä ei saa makssmaansa rahaa takaisin.
        Hyvitetäänkö hopea ja kultakoruists yhtä vähän?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      86
      1540
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      1190
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      172
      1070
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      52
      882
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      861
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      848
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      838
    8. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      792
    9. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      769
    10. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      763
    Aihe