Pahuuden ongelma Monet ateistit pitävät pahuuden ongelmaa

Anonyymi-ap

Monet ateistit pitävät pahuuden ongelmaa syynä siihen, että ovat ateisteja.
Ehkä suurin kristinuskon ongelma on pahuuden ongelma-miten sovittaa yhteen se tosiasia, että Jumala on täydellisen hyvä ja rakastava, ja se tosiasia, että tässä maailmassa on pahuutta. Lyhyesti sanottua, jos Jumala on kaikessa hyvä ja kaikkivoipa, miksi on olemassa pahuutta ja vieläpä niin paljon ?
Tätä aihetta käsitellään tänään.
Voit katsoa sitä Media7 sivuilta Raamatun tutkistelu
Aitolahti tai joku muu.

14

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tietenkin siitä syystä että ihminen haluaa pahuutta. Kannattaa sotarikoksia ja kansanmurhia.

Ei syitä tarvitse etsiä kovin kaukaa.

• Anonyymi

Tämä ei ole pelkästään akateeminen ongelma, vaan asia, joka vaivaa syvästi monia ihmisiä ja joka estää joitakin oppimasta tuntemaan ja rakastamaan Jumalaa.

Kello. 10.00 keskustellaan tästä aiheesta Media7

• Anonyymi

Ei Jumala luonut ihmiselle automaattisesti pahuutta. Ei paratiisissa ollut mitään pahaa itsessään, ei edes huolia eikä tuskia. Kaikki oli täydellistä ihmisen osalta.

Pahuus tulee siitä että ihminen on vapaa olento, ei hän ole eläimen kaltainen, joka on luotu toimimaan vaistojen varassa mitään ajattelematta ja selviää siten kuten selviää.

Ihmisellä oli vapaa tahto joko olla syömättä sitä kiellettyä hedelmää tai syödä.

Käärme toi pahuuden ihmisen mieleen kuiskimalla kuten tänä päivänä, että eivät ne sotarikokset ole pahoja eikä kansanmurha eikä niitä edes tapahdu, muut valehtevat. Ihmisellä on mahdollisuus valita itse hyvän ja pahan väliltä ja ihminen valitsee yleensä pahan.

Pahan valinta tulee siitä, että ihminen ei usko siihen että Jeesuksen Kristuksen kautta hän voi päästä Jumalan yhteyteen Pyhän Hengen kautta, hän voi siten voittaa pahan itsessään kun Jumala hoitaa asian.

Ihminen itse omilla selityksillään vain ruokiii pahuutta kannattamalla sotarikoksia ja on sitä mieltä että ihmisiä tulee silmittömästi tappaa monissa tilanteissa. Se ei ole Pyhän Hengen puhetta, vaan ihmisen pahuutta.

• Anonyymi

"Ei Jumala luonut ihmiselle automaattisesti pahuutta. Ei paratiisissa ollut mitään pahaa itsessään, ei edes huolia eikä tuskia. Kaikki oli täydellistä ihmisen osalta."

No olihan siellä se "käärme".

Ilman Jumalan lupaako se oli päässyt sinne luikertelemaan ja pettämään viattomia ihmisiä, joilla ei ollut hajuakaan siitä, mitä se kuolema tarkoitti?

Aika rankka rangaistus ihmiskunnalle yhdestä erehdyksestä!

• "Ihmisellä oli vapaa tahto joko olla syömättä sitä kiellettyä hedelmää tai syödä."

Mutta Aatami ja Eevahan olivat syyntakeettomia. He eivät voineet tietää että kieltojn noudattaminen tai rikkominen on paha asia, eivätkä he voineet arvioida mitkä seuraukset ovat hyviä ja mitkä pahoja. Vapaa tahto on merkityksetöntä, jos on mahdotonta arvioida tekojensa tosiasiallisia seurauksia.

• Anonyymi

Tietenkään meistä ei ole arvostelemaan Jumalaa.

Voimme arvioida vain ihmisten käsityksiä Jumalasta ja uskosta, mutta emme itse Jumalaa.

Ongelma on myös siinä että on vaikea olla hyvää jos vastakohtana ei ole pahaa. Aina pyhyydellä on joku aste jossa se menee sitten pahuuden puolelle.

Eikä sinällään Jumala mitenkään kovin huonoja olosuhteita ole ihmiselle maapallolle järjestänyt. Asiat voisivat olla paljon huonomminkin.

Jumala kun on henki, niin siihen nimenomaan kuuluu hengen olemus se mitä tilaa henki kuvastaa. Juuri hengen vuoksi meillä on yleensä tunteet ja juuri niiden tunteiden kautta voimme olla myösyhteydessä Jumalan Henkeen ja niiden kautta Jumala vaikuttaa.

Ja vaikka miten ihminen herjaisi Henkeä ja sen ilmentymistä, niin silti ihminen on hengellinen olio, josta jo ulospäin näkee minkä hengen vallassa ihminen on ja vielä herkemmin sen. hengen aistii kun ihminen jollakin tavalla ilmaisee itseään.

Käärme toi ihmiseen kavaluuden henkeä. Kieltämättä Jumala oli luonut kavalan eläimen ja ihminen meni siihen retkuun että uskoi väärää henkeä eikä missään mielessä ajatellut että ei mikään henki voi kävellä Jumalan hengen ohi. Kyse oli enemmän hengen taistelusta kuin siitä että juuri näin oli sanottu, juuri näin piti tehdä. Omaksuttiin väärä henki käärmeestä ja niin lankeemus oli valmis.

Nykyisinkin ihminen taistelee aivan samoja asioita vastaan kuin mitä ensimmäinen ihminen syntiinlankeemuksessa. Sitä ettei omaksu väärää henkeä ja sitä myötä ryhdy tekemään vääriä asioita. Juuri siksi Pyhän Hengen vaaliminen on tärkeää ja olennaista elämässä.

• Anonyymi

Pahuuden ongelma on jumalan luoma ongelma.
      Hän munasi koko touhun. Jumalassa korostuu se pahuus, joka raamatussa tuodaan selvästi esiin. Jumala on luomansa saatanan kuva. Jumala on kostonhimoinen, pitkävihainen, sotaisa, julma, säälimätön, armoton, hän luo pimeyden, hän tuottaa onnettomuuden, hän aiheuttaa sairauksia jne.

Jer. 13:14 "Minä en sääli, en säästä enkä armahda."
      Jes. 45:7 "Minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän."
      2. Moos. 4:11 "Ja Herra sanoi hänelle: Kuka on antanut ihmiselle suun, tahi kuka tekee mykän tai kuuron, näkevän tai sokean? Enkö minä, Herra?"
      Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen."
      - "He nääntyvät nälkään ja menehtyvät ruttoon, kulkutautien poltteeseen; minä lähetän heidän kimppuunsa petojen hampaat ja tomussa matelevaisten myrkyn."
      Psalmit. 7:12-14 - Jumala, joka vihastuu joka päivä.

• Anonyymi

Jumalan luoman ihmisen kanssa elo ei oikein mennyt putkeen ihmisen saaman vapauden vuoksi. Melkolailla heti piti vedenpaisumuksessa hukuttaa muut paitsi yksi perhekunta.

Juutalaisten kanssa tuli lähtemättömiä ongelmia ja heille piti antaa ankarat lain taulut, joissa kuolema on tavanomainen rangaistus.

Uusi liitto kuitenkin sovitti kaiken. Siinä Jumala hylkäsi kaiken sen mitä oli aikaisemmin juutalaisten kanssa sopinut ja solmi nyt kaikkien ihmisen kanssa mahdollisen Hengen liiton, jossa ihminen saattoi päästä osalliseksi Jumalan Hengen hyvyydestä ja täyteläisyydestä. Takana oli lainkiivailut, kosto ja Jumalan mielyttäminen älyttömillä teoilla ja käskyillä.

Nyt Jumala on rakkaus eikä kiivas lainlaatija, jonka mieliksi pitää tappaa jos ei jotain lakia noudata. Nyt Jumala Hengessään johdattaa lapsiaan hyvään ja on itse rakkaus ihmiselle.

• Anonyymi

Jumala itse on luonut pahuuden.
      Hän ei voi siis syyttää ketään muuta pahuudesta kuin itseään.
      Mutta eihän mielipuoli koskaan ota syytä itselleen, vaan syyttää aina jotain muuta tahoa, kuten uskonlahkojenkin on tapana toimia, kun ne harrastavat vääryyttä.

• Anonyymi

Uskotko sinä että Jumala on olemassa ?

• Anonyymi

Valehtelet!
        Jumala nimenomaan loi pahuuden ja siksi hänkin on paha ja hänestä lähtee paha, hän on pahan alkuun panija. Se on faktaa, mikäli uskot sen, mitä raamattuun on asiasta kirjoitettu.
        Kaikki pahuus lähti Jumalan taivaasta ja jumalan luomistyön johdosta.

• Anonyymi

Jumala teki ihmisille Eedenin ihanan puutarhan. Hän antoi heille vapaantahdon, joka on persoonan edellytys. Hän asetti selvät rajat, ihmisielle. Aatamin ja Eevan ei olisi tarvinnut hylätä Jumalan käskyä ja totella langenneen enkelin houkutuksia, käärmeen kautta. Jumalan käskyt ovat Pyhiä, eikä niiden viisauksista tingitä. Aatami ja Eeva karkoitettiin Eedenistä, hankkimaan leipänsä otsa hiessä. Luzifer ja kapinoivat enkelit heitettiin ulos Taivaasta. Nytkin se vaikuttaa ihmisissä, demoniensa kautta, haitaten ihmisten saamaa hallintavaltaa maanpäällä. Jeesus tuli ihmiseksi Taivaasta ja kärsi Pyhän rangaistuksen, jonka Aatami ja Eeva tuottivat. Hän inspiroi Uudentestamentin, asettaen käskyt ja ohjeet ihmiskunnan hyvin voinnin maksimoimiseksi ja evankeliumin ehdot, ikuisen elämän palauttamiseen, kuten Eedenissä oli. Nyt saamme valita ikuisuutemme viettopaikan vapaasti, joko Jeesuksen kautta Jumalan valtakuntaan, tai hylkäämällä sen. On vain kaksi vaihtoehtoa.

• Anonyymi

Jumala loi sen käärmeenkin, eli pahuuden.
        Sitä on turha kieltää.
        Jumala itse on raamatussa kertonut, että hänestä lähtee sekä paha että hyvä.
        Hänessä asuu siis myös pahuus.

• Anonyymi

Miten luoda maailma jossa ei olisi jonkinasteista pahuutta?

Siis jos on eläviä olentoja.

Ainakin olisi erilaisia hyvyyden asteita, koska elävät olennot kuitenkin tekevät kaikenlaista, niillä erilaisia tahtoja ja tiloja tehdä asioita.

Käytännössä edes Jumalalla ei olisi ollut mahdollista luoda elävien olentojen maailmaa ilman jonkinasteista pahuuden ilmentymää.

Tai sitten oliot olisi pitänyt veistää puusta ja ne olisivat olleet puu-ukkoja.

Silloin minkään asteista pahuutta ei olisi vahingossakaan syntynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      146
      1970
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      300
      1149
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      82
      963
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      888
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      819
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      53
      799
    7. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      18
      756
    8. 71
      754
    9. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      701
    10. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      699
    Aihe