Hieno homma että sähköautojen arvot romahtavat ensimmäisenä parina vuotena rajusti.
On todellinen voittaja kun ostaa tuollaisen arvonsa menettäneen käytetyn sähköauton jonka käyttökustannukset ovat vain murto-osa polttiksen käyttökuluista.
Tuplavoittaja.
Käytetyn sähköauton saa halvalla ja sillä ajaa halvalla
49
276
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä niitä ihan halvalla saa, vaikka kuinka päivästä toiseen tuosta "arvojen romahtamisesta" kampanjoita tavalla tai toisella.
Mikä sua oikeasti vaivaa?- Anonyymi
Täällähän on kerrottu päivittäin miten uuden sähköauton arvo romahtaa. Sehän tarkoittaa väistämättä sitä että niitä saa halvalla käytettynä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällähän on kerrottu päivittäin miten uuden sähköauton arvo romahtaa. Sehän tarkoittaa väistämättä sitä että niitä saa halvalla käytettynä.
Ja olet niin toope että luulet että kätettynä ostetun arvo ei romahda? Se romahtaa ihan samalla tapaa kun ihmiset pelkäävät akkujen hajoamista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja olet niin toope että luulet että kätettynä ostetun arvo ei romahda? Se romahtaa ihan samalla tapaa kun ihmiset pelkäävät akkujen hajoamista
Jos ostaa auton käytettynä halvalla niin se ei voi enää edes teoriassa tippua arvossa kovin paljon. Ei ainakaan euroissa mitattuna. Noin 10 tonnin käytetty auto ei voi tippua arvossa yli 10 tonnia enempää vaikka arvo tippuisi nollaan (mitä ei tapahdu).
Eli vaikka käytettynä ostetun arvokin voi romahtaa niin tuo romahdus on euroissa paljon vähemmän kuin uutena ostetun, koska suuri osa arvon romahduksesta on jo tapahtunut.
Ja kaikkien normaalien autojen arvo romahtaa pitkällä tähtäimellä. Todella vanhan polttomoottoriautonkin arvo on suunnilleen nolla ellei kyseessä ole keräilyauto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällähän on kerrottu päivittäin miten uuden sähköauton arvo romahtaa. Sehän tarkoittaa väistämättä sitä että niitä saa halvalla käytettynä.
Juu, täällä tämä yksi ja sama urpo tuota jankkaa kateuksissaan, vaikka oikeassa elämässä asiat ovat ihan toisin.
Hän on sen verran hölmö, että uskoo saavansa aikaan Suolessa kirjoittelemalla, mutta ei ymmärrä katsoa kuinka monta lukijaa noissa ketjuissa ja viesteissä on.
- Anonyymi
I pelkästään halpaa. Unohdit mukavuuden.
Mikäpä sen mukavampaa kuin kotilatau kahtena yönä viikossa.
Keskiverto suomalaisen ajoihin tuo pari latauskertaa viikossa riittää mainiosti.- Anonyymi
Ei siinä tarvitse vieressä odottaa latausta. Voi ajastaa halvoille tunneille ja mennä nukkumaan normaalisti. Aamutta on akku taas täysi.
- Anonyymi
Siberiasta läheltä Japanin keisari kuntaa, ehkä.
- Anonyymi
Mutta, mutta akustoon on sitoutunut kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !
- Anonyymi
Auto on kallis sijoitus, entä sitten? Jos ei ole rahaa tai halua sijoittaa autoon, niin sitten ei aja autolla tai sinnittelee ikivanhalla romulla. Elämä on valintoja, tosin jos ei ole rahaa, niin ei voi valita.
Tuossa noita sähköautoja näyttää olevan myynnissä alkaen alle 7000euroa, eli ei siinä silloin puhuta kymmenistä tuhansista.
- Anonyymi
Sähköauton arvo romahtaa siihen asti kun sillä on ajetaan käyttöikä lopouun jonka jälkeen auto on arvoton. Käyttöikä on akkutakuu eli yleensä 160 000km. Sen jälkeen ei arvoa ole.
Sähköauton arvo laskee myös käytettynä hirvittävällä tahdilla eikä se koskaan tasaannu kuten polttiksessa.- Anonyymi
Poika keksi uuden ja mielestään kivan "käyttöikä" jutun.
Hän ei vaan oikein tajua kuinka typerä tuo juttu on, ei joku takuun kilometriraja ole sama kuin akun käyttöikä. Ikä ja aika eivät ole edes keskenään riippuvaisia näissä asioissa.
Onhan tuo touhu aika säälittävää kun päivät kuluu kahden asiat spämmäämiseen ja tunkemista jokaiseen paikkaan mihin ehtii. - Anonyymi
Eli polttomoottoriautokin tulee arvottomaksi sen jälkeen kun takuu päättyy. Tuo logiikkasi on naurettavaa idiotismia. Lisäksi myynnissä on jo nyt sähköautoja joiden akkutakuu on päättynyt eikä arvo ole silloinkaan ole nolla. Myynnissä on noin 10 vuotta vanhoja Tesloja ja niistä pyydetään yli 20 tonnia vaikka akkutakuu on päättynyt.
Ylipäätään missään tavarassa takuu ja käyttöikä ei ole sama asia. Eikä näin ole sähköautojen akuissakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli polttomoottoriautokin tulee arvottomaksi sen jälkeen kun takuu päättyy. Tuo logiikkasi on naurettavaa idiotismia. Lisäksi myynnissä on jo nyt sähköautoja joiden akkutakuu on päättynyt eikä arvo ole silloinkaan ole nolla. Myynnissä on noin 10 vuotta vanhoja Tesloja ja niistä pyydetään yli 20 tonnia vaikka akkutakuu on päättynyt.
Ylipäätään missään tavarassa takuu ja käyttöikä ei ole sama asia. Eikä näin ole sähköautojen akuissakaan.Vatkaimen arvo on lähes nolla, kun pohjasta löytyy peukolon pään kokoinen painuma.
Auton voi myydä purkuosiksi, mutta korjaus ei kannata, kun samalla rahalla ostaa uuden.
Turha kuvitella, että kasko korvaa AINA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vatkaimen arvo on lähes nolla, kun pohjasta löytyy peukolon pään kokoinen painuma.
Auton voi myydä purkuosiksi, mutta korjaus ei kannata, kun samalla rahalla ostaa uuden.
Turha kuvitella, että kasko korvaa AINA.Kaikkea hölmön pitää näemmä yrittää.
Aina naarmu tai painauma ei vaadi akuston vaihtoa.
Kyllä kasko korvaa aina, ellei ole tyhmä kun tekee vahinkoilmoitusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkea hölmön pitää näemmä yrittää.
Aina naarmu tai painauma ei vaadi akuston vaihtoa.
Kyllä kasko korvaa aina, ellei ole tyhmä kun tekee vahinkoilmoitusta.> Aina naarmu tai painauma ei vaadi akuston vaihtoa.
Jos tehtaan korjausohje on mikä tahansa vaurio -> uusi akku, niin tässä tosiaan menettelytapa. Tai siis käytännössä auto menee paalattavaksi, koska operaatio tuppaa olemaan kalliimpi kuin uusi auto. Vatkaimet ovat korjauskelvottomiksi suunniteltuja kertakäyttötuotteita!
https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.html
HS esitellyt myös tapausta, jossa pienen peräänajon seurauksena akun sisäinen turvajärjestlemä (pyrotekninen sulake) oli lauennut. Korjaus: vaihda akku... hintaan 65 000 €.
Vatkaimet ovat korjauskelvottomiksi suunniteltuja kertakäyttötuotteita!
Kun takuu loppu, niin sitten voi kyläsepät yrittää korjausta. Vaikeaa sekin, jos ei saa varaosia, kuten uusia pohjalevyjä, tai akkumoduleita erikseen.
Kinkeillä ei välttämättä varaosatoimitukset toimi tai voi olla koko maahantuoja/valmistaja konkurssissa. Mersu yms ei halua myydä kuin kokonaisia akkuja. Tesla koko auton (tuoreissa malleissa akku liimattu osaksi koria / täytetty massalla.
Korjausta verten pitäisi saada kolariautoista yms purettuja akkumoduleita, koska "marmorihinnat" ihan tolkuttomia. Vaan ei tämäkään auta, kun on tarpeeksi nerokkaasti suunnitellut akustot, joiden irrottaminen ehjänä on tehty liki mahdottomaksii.
> Kyllä kasko korvaa aina, ellei ole tyhmä kun tekee vahinkoilmoitusta
Millaisen vahinkoilmoituksen laadit, kun auton pohjasta löytyy katsastuksessa peukalon pään kokoinen painuma? "Muistan tämän tarkalleen, ajoin aurausvallin läpi 1½ vuotta aikaisemmin klo 12:58 paikassa..."
Tai jos akusto uupuu korroosiovaurioihin (sisälle päässyt kosteutta). Ei ole äkillinen vaurio, mitä vakuutuksista yleensä korvataan.
- Anonyymi
Kun ostaa 30.000 käytetyn sähköauton niin siihen on sitoutuneena täsmälleen se sama raha kun jos ostaisi samalla rahalla polttiksen.
Se ero on että polttiksen käyttökustannukset maksaa moninkertaisesti sähköautoon verrattuna.
Lisäksi sähköauto luotettavampi ja pitkäikäisempi.- Anonyymi
Kirjoittajalla pieni käsitysvirhe ?
Käytetyn sähköauton hinta 30000€ ja lisäksi akustossa on sitoutunut pääomaa/lisäkulua toiset 30000€ !
Tämä on hyvä ymmärtää !? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoittajalla pieni käsitysvirhe ?
Käytetyn sähköauton hinta 30000€ ja lisäksi akustossa on sitoutunut pääomaa/lisäkulua toiset 30000€ !
Tämä on hyvä ymmärtää !?Maksan autosta 30000€. Voisitko nyt ihan rautalangasta vääntää kuka minun tililtä sen toiset 30000€ vie ja miksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maksan autosta 30000€. Voisitko nyt ihan rautalangasta vääntää kuka minun tililtä sen toiset 30000€ vie ja miksi?
1 kerta lumivallin läpi puskemista talvella riittää. Näitä tilanteitahan välillä tulee vaikka risteyksissä. Vallissa joku vähän kovempi kokkare, joka tekee painauman auton pohjaa. Vaurio paljastuu paljon myöhemmin, vaikka katsastuksessa, jossa peukalon pään kokoinen pianuma on hylkäysperuste.
Ja kas, vatkaimen arvosta suli 90 % kertalaakista. Ajokielto eikä korjaus kannata, kun akun uusiminen maksaa liki yhtä paljon kuin UUSI auto.
Vakuutus... sopii koittaa onnea, kun ei ole tiedossa, milloin & miten vaurio on syntynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1 kerta lumivallin läpi puskemista talvella riittää. Näitä tilanteitahan välillä tulee vaikka risteyksissä. Vallissa joku vähän kovempi kokkare, joka tekee painauman auton pohjaa. Vaurio paljastuu paljon myöhemmin, vaikka katsastuksessa, jossa peukalon pään kokoinen pianuma on hylkäysperuste.
Ja kas, vatkaimen arvosta suli 90 % kertalaakista. Ajokielto eikä korjaus kannata, kun akun uusiminen maksaa liki yhtä paljon kuin UUSI auto.
Vakuutus... sopii koittaa onnea, kun ei ole tiedossa, milloin & miten vaurio on syntynyt.Eli sinun mielestä tuo tilanne tulee aina eteen sähköauton kanssa? Tuohan täytyy olla oletus jos on sitä mieltä että sähköautoon sitoutuu lisäkulua ylimääräiset 30000 euroa.
Nyt sitten kiinnostaa kuulla argumentit miksi uskot että vaurio tulee väistämättä eteen jokaisen auton kanssa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinun mielestä tuo tilanne tulee aina eteen sähköauton kanssa? Tuohan täytyy olla oletus jos on sitä mieltä että sähköautoon sitoutuu lisäkulua ylimääräiset 30000 euroa.
Nyt sitten kiinnostaa kuulla argumentit miksi uskot että vaurio tulee väistämättä eteen jokaisen auton kanssa?Ei aina, mutta riski on olemassa. Jos 5 % autoista kokee tällaisen varion käyttöikänsä aikana, niin korjauskustannusten odotusarvo on 0,05x 30 000 € -> keskimäärin pitäisi varautua 1 500 € kuluihin.
100 autoa omistava yritys voi laskea näin, mutta yksityiselle auton omistajalle tilanne on kurja. Todennäköisesti ei käy mitään, mutta paskalla tuurilla menetät auton kertalaakista ja pitäisi takataskusta kaivaa 30 000 €.
Eikä tuo ole ainoa... moottorin nestevuoto 7000, sis. rak latauslaitteen uusimisestakin huudettu 10 000 € hintaa...
Rupesi polttomootoriautojen vaihteistoremontit (nämäkin yleensä tätä "käänteinen lottovoitto" kategoriaa) yms. tuntumaan halvoilta.
Ja ihan varmaa rahanmenoa on joka tapauksessa tiedossa kalliimpien vakuutusmaksujen ja suuremman arvonaleneman kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei aina, mutta riski on olemassa. Jos 5 % autoista kokee tällaisen varion käyttöikänsä aikana, niin korjauskustannusten odotusarvo on 0,05x 30 000 € -> keskimäärin pitäisi varautua 1 500 € kuluihin.
100 autoa omistava yritys voi laskea näin, mutta yksityiselle auton omistajalle tilanne on kurja. Todennäköisesti ei käy mitään, mutta paskalla tuurilla menetät auton kertalaakista ja pitäisi takataskusta kaivaa 30 000 €.
Eikä tuo ole ainoa... moottorin nestevuoto 7000, sis. rak latauslaitteen uusimisestakin huudettu 10 000 € hintaa...
Rupesi polttomootoriautojen vaihteistoremontit (nämäkin yleensä tätä "käänteinen lottovoitto" kategoriaa) yms. tuntumaan halvoilta.
Ja ihan varmaa rahanmenoa on joka tapauksessa tiedossa kalliimpien vakuutusmaksujen ja suuremman arvonaleneman kautta.Eli toisinsanoen aivan pelkkää spekulointia.
Toki riski on periaatteessa olemassa, en sitä kiellä, mutta jos itse olen onnnistunut 25 vuotta ajamaan autolla (välillä huonojakin tietä pitkin) sitten että puskurit tai pohjamuovit eivät ole ottaneet osumaa niin kovin todennäköisenä en pidä tilannetta että ajoakun kolhisin siten että se menisi vaihtoon.
- Anonyymi
"1 kerta lumivallin läpi puskemista talvella riittää. "
Joo ja sitten pitää vielä muistaa ajaa se autonsa kiveen monta kertaa mökkipolulla.
Voi viddu miten pösilöitä ihmisiä löytyy maailmasta.- Anonyymi
Petterillä meni housut vaihtoon. Sen verran vahvasti kakka tuoksuu tässä viestissä.
näitä lumivallieposodeja on sattunut, taisi olla Moottolehti, jolle näin kävi reilu vuosi sitten. Eivät käyneet maastossa eivätkä edes millään huonokuntoisella tiellä ajelemassa eikä kukaan kuski muistanut mitään auton kolauttamista.... mutta niin vaan löytyi auton pohjasta kolhu koeajon päätteeksi ja kustannusarvio moiselle 13 000 €.
Polttomoottoriautossa voi vastaavassa tilanteessa hajota moottoritilan alla oleva pohjamuovi tai lähteä jokin ilmanohjainlärpäke irti (jälkimmäisestä omakohtaista kokemusta). Öljypohjan paskominen kiveen vaatii jo enemmän yritystä eikä sekään ole hirveän kallis keikka, jä älyää oitis sammuttaa moottorin. Jos koneen antaa käydä kiinnileikkaamiseen asti, hintaa tulee 10 000 €. Edelleen reilusta halvempaa kuin vatkaimen kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Petterillä meni housut vaihtoon. Sen verran vahvasti kakka tuoksuu tässä viestissä.
näitä lumivallieposodeja on sattunut, taisi olla Moottolehti, jolle näin kävi reilu vuosi sitten. Eivät käyneet maastossa eivätkä edes millään huonokuntoisella tiellä ajelemassa eikä kukaan kuski muistanut mitään auton kolauttamista.... mutta niin vaan löytyi auton pohjasta kolhu koeajon päätteeksi ja kustannusarvio moiselle 13 000 €.
Polttomoottoriautossa voi vastaavassa tilanteessa hajota moottoritilan alla oleva pohjamuovi tai lähteä jokin ilmanohjainlärpäke irti (jälkimmäisestä omakohtaista kokemusta). Öljypohjan paskominen kiveen vaatii jo enemmän yritystä eikä sekään ole hirveän kallis keikka, jä älyää oitis sammuttaa moottorin. Jos koneen antaa käydä kiinnileikkaamiseen asti, hintaa tulee 10 000 €. Edelleen reilusta halvempaa kuin vatkaimen kanssa."näitä lumivallieposodeja on sattunut, taisi olla Moottolehti, jolle näin kävi reilu vuosi sitten. "
BUHAHAA.
Taisi sattua. :-)
Olet täysi pelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"näitä lumivallieposodeja on sattunut, taisi olla Moottolehti, jolle näin kävi reilu vuosi sitten. "
BUHAHAA.
Taisi sattua. :-)
Olet täysi pelle.Tottahan vahinkoja sattuu, mutta vakuutus korvaa vahingot jos vaan sinulla on vakuutus.¨
Hölmö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Petterillä meni housut vaihtoon. Sen verran vahvasti kakka tuoksuu tässä viestissä.
näitä lumivallieposodeja on sattunut, taisi olla Moottolehti, jolle näin kävi reilu vuosi sitten. Eivät käyneet maastossa eivätkä edes millään huonokuntoisella tiellä ajelemassa eikä kukaan kuski muistanut mitään auton kolauttamista.... mutta niin vaan löytyi auton pohjasta kolhu koeajon päätteeksi ja kustannusarvio moiselle 13 000 €.
Polttomoottoriautossa voi vastaavassa tilanteessa hajota moottoritilan alla oleva pohjamuovi tai lähteä jokin ilmanohjainlärpäke irti (jälkimmäisestä omakohtaista kokemusta). Öljypohjan paskominen kiveen vaatii jo enemmän yritystä eikä sekään ole hirveän kallis keikka, jä älyää oitis sammuttaa moottorin. Jos koneen antaa käydä kiinnileikkaamiseen asti, hintaa tulee 10 000 €. Edelleen reilusta halvempaa kuin vatkaimen kanssa.Tyhmä omistaja menee kertomaan ettei tiedä vahingosta.
Kun kertoo, että tuossa risteyksessä se sattui kun auto liukui penkalle ja pohja kolahti jäähän. Siinä se ja vakuutus korvaa.
Ei kannata olla tyhmä, vai mitä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Petterillä meni housut vaihtoon. Sen verran vahvasti kakka tuoksuu tässä viestissä.
näitä lumivallieposodeja on sattunut, taisi olla Moottolehti, jolle näin kävi reilu vuosi sitten. Eivät käyneet maastossa eivätkä edes millään huonokuntoisella tiellä ajelemassa eikä kukaan kuski muistanut mitään auton kolauttamista.... mutta niin vaan löytyi auton pohjasta kolhu koeajon päätteeksi ja kustannusarvio moiselle 13 000 €.
Polttomoottoriautossa voi vastaavassa tilanteessa hajota moottoritilan alla oleva pohjamuovi tai lähteä jokin ilmanohjainlärpäke irti (jälkimmäisestä omakohtaista kokemusta). Öljypohjan paskominen kiveen vaatii jo enemmän yritystä eikä sekään ole hirveän kallis keikka, jä älyää oitis sammuttaa moottorin. Jos koneen antaa käydä kiinnileikkaamiseen asti, hintaa tulee 10 000 €. Edelleen reilusta halvempaa kuin vatkaimen kanssa.Taisi ihan sattumalta unohtua kuitenkin mainita että loppujen lopuksi sen Moottorilehden kolhiman auton korjauskustannus oli tasan 0 euroa. Tarkastuksessa todettiin (kun ohjeet oli saatu valmistajalta) ettei vaurio aiheuta toimenpiteitä. Tarkastus nyt varmaan maksoi jotain (1 päivän työ), mutta joka tapauksessa kaukana alkuperäisestä kustannusarviosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmä omistaja menee kertomaan ettei tiedä vahingosta.
Kun kertoo, että tuossa risteyksessä se sattui kun auto liukui penkalle ja pohja kolahti jäähän. Siinä se ja vakuutus korvaa.
Ei kannata olla tyhmä, vai mitä?Kun elokuussa narahtaa pohjassa olevasta kolhusta, niin vakuutusyhtiö purematta nielee hienon tarinan 6 kk aikaisemmin tapahtuneesta kolauksesta? Eikä ihmettele, miksi siitä kolauksesta ei oitis tehty vahinkoilmoitusta.
Jep jep, nyt joutuu petteri vaihtamaan kalsarit jo toiseen kertaan saman päivän aikaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun elokuussa narahtaa pohjassa olevasta kolhusta, niin vakuutusyhtiö purematta nielee hienon tarinan 6 kk aikaisemmin tapahtuneesta kolauksesta? Eikä ihmettele, miksi siitä kolauksesta ei oitis tehty vahinkoilmoitusta.
Jep jep, nyt joutuu petteri vaihtamaan kalsarit jo toiseen kertaan saman päivän aikaan.Onhan sen pohjan voinut kolhia vaikka omassa pihassa kiveen jota ei huomannut.
Etkä jo ymmärrä ja tajua, että tätä juttua et inttämällä voita, hihii! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"näitä lumivallieposodeja on sattunut, taisi olla Moottolehti, jolle näin kävi reilu vuosi sitten. "
BUHAHAA.
Taisi sattua. :-)
Olet täysi pelle.Kun viesti ei miellytä...
Petterilä kalsaripyykkiä riittää.
Se on vaan noiden auruasvalien kanssa, että mokoma voi tulla vastaan isommassakin risteyksessä, kun tulee reilummin lunta. Eikä auton pistäminen aamuruuhkassa parkkiin keskelle katua siksi aikaa, kun käy vallia potkimassa kovempien kokkareiden varalta, ei välttämättä ole kovin turvallinen toimintamalli, Joten sormet ristiin ja läpi vaan. Pariin kertaan ole onnistunut pienestä ilmanohjainliuskasta moottoritilan alla irtaantumaan ja liikenteessä näkee keväällä usein autoja, joissa moottoritilan pohjamuovi on revennyt ja lepattaa puoliksi irrallaan.
Eikä sitä pientä kolausta lumivallissä möyriessä välttämätät edes havaitse. Kuten Moottorilehden koeajossa ilmeisesti oli käynyt. Sitten seuraakin hupaisa keskustelu vakuutusyhtiön kanssa, kun tiedossa on ainoastaan, että kahden katsastuksen välisenä aikana, joskus, jossain....
Just näiden pienten pohjakosketusten yleisyyden vuoksi joku vakuutusytiö yritti reilu vuosi sitten rajata pohjan vauriot kaskon ulkopuolelle, mutta joutui perääntymään. No, vakuutusmaksuissa tämä nyt näkyy. Yksi duunikaveri just avautui 2000 € vuosimaksusta.
Tolkuttomien korjauskustannusten vuoksi vakuutysyhtiöillä vahva motivaatio luistella maksamasta näitä.
BTW uusien kinkkimerkkien kohdalla vielä sekin riesa, ettei ole koulutettuja asentajia, ei ohjeita eikä varaosia saatavana -> auto voi jäädä pitkäksi aikaa korjaamon pihaan seisomaan. Siinä toivossa, että valmistaja/maahantuoja saa huoltoketjun kuntoon.
- Anonyymi
parempi siirtyä polkupyöräilemään kuten ennevanhaan...
- Anonyymi
" on sattunut, taisi olla"
Tässä on kyllä turhan änkytyksen paremaa piirikunnallista tasoa.
Kun ei pysty sanomaan mitään suoraan ja takaamaan sanomisiaan niin joutuu änkyttämään epämääräisyyksiä. - Anonyymi
Halpa sanan saa unohtaa aloituksesta sähköautojen kohdalla. Itse maksat joka korjauksen ja ne on kalliita. On nähty eli puhun totuudesta. Akku louhinta tuhoaa siinä ohessa puhtaan luonnon myös suomessa.
- Anonyymi
Onko täällä pelkkiä apinoita inttämässä ja intoilemassa jos joku reppana on tyhmyyttään joutunut itse maksamaan pohjastaan kolhitun akun.
Eihän tuollaisia tapauksi ole varmasti kuin joku yksittäinen ja muut hoituu fiksusti vakuutukseen.
Taitaa kateellisen köyhän elämä olla raskasta vääntämistä kun ei muuta keksi kuin Suolessa ahdistuksena purun. - Anonyymi
"Halpa sanan saa unohtaa aloituksesta sähköautojen kohdalla. Itse maksat joka korjauksen ja ne on kalliita. On nähty eli puhun totuudesta."
Miksi tuollainen hysteria korjauksista? Oleto hysteerikko?
Sähköautoissa ei ole mitään vastaavanlaisia tyyppivikoja kuin Toyotan D-4D dieseleissä tai VAGin TSI-koneissa. Senkun ajaa vaan ja pitkät akkutakuut varmistavat huoletomat kilometrit.
Ja sanonko vielä kerran että huoltokuluja ei juurikaan ole ja sadan kilsan ajaminen maksaa alle kaksi euroa.- Anonyymi
Sähköauton tyyppivika on pohjaan sijoitettu akku. Pienikin kolhu on yleensä niin kallis korjata, että auto päätyy oitis paalattavaksi.
https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.html
Ja sama lopputulos myös kolaroinnilla. Jos vähänkin helmakotelot vääntyy tai akun sis. turvajärjestelmä laukeaa -> auto paaliin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton tyyppivika on pohjaan sijoitettu akku. Pienikin kolhu on yleensä niin kallis korjata, että auto päätyy oitis paalattavaksi.
https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.html
Ja sama lopputulos myös kolaroinnilla. Jos vähänkin helmakotelot vääntyy tai akun sis. turvajärjestelmä laukeaa -> auto paaliin.Vakuutus korvaa vahingot, edelleen.
- Anonyymi
Miksi kaikkiin sähköautoihin tulisi kalliita vikoja?
Onko sulla pahakin angsti päällä, vai tuet loppu, vai mikä nyt noin ahistaa? - Anonyymi
Sähköauton rakenne AKUSTON tiimoilta on se pulma ! Ei ole muuta pulmaa !
Akuston rakenne on liian määräävä, suuri, painava ja hintava !
Akuston vaihto maksaa kymmeniä tuhansia Euroja !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton rakenne AKUSTON tiimoilta on se pulma ! Ei ole muuta pulmaa !
Akuston rakenne on liian määräävä, suuri, painava ja hintava !
Akuston vaihto maksaa kymmeniä tuhansia Euroja !!Mulle se akusto tuli samaan hintaan kun ostin sähköauton.
Paino ei ole ongelma kun sitä akustoa ei ole tarvinnut erikseen kantaa mihinkään. se liikkuu siinä auton mukana.
Ei ole myöskään määräillyt minua millään tapaa. Siellä se tekee työnsä ilman mitään määräilyjä.
Ja hyvin tekeekin työnsä. Aina löytyy voimaa eikä vaadi valtavien polttiaineverojen maksamisia niinkuin polttisautot vaativat joka tankkauksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vakuutus korvaa vahingot, edelleen.
tuskin kovin vanhoihin korvataan ,vaan menevät lunastukseen,,,,saa mitä saa..aikoinaan korvasivat polttikise nettiauton hintojen mukaan..miten lie sähköautoissa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulle se akusto tuli samaan hintaan kun ostin sähköauton.
Paino ei ole ongelma kun sitä akustoa ei ole tarvinnut erikseen kantaa mihinkään. se liikkuu siinä auton mukana.
Ei ole myöskään määräillyt minua millään tapaa. Siellä se tekee työnsä ilman mitään määräilyjä.
Ja hyvin tekeekin työnsä. Aina löytyy voimaa eikä vaadi valtavien polttiaineverojen maksamisia niinkuin polttisautot vaativat joka tankkauksella.Kirjoittaja ei vaikuta erityisen analyyttiselta !?
- Anonyymi
"Miksi kaikkiin sähköautoihin tulisi kalliita vikoja?"
Ja tämän hysteerikon mielessä sähköautoihin ei edes tule kalliita vikoja vaan kuski ajaa sähköauton päin kiviä ja jäävalleja. Tai joku törmää sähköautoihin ja siitä tulee kalliita laskuja vakuutusyhtiölle.
Kai tuollaisiakin juttuja voi päässään pyörittää jos ei ole mitään kosketusta oikeaan elämään- Anonyymi
suomen sääolosuhteet ovat huonot sähköautoille.. kondessiovesi ..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
suomen sääolosuhteet ovat huonot sähköautoille.. kondessiovesi ..
Suomessa sääolosuhteet sähköautolle ovat erinomaiset.....Valtavat polttoaineverot..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
suomen sääolosuhteet ovat huonot sähköautoille.. kondessiovesi ..
Aika monella se vesi löytyy päästä
- Anonyymi
Ajattelin jotain tuollaista Folkkarin Up tai vastaavaa. Menisi omassa käytössä vallan mainiosti. 25km suunta työmatkaa, ei maanteitä vaan 60/80 km/h pätkää.
Saisi jo sopurahalla, alle kympillä mutta ajettuja nuo alkaa jo olemaan tai sitten vanhoja. Vanha auto on loppuun ajettu jonka ostin vuosia sitten 4 vuotta vanhana. Tuollainen pikkukoppi sekin mutta 1.0 bensa turbo. Se on jännä juttu että uudemmatkaan hybridit ei pääse samoihin kulutuslukemiin. Joten ainoa vaihtoehto on sähkö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818