https://api.hankeikkuna.fi/asiakirjat/b44c9caa-ddbc-415a-a158-f282135cae50/a2387c68-11e6-44be-9c53-4538ce43a3f5/MUISTIO_20240424093837.PDF
" Virkailijalle annetaan enemmän harkintavaltaa"
" Arvio taloudellisista vaikutuksista tarkentuu valmistelun edetessä, alustavan arvion ollessa 10–20 miljoonaa euroa"
Ilmeisesti pohditaan myös virkailijoiden suoraa pääsyä työttömän tiliotteisiin. Sinne menee pankkisalaisuus.
Lisää raippaa työttömille työministeri Satoselta
55
537
Vastaukset
- Anonyymi
Edelleen miten toteutuu Suomen perustuslain kohdat, jossa jokaisella Suomen kansalaisella on oikeus valita ammattinsa, työpaikkansa & elinkeinonsa + jokaiselle Suomen kansalaisella on oikeus yksityisyyteen, kotirauhaan ja kunniaan.
- Anonyymi
Oletko jo kannellut asiasta vai jatkatko turhaa länkytystäsi täällä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko jo kannellut asiasta vai jatkatko turhaa länkytystäsi täällä?
Oletko harkinnut yritystukien nostamisen lopettamista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko harkinnut yritystukien nostamisen lopettamista?
Niin , kysymys kuului: Oletko kannellut? Et ole koska et osaa ja odotat että joku muu tekisi tämänkin asian puolestasi
- Anonyymi
kaikki nuo toteutuu ihan hyvin, sinulla on täysi vapaus tomia juuri noin, kukaan ei estä.
Mutta! asia on täysin eri silloin jos haluat esim jonkun edun jossa vaaditaan tiettyjä asioita. - Anonyymi
kun luet tarkemmin ihmisoikeus yms lait, niin siellä on aina peruutus siihen ihmisoikeuteen :)
esim tyyliin "paitsi jos tämä kuuluu kansalaisvelvollisuuksiin" tai "paitsi silloin kun laki sen sallii ja se on demokraattisessa
yhteiskunnassa välttämätöntä kansallisen ja yleisen turvallisuuden
tai maan taloudellisen hyvinvoinnin vuoksi" jne jne.
eli esim pakkotyö rangaistuksen uhalla ei ole pakkotyötä jos se kuuluu maan tapoihin,velvollisuuksiin plaa plaa plaa jne.. eli esim pohjoiskoreassa ei ole pakkotyötä ^^
- Anonyymi
Missä tästä pankkisalaisuuden murtumisesta on faktaa? Linkki, kiitos.
- Anonyymi
Ei missään, kun sitä ei ole. Lainsäädäntö estää sen jatkossakin. Käytännössä mikään ei muutu nykyisestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei missään, kun sitä ei ole. Lainsäädäntö estää sen jatkossakin. Käytännössä mikään ei muutu nykyisestä.
Siellä on kohta jossa palvelutarpeen arvioinnissa virkailija saisi tietoonsa myös hakijan tulorekisterin tiedot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä on kohta jossa palvelutarpeen arvioinnissa virkailija saisi tietoonsa myös hakijan tulorekisterin tiedot.
Mitä sitten. Pientä mahdollista profilointia. Käytännössä ei vaikuta juuri mihinkään kentällä. Apuna ehkä jossain keskusteluissa ja asiakkaan kokonaistilannekartoituksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten aloitus kirjoitti tästä? Itse töissä, eikä yhtään kiva, jos joutuessaan työttömäksi mikä on mahdollista tällaisena aikana, työvoimaviranomainen ja tai liiton kassa syynäääisi milloin mitäkin on maksettu, ostettu tsi mitä velkaa maksetaan tai ostaako työtön ruokaa, vai onko Alkon maksuja.
Per... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö jo työttömyysturvan maksaja saa nykyäänkin tulorelisteritiedot kun laskee esim soviteltua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tulorekisteri liittyy johonkin pankkiin ??? Ei mitenkään.....ja ei Suomessa ole mitään "pankkisalaisuutta", mm. ulosotto voi viedä tililtä rahat jos on aihetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö jo työttömyysturvan maksaja saa nykyäänkin tulorelisteritiedot kun laskee esim soviteltua?
"Eikö jo työttömyysturvan maksaja saa nykyäänkin tulorelisteritiedot "
Kuka tahansa saa jos on vaan joku syy.. - Anonyymi
Ei missään, aloittaja ”olettaa” koska ei ole edes vaivautunut lukemaan tuota hankedokumenttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain hakijan suostumuksella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain hakijan suostumuksella
"Vain hakijan suostumuksella"
Missä näin lukee, laki puolestaan sanoo että nimenomaan palvelutarpeen arvioinnissa virkailija saa tiedot eri viranomaisrekistereistä minkään salassapidon estämättä, etsi itse lakipykälä, se on ollut tälläkin palstalla jo monen monta kertaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä näin lukee, laki puolestaan sanoo että nimenomaan palvelutarpeen arvioinnissa virkailija saa tiedot eri viranomaisrekistereistä minkään salassapidon estämättä, etsi itse lakipykälä, se on ollut tälläkin palstalla jo monen monta kertaa.Viranomaistahot. Mutta pankki ei ole viranomainen. Se ei mene oikein, jos pankkisalaisuus viedään pelkän työttömyyden perusteella. En tarvitse tiliotteitani työttömäksi jäädessä toimittaa ilman asianajajan mukana oloa työvoimaviranomaiselle. Enkä toimita vaikka kysyttäisiin. Enkä anna suostumusta käydä tilitietojani syynässä. Laitan sen asianajajan asialle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä näin lukee, laki puolestaan sanoo että nimenomaan palvelutarpeen arvioinnissa virkailija saa tiedot eri viranomaisrekistereistä minkään salassapidon estämättä, etsi itse lakipykälä, se on ollut tälläkin palstalla jo monen monta kertaa.Lukee tuossa palvelunkuvauksessa selvästi, etkö osaa itse lukea vai tarvitsetko apua tässäkin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä näin lukee, laki puolestaan sanoo että nimenomaan palvelutarpeen arvioinnissa virkailija saa tiedot eri viranomaisrekistereistä minkään salassapidon estämättä, etsi itse lakipykälä, se on ollut tälläkin palstalla jo monen monta kertaa.Kyse olikin tulorekisteristä
- Anonyymi
Valvontakamerat asetetaan työttömän asuntoon ja jalkapantakin on harkinnassa.
- Anonyymi
Voi kyynel :D
- Anonyymi
persukokoomus varmaan kehittelee jotain työttömän nöyryytysmenetelmää. Esim viivakoodi naamaan.
- Anonyymi
Reaaliaikainen seuranta on tärkeää. Kela on arvioinut, että erilaisiin tukihuijauksiin menee vuosittain ainakin 100 miljoonaa, joten tarvetta on.
Ja koska tutkimusten mukaan työttömyys on aina itse aiheutettua ja oma vika, niin hallitus on perustamassa selvitysryhmää rokotuksen kehittämisestä työttömyyttä vastaan. Myös lääketehtaita on lähestytty asian tiimoilta. DNA-pankkia aiotaan käyttää sen selvittämiseksi, mitkä perintötekijät aiheuttavat sairauksia ja työttömyyttä. Näytteen antaminen ei ole vapaaehtoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reaaliaikainen seuranta on tärkeää. Kela on arvioinut, että erilaisiin tukihuijauksiin menee vuosittain ainakin 100 miljoonaa, joten tarvetta on.
Ja koska tutkimusten mukaan työttömyys on aina itse aiheutettua ja oma vika, niin hallitus on perustamassa selvitysryhmää rokotuksen kehittämisestä työttömyyttä vastaan. Myös lääketehtaita on lähestytty asian tiimoilta. DNA-pankkia aiotaan käyttää sen selvittämiseksi, mitkä perintötekijät aiheuttavat sairauksia ja työttömyyttä. Näytteen antaminen ei ole vapaaehtoista.Eoäilen että näin tulevaisuudessa, valitettavasti
- Anonyymi
"Valvontakamerat asetetaan työttömän asuntoon"
Runkkaisin kameralle aamuin ja illoin. - Anonyymi
Kokoomus, etsi köyhä ja tapa!
- Anonyymi
Ns heikompi aines (kokoomusnuorten käyttämä termi) lisääntyy yllättävän usein.
- Anonyymi
Se olisikin hyvä juttu, tunnistaisi lorvilasset ja vois vetää kadulla tauluun
Mitä pahaa me työttömät olemme tehneet?
Minä käyn kuntouttavassa työtoiminassa ja niin käy monet muutkin. Ollaan oltu palkkatyössäkin se mitä on saatu olla.
Ei me voida päättää mistään työstä koska sinne pääsee ja kauan siellä töissä saa olla?
Ne päätökset tekee firman johto. Ketä sinne ottavat. Kauanko siellä saa olla jne. Ei ainkaan minun työssä saanut olla ikuisesti tai eläkeikään asti. Firman johto päätti karsia porukkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä käyn kuntouttavassa työtoiminassa ja niin käy monet muutkin. Ollaan oltu palkkatyössäkin se mitä on saatu olla.
Ei me voida päättää mistään työstä koska sinne pääsee ja kauan siellä töissä saa olla?
Ne päätökset tekee firman johto. Ketä sinne ottavat. Kauanko siellä saa olla jne. Ei ainkaan minun työssä saanut olla ikuisesti tai eläkeikään asti. Firman johto päätti karsia porukkaa.Sinun asiat on kunnossa, yrität ainakin osallistua ja parantaa asemaasi yhteiskunnassa. Näin ei monet, yhä enevissä määrin viitsi tehdä vaan käyttävät sitä "valinnanvapautta" ja jäävät yhteiskunnan ja veronmaksajien holhottaviksi ja ylläpidettäviksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun asiat on kunnossa, yrität ainakin osallistua ja parantaa asemaasi yhteiskunnassa. Näin ei monet, yhä enevissä määrin viitsi tehdä vaan käyttävät sitä "valinnanvapautta" ja jäävät yhteiskunnan ja veronmaksajien holhottaviksi ja ylläpidettäviksi
Työtä etsivät yrittävät parantaa tilannettaan. Ei kaikkien tarvitse osallistua kuntouttavaan työtoimintaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun asiat on kunnossa, yrität ainakin osallistua ja parantaa asemaasi yhteiskunnassa. Näin ei monet, yhä enevissä määrin viitsi tehdä vaan käyttävät sitä "valinnanvapautta" ja jäävät yhteiskunnan ja veronmaksajien holhottaviksi ja ylläpidettäviksi
Miksi veronmaksajien pitää holhota suuryhtiöitä ja maksaa törkeitä määriä suoria yritystukia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne päätökset tekee firman johto. Ketä sinne ottavat. Kauanko siellä saa olla jne. Ei ainkaan minun työssä saanut olla ikuisesti tai eläkeikään asti. Firman johto päätti karsia porukkaa.Miksi suostuit kuntouttavaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja koska tutkimusten mukaan työttömyys on aina itse aiheutettua ja oma vika, niin hallitus on perustamassa selvitysryhmää rokotuksen kehittämisestä työttömyyttä vastaan. Myös lääketehtaita on lähestytty asian tiimoilta. DNA-pankkia aiotaan käyttää sen selvittämiseksi, mitkä perintötekijät aiheuttavat sairauksia ja työttömyyttä. Näytteen antaminen ei ole vapaaehtoista.ikävä kyllä, vaikka ns vitsinä kirjoititkin, niin tuo tulee olemaan täyttä todellisuutta.
Sehän on jo nytkin, esim jos et halua töihin, niin sinulla on mielenterveys ongelma. Yleensäkkin jos et halua samaa kuin kaikki muutkin, sinut leimataan mielenterveys ongelmaksi ^^
- Anonyymi
Oli nousukausi tai lama aina lakkoja!
- Anonyymi
Oli nousukausi tai lama aina suoria yritystukia
- Anonyymi
Sössön voisi laittaa sinne Kuntouttavaan työtoimintaan!
- Anonyymi
Joo kaikki kokoomuslaiset sinne vaan. Pätkääkään eivät ole itse teheeneet "oikeita töitä"
Rikastuvat sillä, että teettävät työt muilla ja itse istuvat vaan jossain toimistolla kopissaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo kaikki kokoomuslaiset sinne vaan. Pätkääkään eivät ole itse teheeneet "oikeita töitä"
Rikastuvat sillä, että teettävät työt muilla ja itse istuvat vaan jossain toimistolla kopissaan.ja mikään rahasumma ei heille riitä. Jos heillä on miljardi pankkitilillä niin silti pitää kerätä lisää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikastuvat sillä, että teettävät työt muilla ja itse istuvat vaan jossain toimistolla kopissaan.Mistäs sinä tiedät muitten, oli kokoomuslainen tai vaikka viherpunikki tekemiset ja tekemättä jättämiset?
- Anonyymi
Ensin hallitus ajaa maan siihen tilaan, että konkursseja tulee ennätystahtiin ja isotkin firmat potkivat väkeä kilvan pihalle ja sitten aletaan syyllistämään työttömiä ja leikataan heidän mahdollisuuksia selvitä elämänsä kuluista ja veloista.
- Anonyymi
Niinkuin HS:n jutussa virkailijat useat sairaslomilla ja tekoäly korvaa loput. Ei riitä resurssit. Suunnitelmat päivittämättä monelta.
Paksu-pappa menee seuraavaksi Kelaan sossupäälliköksi. - Anonyymi
Eiköhän Satonen valita Kelan johtajaksi hyväveli kerhon toimesta ja saa korkeapalkkainen suojatyöpaikan
- Anonyymi
Juu, kuten ex- työministeri paperitehtaan laboratooriohoitaja lindström
- Anonyymi
Samalla Kokoomus pääsee päättämään KELA:n käytännössä ja muuttamaan pykäliä heikentävästi.
Sellaisia kansanvihollisia ovat kokkareet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samalla Kokoomus pääsee päättämään KELA:n käytännössä ja muuttamaan pykäliä heikentävästi.
Sellaisia kansanvihollisia ovat kokkareet.Sitten ollaan taas askeleen verran lähempänä Auschwitschin oloja ja yhteiskunnan segregaatiota.
- Anonyymi
suomella on paljon jäsenmaksuja eu:lle natolle yms ja lisäksi pitää rahoittaa sotia yms ja senkin lisäksi pitää lapioida rahaa ulkomaille ihan muuten vaan.
Ja ainut konsti saada rahaa lisää on poistaa sitä huono osaisilta,sairailta,työttömiltä jne, koska heidän pitää vain hyväsyä se koska he eivät pysty vastustamaan sitä eikä heillä ole siihen edes resursseja ja päättäjät tietää sen.
Ajatelkaas mikä älämölö ja vastustus olisi jos yritettäisi kajota hyväosaisten ja rikkaitten tuloihin, vastustus olisi massiivista ja sitä ei uskalleta tehdä- Anonyymi
Tämän takia pitäisi köyhien lopettaa se lampailu ja yhdessä kaataa hallitus kaikin mahdollisin keinoin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän takia pitäisi köyhien lopettaa se lampailu ja yhdessä kaataa hallitus kaikin mahdollisin keinoin!
päättäjät tietää varsin hyvin ettei niillä jotka elää köyhyydessä, ovatr huono osaisia ja saa jotain pientä tukirahaa, ettei heillä oleuskallusta rangaistusten pelossa, eikä resursseja valittaa yhtään mistään
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä372071Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1821510- 941401
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421209- 1151108
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351050Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251000- 74960
- 70894
- 250886