En ole nähnyt juuri kenenkään puhuvan tästä. Mun terapeutti opetti mulle kyseisen termin. Turvallinen kosketus tarkoittaa lämpimältä tuntuvaa kosketusta. Turvalliseen kohtaamiseen kuuluu 'ei' sanan kunnioittaminen. Kosketusten tulisi tuntua miellyttävältä, eikä aiheuttaa negatiivisia tunteita. Jos olet jo suhteessa etkä halua heti erota aloittakaa hitaasti. Katso helpottaako vilunväreet, vai joudutko harkitsemaan lähtemistä. Tahdon ehdottomasti painottaa ettei mitään suhdetta voida pakottaa, mikäli suhteen yksi tärkeimmistä elementeistä eli kosketuksesta aiheutuu henkisiä haavaumia.
Turvallisesta kosketuksesta
Anonyymi-ap
1
221
Vastaukset
- Anonyymi
Arvaan, että terapeuttisi opetti sinulle myös "kehojen turvallisen kosketuksen sisäpuolelta".
Kuinka turvallista onkaan antaa terapeuttinsa työntyä sisäänsä, ihan vain että opit, millainen "turvallinen kosketus" voi parhaimmillaan olla.... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun694899KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1923840- 1883611
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?783279Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo502979- 252004
- 241961
- 1851833
- 301696
- 431405