Nyt on tarve sieluntovereiden kokemukseen tai muuhun tukeen.
Olen työskennellyt siivoojana nyt kolme vuotta, ja erityisesti viimeisen vuoden aikana työ on käynyt raskaaksi niin henkisesti kuin fyysisesti. Se on saanut minut kyseenalaistamaan sekä ihmiskunnan hyvyyden että oman hyvinvointini. Olen yhä useammin huomannut, miten ylemmillä tahoilla, oli kyse sitten kassatyöntekijöistä tai joku heiän esimiehistään, on tapana katsoa minua kylmästi, jopa halveksivasti. Se katse tuntuu viestivän jotain julmaa, ikään kuin olisin arvoton...? Nämä katseet tulee sillon kun "en näe niitä," mutta oikeasti huomaan ne peilistä/ikkunasta/silmäkulmasta. Tiedän myös "resting bitch face" ja nyrpistyneen nenän, suun ja kulmien + silmien pyöräytyksen eron.
Lisäksi viimeaikoina on tuntunut, että ihmiset etsimällä etsivät "vikaa" siitä mitä teen. "Sanomista" tulee alueilta jotka eivät minulle kuulu kuin kerran viikkoon (esim. toimistohuone on likainen maanantaina kun siivous tapahtuu torstaina (roskis täynnä, tms)), "siivooja ei ole vienyt roskia," mutta kyseessä tila jota ei ole käytetty viikkoihin ja roskia on roskakorin pohjallinen.
Muuten työpaikalla kaikki hyvin, mutta jostain nyhvätään pikkujuttuja joista palaute tulee syyllistävällä tavalla. Ihan kuin en koskaan tekisi mitään tai olisi edes olemassa!
Parasta hommassa on se, että pomo uskoo asiakasta sokeasti, asiakasta joka ei edes laita kuvia "puutteistani" vaan arvioi ne vapaalla silmällä. Tämä harmittaa, koska olen ja kokenen pystyväni ottamaan kritiikkiä aiheellisista asioista, mutta erotan kyllä milloin kyseessä on asia mihin en voi vaikuttamaan. Silti tuntuu pahalta "inttää" vastaan, koska tuntuu ettei silläkään olisi mitään väliä.
Yritän huomioida muut parhaani mukaan, väistän, päästän ihmiset ennen minua ovista ja odotan kärryineni rauhassa, en höpise turhia tai "laiskottele" muuten kuin ruokatauoillani, jotka ovat TES:sin mukaiset. Homma ei tunnu enää palkkansa arvoiselta, vaan herääminenkin vaikuttaa turhalta, aina joutuu pelkäämään jotain "sanomista"...
Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Miten selvisitte? Vaihdoitteko alaa?
- Työttömyyttä harkitseva työläinen. Kiitos kun luit, toivottavasti muilla menee paremmin.
Siivojien kohtelu, taas.
1
51
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä johtuu vain ja pelkästään siitä, että kohteissasi et tee mitään, mitä firma voisi hyvällä katteella myydä eteenpäin. Vaan sinun työsi on se, mitä kohteissasi ostetaan
Ja voivoi, kun se maksaa. Jos hyvän hyvyyttäsi siivoaisit ilmaiseksi niin sinä alkaisit ollakin ihminen.
Tämä on pian 14 vuotta siivonneen päätelmä. Ei se sinusta johdu. Ei työsi määrästä, eikä työjäljestä.
Sinusta halutaan loputtomiin lisää, koska et tee ilmaiseksi. Suosittelen että pyydät niissä ' sanomista' tilanteissa joka kerta työohjeen, miten mikäkin kuuluu hoitaa. Ja teet työtäsi, kuten tähänkin asti. Jos murrut, se ei auta alaa kehittymään, eikä se saa asenteita muuttumaan. Laita päällesi joku kerta ammattiliittosi jokin vaate. Kummasti se saa ihmiset tajuamaan, että olet järjestäytynyt, ja sinulle ei kannata joutavasta reklamoida.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä392155Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1981756- 981445
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421245- 1151167
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351072Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251038- 74970
- 70904
- 250886