Ostin BMW:n 525i tuontiauton joka on vuosimallia 1989
ja Saksan rekisteri otteessa lukee Otto/GKAT 51
ja tehoksi K125/5800.......eli täydet 170hv..
ei ainakaan sen tekstin mukaan ole tehoja pois
vai vaikuttaako katalysaattori niihin....olisko siinä porsaanreikä ...
Kun menin Suomessa katsastaa tuli ongelma auto
pitää kuulemma olla G-katilla suomessa vaikka
suomi säännökset 1989 oli että Kattia ei silloin tarvinnu autossa olla ...onko asia näin mistä saan
sellaisen paperin ,että autoon ei tule katalysaattori
merkintää minulla on siihen kone jo valmiina M20
2.5-litrainen viritetty moottori 288-Shrick akseli
ja 12-puristeiset Mahlen patti takomännät arvaa meneekö katalysaattori noilla koneen arvoilla läpi mitä
teen auttakaa .........
Pitääkö olla Katalysaattori.........Apua
15
6770
Vastaukset
- katastuksesta
löytyy paljon juttua btcf.fi foorumilta ja jos et löydä niin aina voit kysyä asiasta...
- el cid
Onko bemuissa jotain pahastikin vialla jos kerran niiden katsastus ei mene läpihuutojuttuna läpi niinkun normaaleissa autoissa?
Jos pitää eri foorumeilla keskustella asiasta ja antaa vinkkejä eikä vaan viedä auto katsastukseen suoraan ajosta ja saada taas hyväksytty leima. Niin minä teen kaikkilla omilla autoillani. Mutta ne onkin laatumerkkejä eikä bemuja.
Melko visaisen ongelman eteen olet joutunut, kun ostit tämän hienon tuontiauton. Nyt tarvitset viisaiden miesten neuvoja, ja näitä todellisia asiantuntijoita voit tavata Essolla. Siitä vaan kiireesti Essolle tulokatsastukseen!
Olemme Essolla tutkineet hyvinkin ongelmallisia autoja, joten kyllä Sinunkin ongelma-autostasi selvitään. Yksi katsastusmies ei kuitenkaan riitä, vaan täytyy suorittaa oikein ryhmäkatsastus.
Suomeksi sanottuna tämä ryhmäkatsastus tarkoittaa sitä, että Sinun täytyy ostaa kaikille raatimme jäsenille keskaripullot, ja me sitten annamme ongelma-autostasi yhteislausunnon. Näin olemme aina ennenkin menetelleet, ja meillä on ollut oikein hauskaa katsastustapahtuman jälkeenkin.- luulet
Toi homma kun vaatii farzeugbrieffin syvällisempää tutkimista , ja se on valitettavasti kirjoittetu saksasta , jota tuskin osaatte .
Oman rekisteriotteeni tutkitutin ihka-aidolla Sakemanni työkaverilla , jolta meni sen kanssa sormi suuhun ...
Hieman eri asia kuin tutkia keskaripullon etikettejä ja ihmetellä missäpäin suomea se Lovettu oikein sijaitsee .
- Ostin jo Auton
Joo jos se menisi keskarilla ohi...asia vaan on tosi
ei käy tätä huumoriksi heittämän......
Kun Saksan otteessa lukee: SCHADSTOFFARM E....
eli vähäpäästöinen...miksi se pitäisi olla Suomessa
vähäpäästöinen..kun ei ole 1989..suomi autokaan.
Niin vielä kun auto tuodaan Suomeen sen paino nousee
45kg ihan vakuutus yhtiöiden huijauksesta eli silloin saadaan isommat vakuutukset kun auto painaa tietyn rajan yli sen sentään katsastusmies kertoi
vilpittömästi...
Onko kellään vahvistusta eli mustaa valkosella ,että 1989 tuontiauto tosiaan pitää olla GKAT...
vai onko se vaan Ake miesten kiusaa tuontiautoja
kohtaan..kyseinen auto oli tosiaankin vielä mätä
helmoista ja ohjaus niveliä oli huonokuntoisia niin
vielä HC arvot heitti niin paljon kaikkien muiden
vikojen yhteen laskettu lopputulos oli katsastuksen
hylkäävä päätös...joten Esson miehet ottakaa vaan
minunkin puolesta kaljaa..jos teistä ei muuhun apuun ole...tarvitsisin todella apua asiassa...
mielivalta=virkavalta.......- vähäpäästöisyydestä
Jos 1.12.1988 jälkeen käyttöönotettu 'tuontiauto' on ulkomailla ollut vähäpäästöinen, tulee sen sitä olla Suomessakin. Valitettavasti näin, asiasta ei pääse yli eikä ympäri, vaikka vastaavat Suomeen uutena tulleet eivät vähäpäästöisiä olekaan.
- lapa
Itse ratkaisin ongelman näin: Vertailuarvona suomessa käytetään katalysaattorittoman päästöarvoja. Otin katalysaattorista suolet pois ja laitoin sisälle pienen esivaimentimen. Nyt autossa on katti, kuten otteessa on määrätty. Eriasia on jos bemuun on määrätty pienemmät päästöarvot myös suomessa.
- tuontiauto jo 1992
lapa kirjoitti:
Itse ratkaisin ongelman näin: Vertailuarvona suomessa käytetään katalysaattorittoman päästöarvoja. Otin katalysaattorista suolet pois ja laitoin sisälle pienen esivaimentimen. Nyt autossa on katti, kuten otteessa on määrätty. Eriasia on jos bemuun on määrätty pienemmät päästöarvot myös suomessa.
mikäli autossa on ollut tehtaalta lähtiessään katalysaattori, on sellainen oltava myös suomen liikenteessä. Minulla oli 1986 mallin jenkki ja siinä oli katti joka toimikin hyvin. Katsastussetä sanoi että voit tyhjentää sisuskalut koska 1985 mallia ei merkitä vähäpäästöiseksi.
Se että jos alkuperäisen auto pitää olla vähäpäästöinen onkin kinkkisempi juttu, vaihda tekniikka...
- Cat
Jos saksalaisessa rekkarissa lukee GKat niin missä se on? Kuka sen on ottanut pois ja miksi? Mitä lukee kauppakirjassasi, mitä olet ostanut?
Vaihtoehto 1: Voitko valittaa? Nostaa syytteen?
Vaihtoehto 2: Kysy AKE:sta (tekninen hyväksyntä yksikkö) miten saat auton rekisteriin? Mitä muutoksia tehtävä?
Vaihtoehto 3: Asenna katti, ei se ole iso homma, jos kaikki muut romppeet (moottorin ohjainyksikkö, piuhat...) ovat olemassa, vai ovatko? Onko auto edes se yksilö mikä sen sanotaan olevan?- Ostin jo Auton
Kyllä kyseinen auto näyttäisi kaiketi olevan 525i..
tietenkin alkaa epäilee tältä istumalta...no ainakin
Sakasan otteessa on 525i ja vm.1989...onko kenelläkään tietoa tai kokemusta kun minulla olisi siihen laittaa uusi kone samaa m20b25 mallia tilalle
tosin se on ns. viritetty puristukset on nostettu
11.8:1 ja nokkaakseli Schrick 288-asteinen
täysisymmetrinen oli molemmat imu ja pakopuolen auki ja kiinni olo asteet ovat samat nokkakulma 110-astetta...ja jos kyseisessä autossa on pakoputkisto katalysaattori malli ja lamdat ym.
tietokone poxit katista voiko kone saavuttaa GKAT
arvot että se menisi ilman keplotteluja katsastuksesta läpi....mitä siihen arvon keskustelijat sanovat...yrittäkää...Kiitos - Ostin jo Auton
Sakasan otteessa on 525i ja vm.1989...onko kenelläkään tietoa tai kokemusta kun minulla olisi siihen laittaa uusi kone samaa m20b25 mallia tilalle
täysisymmetrinen oli molemmat imu ja pakopuolen auki ja kiinni olo asteet ovat samat nokkakulma 110-astetta...ja jos kyseisessä autossa on pakoputkisto katalysaattori malli ja lamdat ym.
arvot että se menisi ilman keplotteluja katsastuksesta läpi....mitä siihen arvon keskustelijat sanovat...yrittäkää...Kiitos - asiantuntija7
Ostin jo Auton kirjoitti:
arvot että se menisi ilman keplotteluja katsastuksesta läpi....mitä siihen arvon keskustelijat sanovat...yrittäkää...KiitosVie takaisin,tuonti on ammattilaisten hommaa..
- että semmosta pellet
HEEH siinä se poika taas nähtiin kun tuot semmosta Saksan paskaa tänne,ostappa persaukinen autosi täältä niin ei tartte valittaa aina.
Miksi ajaa BMW.llä kun voi lentää LSD.llä - asiantuntija.
Vähäpäästöisyys tuli pakolliseksi 1.1.1992, sitä ennen auton ei siis tarvitse olla vähäpäästöinen, joten bemarisi selviää ilman katalysaattoria.
- auto tuoja
Höpsis "asiantuntija". Jos tuon ikäinen auto on ollut ulkomailla rekisterissä vähäpäästöinen on sen oltava sitä myös kun tuodaan Suomeen ja viedään täällä rekisteriin.
Katsopa vaikka katsastajan käsikirjasta. Sieltä ne katsastajatkin lunttaa nuo määräykset ja mistä alkaen mikäkin määräys on ollut voimassa.
Ihan sama mitä Suomessa silloin rekisteröitiin. Tuolloin oli meillä esim Audeja ilman katteja ja ulkomailla ne olivat pääosin katteja jo silloin. Sellaisen toin vähän aikaa sitten, vastaavia ja muun merkkisiä on tullut tuotua vuosien mittaan jo useita, ja kaikissa tapauksissa auton on täytynyt olla vähäpäästöinen jos se on ollut sitä ensirekisteröinnissä. Ja rekisteriotteeseen tulee tällaisella autolla merkintä vähäpäästöinen, katalysaattori, käytettävä lyijytöntä polttoainetta.
Ja ketjun aloittajalle voi vaan todeta että ensin kannattaa selvittää itselleen määräykset ja sitten vasta lähteä ostoksille. Osaa valita oikean auton, sekä mallin että ensirekisteröintipäivän avulla. Taisit maksaa oppirahoja nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2552683Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172187Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3281912- 1031649
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois901576Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2011264- 671210
- 251131
- 501093
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl731036