Onneksi on japsi autoja

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/autot/art-2000011043258.html
Japsit toimii paremmin on historiasta tarkistettavissa ja se on totuus eikä vain voittajan muuntelema totuus. Talossa on yksi sakmanni ja sitä korjataan useimmin omituisita paikoista joihin ei japseissa kosketa koko auton iän aikana. Autot on perhepiirissä n 40v vanhoiksi pois lukien jenkki harraste ajoneuvomme. Auto ei ole kertakäyttö tuote lapset. 1985 Toyota on edelleen hyvä auto vaikka mittarissa jo liki 500tkm. Toki pidämme autoja kunnossa ennakko huoltaen ja pesten joten oman kaivon vettä kuluu suolan poistopesuihin jne.

36

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiatkin on hyviä ja luotettavia..

      • Anonyymi

        Kia ja Hyundai on samoja autoja Mitsubishista jalostettuja autoja ,siksi ne on niin hyviä ja luotettavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kia ja Hyundai on samoja autoja Mitsubishista jalostettuja autoja ,siksi ne on niin hyviä ja luotettavia.

        kian 1,2 l imusaraja on toyotan tekniikka..


    • Anonyymi

      Oletko ajatellut, että olet asiasi kanssa yksin.
      Kukaan muu ei tee niin, koska ovat töissä!
      Onnea valitsemallesi tielle.

      • Anonyymi

        Japsit ei tuo niin herkästi keskeneräistä ja testaamatonta tekniikkaa autoihin kuin saksalaiset ja monet muutkin maat, mutta korien kanssa ollut japseillakin ongelmia ruostumisen suhteen.


    • Anonyymi

      Hirveitähän nämä on ajaa mutta vikoja ei ole.

      • Anonyymi

        Aiemmin olikin mutta nykyiset on varsin päteviä ajoltaan.


      • Anonyymi

        Honda oli jo 80-luvulla hyvä ajaa ja ikuinen moottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda oli jo 80-luvulla hyvä ajaa ja ikuinen moottori.

        Kori ei sitten ollutkaan 80-luvulla yhtä kestävä. Civicissä alkoivat jalat kastua, kun lokasuojista tuli vedet pellin läpi sisään kastellen matot. Accordista lahosi takakontin lattia massojen välistä, ja helmat sai uusia. Mutta tekniikka oli kestävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kori ei sitten ollutkaan 80-luvulla yhtä kestävä. Civicissä alkoivat jalat kastua, kun lokasuojista tuli vedet pellin läpi sisään kastellen matot. Accordista lahosi takakontin lattia massojen välistä, ja helmat sai uusia. Mutta tekniikka oli kestävää.

        Ja ne Hondan moottori on aina käyneet niin nätisti, kuin sähkömoottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda oli jo 80-luvulla hyvä ajaa ja ikuinen moottori.

        Hondan ym .moottori tekniikka on 30 v. eurooppalaisia edellä ,varmaan johtuu Japanilaisten täydellisestä ylivoimasta moottori pyörien teossa. siis sieltä oppia tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kori ei sitten ollutkaan 80-luvulla yhtä kestävä. Civicissä alkoivat jalat kastua, kun lokasuojista tuli vedet pellin läpi sisään kastellen matot. Accordista lahosi takakontin lattia massojen välistä, ja helmat sai uusia. Mutta tekniikka oli kestävää.

        Mersut ne vasta ruosteisia onkin !
        Niin paskaa se pelti ettei auta vaikka paikan hitsaa kun vierestä ruostuu heti uudelleen..
        En tiedä mitä kierrätys paska peltiä lienee ? ei voi rälläkälläkään hioa edes että saisi kirkasta peltiä näkösälle .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiemmin olikin mutta nykyiset on varsin päteviä ajoltaan.

        Paska puhetta ne huonot ajoominaisuudet esim. Isutsu Bellet oli jo -60 luvulla aivan toista maata kuin saman kokoiset Saksalaiset fordit ja oopelit . -60 luvun lopulla Datsun 1600 oli paljon parempi ajaa kuin Opel kadet -70 luvulla Taunus oli paljon huonompi ajaa kuin Tayota carina tai
        Tai -80 luvulla Vw polo oli paljon huonompi auto ajaa kuin Toyota corolla. jne..
        esim. -90 Mitsubishi Galant on paljon parempi ajaa kuin yksikään saman ikäinen saman kokoluokan saksalainen auto.
        Tai sitten jos kovaa aletaan ajamaan mutkaista tietä oli talvi tai kesä niin Nissan sx200 on parempi ajaa kuin mikään Bmw


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paska puhetta ne huonot ajoominaisuudet esim. Isutsu Bellet oli jo -60 luvulla aivan toista maata kuin saman kokoiset Saksalaiset fordit ja oopelit . -60 luvun lopulla Datsun 1600 oli paljon parempi ajaa kuin Opel kadet -70 luvulla Taunus oli paljon huonompi ajaa kuin Tayota carina tai
        Tai -80 luvulla Vw polo oli paljon huonompi auto ajaa kuin Toyota corolla. jne..
        esim. -90 Mitsubishi Galant on paljon parempi ajaa kuin yksikään saman ikäinen saman kokoluokan saksalainen auto.
        Tai sitten jos kovaa aletaan ajamaan mutkaista tietä oli talvi tai kesä niin Nissan sx200 on parempi ajaa kuin mikään Bmw

        Puhumattakaan Nissan GT-R ja Subarut olleet suosittuja pakoautoina.


    • Anonyymi

      Merkistä riippumatta. Kaikki korit lahoaa hiekka, suolakylvyssä tosi nopeasti ilman suojausta.

      • Anonyymi

        Kaikki lahoavat, tosin toidet paljon nopeammin kuin toiset. 10- vuotias Accord oli täysin laho, mutta tekniikka toimi hyvin, Sen jälkeen minulla oli Xantia 10 vuotta, ja yllätys yllätys! sen kori oli 10- vuotiaana täysin ruosteeton ja tekniikkakin oli siihen saakka toiminut hyvin.
        Sen jälkeen ajelinkin parilla C5:lla kunnes vaihdoin bemariin. Ei ole tarvinnut Hondan jälkeen ruosteeseen tutustua.


      • Anonyymi

        -90 luvun Pösöt ja Audit ei ruostunut


    • Anonyymi

      Nykyautoissa asia onkin toisin ja Toyota vikainen paska.

    • Anonyymi

      Ei nykyään kannata ostaa kuin aitoja Japanilaisia muut on paskaa. Toki jos haluaa jonottaa puhelimessa ja istua korjaamon sohvalla tuntikausia ja maksaa tuhansia euroja vähän väliä niin lycka till. Itsellä on parempaakin tekemistä siksi en mitään perseenreikämerkkejä osta!

      • Anonyymi

        Kaikki Toyotat on ainakin kuraa, valmistusmaasta riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki Toyotat on ainakin kuraa, valmistusmaasta riippumatta.

        Sinä olet kuraa etkä tiedä mistään mitään. Kyllähän Toyota on paras!


    • Anonyymi

      Saksalaisten Hybridit on karmeita keksintöjä hinnat tippuu kuin kivi ,autoliikkeet meinaa mennä niiden takia konkurssiin autotehtaista puhumattakaan ,ne ei kelpaa enään kenellekkän kun totuus niiden remonteista tulee kansan tietoon.
      Saksalaiset viher politikot on itse keksineet ne kun vaativat että tietty määrä pitää olla vähäpäästöisä aitoja (eikä ne edes oikesti ole sekin on huijausta ne 1 l/100 km kulutukset totuus on 7-10 kertainen
      Autoliikkeet on ihmeissään niiden kanssa kun varastot on täynnnä niitä eikä niitä kukaan osta eikä niitä uskalla edes myydä kenellekkään kun kuluttajan suojalaki on nykyään 5 vuotta autoille joista 2 v takuu on jo päättynyt. Ja yoy tube levittä totuutta niistä ja sana kulkee ja autot seisoo.
      TOYOTA ON AINOA HYBRIDI AUTO JONKA USKALTAA OSTAA JA JOLLA VOI SAADA SÄÄSTÖÄ AIKAAN. Eikä autoliikeet muita ota enään vaihdossakaan.

    • Anonyymi

      Katsastus konttorin tilastoja vähävikaisimmista autoista 30 v. seuranneena Saksasta,Suomesta ,Usa:sta jne...Japanilais merkit on ollut aina kärjessä vähä vikaisimpina ! Ainostaan Porshe 911 on ollut Saksalaisista kärjessä mukana ,se on ollut monena vuotena ja eri maissa joten ei sattumaa ehkä johtuu siitä kun vähän ajetaan harrastus autona ja hyvin huolletaan..?
      Toyota on ollut eniten kärjessä mutta on siellä ollut Honda,Mazda,Suzuki ja Subarukin ja Nissankin ennen oli ennen kun alkoi tehdä Renaultin ja Mercedeksen kanssa yhteistyötä.
      mm. Nämä surullisen kuuluisat 2000 luvun E mallin Mercedekset on olut häntäpäässä aina

    • Anonyymi

      Ja vielä kun avaaja perustelisi mitä tekemistä nykyisten autojen suhteen on 80-lukulaisilla kestävyyden tai yleensä minkään asian kanssa?

      • Anonyymi

        Kestävyys ja luotettavuus ovat asioita joita uudesta autosta ei pysty analysoimaan, mutta viisi vuotiaasta autosta voi jo päätellä jotain. Toyotan ei laatuaan tarvi hävetä. Missä hintalaatusuhde olisi parempi. Ei nyt ihan heti tule mieleen. Kyllä sitä laatua Saksastakin löytyy kun vaan jaksaa kaivaa kuvetta riittävän syvältä ja riskinottokykyä riittää. Pelkkä kahden vuoden takuu ja sekin pakotettununa pakkopullana kertoo tuotteen laadun tason ainakin minulle .


      • Anonyymi

        Kestävyys ja luotettavuus ovat asioita joita uudesta autosta ei pysty analysoimaan, mutta viisi vuotiaasta autosta voi jo päätellä jotain. Toyotan ei laatuaan tarvi hävetä. Missä hintalaatusuhde olisi parempi. Ei nyt ihan heti tule mieleen. Kyllä sitä laatua Saksastakin löytyy kun vaan jaksaa kaivaa kuvetta riittävän syvältä ja riskinottokykyä riittää. Pelkkä kahden vuoden takuu ja sekin pakotettununa pakkopullana kertoo tuotteen laadun tason ainakin minulle .


      • Anonyymi

        Kestävyys ja luotettavuus ovat asioita joita uudesta autosta ei pysty analysoimaan, mutta viisi vuotiaasta autosta voi jo päätellä jotain. Toyotan ei laatuaan tarvi hävetä. Missä hintalaatusuhde olisi parempi. Ei nyt ihan heti tule mieleen. Kyllä sitä laatua Saksastakin löytyy kun vaan jaksaa kaivaa kuvetta riittävän syvältä ja riskinottokykyä riittää. Pelkkä kahden vuoden takuu ja sekin pakotettununa pakkopullana kertoo tuotteen laadun tason ainakin minulle .


      • Anonyymi

        Kestävyys ja luotettavuus ovat asioita joita uudesta autosta ei pysty analysoimaan, mutta viisi vuotiaasta autosta voi jo päätellä jotain. Toyotan ei laatuaan tarvi hävetä. Missä hintalaatusuhde olisi parempi. Ei nyt ihan heti tule mieleen. Kyllä sitä laatua Saksastakin löytyy kun vaan jaksaa kaivaa kuvetta riittävän syvältä ja riskinottokykyä riittää. Pelkkä kahden vuoden takuu ja sekin pakotettununa pakkopullana kertoo tuotteen laadun tason ainakin minulle .


      • Anonyymi

        Kestävyys ja luotettavuus ovat asioita joita uudesta autosta ei pysty analysoimaan, mutta viisi vuotiaasta autosta voi jo päätellä jotain. Toyotan ei laatuaan tarvi hävetä. Missä hintalaatusuhde olisi parempi. Ei nyt ihan heti tule mieleen. Kyllä sitä laatua Saksastakin löytyy kun vaan jaksaa kaivaa kuvetta riittävän syvältä ja riskinottokykyä riittää. Pelkkä kahden vuoden takuu ja sekin pakotettununa pakkopullana kertoo tuotteen laadun tason ainakin minulle .


      • Anonyymi

        Kestävyys ja luotettavuus ovat asioita joita uudesta autosta ei pysty analysoimaan, mutta viisi vuotiaasta autosta voi jo päätellä jotain. Toyotan ei laatuaan tarvi hävetä. Missä hintalaatusuhde olisi parempi. Ei nyt ihan heti tule mieleen. Kyllä sitä laatua Saksastakin löytyy kun vaan jaksaa kaivaa kuvetta riittävän syvältä ja riskinottokykyä riittää. Pelkkä kahden vuoden takuu ja sekin pakotettununa pakkopullana kertoo tuotteen laadun tason ainakin minulle .


      • Anonyymi

        Kestävyys ja luotettavuus ovat asioita joita uudesta autosta ei pysty analysoimaan, mutta viisi vuotiaasta autosta voi jo päätellä jotain. Toyotan ei laatuaan tarvi hävetä. Missä hintalaatusuhde olisi parempi. Ei nyt ihan heti tule mieleen. Kyllä sitä laatua Saksastakin löytyy kun vaan jaksaa kaivaa kuvetta riittävän syvältä ja riskinottokykyä riittää. Pelkkä kahden vuoden takuu ja sekin pakotettununa pakkopullana kertoo tuotteen laadun tason ainakin minulle .


      • Anonyymi

        Kestävyys ja luotettavuus ovat asioita joita uudesta autosta ei pysty analysoimaan, mutta viisi vuotiaasta autosta voi jo päätellä jotain. Toyotan ei laatuaan tarvi hävetä. Missä hintalaatusuhde olisi parempi. Ei nyt ihan heti tule mieleen. Kyllä sitä laatua Saksastakin löytyy kun vaan jaksaa kaivaa kuvetta riittävän syvältä ja riskinottokykyä riittää. Pelkkä kahden vuoden takuu ja sekin pakotettununa pakkopullana kertoo tuotteen laadun tason ainakin minulle .


      • Anonyymi

        Kestävyys ja luotettavuus ovat asioita joita uudesta autosta ei pysty analysoimaan, mutta viisi vuotiaasta autosta voi jo päätellä jotain. Toyotan ei laatuaan tarvi hävetä. Missä hintalaatusuhde olisi parempi. Ei nyt ihan heti tule mieleen. Kyllä sitä laatua Saksastakin löytyy kun vaan jaksaa kaivaa kuvetta riittävän syvältä ja riskinottokykyä riittää. Pelkkä kahden vuoden takuu ja sekin pakotettununa pakkopullana kertoo tuotteen laadun tason ainakin minulle .


      • Anonyymi

        Kestävyys ja luotettavuus ovat asioita joita uudesta autosta ei pysty analysoimaan, mutta viisi vuotiaasta autosta voi jo päätellä jotain. Toyotan ei laatuaan tarvi hävetä. Missä hintalaatusuhde olisi parempi. Ei nyt ihan heti tule mieleen. Kyllä sitä laatua Saksastakin löytyy kun vaan jaksaa kaivaa kuvetta riittävän syvältä ja riskinottokykyä riittää. Pelkkä kahden vuoden takuu ja sekin pakotettununa pakkopullana kertoo tuotteen laadun tason ainakin minulle .


    • Anonyymi

      TROLLITEHTAAN TOJOTA HÖNÖN AVAUS JA N 80 % KOMMENTEISTA HÖNÖ POSTASI IHAN ITE TROLLITEHTAALTAAN ! ! AUTOPALSTAT TÄYSIN TOJO HÖNÖN TROLLITEHTAAN HALLUSSA ! ! MASSAPOSTAUSTA TROLLAUSTA MIELIKUVITU TUUBAA DISSAUSTA VÄNKÄYSTÄ VASTAKKAIN ASETTELUA SIITÄ TROLLI ELÄÄ ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! ! ÄLÄ RUOKI NARSU VAAAAJUUK HOIDOKIN TROLLITHDASTA ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! !

      • Anonyymi

        Onko sinulla kateudesta johtuvia pään sisäisiä ongelmia ?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

      Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1268
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

      Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      156
      1227
    3. Mitä vastaisit

      Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1115
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

      Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      103
      1077
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

      Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      52
      1077
    6. Rakastan ja ikävöin sinua

      Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      56
      873
    7. Nyt tiistain galluppi alkaa....

      Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      56
      853
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

      1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      785
    9. Upea takamus

      Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      772
    10. KIIKKUSTUOLI

      Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      74
      761
    Aihe