Ei turhaa draamaa ja voi tehdä mitä milloinkin haluaa.
On loppujen lopuksi helpompaa olla erakko
75
607
Vastaukset
- Anonyymi
Tavallaan totta, tuon voi kokea silloin kun menee miljoonakaupunkiin toiselle puolelle maapalloa. Yksikään ei välitä siitä mtä teet tai olet, tai mistä olisit kotoisin.
Täydellistä erakoitumista, jos haluaa!
AV- Anonyymi
Av😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 Av😂😂😂😂😂😂
- Anonyymi
Olen täysin samaa mieltä. Tietysti siinä mielenterveys voi olla kovilla, mutta kyllähähän jo erakoituessa on se siinä tilassa, että parempi kaikkien kannalta niin...
- Anonyymi
Niinhän se on. Komppaan. Mielenterveys voi erakkona parhaiten. 😊👍
Jasu- Anonyymi
Jokaisella oikeus asua ja olla niin kuin itselleen parhaaksi sopii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisella oikeus asua ja olla niin kuin itselleen parhaaksi sopii.
Jep myös erakoitua.
Jasu
Juu, joillekin sopii varmaan hyvin. Mä en osais olla erkoitunu, tykkään olla töissä ja taloyhtiöhommissa. Vaikka tässä on nyt tullu kummallakin saralla aika paljon vastonkäymistä. Mutta siks nää perjantai illat onkin hyvä olla ihan itekseen. Ei soi puhelimet, eikä kukaan keskeytä missään.
Mielummin mä haluisin asua kommuunissa. Ootteks te asunu koskaan kommuunissa tai ootteko koskaan asunu erkoituneena?- Anonyymi
Mitä tarkoitat kommuunilla?
Asumisyhtiötä joka on asumisyhtiön hallituksen alaisuudessa ja omaa lähes 20 000 asujaa?
Kyllä, olen ollut tuollaisessa kommuunissa. Taloyhtiöllä oli kuuden 33-kerroksisen kerrostalon keskiössä kauppa, parturikampaamo, kaksi ravintolaa, kuntosali, uimahalli, pari kauppaa jne.
Ei tarvinnut mennä sisäpihaa edemmäs jos ei halunnut.
Lisäksi tarjolla oli myös palveluja miehille, jos oli laiska ettei halunnut naisia lähteä metsästämämään, homma kyllä helpotuksen puolesta hoitui ihan taloyhtiön puolesta. Täydellistä?
Mjoo, ei varmaan koska ihmiset haluavat muuta mitä ennelta suunniteltua.
AV Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoitat kommuunilla?
Asumisyhtiötä joka on asumisyhtiön hallituksen alaisuudessa ja omaa lähes 20 000 asujaa?
Kyllä, olen ollut tuollaisessa kommuunissa. Taloyhtiöllä oli kuuden 33-kerroksisen kerrostalon keskiössä kauppa, parturikampaamo, kaksi ravintolaa, kuntosali, uimahalli, pari kauppaa jne.
Ei tarvinnut mennä sisäpihaa edemmäs jos ei halunnut.
Lisäksi tarjolla oli myös palveluja miehille, jos oli laiska ettei halunnut naisia lähteä metsästämämään, homma kyllä helpotuksen puolesta hoitui ihan taloyhtiön puolesta. Täydellistä?
Mjoo, ei varmaan koska ihmiset haluavat muuta mitä ennelta suunniteltua.
AVOotpas erkoisessa paikassa asunu, hong kongissa varmaan. Mutta toi kuulostaa helpolta. Mä haluisin ostaa jonkun vanhankodin tai muun suuren laitoksen. Silleen että jokasella oma huone tietenkin. Sitten ois vähä peltoo pernamaata, pernakellari ja iso kööki jossa tehdä ruokaa. Mä varaisin heti pernan kuorima vuoron. Paitsi onhan se ongelma jos kaikki haluais vaan kuoria pernoita eikä kukaan keittää. Ja sitten tietenkin pesula, käsityötilat ja mitä nyt tarvittas. Onhan tossa riskinsä, ei tartte kun yks psykopaatti, niin kaikki hommat kusee, huomasin sen aikoinaan intissä.
Paikkoja ois suomessa paljon. Tää oli mun suosikki, mutta se on jo purettu, luonnonkaunis paikka, iloset värit siellä ja kiva takasa puita poltella.
https://www.flickr.com/photos/182416736@N03/albums/72157710508267918/- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Ootpas erkoisessa paikassa asunu, hong kongissa varmaan. Mutta toi kuulostaa helpolta. Mä haluisin ostaa jonkun vanhankodin tai muun suuren laitoksen. Silleen että jokasella oma huone tietenkin. Sitten ois vähä peltoo pernamaata, pernakellari ja iso kööki jossa tehdä ruokaa. Mä varaisin heti pernan kuorima vuoron. Paitsi onhan se ongelma jos kaikki haluais vaan kuoria pernoita eikä kukaan keittää. Ja sitten tietenkin pesula, käsityötilat ja mitä nyt tarvittas. Onhan tossa riskinsä, ei tartte kun yks psykopaatti, niin kaikki hommat kusee, huomasin sen aikoinaan intissä.
Paikkoja ois suomessa paljon. Tää oli mun suosikki, mutta se on jo purettu, luonnonkaunis paikka, iloset värit siellä ja kiva takasa puita poltella.
https://www.flickr.com/photos/182416736@N03/albums/72157710508267918/Sulla on hyvä idea.
Psykopaatit saa pihalle, kun tekee oikeanlaiset säännöt. Vaikkapa määräaikaiset sopimukset. Voi aloittaa vaikka 1 kk, 3 kk, 6 kk, 12 kk ja 24 kk. Siinä olis koeaikaa ja mahdollisuus katkaista vuokrasopimus joka välissä. Ja jokainen asukas päättämään uusista asukkaista.
Oikeesti tuollaisen systeemin pyörittäminen vois olla aika hankalaa. Se olis äkkiä lahko.
Mutta jos olisi tarpeeksi samanhenkistä porukkaa, niin homma voi toimia.
Tiedän kolme porukkaa jotka asuvat tai ovat asuneet noin. Ainakin yhdessä oli isompia ongelmia.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on hyvä idea.
Psykopaatit saa pihalle, kun tekee oikeanlaiset säännöt. Vaikkapa määräaikaiset sopimukset. Voi aloittaa vaikka 1 kk, 3 kk, 6 kk, 12 kk ja 24 kk. Siinä olis koeaikaa ja mahdollisuus katkaista vuokrasopimus joka välissä. Ja jokainen asukas päättämään uusista asukkaista.
Oikeesti tuollaisen systeemin pyörittäminen vois olla aika hankalaa. Se olis äkkiä lahko.
Tiedän kolme porukkaa jotka asuvat tai ovat asuneet noin. Ainakin yhdessä oli isompia ongelmia.
xLinerJoissain uusissa taloissa on paljon yhteistä tilaa. On kuntosalia, harraste- ja oleskeluhuoneita, auloja penkkeineen.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Sulla on hyvä idea.
xLinerJoo, mä oon paljon noita miettiny. Meillä päin oli neljä tyhjää vanhainkotia. Parissa mä kävin sisälläkin, joutu vaan jonkin aikaan kinuumaan avaimia että pääsi sisään. En mä mistään kommuunista heille puhunu. Sääli vaan kun menee ihan käyttökelpoista rakennusta purkuun.
Mä ite tykkään tekemisestä, enkä mä osaa silleen laskee, että se ois jotenkin multa pois jos yhteiseen hyvään teen. Tosin mä oon nykyisenkin taloyhtiön kanssa sopinut, että teen oman aikataulun mukaan. Jos joku haluaa nopeammin, niin sen kun tarttuu ite toimeen.
Ihmisistä on vaikee tietää ennakkoon. Yks kommuuni tapaus oli, kun nainen, siis ei koskaan seurustellu, eli periaatteessa ideaali kommuuni asumiseen. En voi enempää tänne kertoo, mutta ei menny hyvin. Siks mä ite lähtisin vähän isommalla mittakaavalla liikkeelle, että pienessä yhteisössä menee asiat helpommin solmuun. Ja mitä ite oon kuullut kommuuneista, niin sopeutumattomia on enemmän kuin ennen.Anonyymi kirjoitti:
Joissain uusissa taloissa on paljon yhteistä tilaa. On kuntosalia, harraste- ja oleskeluhuoneita, auloja penkkeineen.
xLinerToi kuulostaa joltain vanhustalolta. Siis yli 55 vuotiaille. Toi on mun mielestä vähän törkee ikäraja, ikään kuin olisin neljän vuoden päästä vanhus.
Mulla taas on kokemusta että uusissa ei juurikaan oo yhteisiä tiloja, ei ees saunaosastoa. Tai voihan olla että ihan uusissa taas on, kun ei enää huoneistosaunoja ole. Mulla oli tampereella ja voi sanoo ettei huoneisto saunaa karmeempaa saunakokemusta ole.
Ymmärrän kyllä ettei mitään meluavia puutyökoneita voi asuintalon laittaa tai sitten mitään palovaarallista hitsaus paikkaa. Mutta jonkinmoinen höyläpenkki vois olla.- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Toi kuulostaa joltain vanhustalolta. Siis yli 55 vuotiaille. Toi on mun mielestä vähän törkee ikäraja, ikään kuin olisin neljän vuoden päästä vanhus.
Mulla taas on kokemusta että uusissa ei juurikaan oo yhteisiä tiloja, ei ees saunaosastoa. Tai voihan olla että ihan uusissa taas on, kun ei enää huoneistosaunoja ole. Mulla oli tampereella ja voi sanoo ettei huoneisto saunaa karmeempaa saunakokemusta ole.
Ymmärrän kyllä ettei mitään meluavia puutyökoneita voi asuintalon laittaa tai sitten mitään palovaarallista hitsaus paikkaa. Mutta jonkinmoinen höyläpenkki vois olla.Voi olla senioritalojakin, mutta joissain uusissa opiskelijataloissa on myös paljon yhteistä tilaa.
xLiner
- Anonyymi
En tiedä miten helppoa elämää kaipaat, mutta itse kaipaan pientä sutinaa. Mutta ensin vierottaudun unilääkkeistä ja hoidan muutenkin itseni kuntoon.
Yksin oleminen on voimaannuttavaa, mutta ainakin itselleni ystävät ovat hitsin tärkeitä.
- Anonyymi
Nykyajan erakoiden joukossa on uskonnollisista syistä erakoituneiden lisäksi myös esimerkiksi ekologisista syistä erakoituneita sekä nykyajan oravanpyörästä pois halunneita ihmisiä. Jotkut nykyajan erakot pitävät yhteyttä muuhun maailmaan sosiaalisen median kautta.[2]
Jotkut lukevat erakoihin myös kaupunkien kerrostalojen yksineläjät. Tällaiset yksinäiset ihmiset eivät kuitenkaan ole vetäytyneet syrjään yhteiskunnasta.[2]- Anonyymi
Juu, olen itse tuollainen oravanpyörästä ja kaoottisesta hössöttämisestä, kiireestä ja stressistä irti pyrkivä erakko, jolla on perhe. Ei kuitenkaan täysin erakkoperhe, sillä en halua erakoittaa lapsiani muusta yhteiskunnasta. Tekevät sen sitten joskus itse, jos kokevat tarpeelliseksi.
Minä sen sijaan erakoidun enemmän kun lapset löhtee kotoa, ihan siis vapaaehtoisesti. Koska voin paremmin kun en elä yhteiskunnan hälskeen mukaan. Ja sosialisoi tämän enempää.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Juu, olen itse tuollainen oravanpyörästä ja kaoottisesta hössöttämisestä, kiireestä ja stressistä irti pyrkivä erakko, jolla on perhe. Ei kuitenkaan täysin erakkoperhe, sillä en halua erakoittaa lapsiani muusta yhteiskunnasta. Tekevät sen sitten joskus itse, jos kokevat tarpeelliseksi.
Minä sen sijaan erakoidun enemmän kun lapset löhtee kotoa, ihan siis vapaaehtoisesti. Koska voin paremmin kun en elä yhteiskunnan hälskeen mukaan. Ja sosialisoi tämän enempää.
JasuMutta se vois olla semmonen yhteisö se erkoitunu. Ois muitakin ihmisiä ja lapsille leikkikaveria. Luontoistalous, vois minimoida työssäkäynnin.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Mutta se vois olla semmonen yhteisö se erkoitunu. Ois muitakin ihmisiä ja lapsille leikkikaveria. Luontoistalous, vois minimoida työssäkäynnin.
Tuollaisesta olemme tyttöni kanssa haaveilleet jo silloin kun hän oli teini-ikäinen. Ajelimme autolla maaseutumaisemissa, silloin minä vielä ajoin autoa, haaveilimme siitä miten sen voisi toteuttaa.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Mutta se vois olla semmonen yhteisö se erkoitunu. Ois muitakin ihmisiä ja lapsille leikkikaveria. Luontoistalous, vois minimoida työssäkäynnin.
Ei mitään semmoista, siinäkin tulee liikaa kontakteja mulle. Kerrostalossa asunut missä oli vähän vajaa 50 perhettä ja olihan vilskettä. 😅
Mielummin niin, että lapset käy kavereillaan täältä käsin ja he meillä. Muttei mitään kommuuni laumaa mun lähelleni heilumaan. Mä kestän lasten kaverit kyllä oikein hyvin. Ei tuskaa. Aikuisia en sitten oikein meinaa jaksaakkaan asenteineen ja odotuksineen. Rasittavia.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään semmoista, siinäkin tulee liikaa kontakteja mulle. Kerrostalossa asunut missä oli vähän vajaa 50 perhettä ja olihan vilskettä. 😅
Mielummin niin, että lapset käy kavereillaan täältä käsin ja he meillä. Muttei mitään kommuuni laumaa mun lähelleni heilumaan. Mä kestän lasten kaverit kyllä oikein hyvin. Ei tuskaa. Aikuisia en sitten oikein meinaa jaksaakkaan asenteineen ja odotuksineen. Rasittavia.
JasuMieskin on onneksi maaseudulta kotoisin ja tottunut siihen, että yksinkin on mukavaa, eikä kaipaa sosialisoimisia. Siinä miekessä oon ihan parhaassa seurassa, ei tartte sietää kavereita tms. Sukulaisia joskus, se on okei.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieskin on onneksi maaseudulta kotoisin ja tottunut siihen, että yksinkin on mukavaa, eikä kaipaa sosialisoimisia. Siinä miekessä oon ihan parhaassa seurassa, ei tartte sietää kavereita tms. Sukulaisia joskus, se on okei.
JasuMutta ihan yksinään veisin erakoitumisen vielä pidemmälle, kun mieheni. Asuisin ihan mieluusti jossain vesistön lähellä pienessä mökissä ja pitäisin paria munivaa kanaa ja lammasta, vuohea. Villat talteen ja vuohenmaito. Samoin kanoilta munat. 😃
Noo pari tipua saisi kyllä kasvaa, jos ei muuten niin seuraksi. Sitten kasvimaata reilusti ja järvestä kalaa. 👍
Jasu - Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Oletpa ihana kaunis sieluinen. tiedäppä se.🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ihan yksinään veisin erakoitumisen vielä pidemmälle, kun mieheni. Asuisin ihan mieluusti jossain vesistön lähellä pienessä mökissä ja pitäisin paria munivaa kanaa ja lammasta, vuohea. Villat talteen ja vuohenmaito. Samoin kanoilta munat. 😃
Noo pari tipua saisi kyllä kasvaa, jos ei muuten niin seuraksi. Sitten kasvimaata reilusti ja järvestä kalaa. 👍
JasuAatella miten ihanaa olis istua pihassa nuotiolla, kuunnella ja katsella luontoa. Paistaa vaikka ruokaa ja kaffit keittää nuotiolla ja olla hetkessä.. Pysähtyä. ❤️❤️❤️❤️
Käydä saunassa pesulla järvidessä ja uimaan ja saunaan ja köllötellä lemmikkien seurassa tuvassa. Ihan parasta ihmiselämää. Ilman höliseviä ihmisiä.
Korkeintaan kaupassa ja töissä. Muuten pelkkää rauhaa. 😍🥰
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aatella miten ihanaa olis istua pihassa nuotiolla, kuunnella ja katsella luontoa. Paistaa vaikka ruokaa ja kaffit keittää nuotiolla ja olla hetkessä.. Pysähtyä. ❤️❤️❤️❤️
Käydä saunassa pesulla järvidessä ja uimaan ja saunaan ja köllötellä lemmikkien seurassa tuvassa. Ihan parasta ihmiselämää. Ilman höliseviä ihmisiä.
Korkeintaan kaupassa ja töissä. Muuten pelkkää rauhaa. 😍🥰
JasuOlen kateellinen🤗🤷♀️
Anonyymi kirjoitti:
JasuMä muistan laspena, me oltiin paljon ulkona, harvemmin toisten kotona käytiin, eikä vanhemmat olleet juurikaan toistensa kanssa tekemisissä. Mutta sillon oli paljon ns lapsikatraita tuolla kaduilla ja puistoissa ja mun mielestä ei enää nykyään oo. Tietenkin lapsia on vähemmän, mutta liikkuuko lapset nykyään vähemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kateellinen🤗🤷♀️
Elä ole, tuo on vasta suunnitelmissani. 😅
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elä ole, tuo on vasta suunnitelmissani. 😅
JasuMä ehdin ensin😅✌🤷♀️
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Mä muistan laspena, me oltiin paljon ulkona, harvemmin toisten kotona käytiin, eikä vanhemmat olleet juurikaan toistensa kanssa tekemisissä. Mutta sillon oli paljon ns lapsikatraita tuolla kaduilla ja puistoissa ja mun mielestä ei enää nykyään oo. Tietenkin lapsia on vähemmän, mutta liikkuuko lapset nykyään vähemmän.
Mäkin vietin lapsuuteni pääosin joko sairaana oksentaen sängyssäni taikka terveenä ravasin ulkona pitkin mäkiä ja mantuja, kavereitten kanssa. Meillä kyllä oli kovasti naapurien kanssa yhteistyötä ja kyläilyä. Tosi tosi paljon, päivittäin. Siksi olikin ihanaa kun kesäloma tuli ja sain olla vaan oman perheeni kanssa mökillä tai Vanajalla kierrettiin Lappia. 😍
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Mutta ihan yksinään veisin erakoitumisen vielä pidemmälle, kun mieheni. Asuisin ihan mieluusti jossain vesistön lähellä pienessä mökissä ja pitäisin paria munivaa kanaa ja lammasta, vuohea. Villat talteen ja vuohenmaito. Samoin kanoilta munat. 😃
JasuNoi eläinten hoidot on aika työläitä. Kissa oli hyvä kun se hoitaa itse itsensä. Mutta muut vaativia. Miten tommosta lammastaka keriä? Kasvimaita mä kyllä tykkään. Mutta en tosiaan yksin lähtis erakoitumasan. Oon se verran spasialisoitunu, etten kaikista hommista selvii yksin. Vaikka puusta ja metalista teen mitä vaan ja raksahommat tietysti kun ammatti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mäkin vietin lapsuuteni pääosin joko sairaana oksentaen sängyssäni taikka terveenä ravasin ulkona pitkin mäkiä ja mantuja, kavereitten kanssa. Meillä kyllä oli kovasti naapurien kanssa yhteistyötä ja kyläilyä. Tosi tosi paljon, päivittäin. Siksi olikin ihanaa kun kesäloma tuli ja sain olla vaan oman perheeni kanssa mökillä tai Vanajalla kierrettiin Lappia. 😍
JasuKai mä oon aina ollu vähän omissa maailmoissani viihtyjä, jo lapsena.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai mä oon aina ollu vähän omissa maailmoissani viihtyjä, jo lapsena.
JasuMää huomaan muuttuvani takakireeksi, kun oon liikaa ihmisten kanssa tekemisissä. Tulee paljon jotain ravaamisia ihmisten pariin ja olemista pidempään tekemisissä. Niin alkaa kasaantuu semmonen rasitus ja kiukkumöykky mikä purkaantuu stressinä ja ärtyisyytenä.
Kun taas saan olla kaukana omissa oloissani en hermostu ikinä ja jaksan vaikka mitä. 😂
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mää huomaan muuttuvani takakireeksi, kun oon liikaa ihmisten kanssa tekemisissä. Tulee paljon jotain ravaamisia ihmisten pariin ja olemista pidempään tekemisissä. Niin alkaa kasaantuu semmonen rasitus ja kiukkumöykky mikä purkaantuu stressinä ja ärtyisyytenä.
Kun taas saan olla kaukana omissa oloissani en hermostu ikinä ja jaksan vaikka mitä. 😂
JasuSitten kun se pakko ajaa ihmisiin, niin kyllä joutuu nieleskelee että selvii räjähtämättä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä ehdin ensin😅✌🤷♀️
Onnitteluni siitä. Onnekas. 🤗😊
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Mää huomaan muuttuvani takakireeksi, kun oon liikaa ihmisten kanssa tekemisissä. Tulee paljon jotain ravaamisia ihmisten pariin ja olemista pidempään tekemisissä. Niin alkaa kasaantuu semmonen rasitus ja kiukkumöykky mikä purkaantuu stressinä ja ärtyisyytenä.
JasuSellasta se on, ihmisillä on erilaisia sietokykyjä, toiset ei halua niitä ihmisiä niin paljoo. Mä taas jossakin määrin tarvin ja ainakin omasta mielestäni oon joustava ja varmaan osaisin konmuunissa asua. mutta muistan sen psykopaatin siellä intissä, tai en mä tiedä oliko, mutta piirteitä kyllä. Niin ei mulla mitään keinoja siihen ollut. Kun se oli vaikka lomilla, niin oli ilmapiiri niin täysin toisenlainen ja parempi.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Noi eläinten hoidot on aika työläitä. Kissa oli hyvä kun se hoitaa itse itsensä. Mutta muut vaativia. Miten tommosta lammastaka keriä? Kasvimaita mä kyllä tykkään. Mutta en tosiaan yksin lähtis erakoitumasan. Oon se verran spasialisoitunu, etten kaikista hommista selvii yksin. Vaikka puusta ja metalista teen mitä vaan ja raksahommat tietysti kun ammatti.
Mä oon aina ajatellut, että opin mitä vaan kun tarpeeksi haluan ja selviän yksinkin, kun tarpeeksi haluan selvitä. Ja niin se elämä on opettanutkin paljon taitoja ja pärjäämistä.
Tekemällä oppii. 😅
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä oon aina ajatellut, että opin mitä vaan kun tarpeeksi haluan ja selviän yksinkin, kun tarpeeksi haluan selvitä. Ja niin se elämä on opettanutkin paljon taitoja ja pärjäämistä.
Tekemällä oppii. 😅
JasuJa vaikka oonkin ihminen joka pyrkii miettimään ensin itse ongelmiin aina ratkaisua ja etsimään työkalut niihin, niin en mitenkään koe nöyryyttäväksi myöntää etten osannut yksin ratkaista ongelmaa ja kysyn viisaammalta neuvoja. Mutta varoitus, kun sitten haluan neuvoja ja oppia, vaadin sitä sitten myös niin ettei puolihuolimaton heitto kelpaa. Haluan todella oppia ja ymmärtää asian, niin että se tulee selkäytimestä ja se vaatii siltä opettajaltakin ponnisteluja ja paljon sietoa vastata kysymyksiini ja kerrata tarvittaessa.
Muuten multa loppuu intressit.
Jasu - Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Sellasta se on, ihmisillä on erilaisia sietokykyjä, toiset ei halua niitä ihmisiä niin paljoo. Mä taas jossakin määrin tarvin ja ainakin omasta mielestäni oon joustava ja varmaan osaisin konmuunissa asua. mutta muistan sen psykopaatin siellä intissä, tai en mä tiedä oliko, mutta piirteitä kyllä. Niin ei mulla mitään keinoja siihen ollut. Kun se oli vaikka lomilla, niin oli ilmapiiri niin täysin toisenlainen ja parempi.
Joo, mäkin osaan kyllä olla ihmisten kanssa ja käyttäytyä lempeästi, ystävällisesti, huomaavaisesti ja teeskentelemättä. Mutta jotenkin on päässyt käymään niin, että kylöästyin ihmisiin ja kaikeen kouhottamiseen mitä tää elämä nyt on kilpajuoksuineen ja mittelöineen, haasteineen. En nää siinä vöhääkän älyä ja järkeä, enkä tykkää älyttömiin juttuihin taas ryhtyä, niin ei jää paljon vaihtoehtoja.
Harvassa on ne ihmiset joiden seurassa oon kuin kotonani, enkä kaipaa pois.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, mäkin osaan kyllä olla ihmisten kanssa ja käyttäytyä lempeästi, ystävällisesti, huomaavaisesti ja teeskentelemättä. Mutta jotenkin on päässyt käymään niin, että kylöästyin ihmisiin ja kaikeen kouhottamiseen mitä tää elämä nyt on kilpajuoksuineen ja mittelöineen, haasteineen. En nää siinä vöhääkän älyä ja järkeä, enkä tykkää älyttömiin juttuihin taas ryhtyä, niin ei jää paljon vaihtoehtoja.
Harvassa on ne ihmiset joiden seurassa oon kuin kotonani, enkä kaipaa pois.
JasuToiset saa ja toiset ei saa, kuka mitäkin. Mä en saa veri suussa kilpailusta ja päättömästä ravaamisesta yhtään mitään muuta kun vitutuksen ja armottoman stressin.
https://youtu.be/eTbXJVy3FAU?si=pI1GKxUq5Y8hf5ma
4 ryysyä eiku ruusua feat Elli.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Ja vaikka oonkin ihminen joka pyrkii miettimään ensin itse ongelmiin aina ratkaisua ja etsimään työkalut niihin, niin en mitenkään koe nöyryyttäväksi myöntää etten osannut yksin ratkaista ongelmaa ja kysyn viisaammalta neuvoja. Mutta varoitus, kun sitten haluan neuvoja ja oppia, vaadin sitä sitten myös niin ettei puolihuolimaton heitto kelpaa. Haluan todella oppia ja ymmärtää asian, niin että se tulee selkäytimestä ja se vaatii siltä opettajaltakin ponnisteluja ja paljon sietoa vastata kysymyksiini ja kerrata tarvittaessa.
Muuten multa loppuu intressit.
JasuJoo se on hyvä olla vaativa opettajalle. Pääosin noi amiksen oppilaat on ollu ihan tytyväisiä mun opetukseen. En osaa kyllä etänä opettaa. Vaikka jotain hitsausta, niin saattaa jäädä jotain olennaista jäädä sanomatta, vaikka joku maadotus, minkä työtilanteessa ihan vaistomaisesti siihen laittaa. En mitenkään ilkeyttäni silleen tee.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Joo se on hyvä olla vaativa opettajalle. Pääosin noi amiksen oppilaat on ollu ihan tytyväisiä mun opetukseen. En osaa kyllä etänä opettaa. Vaikka jotain hitsausta, niin saattaa jäädä jotain olennaista jäädä sanomatta, vaikka joku maadotus, minkä työtilanteessa ihan vaistomaisesti siihen laittaa. En mitenkään ilkeyttäni silleen tee.
Toi nyt taas on ymmärrettävää, että toiminta selitettynä on välillä vaikeeta. Vaikeampaa, kun ottaa ja näyttää, näin. Mutta itse opinkin parhaiten seuraamalla itse tekemistä ja siinä samalla jos vielä alleviivaa ne tärkeimmät asiat puhuen, niin avot. Sitten pitää kokeillakin jo itse.
Ja saada palaute mitä pitää oppia lisää.
Jasu
- Anonyymi
Kunhan ei halua ihmistenilmoille ja rajaa halunsa siihen mikä on erakkona mahdollista.
- Anonyymi
Todellakin. Mun maailma muuttui ku luin Marika Riikosen kirjan "Yksin, kiitos" ja tajusin olevani introvertti. Aivan mahtava kirja!
- Anonyymi
Hertta kustannuksen kirja? Pitää katsella kirjastosta maanantaina. Kuvaus vaikutti mielenkiintoiselta.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hertta kustannuksen kirja? Pitää katsella kirjastosta maanantaina. Kuvaus vaikutti mielenkiintoiselta.
JasuTeinkin heti kirjasta varauksen kirjastoon. 👍
Jasu
Siihen ne hyvät puolet sitten loppuikin.
- Anonyymi
Sä olet vain yksinäinen, et erakko?
Jasu
- Anonyymi
Tai sitten etsit naisen Aasiasta. Siihen loppui draamat omassa elämässäni.
- Anonyymi
Aivan namua olla erakko kunhan se on oma päätös. Ei muiden sinulle sanelema aivopesu.✌🤷♀️
- Anonyymi
Minusta se onkin asia joka ei pitäisi muille edes kuulua. Mutta hyvin helposti siihen suhta6dutaan niin, että olet avun tarpeessa ja jotenkin nyrjähtänyt, kun et ole onnellinen juostessasi yhteiskunnan villitysten perässä.
Minusta siinä mener puurot ja vellit sekaisin monilla. Ne jotka körsii yksin jäämisestä on se ryhmä jota pitäisi auttaa, eikä me jotka ei kärsitä muusta kun väkisin yhteislunnan hösellykseen mukaan työntämisestä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta se onkin asia joka ei pitäisi muille edes kuulua. Mutta hyvin helposti siihen suhta6dutaan niin, että olet avun tarpeessa ja jotenkin nyrjähtänyt, kun et ole onnellinen juostessasi yhteiskunnan villitysten perässä.
Minusta siinä mener puurot ja vellit sekaisin monilla. Ne jotka körsii yksin jäämisestä on se ryhmä jota pitäisi auttaa, eikä me jotka ei kärsitä muusta kun väkisin yhteislunnan hösellykseen mukaan työntämisestä.
JasuJa ne jotka nautti häseltää mukana, ne häseltäköön mukana. Keskenään.
Jasu
- Anonyymi
Olen osa-aikaerakko vielä toistaiseksi. Töissä kun käy, niin välillä on oltava ihmisten kanssa tekemisissä ja toimeenkin niiden kanssa olis tultava. Sitten on tuo lähipiiri, joka saa pienen siivun.
Ja sitten on mun oma aikani, josta pidän kiinni. Siitä en neuvottele. Mitä enemmän ikää tulee, sen mieluummin vietän aikaani yksinäni.
xLiner- Anonyymi
Noinhan se valitettavasti monilla on, ettei voi tyystin vetäytyä pois koska elinkeino, työ.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinhan se valitettavasti monilla on, ettei voi tyystin vetäytyä pois koska elinkeino, työ.
JasuOnhan tää palstailukin sosiaalista jollain tavalla. Helppoa tosin, kun sivun voi sulkea milloin vaan ja palata taas milloin vaan. Voi olla kirjoittamatta tai vastaamatta. Toimipa samalla tavalla ihmisten kanssa oikeassa elämässä.. 😅
Täällä on vähän eri säännöt.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
JasuKun pääsis ees tohon nelipäiväiseen viikkoon, niin se ois jo lottovoitto. No joo lottomainos: Se on vaan lottovoitto kun voittaa lotossa, no niin on, nelipäivänen on parempi. Vapaapäivän arvo on Ääretön.
Siis miettikää sitä, meillä päin kunnanviroissa on neuvoteltu 34 tunnin työpäivä. Siis heillä on käytännössä jo nelipäiväinen. Eli parilla ylitunnilla saa perjantain vapaaks. Mikä tässä tökkii, ettei kaikille voi antaa?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tää palstailukin sosiaalista jollain tavalla. Helppoa tosin, kun sivun voi sulkea milloin vaan ja palata taas milloin vaan. Voi olla kirjoittamatta tai vastaamatta. Toimipa samalla tavalla ihmisten kanssa oikeassa elämässä.. 😅
Täällä on vähän eri säännöt.
xLinerNojoo, tämä onkin mulle likipitäen ainoa sellainen jota jaksan sosialisoimisen muotona, kun täältä pääsee aina lipettiin selittelemättä mitään syitä. Irl pitäisi jotain sanoa kun alkaa rasittaa seura. Öö, tuli "pää kipeeksi" lähenpä kotiin. Ei viittisi valehdellakkaan syitä. 😄
Harva oikein käsittää, kun sanoo että nyt riittää jutustelu ja haluan olla yksin.
Jasu - Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Kun pääsis ees tohon nelipäiväiseen viikkoon, niin se ois jo lottovoitto. No joo lottomainos: Se on vaan lottovoitto kun voittaa lotossa, no niin on, nelipäivänen on parempi. Vapaapäivän arvo on Ääretön.
Siis miettikää sitä, meillä päin kunnanviroissa on neuvoteltu 34 tunnin työpäivä. Siis heillä on käytännössä jo nelipäiväinen. Eli parilla ylitunnilla saa perjantain vapaaks. Mikä tässä tökkii, ettei kaikille voi antaa?Olishan se kiva, jos ei palkka putoo. 😃👍
Jasu
- Anonyymi
Minä etsin miehen, jonka kanssa eläessäni saan tehdä yhäkin mitä milloinkin haluan. Tottakai mieskin saa tehdä ihan mitä haluaa tehdä. Jos halut eivät yhdy missään kohtaa, niin ei kovin pitkäikäisestä suhteesta ole kyse. Ja miksi kukaan haluaisi turhaa draamaa, en ymmärrä. Jos mies sellaista haluaa, niin ei ole mun mies semmmonen.
Oltaisiin kaksin erakkoja ehkäpä.
Ai että kuinka kauan olen ollut sinkkuna? Niin, no, kohta taita parikymmentä vuotta tulla....- Anonyymi
Eiköhän niitäkin miehiä löydy, monesti minimalisteista vallankin. Luontoihmisistä jotka käyskentelee luonnossa mielummin kun kuppiloissa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän niitäkin miehiä löydy, monesti minimalisteista vallankin. Luontoihmisistä jotka käyskentelee luonnossa mielummin kun kuppiloissa.
JasuToki rapajuoponkin voi löytää puun alta. Pelkät vaatteet omaisuutenaan. Puujalkavitsi. 😉
Jasu
- Anonyymi
On mennyt hiljattain suhde poikki ja olo on kurja. Syyttelen itseäni, vatvon ja toivon että voitaisiin aloittaa uudestaan. En vaan voi. On hetkiä jolloin ahdistaa vietävästi ja tekisi mieli soittaa. En soita.
Kun tästä pääsen, aloitan silti uuden suhteen jos sellaisen löydän. (Ei löydy helposti.) Pelkäämättä mahdollista eroa. Kyllä se on elämää, ei vaikeuksien välttely, niiden pakenemissa tulee sitten välttäneeksi sen onnenkin. Kyllä tämä tästä. Muistelen onnen hetkiä.- Anonyymi
Onnea palstaäijä näiden olemattomien suhdeskeemojen luomiseen
- Anonyymi
No näinpä, toiset kyllä yrittää kotiinkuljettaa sitä draamaa parhaansa mukaan
- Anonyymi
Osa-aika erakko.
Kun katsoo kalendariota, niin tuleville viikoille löytyy menoa muiden kanssa.
Vapaus. Vapaus valita.
Vilma - Anonyymi
Totta kai on.
Maailmassa ei ole mitään muuta vikaa kuin toiset ihmiset :)
-keinovaginamies- - Anonyymi
Kaunis erakon paikka on Einsiedelei- Verenaschlucht. Kannattaa vierailla jos liikkuu siinä päin maailmaa❣️
- Anonyymi
Erakkona oleminen ei ole tervettä.
Näin puolierakkona vastaisin tuohon että yksinäisyyden saavuttaminen ei ole suurikaan ongelma tai siellä pysyminen, vaan se mitä tekee sillä yksinäisyydellään 🤔
- Anonyymi
Ärsyttävimpiä ovat eksovertit, joiden mielestä Introvertin täytyy olla sosiaalinen ja mennä mukaan eksoveretista koostuviin laumoihin ja nauttia yhdessä sosiaalisesta elämästä.
Eksovertit eivät sisäistä, että heidän mielestään mukava sosiaalinen elämä on mukavaa ja introverttienkin pitäisi olla samanlaisia sosiaalisia sähköjäniksiä, EI KIITOS
Eksovertit ihmettelee, että miten Introvertti viihtyy yksikseen ja viitsii pelata yksin omassa huoneessaan pelikonsolilla, kun pitäisi olla julkisilla paikoilla luomassa sosiaalisia kontakteja ja lähestyä ihmisiä iloisesti puhua pulputtaen, kuin ompelukone suu käyden, voi vittujen kevät!!!!
Introvertti- Anonyymi
Tuosta kun mainitsit, niin kaikki tuntemani extrovertit ovat saaneet vähemmän näkyvää aikaiseksi, kuin kaikki tuntemani introvertit. Myös yritysmaailmassa, missä luulisi extrovertin olevan kotikentällään.
Mies 65
- Anonyymi
No man is an island.
-John Donne- - Anonyymi
Fiksut pääsee helpommalla. Pitäisiköhän kulkea laput silmillä ettei pääsis rakastumaan ? Ei herkullinen olotila tää rakastuminen. Pakko tyytyä osaansa ja kärsiä seuraukset!
- Anonyymi
Näinpä juuri <3 Tosin en mä ihan kokonaan erakko halua olla. Sen verran vaan et voi harmaana talvipäivänä keltään lupaa kyselemättä jäädä koko päiväksi lämpimän peiton alle köllimään, lukemaan hömppää tai jotain kehittävämpää ja syömään paketillisen Toffifeeta yksin jos huvittaa -erakko :D N
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 566025
- 575462
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1123897- 543802
- 143745
- 313176
- 592914
- 592806
- 672518
- 471930