"Lempiharrastukseni on mennä sinne missä en ole ennen käynyt."
-Diane Arbus
Ystäväni kanssa juteltiin pariutumisesta ja hän sanoi että eri tuloluokkien ihmiset voivat myös olla parisuhteessa keskenään. Voivatko?
Eihän siitä tule mitään jos mies ei syö ravintolassa joka viikko tai matkusta mukana kaikkialla, myös maailman ääriin. Sillon olen jonkun muun kuin hänen seurassaan eikä se enää muistuta parisuhdetta jos ei syödä eikä matkusteta yhdessä. Jos ei vietetä vapaa-aikaa yhdessä.
Joka ikinen viikko matkustan ystävän kanssa paikkaan missä en ole koskaan ennen ollut. Se voi olla lähimatkailuakin ja usein onkin. Tärkeintä että kokee uusia asioita. Tuntee elävänsä. Matkailu on mielentila.
Ajatuksia?
Raha & Parisuhde
41
375
Vastaukset
- Anonyymi
Muori kävi tänään teatterissa, minä olin halkohommissa.
Muorilla meni varmaan satku tai kaksi, minä tienasin vapaa-ajalla harrastushommissa saman.
Molemmilla oli kivaa ja meillä on suhde.
-keinovaginamies-- Anonyymi
Tapahtuuko tätä useinkin että olette vapaa-aikaa eri paikoissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tapahtuuko tätä useinkin että olette vapaa-aikaa eri paikoissa
Riittävän usein, jotta molemmilla on tarpeeksi omaa kivaa.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittävän usein, jotta molemmilla on tarpeeksi omaa kivaa.
-keinovaginamies-Nukutteko samassa sängyssä kuitenkin? Matkoilla ei nukuta jos toinen ei matkusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nukutteko samassa sängyssä kuitenkin? Matkoilla ei nukuta jos toinen ei matkusta.
Kotona kyllä, mutta ei siihen nukkumiseen samaa sänkyä tarvitse.
Nyt olen lähdössä parin viikon reissuun mökille ja koko sänky on ihan omiin tarkoituksiini varattu :)) Muori jää kotia, niin kuin tavallista.
-keinovaginamies-
- Anonyymi
Tietysti voivat olla. Ei sama tuloluokka takaa samaa menoluokkaa.
- Anonyymi
Exä (mies) toisinaan pummi multa rahaa ja lopuksi kun erottiin koska hän löysi uuden tytön hän sanoi että minä pakotin hänet olemaan minun kanssa rahan takia!!!
- Anonyymi
Nyt oli fiksusti sanottu! Olen myös sitä mieltä, että tuloluokka voi olla eri, mutta menoluokan on oltava sama.
Aloituksessa oletetaan, että suuremman tuloluokan osapuoli aina tuhlaa tulonsa kulutukseen.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt oli fiksusti sanottu! Olen myös sitä mieltä, että tuloluokka voi olla eri, mutta menoluokan on oltava sama.
Aloituksessa oletetaan, että suuremman tuloluokan osapuoli aina tuhlaa tulonsa kulutukseen.
🦄En tuhlaa kulutukseen vaan haluan elää tasokasta elämää. Esimerkiksi ruoan laadussa on jäätävän suuria eroja. Säästöön jää kyllä joka kuukausi rahaa ja juuri pohdiskelen minne sen voisi lahjoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tuhlaa kulutukseen vaan haluan elää tasokasta elämää. Esimerkiksi ruoan laadussa on jäätävän suuria eroja. Säästöön jää kyllä joka kuukausi rahaa ja juuri pohdiskelen minne sen voisi lahjoittaa.
Laadukas ruoka ei ole auromaattisesti kallista ruokaa. Hinta ei varsinaisesti ole tae laadusta. Esimrkkinä nyt vaikkapa, että laadukas liha on edelleen laadukasta lihaa, vaikka se olisi vähän edullisempaa ruhonosaa ja siitä saa edelleen tehtyä laadukasta ruokaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laadukas ruoka ei ole auromaattisesti kallista ruokaa. Hinta ei varsinaisesti ole tae laadusta. Esimrkkinä nyt vaikkapa, että laadukas liha on edelleen laadukasta lihaa, vaikka se olisi vähän edullisempaa ruhonosaa ja siitä saa edelleen tehtyä laadukasta ruokaa.
No näin. Kovin moni vähätuloinen syö silti halvinta ja rasvaisinta makkaraa, siinä missä hyvätuloinen nauttii sisäfilepihvin ravintolassa
Teköpyhyys ei oikein sula vatsassa, vaikka sen voisi täyttää halutessaan pihvillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No näin. Kovin moni vähätuloinen syö silti halvinta ja rasvaisinta makkaraa, siinä missä hyvätuloinen nauttii sisäfilepihvin ravintolassa
Teköpyhyys ei oikein sula vatsassa, vaikka sen voisi täyttää halutessaan pihvillä.Enpä tunne ketään hyvätuloista, joka kävisi mainitsemisen arvoisesti ravintoloissa. He kaikki harrastavat itse ruoanlaittoa. Kyse on siis varmaan jostain ihan ökyrikkaista, kun itse kuitenkin tunnen jossain määrin muutaman Suomessa rikkaimmiksi mainituista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tuhlaa kulutukseen vaan haluan elää tasokasta elämää. Esimerkiksi ruoan laadussa on jäätävän suuria eroja. Säästöön jää kyllä joka kuukausi rahaa ja juuri pohdiskelen minne sen voisi lahjoittaa.
Tarkoitin kulutusta erotuksena sijoittamisesta.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on kallista. Olen käynyt testaamassa satoja eri ravintoloita ja enää en suostu kuin kalliimpiin a la carte ravintoloihin koska ruoka niissä on niiiin erilaista kuin mäkkäreissä ja kebab-paikoissa. Keskitasoisiinkaan en mene. Hyvätuloiset ostaa kaupastakin kalliimpaa ruokaa, juuri sen terveellisyyden takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä tunne ketään hyvätuloista, joka kävisi mainitsemisen arvoisesti ravintoloissa. He kaikki harrastavat itse ruoanlaittoa. Kyse on siis varmaan jostain ihan ökyrikkaista, kun itse kuitenkin tunnen jossain määrin muutaman Suomessa rikkaimmiksi mainituista.
Ei ole mistään ökyrikkaista kyse, kaikki tuntemani hyvätuloiset syö ulkona. Ne jotka syö kotona on lähinnä työttömiä. Eihän nykyisellä työelämällä ole edes mahdollisuutta hauduttaa gourmet aterioita työpäivän päätteeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mistään ökyrikkaista kyse, kaikki tuntemani hyvätuloiset syö ulkona. Ne jotka syö kotona on lähinnä työttömiä. Eihän nykyisellä työelämällä ole edes mahdollisuutta hauduttaa gourmet aterioita työpäivän päätteeksi.
Se kertoo vain siitä millaista lähipiirisi on. Todellisuudessa Suomessa ei juuri kukaan parempituloinenkaan syö jatkuvasti ulkona. Sen näkee ihan ravintoloiden kannattavuudestakin.
Anonyymi kirjoitti:
Perheelliset kyllä tekevät ruokansa ja syövät kotona. Oli tulot sitten mitä hyvänsä. Ja suurin osa kansalaisista muutenkin.
Ei tuloluokilla sinänsä merkitystä ole, kunhan taloudellinen puoli pystytään yhteisymmärryksessä hoitamaan niin, ettei rahasta tarvitse riidellä. Pidän itsestäänselvänä, että aikuinen, terve ihminen pystyy itsensä elättämään eli hyväksikäyttöä en suhteessa hyväksy.
- Anonyymi
Niitä sairaita ja työttömiä on vaan niin paljon sinkuissa. Mielenterveysongelmat heikentää elämänhallintaa.
Anonyymi kirjoitti:
Niitä sairaita ja työttömiä on vaan niin paljon sinkuissa. Mielenterveysongelmat heikentää elämänhallintaa.
Siis oikeissa sinkuissa vai sinkut palstalla?
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Siis oikeissa sinkuissa vai sinkut palstalla?
En ole koskaan tavannut yhden yhtä täyspäistä ihmistä Helsingistä, kaikilla vippaa päässä. Päässä vikaa joka ikisellä joka seuraa netistä seuraa hakee ja niillä jotka ei hae. Tämä on taivahan tosi. Maalla voi ehkä olla joku tervekin, en ole varma kun tunnen vain Helsingin.
Anonyymi kirjoitti:
En tunne yhtäkään sairasta ja työtöntä sinkkua, vaikka toki heitäkin on, aivan kuten on työttömiä ja sairaita parisuhteessa olevia. Mielenterveysongelmat ovat yleistyneet, mutta se koskee ymmärtääkseni kaikkia ihmisryhmiä.
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
En tunne yhtäkään sairasta ja työtöntä sinkkua, vaikka toki heitäkin on, aivan kuten on työttömiä ja sairaita parisuhteessa olevia. Mielenterveysongelmat ovat yleistyneet, mutta se koskee ymmärtääkseni kaikkia ihmisryhmiä.
Kyllä se on ihan tutkittu fakta että sinkkumiehet kuolevat nuorempina ja kärsivät muita enemmän päihde-ja mielenterveysongelmista.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on ihan tutkittu fakta että sinkkumiehet kuolevat nuorempina ja kärsivät muita enemmän päihde-ja mielenterveysongelmista.
Taidatpa olla oikeassa, muistan lukeneeni jotain samankaltaista. Heijastelin tätä liikaa omaan tuttavapiiriini.
En muista kuitenkaan tarkemmin, mitkä tekijät altistavat juuri miehiä päihde- ja mielenterveysongelmille. Täytyypä penkoa jostain näitä tutkimuksia ja lueskella vähän tarkemmin.- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Taidatpa olla oikeassa, muistan lukeneeni jotain samankaltaista. Heijastelin tätä liikaa omaan tuttavapiiriini.
En muista kuitenkaan tarkemmin, mitkä tekijät altistavat juuri miehiä päihde- ja mielenterveysongelmille. Täytyypä penkoa jostain näitä tutkimuksia ja lueskella vähän tarkemmin.Siis miesten ihmissuhteet elämässä on niin hyvin erilaisia kuin naisilla, naisilla usein ystävät ja suku jotka kannattelee vaikeuksissa kun miehillä voi olla joku kaveri jonka kanssa käydä bissellä eikä vahvaa sosiaalista turvaa. Ymmärrettävä asia.
Anonyymi kirjoitti:
Siis miesten ihmissuhteet elämässä on niin hyvin erilaisia kuin naisilla, naisilla usein ystävät ja suku jotka kannattelee vaikeuksissa kun miehillä voi olla joku kaveri jonka kanssa käydä bissellä eikä vahvaa sosiaalista turvaa. Ymmärrettävä asia.
Miesten keskuudessa ei tosiaan tunnu olevan yhtä vahvaa keskustelun ja tukemisen kulttuuria kuin naisten. Se on todella sääli, sillä kaikki tarvitsevat sukupuolesta huolimatta läheisiä ihmisiä, joille voi puhua asioista.
Tuli mieleen mies, jota vuosi pari sitten deittailin hetken. Hänen elämänsä tuntui olevan jonkinlaisessa pysähdystilassa, kun hänellä ei ollut ketään, kenen kanssa tehdä asioita, pelkkiä tuttuja vaan. Hän oli aina matkustellut, käynyt elokuvissa, syömässä yms puolisonsa kanssa ja eron jälkeen kaikki tuollainen oli jäänyt. Minä koin tilanteen ahdistavana, koska koin, että minun tulisi olla jatkossa ae, joka täyttää tuon tyhjiön. Minulla on ystäviä, joiden kanssa teen kaikenlaista, ja tuntui ahdistavalta, että minä olisin miehelle käytännössä ainoa, kenen kanssa asioita tekee.
- Anonyymi
Hieno reissu sinne ja takaisin. Pidin reissusta kuin varkain pummilla, kiitos :)
Jähmetyin heti tuijottamaan valokuvamaisia maisemia. Kuvaajan kädenjäljessä oli jotain hyvin tuttua ja tutunomaista, jollaisen pariin olen ennenkin uppotunut miettimään.
Upea matkasuunnitelma. Hän tulee varmasti nauttimaan jokaisesta reissusta 👍
Siemailin pienen lasillisen ananasappelsiinipirtelöä seuraksi. Sopiva, kuten reissukin.- Anonyymi
Parhaimmillaanhan sen matkan voi kokea kotisohvallaan. Kunhan kuvaa ja saa unohtumattomia muistoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhaimmillaanhan sen matkan voi kokea kotisohvallaan. Kunhan kuvaa ja saa unohtumattomia muistoja.
Vaikka olisi varakas, se ei takaa sitä, että ihmisellä olisi mitään ajatustoimintaa. En tietysti ole varma, voiko ihmisen kiinnostus urheilusta ja pelituloksista olla ihan riittävää yleensä elämään. Ei siitä kuitenkaan synny mitään keskusteltavaa, jos toinen ei ole yhtään kiinnostunut.
En tiedä, mutta mitä itsellä on kokemusta erilaisista taloudellisista taustoista, niin onhan se hieman haastavaa.
Ainakin siinä pitäisi olla samanlaiset mielenkiinnon kohteet sen köyhemmän näkökannasta katsottuna, että mihin se raha sijoitetaan. Olen ollut joskus se köyhempi ja joskus se paremmin tienaava.
Mielestäni on tärkeää, että molemmilla on omia harrastuksia, kunhan ei mennä liiallisuuksiin, eli kuljetaan koko ajan erillään.
Voisin kuvitella myös, että kaikkein arvokkaimmat muistot haluttaisiin tehdä oman kumppanin kanssa, ei jonkun ystävän kanssa.- Anonyymi
Raha on aito rakkaus raha puhuu rakkautta ja ilman rahaa ei ole aitoa rakkautta eli mitä rikkaampi mies niin sitä rakkaampi ja aina kun tapaa vieläkin rikkaamman miehen siihen rakastuu ja sen mukaan menee ja köyhempi jää eli ilman rahaa ei oo rakkauttakaan
Anonyymi kirjoitti:
Raha on aito rakkaus raha puhuu rakkautta ja ilman rahaa ei ole aitoa rakkautta eli mitä rikkaampi mies niin sitä rakkaampi ja aina kun tapaa vieläkin rikkaamman miehen siihen rakastuu ja sen mukaan menee ja köyhempi jää eli ilman rahaa ei oo rakkauttakaan
Sinulla on oikeus tuohon mielipiteeseen.
Itse toivon kohtaavani mahdollisen kumppanin (jos sellainen vielä joskus tapahtuu) molempien kurjimmassa elämäntilanteessa.
Ehkä sillä tavalla arvostaa eri tavalla sitä hyvää aikakautta, kun sellainen joskus tulee. Elämä kun tuppaa olemaan nousuja ja laskuja.- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Sinulla on oikeus tuohon mielipiteeseen.
Itse toivon kohtaavani mahdollisen kumppanin (jos sellainen vielä joskus tapahtuu) molempien kurjimmassa elämäntilanteessa.
Ehkä sillä tavalla arvostaa eri tavalla sitä hyvää aikakautta, kun sellainen joskus tulee. Elämä kun tuppaa olemaan nousuja ja laskuja.Joo kun nuorena tapasin puolisoni hän oli elokuusta joulukuuhun minua hyvätuloisempi. Sitten tapahtui iso muutos ja siitä eteenpäin +20 vuotta olin se hyvätuloisempi. Ei voi tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi että raha tulee mukaan parisuhteeseen vääristää totaalisesti valta-asetelmat kun se kenellä ei ole rahaa joutuu miellyttämään kumppaniaan/ puolisoaan jotta onnistuu edes kohtuullinen elintaso.
Tästä valta-asetelmasta johtuen olisi parasta jos molempien käyttöön jäävät tulot olisivat suht samaa luokkaa. On myös hirveä seurata vierestä kun pienituloinen perheenäiti maksaa 50% menoista vaikka miehensä tienaa moninkertaisesti, molemmat töissä. Pahimmillaanhan se köyhempi velkaantuu yrittäessään elää samaa elintasoa kuin kumppanilla :( Anonyymi kirjoitti:
Toi että raha tulee mukaan parisuhteeseen vääristää totaalisesti valta-asetelmat kun se kenellä ei ole rahaa joutuu miellyttämään kumppaniaan/ puolisoaan jotta onnistuu edes kohtuullinen elintaso.
Tästä valta-asetelmasta johtuen olisi parasta jos molempien käyttöön jäävät tulot olisivat suht samaa luokkaa. On myös hirveä seurata vierestä kun pienituloinen perheenäiti maksaa 50% menoista vaikka miehensä tienaa moninkertaisesti, molemmat töissä. Pahimmillaanhan se köyhempi velkaantuu yrittäessään elää samaa elintasoa kuin kumppanilla :(Joo, tätä mä oo ihmetelly, noita palkkoja kun vedetään vähän niinku hatusta. Puuseppä ja paperimies tekee molemmat tuotteita puusta, mutta paperimiehellä on moninkertainen palkka. Sähköinssi saa ainakin tuplasti kuin raksainssi. Että vaikka ois saman tasoinen toimi, niin se palkka on eri. Samoin jo ihan perus sähkäri saa enemmän kuin työmaatehtävässä oleva raksainssi.
Mutta tohon esimerkkiin, että tosi surullista toi. Voisko tollasessa tilanteessa se aviomies, vaikka keskittyä siihen kodin laittoon. Ja sitten jos hän haluaa kovin matkustella, niin eikö vois sillon maksaa koko perheen, kun hän kerran siitä matkailusta tykkää. Eihän toisen tarvi siks velkaantua.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä valta-asetelmasta johtuen olisi parasta jos molempien käyttöön jäävät tulot olisivat suht samaa luokkaa. On myös hirveä seurata vierestä kun pienituloinen perheenäiti maksaa 50% menoista vaikka miehensä tienaa moninkertaisesti, molemmat töissä. Pahimmillaanhan se köyhempi velkaantuu yrittäessään elää samaa elintasoa kuin kumppanilla :(Se että jollakulla on epäterve valta-asema parisuhteessa ei tarkoita, että kaikilla olisi niin.
Viimeiset vuosisadat mies on ollut se, joka on elättänyt perheen. Globaalisti näin on vieläkin monissa paikoissa. Näiden miesten joukossa on aivan varmasti ollut sekä sellaisia, jotka ovat käyttäneet valta-asemaansa muiden hyväksi, että sellaisia, jotka ovat hyväksikäyttäneet omaa valta-asemaansa muiden vahingoksi. Näiden elättäjämiesten joukossa on aina ollut myös niitä, joita heidän vaimonsa tai rakastajattarensa ovat hyväksikäyttäneet taloudellisesti.
Samat kolme asetelmaa ovat mahdollisia, vaikka nainen tienaisi enemmän tai vaikka molemmat tienaisivat yhtä paljon. Ilmiö ei riipu sukupuolesta enää siinä vaiheessa, kun nainen tienaa itse.
Kiinassa on jalkavaimojärjestelmä. Mm. opiskelijanaiset rahoittavat elämäänsä perheenisien varoilla. Kuka siinä on hyväksikäyttäjä ja kuka hyväksikäytetty: mies, hänen vaimonsa vai hänen jalkavaimonsa?
https://www.visapourlimage.com/en/festival/exhibitions/chine-le-retour-des-concubines
https://www.theguardian.com/world/2007/sep/08/china.jonathanwatts
Johtopäätös: ongelmana ei ole raha eikä tienaaminen vaan se, miten ihminen valitsee käyttävänsä hänelle osoitettua tai hänen muodostamaansa valta-asemaa.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se että jollakulla on epäterve valta-asema parisuhteessa ei tarkoita, että kaikilla olisi niin.
Viimeiset vuosisadat mies on ollut se, joka on elättänyt perheen. Globaalisti näin on vieläkin monissa paikoissa. Näiden miesten joukossa on aivan varmasti ollut sekä sellaisia, jotka ovat käyttäneet valta-asemaansa muiden hyväksi, että sellaisia, jotka ovat hyväksikäyttäneet omaa valta-asemaansa muiden vahingoksi. Näiden elättäjämiesten joukossa on aina ollut myös niitä, joita heidän vaimonsa tai rakastajattarensa ovat hyväksikäyttäneet taloudellisesti.
Samat kolme asetelmaa ovat mahdollisia, vaikka nainen tienaisi enemmän tai vaikka molemmat tienaisivat yhtä paljon. Ilmiö ei riipu sukupuolesta enää siinä vaiheessa, kun nainen tienaa itse.
Kiinassa on jalkavaimojärjestelmä. Mm. opiskelijanaiset rahoittavat elämäänsä perheenisien varoilla. Kuka siinä on hyväksikäyttäjä ja kuka hyväksikäytetty: mies, hänen vaimonsa vai hänen jalkavaimonsa?
https://www.visapourlimage.com/en/festival/exhibitions/chine-le-retour-des-concubines
https://www.theguardian.com/world/2007/sep/08/china.jonathanwatts
Johtopäätös: ongelmana ei ole raha eikä tienaaminen vaan se, miten ihminen valitsee käyttävänsä hänelle osoitettua tai hänen muodostamaansa valta-asemaa.
🦄Ilmasta rahaa ei anneta. Osa on sen oppinut eikä vastaanota rahaa koska tietää että ennemmin tai myöhemmin sen joutuu tavalla tai toisella korvaamaan. Esim lapsiperheissä se korvataan lastenhoidolla ja sitten onkin loppuelämä pielessä ilman työuraa ja eläkettä.
Eikö se ole jo henkistä väkivaltaa jos puolisoa ei päästetä lentokoneeseen ja ravintoloihin ja erilaisiin maksullisiin harrastuksiin? En enää haluaisi lähteä tuollaiseen eri tuloluokkien suhteeseen vaikka köyhä kumppani helpompi löytää kuin hyvätuloinen.
- Anonyymi
Toki voi olla yhdessä eri tuloluokista huolimatta. Vastaavasti myös tehdä eri asioita, vaikka oltaisiin samassa tuloluokassa, ei mitään ongelmaa.
- Sheena- Anonyymi
Haluan hotelleissa viihtyvän miehen, kiitos. En muunlaista koska elämä olisi kovin kovin yksinäistä jos yksin matkustaisi. Naisiakaan en halua sänkyyni.
- Anonyymi
Itse en tykkää syödä ulkona. Tykkään syödä kotona itse tehtyä ruokaa perusraaka aineista. Odotan että kumppani on yhtä jalat maassa oleva vaikka tienaisi enemmän kuin minä. Kahviloissakaan en suostu juomaan kahvia jos tiedän että myyvät liian laihaa kahvia. En viitsi maksaa montaa euroa kahvista joka ei virkistä koska kahvila säästää pavuissa. Eräs työkaveri ei käy ollenkaan kahvilla ulkona vaan käy rahoilla ulkomaan matkoilla.
- Anonyymi
Varmaan kuitenkin lounasseteleillä syöt lounaan ulkona? Tasokkaitakin lounasravintoloitakin on, ihan huippuja. Ravintolat täynnä. Samoin kahvilat. En minä ainoa siellä ole. Taidat asua linnassa ja sinulla olla yllin kyllin aikaa jos kotona aterioita valmistat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod172031Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281674Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021147- 65929
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53885- 39814
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53795J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e30676Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273653Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33612