Muovipussi

Anonyymi-ap

Eilinen oli tuulinen päivä. Täällä tuulee usein. Saattaa olla niin, että rakennuksen tällä sivulla ei tuule juuri lainkaan, mutta kulman takana on hirmumyrsky. Lipputankojen narut metelöivät, meren aallot vaahtoavat ja irtain pöllyää.

Seisoin eilen liikennevaloissa ja katselin muovipussia, joka pyöri päämäärättömästi liikenteen seassa. Se juoksenteli kuin omistajansa kadottanut koira auton luota toiselle ja takaisin, kun nämä odottivat elämäänsä vihreää valoa. Muovipussi oli kuin hädissään, kuin pieni lapsi kylmässä ja tuulisessa maailmassa, jossa kukaan ei siitä välitä, tai edes sitä näe. Sydäntäni suorastaan koski nähdä kaikki tämä.

Mutta sitten piti jälleen kiiruhtaa.

(hihitystä)

13

207

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tieteellinen ajattelu

Olen ollut melkolailla pihalla tuulessa yhdessä muovipussien kanssa elämäni aikana, mutta pitkällisen pohdinnan jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että yksikään sinne tänne singahteleva muovipussi ei ole törmännyt minuun.

Kun muovipussin tanssis katselee tuulisella kadulla, niin se on sykähdyttävän kaunista balettia ilman yhtäkään virhettä.

Mestareita, primadonnia!

(hirn)

• Anonyymi

Muovipussibaletti

Aloitan tältä istumalta muovipussibaletin hahmottelemisen.

On aika nostaa unohdetut jalustalle, jotta lajimme näkisi ne.

(naurua)

• Anonyymi

American Beautystä matkittu.

• Anonyymi

Palstasetä ottaa aikq monet kerrontansa jostain muualta ja elää mm rikosuutisten kautta, esim samaistumalla kaksitoistakesäiseen koulusurmaajaan. Mitä ns yhteiskuntatieteen toimittaja tähän sanoo?

• Tanssia kasvottomalle yleisölle. Epätoivon äänellä hän kykyy, miksi minua ei huomata?

Tuntemattomalle katsojalle kuitenkin tanssija on aina saavuttamaton ja katsoja taas hänelle näkymätön.

Kenen tehtävä on murtaa tuo mielikuva? Ulkopuolisen, katsojan vai tanssijan?

Vai pitäisikö sen antaa olla.... omana surullisena itsenään?

• Anonyymi

10:08
        Eikö sääli jotakuta tai muita kohtaan kerro jotain säälijästä?
        Hymähdän säälijän kohdalla, koska hän ei ole aito eikä kykene katsomaan o m a a n sisimpäänsä.
        Oikeastaan aloituksessa minä kiinnitin huomioni tuuleen ha pyörteisiin eli tuulen liikeradat, tunnelit ja nostot.
        Eilen puski kosteankoleassa viimassa 'muovipussina' ja ihanaa oli palata kodin lämpöön.
        Eikös yllä mainitussa filmissä näytellyt Kevin ryvettynyt? Jotain surkastuu alhaiseen.
        Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

10:08
        Eikö sääli jotakuta tai muita kohtaan kerro jotain säälijästä?
        Hymähdän säälijän kohdalla, koska hän ei ole aito eikä kykene katsomaan o m a a n sisimpäänsä.
        Oikeastaan aloituksessa minä kiinnitin huomioni tuuleen ha pyörteisiin eli tuulen liikeradat, tunnelit ja nostot.
        Eilen puski kosteankoleassa viimassa 'muovipussina' ja ihanaa oli palata kodin lämpöön.
        Eikös yllä mainitussa filmissä näytellyt Kevin ryvettynyt? Jotain surkastuu alhaiseen.
        Vilma

Annas Vilma minä selvennän hieman. Ei tämä ollut sääliä.

Funeaulla on poikkeuksellinen sanoilla maalamisen taito. Se on lahja, tai kyky, jota hän ei ole piilottanut vaan pitää yllä. Mun on helppo visualisoida hänen tekstejään. Näen ne muotoina, joskus henkilöinä, ilmeinä ja tapahtumina. Siksi tykkään niin paljon hänen maalauksistaan.

Tuo edellinen kommenttini oli siis mun mielikuvaani lyhyesti ilmastuna. Mitään elokuvaa en ole nähnyt, mihin sitä vertaisin. Tuli vain vahvasti mieleeni tämän sinkkupalstankin ihmiset tuosta kuvaelmasta. Sellaisiahan me olemme; näkymättömiä, eikä meitä kuulla.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Annas Vilma minä selvennän hieman. Ei tämä ollut sääliä.

Funeaulla on poikkeuksellinen sanoilla maalamisen taito. Se on lahja, tai kyky, jota hän ei ole piilottanut vaan pitää yllä. Mun on helppo visualisoida hänen tekstejään. Näen ne muotoina, joskus henkilöinä, ilmeinä ja tapahtumina. Siksi tykkään niin paljon hänen maalauksistaan.

Tuo edellinen kommenttini oli siis mun mielikuvaani lyhyesti ilmastuna. Mitään elokuvaa en ole nähnyt, mihin sitä vertaisin. Tuli vain vahvasti mieleeni tämän sinkkupalstankin ihmiset tuosta kuvaelmasta. Sellaisiahan me olemme; näkymättömiä, eikä meitä kuulla.

Minulta vei hieman aikaa yhdistää tämä Funeau tänne, mutta hihityksestä päätellen hän on aloittaja.
        Lukiessani kirjoja kuvitan niitä mielessäni.
        Ehkä tämä on samankaltainen kokemus.
        Harvoin jonkin kommentin osalta niin käy, koska luen sitä asiaa.
        Hurjan pitkiä 'esseitä tai novelleja' en täältä lue, koska se on kuin haluaisi ylipitkän huomion.
        Ehkä jokin vuoropuhelun rytmi on hyvä.
        Vilma
        Vika virkkeesi: saatamme aikaansaada ajatuksia, jotain generointia kenties.

• Anonyymi

Youtubessa osui silmiin videopätkä missä yksinäinen ilmassa lennähtelevä muovinpalanen vesisateessa paljastui sadetakiksi osuessaan kadullakulkijaan ja pukeutuessa hänen ylleen tuulen voimasta...velvollisuudentuntoa viimeiseen asti :).
      Tai ainakin toivon niin, satuihin on kiva uskoa toisinaan tai hyvin perusteltuihin valeisiin :D

• Anonyymi

Mä olin joskus muuttohommissa ja oli melkoisen ilkeä matalapainesää keskellä talvea. Muuttokuormamme muovirippeet levisivät autokaistojen sekaan ja alkoivat pyörimään siellä kehää. Roskasimme siis tahattomasti ympäristöä. Se oli silti eräänlaista hallitsematonta taidetta :).

• Anonyymi

Tuuli tarttuu kaikkeen irtaimeen. Mikään ei ole yhtä kiehtovaa katseltavaa kuin nuo leikit. Nostaa ilmaan, kieputtaa, tipauttaa, nostaa jälleen jne. Fantsua se on niin pitkään, kun ei tarvitse ikkunoihin lautoja naputella ja orpoja lohdutella :)

• Anonyymi

Kerran ihmettelin kun sinisiä enkeleitä viuhahteli lennellä ohitseni silloin tällöin. Noin viisikymmentå kilometriä ajettuani tavoitin pakettiauton, jonka kuormasta irtoili vaaleansinisiä eristelevyjä :)

• Anonyymi

Näkikö kukaan, kun tuulella tuskaiset sormet. Hipelöi kaikkea päämäärättömästi. Puuskutti korvaan ja nuoli ihonmyötäisesti :~)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      17
      2011
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1664
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      302
      1147
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      919
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      875
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      814
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      785
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      30
      676
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      653
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      612
    Aihe