Muovipussi

Anonyymi-ap

Eilinen oli tuulinen päivä. Täällä tuulee usein. Saattaa olla niin, että rakennuksen tällä sivulla ei tuule juuri lainkaan, mutta kulman takana on hirmumyrsky. Lipputankojen narut metelöivät, meren aallot vaahtoavat ja irtain pöllyää.

Seisoin eilen liikennevaloissa ja katselin muovipussia, joka pyöri päämäärättömästi liikenteen seassa. Se juoksenteli kuin omistajansa kadottanut koira auton luota toiselle ja takaisin, kun nämä odottivat elämäänsä vihreää valoa. Muovipussi oli kuin hädissään, kuin pieni lapsi kylmässä ja tuulisessa maailmassa, jossa kukaan ei siitä välitä, tai edes sitä näe. Sydäntäni suorastaan koski nähdä kaikki tämä.

Mutta sitten piti jälleen kiiruhtaa.

(hihitystä)

13

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tieteellinen ajattelu

      Olen ollut melkolailla pihalla tuulessa yhdessä muovipussien kanssa elämäni aikana, mutta pitkällisen pohdinnan jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että yksikään sinne tänne singahteleva muovipussi ei ole törmännyt minuun.

      Kun muovipussin tanssis katselee tuulisella kadulla, niin se on sykähdyttävän kaunista balettia ilman yhtäkään virhettä.

      Mestareita, primadonnia!

      (hirn)

      • Anonyymi

        Muovipussibaletti

        Aloitan tältä istumalta muovipussibaletin hahmottelemisen.

        On aika nostaa unohdetut jalustalle, jotta lajimme näkisi ne.

        (naurua)


    • Anonyymi

      American Beautystä matkittu.

      • Anonyymi

        Palstasetä ottaa aikq monet kerrontansa jostain muualta ja elää mm rikosuutisten kautta, esim samaistumalla kaksitoistakesäiseen koulusurmaajaan. Mitä ns yhteiskuntatieteen toimittaja tähän sanoo?


    • Tanssia kasvottomalle yleisölle. Epätoivon äänellä hän kykyy, miksi minua ei huomata?

      Tuntemattomalle katsojalle kuitenkin tanssija on aina saavuttamaton ja katsoja taas hänelle näkymätön.

      Kenen tehtävä on murtaa tuo mielikuva? Ulkopuolisen, katsojan vai tanssijan?

      Vai pitäisikö sen antaa olla.... omana surullisena itsenään?

      • Anonyymi

        10:08
        Eikö sääli jotakuta tai muita kohtaan kerro jotain säälijästä?
        Hymähdän säälijän kohdalla, koska hän ei ole aito eikä kykene katsomaan o m a a n sisimpäänsä.
        Oikeastaan aloituksessa minä kiinnitin huomioni tuuleen ha pyörteisiin eli tuulen liikeradat, tunnelit ja nostot.
        Eilen puski kosteankoleassa viimassa 'muovipussina' ja ihanaa oli palata kodin lämpöön.
        Eikös yllä mainitussa filmissä näytellyt Kevin ryvettynyt? Jotain surkastuu alhaiseen.
        Vilma


      • Anonyymi kirjoitti:

        10:08
        Eikö sääli jotakuta tai muita kohtaan kerro jotain säälijästä?
        Hymähdän säälijän kohdalla, koska hän ei ole aito eikä kykene katsomaan o m a a n sisimpäänsä.
        Oikeastaan aloituksessa minä kiinnitin huomioni tuuleen ha pyörteisiin eli tuulen liikeradat, tunnelit ja nostot.
        Eilen puski kosteankoleassa viimassa 'muovipussina' ja ihanaa oli palata kodin lämpöön.
        Eikös yllä mainitussa filmissä näytellyt Kevin ryvettynyt? Jotain surkastuu alhaiseen.
        Vilma

        Annas Vilma minä selvennän hieman. Ei tämä ollut sääliä.

        Funeaulla on poikkeuksellinen sanoilla maalamisen taito. Se on lahja, tai kyky, jota hän ei ole piilottanut vaan pitää yllä. Mun on helppo visualisoida hänen tekstejään. Näen ne muotoina, joskus henkilöinä, ilmeinä ja tapahtumina. Siksi tykkään niin paljon hänen maalauksistaan.

        Tuo edellinen kommenttini oli siis mun mielikuvaani lyhyesti ilmastuna. Mitään elokuvaa en ole nähnyt, mihin sitä vertaisin. Tuli vain vahvasti mieleeni tämän sinkkupalstankin ihmiset tuosta kuvaelmasta. Sellaisiahan me olemme; näkymättömiä, eikä meitä kuulla.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Annas Vilma minä selvennän hieman. Ei tämä ollut sääliä.

        Funeaulla on poikkeuksellinen sanoilla maalamisen taito. Se on lahja, tai kyky, jota hän ei ole piilottanut vaan pitää yllä. Mun on helppo visualisoida hänen tekstejään. Näen ne muotoina, joskus henkilöinä, ilmeinä ja tapahtumina. Siksi tykkään niin paljon hänen maalauksistaan.

        Tuo edellinen kommenttini oli siis mun mielikuvaani lyhyesti ilmastuna. Mitään elokuvaa en ole nähnyt, mihin sitä vertaisin. Tuli vain vahvasti mieleeni tämän sinkkupalstankin ihmiset tuosta kuvaelmasta. Sellaisiahan me olemme; näkymättömiä, eikä meitä kuulla.

        Minulta vei hieman aikaa yhdistää tämä Funeau tänne, mutta hihityksestä päätellen hän on aloittaja.
        Lukiessani kirjoja kuvitan niitä mielessäni.
        Ehkä tämä on samankaltainen kokemus.
        Harvoin jonkin kommentin osalta niin käy, koska luen sitä asiaa.
        Hurjan pitkiä 'esseitä tai novelleja' en täältä lue, koska se on kuin haluaisi ylipitkän huomion.
        Ehkä jokin vuoropuhelun rytmi on hyvä.
        Vilma
        Vika virkkeesi: saatamme aikaansaada ajatuksia, jotain generointia kenties.


    • Anonyymi

      Youtubessa osui silmiin videopätkä missä yksinäinen ilmassa lennähtelevä muovinpalanen vesisateessa paljastui sadetakiksi osuessaan kadullakulkijaan ja pukeutuessa hänen ylleen tuulen voimasta...velvollisuudentuntoa viimeiseen asti :).
      Tai ainakin toivon niin, satuihin on kiva uskoa toisinaan tai hyvin perusteltuihin valeisiin :D

    • Anonyymi

      Mä olin joskus muuttohommissa ja oli melkoisen ilkeä matalapainesää keskellä talvea. Muuttokuormamme muovirippeet levisivät autokaistojen sekaan ja alkoivat pyörimään siellä kehää. Roskasimme siis tahattomasti ympäristöä. Se oli silti eräänlaista hallitsematonta taidetta :).

    • Anonyymi

      Tuuli tarttuu kaikkeen irtaimeen. Mikään ei ole yhtä kiehtovaa katseltavaa kuin nuo leikit. Nostaa ilmaan, kieputtaa, tipauttaa, nostaa jälleen jne. Fantsua se on niin pitkään, kun ei tarvitse ikkunoihin lautoja naputella ja orpoja lohdutella :)

    • Anonyymi

      Kerran ihmettelin kun sinisiä enkeleitä viuhahteli lennellä ohitseni silloin tällöin. Noin viisikymmentå kilometriä ajettuani tavoitin pakettiauton, jonka kuormasta irtoili vaaleansinisiä eristelevyjä :)

    • Anonyymi

      Näkikö kukaan, kun tuulella tuskaiset sormet. Hipelöi kaikkea päämäärättömästi. Puuskutti korvaan ja nuoli ihonmyötäisesti :~)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe