Rikkurit pääsee nauttiin nyt siivellä korotuksista

Anonyymi-ap

37

574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Häpeä pois vaan. Itse en kuulu liittoon mutta en TIETENKÄÄN ollut töissä lakon aikana. Puhutaan siis teknologia teollisuudesta. Jaa että miksikö en kuulu liittoon? Liitot rahoittaa demareita ja vasemmistoliittoa, antaa vaaliavustusta joka vaaleissa. Itse äänestän persuja.

• Anonyymi

Persutko niitä etuja nyt saaneet duunarille aikaan kun ovat Orpon hallituksessa?

• Anonyymi

Miten paljon pitäisi Teollisuusliiton antaa avusta vaaleissa jos kannatus on liitossa vähäinen?.
        Teollisuusliiton vaalissa annettuja ääniä noin 53 tuhatta joista suurimman äänisaaliin sai demarit ja vassarit.
        Muiden äänet jäivät alle 100, muistaakseni 76 ääntä.
        Tällä kannatuksella ei taida paljon ryhmärahaa tulla.
        Miksi oikeistolaiset ei aseta liittojen vaaleihin omia ehdokkaita?.
        Minun käsitys on että oikeistoa kannattavat eivät luota oikeistolaisiin edunvalvojina.

• Anonyymi

Meidän pajalla on palkat tessin yläpuolella eikä yksikään meistä ole minkään liiton jäsen, YTK:n jäseniä on tietääkseni kaikki 8. Palkat on sovittu omistaja-pomon kanssa PAIKALLISESTI.

Töitä tehtiin silläkin aikaa kun tämä liittopomojen aivopesemä pässilauma lakkoili johtajiensa puolesta.

• Anonyymi

On selvää että pienessä työpaikassa on helppo sopia paikallisesti asioista, mutts suurissa yrityksissä se on paljon vaikeampi juttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On selvää että pienessä työpaikassa on helppo sopia paikallisesti asioista, mutts suurissa yrityksissä se on paljon vaikeampi juttu.

Olkoon yritys pieni tai iso niin kyseisen alan voimassa oleva sopimus ja siihen sitoutunut porukka antaa mahdollisuuden häiriöttömään ja järjestelmälliseen toimintaan.
        Sopimus on selkänoja ja se takalautana voi aina tehdä palkallisia sopimuksia.
        On työnantajan vastuulla kehittää toimintatapoja, välineitä, menetelmiä yms. tuottavuuden ja kannattavuuden kehittämiseksi.
        Nimimerkki: Kokemusta on.

• Anonyymi

Meilläkin työantaja sopi paikallisesti ettei maksa ylityölisiä, koska muutaman tunnin voi joustaa ja ne voi joskus pitää vapaana.

Ei tosin kysynyt meiltä. Sanoi vaan että ainahan sitä vi mennä muualle töihin.

• Anonyymi

Sama palkka kuuluu liittoon tai ei. Jos ei kuulu liittoon, niin nettopalkka on suurempi. Enemmän rahaa käteen!

• Anonyymi

Mutta jos erehdyt lakon aikana rikkuriksi, niin ruuttaryhmämme uittaa sinut ja toisetkin rikkurit siankusella ja kunnolla ?

Talkoo-Taavetti

• Anonyymi

Haiset kuselle Talkoo-Taavetti. Oletko läikyttänyt päällesi virtsaa, vai tihkuuko se päästä.

Kukaan ei halua lakkoilla, koska lakoista ei ole hyötyä.

• Anonyymi

Niin ne on tehneet ja tekevät vastakin jos aihetta lakkoporteilla on.

• Anonyymi

Rikkuriksi haukkuminen on maalittamista, rasismia. Tuttua ay-demareille.

• Anonyymi

RIKKURI

Jack London

Sen jälkeen kun Jumala oli luonut kalkkarokäärmeen, rupisammakon ja vampyyrin, hänellä oli jotain kauheaa ainetta jäljellä, mistä hän teki rikkurin.

Rikkuri on kaksijalkainen eläin, jolla on korkkiruuvisielu, vesiaivot, selkäranka yhdistelmä hyytelöä ja limaa. Siellä missä muilla on sydän, hän kantaa sisällään mätien periaatteiden kasvainta.

Kun rikkuri kulkee katua pitkin, ihmiset kääntävät selkänsä ja enkelit nyyhkyttävät taivaassa, piru sulkee helvetin portit pitääkseen hänet ulkopuolella. Kenelläkään ei ole oikeutta olla rikkuri niin kauan kuin on olemassa vesilammikko mihin hän voi hukuttautua ja kyllin pitkä köysi mihin hirttää itsensä. Juudas Iskariot oli herrasmies verrattuna rikkuriin. Petettyään Herransa hänellä oli luonnetta hirttäytyä. Lakkorikkuri ei siihen pysty.

Eesau myi esikoisoikeutensa hernerokasta, Juudas myi Pelastajansa kolmestakymmenestä hopeakolikosta. Benedict Arnold myi maansa lupauksesta komentaa brittiarmeijaa. Rikkuri myy syntymäoikeutensa, maansa, vaimonsa, lapsensa ja kanssaihmisensä työnantajansa katteettomasta lupauksesta.

Eesau oli petturi itselleen, Juudas oli petturi Jumalaansa kohtaan, Benedict Arnold oli petturi maatansa kohtaan. Lakkorikkuri pettää Jumalansa, maansa, perheensä ja luokkansa. Ei ole mitään rikkuria alhaisempaa.

Tässä runossa sanotaan totuus rikkurista

• Anonyymi

Tuohon sopii vanha ilmaisu "laskee toisten ahterilla mäkeä"!
      Häpeällisen moraalitonta touhua.
      Lakonalaisilla töillä selkeät rajat.
      Teknisten toimihenkilöiden lakon aikaan oli suurehkon teollisuuslaitoksen työsuojelupäällikkönä ( ins ) ja kaksi alaistani, teknikkoa oli tietenkin lakossa.
      Minulle tarjottiin kahdesti muiden lakossa olevien teknisten tehtäviä joista kieltäydyin.
      Yrityksen 52:sta inssistä minun lisäkseni vain yksi kieltäytyi rikkuroinnista.
      Kun kaksi lakkolaista alaistani palasi töhin niin minä sain moitteita. Kahvikeittinen suodattimessa olleet porot olivat homehtuneet.
      Miksikö? Kahvin keitto oli kavereiden hommaa entä tehnyt mitään heidän puuhiinsa liittyvää. Kun rajan vetäminen on ehdoton nii ei tarvitse miettiä "josko tuota kuitenkin"!
      Oheisseuraamus. Työnantaja järjesti rikkuri insseille yrityksen vierastiloissa yhden ryyppyillan. Pesiköhän viina omantunnon puhtaaksi?

• Anonyymi

Mutta mikäli AKT kuljetusalan lakot olisivat toteutuneet, olisi siankusella pesty rikkurit joka portilla.
      Valmius ihan eri luokkaa kuin aiemmin.
      Partiolaisia oli hoitamaan ruuttausta riittävästi.
      Lakot peruuntuivat sopimuksen syntymisen myötä viime hetkillä.
      Mutta se on totta että rikkuriksi aikoneetkin pääsevät nyt siivellä nauttimaan eduista.

Parta-Jugi

• Anonyymi

ole huoleti, emme pääse, saamme paremmat edut.. pysy vaan liitossa ja valita, se on sun elämäntehtäväsi kun et muuhun pysty.

• Anonyymi

Noh...Mitkäs ja minkäslaiset on sitten ne paremmat edut ?
      Ei se ole parempi etu että tekee ylityötä ilman ylityökorvauksia , eikä lomia eikä vapaapäiviä.
      Kerro siis mikä on parempi teillä mukamas kuin meillä liittoon kuuluvilla TES takaama palkka ja pekkaset ja lomat ym mitkä paljon paljon huomattavasti paremmat.

Parta-Jugi

• Anonyymi

No...Vastauksia odotellessa ...

• Anonyymi

En todellakaan lakkoille, menetän viikon paikassa jo niin paljon rahaa että en todellakaan ala lakkoilla. Meillä on huomattavasti paremmat palkat mitä tessissä on, hyvät edut, palkka on viimeisen 2 v aikana noussut 11% ihan olen itse paikallisesti sopinut. Arvostan työnantajaani ja hän minua, miksi lakkoilisin? Lakkoilu on todella vanhanaikainen tapa ja sillä tehdään työnantajille vain tappioita, puhumattakaan siitä että monet yritykset siirtyy pois Suomesta , turha itkeä sitten kun lähtee työpaikka alta. Rikkuriksi kun haukut, saat syytteen.

• Anonyymi

Minulla ON paremmat edut kun en lakkoile, parempi palkka, lukuisia yt;tä ollut, vain lakkoilijat saa kenkää..jne hyvä työntekijä on työnantajalle aarre, kun ei ne työt ole lakossa vaan ihmiset. No, kohta ei ole firmoja enää suomessa joka työllistää niin lakkoilkaa sitten ihan vapaasti.

• Anonyymi

Voi sinä lakkointoilija, minä "rikkuri" olen aina saanut parempaa palkkaa, palkkani on myös noussut enemmän kuin sinun. Mieti siellä pikku aivoissasi mistä sekin johtuu .

• Anonyymi

Sama palkka kuuluu liittoon tai on kuulumatta. Jos ei kuulu liittoon, niin netto on suurempi. Tulee käteen joku 200-300 euroa vuodessa enemmän.

• Anonyymi

Meillä ei ole sama palkka, nämä järjestö koirat eivät saa ylimääräisiä korotuksia..minä saan, minulla on itseasiassa paljon parempi palkka, sama työ. Yksityinen työnantaja arvostaa ihan jotain muuta kuin lakkoilijoita.

• Anonyymi

Ammattiliittoihin kuuluvat työntekijät ovat aina epäsuotuisassa asemassa verrattuna muihin. He lakkoilevat milloin mistäkin syystä ja ovat aina työnantajaa vastaan, todella epämiellyttävää sakkia. Turha miettiä miksi he eivät saa ylimääräisiä palkankorotuksia.

• Anonyymi

Taas tuli hyvät rahat, kiitos teille kun lakkoilette.

• Anonyymi

Olet väärässä, olen rikkuri, enkä koskaan ole ollut liitossa, mutta aina olen saanut paljon suuremmat korotukset ja muutkin edut. Suosittelen, jos osaat alasi hommat, nämä "liittolaiset" täysiä tunareita.

• Anonyymi

Saitko myös paremmin siankusta päällesi lakkoporteilla lakkovahtien avustusryhmältä ?
      Talkoo-Taavetti

• Anonyymi

Kyllä sain valitettavasti pöljyyttäni kun menin sinne norkoilemaan ja suutani pieksemään.
      Pari viikkoa haisin siankuselle että jouduin yöpymään asunnottomien kanssa ulkosalla kun kotiin ei asiaa, työpaikalle menemisestä puhumattakaan sen sitkeän hajun takia.
      Tiedoksi kaikille rikkuriksi aikoville : Ei kannata mennä yrittämäåän rikkurointia.
      Taavetin porukka ei sääliä tunne.

• Anonyymi

Siinä se sirkusjengi ovella palloili, sanoin että moro moro, mä meen töihin. Katsos kun eivät hekään ole niin tyhmiä että estävät liittoon kuulumattoman työnteon, se olisi ollut poliisijutttu sen jälkeen. Säälittävä jengi, just niitä jotka muutenkin lusmuaa työpaikalla ja välttelee töitä.

• Anonyymi

Eipä se nyt ihan noinkaan ollut.
      Muisteleppas vähän mitä oikeasti tapahtui.
      Sinut ruiskutettiin, niinkuin olisi kaikki toisetkin rikkurit ruutattu, mutta olivat sen verran fiksumpia että eivät saapuneet lakkoporteille.
      Et mitään moro moro- sanonut, vaan äitiähän sieltä kuuluit huutelevan kun sukuelimiisi voideltiin tärpättiä ja juoksit lujaa kuin Voitto Hellsten aikoinaan !
      Poliiseja ei näkynyt eikä kuulunut ja pianhan ovat lakossa itsekin.

Talkoo-Taavetti

• Anonyymi

Anteeksi mun ajattelemattomuuteni ja tyhmyyteni.

• Anonyymi

Taavetti on siis eläkeläinen, mutta siis vielä lisäksi kovin harhainen, kai saat hoitoa tuohon sun vanhuuden höperyyteen? Tuollaisia ei maamme tarvitse, onneksi sinusta pääsee pian eroon kun olet jo vanha. Työnantajasi on ainakin tyytyväinen kun et ole enää työpaikan ilmapiiriä myrkyttämässä. Anna mä arvaan? Olet vasemmistoliittolainen.

• Anonyymi

Kyllä tämän ketjun AY-aktiivi aloittaja on oikeassa, yleissitovuudesta tulisikin luopua. Jostain syystä AY-liitot ei vaan sitä tahdo, mikähän siinäkin on syynä?

• Anonyymi

Me "rikkurit" nauramme kun firmat pikkuhiljaa alkaa ilmoittamaan muutoneuvotteluista. Tähänhän se menee, jos ei työntekijöitä kiinnosta tehdä töitä, lähtekää vetää. Kyllä teidän tilalle saadaan niitä, jotka töitä haluavat tehdä. Nyt tuhotaan leipomot kiitos SEL.

• Anonyymi

Työt eivät ole lakossa, vain jotkut ymmärtämättömät ihmiset.
      Rikkuriksi haukkuminen on maalittamista ja rasismia. Siihen demarit sortuvat.
      SDP on rasistinen lakkoliike.

• Anonyymi

SEL= eläinrääkkääjien liitto. Toivottavasti tulee niin isot yt:t että sellin työttömyyskassa menee nurin, lusmuja, vassareita ja saamatonta sakkia kaikki selliläiset.

• Anonyymi
      UUSI

Miten voi olla rikkuri, kun tekee sitä työtä, mistä työnantaja maksaa palkan? En kuulu liittoon, joten minulla on oikeus tehdä oma työni, ilman että siihen kukaan päätänsä alkaa aukomaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      405
      2432
    2. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      58
      1721
    3. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1558
    4. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      285
      1264
    5. Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota

2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-
      Maailman menoa
      127
      1005
    6. Pystyisitkö ottamaan kaivattuasi

Elämääsi miten pian
      Ikävä
      87
      990
    7. Voisiko olla jopa niin

Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal
      Ikävä
      67
      989
    8. Varkaita kuhmossa

Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.
      Kuhmo
      33
      963
    9. Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."

Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks
      Suomalaiset julkkikset
      12
      916
    10. K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."

Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali
      Suomalaiset julkkikset
      8
      886
    Aihe