Polttareiden ongelmista on saanut aina puhua vapaasti. Mutta sähköautojen kohdalla vallitsee rajoitettu sananvapaus. Tämä varmaan johtuu EU: n ja valtiovallan poliittisista päätöksistä sähköautojen hyväksi. Eurooppa ei ole enää vapaa.
Sähköautojen ongelmista ei saisi puhua
51
300
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä Vance oli oikeassa. Euroopassa ei ole sananvapaus kunnossa.
- Anonyymi
Ei sähköautoissa ole ongelmia ja sehän teitä polttiskuskeja harmittaakin.
- Anonyymi
Eikö ole ? Pohjassa kun rapsahtaa, niin lasku on 30000€ ?
Ilman maksua ja korjausta auto on liikennekelvoton ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö ole ? Pohjassa kun rapsahtaa, niin lasku on 30000€ ?
Ilman maksua ja korjausta auto on liikennekelvoton !Eipä ole tarvis ajaa sellaisissa paikoissa jossa noin voisi käydä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö ole ? Pohjassa kun rapsahtaa, niin lasku on 30000€ ?
Ilman maksua ja korjausta auto on liikennekelvoton !Ihan kuin ihmiset ajaisivat että autonpohjat paukkuvat yhtenään, eikä ihmisillä olisi vakuutuksia?
- Anonyymi
Trollitehtaan aaaauuuutisti narsu massapostaaja avauksen takana ! ! Yrittää Tojo hönö kaikin tavoin dissata sähköautoja ! ! Syy: vänkäyksellä vastakkain asettelulla saa huomioo ylsään laitos elämäänsä. . siks trollaa täällä n 20 h/vrk 365 ! ! Älä kommentoi ! ! Ajokortiton aaaauutisti narsu hoidokki joka vaan vänkäämisellä yrittää saada narsu luonteelleen HUOMIOO ! ! ÄLÄ ANNA HUOMIOO NARSU HOIDOKILLE ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! !
- Anonyymi
Taisi kirjoittaa hoidokki itse. Sadan vuoden kokemuksella tehty polttis vastaan kymmenen vuoden kokemuksella tehty sähkis. Toistaiseksi meillä on valinnanvapaus.
- Anonyymi
Akuston vaihto tekee 15000-40000€ !
Tämä ei muuksi muutu ennenkuin sähköauton rakenne eli akusto muuttuu pienemmäksi, kevyemmäksi ja halvemmaksi !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akuston vaihto tekee 15000-40000€ !
Tämä ei muuksi muutu ennenkuin sähköauton rakenne eli akusto muuttuu pienemmäksi, kevyemmäksi ja halvemmaksi !!Tojotan polttomoottori yli 38000€, kestää 700km hajoaa ensimmäisestä vaihtovirheestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojotan polttomoottori yli 38000€, kestää 700km hajoaa ensimmäisestä vaihtovirheestä.
Nyt on kyllä niin sekavaa tekstiä että ehdotan hoitoon menoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on kyllä niin sekavaa tekstiä että ehdotan hoitoon menoa.
Tojotan 700km ajettu polttomoottori hajoaa kun vaihtaa vaihteen neloselta kolmoselle.
Korjaus maksaa yli 38000€. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tojotan 700km ajettu polttomoottori hajoaa kun vaihtaa vaihteen neloselta kolmoselle.
Korjaus maksaa yli 38000€.Sähkärissä pitää tehdä akun vaihto 600km välein. Maksaa 80000e.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Akuston vaihto tekee 15000-40000€ !
Tämä ei muuksi muutu ennenkuin sähköauton rakenne eli akusto muuttuu pienemmäksi, kevyemmäksi ja halvemmaksi !!Höpöhöpö.
LEAF battery 40kWh
€ 5900 Sis. Alv25.5%
Hinnat alkaen, varastossa useampi.
Hintaan kuuluu akkusovitinelektroniikka
Arvioitu vaihtohinta asennettuna riippuen vanhan akkusi kunnosta, minkä otamme vaihdossa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sähkärissä pitää tehdä akun vaihto 600km välein. Maksaa 80000e.
Tavaapas tuolta:
https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html
- Anonyymi
Miksi ei saisi puhua? Meillä ainoa "ongelma" on 50% sähkön kulútuksen lisäys kovemmilla pakkasilla. Senkin kanssa pärjää, mutta Lappiin en -25 keleillä lähtisi.
- Anonyymi
Onneksi polttikset ei kuluta yhtään enempää -25 pakkasessa,etenkään ensimmäisten 20km aikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi polttikset ei kuluta yhtään enempää -25 pakkasessa,etenkään ensimmäisten 20km aikana.
Siksi minäkin ajan plugarillani aina kauppaan 4km päähän polttiksella koska se on niin ihanan halpaa. Keskikulutus on bensalla tuolla matkalla vain 25L/100km
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi minäkin ajan plugarillani aina kauppaan 4km päähän polttiksella koska se on niin ihanan halpaa. Keskikulutus on bensalla tuolla matkalla vain 25L/100km
Niin ja plussana vielä se että kone leviää jokusen vuoden päästä ruosteeseen kun vesi haihdu koneesta millä ajetaan vain lyhyitä pätkiä ja huolletaan parin vuoden välein.
- Anonyymi
Sähköautot on vain välivaihe. Vetyautojen tekniikkaa kun saadaan kehitettyä, niin sähkikset jäävät välivaiheeksi autoilun historiassa.
- Anonyymi
Minä odotan niitä lentäviä autoja mitä oli paluu tulevaisuuteen kakkosessa.
- Anonyymi
Vetyautoja ei tule suuressa määrin edes seuraavaan 30 vuoteen. Tai ei välttämättä koskaan. Vetyautojen ongelmat ovat hyvin tiedossa, mutta aivottomat vetyääliöt ei vain tahdo sitä ymmärtää.
Ja vetyautot ovat teknisesti ottaen sähköautoja. Tai ainakin polttokennoautot (kuten Mirai) ovat sähköautoja. Polttokennoautoissa on sähkömoottori ja akku ihan samalla tavalla kuin täyssähköautoissakin, mutta niissä on vain lisäksi polttokenno. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetyautoja ei tule suuressa määrin edes seuraavaan 30 vuoteen. Tai ei välttämättä koskaan. Vetyautojen ongelmat ovat hyvin tiedossa, mutta aivottomat vetyääliöt ei vain tahdo sitä ymmärtää.
Ja vetyautot ovat teknisesti ottaen sähköautoja. Tai ainakin polttokennoautot (kuten Mirai) ovat sähköautoja. Polttokennoautoissa on sähkömoottori ja akku ihan samalla tavalla kuin täyssähköautoissakin, mutta niissä on vain lisäksi polttokenno.Poliittisista syistä ei polttareista saa puhua mitään hyvää vaan niitä on haukuttava. Nehän tuhoavat maapallon. Onneksi polttareiden enemmistöasema on taattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poliittisista syistä ei polttareista saa puhua mitään hyvää vaan niitä on haukuttava. Nehän tuhoavat maapallon. Onneksi polttareiden enemmistöasema on taattu.
Ja sitten, kun maalaisjärki alkaa toimia ja vaikuttaa, niin Trumppilaisuus voittaa kuten Saksan Afd:kin jne. Viherpiiperrys teorioineen ei nyt ole suosiossa mutta luotettava ja koeteltu tekniikka on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten, kun maalaisjärki alkaa toimia ja vaikuttaa, niin Trumppilaisuus voittaa kuten Saksan Afd:kin jne. Viherpiiperrys teorioineen ei nyt ole suosiossa mutta luotettava ja koeteltu tekniikka on.
Saksan Afd voitta ja Musk saa sen Teslatehtaan, jota vihreät vastustaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksan Afd voitta ja Musk saa sen Teslatehtaan, jota vihreät vastustaa.
Sähköautohan on niin ihana, sanoi vihreä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautohan on niin ihana, sanoi vihreä.
Jeesus mikä idiootti Afd äärioikeisto ja Musk sitä tehtaan laajentamista kannattaa. Tämä normaalimpi oikeisto kannattaa edelleen sitä massiivista diesel tukea.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautohan on niin ihana, sanoi vihreä.
Jeesus mikä idiootti Afd äärioikeisto ja Musk sitä tehtaan laajentamista kannattaa. Tämä normaalimpi oikeisto kannattaa edelleen sitä massiivista diesel tukea.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä odotan niitä lentäviä autoja mitä oli paluu tulevaisuuteen kakkosessa.
https://www.youtube.com/watch?v=cYcwZobwbu8
Ovat jo tulleet jäädäkseen. Akkukäyttöisiä nämäkin.
- AnonyymiUUSI
Ongelmista saa puhua mutta niitä ei tarvitse liioitella niin kuin valtaosa ongelmien esiintuojista tekee.
- AnonyymiUUSI
Ongelma on siinä, että sähköautojen ongelmista puhuu he, joilla ei ole mitään kokemusta sähköautoista. Käsitys otetaan sähköautoihin liittyvistä yksittäisistä median klikkiotsikoista.
ns. Klikkiotsikot kerryttävät toimittajien palkkaa, joten he etsivät yksittäisiä negatiivisia tapahtumia sähköautoista, koska he tietävät että klikkauksia noista uutisista tulee runsaasti.
Medianlukutaito suomalaisilla on tunnetusti onneton. Ei ymmärretä yksittäisten tapahtumien merkitsemättömyyttä isossa kuvassa vaan yleistetään uutisen liittymään kaikkiin sähköautoihin.- AnonyymiUUSI
Nimenomaan sähköauton ongelmista jos mitä on pitäisi puhua ne joilla sähköauto on.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan sähköauton ongelmista jos mitä on pitäisi puhua ne joilla sähköauto on.
Vaikeaa, koska sähköauton ongelmista rehellisesti puhuva sähköautoilija leimataan kateelliseksi polttispöntöksi etenkin T-alkuisen auton omistajien keskuudessa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vaikeaa, koska sähköauton ongelmista rehellisesti puhuva sähköautoilija leimataan kateelliseksi polttispöntöksi etenkin T-alkuisen auton omistajien keskuudessa.
Noitahan "polttispönttöjähän" ne ovatkin, kun täällä palstalla se sähköauton ongelmista "puhuminen" tarkoittaa lähes poikkeuksetta linkkaamista johonkin iltapäivälehden klikkiotsikkoon tai muuten pelkästään ympäripyöreitä heittoja ilman faktoja. Mitään omakohtaista kokemustahan sähköautoista ei näillä kirjoittajilla ole.
PIsteenä ii:n päälle tietysti sitten vielä nämä väitteet että sähköautojen ongelmista ei puhuta kun sähköautoilijat eivät muka voi myöntää tehneensä huonoa valintaa.
- AnonyymiUUSI
Sähköauto on keskeneräinen tuote
- AnonyymiUUSI
Mitenkä niin keskeneräinen?
- AnonyymiUUSI
Mitenkä niin keskeneräinen?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkä niin keskeneräinen?
Akusto on liian määräävä osaryhmä, eli siihen on sitoutunut liikaa painoa kokoa ja pääomaa !
Akuston vaihto maksaa kymmeniä tuhansia Euroja ! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Akusto on liian määräävä osaryhmä, eli siihen on sitoutunut liikaa painoa kokoa ja pääomaa !
Akuston vaihto maksaa kymmeniä tuhansia Euroja !Keskimäärin noin 80000e.
Eli ei kannata sekaantua sähkäreihin.
- AnonyymiUUSI
Avaus ja n 90 % kommenteista mt narsu postasi ihan ite ! ! Näin trollitehdas trollaa ja pitää palstan täysin hallussaan. . N 90 % avauksista on trollitehtaalta ! ! Ajokortiton narsu hoidokki autopalstojen puheen johtajana ! ! Mieti kannattako tällaista trolli suolta käyttää ! ! Älä kommentoi ! ! Älä ruoki mt narsu trollia ! !
- AnonyymiUUSI
Avaajalla onvarmaankin jotain näyttöä ja todistetta tuosta hölmöstä väitteestään?
Ei kun faktat esiin, kiitos! - AnonyymiUUSI
Toki sähköautojen ongelmista saa puhua jos sellaisia on. Mutta ei saa keksiä sellaisia ongelmia mitä ei ole. Sähköautojen omistajat tietävät kyllä mitä ongelmia on jos jotain on. Samoin he tunnistavat keksityt ongelmat. Suurin osa täällä esitetyistä ongelmista on taatusti keksittyjä.
- AnonyymiUUSI
Sinähän puhut koko ajan, myös ongelmista mitä niissä ei ole. Eikä kukaan sensuroi puheitasi. Taidat olla persu kun olet noin yksinkertainen.
- AnonyymiUUSI
Persut ovat kovin yksinkertaisia, ei muuten olisi Persuja.
- AnonyymiUUSI
Punaviher kuplan luoma sananvapausongelma
- AnonyymiUUSI
Tyhmähän sinä olet.
- AnonyymiUUSI
TROLLITEHTAAN NARSU VAAAJUUUK HOIDOKIN AVAUS ! ! AVAUS JA KOMMENTEISTA 90 % NARSU VAAAAJUUUK TROLLI POSTASI ITE ! ! NÄIN TROLLATAAN JA PIDETÄÄN PALSTA TÄYSIN HALLUSSA ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! ! ÄLÄ RUOKI NARSU VAAAAJUUUUK HOIDOKKIA ! !
- AnonyymiUUSI
On se sinänsä sananvapausasia, kun sähköautoja myydään valtiovallan holhouksen suojeluksessa ja polttareita ollaan lopettamassa valtiovallan holhouksen suojeluksessa. Aika vahvasti torbedoidaan , jos puhuu polttareista tulevaisuuden autoina. Suut on pantu suppuun pakolla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On se sinänsä sananvapausasia, kun sähköautoja myydään valtiovallan holhouksen suojeluksessa ja polttareita ollaan lopettamassa valtiovallan holhouksen suojeluksessa. Aika vahvasti torbedoidaan , jos puhuu polttareista tulevaisuuden autoina. Suut on pantu suppuun pakolla.
Kivasti on ilmasto lämmennyt. Nytkin on vuoden kylmimpään aikaan pari astetta lämmintä.
Ai mutta joo, ilmaston muutos on humpuukia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kivasti on ilmasto lämmennyt. Nytkin on vuoden kylmimpään aikaan pari astetta lämmintä.
Ai mutta joo, ilmaston muutos on humpuukia.Ilmastomuutoksen nimiin voi tietenkin pistää melkein mitä vain. Ja helppo on syyllistää kuluttajia. Heillä ei jätetä valinnanvaraa, kun valtiovallasta on tullut ilmastomuutoksen asianajaja eli käytännössä kuluttajien kiusaaja. Ilmastotieteilijöille maksetaan veroeuroista hirveitä tukija. Ilmastotieteilijät antavat tietenkin viisautensa valtiovallan hyödynnettäviksi. Ja valtiovalta syyttää köyhiä veronmaksajia. Jyvät alkavat erottua akanoista ja sähköautoilijat toivotetaan tervetulleeksi ylempien ihmisten taivaaseen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ilmastomuutoksen nimiin voi tietenkin pistää melkein mitä vain. Ja helppo on syyllistää kuluttajia. Heillä ei jätetä valinnanvaraa, kun valtiovallasta on tullut ilmastomuutoksen asianajaja eli käytännössä kuluttajien kiusaaja. Ilmastotieteilijöille maksetaan veroeuroista hirveitä tukija. Ilmastotieteilijät antavat tietenkin viisautensa valtiovallan hyödynnettäviksi. Ja valtiovalta syyttää köyhiä veronmaksajia. Jyvät alkavat erottua akanoista ja sähköautoilijat toivotetaan tervetulleeksi ylempien ihmisten taivaaseen.
Mitähän tästä tulee? Ei taijeta tulla hullua hurskammaks.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ilmastomuutoksen nimiin voi tietenkin pistää melkein mitä vain. Ja helppo on syyllistää kuluttajia. Heillä ei jätetä valinnanvaraa, kun valtiovallasta on tullut ilmastomuutoksen asianajaja eli käytännössä kuluttajien kiusaaja. Ilmastotieteilijöille maksetaan veroeuroista hirveitä tukija. Ilmastotieteilijät antavat tietenkin viisautensa valtiovallan hyödynnettäviksi. Ja valtiovalta syyttää köyhiä veronmaksajia. Jyvät alkavat erottua akanoista ja sähköautoilijat toivotetaan tervetulleeksi ylempien ihmisten taivaaseen.
Ilmastonmuutoksen nimiin ei missään tapauksessa voi laittaa ilmaston lämpenemistä. Eikä Ranskan hirmuisia +45 astetta. Helmikuun helteet ovat ihan normaalia vuosivaihtelua. Ampumahiihdon MM kisat kuvaajille oli ohjeet pitää kulmat niin kapeina, ettei lumettomat metsät näy. Hysssss ilmastonmuutoksesta ei saa puhua.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksoisliekki-ihmiset
Kun olette tavanneet kaksoisliekkinne, miltä se on tuntunut? Ole tosi utelias tietämään.3073069- 871497
- 321465
Oletko jo saanut apua mt-ongelmiisi?
Ja onko harhat helpottuneet? Vieläkö tunnet että sinua seurataan, ja kotonasi käydään poissa ollessasi?1791362- 1171171
- 81968
- 49951
Vasemmisto osoittaa mieltä Berliinissä - Miksi?
Eikös siellä ollut juuri demokraattisesti järjestetyt vaalit jossa kansa on sanonut mielipiteensä ja KAIKKIA on kuultu t201933- 59904
Mitä haluaisit sanoa
Kaivatullesi NYT Part ll. Kenenkään peukku ei kestä tuota edellistä ketjua.60842