Jos olette niin missä ja minkälaisella kalustolla?
PS. Palstavahdin juttuja ei kaivata tähän viestiketjuun.
Joko olette käyneet karavaanailemassa tänä vuonna?
35
470
Vastaukset
- Anonyymi
Sen verran eilen ja tänään ajelin, että sain auton likaiseksi, Huomenna Rovaniemelle, jonne matkaa meiltä 670 km. Kabella mennään.
- Anonyymi
Eipä oikein viitsi lähteä tien päälle, ihan tajuton suolarapa.
On kyllä pakkasilla käyty jo yksi lyhyt reissu. Yksi yö puskassa. Pakkasta oli yöllä -15.
Trumatic lämmitti ja akuissa riitti virta, 2kpl 80Ah akkuja.
Dethleffs tällä kertaa.
- Anonyymi
Meillä kun on tuollainen McLouis niin eipä sillä talvella tule liikuttua.
Kyllä sen lämpimäksi Trumaticilla saa, mutta lattia on yksinkertainen ja kylmä. Reinot jalassa tarkenee, kokeiltu kerran on.
Mutta koska matkailuautoilun on tarkoitus olla nautinto, en talviasuttavaa Kabea tms. kaipaa. En nimittäin innostu pimeässä suolakurassa sekoilusta ja lumisessa metsässä yöpymisestä.
Toukokuun puolivälin jälkeen sitten alkaa kausi meillä.- Anonyymi
Ei tuon Dethleffsi kään lattia ole lämmin. Tosi kylmä on pakkasilla.
Se pitää vaan laittaa villasukat ja meillä on lattialla ensin kumimatot ja niiden päällä sellaiset kynnysmatot ja illaksi vielä levitetään koko käytävän levyinen ja pituinen pehmeämpi matto.
Kunnon villasukat kun on niin tarkenee ja kyllä nyt hieman pitää sietää kylmyyttä.
Aamuyöllä usein 13-14 astetta autossa sisällä. Tosi hyvin tarkenee nukkua kun on paksu täkki ja vielä armeijan huopa toisena peittona.
Mukava siellä on peittojen alla nukkua. Aamulla lämpöä lisää ennen kuin kömpii peittojen alta pois. - Anonyymi
Pakkaskeleillä ei tarvitse suolakurassa ajella. Me kyllä tykätään vaikka on talvi. Etsitään vaan paikka mihin pääsee eli on aurattu tie ja paikka mihin voi huoletta auton pysäköidä. Mukana lumikengät, millä pääsee vaikka on lunta metri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuon Dethleffsi kään lattia ole lämmin. Tosi kylmä on pakkasilla.
Se pitää vaan laittaa villasukat ja meillä on lattialla ensin kumimatot ja niiden päällä sellaiset kynnysmatot ja illaksi vielä levitetään koko käytävän levyinen ja pituinen pehmeämpi matto.
Kunnon villasukat kun on niin tarkenee ja kyllä nyt hieman pitää sietää kylmyyttä.
Aamuyöllä usein 13-14 astetta autossa sisällä. Tosi hyvin tarkenee nukkua kun on paksu täkki ja vielä armeijan huopa toisena peittona.
Mukava siellä on peittojen alla nukkua. Aamulla lämpöä lisää ennen kuin kömpii peittojen alta pois.Rumatikin hönkiessä pahviputkista lämmintä ilmaa tahtoo ihan hiki tulla. Öllölässä vaihdoinkin villapaidan hihattomaan korkatessani oluen rumatikin lämmössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rumatikin hönkiessä pahviputkista lämmintä ilmaa tahtoo ihan hiki tulla. Öllölässä vaihdoinkin villapaidan hihattomaan korkatessani oluen rumatikin lämmössä.
Tuo on nyt kyllä unta!! Rumatikki ei lämmitä se on fakta.
- Anonyymi
Rovaniemellä, matka ja kelit ihan ok. Puskassa myös ok paikassa ja lattiakin on lämmin. Huomenna kohti kotia... Koiran hakureissu.
- Anonyymi
Keli meni tänään jo ennen Kemiä niin kamalaksi, että jäätiin Ouluun Best Caravanin matkaparkkiin. Satoi räntää ja tiellä oli 10 cm sohjoa. Toivottavasti sää paranee ja saavat tiet aurattua huomiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keli meni tänään jo ennen Kemiä niin kamalaksi, että jäätiin Ouluun Best Caravanin matkaparkkiin. Satoi räntää ja tiellä oli 10 cm sohjoa. Toivottavasti sää paranee ja saavat tiet aurattua huomiseksi.
Oulussa ei ole bestcaravaania.
- Anonyymi
Voinko tukkia Fordiini tettämäni kylkireijän näin talvi aikaan ,mereltä päin kun käy siitä kova vinkka ??
- Anonyymi
Liimamassaa vaan kylkeen ja filmivaneria palanen.
- Anonyymi
Teetin jääkaapille huoltoaukon , kun ei siellä pääkallonpaikalla missä näitä LMC.n härveleitä suunnitellaan , ja kyhätään kasaan , ole moinen tullut mieleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teetin jääkaapille huoltoaukon , kun ei siellä pääkallonpaikalla missä näitä LMC.n härveleitä suunnitellaan , ja kyhätään kasaan , ole moinen tullut mieleen.
Olisit teettänyt sen verran ison aukon mistä voi repiä sen jääkaapin ulos ja heittää jorpakkoon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisit teettänyt sen verran ison aukon mistä voi repiä sen jääkaapin ulos ja heittää jorpakkoon
Jaa, miksi ?
- Anonyymi
Riippuu mikä meri on kyseessä.
- Anonyymi
Tuli käytyä Kokkolassa ja Kalajoella. Puskaparkissa kaksi yötä.
- Anonyymi
Kallavedellä on kanssa kova "VINKKA" Palstavahti Kuopiosta
- Anonyymi
Humalaisen juttuihin ei ole uskomista.
- Anonyymi
Me kanssa aloitimme kauden viime viikonloppuna.
Ei tosin matkakulkimella uskallettu vielä mihinkään lähteä, mutta kotisoffalla vedettiin vaimon kanssa ittemme tillintallin.- Anonyymi
No tuosta puuttuu enää matkan ajaminen.
Olohuoneeseen kannattaisi asentaa markiisi.
Se olis illalla kiva veivata auki.
- Anonyymi
Juu kävin Ducatolla kokeilemassa kyllä se taas sitä tuttua 70kmh meni ihan kivasti ja jonon sai aikaan kuten aina
- Anonyymi
Mahtaa olla wanha ducato. Meillä 150 hp, joka optimoitu 180 heppaiseksi. Ei jäädä jalkoihin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtaa olla wanha ducato. Meillä 150 hp, joka optimoitu 180 heppaiseksi. Ei jäädä jalkoihin...
Meidän Ducatossa on 100 hp ja se on optimoitu 80 km/h : iin.
Turha kiire pois! Opetti Taljakin aikoinaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on 2.8jtd ja noin 128hp.
Eipä tuollakaan jalkoihin jää vaikka ei mikään raketti olekaan. Olen tyytyväinen ettei tuosta koneesta ole tuon enempää tehoja puristettu kun ei ole tarvis. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on 2.8jtd ja noin 128hp.
Eipä tuollakaan jalkoihin jää vaikka ei mikään raketti olekaan. Olen tyytyväinen ettei tuosta koneesta ole tuon enempää tehoja puristettu kun ei ole tarvis.Onko 2.3 kone? Siitä kun 180 heppa repii niin mielestäni se on vingutettu jo liian kireäksi. Ei kestä niin hyvin kuin matalaviritteiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko 2.3 kone? Siitä kun 180 heppa repii niin mielestäni se on vingutettu jo liian kireäksi. Ei kestä niin hyvin kuin matalaviritteiset.
On 2.3 ja niitä saa 180 hp tehdastekoisenakin. Lähinnä optimoinnilla haettiin pienempää kulutusta ja kulutus putosikin n. litran sataselle.
Mulla on myös tonninen mp, sen tehot 200 hp. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On 2.3 ja niitä saa 180 hp tehdastekoisenakin. Lähinnä optimoinnilla haettiin pienempää kulutusta ja kulutus putosikin n. litran sataselle.
Mulla on myös tonninen mp, sen tehot 200 hp.Mulla on Fatbike, se kulkee niin kovaa kun jaksaa polkea.
- Anonyymi
Minä kanssa koitin asentaa omassa pihassa kännissä katokseen uutta pressua aidaksi.
Varusteet oltava kunnossa, ennen kuin lähtee Tuuriin. - Anonyymi
Mulla on olohuoneessa portapotta!
- Anonyymi
mulla on potapotta täynnä kaljaa
- Anonyymi
Ja jääkaappi , täynnä kaljaa
- Anonyymi
Emme. Ihan penkki junassa olisi riittänyt vaan kyllin pitkää yhteneväistä rataa ei löydy.
- Anonyymi
Olen jo käynyt matkakulkimellani Juurikorven levähdyspaikalla Kotka-Kouvola tien varrella.
- Anonyymi
Ketään ei Reino-Joksun typerät kommentit kiinnosta. Joskus miettinyt, oletko jotenkin mielenvikainen tai kehityshäiriöinen keskonen?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251979
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1281510En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931366- 631234
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1331141The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121101Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall223912- 151859
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57803Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20768