Mitä järkeä on liberaalien ja ateistien kuulua kirkkoon?

Anonyymi-ap

Ja muutta kirkko ei kristilliseksi?

184

1118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

He liittyivät kirkkoon johon eivät halunneet kuulua. Outoa käytöstä.

• Anonyymi

Ihme vauvoja!

• Anonyymi

Se on jonkinlainen vallankaappausyritys, jossa pyritään tukahduttamaan haitalliseksi kokemansa kristillinen oppi käytäntöineen ja tuomaan tilalle omia oppeja ja ohjelmia.
      Kirkolla on omaisuutta ja näkyvyyttä, mikä houkuttaa.

• Jaa vai että joku on liittynyt kirkkoon sen vuoksi että sillä on omaisuutta? No kerro toki miten sinä itse voi "käyttää hyväksi" kirkon omaisuutta? Itse asiassa kirkkoon kuuluminen tarkoittaa menoja. Vai etkö ole koskaan kuullut kirkollisverosta?

PS. Kuinka pihalla tuollaisia kirjoittava voi olla todellisuudesta?

• Anonyymi

Siinä ei ole mitään järkeä, mutta se on täysin agendan mukaista.
      11. Perinteiset instituutiot on vallattava sisältäpäin: koulu, kirkko, media.

• Anonyymi

Uskallan epäillä, että ihmiset liittäisivät lapsensa kirkkoon, jotta lapset voivat vallata kirkon jonkin kuvitellun agendan lumoissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskallan epäillä, että ihmiset liittäisivät lapsensa kirkkoon, jotta lapset voivat vallata kirkon jonkin kuvitellun agendan lumoissa.

Uskallan epäillä = en usko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäh?

• Anonyymi

Minäkin olin joskus liberaali, nykyään olen konservatiivi. Kirkko oli pitkään ensimmäinen paikka jossa kävin. Sitten tutustuin herätysliikkeisiin ja sillä tiellä ollaan. Kyllä kirkko kuuluu kaikille, jopa sille ateistille. On tärkeää pitää kirkko pyhänä paikkana, eikä muuttaa sitä synnin pesäksi. Silloin se ei eroa mitenkään mistään.

• Anonyymi

Kirkkohan on kaikkia syntisiä varten ja ei sehän vaan osoittaa Kirkon olevan Kristillinen.
      Herätysliikkeesi saattaa olla luopunut Raamatusta ja Kristillisyydestä jos kerran te ette hyväksy kaikkia syntisiä sinne.

• Anonyymi

Seurakunta ja kirkko ovat eri asioita, vaikkä sitä ei käytännössä ymmärretä.

• Anonyymi

Kaikki ovat syntisiä, Jeesus tuli syntisiä varten!

• Jos kaikki liberaalit ja ateistit erovat kirkosta, niin silloin kirkko on auttamatta konkursissa. Täytyy ihan suoraan sanoen ihmetellä että kuka todellisuudesta täysin vieraantunut voi kysellä noin tyhmiä....

• Anonyymi

Kunpa kaikki kristityt eroaisivat jumalankieltäjien valtaamasta kirkosta. Antaa Babylonin porton äpärätyttären jäädä leikkimään uskontoaan. He jäävät tänne, kun Jeesus pian tempaa omansa pois. Ehkä sitten uskontoa harjoittaneet nimellisesti kristityt alkavat etsiä Jumalaa jopa sieltä kirkoista. Mahtavatko silloinkaan löytää Raamatun sanomaa sieltä? Jatkuukohan siinäkin ajassa se, että 'kirkot' levittävät antikristillistä valhetta? Kannustavatko ne ottamaan pedon merkin? Ovatko edelleen valmiit yhteen maailmanuskontoon? Onko edelleen sen 'papeille' ja papittarille tärkeintä oma virka palkkoineen kuin sielujen, edes omansa, pelastuminen? Ovatko he silloin valmiit ottamaan käyttöön Nooan lain, joka tekee Jeesukseen uskomisesta kuolemanrangaistuksen arvoisen 'rikokses'?

• Anonyymi kirjoitti:

Kunpa kaikki kristityt eroaisivat jumalankieltäjien valtaamasta kirkosta. Antaa Babylonin porton äpärätyttären jäädä leikkimään uskontoaan. He jäävät tänne, kun Jeesus pian tempaa omansa pois. Ehkä sitten uskontoa harjoittaneet nimellisesti kristityt alkavat etsiä Jumalaa jopa sieltä kirkoista. Mahtavatko silloinkaan löytää Raamatun sanomaa sieltä? Jatkuukohan siinäkin ajassa se, että 'kirkot' levittävät antikristillistä valhetta? Kannustavatko ne ottamaan pedon merkin? Ovatko edelleen valmiit yhteen maailmanuskontoon? Onko edelleen sen 'papeille' ja papittarille tärkeintä oma virka palkkoineen kuin sielujen, edes omansa, pelastuminen? Ovatko he silloin valmiit ottamaan käyttöön Nooan lain, joka tekee Jeesukseen uskomisesta kuolemanrangaistuksen arvoisen 'rikokses'?

Vai että "tempaus" tapahtuu "ihan pian"? No miksi te aitolaiset ette sitten lähde ja ero kaikki kirkosta. Vaikka Räsänen etunenässä? Tehkää oma pikku rinki ja istukaa siinä ynnä odottakaa "tempausta" saapuvaksi. Siinä vaiheessa me muut voimme vain ihmetellä miten joku voi olla uskosta noin sekaisin....

• Ihmisen pelastumisen kannalta on yhdentekevää, onko kirkko konkurssissa vai ei. Ratkaisevaa on se, onko ihminen uskossaan konkurssissa vai ei. Oikea suhde Jumalaan ja Jeesukseen on ratkaiseva tekijä. Siksi on syytä laittaa mieluummin suhteensa Jeesukseen kuntoon kuin suhteensa kirkkoon.

• Anonyymi

Eiköhän se ole jokaisen oma asia. Yhtä hyvin voi kysyä mitä järkeä kenenkään on kuulua kirkkoon?

• Anonyymi

Aloitukseen liittyi myös kysymys: ”ja muuttaa kirkko ei-kristilliseksi?”

• Anonyymi kirjoitti:

Minä odotan sitä vastausta siihen että miten kirkon jäsen voi käyttää hyväkseen kirkon omaisuutta..?

• Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

Minä odotan sitä vastausta siihen että miten kirkon jäsen voi käyttää hyväkseen kirkon omaisuutta..?

Mene Ämpäripää muualle vinkuun tai oot kohta taas bannissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ai jaa, koska minä olen ollut bannissa? En ole huomannut. Ja mistä kohtaa raamattua löytyy sana "ämpäripää"? Onko se sama sana kuin "lähimmäinen" jota pitää rakastaa kuin itseään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on taas maanisessa vaiheessa. 😆

• Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

Ai jaa, koska minä olen ollut bannissa? En ole huomannut. Ja mistä kohtaa raamattua löytyy sana "ämpäripää"? Onko se sama sana kuin "lähimmäinen" jota pitää rakastaa kuin itseään?

Et siis osaa vastata? Vai oletko sinä taas bannissa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on taas maanisessa vaiheessa. 😆

Siinä se taas yrittää saada huomiota. 😆

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yritä aito_Iainen kommentoida nätimmin.

• Anonyymi kirjoitti:

Yritä aito_Iainen kommentoida nätimmin.

Se tais joutua - taas - banniin kun laittoi tulemaan vähemmän kohteliaan viestin, joka tuli mulle kyllä läpi mutta ei mennyt julkiseksi...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä se taas yrittää saada huomiota. 😆

Huomaatko, se alkaa jo sekoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomaatko, se alkaa jo sekoilla.

Joo, trollaa itseään, 😆

• Anonyymi

Se tais joutua - taas - banniin kun laittoi tulemaan vähemmän kohteliaan viestin, joka tuli mulle kyllä läpi mutta ei mennyt julkiseksi...

En usko, että on bannattu, mutta voisi uskovana siivota kommentointiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ämpäripää"

Ai onko mnot tervolalaisia?

• Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

Minua ei kiinnosta kirkon omaisuus tippaakaan. Kun ihminen on uskossa hän omistaa jo kaiken, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan. Psalmi 23 alkaa sanoilla: "Herra on minun Paimeneni, ei minulta mitään puutu...."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkko ei ole enää kristillinen!

• Anonyymi

ateisti voikuulua kirkkoon vain etujen tähden ei maksumiehenä !!!

• Anonyymi

Mitä etuja?

• Niin siis mitä etuja? Voisitko mainita niitä edes pari-kolme? Tai edes yhden?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä etuja?

monikos käyttää kirkon omaisuutta kuin omanaan ?

• Anonyymi

Niin siis mitä etuja? Voisitko mainita niitä edes pari-kolme? Tai edes yhden?

onko sulla se viinikellarin avain vielä käytössä 🤣🤣🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

monikos käyttää kirkon omaisuutta kuin omanaan ?

Tuskin kukaan taviskirkonjäsen.

• Anonyymi kirjoitti:

onko sulla se viinikellarin avain vielä käytössä 🤣🤣🤣

Juu. On. Mutta älä kerro kenellekään. Pidettään tänä ehtoona Naantalin nunnaluostarin nunnien kanssa kunnon orgiat Niille kun antaa vähän punkkua niin kyllä estot poistuu ja vaateet vähenee...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin kukaan taviskirkonjäsen.

ihan evluttien toimintaa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ihan evluttien toimintaa !

Olet siis kokemusasiantuntija.

• Anonyymi

Ateistituttuni ei ole halunnut erota kirkosta ja on konservatiivien/uskovien puolella kirkossa, vaikka itse ei ole konservatiivi arvoiltaan. Hän osaa erottaa kirkon arvot ja maallisen politiikan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ateistituttuni ei ole halunnut erota kirkosta ja on konservatiivien/uskovien puolella kirkossa, vaikka itse ei ole konservatiivi arvoiltaan. Hän osaa erottaa kirkon arvot ja maallisen politiikan.

Onneton ei tiedä, ettei kristillisiä arvoja ole olemassa.

Ainakin kirkko itse on tuota mieltä.

• Anonyymi

minä fanaattisena ateistina en voi kuulua kirkkoon🤣

• Anonyymi

mitäs ne piispat tekeekään niin kun vapaa aikana 🤣 ei minulla olisi pääsyä niihin tavallisena kirkkoon kuuluvana , joten ei tule diiliä , puitteeni ovat ihan ok 🙂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitäs ne piispat tekeekään niin kun vapaa aikana 🤣 ei minulla olisi pääsyä niihin tavallisena kirkkoon kuuluvana , joten ei tule diiliä , puitteeni ovat ihan ok 🙂

työetukiinteistöt hyvässä käytössä 🤣

• Niin on se nii väärin. Liberaalit antoivat silloin noiden kapinalahkojen jäädä herätysliikkeiksi.

• Anonyymi

Nii jatkossa kannattaa miettiä mistä valittaa🤣

• Anonyymi

" Liberaalit antoivat silloin noiden kapinalahkojen jäädä herätysliikkeiksi."

Emme tarvitse liberaalien tukea emmekä edes auttamista, sillä me Jeesukseen uskovat olemme aina itse ottaneet tilamme evankelioida.

• Anonyymi

Väärin. Ev.lut. kirkon herätysliikkeiden asemassa ei ole, eikä voisi olla lahkoja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Liberaalit antoivat silloin noiden kapinalahkojen jäädä herätysliikkeiksi."

Emme tarvitse liberaalien tukea emmekä edes auttamista, sillä me Jeesukseen uskovat olemme aina itse ottaneet tilamme evankelioida.

Missä ja milloin te siis olette Evankelioineet Jeesuksesta Pyhien kirjoitusten sanoilla kirjaintakaan muuttamatta?

• Anonyymi

Jeesuksen opetuslapsia on haukutu lahkoiksi.

Apt. 24:
        13. . Eivät he myöskään voi näyttää sinulle toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
        14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.
        Ap. t. 26:22
        15. Minä pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskaiden että väärintekijöiden.
        Dan. 12:2; Joh. 5:28-29
        16. Siksi ahkeroinkin, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen opetuslapsia on haukutu lahkoiksi.

Apt. 24:
        13. . Eivät he myöskään voi näyttää sinulle toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
        14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.
        Ap. t. 26:22
        15. Minä pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskaiden että väärintekijöiden.
        Dan. 12:2; Joh. 5:28-29
        16. Siksi ahkeroinkin, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

Mitä siitä ei se sinusta tee opetuslasta.

• Anonyymi

Vallan käyttö.

• ”Mitä järkeä on liberaalien ja ateistien kuulua kirkkoon?”

Kirkkoon saa kuulua kaikki, jotka niin haluaa.
      Tosin taitaa olla agnostikkoja, joilla ei ole ehdoton asenne siihen, onko Jumala olemassa vai ei.
      Liberaaliteologian kannattajia on aika vähän. Suurin osa kirkon jäsenistä on liberaalin ja konservatiivien väliltä, sitten joukko perinteisiä konservatiiveja ja pieni vähemmistö näitä uuskonservatiiveja.

”Anonyymi” 2025-02-28 16:03:18 kirjoitti ”se on täysin agendan mukaista.11. Perinteiset instituutiot on vallattava sisältäpäin: koulu, kirkko, media.”

Niin, tuo on se antigender liikkeen agenda ja samoin Project 2025 agenda. Putin on tuon jo tehnyt ja Trump on kovaa kyytiä sitä toteuttamassa.

Kirkon kristillisyyttä halutaan jostain syystä vääntää tuohon mihinkään uskontokuntiin liittyvää teologiaa kohti, missä perinteinen kristinusko on pyyhitty pois ja keskeiset arvot käännetty ylösalaisin.

• Anonyymi

”Anonyymi” 2025-02-28 16:03:18 kirjoitti ”se on täysin agendan mukaista.11. Perinteiset instituutiot on vallattava sisältäpäin: koulu, kirkko, media.”

No tämä koulujen valtaus on eräällä tavalla loppuun saatettu, mutta myös uskovien kristittyjen vastavoimat ovat myös heränneet. Lasten ja nuorten tuhonta on jotenkin saavuttanut antigender ym. wokettamisten seurauksena saatettu loppuun. Tuloksena on mielisairaus-, uupumus- ja ahdistuneisuusaalto ja suoranainen epidemia. Luku- ja laskutaidottomuus, fysiikan romahdus, luuston heikkeneminen, silmien pilaantuminen jatkuvan kännyyntuijottamisten seurauksena, elämänhalun puute, lasten ajautuminen pedofilien huomaan, kyvyttömyys toimia huonoina aikoina, ryöstelyt, väkivalta, häiriökäyttäyminen oppitunneilla, kaikkinainen oppimattomuus, ei osata kädentaitoja, ...

• Anonyymi kirjoitti:

No tämä koulujen valtaus on eräällä tavalla loppuun saatettu, mutta myös uskovien kristittyjen vastavoimat ovat myös heränneet. Lasten ja nuorten tuhonta on jotenkin saavuttanut antigender ym. wokettamisten seurauksena saatettu loppuun. Tuloksena on mielisairaus-, uupumus- ja ahdistuneisuusaalto ja suoranainen epidemia. Luku- ja laskutaidottomuus, fysiikan romahdus, luuston heikkeneminen, silmien pilaantuminen jatkuvan kännyyntuijottamisten seurauksena, elämänhalun puute, lasten ajautuminen pedofilien huomaan, kyvyttömyys toimia huonoina aikoina, ryöstelyt, väkivalta, häiriökäyttäyminen oppitunneilla, kaikkinainen oppimattomuus, ei osata kädentaitoja, ...

Ei ole vaan nyt se on alkanut. Yhdysvalloissa tehdään parasta aikaa tätä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä oli ja on näiden marksilaisten wokettajien agenda mikä on suurimmilta osin loppuunsuoritettu eli kaikki nämä kolme, koulu, kirkko ja media, ovat vallanneet.

Ainoat kantona kaskessa olemme me, Kristuksen opetuslapset, jotka emme hyväksy koska tämä marksilaienen woketus lopulta tappaa ihmisen.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä oli ja on näiden marksilaisten wokettajien agenda mikä on suurimmilta osin loppuunsuoritettu eli kaikki nämä kolme, koulu, kirkko ja media, ovat vallanneet.

Ainoat kantona kaskessa olemme me, Kristuksen opetuslapset, jotka emme hyväksy koska tämä marksilaienen woketus lopulta tappaa ihmisen.

Trump parhaillaan toteuttaa tuota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ainoat kantona kaskessa olemme me, Kristuksen opetuslapset, jotka emme hyväksy koska tämä marksilaienen woketus lopulta tappaa ihmisen."

Woket ym. vastaavat marksilaiset kun ovat vallanneet koulut, kirkon ja median myös Suomessa, niin Trump on tullut suorastaan voimalla meidän uskovien avuksi ja jollain tavalla myös Putin epäsuoraan, sillä Putinin sota länttä vastaan perustellaan Venäjällä lännen woketuksella. Venäjä varmaan olisi halunnut tehdä kauppaa lännen kanssa, mutta lännen ihmisiä tuhoava woketus alkoi suorastaan hirvittää perinteisiä venäläisiä. Ja nyt länsi on saamassa vihollisekseen sekä USAn että Venäjän ja me uskovat voimme toimia viidentenä kolonnana että länsi saadaan tuhottua kokonaan. Näistä asioista aika suora profetia Ilmestyskirjassa, nämä profetiat alkavat toteutua. Länsi on se savijalkainen patsas minkä Jeesus lopulta sitten tuhoaa.

• Anonyymi kirjoitti:

"Ainoat kantona kaskessa olemme me, Kristuksen opetuslapset, jotka emme hyväksy koska tämä marksilaienen woketus lopulta tappaa ihmisen."

Woket ym. vastaavat marksilaiset kun ovat vallanneet koulut, kirkon ja median myös Suomessa, niin Trump on tullut suorastaan voimalla meidän uskovien avuksi ja jollain tavalla myös Putin epäsuoraan, sillä Putinin sota länttä vastaan perustellaan Venäjällä lännen woketuksella. Venäjä varmaan olisi halunnut tehdä kauppaa lännen kanssa, mutta lännen ihmisiä tuhoava woketus alkoi suorastaan hirvittää perinteisiä venäläisiä. Ja nyt länsi on saamassa vihollisekseen sekä USAn että Venäjän ja me uskovat voimme toimia viidentenä kolonnana että länsi saadaan tuhottua kokonaan. Näistä asioista aika suora profetia Ilmestyskirjassa, nämä profetiat alkavat toteutua. Länsi on se savijalkainen patsas minkä Jeesus lopulta sitten tuhoaa.

”Trump on tullut suorastaan voimalla meidän uskovien avuksi ja jollain tavalla myös Putin epäsuoraan…”

Et ole siis kristitty vaan joku ”uskova”, joka tekee kaiken päinvastoin kuin mitä Jeesus opetti. Ihmisten ei siis tule olla yhdenvertaisia vaan eri arvoisia, jotka määrittelee sitten miljonäärien eliitti.

”…sekä USAn että Venäjän ja me uskovat voimme toimia viidentenä kolonnana että länsi saadaan tuhottua kokonaan.”

Sepä oli kerrankin rehellinen tunnustus, että haluatte tuhota koko länsimaisen kulttuurin ja sivistyksen.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

”Trump on tullut suorastaan voimalla meidän uskovien avuksi ja jollain tavalla myös Putin epäsuoraan…”

Et ole siis kristitty vaan joku ”uskova”, joka tekee kaiken päinvastoin kuin mitä Jeesus opetti. Ihmisten ei siis tule olla yhdenvertaisia vaan eri arvoisia, jotka määrittelee sitten miljonäärien eliitti.

”…sekä USAn että Venäjän ja me uskovat voimme toimia viidentenä kolonnana että länsi saadaan tuhottua kokonaan.”

Sepä oli kerrankin rehellinen tunnustus, että haluatte tuhota koko länsimaisen kulttuurin ja sivistyksen.

Uskon että tämä on se yleinen virtaus jatkossa että liberaalien ja wokettajien yritys ajaa kristinusko on saavuttanut lakipisteensä. Ja tähän meidän uskovien tulee tarttua ja tällä kertaa siirtyä apostolien aikakauteen takaisin eli jatkossa tulee julistaa vain Jeesus Kristusta, joka on tulee pian.

Näin toimien toteutamme Danielin ennusta savijaloilla seisovasta jättiläisestä, tämä EU on ne savijalat mitkä Jeesus murskaa ja koko rakennelma kaatuu. Ja näin Jumalan profetiat toteutuvat vielä meidän aikana. Nyt on taas Kristuksen aika, mikä koskee myös juutalaisia sillä viimeisinä aikoina juutalainen kansa tunnustaa Jeesukselle, että "Siunattu olkoon Hän joka tulee Jahven nimeen!". Kiitos Jumalan. Amen

• Anonyymi kirjoitti:

Uskon että tämä on se yleinen virtaus jatkossa että liberaalien ja wokettajien yritys ajaa kristinusko on saavuttanut lakipisteensä. Ja tähän meidän uskovien tulee tarttua ja tällä kertaa siirtyä apostolien aikakauteen takaisin eli jatkossa tulee julistaa vain Jeesus Kristusta, joka on tulee pian.

Näin toimien toteutamme Danielin ennusta savijaloilla seisovasta jättiläisestä, tämä EU on ne savijalat mitkä Jeesus murskaa ja koko rakennelma kaatuu. Ja näin Jumalan profetiat toteutuvat vielä meidän aikana. Nyt on taas Kristuksen aika, mikä koskee myös juutalaisia sillä viimeisinä aikoina juutalainen kansa tunnustaa Jeesukselle, että "Siunattu olkoon Hän joka tulee Jahven nimeen!". Kiitos Jumalan. Amen

”Uskon että tämä on se yleinen virtaus jatkossa että liberaalien ja wokettajien yritys ajaa kristinusko on saavuttanut lakipisteensä.”

Olen huomannut kyllä, että kannatat kovasti mielivaltista ja autoritaarista vallankumousta, missä ajetaan kansaa enemmän barbaarisuuteen. Väkivalta, kaaos ja murhenäytelmät varmasti ovat mieleesi.

”…tällä kertaa siirtyä apostolien aikakauteen takaisin eli jatkossa tulee julistaa vain Jeesus Kristusta, joka on tulee pian.”

Ikävä kyllä taidat tulla suruksesi huomaamaan, ettei tuolla ole tällä politiikalla ole mitään tekemistä minkään kristinuskon kanssa. Ehkä jos ihmiset tuhoavat toisensa siinä määrin, että ihmiskunnasta suurin osa kuolee ja olemme takaisi tuossa lähellä tuolloista maailmaan, jossa ei ole sähköä, ei koneita eikä laitteita ja ihmiset asuvat ”savimajoissa”.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän se on. Olkaamme vielä suolana pakanoiden joukossa, että mädännäisyys hidastuisi edes hiukan. Kun Jeesus tempaa meidät pois, pahuutta ei pysäytä mikään. Se tapahtunee lähiaikoina.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Länsimainen sivistys perustuu kristinuskolle.

Raamattu ei kehota hyväksymään syntiä, vaan erottautumaan maailmasta. Raamattu sanoo, että se, joka ei ole valmis luopumaan perheestään, ei ole Jeesukselle otollinen.

Sinusta mummo henkii jatkuvasti, melkein joka sanasta, jonka kirjoitat, satanistinen ilkeä henki. Tajuatko, että elämme viimeisiä hetkiä ennen kuin Jeesus tempaa omansa taivaaseen turvaan juuri ennen antikristuksen nousua? Onko sinusta tulemaan uskoon siinä ajassa, kun Jeesukseen uskomisesta tehdään kuolamalla rankaistava rikos? Etköhän silloinkin mene vellovanenemmistön mukana, ota pedon merkin ja joudu helvettiin. Etkö yhtään ymmärrä olla huolissasi omasta sielustasi? Sinäkin vietät ikuisuutesi jommassa kummassa paikassa, oman valintasi mukaan. Näyttää, että haluat vetää mukanasi muitakin sinne ikuiseen kärsimykseen. Mikä saa ihmisen noin vihaamaan muita ihmisiä? Mikä saa hänet noin sokeaksi oman sielunsa tilalle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tämä oli ja on näiden marksilaisten wokettajien agenda mikä on suurimmilta osin loppuunsuoritettu eli kaikki nämä kolme, koulu, kirkko ja media, ovat vallanneet. "

Hih, Suomessa on onneksi niin vähän marksilaisia, ettei niitä riitä kuin korkeintaan muutaman nakkikioskin valtaamiseen.

Elävät puhtaasti illuusiomaailmassaan, raukat.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Tuo ei pidä paikkaansa: "”Uskon että tämä on se yleinen virtaus jatkossa että liberaalien ja wokettajien yritys ajaa kristinusko on saavuttanut lakipisteensä.”

Monessa seurakunnassa ovat kirkkovaltuustot ja neuvostot ajaneet uskovaiset tosi ahtaalle ja mm Porissa kiellettiin yhteistyö SLEY:n kanssa piispan painostuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo ei pidä paikkaansa: "”Uskon että tämä on se yleinen virtaus jatkossa että liberaalien ja wokettajien yritys ajaa kristinusko on saavuttanut lakipisteensä.”

Monessa seurakunnassa ovat kirkkovaltuustot ja neuvostot ajaneet uskovaiset tosi ahtaalle ja mm Porissa kiellettiin yhteistyö SLEY:n kanssa piispan painostuksesta.

Raamatussa on ennustettu aikamme maallistumiskehityksestä ja kirkkojen kohtaloista:
        "Joka on saastainen, saastukoon edelleen."! Ilm 22

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovaisten on aika jättää Baabelin porttokirkko. Jumalan seurakunta on kunkin paikkakunnan uskovat kristityt, ei poliittinen iljettävä muka-kirkko.

• Anonyymi

Kyllähän kirkot ovat päinvastoin edistyneet siitä mitä ovat olleet keski-ajalla sekä sen jälkeen. Todella edistyneet ja kehittyneet vain parempaan suuntaan.

Siitä huolimatta että jotkut uskovina esiintyvät kannattavat jopa kansanmurhaa kun Israel sen tekee, mutta pääosin uskovaisuuden kehitys on ollut pitkässä juoksussa positiivista.

• Anonyymi

Siinä taas Hamas-halaajan syyte Israelia kohtaan, joka ummistaa silmänsä muslimien harjoittamalle väkivallalle:
        "Syyriassa kuollut 500 000 ihmistä:
        ei protesteja.
        377 000 kuollutta Jemenissä:
        ei protesteja.
        150 000 kuollutta Sudanissa:
        ei protesteja.
        60 000 kuollutta Ukrainassa:
        ei protesteja."

• Anonyymi

Sinäkö jouduit jäämään vielä sinne?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä taas Hamas-halaajan syyte Israelia kohtaan, joka ummistaa silmänsä muslimien harjoittamalle väkivallalle:
        ei protesteja.
        ei protesteja.
        ei protesteja.
        ei protesteja."

Ja rauhanlähettiläämme Pekka Haavisto teki rauhan Sudanissa, satojatuhansia ruumiita. Vähän outoja rauhoja tuo Haavisto tekee.

• Anonyymi

Sinähän sen tiedät, kun olet siellä.

• Anonyymi

Olipa tökerö vale! Kuinka pitkä "kakku" sinulla vielä on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipa tökerö vale! Kuinka pitkä "kakku" sinulla vielä on?

Anteeksi, mutta minä en ole ollut vankilassa viittä kuukautta kuten sinä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi, mutta minä en ole ollut vankilassa viittä kuukautta kuten sinä

Pyytäisit anteeksi valehteluasi sillä en minäkään ole ollut vankilassa. Aurinkoranta ei ollut vankila!

• Anonyymi

Ei pidä käyttää sanoja kirkko ja krisityt synonyymeinä. Valitettavasti 'kirkko' ei ole sitten 300-luvun ollut uskovien yhteisö. Katolinen kirkko pantiin alulle tuolloin. Se on ollut kymmenien miljoonien uudestisyntyneiden uskovien kristittyjen murhaaja ja vielä suuremman joukon helvettiin saattaja. Antikristuksen aikana katolinen pakanauskonto tullee olemaan olennaisessa asemassa tappamassa siinä ajassa uskoon tulevia. Nooan lain mukaan Jeesuksen palvominen Jumalana tulee olemaan 'rikos', josta rangaistus on mestaus. Pedon merkin ottamisesta kieltäytyminen Jumalan kunniaksi tullaan myös rankaisemaan kuolemalla. Ortodoksijuutalaiset, muhamettilaiset ja katoliset liittoutunevat siinä ajassa, ja tulokset ovat kauheat. Jos jäätte siihen aikaan, koska ette uskoneet Jeesukseen ajoissa, älkää pelätkö ruumiinne kuolemista. Pääsette heti taivaaseen. Mestaajanne ovat matkalla helvettiin. Älkää pelätkö heitä, vaan säälikää heitä.

• Anonyymi kirjoitti:

ei protesteja.
        ei protesteja.
        ei protesteja.
        ei protesteja."

Kaikkiin sotiin ja niissä kuolleitten ihmisten määrä on todella suuri. Ainoa ratkaisu maailman ongelmiin on Jeesus Kristus, ei mikään kirkko, seurakunta tai politiikka Jeesus sanoo: "Varas (saatana) ei tule muuta kuin varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja yltäkylläisyys." (Joh.10:10).
        Jumalan valtakunnassa on iankaikkinen ilo, rauha, hyvinvointi, vapaus jne.

• Anonyymi

Syyriassa liittouma pommitti aiheuttaen kuolemaa sekä varsinkin Venäjä joka harjoitteli siellä sotaa Ukrainaa varten miten kansanmurha tehdään. Harjoitus ei kuitenkaan tehnyt mestaria.

Kyllä länsimaiden kädet ovat veressä lähes joka sodassa tavalla tai toisella. Jos ei itse pommittamassa siviilejä, niin aseiden muodossa.

Ja onhan niitä muitakin missä ryvetty kuten Afganistan. Joskin sieltä on pitänyt sekä Venäjän että liittouman lähteä häntä koipien välissä pois.

• Anonyymi

Vanhemmat pakkoliittävät lapsensa kirkkoon perinteen vuoksi ja aikuisiksi kasvettuaan jotkut pysyvät jäseninä perinteen vuoksi. Moni ei kehtaa erota eikä jättää lapsiaan kastamatta. Pitäisi saada laki, että ihmiset voivat liittyä aateellisiin yhteisöihin vasta täysi-ikäisinä, eikä toisia ihmisiä voi pakkoliittää niihin.

• Anonyymi

Mitä järkeä on kirkon jäsenten joukosta löytyvien Jeesuksen omien kuulua luterilaiseen kirkkoon?

• On Se luterilainen.🐷🇺🇸

• ”Anonyymi” 2025-03-13 17:25:36 kirjoitti :”Kyllähän kirkot ovat päinvastoin edistyneet siitä mitä ovat olleet keski-ajalla sekä sen jälkeen. Todella edistyneet ja kehittyneet vain parempaan suuntaan.”

Aina kirkot ovat seuranneet yhteiskunnallista kehitystä, kukin tavallaan.

Suomessa on uskonnon vapaus eli kirkkoon saa kuulua kaikki, jotka niin haluaa.

• Anonyymi

Ja vauvathan haluavat!

• Anonyymi kirjoitti:

Ja vauvathan haluavat!

Yleensä vanhemmat haluavat lasten kasvavan haluamallaan tavalla. Eikä lasten ole pakko käydä seurakunnan tilaisuuksissa ja voivat vanhempien luvalla erota, jahka saavuttavat täysi ikäisyyden. Samoin aikuiset voivat vapaasti liittyä kirkkoon.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Yleensä vanhemmat haluavat lasten kasvavan haluamallaan tavalla. Eikä lasten ole pakko käydä seurakunnan tilaisuuksissa ja voivat vanhempien luvalla erota, jahka saavuttavat täysi ikäisyyden. Samoin aikuiset voivat vapaasti liittyä kirkkoon.

Täh?
        Käyvätkö vauvat seurakunnan tilaisuuksissa? Konttaamallako?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täh?
        Käyvätkö vauvat seurakunnan tilaisuuksissa? Konttaamallako?

Vanhempiensa tuomina.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

"...ja voivat vanhempien luvalla erota, jahka saavuttavat täysi ikäisyyden. "

Oletko ihan varma että olet ymmärtänyt tuon oikein?

• Evlut kirkko on vaihtanut luterilaisen opin punavihreään agendaan.

• Anonyymi

Jeesushan oli liberaali ja sen aikainen vapaa-ajattelija. Yhä tänäänkin tuomitaan toisinajattelijat, joille vapaus on lakipykäliä arvokkaampaa. Tämä on UT:n ydinsanoma Jeesuksen palvomisen sijaan.

• Anonyymi

Jeesus ei kumonnut lakia, vahvisti mm. Jumalan yhdistäneen miehen ja naisen pariksi ja sanoi syntiselle: ”Mene, äläkä enää syntiä tee”

• Anonyymi

Jeesus:

”Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni.

Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen noudattanut Isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaan.

Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. Viholliset ovat oman talon väkeä.
        »Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle.
        Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle.
        Joka varjelee elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä.

Jeesus sanoi heille: »Se, mitä minä opetan, ei ole minun oppiani, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.»

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

Jeesus vastasi hänelle: »Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa.»”

• Anonyymi

Jeesus ei todellakaan ollut liberaali. Sinulla on jäänyt Raamattu kokonaisuudessa lukematta.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei todellakaan ollut liberaali. Sinulla on jäänyt Raamattu kokonaisuudessa lukematta.

Luuk. 4:18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Luuk. 4:18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,

Todella liberaalia:
        Matt 12
        " Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        12:35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
        12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
        12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

• Anonyymi kirjoitti:

Todella liberaalia:
        Matt 12
        " Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        12:35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
        12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
        12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

Matt.5:38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'. >
        5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
        5:40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
        5:41 ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
        5:42 Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
        5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
        5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli kyllä liberaali, mutta kristillisessä mielessä. Hän vapautti uhrikuolemallaan ihmiset synnin orjuudessa. Johanneksen evankeliumissa Hän sanoo: "Jonka Poika tekee vapaaksi, se on todella vapaa." Toisessa kohden sanotaan: "Vapauteen Kristus meidät vapautti. Älkää enää antako sitoa itseänne orjuuden ikeeseen." ja "Joka syntiä tekee, on synnin orja." Siksi Jeesusta kutsutaan Raamatussa myös Vapahtajaksi."

• Joppa2 kirjoitti:

Jeesus oli kyllä liberaali, mutta kristillisessä mielessä. Hän vapautti uhrikuolemallaan ihmiset synnin orjuudessa. Johanneksen evankeliumissa Hän sanoo: "Jonka Poika tekee vapaaksi, se on todella vapaa." Toisessa kohden sanotaan: "Vapauteen Kristus meidät vapautti. Älkää enää antako sitoa itseänne orjuuden ikeeseen." ja "Joka syntiä tekee, on synnin orja." Siksi Jeesusta kutsutaan Raamatussa myös Vapahtajaksi."

Aamen!

• Mummomuori2 kirjoitti:

Matt.5:38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'. >
        5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
        5:40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
        5:41 ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
        5:42 Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
        5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
        5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?

Miksi siteeraat Raamattua kun et edes pidö sitä totena?

• Mummomuori2 kirjoitti:

Miten tuon ymmärrät?

• Anonyymi

Eihän se ollut neuvon kysymistä. Noin vaikeita luetun ymmärtämisen vaikeuksia siis sinulla..

• Anonyymi

Mitä järkeä sinun on kuulua lahkoon ? Anna ihmisten olla kuten haluavat.

• Anonyymi

Missä on väittänyt kuuluvansa? Mitä järkeä keksiä tuollaista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä on väittänyt kuuluvansa? Mitä järkeä keksiä tuollaista?

No nääkeehän tuo sokeakin.

Jumaton mainostus kuinka ei kuuluta kirkkoon jne.
        Sitten kuulutaan johonkin Kälviän kaatumaseuraan ja maksetaan "vain" kymmenykset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No nääkeehän tuo sokeakin.

Jumaton mainostus kuinka ei kuuluta kirkkoon jne.
        Sitten kuulutaan johonkin Kälviän kaatumaseuraan ja maksetaan "vain" kymmenykset.

Esimerkiksi minä olen ollut uskova kohta kymmenen vuotta. Erosin 'kirkosta' jo sitä ennen; uskoon tultuani olisin myös eronnut, mutta toisista syistä. Valitettavasti en ole löytänyt kristittyä seurakuntaa lähiseuduilta. Onneksi on tämä netti ja amerikkalaiset Raamatun opettajat, kuten Robert Breaker, Geoffrey Grider ja jo edesmennyt Raymond Thomas.

• Anonyymi kirjoitti:

Esimerkiksi minä olen ollut uskova kohta kymmenen vuotta. Erosin 'kirkosta' jo sitä ennen; uskoon tultuani olisin myös eronnut, mutta toisista syistä. Valitettavasti en ole löytänyt kristittyä seurakuntaa lähiseuduilta. Onneksi on tämä netti ja amerikkalaiset Raamatun opettajat, kuten Robert Breaker, Geoffrey Grider ja jo edesmennyt Raymond Thomas.

Erosin kirkosta vuosikymmeniä sitten. Kun sain uskon, aloin etsiä sitä yhteisöä, joka tuntuisi omalta. Oli kaikenlaisia vaatimuksia, joita olisi pitänyt täyttää, joten eivät olleet minua varten. Lopulta liityin luterilaiseen kirkkoon ja ilokseni se oli muuttunut hyvään suuntaan näiden vuosikymmenien myötä.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Erosin kirkosta vuosikymmeniä sitten. Kun sain uskon, aloin etsiä sitä yhteisöä, joka tuntuisi omalta. Oli kaikenlaisia vaatimuksia, joita olisi pitänyt täyttää, joten eivät olleet minua varten. Lopulta liityin luterilaiseen kirkkoon ja ilokseni se oli muuttunut hyvään suuntaan näiden vuosikymmenien myötä.

". Oli kaikenlaisia vaatimuksia, joita olisi pitänyt täyttää,"

Oletko niin sokea, että et huomaa, mitä vaatimuksia lut kirkko vaatii jäseniltään?
        Kirkollisvero, pakollinen lapsikaste, rippikoulu. Ne kun täyttää, niin saa elää miten itse haluaa, vaikka olla ateisti tai elää täysin moraalitonta elämää. kaikki kelpaa.
        Ainoa asia, mitä kannattaa varoa, on uskoontuleminen ja Raamatun lukeminen ja sen totteleminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko niin sokea, että et huomaa, mitä vaatimuksia lut kirkko vaatii jäseniltään?
        Kirkollisvero, pakollinen lapsikaste, rippikoulu. Ne kun täyttää, niin saa elää miten itse haluaa, vaikka olla ateisti tai elää täysin moraalitonta elämää. kaikki kelpaa.
        Ainoa asia, mitä kannattaa varoa, on uskoontuleminen ja Raamatun lukeminen ja sen totteleminen.

Voi kun harmittaa hellaria luterilainen kirkko

Selvästi olet varonut raamattua ja uskoontuloa ja elät moraalitonta elämää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuuteen pätee tuo ettei Raamattuun saa uskoa. Se on sitä vapaata kristillisyyttä!!

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Sinäpä se kun sinä etsit yhteisöä joka on sinun kaltaisesi,
        Et etsinyt yhteisöä joka on Jumalan tahdon kaltainen,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi kun harmittaa hellaria luterilainen kirkko

Selvästi olet varonut raamattua ja uskoontuloa ja elät moraalitonta elämää

Miksi hellaria harmittaisi helvettiin menijät?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi hellaria harmittaisi helvettiin menijät?

Maksavien jäsenehdokkaiden tuottamat tulot menevät sivu suun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuuteen pätee tuo ettei Raamattuun saa uskoa. Se on sitä vapaata kristillisyyttä!!

Päinvastoin.
        Luterilaisista harva on tutkinut Raamattua.
        Helluntailaisilla se on tärkein kirja. Raamattu aukeaa Pyhän Hengen avulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päinvastoin.
        Luterilaisista harva on tutkinut Raamattua.
        Helluntailaisilla se on tärkein kirja. Raamattu aukeaa Pyhän Hengen avulla.

Helluntailaiset eivät usko Raamattua, eikä se merkkaa heille niin kuin se merkkaa kristityille

• Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset eivät usko Raamattua, eikä se merkkaa heille niin kuin se merkkaa kristityille

Valehtelet!

• Anonyymi kirjoitti:

Maksavien jäsenehdokkaiden tuottamat tulot menevät sivu suun.

Raha ei pelasta ketään.

• Anonyymi

Enpä usko, että kirkkoon kovin moni ateisti kuuluu. Liberaaleja kristittyjä seurakuntalaisista lienee suurin osa.

• Anonyymi

Liberaaleja eli maallistuneita kristittyjä, joista Raamattu sanoo:
        "Heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman.

Jumalan sanalla ei ole enää mitään arvovaltaa tai merkitystä heidän elämässään.

Mutta kovaa ääntä he kyllä osaavat pitää, kuten mummonmuorin esimerkkikin todistaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liberaaleja eli maallistuneita kristittyjä, joista Raamattu sanoo:
        "Heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman.

Jumalan sanalla ei ole enää mitään arvovaltaa tai merkitystä heidän elämässään.

Mutta kovaa ääntä he kyllä osaavat pitää, kuten mummonmuorin esimerkkikin todistaa.

Maallistunut Kristitty siis hyväksyy kelvottomuutensa sekä Herran tekemän päätöksen kohtalostaan kiukuttelematta ja yrittämättä muuttaa Kaikkivaltiaan tekemää päätöstä jo ennenkuin Maailman perustustakaan oli laskettu.

• Anonyymi

Aloittajan mukaan syntisten ihmisten kuuluminen Kirkkoon tekee Kirkosta ei-kristillisen, vaikka Jeesuskin jalkautui syntisten keskelle.

• Anonyymi

Totta ja Jeesus kutsui näitä syntisiä tekemään parannus ja liittymään kirkkoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta ja Jeesus kutsui näitä syntisiä tekemään parannus ja liittymään kirkkoon.

Kristuksen kirkkoon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristuksen kirkkoon

Aloittajan herätysliikkeeseen liittymällä kaiketi saa myös syntinsä anteeksi kunhan liittyy maksavaksi jäseneksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittajan herätysliikkeeseen liittymällä kaiketi saa myös syntinsä anteeksi kunhan liittyy maksavaksi jäseneksi.

Herätysliikkeillä ei ole pakollista maksua.
        Lut kirkko perii valtion avulla verot.

• Anonyymi kirjoitti:

Saat syntisi anteeksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja Hänen sovitustyöhönsä Golgatan ristillä. Hän on kärsinyt rangaistuksen kaikkien ihmisten puolesta. Sen tähden pelastus ja iankaikkinen elämä on jokaiselle ilmainen lahja, jonka kuka tahansa voi ottaa vastaan uskomalla siihen, mitä Jeesus on jo tehnyt meidän puolestamme. Me pelastumme armosta ilman mitään omia tekojamme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä puhu pötyä.
        Vain katolinen kirkko on luvannut synnit anteeksi kuulumalla kirkkoon:
        "Kun raha kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä puhu pötyä.

Ei sekään lupaa sellaista

• Anonyymi
        Joppa2 kirjoitti:

Saat syntisi anteeksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja Hänen sovitustyöhönsä Golgatan ristillä. Hän on kärsinyt rangaistuksen kaikkien ihmisten puolesta. Sen tähden pelastus ja iankaikkinen elämä on jokaiselle ilmainen lahja, jonka kuka tahansa voi ottaa vastaan uskomalla siihen, mitä Jeesus on jo tehnyt meidän puolestamme. Me pelastumme armosta ilman mitään omia tekojamme.

Aamen!
        Sinulla on terve oppi!

• Anonyymi

Jeesus ei ottanut yhtäkään ei uskovaa opetuslapsekseen!
        Lutherkin puhui kirkosta/seurakunnasta uskovien yhteisönä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herätysliikkeillä ei ole pakollista maksua.
        Lut kirkko perii valtion avulla verot.

Ilmaiset kymmenykset 🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä puhu pötyä.

Tekö toimitte yksityisillä lahjoituksilla ja Kirkon seurakuntien tuella jonka lahjoitatte lähetystyöhön venäläiseen kirkkoon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmaiset kymmenykset 🤣

Jokainen päättää itse mitä maksaa.
        Jos jäsen, siitä menee vain pieni vuosittainen jäsenmaksu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen päättää itse mitä maksaa.
        Jos jäsen, siitä menee vain pieni vuosittainen jäsenmaksu

Nappikauppias on siis nappikauppias ja joku toinen maksaa tilojen sekä toiminnan edellyttämät kulut ja kopiokonehankinnat?

• Anonyymi

En ole kuulunut kirkkoon moneen kymmeneen vuoteen. Vituttaako?

T: Ateisti

• Anonyymi

Tosi paljon 😅😅

• Uskossa ei ole kysymys Kirkkoon kuulumisessa, vaan uskosta Jeesukseen Kristukseen, joka on sovittanut (maksanut hinnan) meidän kaikki synnit Golgatan ristillä jo n. 2000 vuotta sitten. Nyt iankaikkinen elämä on ilmainen lahja kaikille, jotka uskovat ja vastaanottavat tämän ilmaisen lahjan. Tämä on armoa ja Kristinuskoa.

• Anonyymi

Kirkko sanaa ja käsitettä ei ole Raamatussa sellaisena, kuin kirkko kuvaillaan olevan.
      Raamatussa on seurakunta, johon kuuluu vain pienet lapset ja uudestisyntyneet Jeesuksen omat ihmiset.

• Anonyymi

Translitteraatio: ekklēsia (f.)
        Käännös:
        'ulos kutsuttu joukko', kansankokous, seurakunta (ek ulos 1379, kaleō kutsua 2275)

• Kirkkoon kuulumisessa ei välttämättä ole mitään järkeä, mutta uskossa olemiseen on enemmän järkeä kuin mihinkään muuhun asiaan . Kirkko ei pelasta ketään, mutta usko Jeesukseen Kristukseen ja Hänen sovitustyöhönsä on maailman tärkein asia jokaiselle ihmiselle, mukaan lukien ateistit ja liberaalit.

• Eiköhän se ole jokaisen oma asia jos haluaa kuulua kirkkoon tai johonkin vastaavaan.
        Tässä ketjussa tulee taas hyvin esiin se ketkä sitä erimielisyyttä sinne kirkkoon aiheuttaa. Kaiken huippuhan on ne kirjoittelijat jotka eivät edes kuulu kirkkoon mutta heidän pitäisi saada määritellä kuka saa kuulua.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Eiköhän se ole jokaisen oma asia jos haluaa kuulua kirkkoon tai johonkin vastaavaan.
        Tässä ketjussa tulee taas hyvin esiin se ketkä sitä erimielisyyttä sinne kirkkoon aiheuttaa. Kaiken huippuhan on ne kirjoittelijat jotka eivät edes kuulu kirkkoon mutta heidän pitäisi saada määritellä kuka saa kuulua.

Esitä toki todisteet noille väitteillesi!

• Anonyymi

Hep. 11:
      6. Ilman uskoa ei kuitenkaan kukaan ole Jumalan mielen mukainen. Sen, joka astuu Jumalan eteen, täytyy uskoa, että Jumala on olemassa ja että hän kerran palkitsee ne, jotka etsivät häntä.

• Anonyymi

Ateisti? Jeesus etsii kadonneita lampaita. Ja jokaisella ihmisellä on oikeus etsiä ja kolkuttaa. Jeesus on sovittanut kaikkien ihmisten synnit. "Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan." (Raamatusta) Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrilleja syntejään katuvalle hän antaa armonsa evankeliumin sanan voiman.

”IHMISELLÄ ON LAUMAELÄIMEN TAIPUMUS SEURATA JOHTAJAA JA OLLA HERKÄSTI VAHVEMMAKSI MIELLETYN PUOLELLA.
      Narsistinen henkilö voi alkaa kiusata muita, jos hänen tavoitteensa eivät täyty. Lauerman mukaan narsisti voi kuitenkin olla hyvässä tasapainossa, jos häntä palkitaan aikaansaannoksistaan, jolloin tavoiteltu asema pysyy kiusaamatta muita. Jos narsistista tulee kiusaaja, hän kykenee saamaan ympärilleen tukijoukot. Lauerman mukaan syy on yksinkertainen.
      Miksi narsismia ihailtiin 1990-luvulla?” IL 24.3.2025

Ihmettelin kun yksi ystävä ei puolustanutkaan oikeaa totuutta, vaan luonnehti nimellisesti tuntemaansa henkilöä siten, että hänhän on kunnioitettu rakas veli, kristittyjen rakkaudessa. Kenen maine ja kunnia on oikeus jollakin tarkoituksella kenen toimesta pysyvästi pilata? Onko jollakin erityisemmät ihmisoikeudet siten, että toinen voi tuhota toisen maineen ja kunnian, mutta toinen tuomitaan jos hän tekee vastapalveluksen?
      Kiitos professori Lauerman, sain häneltä narsisteja käsittelevästä jutustaan siihen ymmärrettävän vastauksen. Pappi on luonnollisesti substanssihenkilö uskonyhteisössä ja siksi totuus oli toissijainen kriteeri kun hän, seurakunnan asettama… oli samaa mieltä ja puolusti pappia ja papin totuutta objektiivista totuutta vastaan. Itse asiassa oli toinenkin syy. Se oli viitekehys, josta määrittyi myös kyseisen henkilön oma arvonanto arvoyhteisössä.
      Juuri tuollaista Jeesus vastusti puhuessaan fariseuksia ja kirjanoppineita vastaan. Jeesus voimakkaasti painotti armoa ja totuutta.

Keskiajalla Roomalaiskatolisen inkvisitiolaitoksen hegemoniallinen totuustulkinta korosti myös ja erityisesti hengellisen regiimin arvovallan merkitystä henkisen ja hengellisen vallan käytössä. Se johti inkvisitiolaitoksen ja noitavainojen kehittymiseen osana totuusmäärityksiä ja oikeudenkäyttöä myös maallisena valtajärjestelmänä.

Tuota vastaan olivat myös Mooses ja Martti Luther. Kahdeksas käsky: Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. Lutherin käskyjen selitykset on jokaisen myös kristityn ja tuomarin, asianajajan sekä jossakin suhteessa oikeudellisen argumentoinnin parissa työskentelevän syytä huolellisesti ja ajatuksella lukea ja reflektoida suhteessa omiin ajatuksiinsa ja totuuden ja oikeuden sekä ihmissuhteiden määrittelyihinsä. Tämä siitä huolimatta, että pahantahtoisuus usein voittaa hyväntahtoisuuden ja intressisyydet ja omaksutut arvot usein motivoidaan ja perustellaan näennäisen oikeutuksen, lain ja oikeuden varjolla.

Hän, ”ystävä”, josta kerroin aluksi, toimi kuin Lauerman kuvauksessa. Hänen mielipiteensä oli myös se, että jos on kannetta toista vastaan, on syytä pyytää asianosaiset keskustelemaan ja sopimaan asiat kuten kristityillä on tapana.

Niinpä!!! Hänen oletuksensa oli, ettei keskustelua oltu haluttu avoimesti, mutta objektiivisten tosiasioiden pohjalta oltaisiin valmiita keskustelemaan. Mielivallan kohteen keskustelupyynnöstä huolimatta, keskustelutilaisuudesta oli pappi kieltäytynyt. Tai kuten Luther oli pyydetty Wormsin valtiopäiville v. 1521, jossa hänet, puheoikeuden saamiseksi arvoyhteisössä, oli keskusteltava vain siitä näkökulmasta, että Luther tunnustaisi olevansa väärässä.

Hänen ”ystävän” asenteensa oli papin puolella. Lauerman määritys piti siis tässäkin tapauksessa hyvin paikkansa. Siihen tulkintaan totuudesta kyseisellä ”ystävällä” oli toki henkilökohtainen motiivi. Niinhän se usein on. Silloin myös usko, uskonto ja politiikka ”lyövät kättä” ja vahvemman ja voittajan puolella ollen ”ehkä” hyötyy enemmän oman arvon kasvun ja omahyväisyyden näkökulmista.

Se on surullista, koska se paljastaa kaksinaismoralismin, joka ei muuksi muutu myöskään Jumalan kasvojen edessä, vaikka mentäisiin arvokkaammaksi koetun selän taakse totuutta määrittelemään, ystävää kyseenalaistamaan ja arvostelemaan, arvioimaan ja kaksoisviestintäkeinoin huutelemaan ja ”ystävää” negatiivisesti ”antaa ymmärtää” määrittämään kerettiläiseksi.

Suurimmalla ja rehdeimmällä rakkaudella tämän kirjoitan! Ja oikean, objektiivisiin tosiasioihin perustuvan tiedon oikeutuksella. Tässä voi vain sanoa niin kuin Martti Luther:

”Luther Wormsin valtiopäivillä (1521)
      Taustaa
      Luther oli julistettu kerettiläiseksi ja kirkonkiroukseen. Muutamat ruhtinaat, jotka halusivat käyttää Lutheria omien tavoitteidensa saavuttamisessa, vaativat keisarin kutsumaan kapinallisen Wormsiin. Lutherilta odotettiin, että hän siellä kirkon ja myös keisarin toiveen mukaan peruuttaisi oppinsa. Lutheria kannattaneiden ruhtinaiden tarkoituksena oli tällä tapauksella heikentää Rooman valtaa Saksassa.
      Myös itse Saksin vaaliruhtinas Fredrik Viisas vaati Lutheria käyttämään tilaisuuden hyväkseen.
      Matka Wormsiin

• Anonyymi

Niinpä Luther lähti 2. huhtikuuta 1521 kohti Wormsia. Jo matka valtiopäiville oli kaikkea muuta kuin kirkon toivoma katumusmatka. Kapinallisen matka Wormsiin oli enemmänkin voittosaattue: Kaikissa paikoissa Luther otettiin innolla vastaan.
      Hän saarnasi Erfurtissa, Gothassa ja Eisenachissa. Myös Wormsissa, mihin hän 16. huhtikuuta saapui, ihmiset ottivat hänet juhlien vastaan.
      Luther valtiopäivillä
      Lutherin kerrotaan esiintyneen valtiopäivillä asiallisesti, viisaasti ja harkitusti. Kahteen otteeseen Lutheria kehotettiin perumaan oppinsa keisarin edessä. Luther ei kuitenkaan nähnyt mitään syytä perua ajatuksiaan ja teesejään, vaan lausui kuuluisat sanansa: "Ellei minua saada vakuutetuksi Raamatun todisteiden ja selvien järkisyiden avulla - paaviin ja kirkolliskokouksiin yksinään en luota, koska on tunnettua, että ne ovat monta kertaa erehtyneet ja puhuneet ristiin - niin esittämäni raamatunkohdat vakuuttavat minut. Olen sidottu Jumalan sanaan. Sentähden en tahdo peruuttaa mitään, koska ei ole oikein eikä hyödyllistä toimia omaatuntoaan vastaan. Jumala minua auttakoon. Aamen."
      Kuuluisat sanat "Tässä seison enkä muuta voi!" eivät ilmeisesti ole peräisin Lutherin suusta.
      Minä selvisin!
      Lähdettyään oikeudenkäyntisalista Lutherin kerrotaan huudahtaneen helpottuneena: "Minä selvisin!" Ja niin hän selvisikin: Luther päästettiin vapaasti lähtemään, koska hänen saamansa turvakirja suojasi häntä vielä 21 päivää. 25. huhtikuuta Luther lähti paluumatkalle.
      Kun Luther ja häntä tukevat ruhtinaat olivat jättäneet Wormsin, keisari julisti Lutherin lainsuojattomaksi.
      Paluumatkalla toukokuun 4. päivänä vaaliruhtinas Fredrik Viisas antoi "siepata" Lutherin. (Luther tiesi tästä.) Näin tehtiin toisaalta lainsuojattoman turvallisuuden takia. Toisaalta nähtiin hyväksi, että hän olisi jonkin aikaa poissa julkisuudesta. Huhuttiin jopa, että hän olisi kuollut. Toimenpide suojeli myös vaaliruhtinasta itseään. Hänhän suojeli ja piilotteli kirkon kiroamaa kerettiläistä.
      Luther vietiin eristettyyn Wartburgin linnaan ja uskonpuhdistusliike sai aikaa vahvistaa asemiaan.” (Wikipedia)

Keskiajan lopun roomalaiskatolilainen inkvisitiohenki pulpahtelee aina aika-ajoin. Myös nykyään! Herrammaksi koettua peesatessa totuus muuttuu toissijaiseksi ja ystävyys suhteelliseksi. ”Kun vääryys saa vallan, rakkaus monissa kylmenee.” …maallisen oikeuden eteen… (Lue tarkemmin Raamatusta.) Ulkokullaisuus? Mihin synnin kategoriaan sinä sen luokittelisit?

• Anonyymi

Kiusallaan.

• Anonyymi

Yhtä paljon järkeä kuin Jeesusta seuraamaan lähteneidenkin päässä. Heillä ei ollut uskoa edes sinapinsiemenen vertaa. Yksi heistä oli kavaltaja (Juudas), toinen oli kieltäjä (Pietari) ja kolmas ei uskonut, jos ei näe (Tuomas) ym. ym.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ei oo !

• ”Anonyymi” 2025-03-24 17:02:17 aloittaa kommenttinsa hyvin:
      ” Jeesus etsii kadonneita lampaita. Ja jokaisella ihmisellä on oikeus etsiä ja kolkuttaa. Jeesus on sovittanut kaikkien ihmisten synnit. "Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan." (Raamatusta) Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrilleja syntejään katuvalle hän antaa armonsa evankeliumin sanan voiman.”

”Tolkun.Ihminen” 2025-03-24 16:48:34 on tässä oikeassa:
      ”Tässä ketjussa tulee taas hyvin esiin se ketkä sitä erimielisyyttä sinne kirkkoon aiheuttaa. Kaiken huippuhan on ne kirjoittelijat jotka eivät edes kuulu kirkkoon mutta heidän pitäisi saada määritellä kuka saa kuulua.”

• Anonyymi

Evlut kirkko ei ole Kristuksen vaan SETAN kirkko.

• Anonyymi

Mutta eihän ihminen voi edes kolkuttaa! Sehän on ihmistekoa ja temppuilua.
        Pitää vain odottaa, että jos usko kasvaisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta eihän ihminen voi edes kolkuttaa! Sehän on ihmistekoa ja temppuilua.
        Pitää vain odottaa, että jos usko kasvaisi.

Noinko hellarit opettaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noinko hellarit opettaa?

Joo, mummonmuori opettaa noin, mutta ei hän ole hellari.

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, mummonmuori opettaa noin, mutta ei hän ole hellari.

Olette te välillä melkoisia valehtelijoita. Ei se mitään, kun sen tietää. :D

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Olette te välillä melkoisia valehtelijoita. Ei se mitään, kun sen tietää. :D

Kyllä se valehtelija olet sinä itse!

• Anonyymi

Mummomuori kertoo.

• Anonyymi

On se menis.

• Anonyymi

"Mitä järkeä on liberaalien ja ateistien kuulua kirkkoon?"

Kirkosta käsin voi paremmin edistää tasa-arvoista avioliittoa ja vapaata seksuaalideologiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkosta käsin voi paremmin edistää tasa-arvoista avioliittoa ja vapaata seksuaalideologiaa.

Ja kirkossa voi vielä kuulla evankeliumia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosin harvemmin nykyisin.

• Anonyymi kirjoitti:

Näin ja aika usein.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Näin ja aika usein.

Joo, kerran vuodessa joulukirkossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”tasa-arvoinen” tuossa yhteydessä kuuluu vain aivopesuohjelmaan.

• Anonyymi

Ovat siellä tuhoamassa !

• Anonyymi

Se järki, että erottavat kirkon kristinuskosta.

• Anonyymi

Liberaalius on kristillisyyttä. Jeesushan oli ensimmäinen liberaali kertoessaan ettei konservatiivinen lakiuskominen tuo iloa. Tämä on Vuorisaarnan sisältö. Liberalismi on vapautta ajatella tai olla ajattelematta, uudistua ja muuttua. On kuitenkin hyvä muistaa ettei tee niin toisten vapauden ja turvallisuuden kustannuksella.

• Anonyymi

Et ole Raamattuasi lukenut

• Anonyymi

Ensimmäinen liberaali Raamatun mukaan oli käärme, joka sanoi:
        "Onko Jumala todella niin sanonut"!

Hän oli ensimmäinen, joka epäili Jumalan sanoja ja liberaalit ovat seuranneet hänen esimerkkiään. Jumalan sana tehdään tyhjäksi.
        Jeesus ei ollut liberaali, vaan Hän sanoi:
        "Portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään ja harvat sen löytävät."

• "Liberalismi on vapautta ajatella tai olla ajattelematta, uudistua ja muuttua. On kuitenkin hyvä muistaa ettei tee niin toisten vapauden ja turvallisuuden kustannuksella."

Kyllä se tuotakin on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensimmäinen liberaali Raamatun mukaan oli käärme, joka sanoi:
        "Onko Jumala todella niin sanonut"!

Hän oli ensimmäinen, joka epäili Jumalan sanoja ja liberaalit ovat seuranneet hänen esimerkkiään. Jumalan sana tehdään tyhjäksi.
        Jeesus ei ollut liberaali, vaan Hän sanoi:
        "Portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään ja harvat sen löytävät."

Noudattaako siis kukaan enää Jumalan tuhansia vuosia sitten antamia sanoja siinä merkityksessä ja tarkoituksessa kuin ne on alunperin annettu kirjaintakaan muuttamatta?
        Onko kukaan meistä ihmisistä kelvollinen arvioimaan toistemme uskoa ja tekoja Raamatun sanoilla, ellemme itse todistettavasti noudata Raamattua kaikessa elämässämme?

• Anonyymi

Siinä on paljonkin järkeä

Onko uskosta tehty ihmisen oma suoritus ja teko? Jos uskosta on tehty ihmisen oma teko, pitäisikö uskonpudistuksen perintöä kunnioittaen julistaa vanhurskaiksi tänään ne jotka epäilevät ja ne jotka eivät usko? Minusta tähän olisi tarvetta. On hyvä muistaa että Jeesuksen seuraajien usko oli pienempi kuin sinapinsiemen ja joukkoon mahtui myös kavaltaja Juudas eikä Jeesus häntäkään kurmuuttanut, sekä kieltäjä Pietari ja todellinen skeptikko Tuomas, joka sanoi ettei hän usko ellei hän näe. Myös Johannes Kastajan kerrotaan epäilleen vankilassaan. Jos uskoa ei synny luottamuksena ja lahjana, epäilen onko silloin oikeaa evankeliumia edes saarnattukaan?

• "Jos uskoa ei synny luottamuksena ja lahjana, epäilen onko silloin oikeaa evankeliumia edes saarnattukaan?"

Aika hyvä kysymys.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

"Jos uskoa ei synny luottamuksena ja lahjana, epäilen onko silloin oikeaa evankeliumia edes saarnattukaan?"

Aika hyvä kysymys.

Tuo on totta.
        Luottamus Jumalaan ja Hänen sanaansa on uskon merkki.
        "Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta." Room 10
        Jumala vaikuttaa uskon kuulijan sydämessä. Sitä sanotaan Pyhän hengen työksi ja lahjaksi, ja uskon saanut "ottaa vastaan" tuon lahjan:
        "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi; niille, jotka uskovat Hänen nimeensä."

Tuota vastaanottamista sanotaan ratkaisunteoksi tai uskoontuloksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo on totta.
        Luottamus Jumalaan ja Hänen sanaansa on uskon merkki.
        "Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta." Room 10
        Jumala vaikuttaa uskon kuulijan sydämessä. Sitä sanotaan Pyhän hengen työksi ja lahjaksi, ja uskon saanut "ottaa vastaan" tuon lahjan:
        "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi; niille, jotka uskovat Hänen nimeensä."

Tuota vastaanottamista sanotaan ratkaisunteoksi tai uskoontuloksi.

Vain tietyissä teologisissa opeissa on tuo rajaus, missä teko on ihmisen vastuulla eli ihminen tekee ratkaisun.

Eikä tuohon tarvitaan mitään uskoon "tuloja", sillä usko voi kasvaa aikojen saatossa tai se voi olla jopa lapsuudesta saakka.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Vain tietyissä teologisissa opeissa on tuo rajaus, missä teko on ihmisen vastuulla eli ihminen tekee ratkaisun.

Eikä tuohon tarvitaan mitään uskoon "tuloja", sillä usko voi kasvaa aikojen saatossa tai se voi olla jopa lapsuudesta saakka.

Totta. Se on Raamatussa sanottu selvästi. JUmala antoi ihmiselle vapaan valinnan mahdollisuuden ja ihminen saa valita hyvän ja pahan välillä. Ihmisestä ei tehty robottia.
        Raamattu ei tunne mitään syntymäuskoa.
        "Valitkaa tänä päivänä ketä tahdotte palvella."

• Anonyymi kirjoitti:

Totta. Se on Raamatussa sanottu selvästi. JUmala antoi ihmiselle vapaan valinnan mahdollisuuden ja ihminen saa valita hyvän ja pahan välillä. Ihmisestä ei tehty robottia.
        Raamattu ei tunne mitään syntymäuskoa.
        "Valitkaa tänä päivänä ketä tahdotte palvella."

Juu, tuo koskee myös uskovia.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Mutta Lutherin mukaan ei luterilaisia!
        "Sidottu ratkaisuvalta" vakuuttaa, että luterilainen ei voi valita vapaasti.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Kyllä, kaikka uskovia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, kaikka uskovia

Mutta ei luterilaisia.
        Luther on päättänyt niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta ei luterilaisia.
        Luther on päättänyt niin.

Ei Luther sellaista kirjoittanut
        Keksit omiasi

• Anonyymi

Enemmänkin ihmetyttää miksi viidesläiset haluavat kuulua Kirkkoon vaikka eivät hyväksy Kirkon toimintaa?
      Lainsäädäntömme onneksi estää Raamatun noudattamisen kirjoitetulla tavalla, joten kaikki uskonnollinen toiminta on luopunut Raamatun sanasta. Kukaan ei siis voi rehellisesti kerskata pitävänsä Raamattua ylimpänä auktoriteettinään.
      Vai olenko väärässä ja jotkut kirjaimellisesti noudattavat kaikilta osin Raamattua lainsäädännöstämme huolimatta?

• "Enemmänkin ihmetyttää miksi viidesläiset haluavat kuulua Kirkkoon vaikka eivät hyväksy Kirkon toimintaa?"

Hyvä kysymys. Ilmeisesti siksi, että hyötyvät taloudellisesti olemalla kirkon jäseniä, vaikka eivät halua noudattaa edes luterilaisuutta.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      363
      3782
    2. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1403
    3. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      94
      1257
    4. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      65
      1044
    5. Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?

The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass
      Tv-sarjat
      13
      861
    6. Perjantaita!

Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔
      Ikävä
      58
      857
    7. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      38
      850
    8. Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua

Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään
      Ähtäri
      60
      839
    9. Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"

Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise
      Suomalaiset julkkikset
      11
      827
    10. Ei sua mies varmaan kauheasti haittaa

Jos otan sut omakseni, tässä lähiaikoina ❤️
      Ikävä
      65
      821
    Aihe