Sähköauto-onnettomuus Kemiönsaaren lossilla

Anonyymi-ap

Mahdollisesti hallintalaitteisiin tulleen vian vuoksi sähköauto päätyi mereen keskiviikkona Högsåran lossirannassa Kemiönsaaressa.

"Sukeltaja oli saanut nostettua uhrin takaisin veden pintaan, mutta auto jätettiin merenpohjaan turvallisuussyihin vedoten."

Bensa- tai dieselauton voi nostaa uppoamisen jälkeen välittömästi pintaan, mutta sähköautoa ei uskallettu nostaa kun pelättiin akun vaurioituneen onnettomuudessa.


https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000011063187.html

20

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ollut sähköauto eikä kiinnosta lainkaan ketään.

      • Anonyymi

        Patteripojua alkoi heti ahdistaa, kun totuus paljastui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patteripojua alkoi heti ahdistaa, kun totuus paljastui.

        Aloittajaa alkoi heti ahdistamaan kun VALHE oikaistiin. Linkin uutisartikkelissa ei missään kohtaan sanottu että oli sähköauto. Puhuttiin vain "ajoneuvosta". Ja lainaus suoraan itse artikkelista minkä aloittaja on trollauksen takia kirjoittanut selvästi väärin.

        "Tapaus sattui keskiviikkona, kun Högsåran ja Svartnäsin välillä liikennöivältä lossilta putosi mereen kuljetuksessa ollut ajoneuvo.

        Lisäksi poliisi valottaa tapahtumien kulkua, joka on nyt alkanut valottua. Lossi oli saapunut Högsåran puoleiselle pysäkilleen, jolloin onnettomuusauto oli peruuttanut aluksen peräramppia päin. Ramppi oli mennyt rikki, jonka seurauksena ajoneuvo oli päätynyt mereen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajaa alkoi heti ahdistamaan kun VALHE oikaistiin. Linkin uutisartikkelissa ei missään kohtaan sanottu että oli sähköauto. Puhuttiin vain "ajoneuvosta". Ja lainaus suoraan itse artikkelista minkä aloittaja on trollauksen takia kirjoittanut selvästi väärin.

        "Tapaus sattui keskiviikkona, kun Högsåran ja Svartnäsin välillä liikennöivältä lossilta putosi mereen kuljetuksessa ollut ajoneuvo.

        Lisäksi poliisi valottaa tapahtumien kulkua, joka on nyt alkanut valottua. Lossi oli saapunut Högsåran puoleiselle pysäkilleen, jolloin onnettomuusauto oli peruuttanut aluksen peräramppia päin. Ramppi oli mennyt rikki, jonka seurauksena ajoneuvo oli päätynyt mereen."

        Tämä kommentointi onnettomuuksista on polttisvajkkien taholta aika sairasta. Yksi pohjanoteeraus oli " olisi hauskaa jos kuolisit sähköautosi sytyttämässä palossa. Sähköautoilijat eivät sentään hekumoineet muutama viikko sitten tapahtunutta traagista onnettomuutta. Yksi oli oikein kerännyt paljonko " raatoja" on Tesloissa tullut. Vajakki on vajakki. Kyllä surullista. Osanottot ja läheisille voimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajaa alkoi heti ahdistamaan kun VALHE oikaistiin. Linkin uutisartikkelissa ei missään kohtaan sanottu että oli sähköauto. Puhuttiin vain "ajoneuvosta". Ja lainaus suoraan itse artikkelista minkä aloittaja on trollauksen takia kirjoittanut selvästi väärin.

        "Tapaus sattui keskiviikkona, kun Högsåran ja Svartnäsin välillä liikennöivältä lossilta putosi mereen kuljetuksessa ollut ajoneuvo.

        Lisäksi poliisi valottaa tapahtumien kulkua, joka on nyt alkanut valottua. Lossi oli saapunut Högsåran puoleiselle pysäkilleen, jolloin onnettomuusauto oli peruuttanut aluksen peräramppia päin. Ramppi oli mennyt rikki, jonka seurauksena ajoneuvo oli päätynyt mereen."

        En minäkään ole ikinä ennen kuullut, että mereen pulahtanut auto pitäisi turvallisuussyistä jättää sinne. Yleensä pyritään pikaiseen nostoon ettei pääsisi polttoaineet ja öljyt leviämään mereen.

        Patterivatkain siis hyvinkin uskottava selitys tälle toimintamallille.

        Ja selittäisi senkin, miten autolla on pystytty puskemaan ylös nostetut rampin läpi. Siis rampin, eikä minkään hentoisen kaiteen läpi.

        Esim. USAssa huolestuttu siitä, ettei maanteiden reunakaiteet kykene pysäyttämään tolkuttoman painoisia sähköautoja ja Englannissa sama huoli vanhojen pysäköintihallien kantavuudesta.

        Tavismallin polttomoottoriauto kun painaa jotain 1300 kg, mutta vatkaimet pääsääntöisesti 1800 kilosta ylösäin ja "vain taivas kattona". Esim. I4 omasmassa 2300 kg ja kokonaismassa 2700 kg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään ole ikinä ennen kuullut, että mereen pulahtanut auto pitäisi turvallisuussyistä jättää sinne. Yleensä pyritään pikaiseen nostoon ettei pääsisi polttoaineet ja öljyt leviämään mereen.

        Patterivatkain siis hyvinkin uskottava selitys tälle toimintamallille.

        Ja selittäisi senkin, miten autolla on pystytty puskemaan ylös nostetut rampin läpi. Siis rampin, eikä minkään hentoisen kaiteen läpi.

        Esim. USAssa huolestuttu siitä, ettei maanteiden reunakaiteet kykene pysäyttämään tolkuttoman painoisia sähköautoja ja Englannissa sama huoli vanhojen pysäköintihallien kantavuudesta.

        Tavismallin polttomoottoriauto kun painaa jotain 1300 kg, mutta vatkaimet pääsääntöisesti 1800 kilosta ylösäin ja "vain taivas kattona". Esim. I4 omasmassa 2300 kg ja kokonaismassa 2700 kg.

        Jos se auto nyt jonkun aikaa siellä meressä on niin mikä siinä on ongelma? Erityisesti jos on kyse sähköautosta, jolloin ei ole riskiä että polttoaineet tai öljyt pääsisivät veteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään ole ikinä ennen kuullut, että mereen pulahtanut auto pitäisi turvallisuussyistä jättää sinne. Yleensä pyritään pikaiseen nostoon ettei pääsisi polttoaineet ja öljyt leviämään mereen.

        Patterivatkain siis hyvinkin uskottava selitys tälle toimintamallille.

        Ja selittäisi senkin, miten autolla on pystytty puskemaan ylös nostetut rampin läpi. Siis rampin, eikä minkään hentoisen kaiteen läpi.

        Esim. USAssa huolestuttu siitä, ettei maanteiden reunakaiteet kykene pysäyttämään tolkuttoman painoisia sähköautoja ja Englannissa sama huoli vanhojen pysäköintihallien kantavuudesta.

        Tavismallin polttomoottoriauto kun painaa jotain 1300 kg, mutta vatkaimet pääsääntöisesti 1800 kilosta ylösäin ja "vain taivas kattona". Esim. I4 omasmassa 2300 kg ja kokonaismassa 2700 kg.

        Lisää vajakkeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se auto nyt jonkun aikaa siellä meressä on niin mikä siinä on ongelma? Erityisesti jos on kyse sähköautosta, jolloin ei ole riskiä että polttoaineet tai öljyt pääsisivät veteen.

        Ei ne akun tiivisteet kovin kauan kestä veteen upotettuna, tuollainen 400 volttia kun kulkeutuu ympäröivään vesimassaan niin tulee hyvä kalasaalis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne akun tiivisteet kovin kauan kestä veteen upotettuna, tuollainen 400 volttia kun kulkeutuu ympäröivään vesimassaan niin tulee hyvä kalasaalis

        Jos tuossa olisi sähköiskun riski niin alue olisi kyllä eristetty, nythän tuossa ei ollut kuin huomionauha ja öljynimeytyspuomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään ole ikinä ennen kuullut, että mereen pulahtanut auto pitäisi turvallisuussyistä jättää sinne. Yleensä pyritään pikaiseen nostoon ettei pääsisi polttoaineet ja öljyt leviämään mereen.

        Patterivatkain siis hyvinkin uskottava selitys tälle toimintamallille.

        Ja selittäisi senkin, miten autolla on pystytty puskemaan ylös nostetut rampin läpi. Siis rampin, eikä minkään hentoisen kaiteen läpi.

        Esim. USAssa huolestuttu siitä, ettei maanteiden reunakaiteet kykene pysäyttämään tolkuttoman painoisia sähköautoja ja Englannissa sama huoli vanhojen pysäköintihallien kantavuudesta.

        Tavismallin polttomoottoriauto kun painaa jotain 1300 kg, mutta vatkaimet pääsääntöisesti 1800 kilosta ylösäin ja "vain taivas kattona". Esim. I4 omasmassa 2300 kg ja kokonaismassa 2700 kg.

        Ei 1300 kiloisia polttareita ole tehty aikoihin. Minulla on pieni, 430 pitkä plugari, jonka akku painaa 75 kg, sen kokonaismassa on vähän päälle 2000 kg. Kestävät rakenteet painavat. Nuo 1300 kg autot olivat surmanloukkuja ja jäivät törmäystesteissä ilman tähtiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 1300 kiloisia polttareita ole tehty aikoihin. Minulla on pieni, 430 pitkä plugari, jonka akku painaa 75 kg, sen kokonaismassa on vähän päälle 2000 kg. Kestävät rakenteet painavat. Nuo 1300 kg autot olivat surmanloukkuja ja jäivät törmäystesteissä ilman tähtiä.

        Ja jos verrataan kokoluokaltaan samanlaisia autoja niin perusmallin i4:n omamassa on 2125 kg, ja kooltaan vastaavan 320d:n 1705 kg (katsottu Traficomista Nettiautosta poimituilla rekkareilla). Eli ei noissa oikeasti kovin monen sadan kilon eroja ole.


      • Anonyymi

        Plug-in hybrideissäkin suurjännite akku ja bensaa. Sähköiskuvaaran vuoksi ei uskallettu nostaa heti ja öljypuomit laitettu.


      • Anonyymi

        Katsopas tuota vannetta uudelleen. Tuttu polttomoottoriauto se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopas tuota vannetta uudelleen. Tuttu polttomoottoriauto se on.

        Kia niroissa voi olla erilaisia vanteita. Vanteen keskellä lukee kia kun suurentaa kuvankäsittelyohjelmalla. Tuossakin keskustelussa todettiin sen olevan kia niro plug-in hybrid vm. 2023 tai uudempi.
        https://murha.info/rikosfoorumi/viewtopic.php?t=44905


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kia niroissa voi olla erilaisia vanteita. Vanteen keskellä lukee kia kun suurentaa kuvankäsittelyohjelmalla. Tuossakin keskustelussa todettiin sen olevan kia niro plug-in hybrid vm. 2023 tai uudempi.
        https://murha.info/rikosfoorumi/viewtopic.php?t=44905

        Ei ole välttämättä plugari, voi olla myös ihan perus ei-ladattava hybridi.


      • Anonyymi

        Kiassa ei näköjään toimi törmäyksen esto. Oma VW polo pysähtyy ku seinään jos peruuttaessa takana on joku este.


    • Anonyymi

      Tästäkin viestiketjusta jälleen näkee,
      kuinka löylynlyömää ryhmää nämä patteri-imeväiset ovat.


      HEH HEH

      • Anonyymi

        Ja yksi kommentti oli kuin Muskin aivojen kuntoraportti. Minusta on fantastista, miten Trump ruokkii hänen mielisairauttaan, sillä se on itsetuhoista sorttia. Voin sanoa, että sitä tyyppiä ei tule ikävä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1498
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1411
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe