Ripset lähtee!

entinen tähtisilmä

Kertokaa rakkaat ihmiset mitä teen kun toisesta silmästäni on yhdestä kohtaa lähtenyt ripset pois. Kuvittelin että se on taivuttajan syytä ja olenkin ollut taivuttelematta nyt jo varmaan puolitoista kuukautta, mutta ripset eivät kasva takaisin. Olen ihan onneton, ennen ripset olivat ihan nätit ja pitkät ja yhä toises silmässä ovatkin, mutta tämä toisen silmän puute on todella kurja... Onko jotain konstia tai jotain ainetta jota kannattaisi kokeilla? Mistä tämä ylipäätään voi johtua?!

7

13351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laita

      joten käytät varmaan ripsiväriä aika reippaasti..ole muutama viikko ilman meikkiä ja jos ei auta käy vaikka lääkärissä..??

    • ..-

      Joo, ripset lähtee jos käyttää ripsaria paljon, ja varsinkin jos ripsari unohtuu vielä yön yli..niin eipä ole ihme jos lähtevät(itsellä käynyt niin pari kertaa).

      En usko että ripsentaivuttaja on syyllinen! Kokeile jotain ripsien kasvua nopeuttavaa ripsiravinnetta, tavarataloistahan niitä saa.

    • Diisa

      Olen kokenut tuon saman. Ripsiini ilmestyi aukkopaikka, joissa ei ollut ripsen ripseä. Jos laitoin ripsiväriä, se vaan korosti tyhjää kohtaa.Muutamien viikkojen päästä ripset kasvoivat takaisin mutta lähtivät taas jonkin ajan päästä uudelleen. Tätä tapahtui useita kertoja muutamien vuosien ajan - aina samassa kohdassa silmää. Kävin silmälääkärissä ja hän ei löytänyt mitään järjellistä syytä tähän. Epäili jotain kroonistä ripsirajan tulehdusta. Antoi antibioottivoidetta ja suositteli käytettäväksi apteekista ilman reseptiä saatavia "keinokyyneltippoja", jotka kosteuttavat silmää ja ehkäisevät tulehdusten syntyä. Nykyään käytän lähes säännöllisesti Systane-tippoja, jotka säilyvät puolivuota pullon avaamisesta (muut vain n. kuukauden). Nyt ripset eivät ole tippuneet. En tiedä, onko se näiden tippojen ansiota, mutta voisin näin uskoa, koska lääkäri sanoi, että on todella tärkeää pitää silmä riittävän kosteana. Muistan vielä, miten epätoivoinen olin, kun ripsikato vaivasi. Keksin kerran täyttää tyhjän kohdan rajausvärillä/kynällä ja laittaa sitten muuten normaalisti ripsaria. Näin sain aika hyvin häivytettyä vaalean tyhjän kohdan. Toivottavasti tämä ongelma ei enää uusiudu ja toivon, että myös sinä pääset siitä eroon.

      • entinen tähtisilmä

        Ikävää että joku muukin on tällaisesta kärsinyt mutta hyvä kuulla etten ole ainoa. -Outoa muuten, laitoin tuonne aiemmin vastauksen yhdelle joka epäili mun käyttävän paljon ripsaria mutta se vastaus on nyt kadonnut sieltä. Siis en ole viikkokausiin käyttänyt ripsaria enkä taivuttimia, ainoastaan rajausväriä. Pari juhlatilaisuutta on olleet poikkeuksia. Muutenkaan en oo koskaan paljon tarvinnut sitä ripsaria kun ripset on aina olleet aika tummat. Eli en oo mikään meikkipeikko ollenkaan.

        En ainakaan ole tietoinen että silmässä olis mitään tulehdusta tai vastaavaa. Toi keinokyyneltippa-vinkki oli ihan hyvä, ehkä kokeilen sellaisia. Joskus kun olen käyttäny piilolaseja pitkään tunnen, kuinka silmät jotenkin on kuivat. Ja myös sillon kun olen pitkään tehny työtä päätteen äärellä.

        Kiitos vastauksista.


      • Muuten kivat silmät
        entinen tähtisilmä kirjoitti:

        Ikävää että joku muukin on tällaisesta kärsinyt mutta hyvä kuulla etten ole ainoa. -Outoa muuten, laitoin tuonne aiemmin vastauksen yhdelle joka epäili mun käyttävän paljon ripsaria mutta se vastaus on nyt kadonnut sieltä. Siis en ole viikkokausiin käyttänyt ripsaria enkä taivuttimia, ainoastaan rajausväriä. Pari juhlatilaisuutta on olleet poikkeuksia. Muutenkaan en oo koskaan paljon tarvinnut sitä ripsaria kun ripset on aina olleet aika tummat. Eli en oo mikään meikkipeikko ollenkaan.

        En ainakaan ole tietoinen että silmässä olis mitään tulehdusta tai vastaavaa. Toi keinokyyneltippa-vinkki oli ihan hyvä, ehkä kokeilen sellaisia. Joskus kun olen käyttäny piilolaseja pitkään tunnen, kuinka silmät jotenkin on kuivat. Ja myös sillon kun olen pitkään tehny työtä päätteen äärellä.

        Kiitos vastauksista.

        Huojentavaa kuulla että jollain on sama ongelma. Oikeasta yläluomestani löytyy 1-2 sellaista 3mm levyistä aukkoa aina, ollut jo vuoden ajan tämä kiere. Välillä kasvavat takaisin mutta sitten tippuvat heti kun ovat normaalin pituiset. Itsekin korostan mustalla rajauskynällä aukot piiloon. Enkä käytä paljon silmämeikkiä koska ripset ja silmät on tummat.
        Mistä tuota Systanea saa? Apteekista vai optikoilta? Mietin myös jos joku vitamiinin puutos aiheuttaisi tämän...?


      • ripsiripsi..
        Muuten kivat silmät kirjoitti:

        Huojentavaa kuulla että jollain on sama ongelma. Oikeasta yläluomestani löytyy 1-2 sellaista 3mm levyistä aukkoa aina, ollut jo vuoden ajan tämä kiere. Välillä kasvavat takaisin mutta sitten tippuvat heti kun ovat normaalin pituiset. Itsekin korostan mustalla rajauskynällä aukot piiloon. Enkä käytä paljon silmämeikkiä koska ripset ja silmät on tummat.
        Mistä tuota Systanea saa? Apteekista vai optikoilta? Mietin myös jos joku vitamiinin puutos aiheuttaisi tämän...?

        sama vaiva muutama vuosi sitten..ripsiä lähti paljon ja aukkoja tuli. Mulla vaiva johtu stressistä,olin siihen aikaa opiskelemassa ja työtä riitti paljon. Kyllä se vaiva voi johtua ripsentaivuttimestakin, jos ei osaa käyttää sitä oikein!


    • Ripsetön

      Mullakin lähtee ripsiä! Mitä mää teen? Oon vasta 14.v ja ripset lähteny ohenemaan :( ripsivärin käytön oon kokonaan lopettanut ja käytän nyt vain tekoripsiä.. ripsiä lähtee helposti esim hennosti vetämällä ja ne lähtee ihan juurineen mutta ei tukottain. Multa lähti myös kulmakarvoja mutta ei enää. Oon käyttäny risiiniöljyä mutta ei se oo auttanu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe