Sähköautojen valmistajat huijaavat mm. ilmoitetuissa toimintamatkoissa ja akkujen kestoiässä. 😡
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/08635b89-fb12-4ef4-b88e-935119260400
Onneksi vetyautot ovat tulossa 👍
Sähköautojen valmistajat huijaavat
41
219
Vastaukset
- Anonyymi
Paitsi Tesla 💕
- Anonyymi
Sähköautovalmistajista pahiten huijaava on Tesla. Teslat ovat heikkolaatuista romua ja Musk on patologinen valehtelija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautovalmistajista pahiten huijaava on Tesla. Teslat ovat heikkolaatuista romua ja Musk on patologinen valehtelija.
Ja juuri toimintamatkoissa Tesla huijaa ylivoimaisesti eniten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja juuri toimintamatkoissa Tesla huijaa ylivoimaisesti eniten.
Italia onkin väärikäytöksien ja talousrikosten tutkinnan ehdoton mallimaa. Eu tukien suurin huijari toisena tulee pieni, mutta pippurinen, suomen maatalous. WLTP kantamien tutkiminen on turhaa eikä tarvitse " iskeä" mihinkään. Todellisen näkee kun ajaa vaikka 500 kilometriä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Italia onkin väärikäytöksien ja talousrikosten tutkinnan ehdoton mallimaa. Eu tukien suurin huijari toisena tulee pieni, mutta pippurinen, suomen maatalous. WLTP kantamien tutkiminen on turhaa eikä tarvitse " iskeä" mihinkään. Todellisen näkee kun ajaa vaikka 500 kilometriä.
Teslan ja muiden sähköautojen toimintamatkoja on tutkittu myös Italian ulkopuolella ja siellä on todettu ihan sama asia. Valtaosa sähköautovalmistajista huijaa toimintamatkoissa ja eniten huijaa juuri Tesla. On pari sähköautovalmistajaa, jotka kertovat lähes oikeat lukemat, mutta Teslan todellinen toimintamatka on kymmeniä prosentteja alle Teslan ilmoittaman toimintamatkan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslan ja muiden sähköautojen toimintamatkoja on tutkittu myös Italian ulkopuolella ja siellä on todettu ihan sama asia. Valtaosa sähköautovalmistajista huijaa toimintamatkoissa ja eniten huijaa juuri Tesla. On pari sähköautovalmistajaa, jotka kertovat lähes oikeat lukemat, mutta Teslan todellinen toimintamatka on kymmeniä prosentteja alle Teslan ilmoittaman toimintamatkan.
Ei niissä toimintamatkoissa kukaan huijaa, ei edes Tesla.
Aivan samalla tavalla ”huijaa” polttomoottoriautojen valmistajat, esim. Mersun ilmoitetun ja todellisen kulutuksen ero on yli 30%. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niissä toimintamatkoissa kukaan huijaa, ei edes Tesla.
Aivan samalla tavalla ”huijaa” polttomoottoriautojen valmistajat, esim. Mersun ilmoitetun ja todellisen kulutuksen ero on yli 30%.Huijaus on todistettu monta kertaa testeissä. Ja polttomoottoriautojen valmistajat ovat myös sähköautojen valmistajia joten miksi he muka muuttuisivat kun käyttövoima muuttuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Italia onkin väärikäytöksien ja talousrikosten tutkinnan ehdoton mallimaa. Eu tukien suurin huijari toisena tulee pieni, mutta pippurinen, suomen maatalous. WLTP kantamien tutkiminen on turhaa eikä tarvitse " iskeä" mihinkään. Todellisen näkee kun ajaa vaikka 500 kilometriä.
WLTP kantamia pitää tutkia aina ja valmistajaan ei ikinä kannata luottaa. Autovalmistajat ovat valehtelun ja huijaamisen ammattilaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja juuri toimintamatkoissa Tesla huijaa ylivoimaisesti eniten.
Toisaalta usein testeissä Telalla pääsee luvatut kilsat, eli nyt perusteluja pöytääm.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta usein testeissä Telalla pääsee luvatut kilsat, eli nyt perusteluja pöytääm.
Viimeisimmässä kymmenien sähköautojen toimintamatkatestauksessa Teslan toimintamatka erosi kaikkein eniten luvatusta. Lähimpänä luvattua oli Polestar, joka pääsi lähes samaan toimintamatkaan vaikka lupasikin paljon lyhyempää toimintamatkaa.
Testeissä Tesla on lähes järjestään kaukana luvatusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimeisimmässä kymmenien sähköautojen toimintamatkatestauksessa Teslan toimintamatka erosi kaikkein eniten luvatusta. Lähimpänä luvattua oli Polestar, joka pääsi lähes samaan toimintamatkaan vaikka lupasikin paljon lyhyempää toimintamatkaa.
Testeissä Tesla on lähes järjestään kaukana luvatusta.Laita linkki siihen testiin.
Se minkä itse viimeksi luin, oli Tesla toiseksi lähimpänä ilmoitettua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita linkki siihen testiin.
Se minkä itse viimeksi luin, oli Tesla toiseksi lähimpänä ilmoitettua.Noh, tässä testissä Tesla jäi 24% luvatusta.
https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8215329
Toki oli testissä pari enemmänkin valehtelevaa, mutta oli Tesla silti heikoimmasta päästä tässä kategoriassa. Ja vastaava tapahtui Carwow-nimisen youtube-kanavan, siinäkin Polestar oli lähimpänä luvattua ja Tesla jäi kauas luvatusta eikä se testi ollut kylmällä ilmalla.
- Anonyymi
wltp-lukemat ovat huijausta. Jos wltp-lukemaksi kerrotaan vaikka 600 km niin totuus on kesäkelillä 450km ja talvella 300km. Siis silloin kun ajetaan täysi akku tyhjäksi. Kun suositellaan ladattavaksi vain 80 prosenttiin ja uusi lataus 20 prosentin kohdalla niin oikeasti sulla on käytettävissä 60 prosenttia kapasiteetista eli kesällä 270 km ja talvella 180km.
- Anonyymi
Kai tuolle wlpt lukemalla on annettu lämpötila missä olosuhteissa se pätee? Tuskin se lukema pätee kylmässä . Eli jotain perustaja, missä on muka huijattu? Ajan itse bensamoottorisella.
- Anonyymi
Nykyisten sähköautojen suurin pulma on akusto, johon on sitoutunut paljon massaa kokoa ja pääomaa !!
Akuston vaihto edellyttää 15000-40000€ suoritusta !! - Anonyymi
Netin syövereistä, kysymykseen "kuka tekee vltp mittaukset?":
"WLTP-mittaukset tehdään sertifioiduissa puolueettomissa mittauslaboratorioissa2. Mittaukset suoritetaan osana ajoneuvojen tyyppihyväksyntäprosessia, ja ne ovat pakollisia kaikille uusille rekisteröitäville ajoneuvoille Euroopassa1. Mittaukset tehdään laboratorio-olosuhteissa alustadynamometrillä, jossa voidaan tarkasti säädellä mittausolosuhteita, kuten lämpötilaa ja rengaspaineita."
Eli mikään autovalmistaja ei pääse säveltämään omiaan vltp tuloksista.
Esim. Teslan tapauksessa normaalissa liikenteessä auton tehot tulevat kuin itsestään, jolloin tulee ajettua epätaloudellisesti huomaamattaan. Olen sen huomannut esim. liikennevaloissa, muut jäävät jälkeen vaikka omasta mielestään ihan hillitysti on lähtevinään. Myös ohitukset ja liittymiset motarille ym. tulee käytettyä turhaan tehoja huomaamattaan.- Anonyymi
Jo VW todisti, että autovalmistajat todellakin pystyvät huijaamaan näissä mittauksissa. Jos päästömittauksissa kyettiin huijaamaan niin samalla tavalla kyetään huijaamaan toimintamatkamittauksissa. Ei tuo ole edes vaikeaa, riittää että softa pystyy tunnistamaan kun testi on käynnissä. Eikä testaajilla ole mitään keinoa nähdä tätä huijausta.
Tesla huijaa ja valehtelee jatkuvasti kaikessa. Varsinkin Musk on pelkkä patologinen valehtelija, joten tietenkin tämä valehtelu on levinnyt kaikkialle Teslassa.
Sen takia kaikissa autotesteissä pitäisi testata itse auton toimintamatka ja ilmoittaa se. Autovalmistajiin luottaa vain idiootit. Jos toimintamatka on testauksessa 30% alle autovalmistajan lukeman niin kannattaa kertoa testiä lukevalle, että todellinen toimintamatka on paljon pienempi kuin autovalmistajan ilmoittama.
Ja, kyllä, monet ovat tehneet standardoidun testin oikeilla teillä ja todenneet, että Tesla valehtelee toimintamatkansa. Mitkään nuo mainitsemasi asiat eivät asiaa, vaan Tesla yksinkertaisesti huijaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo VW todisti, että autovalmistajat todellakin pystyvät huijaamaan näissä mittauksissa. Jos päästömittauksissa kyettiin huijaamaan niin samalla tavalla kyetään huijaamaan toimintamatkamittauksissa. Ei tuo ole edes vaikeaa, riittää että softa pystyy tunnistamaan kun testi on käynnissä. Eikä testaajilla ole mitään keinoa nähdä tätä huijausta.
Tesla huijaa ja valehtelee jatkuvasti kaikessa. Varsinkin Musk on pelkkä patologinen valehtelija, joten tietenkin tämä valehtelu on levinnyt kaikkialle Teslassa.
Sen takia kaikissa autotesteissä pitäisi testata itse auton toimintamatka ja ilmoittaa se. Autovalmistajiin luottaa vain idiootit. Jos toimintamatka on testauksessa 30% alle autovalmistajan lukeman niin kannattaa kertoa testiä lukevalle, että todellinen toimintamatka on paljon pienempi kuin autovalmistajan ilmoittama.
Ja, kyllä, monet ovat tehneet standardoidun testin oikeilla teillä ja todenneet, että Tesla valehtelee toimintamatkansa. Mitkään nuo mainitsemasi asiat eivät asiaa, vaan Tesla yksinkertaisesti huijaa.Uskon asioihin en halua puuttua. Jokainen uskokoon vaikka jehovaan tai jopa vltp mittauksien huijaamiseen, siitä vaan.
Mietipä miksi tesla ei antaisi olla sitä huijausmodea päällä autoissaan ihan jatkuvasti? Ei sähkömoottori rikkoudu jos sen hyötysuhdetta saa nostettua.
Vw.llä oli siihen syynsä, kun eivät osanneet tehdä päästömääräysten mukaista moottoria. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskon asioihin en halua puuttua. Jokainen uskokoon vaikka jehovaan tai jopa vltp mittauksien huijaamiseen, siitä vaan.
Mietipä miksi tesla ei antaisi olla sitä huijausmodea päällä autoissaan ihan jatkuvasti? Ei sähkömoottori rikkoudu jos sen hyötysuhdetta saa nostettua.
Vw.llä oli siihen syynsä, kun eivät osanneet tehdä päästömääräysten mukaista moottoria.Koska sitten tehoa olisi moottorissa paljon vähemmän. Tuskin Teslan omistajat olisi tyytyväisiä, jos autoa kiihtyykin 15 sekunnissa nollasta sataan.
Eli ihan sama syy kuin VW:llä. Samalla logiikallahan VW:kin olisi voinut pitää huijausmoodia päällä koko ajan.
Edelleenkään testaajilla ei ole yhtäkään syytä uskoa WLTP-lukemiin joten jokaisen testaajan kannattaa ilmoittaa omat toimintamatkalukemat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo VW todisti, että autovalmistajat todellakin pystyvät huijaamaan näissä mittauksissa. Jos päästömittauksissa kyettiin huijaamaan niin samalla tavalla kyetään huijaamaan toimintamatkamittauksissa. Ei tuo ole edes vaikeaa, riittää että softa pystyy tunnistamaan kun testi on käynnissä. Eikä testaajilla ole mitään keinoa nähdä tätä huijausta.
Tesla huijaa ja valehtelee jatkuvasti kaikessa. Varsinkin Musk on pelkkä patologinen valehtelija, joten tietenkin tämä valehtelu on levinnyt kaikkialle Teslassa.
Sen takia kaikissa autotesteissä pitäisi testata itse auton toimintamatka ja ilmoittaa se. Autovalmistajiin luottaa vain idiootit. Jos toimintamatka on testauksessa 30% alle autovalmistajan lukeman niin kannattaa kertoa testiä lukevalle, että todellinen toimintamatka on paljon pienempi kuin autovalmistajan ilmoittama.
Ja, kyllä, monet ovat tehneet standardoidun testin oikeilla teillä ja todenneet, että Tesla valehtelee toimintamatkansa. Mitkään nuo mainitsemasi asiat eivät asiaa, vaan Tesla yksinkertaisesti huijaa.Ei ne mitään huijanneet, oli vain pakko sanoa niin että asiat saatiin päätökseen. Kun kerran joku instanssi vaatii, että auton on testissä toimittava tietyllä tavalla niin poijjaat sitten teki sellaisen auton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska sitten tehoa olisi moottorissa paljon vähemmän. Tuskin Teslan omistajat olisi tyytyväisiä, jos autoa kiihtyykin 15 sekunnissa nollasta sataan.
Eli ihan sama syy kuin VW:llä. Samalla logiikallahan VW:kin olisi voinut pitää huijausmoodia päällä koko ajan.
Edelleenkään testaajilla ei ole yhtäkään syytä uskoa WLTP-lukemiin joten jokaisen testaajan kannattaa ilmoittaa omat toimintamatkalukemat.Vw.n kone olisi hajonnut liian laihan polttoaineseoksen takia normaalikäytössä.
Sähkömoottorin teho ei vaikuta etenemismatkaan mitenkään. Eli auton vakionopeudella eri sähkömoottorit kuluttavat saman verran energiaa, oli niiden teho 100, tai 500 hv. Toisin kuin polttomoottorissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vw.n kone olisi hajonnut liian laihan polttoaineseoksen takia normaalikäytössä.
Sähkömoottorin teho ei vaikuta etenemismatkaan mitenkään. Eli auton vakionopeudella eri sähkömoottorit kuluttavat saman verran energiaa, oli niiden teho 100, tai 500 hv. Toisin kuin polttomoottorissa.Oikeasti sähkömoottorin teho vaikuttaa toimintamatkaan, tuo väittämäsi on sähköautoilijoiden keksimä myytti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti sähkömoottorin teho vaikuttaa toimintamatkaan, tuo väittämäsi on sähköautoilijoiden keksimä myytti.
Perustele nyt jollain faktalla väitteesi! Sähköoppia et pysty muuttamaan. No joo ehkä muutama sata wattia enemmän joku tehokkaampi moottori vie koska siinä on painoa ehkä 10 kiloa enemmän. Myös eri periaatteella toimivat moottorit ovat hieman erilaisia energiatehokkuudeltaan, mutta yhtä moottoria ei pysty muokkaamaan eri hyötysuhteiseksi. Eli VLTP testiä ei voi sähköautossa manipuloida. Usko jo!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vw.n kone olisi hajonnut liian laihan polttoaineseoksen takia normaalikäytössä.
Sähkömoottorin teho ei vaikuta etenemismatkaan mitenkään. Eli auton vakionopeudella eri sähkömoottorit kuluttavat saman verran energiaa, oli niiden teho 100, tai 500 hv. Toisin kuin polttomoottorissa.No tuota, sähkötekniikka on siitä ihmeellistä, että iso on parempi, ( keskikokoinenkin käy hyvin ,jos käyttää taitavasti) todellisuudessa isompitehoisen sähkömoottori hyötysuhde on hiukan parempi, kuin pienemmän. Resistiivinen komponentti käämin reaktanssissa on pienempi isossa moottorissa. Sähköauton moottori poikkeaa muutenkin jonkin verran maajussin paskapumpun moottorista. Sähköauton moottori on vakiomagnetoitu, eli kestomagneetti, tahtimoottori, kenttämagnetointi ja roottori pyörivät samaa nopeutta . Normaali oikosulkumoottori on epätahtimoottori. Kenttä pyörii hiukan nopeammin ja roottori magnetoituu tätä kutsutaan jättämäksi. 1 napaparinen moottori kenttä 1/s =50 ja 3000 r/ min. nim roottori 2800t/ min.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Perustele nyt jollain faktalla väitteesi! Sähköoppia et pysty muuttamaan. No joo ehkä muutama sata wattia enemmän joku tehokkaampi moottori vie koska siinä on painoa ehkä 10 kiloa enemmän. Myös eri periaatteella toimivat moottorit ovat hieman erilaisia energiatehokkuudeltaan, mutta yhtä moottoria ei pysty muokkaamaan eri hyötysuhteiseksi. Eli VLTP testiä ei voi sähköautossa manipuloida. Usko jo!
Kaikkia testejä voi manipuloida helposti. Joko ohjelmallisesti tai sitten lahjomalla testaajat. Hieman rahaa käteen ja tulokset paranevat kummallisesti. Kaikki testejä on aina manipuloitu ja tullaan manipuloimaan jatkossakin.
Ja testaajien pitää aina testata erikseen toimintamatka eikä ikinä luottaa virallisiin lukuihin.
- Anonyymi
Sähöautoiluun liittyvä kusetuskulttuuri on niin syvällä että osti melkein minkä tahansa vatkaimen, niin aina saa huomata ettei vastannut odotuksia moneltakaan osin. Onneksi sähköautot häviävät pian markkinoilta kunhan muutama isompi sähköautosta alkanut tulipalo on tehnyt tuhojaan
- Anonyymi
Niinhän moni kuvittelee ilman mitään kokemusta sähköautoista.
Itse sanoisin päinvastoin... ihan kokemuksella. - Anonyymi
Kun kiinteä akku viimein tulee niin tulipalo riski katoaa.
- AnonyymiUUSI
Tämä on hälyttävä piirre vajakeissa. " onneksi muutama isompi tulipalo" ei näin katkeraksi voi tulla, kuin häiriintynyt onanoinnista kiini jäänyt mopoautolla ajava teini, vaikka niiden mönkkärien pärinä ärsyttääkin, en sentään toivo heidän, sen enempää, kuin ajokkienkaan tulipaloja.
- Anonyymi
Ja polttomoottoriautojen kulutukset ovat sitten mukamas vastanneet tavallisen arkiautoilijan todellisuutta viimeiset 30 vuotta? Kyllähän se on kaikkien tiedossa jos polttomoottoriauton yhdistetty kulutuksen autotehdas ilmoittaa 5,0l/100km, niin kyllä oikeassa elämässä hyvin usein saa lisätä noin 0,5l lisää kulutukseen, niin ollaan lähellä totuutta. Monesti myös liikenne on jonkin verran tökkivää eikä ihanneoloissa ajaminen onnistu esim. yöllä kun ei autoja, mihin autotehtaiden kulutukset perustuvat.
- Anonyymi
Ja siksi onkin tärkeää, että autotesteissä aina ilmoitetaan mikä on testaajan ajon perusteella auton kulutus. Autovalmistajilla ei ole mitenkään vaikeaa huijata virallisissa testeissä, joten niihin ei voi koskaan luottaa.
Lisäksi vielä yli 20 vuotta sitten virallinen kulutuslukema ja todellinen kulutus olivat paljon lähempänä toisinaan, joten jotain huijausta on tapahtunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siksi onkin tärkeää, että autotesteissä aina ilmoitetaan mikä on testaajan ajon perusteella auton kulutus. Autovalmistajilla ei ole mitenkään vaikeaa huijata virallisissa testeissä, joten niihin ei voi koskaan luottaa.
Lisäksi vielä yli 20 vuotta sitten virallinen kulutuslukema ja todellinen kulutus olivat paljon lähempänä toisinaan, joten jotain huijausta on tapahtunut.Miten voit määritellä kulutuksen liikenteessä tapahtuvan ajon perusteella? Muuttujia on tuhansia alkaen tuulen suunnasta, liikenteen nopeudesta, lämpötilasta, maastosta ym.ym.ym…. Tuolla ei saisi minkäänlaista vertailupohjaa eri automerkkien välille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten voit määritellä kulutuksen liikenteessä tapahtuvan ajon perusteella? Muuttujia on tuhansia alkaen tuulen suunnasta, liikenteen nopeudesta, lämpötilasta, maastosta ym.ym.ym…. Tuolla ei saisi minkäänlaista vertailupohjaa eri automerkkien välille.
Ihan sama, mutta testissä pitää silti kertoa minkä lukeman testaaja saa. WLTP-lukuihin luottavat vain idiootit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten voit määritellä kulutuksen liikenteessä tapahtuvan ajon perusteella? Muuttujia on tuhansia alkaen tuulen suunnasta, liikenteen nopeudesta, lämpötilasta, maastosta ym.ym.ym…. Tuolla ei saisi minkäänlaista vertailupohjaa eri automerkkien välille.
Silloin järkevintä onkin laittaa kymmenet sähköautot samaan aikaan liikenteeseen ja testata ne kerralla. Kuten monetkin tahot tekevät. Monetkin tekevät itse toimintamatkatestauksia eikä vain sokeasti luota WLTP-lukuihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama, mutta testissä pitää silti kertoa minkä lukeman testaaja saa. WLTP-lukuihin luottavat vain idiootit.
Mitä ihmettä se testaajan saama lukema voi sinulle kertoa. Ei kertakaikkiaan yhtään mitään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama, mutta testissä pitää silti kertoa minkä lukeman testaaja saa. WLTP-lukuihin luottavat vain idiootit.
VLTP luku kertoo autoista sen, että kun niitä kaikkia testattavia autoja kuormitetaan saman kaavan mukaan VLTP ajo-ohjelmalla ja mitataan testin tarkka sähkön kulutus. Siitä sitten lasketaan auton teoreettinen kantama kun tiedetään akun tehollinen energiamäärä.
Tuo on ainoa tapa saada puolueeton tasapuolinen vertaileva tulos eri autoille.
Onhan tuo tietysti vaikea sisäistää kouluja käymättömän älykkyydellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama, mutta testissä pitää silti kertoa minkä lukeman testaaja saa. WLTP-lukuihin luottavat vain idiootit.
"WLTP-lukuihin luottavat vain idiootit."
Sinänsä olet tuossa oikeassa koska oikeassa elämässä testin tulokseen on vaikea päästä, mutta vain aivoton idiootti ei ymmärrä VLTP testin merkitystä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
VLTP luku kertoo autoista sen, että kun niitä kaikkia testattavia autoja kuormitetaan saman kaavan mukaan VLTP ajo-ohjelmalla ja mitataan testin tarkka sähkön kulutus. Siitä sitten lasketaan auton teoreettinen kantama kun tiedetään akun tehollinen energiamäärä.
Tuo on ainoa tapa saada puolueeton tasapuolinen vertaileva tulos eri autoille.
Onhan tuo tietysti vaikea sisäistää kouluja käymättömän älykkyydellä.Ja noissa testeissä huijataan jatkuvasti. Itse asiassa noilla WLTP-luvuilla voi lähinnä pyyhkiä persettä. Itse luotan enemmän muiden ilmoittamiin toimintamatkoihin kuin WLTP-lukuun.
Siksi autotestaajien kannattaa aina testata itse toimintamatkat. Sekin on mukavaa kun toisinaan laitetaan kymmenet sähköautot kerralla testaukseen ja vertaillaan kaikkien niiden toimintamatkaa todellisessa elämässä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmettä se testaajan saama lukema voi sinulle kertoa. Ei kertakaikkiaan yhtään mitään!
Paljon enemmän se kertoo kuin WLTP-lukema, joka on lähinnä arvoton paskatieto.
- Anonyymi
Wltp on joku laskennallinen tapa kertoa jotakin. Ajotapa taas vaikuttaa oikeaan kantamaan ja sitä valmistaja ei voi kertoa. Itse ajan bensamoottorisella. Sama juttu koskee sitäkin.
- Anonyymi
Miten se Vetyauto tankataan kotona?
Asentaaks Vetyauton myyjä kotiin Vetytankkausaseman?
Mitäs se koko susisysteemi maksaa ja kuinka kauan siinä menee et se maksaa itsensä takaisin säästöinä?
Mahdollista kai mutta ei halpaa.
Toimiiks kaasuauto Vedyllä yhtä hyvin kuin maakaasulla?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734529Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202205- 1021376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos181231- 711168
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia123999Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255884- 65876