Aika lähteä on

Anonyymi-ap

Jäi polkupyörällä auton alle pyörätiellä. Sain eriasteisia vammoja joita ei saa leikkaamalla kuntoon, En enää pysty tekemään niitä asioita joista nautin ennen onnettomuutta. Parisuhde hajoaa koska vaimo ei pidä enää minua miehenä. En pysty edes lamppua vaihtamaan. Olen vain tyhjä kuori joka kuluttaa happea.
Olen päättänyt että on aika lähteä. Vammoista johtuen joudun vielä miettimään miten lähtö tapahtuu mutta päätös on tehty.
Toivon jälkeen jääville parempaa elämää kuin minulla oli. Täältä tullaan sinne jonnekin.

2

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oletko edes puhunut vaimosi kanssa, vai onko se vain oma ajatuksesi, ettet olisi enää mies ?
      Ihan varmasti se syö itsetuntoa, jos menee kyky tehdä asioita, joita on aiemmin pystynyt tekemään.
      Ehkä olisi hyvä miettiä keksisitkö jotain uutta tekemistä, jotain mitä vielä pystyisit tekemään, jotain mikä saattaisi kiinnostaa.
      Et taida kuitenkaan olla neliraajahalvaantuneena vuoteen omana ? Mieti heitä, joilla on sellainen tilanne, heillä varmaan on oikeasti vaikeaa, vaikka siltikin moni heistäkin haluaa silti luultavimmin elää.
      Se on usein enemmän se psyykkinen puoli, joka hajoaa pahemmin, jos fyysinen toimintakyky heikkenee. Tulee varmasti itsesyytöksiä, ettei enää mihinkään kykene, ym.
      Toivon sinulle vielä vuosia lisää, ei kannata luovuttaa, ei vaimosikaan varmasti sitä toivo, että lähtisit lopullisesti. Voimia!

• Hei,

Hyvä, että kirjoitit tänne ja saitkin jo hyvän vastauksen, mutta vastaan vielä minäkin. Laitan tähän alle tiedoksi infoa eri auttamistahoista, joihin voit halutessasi olla yhteydessä. Etenkin itsetuhoiset ajatukset kannattaisi ottaa puheeksi. Keskustelu ammattilaisen tai vertaisen kanssa voi helpottaa ja tuoda uusia näkökulmia.

- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

Lisäksi ma-ke klo 15–19 ja to klo 15–21 on aikuisten kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.

Tukinetissä on lisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

Keskusteluapua kriisissä on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös:

- MIELI Kriisipuhelin

Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin MIELI Kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

Akuutissa tilanteessa ole yhteydessä oman alueesi psykiatriseen päivystykseen tai soita 112.

Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      123
      2558
    2. 135
      1964
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      115
      1291
    4. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1286
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1141
    6. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      27
      1133
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      35
      1122
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1089
    9. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      96
      1053
    10. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      84
      1048
    Aihe