Onko uskoontulosi ollut vakaasti harkittua?

Anonyymi-ap

Vai onko se ollut suggestiivisessa kokouksessa tapahtunut kehitys? Ensiksimainitussa tapauksessa oikealla tiedolla, ja järjenkäytöllä on ratkaiseva rooli, viimeksimainittu perustuu lahkoideologian vastaanottamiseen ilman harkintaa (aivopesu)

126

537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Onko uskoontulosi ollut vakaasti harkittua?"

Uskoontuloni on Jlan teko.

• Anonyymi

Mistä sen tiedät?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä sen tiedät?

Siitä kun tunnen Hänet.

• Anonyymi

Onko koskaan kukaan tullut uskoon ilman tietämystä ja opastusta eli aivopesua raamatun avulla?Epäilen vahvasti!

• Anonyymi

Raamatun yksittäisiä sanoja ja lauseita käytetään toki aivopesussa, mutta ei se mitään Raamatun opettamista ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun yksittäisiä sanoja ja lauseita käytetään toki aivopesussa, mutta ei se mitään Raamatun opettamista ole.

Kerro joku konkreettinen ja tosi esimerkki tälläisestä aivopesusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro joku konkreettinen ja tosi esimerkki tälläisestä aivopesusta.

Se että luulee pelastuvansa taivaaseen, kun hoetaan Jeesuksen palvomista peladtuksena, kun Raamatun mukaan pelastus tarkoittaa pelastumista tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa, kun palvoo Jeesusta itsensä puolesta uhrina ja joutuukin helvettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se että luulee pelastuvansa taivaaseen, kun hoetaan Jeesuksen palvomista peladtuksena, kun Raamatun mukaan pelastus tarkoittaa pelastumista tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa, kun palvoo Jeesusta itsensä puolesta uhrina ja joutuukin helvettiin.

Kun tulee uskoon Jeesukseen niin pelastuu ...

Joh. 3:18

Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan.

• Anonyymi

Turhaan epäilet, sillä sellaistakin tapahtuu, jopa minullekin, ei-uskovaisen kodin kasvatille.

Itselläni on käynyt niin varsin pienenä 5-6 v. enkä edes ymmärtänyt tarkkaan kaikkea kokemaani. Se vaan oli niin valtava kokemus! Siitä on jo liki 70 v ja tapahtuma oli todella valtava ja hyvin turvallinen kutsu kuin kotiintulo pitkän matkan jälkeen. Enempää en analysoi asiaa täällä, mutta tuo tapahtuma/ ilmiö on vieläkin niin syvälle juurtunut ikäänkuin verkkokalvolle piirtynyt, vieläkin elävä kuva näin eläkeläisenä.

Olen ollut kutsun saaneena ehdottomasti etuoikeutettu, tiedän. Päivääkään en ole katunut, on se elämäni ollut varsininen seikkailu. Se kaikki vaikutti vahvasti koko elämääni ja työuraanikin. Työaloinani oli ev.lut.kirkko, perhetyö ja kristillisen järjestön nuoriso- ja erityisnuorisotyö ja nyt paljon kokenut ja onnellinen eläkeläinen.

Voin siis sanoa, että se kaikki on ollut Jumalan lahja, ei mikään uni tai itse aiheutettu kuvitelma. Elämä on ollut hieno lahja. Miksi juuri minä olen saanut sen kaiken kokea, en tiedä.

• Anonyymi

Ainakin minä olen itseoppinut kristitty. Olen muutaman kerran käynyt kirkossa vapaaehtoisesti. Raamattua luin hyvin nuorena vuosikausia. Psalmeja lukiessan, aloin huomata Raamatun Pyhyyde. En tiennyt Pyhän Hengen merkitystä aiemmin, mutta Raamatun kuivatkin ja väkivaltaisetkin kertomukset, avautuivat koko loistoonsa. Jumalan rakkaus ihmisiä kohtaan. Vt:n Jumala, ennen Jeesuksen sovitusuhria, rankaisi pahuutta ankarasti, jättäen pahuuden toisen pahuuden käsiin. He sotivat, kunnes väkivaltainen populaatio kuihtui. Myös vedenpaisumuksen tuhon salliminen ja läpi paatuneen ihmiskunnan tuho, oli hyvä työ. Kun tämä nykyinen armotalouskausi päättyy, niin hyvä ja paha erotetaan lopullisesti toisistaan. Hyvyyden horjumattomasti valinneet, siirtyvät Jumalan perheen lapsiksi. Pahan valinneet, kärsimään hyvyydelle tuottamansa kärsimykset, omaan paikkaansa.

• Anonyymi

Ei ollut muttaku Jumalan Pyhä henki laskeutuu yhtäkkiä voimallisesti ylle niin ei löydy ihmistä joka pystyisi sitä vastustamaan. Uskoontulo Jeesukseen oli senjälkeen selviö.

Saman kokevat kaikki ihmiset siinä hetkessä kun Jeesus ilmestyy uudestaan reaalisesti, niin kaikki muuttuu dramaattisesti ja tiede menee välittömästi uudeksi. Ihmisten tietoisuus kun suorastaan räjähtää silmille - toiset kauhistuu ja toiset iloitsee sydämensä pohjasta.

• Anonyymi

"siinä hetkessä"??? Puhutko Jeesuksen toisesta tulemisesta? Et siis vielä olekaan uskossa?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"siinä hetkessä"??? Puhutko Jeesuksen toisesta tulemisesta? Et siis vielä olekaan uskossa?!

"siinä hetkessä"???"

Ei Jeesus ole vielä tullut takaisin mutta jos Hän laskeutuu Pyhässä hengessä ylleni reaalisesti, niin kaikki muuttuu elämässä. Nim. Kokemusta on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"siinä hetkessä"???"

Ei Jeesus ole vielä tullut takaisin mutta jos Hän laskeutuu Pyhässä hengessä ylleni reaalisesti, niin kaikki muuttuu elämässä. Nim. Kokemusta on

Kun olet palvonut Jeesusta kirottuna uhrina hänen surmaajansa opilla?! Taatusti muuttuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun olet palvonut Jeesusta kirottuna uhrina hänen surmaajansa opilla?! Taatusti muuttuu.

Jonka opin vastustamisesta surmaaja Jeesuksen juuri surmasi. Saat äkkilähdön.

• Anonyymi

Uskovaksi ei kasveta pikkuhiljaa, esimerkiksi uskovien vanhempien esimerkin voimasta, eikä vesikasteessa. Uskoon tullaan vain ja ainoastaan Jumalan vaikutuksesta. Uskovaksi ei voi päättää tulla, vaan Jumala kutsuu ja uudestisynnyttää ihmisen, hän muuttaa ihmisen hengellisesti. Kaikki muu uskovaisuus on valheellista, jossa ei ole koskaan tapahtunut uudestisyntymää, jos Jumala ei ole ihmistä uudestisynnyttänyt. Sellainen on pelkkää tapakristillisyyttä, jossa Jumalan antama uudestisyntymä eli mielenmuutos puuttuu.

Uskoontulon voimakkuusaste yms. voivat vaihdella. Se voi olla selvä hetki ja kokemus, jossa ihminen kokee synnintunnon ja Jumalan läsnäolon voimakkaana. Tai se voi olla hiljaa tapahtunut asioitten tajuaminen, jossa ihminen ymmärtää tarvitsevansa Jeesusta, voidakseen pelastua. Jne.

• Anonyymi

Entä jos Jumala siltikin laittaa helvettiin, vaikka palvotkin Jeesusta veriuhrilahjana?

• Anonyymi

Jumala kutsuu yksilöllisesti. Mikään kutsu ei ole väärä. Jumalan syli on avara. Itsekin voi pyytää Jeesusta elämänsä Herraksi. Tai voi huutaa itkien armoa Jeesukselta, elämänsä sontaläjästä. Jeesus kuulee ja nostaa rakkaasti, lupauksensa mukaan, hänet taas kunniaansa.

• Anonyymi

Usko ja uskoon tulo edellyttää tietoa uskon kohteesta. "Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?"
      Usko tulee Jumalan Sanan kuulemisesta. Kuitenkin ihmiselle jää oma valinta uskooko hän kuulevansa evankeliumin Sanan, vai eikö. Luukas todistaa: Niin se, mitä sanottiin, sai toiset vakuutetuiksi, mutta toiset eivät uskoneet... kun muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä,

• Anonyymi

Luterilaisen kirkon rippikoulut opettavat kristinuskon perusasiat nuorille. Aikuiset jotka haluavat liittyä kirkkoon käyvät aikusrippikoulun. Sen lisäksi on pyhäkoulu lapsille, kirkon muut lapsille tarkoitetut kerhot ja vanhemmilla ja kummeilla on vastuu kristillisestä opetuksesta. Eikö kouluissakin ole vielä uskonnonopetusta? Opetus on järjestetty mielestäni hyvin. Emme tarvitse uskonlahkojen mölykokouksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisen kirkon rippikoulut opettavat kristinuskon perusasiat nuorille. Aikuiset jotka haluavat liittyä kirkkoon käyvät aikusrippikoulun. Sen lisäksi on pyhäkoulu lapsille, kirkon muut lapsille tarkoitetut kerhot ja vanhemmilla ja kummeilla on vastuu kristillisestä opetuksesta. Eikö kouluissakin ole vielä uskonnonopetusta? Opetus on järjestetty mielestäni hyvin. Emme tarvitse uskonlahkojen mölykokouksia.

Ei enää nykyään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Luterilaisen kirkon rippikoulut opettavat kristinuskon perusasiat nuorille. "

Älä valehtele, ei rippikouluissa opeteta uskoontuloa Jeesukseen vaan tehdään kaikkea kivaa. Eikä sitäpaitsi edes ole enää olemassa rippikouluja sillä ne ovat nykyään vain maallisia ripareita.

• Anonyymi

Kumman evankeliumin kuulemisesta puhut, Jeesuksen taivasten valtakunnan vai Paavalin syntien valtakunnan evankeliumin?

• Huomasin vain eräänä päivänä etten koskaan ole ollut ateisti, eikä ateismi kiinnosta munua pätkääkään.

• Anonyymi

Ateismi vaikuttaa olevan sinulle tärkeä käsite ja asia, kun oma uskominenkin sinun pitää perustella sen kautta, että et ole ei-uskovainen.

• Anonyymi

Minä olen tullut luterilaiseen kristinuskoon lukemalla Lutherin Galatalaiskirjeen selityksen. Luterilaisuus on hyvin armollinen uskonto.

• Anonyymi

Kerro lisää siitä armosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro lisää siitä armosta.

Selkokielellä: ARMO = Ansaitsematon Rakkaus Minun Osakseni.

Luterilainen kristitty Jumalan armosta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja itse Martti Luther teoksessaan Sidottu ratkaisuvalta:

<<<Olisihan ollut lienteämpää, jos hän, Paavali, olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan hän tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN eikä mitenkään armon ANSAINNUT. Raamatusta tuskin voinet löytää lyhyydessään voimakkaampaa sanaa vapaata ratkaisuvaltaa vastaan.<<<

Nyt ollaan pahassa ristiriidassa? Mistä luterilaisuuteen löytyi armo, jos se armo ei ole koko kristinuskon perustassa eli Paavalin syntiopissa itse luterilaisuuden luoneen oppi-isän sanomana. Kertokaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<<Olisihan ollut lienteämpää, jos hän, Paavali, olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan hän tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN eikä mitenkään armon ANSAINNUT. Raamatusta tuskin voinet löytää lyhyydessään voimakkaampaa sanaa vapaata ratkaisuvaltaa vastaan.<<<

Nyt ollaan pahassa ristiriidassa? Mistä luterilaisuuteen löytyi armo, jos se armo ei ole koko kristinuskon perustassa eli Paavalin syntiopissa itse luterilaisuuden luoneen oppi-isän sanomana. Kertokaa!

" hän - Paavali - tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN EIKÄ MITÄÄN ARMOA ANSAINNUT."

Mistä te löysitte luterilaisuudesta ARMON?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" hän - Paavali - tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN EIKÄ MITÄÄN ARMOA ANSAINNUT."

Mistä te löysitte luterilaisuudesta ARMON?

Ja mitä se ARMO tarkoittaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mitä se ARMO tarkoittaa?

Galatalaiskirje. 3:13 - Jeesus on Kristuksena, tosi Jumalana, opettamanaan taivasten valtakunnan isänä, ristiin kirottu kiroukseksi, viaton veriuhri Israelin Jumalana, puhuvalle Pedon kuvalle, minkä totuuden kyllä Luther tasan tarkkaan tiesi. Mitä hän selitti armoksi Galatalaiskirjeestä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Galatalaiskirje. 3:13 - Jeesus on Kristuksena, tosi Jumalana, opettamanaan taivasten valtakunnan isänä, ristiin kirottu kiroukseksi, viaton veriuhri Israelin Jumalana, puhuvalle Pedon kuvalle, minkä totuuden kyllä Luther tasan tarkkaan tiesi. Mitä hän selitti armoksi Galatalaiskirjeestä?

Sitäkö, kun palvoo tätä uhria, niin voi olla uskovaisena varma, ettei tekemäänsä pahaa merkitä tilille, kuten Yksimielisyyden ohjeessakin, niinkö?

Ei se mikään 'armo' ole, vaan kun olet saatananpalvoja ja jo sielusi myynyt paholaiselle, perannut Paavalin sanoin taivasten valtakunnan pois, niin ei uskonnon näkövinkkelistä teoillasi enää ole mitään väliä.

Menet joka tapauksessa kuoltuasi Raamatun mukaan helvettiin eli siinä sinulle se ' hyvin armollinen' kristinusko Paavalin syntiopin evankeliumilla, jonka Jumalana on se helvetin omistava vihainen Jahve-jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä saa sinut narsistisesti kuvittelemaan, että kun tässä köllä löllöttele selälteni sohvalla, kädet ison mahan päällä.tekemättä, niin yhtään mitään, niin Jumalan mielestä olen tosi, tosi hyvä tyyppi?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä saa sinut narsistisesti kuvittelemaan, että kun tässä köllä löllöttele selälteni sohvalla, kädet ison mahan päällä.tekemättä, niin yhtään mitään, niin Jumalan mielestä olen tosi, tosi hyvä tyyppi?!

Muistutan Jeesuksen Matteuksen evankeliumin 7. luvusta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on juuri tämä luonnostaan vihattava huippu typerä egoistinen narsismi - vain minun ilmaisen armon vuoksi Jeesus julmalla tavalla kidutettiin kuoliaaksi ja kirottiin Jumalana, kun oon ihan mitään tekemättäkin niin helvetin hyvä tyyppi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on juuri tämä luonnostaan vihattava huippu typerä egoistinen narsismi - vain minun ilmaisen armon vuoksi Jeesus julmalla tavalla kidutettiin kuoliaaksi ja kirottiin Jumalana, kun oon ihan mitään tekemättäkin niin helvetin hyvä tyyppi!

Ja tiedoksi kaikille, Raamatun mukaan he siis päätyvät helvettiin, myös luterilaisen papin siunaamana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tiedoksi kaikille, Raamatun mukaan he siis päätyvät helvettiin, myös luterilaisen papin siunaamana.

Jeesuksen kylväjävertauksen mukaan elon peltoon vihollisen kylvämää rikkaviljaa, joka poltetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen kylväjävertauksen mukaan elon peltoon vihollisen kylvämää rikkaviljaa, joka poltetaan.

"Yksin armosta" luterilaisuuden slogani tarkoittaa, että yksin armosta tulee sitten tuolta helvetistä pelastamaan se Jumala, jota ristiin palvoi kirottuna Jeesuksen nimeen. Jos tulee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Yksin armosta" luterilaisuuden slogani tarkoittaa, että yksin armosta tulee sitten tuolta helvetistä pelastamaan se Jumala, jota ristiin palvoi kirottuna Jeesuksen nimeen. Jos tulee.

Tämä on koko Lutherin uskonpuhdistuksen idea - katolisuudessa pääsi tuolta helvetistä rahalla pois (ane-kaupoa), kun maksoi katoliselle kirkolle, ja;kun Luther poisti ane-kaupan, niin nyt vain yksin armosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on koko Lutherin uskonpuhdistuksen idea - katolisuudessa pääsi tuolta helvetistä rahalla pois (ane-kaupoa), kun maksoi katoliselle kirkolle, ja;kun Luther poisti ane-kaupan, niin nyt vain yksin armosta.

Onnea valitsemallenne, kadotukseen vievälle tielle, laveana ja leveänä porttina (Matt.7).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on vain yksi pieni pätkä siitä kirjasta. Lutherin sanoma on sama kuin Paavalin ja Jeesuksen. Ei näissä ole mitään ristiriitaa, vaan ne kaikki ovat kristinuskon ydintä. Jos et näitä usko, et ole kristitty.

• Anonyymi

"Ja mitä se ARMO tarkoittaa?"

Kun tulee uskoon Jeesukseen ja alkaa Häntä seurata, niin hän saa armon synneistään Jeesuksen sovituskuoleman tähden. Amen

• Anonyymi

Kirjiotat:

"saa armon synneistään Jeesuksen sovituskuoleman tähden"

Totuus Raamatusta, Paavalin tärkein opetuskirje:

"7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan MITÄ MINÄ VIHAAN, SITÄ MINÄ TEEN - sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, VAAN SITÄ PAHAA, MITÄ EN TAHDO, MINÄ TEEN.

7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."

Kyse ei ole mistään ARMOSTA, vaan PELASTUMISESTA palvelemaan lihalla synnin lakia.

KERROTKO, ETTÄ MIKSI VALEHTELET??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjiotat:

"saa armon synneistään Jeesuksen sovituskuoleman tähden"

Totuus Raamatusta, Paavalin tärkein opetuskirje:

"7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan MITÄ MINÄ VIHAAN, SITÄ MINÄ TEEN - sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, VAAN SITÄ PAHAA, MITÄ EN TAHDO, MINÄ TEEN.

7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."

Kyse ei ole mistään ARMOSTA, vaan PELASTUMISESTA palvelemaan lihalla synnin lakia.

KERROTKO, ETTÄ MIKSI VALEHTELET??

On aika iso ero, että väittää saavansa synneistään armon, kun totuus on jopa, että pelastuu palvelamaan lihalla synnin lakia!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On aika iso ero, että väittää saavansa synneistään armon, kun totuus on jopa, että pelastuu palvelamaan lihalla synnin lakia!

Vai onko sinulla selitystä, että nämä ovatkin sama asia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei sano, että ihminen pelastuu tekemällä syntiä. Älä viitsi olla höperö. Ihminen pelastuu yksin armosta, uskomalla Jeesukseen Kristukseen eikä tekemällä tekoja, olivat ne teot sitten hyviä tai syntisiä.

• Anonyymi

uskoontulo on enempikin yllättävä pään sisäinen leimahdus. Tapahtuu kun on omassa elämässä isoja tilanteita joissa omat voimat loppuvat kuin seinään.

• Anonyymi

Jonkin sortin sekoamistahan se on.
        Järjen valon sammumista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jonkin sortin sekoamistahan se on.
        Järjen valon sammumista.

Taidat puhua itsestäsi, kun et pystynyt kirjoittamaan asiallisemmin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat puhua itsestäsi, kun et pystynyt kirjoittamaan asiallisemmin

Olen samaa mieltä - jos viattoman kidutuskuolema saa aikaiseksi 'uskoontulon', on jossakin jotakin vikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen samaa mieltä - jos viattoman kidutuskuolema saa aikaiseksi 'uskoontulon', on jossakin jotakin vikaa.

Älä taas sekoita asioita. Uskoon tuleminen on Jumalan tahto. Hän haluaa että jokainen ihminen voisi pelastua synneistään, välttää kadotuksen ja päästä taivaaseen. Mutta koska ihminen ei voi omilla teoillaan ansaita pelastusta, on ainoa vaihtoehto että uskoo, että Jeesus Kristus on kuollut meidän syntiemme sovitukseksi.

• Anonyymi

Hankitaanko vastaavasti syöpä tai kuppa vakaasti harkiten.

• Anonyymi

Jos olet tupakkamies tai harrastat suojaamatonta seksiä, sinun pitäisi tietää mahdolliset seuraukset.

• Anonyymi

Henkeä voi toki anoa iskältä niin on hiljaisempaa sitten. Uskon niin jopa luullessanikin.

• Aloituksessa mainittu "aivopesu" on aika karkeistus, joten miten siitä asiallista keskustelua saa aikaan?

Uskon voi saada niin monella tapaa, lapsesta saakka, pikkuhiljaa tai se voi olla voimakas tunnekokemus.

• Anonyymi

Sanon kuin teologian tohtori Tarkki, jos kristinusko - tämä vamppyyriuskonto hänen sanoin - tulisi nyt markkinoille, se todennäköisesti kiellettäisiin. Aivopesua on se, että ihmiset ovat umpisokeita näkemään edes, että mihin he tulevat 'uskoon'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanon kuin teologian tohtori Tarkki, jos kristinusko - tämä vamppyyriuskonto hänen sanoin - tulisi nyt markkinoille, se todennäköisesti kiellettäisiin. Aivopesua on se, että ihmiset ovat umpisokeita näkemään edes, että mihin he tulevat 'uskoon'.

Ja tämä on koko jutun järkyttävin puoli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tämä on koko jutun järkyttävin puoli.

Enkä ole havainnut, että mummomuorikaan olisi havainnut tässä mitään moraalista tai eettistä ongelmaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enkä ole havainnut, että mummomuorikaan olisi havainnut tässä mitään moraalista tai eettistä ongelmaa.

Eikä varmasti kukaan muukaan ole edes lukenut koko viestiketjua, jossa on niin Lutherin sanat totuudesta kuin myös suoraan tieto Raamatun sanoin.

Valheet sen kuin jatkuvat pelastuksineen ja armoineen uskolla, jota ei edes ole olemassa kuin jonkin tason narsistisena psykopatiana ja sadismin ihailuna .

• Anonyymi

Aivopesun tuntee se joka on sen kokenut. "Eheytyshoidot" ja muut manipulaation muodot ovat minulle hyvin tuttuja vitoslaisuus -ajaltani

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivopesun tuntee se joka on sen kokenut. "Eheytyshoidot" ja muut manipulaation muodot ovat minulle hyvin tuttuja vitoslaisuus -ajaltani

OK. Aivopesussa uhrilla ei ole mitään harkintaa. Siinä viedään kuin pässiä narussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä varmasti kukaan muukaan ole edes lukenut koko viestiketjua, jossa on niin Lutherin sanat totuudesta kuin myös suoraan tieto Raamatun sanoin.

Valheet sen kuin jatkuvat pelastuksineen ja armoineen uskolla, jota ei edes ole olemassa kuin jonkin tason narsistisena psykopatiana ja sadismin ihailuna .

Et ole löytänyt omaa keskustelukanavaa hulluille jutuillesi. Jatkat yksinpuhelua. Onko se mukavaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

OK. Aivopesussa uhrilla ei ole mitään harkintaa. Siinä viedään kuin pässiä narussa.

Amen!

• Anonyymi kirjoitti:

”Aivopesua on se, että ihmiset ovat umpisokeita näkemään edes, että mihin he tulevat 'uskoon'.”

Aivopesu tarkoittaa sitä, kun ihminen ei itse ole motivoitunut mitenkään asiaan, vaan hänet pakotetaan ulkopuolisen hallinnan kautta käyttäytymään ja ajattelemaan tietyllä tavalla. Siihen voidaan käyttää eristämistä, väkivaltaa, uhkaa ja erilaisia pakotteita.

Se on pakottavien tekniikoiden soveltamista aivopesun kohteen uskomusten tai käyttäytymisen muuttamiseksi ja uhri tietää olevansa vihollisen käsissä.

Aloituksessa oli ”Onko uskoontulosi ollut vakaasti harkittua? Vai onko se ollut suggestiivisessa kokouksessa tapahtunut kehitys?”

Tässä kyse ei ole aivopesusta. Henkilö on itse mennyt ja varmasti jo itsekin pohtinut uskon asioita, ja kun hän on tunteikkaassa tilanteessa, hän voi tosiaan kokea vahvan tunnekokemuksen, jonka hän nimeää ”uskoontuloksi”.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

”Aivopesua on se, että ihmiset ovat umpisokeita näkemään edes, että mihin he tulevat 'uskoon'.”

Aivopesu tarkoittaa sitä, kun ihminen ei itse ole motivoitunut mitenkään asiaan, vaan hänet pakotetaan ulkopuolisen hallinnan kautta käyttäytymään ja ajattelemaan tietyllä tavalla. Siihen voidaan käyttää eristämistä, väkivaltaa, uhkaa ja erilaisia pakotteita.

Se on pakottavien tekniikoiden soveltamista aivopesun kohteen uskomusten tai käyttäytymisen muuttamiseksi ja uhri tietää olevansa vihollisen käsissä.

Aloituksessa oli ”Onko uskoontulosi ollut vakaasti harkittua? Vai onko se ollut suggestiivisessa kokouksessa tapahtunut kehitys?”

Tässä kyse ei ole aivopesusta. Henkilö on itse mennyt ja varmasti jo itsekin pohtinut uskon asioita, ja kun hän on tunteikkaassa tilanteessa, hän voi tosiaan kokea vahvan tunnekokemuksen, jonka hän nimeää ”uskoontuloksi”.

Niin, manipulointi onkin siinä, että jumalauskolla manipuloidaan siihen, että Saatana on Jumalasi, ja saat uudestisyntymällä demonit kimppuusi.

Ja tähän riittää pelkästään, kun käytetään myös Saatanasta Jumalan nimeä, niin ei osata erottaa, että mikä on hyvää tietoa ja mikä on pahaa tietoa.

Perusta löytyy jo luomiskertomuksesta 1.Moos.3:22.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Onnistuakseen aivopesu pitää toteuttaa niin ettei uhri itse sitä edes huomaa vaan hän kuvittelee toimivansa oman etunsa puolesta. Lähtökohta on yleensä se että hänellä on elämäntilanne hukassa ja hän tarttuu helposti mihin tahansa täkyyn. Kun tilannetta vielä vahvistetaan helvettikuvitelmilla ja muilla peloilla, ihminen on helppoa riistaa uskonnollisille käännyttäjille. Tässä tilanteessa ihminen ei pysty harkitsemaan elämänsä valintoja järkevästi harkiten vaan hän on hyvin altis monenlaiselle hyväksikäytölle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, manipulointi onkin siinä, että jumalauskolla manipuloidaan siihen, että Saatana on Jumalasi, ja saat uudestisyntymällä demonit kimppuusi.

Ja tähän riittää pelkästään, kun käytetään myös Saatanasta Jumalan nimeä, niin ei osata erottaa, että mikä on hyvää tietoa ja mikä on pahaa tietoa.

Perusta löytyy jo luomiskertomuksesta 1.Moos.3:22.

Ja tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että onko Jumala oikeasti olemassa.

Pelottavinta oli nyt arvio, että Saatana olisi oikeasti olemassa, koska henkilö täällä kertoi, että uudestisyntymällä kimppuun saadut demonit, eivät olekaan psyykeongelman syy ja seuraus, vaan ne (demonit) ovat itse mielisairauksien aiheuttajia.

Hurja näkemys, ja olisi mielenkiintoista kuulla, että mihin päätelmä perustuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onnistuakseen aivopesu pitää toteuttaa niin ettei uhri itse sitä edes huomaa vaan hän kuvittelee toimivansa oman etunsa puolesta. Lähtökohta on yleensä se että hänellä on elämäntilanne hukassa ja hän tarttuu helposti mihin tahansa täkyyn. Kun tilannetta vielä vahvistetaan helvettikuvitelmilla ja muilla peloilla, ihminen on helppoa riistaa uskonnollisille käännyttäjille. Tässä tilanteessa ihminen ei pysty harkitsemaan elämänsä valintoja järkevästi harkiten vaan hän on hyvin altis monenlaiselle hyväksikäytölle.

Ihminen, joka on opetettu pelkäämään, ei ole vapaa missään muodossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen, joka on opetettu pelkäämään, ei ole vapaa missään muodossa.

Kuulostaa "hienolta", mutta silti Jeesus puhui enemmän helvetistä ja tuomiosta kuin kukaan muu Raamatun henkilö. Helvetin pelkoa voisi verrata ilmastonmuutoksen pelkoon nuorilla ihmisillä. Pelko on todellista, koska pelkoon on todellinen syy. Usko sinäkin Jeesukseen Kristukseen niin vapaudut peloistasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mummomuori saattaa olla hyvinkin oikeassa siinä mitä aivopesu tarkalleen ottaen tarkoittaa. Manipulointi voisi olla oikeampi ilmaus. Se ei ole kuitenkaan yhtään vaarattomampaa. Kaikkiin uskonnollisiin vaikuttamisyrityksiin kannattaa suhtautua kriittisesti. Maaginen ajattelu luo rajattomat mahdollisuudet ihmisen psyyken manipulointiin ja tähän uskonnollinen vallankäyttö perustuukin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa "hienolta", mutta silti Jeesus puhui enemmän helvetistä ja tuomiosta kuin kukaan muu Raamatun henkilö. Helvetin pelkoa voisi verrata ilmastonmuutoksen pelkoon nuorilla ihmisillä. Pelko on todellista, koska pelkoon on todellinen syy. Usko sinäkin Jeesukseen Kristukseen niin vapaudut peloistasi.

Uskontojjen uhrien vertaistukiryhmät ovat täynnä Jeesuksen nimissä helvetillä peloteltuja uhreja. Kun pääsee eroon näistä uskonlahkoista, loppuvat pelotkin. Tämä on koettu tosiasia.

• Anonyymi

Kiitos kysymästä! Kasteessa kirkkoon tökätty siinä missä muukin sisarusparvemme. Vanhempien oman uskon mukaan. Myöhemmin olen paljonkin uskoa ajatellut, moneen suuntaukseen tutustunut yleistietotarkoituksella ja luterilaisuudessa pysynyt. Kaikki hyvin, jopa erinomaisesti.

• Anonyymi

Kysyttiin uskoon tulemisesta, ei kirkkoon liittämisestä.

• Anonyymi

Raamatussa kuvataan kuinka suuri joukko ihmisiä sai Pyhän Hengen. He alkoivat puhua kielillä hurmoksessa, olivat kuin juovuksissa. "Mutta jotkut pilkkasivat: »He ovat juovuksissa, makeaa viiniä täynnä.»"

Joten näinkin voidaan tulla uskoon, vaikka jotkut vain pilkkaavat. Koita päästä eroon tuosta epäilyksestäsi.

• Anonyymi

Suosittelen sinulle myös kriittistä ajattelua. Siinä ei mitään häviä mutta voi voittaa hyvinkin paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suosittelen sinulle myös kriittistä ajattelua. Siinä ei mitään häviä mutta voi voittaa hyvinkin paljon.

jatkoa

Ihmisen pitää olla kriittinen myös omille ajatuksilleen, uskomuksilleen, siis itseään kohtaan. Se on alku. Ei voi arvostella luotettavasti muita jos ei arvostele myös itseään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kriittinen ajattelu tuosta Paavalin valetarinasta nimeltä 'Pyhän hengen vuodatus', löytyy Apostolien tekojen 19. luvusta, kun Jeesuksen oppilaat sanovat Paavalille vuonna 53, että he eivät ole koskaan edes kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan.

Tämä kumoaa koko ylösnousemustarinan, ja Jeesus jäi kiroukseksi kirottuna helvettiin.

Kaikki löytyy Raamatusta - se kriittinen ajattelukin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kriittinen ajattelu tuosta Paavalin valetarinasta nimeltä 'Pyhän hengen vuodatus', löytyy Apostolien tekojen 19. luvusta, kun Jeesuksen oppilaat sanovat Paavalille vuonna 53, että he eivät ole koskaan edes kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan.

Tämä kumoaa koko ylösnousemustarinan, ja Jeesus jäi kiroukseksi kirottuna helvettiin.

Paavalin tarinaan pelastuksena viattoman Jeesuksen kidutuskuolemalla tosi Jumalana saatananpalvontana EI KUULUNUT USKOA, kyseessä oli Paholaisen ansa, joka varasti uskovaisen sielun. Raamattu on kirjoitettu niin että tuo totuus löytyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin tarinaan pelastuksena viattoman Jeesuksen kidutuskuolemalla tosi Jumalana saatananpalvontana EI KUULUNUT USKOA, kyseessä oli Paholaisen ansa, joka varasti uskovaisen sielun. Raamattu on kirjoitettu niin että tuo totuus löytyy.

Ja tässäpä tämä kammottava ihmisten - ateisteja myöten - aivojen logiikkavirhe - LUULLAAN, että kuuluu uskoa. Ei tietenkään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tässäpä tämä kammottava ihmisten - ateisteja myöten - aivojen logiikkavirhe - LUULLAAN, että kuuluu uskoa. Ei tietenkään!

Mutta Raamatussa tähän liittyen on myös toinen totuus, ne jotka uskovat, ovatkin vihollisen elonpeltoon kylvämää rikkaviljaa, joka kerätään pois ja poltetaan tulessa elonleikkuussa - heidän nimensä ei ole ollut elämän kirjassa aikojen alusta asti.

Taitaa olla aika harva, joka tuon 'elon leikkuun' jälkeen jää jäljelle - eivät edes ateistit, jotka uskoivat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta Raamatussa tähän liittyen on myös toinen totuus, ne jotka uskovat, ovatkin vihollisen elonpeltoon kylvämää rikkaviljaa, joka kerätään pois ja poltetaan tulessa elonleikkuussa - heidän nimensä ei ole ollut elämän kirjassa aikojen alusta asti.

Taitaa olla aika harva, joka tuon 'elon leikkuun' jälkeen jää jäljelle - eivät edes ateistit, jotka uskoivat.

Luther uskontona toteutti tarinan oikein, katoliset pistävät pyhät ja pahat sekaisin, kuten myös liberaaliteologit, jotka hämmentävät tarinaa Jeesuksen opetuksin - ne eivät todellakaan kuulu oppiin, jossa Jeesus on itse kuoliaaksi kidutettu UHRI ja kirottu kiroukseksi tosi Junalana, mutta luultavasti samaa rikkaviljjaa - ilman aivoja - löytyy myös papeista ja teologeistakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta Raamatussa tähän liittyen on myös kolmas totuus, kylvävä kylvi Sanan. San kylvöstä nousi sato. Sana ei puhu luterilaisen pakanallisen tavan, veden valuttellun antavan satoa, ja ikuisen elämän.
        Mutta mikä hyvään maahan putosi, ne ovat ne, jotka sanan kuultuansa säilyttävät sen vilpittömässä ja hyvässä sydämessä ja tuottavat hedelmän kärsivällisyydessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksei sitä löydy sinun päästäsi???!!!

• Anonyymi

Porukassa tyhmyys tiivistyy.

• Anonyymi

Jeesuksen opetusten mukaan Hänen seuraajaksi lähteminen, se o n uskoon tulon, pitää olla harkittu ja punnittu: Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi...
      Tahi jos joku kuningas tahtoo lähteä sotimaan toista kuningasta vastaan, eikö hän ensin istu ja pidä neuvoa, kykeneekö hän kymmenellä tuhannella kohtaamaan sitä, joka tulee häntä vastaan kahdellakymmenellä tuhannella?

Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.

• Anonyymi

Jeesuksen opetukset eivät liity kristinuskoon, jossa hän on kuoliaaksi kidutettu ja helvettiin kirottu tosi Jumala kiroukseksi, hohon tullaan uskoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen opetukset eivät liity kristinuskoon, jossa hän on kuoliaaksi kidutettu ja helvettiin kirottu tosi Jumala kiroukseksi, hohon tullaan uskoon.

Johon TULLAAN USKOON. kirjoitusvirha.

Jos te olette opettajan luennolla vaikkapa yliopiston auditoriossa, niin tuletteko te uskoon luuennoitsija professoriin?

Myös Jeesus oli opettaja, jolla oli oppilaita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johon TULLAAN USKOON. kirjoitusvirha.

Jos te olette opettajan luennolla vaikkapa yliopiston auditoriossa, niin tuletteko te uskoon luuennoitsija professoriin?

Myös Jeesus oli opettaja, jolla oli oppilaita.

USKOON TULLAAN vain Paavalin syntioppievankeliumilla, ja Jeesuksen julistamaksi käskemään taivasten valtakunnan evankeliumiin, joka liittyy hänen opetuksiin, ei ole ollenkaan uskontoa. Ja näissä on eri Jumalat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

USKOON TULLAAN vain Paavalin syntioppievankeliumilla, ja Jeesuksen julistamaksi käskemään taivasten valtakunnan evankeliumiin, joka liittyy hänen opetuksiin, ei ole ollenkaan uskontoa. Ja näissä on eri Jumalat.

Syntioppievankeliumi ei ole Paavalin opetusta, vaan syntioppievankeliumi on Rosenius-Peltolan valhetta ja harhaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syntioppievankeliumi ei ole Paavalin opetusta, vaan syntioppievankeliumi on Rosenius-Peltolan valhetta ja harhaa.

Onko hän kirjoittanut Raamatun ja Paavalin kirjeet, ohoh!

• Anonyymi

Paavali oli rehellinen. Hän sanoi ettei hän tiedä, että hänen tietonsa on vajavaista. Tätä rehellisyyttä suosittelen myös nykyuskovaisille.

• Anonyymi

Paavali siis sanoi hänen tietonsa olevan vajavaista. Kannattaa olla kriittinen siihen mitä hän puhui.

• Anonyymi

Helluntailaisiin liitytään useimmiten kovasta krapulasta toipuvan ja paikalle sattuneen saarnaajan luvatessa vaikka mitä mukavaa,

• Anonyymi

Omalla kohdallani vakaasti harkittu.

Ymmärsin "uskoontulon" olevan kaiken maailmallisen hylkäämistä, sille kuolemista sekä Jeesuksen seuraamiseen lähtemistä, Jumalan Pyhän Henggen vaikuttaman, hengellisen uudestisyntymän kautta.

Kyseessä oli eräänlainen hengellinen itsemurha, vapaaehtoisesti kuolemaan eli hengessä Kristuksen kanssa Ristille astuminen sekä sitä seuraavaan ylösnousemukseen.

• Anonyymi

Uskosta pois tuleminen on yleensä aina vakaasti harkittu. Uskoon tuleminen jossakin hurmoksellisessa kokouksessa ei koskaan.

• Anonyymi

Uskoontullaan, eli lahkoihin liitytään melkein aina laskuhumalassa.

• Anonyymi

Mihinkäs tämä "tieto" perustuu?
        Voitko vannoa tuon Jumalan edessä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihinkäs tämä "tieto" perustuu?
        Voitko vannoa tuon Jumalan edessä?

Tuskin, kun koko kristinuskon opissa on Paholainenkin vain jumalanimisenä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin, kun koko kristinuskon opissa on Paholainenkin vain jumalanimisenä.

Jumala on uskovaisten sielujen lunnaina, Paavalin sanoin, kirottuna kiroukseksi Jeesuksen nimeen helvetissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala on uskovaisten sielujen lunnaina, Paavalin sanoin, kirottuna kiroukseksi Jeesuksen nimeen helvetissä.

Ja vapautuu kirouksesta uskonnon mukaan vasta koko maailman viimmeisenä päivänä, kun papit siunaavat maaksi maatuneet uhrit FYYSISEEN ylösnousemukseen maailmanpalon liekkeihin eli tulen jumalansa luo. Paavali laski syntioppinsa pilkun tarkasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja vapautuu kirouksesta uskonnon mukaan vasta koko maailman viimmeisenä päivänä, kun papit siunaavat maaksi maatuneet uhrit FYYSISEEN ylösnousemukseen maailmanpalon liekkeihin eli tulen jumalansa luo. Paavali laski syntioppinsa pilkun tarkasti.

Ankea kohtalo maapallolla.

• Anonyymi

Höpöhöpöhöpö.

• Anonyymi

Ajettiinko siellä riivaajia ulos ihmisistä? Kun paha henki lähtee ihmisestä, se parkaiseen kovalla äänellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajettiinko siellä riivaajia ulos ihmisistä? Kun paha henki lähtee ihmisestä, se parkaiseen kovalla äänellä.

En tiedä oliko se hyvä vai paha henki, mutta tapaus herätti hilpeyttä muissakin minun lisäkseni. Se sopi nimittäin aika hyvin muuhunkin huuteluun.

• Vilpitön veli.😇

• Anonyymi

Olet vain valehtelija.
        Eivät muut ole huutaneet mitään kiitosta asiaan.

• Anonyymi

Alottaja ei on harhateiillä. Huutelee aidan takaa.

• ”Anonyymi” 2025-03-08 12:34:44 kirjoitti: ”Onnistuakseen aivopesu pitää toteuttaa niin ettei uhri itse sitä edes huomaa vaan hän kuvittelee toimivansa oman etunsa puolesta.”

Silloin se ei ole aviopesua, jonka perusidea on : ”…kun ihminen ei itse ole motivoitunut mitenkään asiaan, vaan hänet pakotetaan ulkopuolisen hallinnan kautta käyttäytymään ja ajattelemaan tietyllä tavalla. ”

” Lähtökohta on yleensä se että hänellä on elämäntilanne hukassa ja hän tarttuu helposti mihin tahansa täkyyn. Kun tilannetta vielä vahvistetaan helvettikuvitelmilla ja muilla peloilla, ihminen on helppoa riistaa uskonnollisille käännyttäjille. Tässä tilanteessa ihminen ei pysty harkitsemaan elämänsä valintoja järkevästi harkiten vaan hän on hyvin altis monenlaiselle hyväksikäytölle.”

Tämä on manipulointia. Eli se on toimintaa missä pyritään aktiivisesti vaikuttamaan toiseen. Yleensä luvataan kaikkea hyvää ja kaunista.

Kun ihminen on jostain syystä heikommillaan, sitä apua ja tukea saatetaan hakea mistä vain. Jos mieli on vielä herkkä muiden ihmisten vaikutuksille, saatetaan tosiaan lähteä mukaan sellaiseen, mitä ei riittävän kriittisesti ajatella.

Ryhmät tuntuvat mukavilta ja hyväksyviltä, mikä helpottaa ahdingossa olevan yksinäisyyttä tai ahdistusta. Sitten alkaa se manipulointi, yleensä aluksi hitaasti. Ryhmän paine ja etenkin ne sanktiot, miten sinut tullaan hylkäämään ryhmästä, ellet ajattele kuten vaaditaan, tekee sen pelkotilan.

Jos henkilö on muutenkin uskonnollinen tai taipuva maagiseen ajatteluun, sitä voidaan käyttää hyväksi.

Näillä ei välttämättä ole mitään tekemistä voimakkaan tunteellisen uskoon tulon kokemuksen kansa.

”Anonyymi” 2025-03-08 13:23:29 kirjoitti:
      ”Manipulointi voisi olla oikeampi ilmaus. Se ei ole kuitenkaan yhtään vaarattomampaa. Kaikkiin uskonnollisiin vaikuttamisyrityksiin kannattaa suhtautua kriittisesti. Maaginen ajattelu luo rajattomat mahdollisuudet ihmisen psyyken manipulointiin ja tähän uskonnollinen vallankäyttö perustuukin.”

Totta, manipulointi voi olla vahingollista. Suurin osa kyllä toipuu, osa taas ei.
      Uskonto tai usko on jotain niin syvällä olevaan, hyvin herkkää aluetta. Ikävä kyllä joihinkin seurakuntiin tai yhteisöihin pesiytyy myös persoonia, jotka alkavat käyttää manipulaatiota hyväkseen saadakseen valtaa tai jotain vastaavaa.

• Anonyymi

Ja seuraavaksi varmaan pohditte, että mihin tullaan uskoon. Rakkaushuijarinkin uhri on täysin rakkautensa pauloissa ja pitää tunteita syvinä, aitoina ja voimakkaina.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja seuraavaksi varmaan pohditte, että mihin tullaan uskoon. Rakkaushuijarinkin uhri on täysin rakkautensa pauloissa ja pitää tunteita syvinä, aitoina ja voimakkaina.

Tuota, ei minua tarvitse teititellä :D

Eikä asiat noin yksinkertaisia ole.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Tuota, ei minua tarvitse teititellä :D

Eikä asiat noin yksinkertaisia ole.

Mikä sai sinut luulemaan, että tarkoitin sinua?! Minusta tuo olisi asiallista pohdintaa, kun nyt arkeologisinkin piirtokirjoitus löydöin on todistettu juutalaisen jumaluuden olevan Raamatun tarinan Saatana, myös kristinuskossa ja islamissa juutalaisuuteen perustuen, jonka Jeesuskin Raamatussa sanoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä sai sinut luulemaan, että tarkoitin sinua?! Minusta tuo olisi asiallista pohdintaa, kun nyt arkeologisinkin piirtokirjoitus löydöin on todistettu juutalaisen jumaluuden olevan Raamatun tarinan Saatana, myös kristinuskossa ja islamissa juutalaisuuteen perustuen, jonka Jeesuskin Raamatussa sanoo.

Tilanne suhteessa "tulla uskoon" on erittäin huolestuttava.

• Anonyymi kirjoitti:

"...arkeologisinkin piirtokirjoitus löydöin on todistettu juutalaisen jumaluuden olevan Raamatun tarinan Saatana"

Eipä sellaisia taida oikeasti olla olemassa.

• Anonyymi

Usko juurrutettiin minuun hivuttamalla ja uhkakuvia luomalla.

• Anonyymi

Niinpä, se on kristinuskon perusmekanismi, kun väitetään, että Jumala omistaisi helvetin, mihin ihmisiä laittaa, jos nämä eivät palvo Jeesusta uhrinaa!

Ja todellisuudessa helvetin omistaakin Saatana.

Tämän perusta on synti-sanalla kiristämisessä ja rahallisessa hyödyssä., jolla muinoin kuningas Salomo keräsi kansalta kultaa mm. lasten hengen säästämisellä 666 talenttia vuodessa, jotka tämä 'Jumala' oli määrännyt uhreiksi itselleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, se on kristinuskon perusmekanismi, kun väitetään, että Jumala omistaisi helvetin, mihin ihmisiä laittaa, jos nämä eivät palvo Jeesusta uhrinaa!

Ja todellisuudessa helvetin omistaakin Saatana.

Tämän perusta on synti-sanalla kiristämisessä ja rahallisessa hyödyssä., jolla muinoin kuningas Salomo keräsi kansalta kultaa mm. lasten hengen säästämisellä 666 talenttia vuodessa, jotka tämä 'Jumala' oli määrännyt uhreiksi itselleen.

Ja tämä Jumala on niin juutalaisuuteen perustuen uhrikulttina niin kristinuskossa kuin islamissakin, eikä se ole edes tarinan Jumala ensinkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tämä Jumala on niin juutalaisuuteen perustuen uhrikulttina niin kristinuskossa kuin islamissakin, eikä se ole edes tarinan Jumala ensinkään.

Ja sitten uskovaiset tällä opilla kertovat tulevansa uskoon. Hurjaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten uskovaiset tällä opilla kertovat tulevansa uskoon. Hurjaa!

Ja lopputulos on, että he saavat oman kertomansa mukaan demonit kimppuunsa, ja opin luoneen juutalaisen mukaan ovat kykenemättömiä hallitsemaan omia tekojaan, kun heissä oleva synti saa heidät tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaavat!

Löytyy sekvällä suomen kielellä kristinuskon tärkeimmästä opetuskirjeestä Raamatusta, kirje Roomalaisille, luku 7.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja lopputulos on, että he saavat oman kertomansa mukaan demonit kimppuunsa, ja opin luoneen juutalaisen mukaan ovat kykenemättömiä hallitsemaan omia tekojaan, kun heissä oleva synti saa heidät tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaavat!

Löytyy sekvällä suomen kielellä kristinuskon tärkeimmästä opetuskirjeestä Raamatusta, kirje Roomalaisille, luku 7.

Ymmärrän, että te käsitätte kristinuskon Jeesuksen opettamana taivasten valtakunnan evankeliumina ja Jumalan Jeesuksen puhumana isänä, mutta näin ei ole. Ja jos olisi, te ette palvoisi Jeesusta viattomana uhrina ristille kuoliaaksi kidutettuna veriuhrina

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän, että te käsitätte kristinuskon Jeesuksen opettamana taivasten valtakunnan evankeliumina ja Jumalan Jeesuksen puhumana isänä, mutta näin ei ole. Ja jos olisi, te ette palvoisi Jeesusta viattomana uhrina ristille kuoliaaksi kidutettuna veriuhrina

Tässä on nyt ihan valtava ristiriita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä on nyt ihan valtava ristiriita.

Ja korjaaminen on äärettömän vaikeaa, jos teitä ei saa edes ymmärtämään, että missään nimessä nämä kaksi asiaa eivät sovi yhteen.

• Meni seuroihin ja sekosi. Se tavallinen tarina.🤯☠️

• Kun kommenttiini uskosta ”Anonyymi” kirjoitti ”Ja seuraavaksi varmaan pohditte, että mihin tullaan uskoon.” vastasin ettei minua tarvitse teititellä, hän vastasi ”Mikä sai sinut luulemaan, että tarkoitin sinua?”.

Ehkä olisi voinut sitten tarkentaa, että ketä ”teitä” tuossa tarkoitettiin.

”Minusta tuo olisi asiallista pohdintaa, kun nyt arkeologisinkin piirtokirjoitus löydöin on todistettu juutalaisen jumaluuden olevan Raamatun tarinan Saatana…”

Tosin tässä ketjussa ei käsitellä muiden uskontojen suhdetta uskoon.

Olen pari kertaa yrittänyt ymmärtää tuota sinun uskontoasi, mutta kun siihen ei löydy mitään faktoja, poimit niitä mielivaltaisesti ja oudoissa järjestyksissä, eikä sinulla tunnu olevan mitään loogista teologiaa, niin ohitan ne.

• Anonyymi

”Ja seuraavaksi varmaan pohditte, että mihin tullaan uskoon.”

Näin Jeesuksen uskon vastustajat toimivat sillä asennehan on uskoon Jeesukseen kielteinen ja tällä asenteella toimiva ihminen keksii (paholaisen auttamana) aina uusia vastaväitteitä!!

Miten meidän uskovien kristittyjen tulee tähän suhtautua?

Elämme ajassa jossa vastalääke on vain apostolinen Jeesuksen uskon julistaminen. Ja kaikkia näitä pahan voimien vasta-argumentteja tulee pitää uuden evankelioinnin alustuksina.

Kaikenkaikkiaan tässä ajassa ei ole enää aikaa kiistelyille vaan ainut keino apostolien ja Jeesuksen opetusten mukainen julista siitä että Jeesus pelastaa ja tulee pian. Jumala tässä toimessa auttakoon!!

• Anonyymi kirjoitti:

”Ja seuraavaksi varmaan pohditte, että mihin tullaan uskoon.”

Näin Jeesuksen uskon vastustajat toimivat sillä asennehan on uskoon Jeesukseen kielteinen ja tällä asenteella toimiva ihminen keksii (paholaisen auttamana) aina uusia vastaväitteitä!!

Miten meidän uskovien kristittyjen tulee tähän suhtautua?

Elämme ajassa jossa vastalääke on vain apostolinen Jeesuksen uskon julistaminen. Ja kaikkia näitä pahan voimien vasta-argumentteja tulee pitää uuden evankelioinnin alustuksina.

Kaikenkaikkiaan tässä ajassa ei ole enää aikaa kiistelyille vaan ainut keino apostolien ja Jeesuksen opetusten mukainen julista siitä että Jeesus pelastaa ja tulee pian. Jumala tässä toimessa auttakoon!!

”Näin Jeesuksen uskon vastustajat toimivat sillä asennehan on uskoon Jeesukseen kielteinen ja tällä asenteella toimiva ihminen keksii (paholaisen auttamana) aina uusia vastaväitteitä!!”

Ilmeisesti tuo ei ollut kommentti minun kirjoitukseeni, vaan ”Anonyymi” 2025-03-09 11:38:10 ”Ja seuraavaksi varmaan pohditte, että mihin tullaan uskoon. Rakkaushuijarinkin uhri on täysin rakkautensa pauloissa ja pitää tunteita syvinä, aitoina ja voimakkaina.” kirjoitukseen.

Olisi kiva jos vastaisit asianmukaiseen kohtaan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      3498
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1516
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1259
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1222
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      978
    6. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      971
    7. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      16
      953
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      57
      832
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      91
      788
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      745
    Aihe