Minulla on yhteishaku ja olen miettinyt hakea metallialalle, saako hitsaajana miten helposti töitä.
onko kausityöttymyys miten yleistä, koska olen kuullut että monet paikat on joutunut irtisanomaan työntekijöitä.
Onko hitsaajille töitä
7
73
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Kommarit ulos ja fiksut sisään.
- AnonyymiUUSI
Tuntuu. Ettei TÖITÅ ole kellekään
- AnonyymiUUSI
Joo se on lottovoitto saada töitä
- AnonyymiUUSI
Pelkällä paperilla et saa töitä tarvitaan myös sitä kiinnostusta alaan ja nimenomaan jo silloin opiskeluaikana.
Nykyään tuntuu että ammatillinen koulutus on sitä että vain ja ainoastaan omatoimisesti opikselu ja itse taitojen harjoittelulla saa sellaisen ammattitaidon että pärjää työelämässä.
Myö se että osaa soveltaa saatuja oppeja on työelämässä se kaiken a ja o.
Eli hitsarin hommissa ei aina ole ne verhoilla varustettuja hitsauskoppeja tarjolla, monesti olosuhteet ovat surkeat, huono valaistus ja hankalat asennot.
Kun osaa soveltaa taitoja niin osaa toimia myös hankalissa olosuhteissa.
Eikä se hitsarin toominta ole vain sen hitsaussauman ympärillä vaan esim. rälläkän suihku lentaa useiden metrien päähän ja syntyy paloriski ja materiaalivaurioita, esim. rosteriesine ja siihen mustan raudan kipinöitä.- AnonyymiUUSI
"Nykyään tuntuu että ammatillinen koulutus on sitä että vain ja ainoastaan omatoimisesti opikselu ja itse taitojen harjoittelulla saa sellaisen ammattitaidon että pärjää työelämässä."
Näin ollen aloittajan kannattaa harkita oppisopimuskoulutusta, sillä käytännön osaaminen on koulutussopimuspaikan ohjaajasta kiinni, kun lyhyitä jaksoja (esim. 3 vk) ollaan välillä käytännössä, kun oppisopimuskoulutuksessa on enemmän käytäntöä kuin teoriaviikkoja.
- AnonyymiUUSI
Kierrä kaukaa koko paska ala.
Metallissa ei ole tulevaisuutta.
Mäkkärissäkin paremmat palkat ja kevyempi työ. Lisäksi siellä ei altistu myrkyille ja raskasmetalleille.
Pajojen meno on idioottimaista riistoa, palkat siivoojien tasolla ja mitään oleellista parannusta ei ole eikä koskaan tule. - AnonyymiUUSI
tällä hetkellä on todella heikonlaisesti auki hitsaaja/metallimies työpaikkoja.
Työmarkkinatorilla keskimäärin 20 paikkaa avoinna koko maassa. ilmoitukset ovat näytillä pari-kolme viikkoa. Tarkoittaa sitä että kuukaudessa tulee uusia työpaikkailmoituksia jotain 50 kpl . Niistä harvoista hitsari/metallimies paikoista on varmasti kova kilpailu. Hakijoita on hyvin paljon enemmän kuin työpaikkoja on tarjolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa682421En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361789- 101624
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741575Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly161535Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681397- 1061141
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009