Vetoauto vaunulle?

Anonyymi-ap

Joskus aiemmin nuorempana tuli jonkun verran harrastettua reissaamista matkailuautolla, ja nyt on alkanut taas mieli vetää tien päälle, mutta vaunu enemmän nyt kiinnostaa asuttavuuden vuoksi.

Olen hankyimassa vaunua jonka kokonaismassa jäänee alle 1500kg. Olen lähes koko ikäni ajanut tösuhdeautolla, ja ajan edelleenkin mutta siinä ei ole koukkua, joten tulisi veroauton haninta myös ajankohtaiseksi.

Koska komemukseni autoista ja niiden ominaisuuksista on hieman heppoinen, kyselisinkin hieman mielipiteitä. Mitä ns. varmatoimisia vetoautoja olisi fiksua katsella hintatasolla alle 10K? Ruma saa olla, priosisoin enemmänkin toimintavarmuutta. Jäisi samalla vaimolle kakkosautoksi.

Miten nykyään automaattivaihteiset? Joskus oli niin että laatikko ei kestänyt. Miten nyt, vedetäänkö paljonkin automaateilla?

Kiitos _asiallisista_ vastauksista :)

4

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kokeilin joskus vetää 1500 kg vaunua 2l bensa Superbilla. Jäi kokeiluksi, koska kulutus oli luokkaa 17 l / 100 km.
      Paras veturi on ollut 2011 mallin diesel Hiace. Vääntöä riitti, eikä oltu tien tukkona. Kulutuskin oli vain ~12 l sataselle.

• Anonyymi

Joo kyllä Hiace on hyvä. Itsellä myös vm 2011 Hiace takaveto,jolla vedettiin Hobby 720 vaunua. Todella hyvin toimi. Puhti riittä hyvin vaununvetoon tuossa kertomassasi painoluokassa.Nykyään vaan nuo viimeiset kunnon Toyota Hiacet alkaa olla aika vähissä.

• Anonyymi

Lexus RX 450

• Anonyymi

Volvo V70 riittää vääntö eikä ole pahan hintainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      406
      8892
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      174
      3328
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      18
      1801
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      77
      1156
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1068
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1055
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      64
      1011
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      995
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      973
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65