Joskus aiemmin nuorempana tuli jonkun verran harrastettua reissaamista matkailuautolla, ja nyt on alkanut taas mieli vetää tien päälle, mutta vaunu enemmän nyt kiinnostaa asuttavuuden vuoksi.
Olen hankyimassa vaunua jonka kokonaismassa jäänee alle 1500kg. Olen lähes koko ikäni ajanut tösuhdeautolla, ja ajan edelleenkin mutta siinä ei ole koukkua, joten tulisi veroauton haninta myös ajankohtaiseksi.
Koska komemukseni autoista ja niiden ominaisuuksista on hieman heppoinen, kyselisinkin hieman mielipiteitä. Mitä ns. varmatoimisia vetoautoja olisi fiksua katsella hintatasolla alle 10K? Ruma saa olla, priosisoin enemmänkin toimintavarmuutta. Jäisi samalla vaimolle kakkosautoksi.
Miten nykyään automaattivaihteiset? Joskus oli niin että laatikko ei kestänyt. Miten nyt, vedetäänkö paljonkin automaateilla?
Kiitos _asiallisista_ vastauksista :)
Vetoauto vaunulle?
Anonyymi-ap
4
314
Vastaukset
- Anonyymi
Kokeilin joskus vetää 1500 kg vaunua 2l bensa Superbilla. Jäi kokeiluksi, koska kulutus oli luokkaa 17 l / 100 km.
Paras veturi on ollut 2011 mallin diesel Hiace. Vääntöä riitti, eikä oltu tien tukkona. Kulutuskin oli vain ~12 l sataselle.- Anonyymi
Joo kyllä Hiace on hyvä. Itsellä myös vm 2011 Hiace takaveto,jolla vedettiin Hobby 720 vaunua. Todella hyvin toimi. Puhti riittä hyvin vaununvetoon tuossa kertomassasi painoluokassa.Nykyään vaan nuo viimeiset kunnon Toyota Hiacet alkaa olla aika vähissä.
- Anonyymi
Lexus RX 450
- Anonyymi
Volvo V70 riittää vääntö eikä ole pahan hintainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1364654- 1673841
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1143556Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia432891- 1361826
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta401638Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261279Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211241Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?461217Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231193