Beretta M4 - A1 12 caliperin haulikko itselataava malli. MSN uutiset.
Benelli kehitti dronejen torjuntaan haulikon
46
1046
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä Italia ja Benelli niin sitä pitää toimia eikä vain puheita pitää.
- Anonyymi
Tuolle vielä tukeva jalusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolle vielä tukeva jalusta.
Magnum lataus 12 cal. ja jotain kovia kuulia panokseen.
- Anonyymi
Ja sitten drone räjähää silmillä.
- Anonyymi
Skeet-ammuntaa 🏹
- Anonyymi
Olenkin jo pitkään ihmetellyt miten nuo pellehelikopterit voivat toimia aivan mutkattomasti. Niiden taru sotatantereiden herrana jää kyllä lyhyeksi.
t, res. korpraali it.- Anonyymi
No eikös Valmetti voisi tehdä samalaisia haulikoita armeijalle ?
- Anonyymi
"Olenkin jo pitkään ihmetellyt miten nuo pellehelikopterit voivat toimia aivan mutkattomasti."
- Itse olen ihmetellyt, miksei Ukrainaan ole toimitettu rekkakuormallista haulikkoja ja pakettiautollista susihauleja. Ukrainalaissotilaiden haastattaluissa kun tämän tästä nousee esiin dronentorjuntaan sopivien haulikkojen niukkuus?
Ase on vielä tavattoman halpa verrattuna "oikeisiin" sotilasaseisiin...
https://www.erakala.fi/baikal-ij-27-12-70-28-haulikko/p/Baikal-IJ-27/?srsltid=AfmBOoq2F2SqXxP4BZCteO1UFBswOQ9_F1absSpNxMWZ9-hjJB3cJixX
- Anonyymi
Tällaisia lisää. Missä viipyvät Suomen avaukset mm. dronejen tuotantoon?
- Anonyymi
Kuka kielivammainen tolppa kirjoittaa "dronejen" ,kun oikea luonteva muoto on droonien (drooni).
Persujuntti vai matu vai...??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka kielivammainen tolppa kirjoittaa "dronejen" ,kun oikea luonteva muoto on droonien (drooni).
Persujuntti vai matu vai...???Täytyyhän kaltaisillesi antaa valittamisen aihetta. Viihdykettä perjantaihisin, ole hyvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persujuntti vai matu vai...???Koita pysyä itse asiassa, jos osaat jota kyllä epäilen ettei se onnistu persuttajalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koita pysyä itse asiassa, jos osaat jota kyllä epäilen ettei se onnistu persuttajalta.
Olisit koettanut itse pysyä asiassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koita pysyä itse asiassa, jos osaat jota kyllä epäilen ettei se onnistu persuttajalta.
Päivä koittaa. Ihminen koettaa.
t. kielipoliisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päivä koittaa. Ihminen koettaa.
t. kielipoliisi.Koeta rauhasa. Täytyyhän sinunkin saada viihdykettä perjantaihisi.
- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Suomen puolustusvoimat ei asiaa avaa, ymmärrettävistä syistä.
Ei niitä nyt tarvitse pelkästään Suomen Puolustusvoimille tuottaa. Rehellisesti ... se ei ole kovin kannattavaa liiketoimintaa pidemmän päälle.
- Anonyymi
Siinä pitääkin kiirettä, jos kiinalaiset villiintyy dronejensa kanssa..
https://www.youtube.com/watch?v=3G1KBu6H6BM - Anonyymi
Hyviä haulikoita tekevät Benelli/Beretta.
- Anonyymi
Minkälaiset haulit kelpaa noihin haulikoihin, ettei viherpiipertäjät niitä kiellä.
- Anonyymi
Kuorma-ammuksia jossa kohteeseen hakeutuvat tytärammukset rä-sy ja ap-toimisia.
- Anonyymi
Haulien sijasta se ase voisi ampua levittyvän luomuliman, joka pudottaa dronen sotasaaliiksi jota voi käyttää.
- Anonyymi
Kosteikkojen lähellä ei saa käyttää lyijyhauleja.
- Anonyymi
Kyllä kunnon riimuverkko on paras pyydys.
- Anonyymi
Eikö se ketinki ole painava heittä dronen eteen.
- Anonyymi
Onko Suomen aseteollisuudella samanlaista osaamista tehdä kotimainen haulikko dronejen torjuntaan.
- Anonyymi
Haulikon kantama on kovin lyhyt, ei kelpaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein hyvin kelpaa ja niitä ovat ukrainalaissotilaat kaivanneet jo vuosia. Nyt Benelli on valmistanut siihen kerta-automaattisen haulikon:
>>Benelli unveils M4-based shotgun for short-range drone defence<<
https://cuashub.com/en/content/benelli-unveils-m4-based-shotgun-for-short-range-drone-defence/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin löytyy vakiopanoksia 12 70 buckshot 6,1 mm haulit lähtönopeus 410 m/s.
- Anonyymi
Pitäisi olla järeämpi kaliiberu vaikka 10 ja siihen kunnollinen panos.
- Anonyymi
Sitten tarvitaan vielä eurooppalainen ydinase.
- Anonyymi
12 toistainen on muuten hyvä, mutta kantomatka jää noin 50metriin,
- Anonyymi
50m matka, pieni nopeasti liikkuva kohde taivaalla, sotatilanne (jossa haulikko ei tod.näk. ole käsissä, vaan joku ihan toinen vehje).
Onnea vaan matkaan osua noilla yhtään mihinkään, jos se haulikko edes ikinä ehtii edes kätösiin asti kun tärkeämmäksi tulee suojautuminen tai pakeneminen. Kyseessä ei ole mikään sorsastaminen. - Anonyymi
Viikon skeet-kurssi sotilaille ja jo nelikkodronien päivät ovat luetut:
https://www.youtube.com/watch?v=SQedsdhd6oI - Anonyymi
Tuollainen 7500:n dronen läjä kun tullee päälle niin siinä on haulikkosedällä pientä kiirettä..
https://www.youtube.com/watch?v=LpaSXwpKzGk- Anonyymi
HöpöHöpöt sinulle. Ei Ukrainan sodassa mitään tiikereitä sommitella taivaalle tuhansin dronein.
>>Swedish Norma Finds the Best Shotgun Round Against FPV Drones: Which # They Chose and Another Key Factor<<
Haulikon käyttöä dronetorjuntaan on tutkittu tiiviisti ja sekä asepuolella kuin myös patruunapuolella on saavutettu merkittävää kehitystä. Uusien menetelmien kehittäminen lähtee luonnollisesti liikkeelle sotilaallisesta tarpeesta samoin kuin jo todettu käyttökelpoisuus.
Mielenkiintoinen linkki!
https://en.defence-ua.com/industries/swedish_norma_finds_the_best_shotgun_round_against_fpv_drones_which_they_chose_and_another_key_factor-12760.html
- Anonyymi
Ei tuo ole mikään uusi juttu. Benelli on valmistanut vuosikausia sotilaskäyttöön tehtyjä puoliautomaattihaulikoita. Minulla on ollut sellainen jo 15 vuotta.
- Anonyymi
>>Ei tuo ole mikään uusi juttu<<
- Kyllä dronentorjuntaa voi pitää hyvinkin uutena asiana ja se on kasvanut nykyiseen mittaansa vasta Ukrainan sodan aikana.
Äkkisltään ei sen uudempaa asiaa edes tule mieleen taistelukentällä käytettävissä sovelluksissa.
- Anonyymi
Kiva pudottaa ammuksia kantava drooni omaan niskaan. Venäläiset yrittää samaa lapioilla yms
- Anonyymi
No eikö voisi kehittää järeän haulikkokonekiväärin jossa olisi kantamaa ja tehoa.
- Anonyymi
> Viikon skeet-kurssi sotilaille ja jo nelikkodronien päivät ovat luetut:
Eikö teistä höpöttäjistä kukaan tiedä yhtään mitään edes tavallisista metsästysaseista? Haulikolla vesilintuja ammuttaessa haulien tappava maksimikantomatka on enintään noin 35-40 metriä.
Kauris painaa 20...30 kg, ja sen saa kaatumaan haulikolla jos pääsee lasauttamaan 25 m päästä.
Pienten tiedusteludronien lentokorkeus on 300...500 m, ja pienten kamikaze-tyyppisten hyökkäysdroonien noin 100 m. Haulikolla on jo aika vaikeata saada tuolta yhtään mitään alas.- Anonyymi
No kun ei ole edes tarkoitus ampua alas siellä kaukana taivaalla olevia drooneja tällä menetelmällä😎
- Ne lähietäisyydellä kimppuun yrittävät on niitä tämän asetyypin kohteita.
- Benellin haulikolle ilmoitetaan kantamaa volfram-hauleilla ja speciaalipatruunalla 60 metriä.
- Tuo patruuna edellyttää piipulta 1.320 barin kestävyyttä.
Ei-aseteknikkona/-seppänä arvelisin, että sarja-automaatin valmistaminen järkevässä painossa tuolle piippupaineelle olisi vallan haastavaa.
- Ei noita aseita hyvin vuoksi kehitellä. Pohjalla on Ukrainan rintamalla tunnistettu tarve lyhyen etäisyyden drone-torjuntaan.
- Anonyymi
Suomessa poliisit eivät tiettävästi ammu haulikolla droneja alas missään tilanteissa.
Amerikassa ollaan jo pidemmällä. Tuore laki antaa Mexikon rajalla sheriffeille luvan ampua tuntemattomat droonit alas.
https://www.tucsonsentinel.com/local/report/022225_police_drones/bill-giving-arizona-police-drone-shooting-immunity-moves-forward/
Droonin torjunta haulikolla onnistunee päivänvalossa noin 50 metriin saakka. Hämärissä ja yöllä itsemurhadrooni pääsee hiipimään äänettä ja näkymättämissä omaan niskaan.- Anonyymi
Ameriikan case liittyy useimmiten järjestäytyneen rikollisuuden toimintaan:
>>Senators told of ‘alarming’ level of drone incursions at southern border<<
>>Guillot said he believes the majority of border drone encounters come from “spotters, trying to find gaps, finding out where we are, so they can be where we aren’t” but that “a smaller number that are probably moving narcotics across the border.”<<
https://www.tucsonsentinel.com/nationworld/report/032924_border_drones/senators-told-alarming-level-drone-incursions-southern-border/
- Anonyymi
Pumppu haulikko, tai itse lataava 12/89 pesällä, una haulit patruunaan 2-2.5 mm hauleilla niin tronet putoaa jo 100m päähän. Kettukin jäi tuolle matkaa kyseisillä hauleilla ja vielä tuli haulit läpi. Haulit painavampaa kuin lyijjy, eikä haulit rusennu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2752875Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka472280Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471987- 1131717
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121365- 661307
- 681243
- 551179
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771151