Tahdotko elää ikuisesti?

Jos minulta kysytään tänään, tahdonko elää ikuisesti, vastaan: en. Jos minulta kysytään huomenna, vastaan: kyllä. Jos minulta kysytään ylihuomenna, vastaan: en ikuisesti, mutta tahdon elää tuhat vuotta.

Vastaus riippuu mielentilasta. Mielentila taas riippuu eri tekijöistä. Näistä tekijöistä monet ovat synnin seurauksia. Minulla voi esimerkiksi olla jokin typerä alhainen motiivi vastata tietyllä tavalla. Todellisuudessa vastaus ei kerro mitään siitä, mitä todella tahdon.

Toisaalta on niin, etten nykyisessä tilassani ole ehkä edes kykeneväinen vastaamaan tällaiseen kysymykseen. Entä jos minulta kysyttäisiin, tahdonko, että kaikki tarpeeni tyydytetään täydellisesti? En tiedä, kuinka tähän voisi vastata kieltävästi, jos otetaan huomioon, että tarpeiden tyydyttämisen tavoittelukin voi olla tarve.

Saattaa siis olla, ettei minulla vain ole tarpeeksi mielikuvitusta tällaisiin kysymyksiin vastaamiseksi.

Keskustelua ikuisesta elämästä ja sen tavoittelusta ja mielekkyydestä.

93

644

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ikuisen elämän tavoittelu osoittaa äärimmäistä narsismia ja masokismia. Täytyy siis olla aivan sekaisin joka moisesta höpöttelee.

• Anonyymi

Huoh, ystävälliset terveiset myös meiltä sinne ateistipalstalle..🥱

• Panetko toivosi transhumanismiin ja kryotankkiin? Uskotko eläväsi ikuisesti bitteinä virtuaalitodellisuudessa?

• Anonyymi

Unohditko laittaa täpän ruutuun?

• Anonyymi

En halua ikuisesti elää tätä nyt meneillään olevaa elämänmuotoamme. Itseasiassa rukoilen jo kuolemaa. Haluan täältä pois.

Mikäli kuolemani jälkeen, toivoakseni, päädyn Taivaan puolelle, se, rauhallinen, turvallinen elämä kyllä kelpaa.

Jos sitten taas jo kohta luodaan jokin kolmas elämänmuoto ("uudet taivaat ja uusi maa"), alan hermostua ja toivon, että edes se sitten on pysyvää. Jatkuva muuttaminen, jos minkään pysyvyyteen ei voi luottaa, alkaisi kohta hermostuttaa. Minulla onkin jo paljon suunnitelmia tuon elämän varalle.

Siellä Tuonpuoleisessa jatkan omaa erakkoelämääni, toivoakseni jossain hiukan sivummalla kaiken keskipisteestä. En kaipaa mitään stadilaista elämää, enää Taivaassa.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Elämälle antaa arvon juuri ja vain se, että elämä on rajallinen. Ikuinen elämä merkitsisi, että mikään ei olisi "parasta ikinä", koska periaatteessa kaikki toistuisi rajattomasti. Kulloisellakin "nykyhetkellä" ei olisi merkitystä, koska olisi takuu siitä että tulevia hetkiä olisi rajattomasti.

Ikuinen elämä olisi väistämättä tarkoituksetonta ja merkityksetöntä - lopulta helvetillisen puuduttavaa ja turhaa.

• Tuokin on hyvä näkökanta.

Riippuu kai siitä, arveleeko sen ikuisen elämän olevan vastaavaa kuin ihmisenä olemisen vai ollaanko siellä irti näistä fyysistä olomuodoista.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Tuokin on hyvä näkökanta.

Riippuu kai siitä, arveleeko sen ikuisen elämän olevan vastaavaa kuin ihmisenä olemisen vai ollaanko siellä irti näistä fyysistä olomuodoista.

Sitten voi kysyä että mikä on ihminen joka on irrallaan ihmisen olomuodosta?
        Onko se mitään muuta kuin ajatusvirhe?

• Anonyymi kirjoitti:

Sitten voi kysyä että mikä on ihminen joka on irrallaan ihmisen olomuodosta?
        Onko se mitään muuta kuin ajatusvirhe?

Hyvä kysymys. Voisihan tuosta visioida vaikka mitä.

• Anonyymi

Minusta ikuinen elämä kuulostaa enemmään rangaistukselta kuin palkinnolta. Moni ei tajua kuinka pitkä aika ikuisuus on.

• Ihminen ei kuitenkaan koskaan saavuta ikuisuutta. Edessä voi olla ääretön määrä päiviä, mutta takana on aina äärellinen määrä. Kuinka monen päivän jälkeen elämä alkaa kyllästyttää? Ainakin tässä maailmassa monet tahtovat pidentää elämäänsä, ja jotkut jopa säilövät ruumiinsa kryotankkiin lisäpäivien toivossa, toiset haaveilevat "digitaalisesta kuolemattomuudesta".

Katsoin joskus sen nimistä tv-sarjaa kuin The Good Place, joka kertoo tuonpuoleisesta elämästä. Siinä tämä ongelma oli ratkaistu siten, että ihmisillä oli mahdollisuus siirtyä ikuisuudesta olemattomuuteen. Kun he kyllästyivät päättymättömiin päiviinsä, he poistuivat olemassaolosta.

• Anonyymi

"Minusta ikuinen elämä kuulostaa enemmään rangaistukselta kuin palkinnolta. Moni ei tajua kuinka pitkä aika ikuisuus on."

Naulan kantaan!

Karmea ajatus, ettei voisi kuolla.

• "Moni ei tajua kuinka pitkä aika ikuisuus on."

Totta, sen hahmottaminen lienee melkein mahdotonta ihmiselle.

• Anonyymi

Uskon että sielu ei koskaan kuole.
      Eli elämme ikuisesti.
      Käymme elämän koulua luokka kerrallaan ja karma on opettajamme.
      Kun valmistumme "yliopistosta". Meidän ei tarvitse tulla enää kouluun. Ainoastaan vapaaehtoisesti jos on jokin tärkeä tehtävä ihmiskunnan puolesta täällä maapallollamme tai universumissa.♥️

• Äkkipäätään olisi tietenkin mielenkiintoista elää ikuisesti . Näkisi todennäköisesti mielenkiintoisia juttuja mutta toisaalta ne kaikki ihmiset joita joutuisit hyvästelemään tai edes pääsisit hyvästelemään tekisi ehkä tuosta lipusta liian kalliin. Mieluummin elän vain sen sata vuotta , toivottavasti :d sinäkin aikana ehtii nähdä monia asioita ja toivottavasti menen hautaan ennen omia lapsiani.

• Anonyymi

Olkaa kyselemättä. Mitä tuota pohtimaan ja kuvittelemaan. Katsokaa välillä hautausmaalle. Kivet kertovat. Seuraavat sukupolvet lukevat nimemme niistä.

Alkoiko ahdistaa? Miksi pitäisi alkaa uskoa jonkun poliitikon tai papin pelastussanomaa sen sijaan että alkaisi elää oikeasti päivän kerrallaan? Tässähän ympärillämmehän kaikki on.

• Anonyymi

Kuoleman jälkeen alkaa ikuisuus, joka ei koskaan lopu, kahdesta osoitteesta saa itse valita!

• Anonyymi

Kuolemaa ei ole.
      Vain ruumiimme kuolee.
      Sielu liitelee tuonpuoleiseen "kesälomalle".
      Loman jälkeen alkaa taas elämän koulu uudelta luokalta. Karma on opettajamme.

• Anonyymi

Tottakai tahdon ja elänkin ikuisesti, en koskaan kuole sillä minua nyt ainakin kiinnostaa miljardi miljardi tähdet eli auringot ja niiden ympärillä keikkuvat planeetat.

• Entä sitten kun miljardi miljardi tähteä on käyty läpi.

Sekä laskettu jokainen hiekanjyvä.

• Anonyymi

ikuinen elämä mielikuvituskaverin kanssa 🤣

• Anonyymi

Valitsisit toisin.

• Anonyymi

Niin ja sinäkö et tiedä, että 'ikuinen elämä' eli ajaton tila Raamatun luomiskertomuksessa tarkoittaa vastakohtaa ajan sitomiselle materiaan, kun ihminen joutui hankkimaan ruokansa otsa hiessä, eikä Jeesuksen opettamaksi lupaamilla ihmeillä? Ja syykin löytyy, että miksi suojattiin.

• Anonyymi

1.Moos.3:22, ajaton tila suojattiin, kuten Raamattu osoittaa - ihminen ei tiedon perusteella erota edes Jumalaa ja Saatanaa toisistaan, kun molemmista käytetään Jumalan nimeä.

Olisi se ollut hilpeää, jos uskovaiset olisivat saaneet vielä ihmeiden tekokyvyn haltuunsa, mutta kaikesta päätellen suojaus on pitänyt, jonka Jeesuskin Raamatussa ylistää isä Jumalan suuressa viisaudessa tehneen - salanneen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1.Moos.3:22, ajaton tila suojattiin, kuten Raamattu osoittaa - ihminen ei tiedon perusteella erota edes Jumalaa ja Saatanaa toisistaan, kun molemmista käytetään Jumalan nimeä.

Olisi se ollut hilpeää, jos uskovaiset olisivat saaneet vielä ihmeiden tekokyvyn haltuunsa, mutta kaikesta päätellen suojaus on pitänyt, jonka Jeesuskin Raamatussa ylistää isä Jumalan suuressa viisaudessa tehneen - salanneen.

En tiedä tiesikö Luther Raamatun totuutta näin pitkälle, mutta esimerkiksi Albert Einstein tiesi, sanoessaan, että Raamattu on täysin väärin ymmärretty kirja, ja olevansa maailman uskovaisin ihminen, mutta ilman uskontoa.

Ja sitten älypäät alkavat kinaamaan Einsteinin uskovaisuudesta, kun he eivät ymmärrä Raamatun tarinasta hölkäsen pöläystä tai siitä mistä Einstein edes puhuu.

Me voimme kutsua ylimaallista älyä myös Jumalana, joka on välttämätön tämän maailman toimiseen, mutta - Luoja varjele - tuo käsite on valovuosien päässä uskovaisten uskonnosta ja juutalaisuuden veriuhrilahjoista kidutettuina ihmisinä tai eläiminä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä tiesikö Luther Raamatun totuutta näin pitkälle, mutta esimerkiksi Albert Einstein tiesi, sanoessaan, että Raamattu on täysin väärin ymmärretty kirja, ja olevansa maailman uskovaisin ihminen, mutta ilman uskontoa.

Ja sitten älypäät alkavat kinaamaan Einsteinin uskovaisuudesta, kun he eivät ymmärrä Raamatun tarinasta hölkäsen pöläystä tai siitä mistä Einstein edes puhuu.

Me voimme kutsua ylimaallista älyä myös Jumalana, joka on välttämätön tämän maailman toimiseen, mutta - Luoja varjele - tuo käsite on valovuosien päässä uskovaisten uskonnosta ja juutalaisuuden veriuhrilahjoista kidutettuina ihmisinä tai eläiminä.

Mutta kidutetun ihmisen pelastuslegenda elää niin vahvana, niin uskovien kuin ateistienkin geeneissä, että tämän työn, mitä olen yrittänyt totuuden eteen tehdä viisi vuotta, se olisi ollut Einsteinin asemassa mahdotonta, joten hän joutui tyytymään vain aiheeseen liittyviin aforismeihin, kuten, ettei hän usko Jumalan heittävän universumilla noppaa. Tämän lauseen ydin sisältää tiedon miksi ylimaallinen äly - vaikka Jumalaksi kutsuttu - on olemassa tieteen mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kidutetun ihmisen pelastuslegenda elää niin vahvana, niin uskovien kuin ateistienkin geeneissä, että tämän työn, mitä olen yrittänyt totuuden eteen tehdä viisi vuotta, se olisi ollut Einsteinin asemassa mahdotonta, joten hän joutui tyytymään vain aiheeseen liittyviin aforismeihin, kuten, ettei hän usko Jumalan heittävän universumilla noppaa. Tämän lauseen ydin sisältää tiedon miksi ylimaallinen äly - vaikka Jumalaksi kutsuttu - on olemassa tieteen mukaan.

Mutta ensin teidät pitäisi saada ymmärtämään edes, että Saatana ei ole Jumala, vaikka se sillä valenimellä esiintyykin Raamatussa, kun varastaa uskovaisen sielun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta ensin teidät pitäisi saada ymmärtämään edes, että Saatana ei ole Jumala, vaikka se sillä valenimellä esiintyykin Raamatussa, kun varastaa uskovaisen sielun.

Ja kun ollaan vielä tällä tasolla, niin tuohon tieteelliseen tietoon on vielä pitkä matka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kun ollaan vielä tällä tasolla, niin tuohon tieteelliseen tietoon on vielä pitkä matka.

Ja tällä kohdalla pitäisi sitten uskoa, ettei Raamattu ole totta, koska se väittää, että ennen kuin tuohon asti päästään, nousee veri ennen sitä hevosten kuolaimiin asti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Einsteinillä oli Blavatskyn salainen oppi työpöydällä. Hän oli kiinnostunut teosofiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Einsteinillä oli Blavatskyn salainen oppi työpöydällä. Hän oli kiinnostunut teosofiasta.

Liekö heillä oli jopa suhde keskenään?
        Oota kun mietin - käyn ensin hakkaamaasa päätäni seinään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liekö heillä oli jopa suhde keskenään?
        Oota kun mietin - käyn ensin hakkaamaasa päätäni seinään.

Esoteerisen mystisyyden ja mytologian tyrkyttäminen tieteeseen, on maailman ärsyttävin asia, ja edellyttää aivotoimintaa, joka ei perustu loogiseen päättelykykyyn - vaikka moinen opus olisikin ollut Einsteinin pöydällä kummasteltavana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esoteerisen mystisyyden ja mytologian tyrkyttäminen tieteeseen, on maailman ärsyttävin asia, ja edellyttää aivotoimintaa, joka ei perustu loogiseen päättelykykyyn - vaikka moinen opus olisikin ollut Einsteinin pöydällä kummasteltavana.

Se ei ole enää mystistä mytologista ja esoteerista silloin kun se tapahtuu todellisuudessa.

Vähän sama asia kuin sana 'salaliittoteoria' - mitä salaista siinä on, jos sitä julkisesti levitetään?

Tai sana 'salarakas', jonka kuva on seiskapäävää etusivulla?!

• Anonyymi kirjoitti:

Se ei ole enää mystistä mytologista ja esoteerista silloin kun se tapahtuu todellisuudessa.

Vähän sama asia kuin sana 'salaliittoteoria' - mitä salaista siinä on, jos sitä julkisesti levitetään?

Tai sana 'salarakas', jonka kuva on seiskapäävää etusivulla?!

”Vähän sama asia kuin sana 'salaliittoteoria' - mitä salaista siinä on, jos sitä julkisesti levitetään?”

:D Eihän se olekaan mutta nämä salaliittoteorioita uskovat luulevat asian olevan toisin.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Lienee perua niiltä ajoilta kun alkukrisyillisyydessä vielä opetettiin re inkarnaatiota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lienee perua niiltä ajoilta kun alkukrisyillisyydessä vielä opetettiin re inkarnaatiota.

On vain yksi kristillisyys - juutalaisen Paavalin luomana, ja sen Jumalana on Jeesuksen sanoin Saatana ja kaiken valheen isä.

Kaikki lukee Raamatussa kristallin kirkkaana, mihin se perustuu, eikä tämä totuus ole edelleenkään mihinkään muuttunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On vain yksi kristillisyys - juutalaisen Paavalin luomana, ja sen Jumalana on Jeesuksen sanoin Saatana ja kaiken valheen isä.

Kaikki lukee Raamatussa kristallin kirkkaana, mihin se perustuu, eikä tämä totuus ole edelleenkään mihinkään muuttunut.

Ja kristillisyys on luotu uskontona vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen, ja nimenomaan vain hänen surmaamisestaan itse surman määränneen juutalaisen toimesta. Jeesuksella opetuksineen ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa - kristinusko on luotu tuhoamaan Jeesuksen opetukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kristillisyys on luotu uskontona vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen, ja nimenomaan vain hänen surmaamisestaan itse surman määränneen juutalaisen toimesta. Jeesuksella opetuksineen ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa - kristinusko on luotu tuhoamaan Jeesuksen opetukset.

Epäilen että koko ukkoa ei ole koskaan ollutkaan olemassa.
        Sitä Jeesusta siis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epäilen että koko ukkoa ei ole koskaan ollutkaan olemassa.
        Sitä Jeesusta siis.

Se ei ole tarinan totuuden kannalta oleellista oliko Jeesusta vai eikö ollut.

Mutta hänen esittämien ajatusten kannalta kyllä, jotka yhdistyvät jopa tämän päivän tieteeseen, kuten Einsteinin tilanteesta selitän.

Tarvitsemme sitten vain Jeesus nimen tilalle toisen filosofin, joka kaiken ajatteli.

Unohda nyt koko uskontoajattelu kristinuskona Jeesuksesta uhrina - se tukee tuhansia vuosia vanhasta ihmisuhrikultista, kun ihmisiä ja eläimiä uhrattiin tulivuorelle uskontona, jota tarinan mukaan Jeesus vastusti ja tapettiin sen vuoksi.

Tuohon uhraustarinaan ei kuulunut uskoa, se liittyy Paholaiseen, joka varastaa uskovien sielut.

• Anonyymi

Ja kuten edellä kirjoitin, niin Einstein sanoi olevansa maailman uskovaisin ihminen ja ymmärsi Raamatun perimmäisen totuuden.

Se oli helppoa hänen ymmärtää, koska hän löysi itse koko Jumalan voiman ydinvoimasta.

Ja nyt olemme tilanteessa, jossa huijanneet, ahneet, kiristetyt omanedun tavoittelija huijari - poliitikot - jokainen heistä - ovat hiekkalaatikolla leikkimässä ojuksin tuolla Einsteinin löytämällä Jumalan voimalla.

Saa nähdä kuinka käy.

• Anonyymi

Ei ole mitään syytä olettaa, ettei Jumala voimallaan myös puhuisi - 800 miljardin yhteislainoitus, muiden yhteislainoitusten lisäksi, tukemaan asekauppaa ja sotabisnestä sijoittajien talouskasvuun, kun Suomessakaan ei perustoimeentulo enää riitä ihmisillä elämiseen.

Kuten pasifisti Einstein ennusti - hän ei tiedä millä aseilla kolmas maailmansota tullaan käymään, mutta neljäs käydään kepin ja kivin, jotenkin näin. Eli edessä täystuho hänenkin mukaan, ja ahneus saa, mitä ahneus haluaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole mitään syytä olettaa, ettei Jumala voimallaan myös puhuisi - 800 miljardin yhteislainoitus, muiden yhteislainoitusten lisäksi, tukemaan asekauppaa ja sotabisnestä sijoittajien talouskasvuun, kun Suomessakaan ei perustoimeentulo enää riitä ihmisillä elämiseen.

Kuten pasifisti Einstein ennusti - hän ei tiedä millä aseilla kolmas maailmansota tullaan käymään, mutta neljäs käydään kepin ja kivin, jotenkin näin. Eli edessä täystuho hänenkin mukaan, ja ahneus saa, mitä ahneus haluaa.

Tähän ydinsotaan liittyy eräs erittäin mielenkiintoinen Raamatun kohta, jossa siivekkäät enkelit lennättävät eefa-mittoja, jotka on suojattu lyijyllä. Lyijy estää tehokkaasti sätelilyä.

Sakarja:

"5:1 Minä nostin jälleen silmäni, ja katso: oli lentävä kirjakäärö. Ja hän sanoi minulle: "Mitä sinä näet?" Minä vastasin: "Minä näen lentävän kirjakäärön, kahtakymmentä kyynärää pitkän ja kymmentä kyynärää leveän".

Hän sanoi minulle: "Tämä on kirous, joka käy yli kaiken maan. Sillä tämän kirouksen mukaisesti siitä puhdistetaan pois jokainen varas, ja jokainen vannoskelija puhdistetaan siitä pois.

Minä lasken sen irti, sanoo Herra Sebaot, ja se menee varkaan kotiin ja sen kotiin, joka vannoo väärin minun nimeeni. Se jää sisälle hänen kotiinsa ja kalvaa sen loppuun asti, sekä sen puut että sen kivet."

Sitten enkeli, joka puhutteli minua, lähti liikkeelle ja sanoi minulle: "Nosta silmäsi ja katso: mikä tuo on, joka lähtee liikkeelle?"

Minä sanoin: "Mikä se sitten on?" Ja hän vastasi: "Tämä on eefa-mitta, joka lähtee liikkeelle". Ja hän sanoi: "Tämän näköisiä ne ovat koko maan päällä"; ja katso, LYIJYKANSI kohosi, ja siinä istui eräs nainen eefa-mitan sisällä.

Ja hän sanoi: "Tämä on jumalattomuus". Ja hän paiskasi hänet sisälle eefa-mittaan ja paiskasi LYIJYPAINON sen suulle.

Ja kun minä nostin silmäni, näin minä, katso, kaksi naista lähtevän liikkeelle, ja niillä oli tuulta siivissään, ja niiden siivet olivat kuin haikaran siivet; ja ne kantoivat eefa-mittaa taivaan ja maan välitse."

Ja kuvaus lentokoneista, jotka kuljettavat atomipommeja.

<<<Lyijy on tehokas säteilyn absorboija, koska sen atomit ovat tiheästi pakattuja, mikä tekee siitä erinomaisen esteen ionisoivalle säteilylle.<<

Ja lyijykansia aukaistaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tähän ydinsotaan liittyy eräs erittäin mielenkiintoinen Raamatun kohta, jossa siivekkäät enkelit lennättävät eefa-mittoja, jotka on suojattu lyijyllä. Lyijy estää tehokkaasti sätelilyä.

Sakarja:

"5:1 Minä nostin jälleen silmäni, ja katso: oli lentävä kirjakäärö. Ja hän sanoi minulle: "Mitä sinä näet?" Minä vastasin: "Minä näen lentävän kirjakäärön, kahtakymmentä kyynärää pitkän ja kymmentä kyynärää leveän".

Hän sanoi minulle: "Tämä on kirous, joka käy yli kaiken maan. Sillä tämän kirouksen mukaisesti siitä puhdistetaan pois jokainen varas, ja jokainen vannoskelija puhdistetaan siitä pois.

Minä lasken sen irti, sanoo Herra Sebaot, ja se menee varkaan kotiin ja sen kotiin, joka vannoo väärin minun nimeeni. Se jää sisälle hänen kotiinsa ja kalvaa sen loppuun asti, sekä sen puut että sen kivet."

Sitten enkeli, joka puhutteli minua, lähti liikkeelle ja sanoi minulle: "Nosta silmäsi ja katso: mikä tuo on, joka lähtee liikkeelle?"

Minä sanoin: "Mikä se sitten on?" Ja hän vastasi: "Tämä on eefa-mitta, joka lähtee liikkeelle". Ja hän sanoi: "Tämän näköisiä ne ovat koko maan päällä"; ja katso, LYIJYKANSI kohosi, ja siinä istui eräs nainen eefa-mitan sisällä.

Ja hän sanoi: "Tämä on jumalattomuus". Ja hän paiskasi hänet sisälle eefa-mittaan ja paiskasi LYIJYPAINON sen suulle.

Ja kun minä nostin silmäni, näin minä, katso, kaksi naista lähtevän liikkeelle, ja niillä oli tuulta siivissään, ja niiden siivet olivat kuin haikaran siivet; ja ne kantoivat eefa-mittaa taivaan ja maan välitse."

Ja kuvaus lentokoneista, jotka kuljettavat atomipommeja.

<<<Lyijy on tehokas säteilyn absorboija, koska sen atomit ovat tiheästi pakattuja, mikä tekee siitä erinomaisen esteen ionisoivalle säteilylle.<<

Ja lyijykansia aukaistaan.

Ei tuo ole ainoa merkittävä kohta tuossa luvussa, vaan se, että pelikenttä on meillä Suomessa!

"6:8 Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa"
        Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin".

• Anonyymi

Meillä on ikuinen elämä,sitä kirkko ei päätä. Me olemme energiaa ja vapaa tahto.
      On olemassa laki,helvettiä ei ole mutta joudut alemmalle tasolle jatkossa.
      Vaikka kuinka he väittävät,että kuolema tulee..Tulee toki kehoo mutta ei luotuun energiaan.

• Anonyymi

Mistä tuollaisen repäisit?

• Kaikki on turhaa paitsi ikuisuus.

• Anonyymi

Mikä muka olisi ikuisuuden tarkoitus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä muka olisi ikuisuuden tarkoitus?

Liian älykästä uskovaiselle.

• Niin, millaista teidän mielestänne olisi ikuinen elämä?

• Anonyymi

Hyvä kysymys.
        Voisiko sillä olla edes teoriassa mitään tarkoitusta tai merkitystä.
        Mikä saisi ikuisen elämän olemaan muuta kuin puuduttavaa ja turhaa?

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kysymys.
        Voisiko sillä olla edes teoriassa mitään tarkoitusta tai merkitystä.
        Mikä saisi ikuisen elämän olemaan muuta kuin puuduttavaa ja turhaa?

No, voihan sitä yrittää ajatella tai hahmottaa.

Jos tosiaan pitäisi elää ihmisen kehossa ja aivoissa, se kuulostaa tosiaan puuduttavalta.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Jos tosiaan pitäisi elää ihmisen kehossa ja aivoissa, se kuulostaa tosiaan puuduttavalta.

No, sinun pitäisi nyt löytää se todellisuus ensin mikä olisi se ikuinen elämä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mitä on todellisuus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mummomuori. Sielu on ikuinen jälleensyntymien helminauhassa. Lopulta. Kun viimeinen helmi on menossa saavutamme jumaluuden. Sitten ei enää tarvitse syntyä uudelleen ellei sitä itse halua.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Jos minulla ei olisi aivoja eikä kehoa, niin mikä olisi se "minä" joka "eläisi"?
        Aivoissa on muistot, äly, luonne ja "tietoisuus" jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos minulla ei olisi aivoja eikä kehoa, niin mikä olisi se "minä" joka "eläisi"?
        Aivoissa on muistot, äly, luonne ja "tietoisuus" jne.

Eihän sinun sitä kannata pohtia, vaan sitä, että miten poistat ajan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän sinun sitä kannata pohtia, vaan sitä, että miten poistat ajan.

Sinähän saat ikuisuuden ajan poistamisella - lisäys.

• Ikuisessa elässä ei varmaankaan ole kiirettä.

• Anonyymi

'Ikuista elämää' kuuluu pohtia sen käsitteen kautta, että ei ole aikaa. Ja seuraavaksi, että mistä aika syntyy, jonka vasta kohta ikuisuus, iättömyys on.

• Anonyymi

Kysehän nimenomaan on ajan käsitteestä.

• Anonyymi

"'Ikuista elämää' kuuluu pohtia sen käsitteen kautta, että ei ole aikaa."

Näinhän se on että ei ole aika-käsitettä ikuisuudessa. Eräs tuttava onkin sanonut että ikuisuus on vain yksi hetki, mikä vaan kestää ja kestää ja kestää ...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"'Ikuista elämää' kuuluu pohtia sen käsitteen kautta, että ei ole aikaa."

Näinhän se on että ei ole aika-käsitettä ikuisuudessa. Eräs tuttava onkin sanonut että ikuisuus on vain yksi hetki, mikä vaan kestää ja kestää ja kestää ...

Luin muinoin jostakin, että intiaaneilla on kyky pysäyttää aika. Syntyisiköhän siitä ikuisuus?! Mitähän se tarkoitti.

• Anonyymi

On kai muistettava sekin, kun uskonnosta puhutaan, että mistä tämä 'ikuisen elämän' käsite tulee, niin sehän tulee luomiskertomuksesta, kun Luojajumala suojasi paratiisin elämän puun ihmiseltä, joka tuli jumalien kaltaiseksi hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla, ettei tämä eläisi ikuisesti. Löytyy 1.Moos.3:22.

• Maailmanhistorian kuuluisin jumalankieltäjäkin ymmärsi, että ilman ikuisuutta kaikki on turhaa. Siksi hän keksi itselleen ikuisuuden.

• Mielenkiintoista pohdintaa ikuisuudesta.
      ”Anonyymi” 2025-03-20 11:59:07 :”Sielu on ikuinen jälleensyntymien helminauhassa. Lopulta. Kun viimeinen helmi on menossa saavutamme jumaluuden.”
      ”Anonyymi2 2025-03-20 13:55:34 : ”Jos minulla ei olisi aivoja eikä kehoa, niin mikä olisi se "minä" joka "eläisi"?”
      ”Anonyymi” 2025-03-20 14:03:50:”'Ikuista elämää' kuuluu pohtia sen käsitteen kautta, että ei ole aikaa.”
      ”herrens_tiggare” 2025-03-21 00:30:11: ” ilman ikuisuutta kaikki on turhaa. Siksi hän keksi itselleen ikuisuuden.”

Se voi olla ensin sarja jälleensyntymisiä kunnes muututaan jumaliksi, ilman fyysisiä aivoja sitä ei voi saavuttaa, aikaa ei ole ja se on ihmisen keksintö.

• Anonyymi

Tuonpuoleisessa aika menee nopeasti. Jos. Verrataan maaelämän 1000 vuotta niin se menee tuonilmaisessa yhdessä hujauksessa.
      Taiteilijoila , jotka ovat taipuvaisia haaveilluun, saattaa mennä tuonpuoleisessa pitempääkin ennen lihaantumista. Jos jollakin sielulla on jokin tehtävä jäänyt pahasti kesken edellisessä elämässä niin on varmaa että hän palaa maanpäällä piankin takaisin.
      T. Pappa korven keskeltä.

• Ajattelitko tuossa jälleensyntymää?

• Anonyymi

"Tuonpuoleisessa aika menee nopeasti."

Tuonpuoleisessa ei ole aikaa koska sitä ei tarvita enää. On vain jatkuvaa rakkautta ja asioiden tutkimista ja sosiaalista kanssakäymistä ja kaikkea mitä emme voi vielä edes kuvitellakaan.

Mitä tulee termiin "tuonpuoleinen" niin itse en käytä tätä termiä sillä tiedän jo että se kaikki mitä nyt on niin on sitä samaa "tuonpuoleista", olemmehan Jumalan ihmeen eli yhtäkkisen luomistyön tuloksia.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuonpuoleisessa ei ole aikaa koska sitä ei tarvita enää. On vain jatkuvaa rakkautta ja asioiden tutkimista ja sosiaalista kanssakäymistä ja kaikkea mitä emme voi vielä edes kuvitellakaan.

Mitä tulee termiin "tuonpuoleinen" niin itse en käytä tätä termiä sillä tiedän jo että se kaikki mitä nyt on niin on sitä samaa "tuonpuoleista", olemmehan Jumalan ihmeen eli yhtäkkisen luomistyön tuloksia.

"Tuonpuoleisessa ei ole aikaa koska sitä ei tarvita enää. On vain jatkuvaa rakkautta ja asioiden tutkimista ja sosiaalista kanssakäymistä ..."

Niin, tuokin on eräs visio, mitä se voisi olla.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Ajattelitko tuossa jälleensyntymää?

Köyhän se ilmi ihan selvästi.
        Uskon jälleen syntymiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuonpuoleisessa tätä maaelämää sanotaan tuonpuoleiseksi. Sieltä katsottuna ollaan nyt tuonpuoleisessa.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

"Tuonpuoleisessa ei ole aikaa koska sitä ei tarvita enää. On vain jatkuvaa rakkautta ja asioiden tutkimista ja sosiaalista kanssakäymistä ..."

Niin, tuokin on eräs visio, mitä se voisi olla.

Juu, kun olisitte edes keksineet, että mihin se aika tarvittiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Köyhän se ilmi ihan selvästi.
        Uskon jälleen syntymiseen.

"Uskon jälleen syntymiseen."

Tosin tuo ei kuulu kristinuskoon, mutta näinkin voi joku uskoa.

• Come on you apes, you wanna live forever?

• Ikusen elämän ole mielipiteistä kiini, se pelastus Jeesukseen uskovilla, on ikuinen elämä ilman syntiä kuolemaa.

• Anonyymi

Tuo oli pelkkä erehtyväisen ihmisen mielipide.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo oli pelkkä erehtyväisen ihmisen mielipide.

Ei ole erehtyväsien mielipite, Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, mutta joka ei tottele Poikaa, se ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään. Joh3:6

• Anonyymi
        kuulija1 kirjoitti:

Ei ole erehtyväsien mielipite, Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, mutta joka ei tottele Poikaa, se ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään. Joh3:6

Kuka siihen on määrännyt uskoa?
        Ikuinen elämä, missä se on?
        Itsekäs narsistinen jumala nyt suuttuu pikkuasioistakin.
        Ottais mallia budhasta. Hän ei vihastunut koskaan♥️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jahas ja taas sotketaan juutalaisen uhrikultin tulivuorijumala Jeesuksen opettamaan taivastenvaltakunnan isä Jumalaan, joka on tarinan Saatana.

Mikä helvetti siinä on, jos Jumala on paha, niin ei yksikään aivosolu tapaa aivojärjestelmässä toista aivosolua, että syntyisi neuroni hyppy ja ahaa elämys: "Onko se siis Jumala ollenkaan!"

Suksi kuuseen Budhasi kanssa, kun et edes tätä älynnyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikuinen elämä tarkoittaa Luomiskertomuksessa ajatonta tilaa, joka suojattiin, kun aika sidottiin materiaan, koska tuo edellä mainitsemani yksinkertainen älyjuttu on ihmisille niin vaikea, että ryhtyvät Saatanaakin palvomaan, kun se keksii käyttää itsestään Jumalan nimeä. Palvovat jopa tosi Jumalan kiroamisella Jeesuksen nimeen uhrilampaana. Luojajumala suojasi ihmeidentekokyvyn pahalta tiedolta, mihin ihmeiden tekoon tarvitaan tieteellisestikin tuon 'ajan voittaminen'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja siihen, että kuka määräsi uskoa, niin juutalainen fariseus, ettei elämästä selviä ilman heidän, juutalaisten, rahanlainaamista ja liike-elömäbisnestään.

• Anonyymi
        kuulija1 kirjoitti:

Alkaa hipomaan jo tässä vaiheessa julkista teloitusta nämä syntipelastumiset helvettiin, Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä kannibalistisella ihmissyönnillä.

• Anonyymi

Paavalin syntioppi ei ole uskon asia, vaan ainostaan yksi osa Raamatun kokonaista älyjuttua.

• Anonyymi

Sinä et tajua, että noita viestejäsi poistetaan jatkuvasti. Miksi haluat lisätä noita nimittelyjä viesteihisi ja saada ne sitten poistoon?

• Anonyymi

Minä en ole huomannut 'jatkuvaa poistelua', mutta olen kiitollinen, että olet innokas viestieni lukija, kun muuten tuntuu, että puhun täysin kuuroille korville - kiitos siitä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jahas ja taas sotketaan juutalaisen uhrikultin tulivuorijumala Jeesuksen opettamaan taivastenvaltakunnan isä Jumalaan, joka on tarinan Saatana.

Mikä helvetti siinä on, jos Jumala on paha, niin ei yksikään aivosolu tapaa aivojärjestelmässä toista aivosolua, että syntyisi neuroni hyppy ja ahaa elämys: "Onko se siis Jumala ollenkaan!"

Suksi kuuseen Budhasi kanssa, kun et edes tätä älynnyt.

Kirjoitat tyhjänpäivästä jargonia
        Ei mitään järkeä, soopaaa
        .💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitat tyhjänpäivästä jargonia
        Ei mitään järkeä, soopaaa
        .💩

Totta, on täysin yhdentekevää, jos uhrina ristillä on Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala kirottuna kiroukseksi hänen nimeensä (Gal.3:13), jota Raamatun mukaan seurataan helvettiin (1.Kor.3:13) ja syödään teurastettuna uhrilampaana (1.Kor.5:7 ja 11:23)

Siksi ehdotankin, että vaihdetaan välillä pelikenttä toisin päin, ja sinä saat edustaa Raamatun Saatanaa ja uhrataankin sinut välillä maailman pelastamiseksi niin, että pahuus tuhoutuu ja seurataankin Jeesusta taivasten valtakunnan evankeliumilla takaisin paratiisiin.

Sopiiko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, on täysin yhdentekevää, jos uhrina ristillä on Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala kirottuna kiroukseksi hänen nimeensä (Gal.3:13), jota Raamatun mukaan seurataan helvettiin (1.Kor.3:13) ja syödään teurastettuna uhrilampaana (1.Kor.5:7 ja 11:23)

Siksi ehdotankin, että vaihdetaan välillä pelikenttä toisin päin, ja sinä saat edustaa Raamatun Saatanaa ja uhrataankin sinut välillä maailman pelastamiseksi niin, että pahuus tuhoutuu ja seurataankin Jeesusta taivasten valtakunnan evankeliumilla takaisin paratiisiin.

Sopiiko?

Harkitsen kääntymistä budhalaisuuteen.

• Anonyymi

Onneksi en elä ikuisesti, eikä kuoleman jälkeen ole mitään

• Anonyymi

Nukut kahden elämän välin.

• Anonyymi

Hänen tahtominen oli niin voimakasta, että hän ei voinut luopua unelmastaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      114
      2154
    2. 172
      1787
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1175
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      84
      1094
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1040
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      69
      1018
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      43
      953
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      75
      932
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      8
      884
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      55
      880
    Aihe