Mutta missä se miesten päivä on?
Ja mitä se on.
Miehiäkin on niin kovin erilaisia. Monesti menin täysin hämilleni. Hän asteli luokseni, ehkä aavistuksen lähemmäksi kuin sosiaalinen etäisyys olisi sallinut ja niinpä tunsin oloni aina hieman epävarmaksi.
Hänen vaikkakin puhuessa suoraan minulle, hänen silmänsä katsoivat vinosti minun ohitseni, ehkä päälakeni, korvani tai ohimoni yli viistoon jonnekin kauaksi. Olimme kuin näkymättömän kuminauhan sisällä kummassa pyörivässä liikkeessä, kuin hitaassa tanssissa.
Olen unohtanut hänen nimensä, mutta muistan tunnelman ja tunnen sitä samaa joskus edelleen. Palstalla.
Miesten päivä?
36
333
Vastaukset
- Anonyymi
Naistenpäivä on kerran vuodessa. Loput 364 päivää on miestenpäiviä.
Turha ulista tässä tasa-arvon perään!- Anonyymi
Vähemmästäkin ymmärtää, että jo mies on kriisiytynyt sana.
Olisiko jo syytäkin kysyä, mistä "mies" sana on saanut alkunsa. - Anonyymi
Miesten päivä on 8.3, mutta miehet ei vaan pidä ääntä siitä, ku haluavat enempi, että naiset ovat äänessä ja nauttivat keskenään päivästä ja hetkestä. Tyypillistä miehille, että asettavat naiset aina etusijalle kaikessa.
- Anonyymi
19.11. on kansainvälinen miestenpäivä.
- Anonyymi
Saivatko miehet ruusuja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saivatko miehet ruusuja?
Ovatko miehet halunneet joskus ruusuja? Eikö kukat mielletä "tyttöjen jutuksi?"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saivatko miehet ruusuja?
Saattaa ne saada risujakin, mm talolliselle kotiin päin sekin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saivatko miehet ruusuja?
saivat bissen ja makkaraa, todella hookoo päivä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saivatko miehet ruusuja?
Miksi puhut menneessä muodossa, ku päivä on vielä edessäpäin?
- Anonyymi
Heteroille myös juhlamarssikulkue läpi kaupungin ja kuukaudeksi liput salkoon sen kunniaksi.
- Anonyymi
Tuo on ehkä enemmän parisuhteiden päivä. Mutta mitä mukavaa mies haluaisi jos ei lueta mukaan naista?
- Anonyymi
Heterous on yhteiskunnan normi. Normit eivät tarvitse tietoisuutta ja hyväksyntää levittävää erityispäivää, sillä normi on jo yleisesti tiedetty, hyväksytty, arvostettu ja normatiivisena pidetty, siis normi. Heteromarssi on silti jo järjestetty, jäseniä oli muistaakseni 11. Marssi on protesti, normina olevaa asiaa ei tarvitse protestoida läpi, se on jo läpi. Toivottavasti tämä auttaa, iloista päivää!
- Anonyymi
Myötähäpeä kulkueelle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myötähäpeä kulkueelle
Se on vinkeä tunne tarkkailla itseään. Tekee hyvää miehelle kuin miehelle.
- Anonyymi
Tietäis silloin sais leipomuksia itse naisten tekemiä olis masaliisaa raparperipiirakkaa silakkapihvei kääretorttuu ja kahvia olis se kivaa
- Anonyymi
Tuntuu, kuin tuollainen toive olisi helposti täytettävissä. Kummallista, ettei sellaisesta ole ennen edes puhuttu.
Aloittaja visualisoi hienosti koskettamisen.
Jos miesten päivä olisi sellainen, että koskettaisimme joita kuita henkilöitä asioilla, jotka on tarkoitettu ilahduttaviksi tai jopa mielenpainuviksi?
Mulla olisi aika perinteisiä juttuja. Voisin kaverille tehdä jotain leipomusta tai ruokaa josta hän erityisesti pitäisi, jollekin läheiselleni villasukat (tosin en mie neulo mutta hankin), veljelleni veisin jonkin perintöesineen joka merkkaisi hänelle enemmän, yhdelle tekisin jonkin erityisen kuvataulun, jollekin piffaisin lipun tapahtumaan jne.
Yhdelle antaisin halauksen ja tai jonkinlaisen fyysisen kosketuksen, että hän ymmärtäisi olevansa minulle erityisen tärkeä ja rakastettu. Olisi toinen, jota yrittäisin kuunnella, mitä hänellä on oikeasti sanottavaa ja antaisin aikaa. Kolmannelle antaisin mahdollisuuden tehdä jotain omaa. Neljännelle antaisin konkreettisen lahjan, joka aiheuttaisi hänelle mielihyvän tunteen.
On myös joku, jolle soitaisin. Ehkä toinen, jolle kirjoittaisin. On eräs jota huomioisin hänen tyttärensä kautta. Ja vielä joku, jota huomioisin hänen isänsä kautta.
Ehkä on vielä joku tai montakin, joka ansaitsisi kiitollisuuteni. Koska on olemassa ja tuonut minulle niitä koskettamisen tunteita.- Anonyymi
Kerrot tuon niin yksinkeraisesti, kuin ryhmänvetäjä uusavuttomille, niin että kuuluu vain kepeästi locks.
Tulin vain miettineeksi miehen riisuttua sielua. Mitä se on ja mitä kaiken päälleliimatun alla on. Voiko sen nähdä tai ylipäätään ketään katsoa, sen enempää miestä kuin naista naistenpäivänä.
https://youtu.be/Kki1IfSZn7Y
- Anonyymi
Häh
En mä tiennyt, että on olemassa jokin miestenpäivä.
Tämä on nyt varmaan taas sitä miesten tasa-arvohössötystä, etä pitää tyyliin olla heilläkin päivä, kun naisillakin on.
Mutsa jos näin on, niin sitten on.
Miestenpäivänä kaikki miehet katoavat jonnekin ja puoliksi autioituneessa kaupungissa naiset kyselevät toisiltaan, että onko nähty sitä ja onko nähty tätä.
Palstailu sivistää
(reps) - Anonyymi
Olisiko niin, että miesten pitäisi toivoa, miten päivää olisi vietettävä, ei muiden.
Kun muut järjestävät ja se ei ole mitään, niin päivä on pettymys.
Siksi en itse naistenpäivänä juurikaan hihhuloi.
Oikeastaan, nyt kun miettii miestenpäivää merkillisenä päivänä, näkee naistenpäivän toisin.
Onko se sellainen kuin haluamme. Pitäisikö hihhuloida?
Vilma- Anonyymi
No jos mies sais päättää niin mies haluais viettää päivää naisensa kanssa ja nainen leiponut leipomuksia niin mies haluaa puoliksi syödä naisensa kanssa niitä ja seksi niin kyllä mies haluaa hemmotella ja helliä ja tyydyttää naisensa eli tuottaa naisellensa nautintoa ja voishan sitä virveliäk7n mennä heittään vähäksi aikaa eli kenties sinä päivänä syötäis kalaruokaa ja sit sais pussata naisen sitä mielin määrin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos mies sais päättää niin mies haluais viettää päivää naisensa kanssa ja nainen leiponut leipomuksia niin mies haluaa puoliksi syödä naisensa kanssa niitä ja seksi niin kyllä mies haluaa hemmotella ja helliä ja tyydyttää naisensa eli tuottaa naisellensa nautintoa ja voishan sitä virveliäk7n mennä heittään vähäksi aikaa eli kenties sinä päivänä syötäis kalaruokaa ja sit sais pussata naisen sitä mielin määrin
Eli semmoista rentoa yhdessä oloa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli semmoista rentoa yhdessä oloa
Ja tehdä sellaistakin mistä nainenkin tykkää ja ilostuu ja miesten päivänä mieskin haluaa ostaa naisellensa hyvää esim mansikkaviinerit ja karkkei illaksi tai mistä nainen tykkääkin
- Anonyymi
Kyllä pitäs olla yksi "miehille, joita naiset eivät kelpuuta" päivä!
t. Ätmi- Anonyymi
Oma yksikkö miesten päiväksi kylän läpi kulkueeseen?
Toki vaan voi olla, ettei siihen osallistuisi ketään, vaikka seurantaloilla olisi jatkot..
Miehisten miestenpäivä ja sitten naisellisten miestenpäivä vois olla erikseen erikseen.
- Anonyymi
☝️
Tso tso. Ollaanko sitä laittamassa naisetkin eri pakettiin.
Kun mieheltä viedään autotalli ja kuntoiluvälineet, niin mitä viivan alle jää! Anonyymi kirjoitti:
☝️
Tso tso. Ollaanko sitä laittamassa naisetkin eri pakettiin.
Kun mieheltä viedään autotalli ja kuntoiluvälineet, niin mitä viivan alle jää!Onhan niitä miesmäisiä naisia ja naisellisia naisia ☺️
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Onhan niitä miesmäisiä naisia ja naisellisia naisia ☺️
Sekö alentaa ihmisarvoa ?
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Väitinkö sellaista missään kohtaa?
Jos mies haluaa olla naismainen niin se ei ole sulta pois.
Anonyymi kirjoitti:
Jos mies haluaa olla naismainen niin se ei ole sulta pois.
Eihän siinä ole edes halusta kyse. Sitä joko on, taikka ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekö alentaa ihmisarvoa ?
Ehkä teet sen parhaiten itse
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä teet sen parhaiten itse
Miten?
- Anonyymi
Miesten urotekoja kunnioittaessa menee useampi kun yksi päivä. Naisten räpellystä tarvii muistella vaan päivä 😂😆
- Anonyymi
16:51
Tämä oli pahinta, mitä olen aikoihin lukenut.
Vilma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1423195- 2232981
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791956Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va771579Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391437- 481148
- 991041
- 1161000
- 58978
- 11900