Minä kiersin kaikki Jumalanpalvelukset ja palvonnat, jotka oli eri aikaan.
Jokaisessa sain hurmoksen ja sätkin lattialla puhuen hepreaa.
Aamulla lähdin kiertelemään ja vasta nyt tulin kotia.
Uskotteko?
>simiti<
Kävittekö kirkossa?
18
240
Vastaukset
- Anonyymi
Heh, onko pohjanmaalla muutama kirkko? Eikös se ole uskovaisten tyyssija? 😅
Jasu- Anonyymi
Mut siis itselleni kirkko on vain rakennus, ei sen enempää. Ihmisethän sen symboliikan on sille luonut, ei jumalat.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mut siis itselleni kirkko on vain rakennus, ei sen enempää. Ihmisethän sen symboliikan on sille luonut, ei jumalat.
JasuMulle henkisempi paikka on luonto. Koen yhteenkuuluvuuden luonnossa, valitettavasti en miellä henkijumalien olemassaoloa. Ne on ihmisen keksimää lohtua tuovia hahmoja, kun elämä pelottaa.
Mutta ei elämässä ole mitään pelkäämistä. Eikä tarvi turvautua kun löheisiinsä, ihminen ihmiseen. Mitä tapahtuu se tapahtuu ihan sama miten paljon pelottaa ja kädet on ristissä.
Jasu - Anonyymi
Ainakin tässä missä asun on ihan sama mihin suuntaan lähtee lompsimaan. Aina tulee hautumaa vastaan. 💀
Minut ateistina viedään loppupeleissä varmaan hyötyjäteasemalle. Sitten maadun ja minut levitetään pellolle.
Siitä pellon viljasta leivotaan leipä, jonka te syötte. Syötte siis ruumiini. Olenko siis lähes jesse?
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Ainakin tässä missä asun on ihan sama mihin suuntaan lähtee lompsimaan. Aina tulee hautumaa vastaan. 💀
Minut ateistina viedään loppupeleissä varmaan hyötyjäteasemalle. Sitten maadun ja minut levitetään pellolle.
Siitä pellon viljasta leivotaan leipä, jonka te syötte. Syötte siis ruumiini. Olenko siis lähes jesse?
>simiti<No nyt mä vasta sen tajusin, sen ehtoollisen. Ihme kun noi uskonnon opet ei asiaa oo avannut.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
No nyt mä vasta sen tajusin, sen ehtoollisen. Ihme kun noi uskonnon opet ei asiaa oo avannut.
Mutta mites se viini... 🤔
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mites se viini... 🤔
>simiti<Ääh. Maatuhan se verikin. Olinpas hölmö.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>simiti<Heh, siellä kuolee niin hemmetisti ihmisiä puukkohin. 🤣
Selittänee hautuumaiden määrän. 😜
Nojoo mulla on karsee huumori, tiiän mutta pitää mielen virkeenä. Niin se on sullakin. 😂
Johan sitä kompostihautaamista Suomessakin on väläytelty, sinne vaan kaalinnaattien kanssa samaan kekoon ja talikolla välillä kääntää. 😆👍
Mulle on periaatteessa ihan sama, vaikka olisin lintujen ruokana puunoksalla, kunhan kaikki köypäset kalut on otettu tarvitseville ihmisille uusiokäyttöön. Jos munuainenkelpaa, niin eiku vaan jollekin siitä käypänen sisuskalu. En minä sitä kuolleena enää tartte mihinkään. Joku muu voi saada taas vähän lisäaikaa elämälleen ja se on hienoa, jos niin.
Jasu - Anonyymi
JeroP kirjoitti:
No nyt mä vasta sen tajusin, sen ehtoollisen. Ihme kun noi uskonnon opet ei asiaa oo avannut.
Eikös siinä popsita herran ruumis ja juoda veri? Melko karmeaa symboliikkaa tyyliin kannibalismi.
Jasu
- Anonyymi
Voihan sitä ilmiöitä pohdiskella. Pyrin itse neutraaliin pohdiskeluun asioiden kanssa, joita en ymmärrä.
Olen huomannut, että sellainen rienaaminen ei ole oikein hyvä juttu…Voi sitä tapahtua tietämättäkin. - Anonyymi
Yes father, i have sinned, so how many soul i have to save now exactly?
- Anonyymi
En käynyt.
Ennen koronaa kävin lähes joka viikko kirkossa tai jossakin seurakunnan tapahtumassa.
Jos nyt ajatellaan asiaa työssä käyvän osalta tai opiskelijan, niin
maanantaista perjantaihin on aina aamusta lähdettävä työpaikalle tai opiskelupaikalle.
Lauantaina, kun työelämässä tai opiskelemassa olevalla on vapaapäivä, niin silloinkin moni lähtee kauppaan tai muita asioita toimittamaan,
Sunnuntai on monelle se ainut päivä viikossa, jolloin ei mihinkään tarvitse lähteä ja voi vaan levätä ja olla, mutta jos käy Jumalanpalveluksessa, niin silloin joutuu lähtemään.
Eli lähteminen on se asia, joka rikkoo sen, ettei ole yhtään päivää viikossa, ettei mihinkään tarvitsisi lähteä.
Arkipäivinä ma-pe töihin lähteminen, lauantaina kaupassa ja muiden asioiden takia lähteminen ja sunnuntaina Jumalanpalvelukseen lähteminen.
Silloin ei ole ainuttakaan päivää koko vuodessa, ettei aamulla johonkin tarvitsisi lähteä ja se rikkoo kotona lepäämisen harmonian eli jolloin ei mihinkään tarvitse aamulla lähteä.
No suurin osa ei varmaan asioita näin ajattele, eikä monellekaan se aamulla lähteminen ole suuri ongelma.- Anonyymi
Niin. Silloin kun olin vielä oikea ihminen ja kävin töissä, joka 7:s viikonloppu oli vapaana.
https://www.istockphoto.com/fi/valokuva/työntekijä-käyttää-cnc-konetta-g-code-monitorilla-korkean-osaamisen-gm1216709750-354888170
Se oli sitä sekavaa aikaa. 😉
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Silloin kun olin vielä oikea ihminen ja kävin töissä, joka 7:s viikonloppu oli vapaana.
https://www.istockphoto.com/fi/valokuva/työntekijä-käyttää-cnc-konetta-g-code-monitorilla-korkean-osaamisen-gm1216709750-354888170
Se oli sitä sekavaa aikaa. 😉
>simiti<Miksi nuo linkit epäonnistuu? 🤬
https://www.istockphoto.com/fi/valokuva/työntekijä-käyttää-cnc-konetta-g-code-monitorilla-korkean-osaamisen-gm1216709750-354888170 Anonyymi kirjoitti:
Miksi nuo linkit epäonnistuu? 🤬
https://www.istockphoto.com/fi/valokuva/työntekijä-käyttää-cnc-konetta-g-code-monitorilla-korkean-osaamisen-gm1216709750-354888170Kovasti etsivät, muttei löydä kuvaa. Toi cnc kiinnostas kovasti. Sillä kun tietokoneen voi valjastaa hyödyllisiin käyttötarkoituksiin. Tai tietenkin nykyään voi muutenkin, kun on tekoäly. Mutta perinteisesti tietokone soveltuu juuri cnc koneen kautta
Olen ehdotellut Pirpanalle kirkossakäyntiä, kun olemme olleet kirkon läheisyydessä, ei ole innostunut
- Anonyymi
Kävin vuonna 1985.
- Anonyymi
Ajattelin asiaa, kun kirkossa olen käynyt ja siellä on suurin osa vanhoja mummeleita ja kun minulla on taas edessä taimikon varhaisperkkaus työmaa, niin haluan viettää pyhäpäivän menemättä minnekään ja kun viikollakin on kaikenlaista hommaa, niin että kun nämä mummot eivät tarvitse mennä taimikkoa varhaisperkaamaan, niin
voivat käydä sitten kirkossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167170- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1041992En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718