Kävittekö kirkossa?

Anonyymi-ap

Minä kiersin kaikki Jumalanpalvelukset ja palvonnat, jotka oli eri aikaan.
Jokaisessa sain hurmoksen ja sätkin lattialla puhuen hepreaa.

Aamulla lähdin kiertelemään ja vasta nyt tulin kotia.
Uskotteko?

>simiti<

18

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Heh, onko pohjanmaalla muutama kirkko? Eikös se ole uskovaisten tyyssija? 😅

Jasu

• Anonyymi

Mut siis itselleni kirkko on vain rakennus, ei sen enempää. Ihmisethän sen symboliikan on sille luonut, ei jumalat.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mut siis itselleni kirkko on vain rakennus, ei sen enempää. Ihmisethän sen symboliikan on sille luonut, ei jumalat.

Jasu

Mulle henkisempi paikka on luonto. Koen yhteenkuuluvuuden luonnossa, valitettavasti en miellä henkijumalien olemassaoloa. Ne on ihmisen keksimää lohtua tuovia hahmoja, kun elämä pelottaa.

Mutta ei elämässä ole mitään pelkäämistä. Eikä tarvi turvautua kun löheisiinsä, ihminen ihmiseen. Mitä tapahtuu se tapahtuu ihan sama miten paljon pelottaa ja kädet on ristissä.

Jasu

• Anonyymi

Ainakin tässä missä asun on ihan sama mihin suuntaan lähtee lompsimaan. Aina tulee hautumaa vastaan. 💀

Minut ateistina viedään loppupeleissä varmaan hyötyjäteasemalle. Sitten maadun ja minut levitetään pellolle.
        Siitä pellon viljasta leivotaan leipä, jonka te syötte. Syötte siis ruumiini. Olenko siis lähes jesse?

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Ainakin tässä missä asun on ihan sama mihin suuntaan lähtee lompsimaan. Aina tulee hautumaa vastaan. 💀

Minut ateistina viedään loppupeleissä varmaan hyötyjäteasemalle. Sitten maadun ja minut levitetään pellolle.
        Siitä pellon viljasta leivotaan leipä, jonka te syötte. Syötte siis ruumiini. Olenko siis lähes jesse?

>simiti<

No nyt mä vasta sen tajusin, sen ehtoollisen. Ihme kun noi uskonnon opet ei asiaa oo avannut.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

No nyt mä vasta sen tajusin, sen ehtoollisen. Ihme kun noi uskonnon opet ei asiaa oo avannut.

Mutta mites se viini... 🤔

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta mites se viini... 🤔

>simiti<

Ääh. Maatuhan se verikin. Olinpas hölmö.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>simiti<

Heh, siellä kuolee niin hemmetisti ihmisiä puukkohin. 🤣

Selittänee hautuumaiden määrän. 😜
        Nojoo mulla on karsee huumori, tiiän mutta pitää mielen virkeenä. Niin se on sullakin. 😂

Johan sitä kompostihautaamista Suomessakin on väläytelty, sinne vaan kaalinnaattien kanssa samaan kekoon ja talikolla välillä kääntää. 😆👍

Mulle on periaatteessa ihan sama, vaikka olisin lintujen ruokana puunoksalla, kunhan kaikki köypäset kalut on otettu tarvitseville ihmisille uusiokäyttöön. Jos munuainenkelpaa, niin eiku vaan jollekin siitä käypänen sisuskalu. En minä sitä kuolleena enää tartte mihinkään. Joku muu voi saada taas vähän lisäaikaa elämälleen ja se on hienoa, jos niin.

Jasu

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Eikös siinä popsita herran ruumis ja juoda veri? Melko karmeaa symboliikkaa tyyliin kannibalismi.

Jasu

• Anonyymi

Voihan sitä ilmiöitä pohdiskella. Pyrin itse neutraaliin pohdiskeluun asioiden kanssa, joita en ymmärrä.

Olen huomannut, että sellainen rienaaminen ei ole oikein hyvä juttu…Voi sitä tapahtua tietämättäkin.

• Anonyymi

Yes father, i have sinned, so how many soul i have to save now exactly?

• Anonyymi

En käynyt.
      Ennen koronaa kävin lähes joka viikko kirkossa tai jossakin seurakunnan tapahtumassa.
      Jos nyt ajatellaan asiaa työssä käyvän osalta tai opiskelijan, niin
      maanantaista perjantaihin on aina aamusta lähdettävä työpaikalle tai opiskelupaikalle.
      Lauantaina, kun työelämässä tai opiskelemassa olevalla on vapaapäivä, niin silloinkin moni lähtee kauppaan tai muita asioita toimittamaan,
      Sunnuntai on monelle se ainut päivä viikossa, jolloin ei mihinkään tarvitse lähteä ja voi vaan levätä ja olla, mutta jos käy Jumalanpalveluksessa, niin silloin joutuu lähtemään.
      Eli lähteminen on se asia, joka rikkoo sen, ettei ole yhtään päivää viikossa, ettei mihinkään tarvitsisi lähteä.
      Arkipäivinä ma-pe töihin lähteminen, lauantaina kaupassa ja muiden asioiden takia lähteminen ja sunnuntaina Jumalanpalvelukseen lähteminen.
      Silloin ei ole ainuttakaan päivää koko vuodessa, ettei aamulla johonkin tarvitsisi lähteä ja se rikkoo kotona lepäämisen harmonian eli jolloin ei mihinkään tarvitse aamulla lähteä.
      No suurin osa ei varmaan asioita näin ajattele, eikä monellekaan se aamulla lähteminen ole suuri ongelma.

• Anonyymi

Niin. Silloin kun olin vielä oikea ihminen ja kävin töissä, joka 7:s viikonloppu oli vapaana.
        https://www.istockphoto.com/fi/valokuva/työntekijä-käyttää-cnc-konetta-g-code-monitorilla-korkean-osaamisen-gm1216709750-354888170
        Se oli sitä sekavaa aikaa. 😉

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Silloin kun olin vielä oikea ihminen ja kävin töissä, joka 7:s viikonloppu oli vapaana.
        https://www.istockphoto.com/fi/valokuva/työntekijä-käyttää-cnc-konetta-g-code-monitorilla-korkean-osaamisen-gm1216709750-354888170
        Se oli sitä sekavaa aikaa. 😉

>simiti<

Miksi nuo linkit epäonnistuu? 🤬

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi nuo linkit epäonnistuu? 🤬

Kovasti etsivät, muttei löydä kuvaa. Toi cnc kiinnostas kovasti. Sillä kun tietokoneen voi valjastaa hyödyllisiin käyttötarkoituksiin. Tai tietenkin nykyään voi muutenkin, kun on tekoäly. Mutta perinteisesti tietokone soveltuu juuri cnc koneen kautta

• Olen ehdotellut Pirpanalle kirkossakäyntiä, kun olemme olleet kirkon läheisyydessä, ei ole innostunut

• Anonyymi

Kävin vuonna 1985.

• Anonyymi

Ajattelin asiaa, kun kirkossa olen käynyt ja siellä on suurin osa vanhoja mummeleita ja kun minulla on taas edessä taimikon varhaisperkkaus työmaa, niin haluan viettää pyhäpäivän menemättä minnekään ja kun viikollakin on kaikenlaista hommaa, niin että kun nämä mummot eivät tarvitse mennä taimikkoa varhaisperkaamaan, niin
      voivat käydä sitten kirkossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7170
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2547
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      104
      1992
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1538
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1079
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      959
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      863
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      718
    Aihe