Hain avoimeen työpaikkaan, jossa oli kokopäiväinen ja määräaikainen työsuhde avoinna. No sieltä tuli viesti että valitettavasti ei valittu siihen ja hakijoita oli tietty määrä.
Nyt kuitenkin tämä ihminen oli laittanut minun yhteistiedot HR-vuokrafirmalle, josta tuli viestiä että kiinnostaako mennä tekemään tuntityötä tähän firmaan?
En ole ikinä tehnyt tuntityötä tai ollut vuokrafirman kautta töissä aikaisemmin.
Onko tuossa tuntityössä työsuhde-etuja, lomarahoja? Miten on irtisanomisen kanssa ja voiko noihin luottaa?
Kannattaako lähteä tekemään tuntityötä ja vielä vuokrafirman kautta? Olen tällä hetkellä työttömänä.
Tuntityö vuokrafirman kautta?
12
282
Vastaukset
- Anonyymi
Se on sitten varmaan 10-11e/tunti ja jokainen työkeikka on varmaan ns oma työsopimus joten ei taida lomat ym juosta, en tiedä. Mutta tarkkaan kannattaa lukea miten toimii esim työterveys jne
- Anonyymi
Kuulostaa kusetukselle ja paperisodalta työkkärin kanssa ja yhteinen nimittäjä on ettet hyödy yhtään mitään vaan päinvastoin kaikki korvaukset tulee viiveellä ja byrokratian rattaat ovat hitaat sekä nettotulos on nollatasoa ja vaivat päälle niin ollaan miinuksella elibartisti maksaa.
Unohda koko pelletouhu. - Anonyymi
Kuulostaa oudolta että miksi haluttaisiin palkata tuntityön tekijä kun ilmoitetaan hakijalle että ei valittu kokopäiväisesti työsuhteeseen
- Anonyymi
Kuulostaa, että koko firma on huono. Jos osa tekee kokoaikaisena suoraan firman palkkalistoilla ja osa tuntitöitä vuokrafirman kautta, niin ei kuulosta kovin mukavalta työpaikalta olla töissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa, että koko firma on huono. Jos osa tekee kokoaikaisena suoraan firman palkkalistoilla ja osa tuntitöitä vuokrafirman kautta, niin ei kuulosta kovin mukavalta työpaikalta olla töissä.
Tai koko työpaikkailmoitus kokoaikaisesta työstä oli vain harhautus saada hyviä työntekijöitä tuntityöhön HR-firmalle.
- Anonyymi
Jokainen tienattu euro vähentää työttömyys etuutta 50 senttiä. Miinus työmatka kulut, miinus vero ja sotu-maksut palkasta.
Lisäksi joudut olemaan aina käytettävissä eli puhelu töihin voi tulla milloin vain. Jos jää vastaamatta, joku muu saa työn.
Palkka voi olla laskettu väärin, lisät puuttuu, ei ylityö korvauksia. Et voi asialle mitään. Työt voidaan sopia ja perua noin vain.
Jos tämä on se, mitä työltä odottaa, niin voi myös miettiä toisen kunnon työpaikan etsimistä ja ottamista rennosti siihen saakka. Jos on jo ollut lähellä saada työn, niin ehkä ensi kerralla sen saa.- Anonyymi
Ihan orjan hommia. Orjuus on tullut takaisin Suomeen.
- Anonyymi
Kuulostaa yrittämiseltä, ei työsuhteelta.
- Anonyymi
Tämähän on sitä Kokoomuksen julistamaa fantastista paikallista sopimista käytännössä!
- Anonyymi
Aloittaja tässä. Mielenkiintoista miten tästä kokopäiväisestä & määräaikaisesta työsuhteesta onkin tullut rekrytointi firman kautta tehtävä tuntityö.
"Moikka! Soitin äsken ja asiani koskee **** tehtävää rekrytointia. Sain yhteystietosi ****, koska hoidamme heille tämän rekrytoinnin. Millainen on tilanteesi tällä hetkellä? Kiinnostaisiko sinua lähteä tekemään heille tuntityötä?
Terv. *****
Rekrytointifirma"
Kovasti soittavat, laittavat tekstiviestiä & sähköpostia tästä rekrytointi firmasta. - Anonyymi
Vastaa että kiinnostaa kovasti tuntityö,jos takaatte kirjallisesti 40 tuntia viikossa.
- Anonyymi
Vuokrafirman kautta on yleensä eri etuudet kuin suoraan rekrytoiduilla. Yleensä jos on vuokrafirman kautta ja osoittautuu sopivaksi työntekijäksi pääsee kyllä firman suoraan työllistämäksi sitten kun firmalla on sellainen tilanne, että voi taas ottaa uuden työntekijän. Työpäivän aikana tuskin tulee ajateltua, onko vuokrafirman vai oma työntekijä, vaan kaikki on samaa työporukkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2271351Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341029Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89960
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848