KAKSOISMASSAVAUHTIPYÖRÄ. Todellinen älynväläys keksiä vauhtipyörä joka kuluu ja pitää uusia. Pahimmillaan tulee isot vauriot, kun vauhtipyörä särkyy kesken ajon.
EGR. Kuka helv..in idiootti keksi kierrättää pakokaasua auton imusarjaan?? Jokainen arvaa miten ajan kanssa käy, kun kaiken maailman noki ja paska pääsee tuonne. Jopa Euro 5 -kaksitahtimoottoreissakin on EGR ja kaksitahtisia mopoja rassanneet tietävät mitä mopon putkesta tulee pakokaasun lisäksi...
AD BLUE. Joka talvi tonnin remppa ainakin ja vikailmoitukset paukkuvat. Käytetty auto voi tuoda mukavan lisälaskun ja sakot, jos tätä on peukaloitu.
HIUKKASSUODATIN. Tämä viimeistään pilasi dieselin. Takuuvarmasti ongelmia luvassa. Nämä olivat niin paha ongelma, että hiukkassuodattimien poistamisesta tuli Suomessa ihan oma bisnes ja yrityksiä on useita. Sakkoja saa tästäkin, jos on peukaloitu.
AUTOMAATTIVAIHTEISTO. Miksi vaihteensiirto pitää toteuttaa herkästi särkyvällä mekanismilla, kun tervekätinen kuljettaja vaihtaa vaihteita niin kauan kuin saa autolla ajaa? Perinteinen automaattilaatikko lisää polttoaineenkulutusta, hintaa ja vähentää jälleenmyyntiarvoa. DSG-robottilaatikko vähentää polttoaineenkulutusta, mutta lisää rahanmenoa ihan järkyttävästi eikä kelpaa vaihdossa. Täysi susi!
HYBRIDIAUTO. Monimutkainen saasteenestojärjestelmillä varustetun polttomoottoriauton ja sähköauton tekniikka ja viat samassa paketissa. Pienelle akulle tulee paljon lataus- ja purkukertoja ajokilometreihin nähden ja edessä on kallis akun vaihto. Jos edes toinen systeemeistä vikaantuu, autolla ei voi ajaa.
POLTTOMOOTTORIAJAN VIIMEISET MOOTTORIT. Säätyvät venttiilinajoitukset, ahdinta, suorasuihkutusta, EGR, hiukkasuodatinta, katalysaattoreita ja antureita ja ties mitä sylinterin lepuutustoimintoja yms. Johtoa, putkea ja letkua niin paljon, että jokin paikka pettää varmasti. Pienikin remottin tarkoittaa valtavaa työaikaa.
HERKÄSTI SÄRKYVÄT TUULILASIT. Vielä 20 vuotta sitten osattiin tehdä tuulilaseja, jotka kestivät. Mihin katosi tämä taito? Nykyään tuulilaseja voi mennä useampikin vuodessa. Kallista touhua antureiden ja kameroiden kalibroinnin takia.
VALTAVAN KOKOISET RENKAAT. Lisää hintaa ja painoa renkaille ja vanteille. Perseestä nostella ja vie tilaa varastossa ja uusiminen maksaa maltaita. Valtavat pyöränkotelot vievät tilaa autosta. Kulutuspinta uutenakin ohut ja puhkeaa helposti.
Surkeimmat keksinnöt mitä autoissa on käytetty?
48
643
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikki nuo on ituhippien aikaansaannosta, katse vihreään päin.
- Anonyymi
Moottorien muutosten syy on päästöjen vähentäminen. Kestävyys ja luotettavuus heikkenevät olennaisesti.
- Anonyymi
DDR:ssä kehitettiin monia hienoja aatteita länsimaihin niitten talouden rapauttamiseksi. Vihreä aate oli yksi ase länsimaita vastaan ja se jatkaa menestyksellistä voittokulkuaan. Ja Putler nauraa!
- Anonyymi
"Vihreä aate oli yksi ase länsimaita vastaan ja se jatkaa menestyksellistä voittokulkuaan. Ja Putler nauraa!"'
Et näköjään tiedä mitään geopolitiikasta. Putlerin koko imperiumin talous perustuu fossiilisten myymiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vihreä aate oli yksi ase länsimaita vastaan ja se jatkaa menestyksellistä voittokulkuaan. Ja Putler nauraa!"'
Et näköjään tiedä mitään geopolitiikasta. Putlerin koko imperiumin talous perustuu fossiilisten myymiseen.Seuraava sosialistisvihreä hallinto nostaa bensan hinnan 3 euroon.
On vaikea köyhän liikkua maaseudulla, jossa ei ole sosialistista joukkokulljetusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vihreä aate oli yksi ase länsimaita vastaan ja se jatkaa menestyksellistä voittokulkuaan. Ja Putler nauraa!"'
Et näköjään tiedä mitään geopolitiikasta. Putlerin koko imperiumin talous perustuu fossiilisten myymiseen.Markkinatalousveijarit ostaa mielellään halpaa fossillista vaikka Putinilta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vihreä aate oli yksi ase länsimaita vastaan ja se jatkaa menestyksellistä voittokulkuaan. Ja Putler nauraa!"'
Et näköjään tiedä mitään geopolitiikasta. Putlerin koko imperiumin talous perustuu fossiilisten myymiseen.Väärin ymmärretty eli ei ollenkaan ymmärretty.
Putler nauraa länsimaitten perikatoa, joka johtuu niitten menosta DDR:ssä kehiteltyihin ansoihin.
Aatteleppa ite!
- Anonyymi
Diiselillä 20 vuotta /500 tkm. 3 autoa . Yhteensä 1 egr ja 1 fap yhteensä . Ad järjestelmää ei autoissani ole ollut . Eipä suurempia ongelmia ole ollut .
- Anonyymi
Nykyaikaisissa autoissa ei ole polttomoottoria. Jää vain herkästi särkyvät tuulilasit ja valtavat renkaat.
- Anonyymi
ja herkästi sekä peruuttamattomasti tuleen syttyvät akut.
- Anonyymi
ja samaan aikaan nämä ilmastokouhottajat lisäsi lentomatkoja ..ilmastokohuotus aiheutti sodan ukrainaan ,jossa nyt venäjä sekä usa hamuaa akkumineraali kaivoksia.
seuraavaksi ajetaan metsätalous alas ja työapaikkoja katoaa kymmeniä tuhansia tehtaissa ,samoiten maataloudesta, joissa osalla on metsätalous tukena . - Anonyymi
Turha, kallis ja vikaherkkä ajokortittomien poliitikkojen vaatima haittaelektroniikka.
- Anonyymi
Juuri näin.
- Anonyymi
Joo, laitetaan autoon tabletti, niin ei tarvitse valmistaa kojelautaa ja mittaristoa. Vain viihde-elektroniikka jätetään.
Että kun on sähköautossa, on kuin seksipuhelimessa... Ottaa vaihdekepin pois... Ottaa käsijarrun pois... Ottaa hengen pois... - Anonyymi
Tuulilasi kommenttiin. Valmistajat tekevät tarkoituksella heikkolaatuisia tuulilaseja, jotta kauppa kävisi. Markkinatalousporvari haluaa tässäkin omistajille enemmän tuottoa autoilijan kustannuksella. Eräänlaista sosialisointia tämäkin
- Anonyymi
Sähköautoissa kaikki korin ja sisustuksen osat on tehty mahdollisimman kevyistä ja ohuista materiaaleista painon säästämiseksi. Tulee ikävä vuosisadan alun autoja, jotka eivät menneet heti lunastukseen pienestäkin tönäisystä.
- Anonyymi
Vähänkään ikäännyttyään niin ohuet muovit menevät palasiksi jo kun katsoo niitä väärin.
- Anonyymi
Yksi turhin autovaruste: sumuvalot.
- Anonyymi
Kieltämättä täysin turha varuste, niiden tilalle voi sentään laittaa tulpat jos katsastusukko on sitä mieltä, että niissä on jotain vaihtamista edellyttävää vikaa.
Mutta nykyaikainen LED-valoumpio on sitten sellainen keksintö, jossa himmentynyt poltin johtaa vanhemman auton paalaamoon. Varsinkin jos on vähän harvinaisempi automalli, eikä kyseiseen kotteroon löydy tarvike-LED-valoumpiota. Alkuperäinen maksaa halpaankin autoon toista tuhatta euroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kieltämättä täysin turha varuste, niiden tilalle voi sentään laittaa tulpat jos katsastusukko on sitä mieltä, että niissä on jotain vaihtamista edellyttävää vikaa.
Mutta nykyaikainen LED-valoumpio on sitten sellainen keksintö, jossa himmentynyt poltin johtaa vanhemman auton paalaamoon. Varsinkin jos on vähän harvinaisempi automalli, eikä kyseiseen kotteroon löydy tarvike-LED-valoumpiota. Alkuperäinen maksaa halpaankin autoon toista tuhatta euroa."Alkuperäinen maksaa halpaankin autoon toista tuhatta euroa."
Historiassa on aina käynyt niin, että se kalliskin osa löytyy halvalla, viimeistään siinä vaiheessa kun autolla on ikää yli 10 vuotta.
Epäilen myös että jos toiminta on kannattavaa, joku paja alkaa noita korjaamaan.
- Anonyymi
Aloittajan listassa on vain hyviä keksintöjä jotka korjaa jonkinongelman tehokkaasti.
Aloittajan ehkä kannattaa huomata että tehtaat tekee sellaisia autoja mitä ostajat haluaa ostaa. Kyllä niitä ilman varusteitakin olevia autoja sa mutta niitä eikukaan halua. Niitä varusteettomia haluaa vain ne joilla ei ole varaa uuteen.
Valitus asiasta on siis täysin turhaa. Niille jotka ostaa uusia autoja, löytyy sellaisia mitä haluavat. Vanhojen ostajien mielipiteellä ei ole mitään merktiystä.- Anonyymi
Tässäpä esimerkki rasismista. Halventavasta toista ihmistä potkivasta ihmisoletetusta joka elää elämänsä sossutukien varassa. Sossupummi.
"Aloittajan listassa on vain hyviä keksintöjä jotka korjaa jonkinongelman tehokkaasti.
Aloittajan ehkä kannattaa huomata että tehtaat tekee sellaisia autoja mitä ostajat haluaa ostaa. Kyllä niitä ilman varusteitakin olevia autoja sa mutta niitä eikukaan halua. Niitä varusteettomia haluaa vain ne joilla ei ole varaa uuteen.
Valitus asiasta on siis täysin turhaa. Niille jotka ostaa uusia autoja, löytyy sellaisia mitä haluavat. Vanhojen ostajien mielipiteellä ei ole mitään merktiystä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässäpä esimerkki rasismista. Halventavasta toista ihmistä potkivasta ihmisoletetusta joka elää elämänsä sossutukien varassa. Sossupummi.
"Aloittajan listassa on vain hyviä keksintöjä jotka korjaa jonkinongelman tehokkaasti.
Aloittajan ehkä kannattaa huomata että tehtaat tekee sellaisia autoja mitä ostajat haluaa ostaa. Kyllä niitä ilman varusteitakin olevia autoja sa mutta niitä eikukaan halua. Niitä varusteettomia haluaa vain ne joilla ei ole varaa uuteen.
Valitus asiasta on siis täysin turhaa. Niille jotka ostaa uusia autoja, löytyy sellaisia mitä haluavat. Vanhojen ostajien mielipiteellä ei ole mitään merktiystä."Ei muuten löydy! Eikä se mene niin päin, että tehtaat valmistaa autoja, joita ostajat haluaa vaan niinpäin, että ostajien on pakko ostaa niitä autoje, joita eivät halua, koska mieluisia ei valmisteta. Tehtaat tekee autoja joillekin mielikuvitusolioille, ei autontarvitsijoille. Ja sitten itketään, kun ei tahdo kauppa käydä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässäpä esimerkki rasismista. Halventavasta toista ihmistä potkivasta ihmisoletetusta joka elää elämänsä sossutukien varassa. Sossupummi.
"Aloittajan listassa on vain hyviä keksintöjä jotka korjaa jonkinongelman tehokkaasti.
Aloittajan ehkä kannattaa huomata että tehtaat tekee sellaisia autoja mitä ostajat haluaa ostaa. Kyllä niitä ilman varusteitakin olevia autoja sa mutta niitä eikukaan halua. Niitä varusteettomia haluaa vain ne joilla ei ole varaa uuteen.
Valitus asiasta on siis täysin turhaa. Niille jotka ostaa uusia autoja, löytyy sellaisia mitä haluavat. Vanhojen ostajien mielipiteellä ei ole mitään merktiystä."Varmaan jokainen varuste on paikannut puutteen, jonkun mielessä ja tarpeessa. Mutta harva ostaja kaipaa puoliakaan niistä varusteista tai toiminnoista joita ilman autoa ei voi tilata.
Moni varuste tai toiminto on "kiva" niin kauan kuin se toimii, mutta pahimmassa tapauksessa toiminnon rikkoontuminen estää auton luvallisen käytön. Onko esimerkiksi nykyään "animoidut" suuntavilkut sellaiset, että niissä on myös aidosti vikasietotila? Eli jos animoitua vilkkua ohjaava piiri kärähtää, alkaako vilkku toimia pelkällä vilkkureleellä ilman animaatiota? Vai vaatiiko pajalla käynnin, jos se animoitu vilkku ei sittenkään tunnu välttämättömältä, vaan vain kivalta.
En tiedä paljonko tuollaisia vilkkuja hajoaa vuosittain, mutta kun autoissa on nykyään sähköisiä ominaisuuksia kymmeniä tai satoja, niin joku niistä tilastojen mukaan pettää joka tapauksessa aika tiheästi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuten löydy! Eikä se mene niin päin, että tehtaat valmistaa autoja, joita ostajat haluaa vaan niinpäin, että ostajien on pakko ostaa niitä autoje, joita eivät halua, koska mieluisia ei valmisteta. Tehtaat tekee autoja joillekin mielikuvitusolioille, ei autontarvitsijoille. Ja sitten itketään, kun ei tahdo kauppa käydä!
Autotehtaat voisivat ihan hyvin halutessaan valmistaa ns perusversio malleja. Esim ilman sähköisiä lasinnostimia, ilman ilmastointia, suurin osa sähköisistä valvonta-antureista pois, kaikenlainen piippaus tingel tangeli pois. Ilman keskuslukitustakin moni tulisi toimeen jne.
Tällaista autoa ei voida tehdä, koska hinta olisi liian alhainen tehtaalle, mutta olisi kuluttajalle sopivampi. Tehdään monimutkaisia valvonta ja automaatiosysteemejä autoon niin saadaan hinattua hintaa ylös. Autoilevassa kansassa on liikaa nippelivammaisia
- Anonyymi
Mittarivalon himmennintä en ole käyttänyt.
- Anonyymi
vanhassa autossa käytin kun ihmettelin ensin. miksi mittarivalot hohkaa niin mielettömän kirkkaalla. uudemmassa karvalakissa, himmennin edelleen löytyy, mutta vasta valikoita selaamalla kuten moni muukin toiminto. lieko sitten luotettavampi vai epäluotettavampi tuo kosketusnäytöltä säätely kuin nappulasta säätely. Periaatteessa aika tarpeeton varuste joka tapauksessa, mikäli ainoa kirkkaus olisi jostain säädyllisestä välimaastosta.
mutta sepä se ongelma on, että nämä aivan karvalakkimallitkin sisältävät uskomattoman määrän sähköisiä toimintoja, joiden vikaantumisriski kasvaa määrän mukana.
ja varsinaisesti asiakkaan eduksi tämä toimintojen lisääntyminen ei välttämättä ole. toimintojen vikaantuminen tulee vaikuttamaan autojen arvonalenemaan. ja mikäli vikaantuminen liittyy johonkin katsastusvarusteeseen, niin paalaustiheys tulee myös lisääntymään. eivät autotehtaat tietenkään mitään 30 vuotta kestäviä autoja ole koskaan tarkoittaneetkaan markkinoille, mutta nyt oletettava iän lyheneminen jonnekin 15-20 vuoden väliin tulee kohtelemaan arvonalenemaa rumasti. - Anonyymi
... enkä minä kaivannut!
- Anonyymi
ja lisää tekniikkaa on luvassa..piip,piip ,piip...
- Anonyymi
KYLLÄ! Aloittajan teksti on juuri oikeaa puhetta oikeista tapahtuvista asioista. On ollut itsellä 2 uutta autoa ja viimeinen uusi jonka ostan sillä siirryn eläkkeelle lähi aikoina. JA ei en ole ajanut hinnat alkaean auto merkeillä enkä ajakkaan vaan mieluisilla nelivetoisilla maanvaraa omaavilla autoilla.
Kironnut monet kerrat nyky lainsäädännön idiotismia. Pois kaikki katit yms ja vain insinööritaidolla tehtyä hyvää selkeää tekniikkaa niin autot toimii pisimpään ja puhtaasti vähemmällä polttoaineella. Sähkö? samaa suuntausta sielläkin idiotismi on valloillaan ja toisekseen se suurin ongelma on ja pysyy on sähkön varastointi se on se este järkevyydelle. Muutenhan sähkömoottori on hyvä mutt aei ol evaan sitä energiaa mukana riittävästi. Mutta olenkin talliin kerännyt selkeää V8 tekniikkaa kylläkin ruiskutekniikkaa säädettävyyden tähden. Niillä ajan eläkeellä sitten käyttöautomuodossa toki vähemmän kuin nyt työelämässä on liikuttava joten ei E85 kulut nouse liiaksi. On muuten hyvä polttoainen etanoli ja inho vihreitä vihervasemistoa kohtaan vaan kasvaa kun eivät E85 veroetua ja puhatutta arvosta ollenkaan. - Anonyymi
Itkevät vihreät lapset kirjoittaa negatiivisia kommentteja ja ovat aivopestyjä harahautuneita ihmisreppanoita. Ei ole oikeisiin vastuullisiin töihin tiellä istujista on nähty monet kerrat.
- Anonyymi
ja kaksinaamainen kuski, oikeistolainen tai vasemmistolainen aina kulloisenkin mutkan mukaan...
- Anonyymi
JAKOKETJU
Ei ole suunniteltu vaihdettavaksi ja siksi vaihtotyö on hirmuisen kallis operaatio. Pakko vaihtaa, koska jakoketjun venyminen siirtää ajoituksen ja vikavalo syttyy.
Jakohihna on parempi. Paras on öljykylpyinen jakohihna. Jos sitä ei riko väärällä öljyllä, öljykylpyinen jakohihnan vaihtoväli on 240 000 km tai 10 vuotta.- Anonyymi
hah...öljykylpy on huonoin..gooklaa esim puretc moottorit.
- Anonyymi
Aloittaja voisi hiukan ottaa selvää miksi noita ratkaisuja käytetään. kaksoimassavauhtipyörällekin on selkeä tarkoitus. Se että VAG on sen massatuotannon halpuuttanut ja sössinyt, ei tee siitä huonoa ratkaisua yleisesti.
- Anonyymi
Teoriassa hyvä ja tarpeellinen, mutta ala-arvoinen toteutus pilaa kaiken. Onko toteutuksen suunnitellut oikea insinööri vai mainsomies? Veikkaan jälkimmäistä...
- Anonyymi
Yksi huonoimmista tuli kuten yleensäkin VW:ltä. Comprex ahdin oli hieno idea mutta jälleen surkea toteutus mitä voi aina odottaa konsernilta.
- Anonyymi
Päästötestihuijaus. Sekin on VAG:n keksintö.
- Anonyymi
Euroopan neuvostoliitto on vihreydessään kieltänyt edullisten perusautomallien tuonnin eurooppaan. Täällä saa myydä vain autotehtaille ja - kaupoille tuottoisammat mallit joista jää suurin voitto sen helposti rikkoontuvan auton lyhyen käyttöajan aikana.
Kestäviä perusmalleja kyllä valmistetaan köyhiin maihin mutta täällä otetaan ostajilta rahat pois ylihintaisilla ja rikkoontuvilla tuotteilla.- Anonyymi
Kerrankin järkevä ja oikea kommentti!
- Anonyymi
Sikarinsytytin.
- Anonyymi
Yksi surkeimmista keksinnöistä on Girlingin rumpujarrut! Jarruremontti tehtävä AINA ennen katsastusta, jos meinaa saada puhtaat paperit. Tarvittaessa muulloinkin. Vesi pääsee AINA
pölysuojien ohi valurautaisen jarrusylinterin ja jarrumännän väliin jolloin ruoste jumiuttaa jarrun ja syövyttää sylinterin epätiiviiksi.
Sitten se Girlingin rumpujarrujen automaattisäätö. Sehän ei toimi edes mielikuvituksessa! Väärin mitoitettu säätövivun jousi tuskin edes koskettaa säätöä suorittamaan tarkoitettua säppipyörää. Säädön joutuu tekemään säppipyörästä itse joka kerta, kun jarrurummun joutuu käyttämään auki.
Ja kokemuksesta kirjoitan. Olen joutunut taistelemaan noitten Girlingien kanssa jo 62 vuotta ja alkaa totisesti jo riittämään! Vaan lienee halpa valmistaa ja sehän vastuuttomalle autotehtaalle riittääkin. Ja marmoritiskillä varaosakauppua käy!- Anonyymi
Tulee edesmennyt Citikkani mieleen. Siinä sama juttu, jarrut piti rakentaa uusiksi katsastusta varten. Siitä huolimatta meno kovissa jarrutuksissa oli mitä sattuu. Ihan tuuripelikä yrittikö auto kääntyä ojaan vain vastaantulijan keulaan.
- Anonyymi
toyota corollassa toimii hienosti...ei koskaan ongelmia rumpujarruissa..aknebo
- Anonyymi
Yksi surkea keksintö on panna käsijarruvaijerit taipumaan monta jyrkkää mutkaa. Ja päällystää vaijerit 0,1 millin muovilla. Siihen muoviin kun hiekka- tai lumisuihku osuu, niin rikkihän se menee alta aikayksikön. Ja suolavesi pääsee vaijerin panssarikuoren kierrosten väleihin hyvin arvattavin seurauksin.
Itse olen ostanut sopivaa muoviletkua, halkaissut sen ja pannut kärijarruvaijerin ympärille kulutussuojaksi. Nippusiteillä kiinni noin 10 cm välein. Työläs tehdä ilman nosturia tai huoltomonttua, mutta nostaa vaijerin iän moninkertaiseksi. Sitten kuitenkin se suolavesi pääsee vaijerin jyrkkien mutkien kohdilta ruostuttamaan ja eikun tee uusiksi sama taas kerran!- Anonyymi
ja peugeotin 307 nämä vaijerinpäät on käännetty vielä ylös jotta vesi oikein valuu alas vaijerinsisään.insinöörityötä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 551172
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1511141Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601075Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo82956Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu45874Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55818Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä54770Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54765KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin71711- 32692