Työeläke on ruhtinaalliset 45 €!
Jaa että mihin törsään? olueeseen.
Milloin juuri sinä ole ollut töissä?
Mulla tuosta aikaa jo yli 30 vuotta, nekin oli tukihommia kaupungilla, sätkän käärimistä lähinnä ja kahvia litroittain.
Viimeksi oon ollut töissä 1994 vuonna!
25
343
Vastaukset
- Anonyymi
1967 oli viimeinen vuosi jolloin olin "oikeissa", työehtosopimuksen säätelemissä töissä.
Saimaan kanavalla Soskuan sulku ja Venäjän puolella Juustilan vastaava.
En ole kiinnostunut eläkkeeni koostumuksesta vaan riittää kun se kattaa 81 vuotisen ukon arkiset tarpeet ja harvoin tapahtuvan irroittelun. - Anonyymi
Itse olen ulkomaalainen ja asunut Suomessa 19 vuotta ja työeläkkee 190 jeuroa. En ole ollut töissä 8-9vuoden enää terveys syistä.
- Anonyymi
Ei olut ole törsäystä. Kaalikeitto, auto ja kalastusvälineet ovat.
- Anonyymi
Yksi olut on kaksi kotlettia.
- Anonyymi
Ei suomes kannata töitä tehdä
- Anonyymi
Kuka työtä laistaa niin ei sen pidä syödäkkään.
- Anonyymi
Joka muita haukkuu sen ei syödä pidä, ei asua missään, ei puhua kelleen.
- Anonyymi
Haukkuminen on eri kuin asiasta kirjoittaminen niin eihän sille mitään voi jos ei kestä totuutta.Ruokansa eteen täytyy tehdä jotain.
- Anonyymi
Niin, se pitää kokata ensin ennenkuin syö. Kattaa pöytä. Siinä on paljon tekemistä, jos on isokin perhe.
- Anonyymi
Hau hau!!
- Anonyymi
Hau hau hau hau hau.
- Anonyymi
Oh hoh elikä keität makaronia kun köyhällä ei muuhun varaa.
- Anonyymi
Hän syö makaryyniä meillä taas riisiryyniä. Mitä teillä ? Sie varmaan kauraryyniä. Hyvä me.
- Anonyymi
Etkö pidä makaryynistä? Laitappa mausteita, ja ostan porsaan kyljyksiä ja teet perunamuusia, niin vvvvooooooi kun on hyvää. Salaattia ja piimää... niin voooi kun n hyvää. Kaupasta saa ruokaa, mene hakemaan.
Makaroonista ruokaa teen teen teen, sitten ulos kesään meen meen meen, makarooni on ruuista parhainta, sitä voi keittää jo aamu varhainta.
- Anonyymi
Oon ollut töissä kyllä ja pimeesti. Virallisesti olen ollut työtön 10 vuotta mutta pimeitä töitä on ollut joka vuonna melko hyvin. En minä kotona makaa vaan teen usein pihahommia kesällä vanhoille ihmisille jotka itse ei jaksa. Mulla on sellaisia vakituisia tuttuja jotka aina pyytää töihin kun heillä on omakotitalot jaa isot pihat niin kaikkea hommaa riittää.
- Anonyymi
Mutta ihan tavallinen pulliainen voi saada sitä työeläkettä yli 3000 €, jos
vain on muistanut olla töissä sen 40 vuotta. Käteen jää selvästi yli 2000 €,
mikä riittää mainiosti elämiseen, jos ei ole juoppo tai pelihimoinen. - Anonyymi
Eilen viimeksi ja tänäänkin pitäs jaksaa mennä tekemään paskaduunia 17.5 e tuntiliksalla. Oon vähän kade teille rotille mut näillä seteillä pitää mennä,työ"uraa" takana n 20 vuotta,eläkeelle ei taida päästä koskaan :D
- Anonyymi
No ei toi palkka nyt ihan paska ainakaan ole, ja vaikee uskoo varsinaiseksi paskaduuniksi mutta näähän onkin makuasioita. Paskaduunia sananmukaisesti joskus on vaikka maataloustyö jollain noin 10 tuntipalkalla, avustava työ sairaaloissa ja hoitolaitoksissa lähes samalla palkalla, vastentahtoinen matalapalkkainen osa-aikatyö jne.
lajijasuris - Anonyymi
Miten niin "paskaduuni" jos on tommonen palkka.
Mulla oli tuntiliksa 17,20 €/h kun pääsin eläkkeelle. Tosin siitä on jo 15 vuotta .
Mutta tehdyistä vuosista kertynyt eläke on ihan asiallinen, siis keskivertoa.
- Anonyymi
Jooh ja samat saa kertoa kelalle ja psykalle(joskäy)kun juttelee itekseen. Kelalla vaan on erikoista ettei oteta huomioon. Näinhän se menee.
- Anonyymi
Tuttu teki 90 luvulla mittakirvesmiehen töitä niin 100mk tunti mutta toi olikin hullua aikaa.
- Anonyymi
Olin myös rakennuksilla hommissa pääkaupunkiseudulla jo 80 luvulla niin tuntipalkka oli
130 mk!
Rahaa oli että taskut pursusivat..ja naisia.
Lähdin sitten merille myöhemmin ja sielläkin pursusi.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin myös rakennuksilla hommissa pääkaupunkiseudulla jo 80 luvulla niin tuntipalkka oli
130 mk!
Rahaa oli että taskut pursusivat..ja naisia.
Lähdin sitten merille myöhemmin ja sielläkin pursusi..Mahtaa olla jättieläke vai teitkö hommat pimeänä.
- Anonyymi
Kuninkaallista eliittiä.
Elelyä ilman työntekoa.
Duunarit elättää.
Ranskassa kehittivät giljotiinit tietynlaisille... - Anonyymi
Markkojen köyttö ja omat työni loppuivat samoihin aikoihin.
Ajelehdin työstä toiseen ja ansioni vaihtelivat sen mukaan. Pahimmassa tilanteessa, välttyäkseni työttömuudeltä, otin vastaan työn noin puolella palkalla edellisestä.
Numeroina ilmaisten. Kuukauden säännöllinen ansio tipahti 32000 markasta 15000 markkaan. Onneksi tuota kesti vain yhden vuoden.
Palkat olivat kiinteitä ilman työajan määritystä.
Hommat oli tehtävä menköön aikaa enemmän tai vähemmän.
Tuossa minipalkan paikassa oli sentään lomakorvaus määritetty.
Aikaisempien ohessa nuo molemmat ovat työeläkkeen laskentaperusteissa myös vieläkin pienempien palkkojen ohella.
Päätin itse puurtamisen ajankohdan kun katsoin talouden olevan turvattu vaatimattoman elämäni tarpeisiin.
Onnekseni minulla ei ole koskaan ollut tarvetta näyttää ulkopuolisille mitään millään aineellisilla symboleilla.
Nyt ikää hyvän matkaa yli 8-kymppiä.
Katselen toisella silmäällä tallennetta. Eilen oli eukon 77 vuotispäivä. Se on pehkuissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172443
- 441271
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70917Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää136859- 45841
- 59817
- 42786
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44765Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130694