Adventtikirkko otti pakolla kymmenykset palkastani.

Anonyymi-ap

Adventtikirkkoon voimakkaasti kytkeytyneen Hopeaniemen terveyskylpylän, joka sijaitsi Vihdin Nummelassa, entisenä työntekijänä kerron, että sielläkin oli tosiasiallinen kymmenyspakko.

Tiesin, kuten muutkin työntekijät, että oli alistuttava kymmenysten riistoon palkasta, jotta sai töitä. Kymmenykset leikattiin siten palkasta, että se leikkasi pysyvästi myös eläkettä.

Älkää, adventistit, viitsikö valehdella, että kymmenykset olisivat olleet vapaaehtoisia edes laitoksissanne.

En saanut luvattuja siunauksia sen enempi palkoistani pakko-otetuista kuin ”vapaaehtoisesti” maksamistani kymmenyksistä. Niukan elämän ja eläkkeen sain. Tajuamiseen meni aikansa.

Keisarilla ei ollut vaatteita, mutta kesti aikansa tajuta koko menettelyn röyhkeys ja tuotettu vahinko.

38

538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei Jumala siunannut edes Hopeaniemen kuntoparantolaa maallisella menestyksellä, vaikka pastorit ankarasti rukoilivat senkin puolesta.

• Anonyymi

Adventtikirkon tilannehan rukousten kuulemiselle on käskyistä tuttu; ´´Älä turhaan huutele Herra sinun Jumalaasi, ´Minä en sinua kuule, huutele avuksesi niitä jumalia , joita olet tehnyt itsellesi, auttakoot ne sinua hätäsi päivänä, minä en auta enkä kuule.´´ benedictus

• Anonyymi

Ei kannata katkeroitua. Kaikkea hyvää sinulle. Toivottavasti olet kuitenkin uskosi säilyttänyt.

• Anonyymi

Toivottavast aloittaja on kääntynyt kultista ja tullut uskoon. 1 kor 15:1-4.

• Anonyymi

katkeruus on väärintekijän osa, koska hän tekee sitä mikä on laissa kielletty benedictus

• Anonyymi

Elä helvetissä enää usko advarihupatusta.
        Irti vaan mahdollisimman nopeasti.
        Kannattaa etsiä Uskontojen uhrien sivustoilta mielenrauhaa. Siellä on monta entistä adventistit. Heillä vakuuttavaa kerrottavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elä helvetissä enää usko advarihupatusta.
        Irti vaan mahdollisimman nopeasti.
        Kannattaa etsiä Uskontojen uhrien sivustoilta mielenrauhaa. Siellä on monta entistä adventistit. Heillä vakuuttavaa kerrottavaa.

ai nytkö siellä on adventisteja... heheee.... riippuu missä sivulla kirjoittelet, niin sen kirkon jäsenet ovat uskontojen uhrien sivulla.

Onko siellä akkansa hakkaajien itkijöitä, entä torilla nuoret, kun puukonkanssa pitää turvata seluntansa jne. missä heitin uhripäivystys itkupaikkansa on?

• Anonyymi

Mitä töitä aloittaja teki ?

• Anonyymi

lämmitti kiuasta ja hikoili ala- lauteella

• Anonyymi

Kyseessähän on ollut veronkierto, koska jos eläkemaksut ovat olleet pienemmät, niin myös verot. On verovapaasti maksettu ne kymmenykset ja samalla maksettu vähemmän veroja. On rikottu esivaltaa vastaa ja oltu laittomuuden tekijöitä.

• Anonyymi

Ja adventtikirkko väittää, että kymmenykset ovat vapaaehtoisia?
      Puhuvat paskaa, kuten aina.

• Anonyymi

Adventtikirkko hyödyntää tehokkaasti omantunnonpakkoa kerätessään jäsenistöltään rahaa.

• Anonyymi

Ei ne ole vapaaehtoisia, sillä samalla annetaan ymmärtää, että niiden maksamattomuus olisi Jumalalta varastamista, vaikka alkukristillisyydessä kymmenyksiä ei kerätty satoihin vuosiin, kunnes katolinen kirkko aloitti kyseisen juutalaisen käytännön keskiajalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne ole vapaaehtoisia, sillä samalla annetaan ymmärtää, että niiden maksamattomuus olisi Jumalalta varastamista, vaikka alkukristillisyydessä kymmenyksiä ei kerätty satoihin vuosiin, kunnes katolinen kirkko aloitti kyseisen juutalaisen käytännön keskiajalla.

Sen kun muistaa, että Jumala on ihmismielen luomus.
        Sellaiselta Jumalalta sietääkin ottaa omansa pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet oikeassa. Jumalan nimissä tehtyjä vedätyksiä pitäisi tutkia petos- ja kiskontarikoksina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventtikirkko hyödyntää tehokkaasti omantunnonpakkoa kerätessään jäsenistöltään rahaa.

kumma- kun tuossa porukkaa kuuluu erinäisiin liittoihin, sydän - nivel- jne. jne. jne. niin joka vuosi maksavat jäsenistölle rahaa.... on se kumma -- eikös vain. sinulle se kumma on joka asias, persepaperin suhteenkin pyyhit paperiin, mikä pitää ostaa... kumma . kumma.
        teille se kumma on joka-asia.

ryyppyporukkakin kuusenalla, ryyppää kavereittensa eläkettä vuoronperään.
        rahaa siihen menee eläkkeet. mutta viina virtaa- vuoronpeäisen eläkepotin alkonjäsenrekisterin ketunjuomaan.
        kunnes, rahat on loppu.... ei siinä omantunnon pakkoa ole, sinne vaan, raha riittää eikä tarvii itkeskellä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

leskivaimokin antoi viimeisensä- elämisensä..... se kehotettiin kertomaan vaikka sapatistein kokouksissa.

Nämä tyhjäpäät- jotka vikisevät toisten rahojen ääressä, he eivät anna, kuin liiastaan sen vipatun vitosen verran..

https://www.youtube.com/watch?v=B-euyfvYcAc

• Anonyymi

Toisaalta vaikutus eläkkeen on minimaallinen. Suurempi vaikutus on ollut sillä miten suuri palkka yleensä on ollut kun sillä miten siitä kerätty eläkemaksuja. Mikä on huijaus omalla tavallaan kuten kymmenykset. Ei ihminen koskaan saa takaisin niitä rahoja mitä maksaa palkastaan eläkemaksuja, vaan eläkeyhtiöt sijoittavat ne ja voivat niillä paksusti. Eläkkeet maksetaan valtion kassasta. Miksi muuten selitetään että tulevat sukupolvet maksavat meidän eläkkeet. Nehän pitäisi maksaa niistä eläkemaksuista mitä on kerätty, eikä tulevien sukupolvien pitäisi itseään niillä vaivata.

Mutta aina kun rahasta on kyse, aina löytyy halu huijaamiseen.

• Anonyymi

Valehtelet.

• Anonyymi

Itse valehtelet. Minäkin olin Hopeaniemen kuntoparantolassa 90-luvulla töissä. Siellä oli tuollainen käytäntö, jota en uskaltanut lähteä kyseenalaistamaan töiden turvaamiseksi.

Kysyttiin heti aluksi, otetaanko palkasta jo päältä kymmenykset. Ymmärsin, ettei kannata heittäytyä hankalaksi. Olin kirkon kastettu jäsen.

• Anonyymi

Eläkkeen määrään kymmenyksien pidättämisellä bruttosummasta ei ole juurikaan mitään käytännön vaikutusta. Jos palkka on pieni, jää eläke joka tapauksessa pieneksi ja kansaneläke tulee avuksi. Jos taasen palkka on ollut ruhtinaallinen, tulee sitä eläkettä hyvin riippumatta kymmenysten keräämisestä.

Vääryys ei ole siinä, vaan siinä että kyseessä on veropetos. Myös valtiolta on jäänyt veroja siten saamatta ja ne pitäisi nyt jälkikäteen tilittää, koska on varatettu esivallalta se mikä esivallalle kuuluu.

On oltu laittomuuden tekijöitä ja taasen on käräjille menon paikka.

• Anonyymi

Olin joskus 90-luvun alkupuoliskolla kirkon palveluksessa, en kylläkään Hopeaniemessä. Talousjohtaja näytti kaavaketta, jolla voi jättää osan palkasta nostamatta. Hän selitti käytännön perustuvan verottajalta saatuun ohjeeseen, jonka mukaan nostamatta jätetystä palkasta ei tarvitse veroja maksaa. En kuitenaan pysty itse määräämään, että ne käytettäisiin kymmenyksiin, vaan rahat jäisivät kirkon hyväksi, ja kirkko päättää niiden käytöstä. Voisin tietenkin pitää niitä kymmenyksinä. Sitten hän jatkoi, että hänen mielestään minun ei kannata näin tehdä, koska palkan nostamatta jättäminen pienentäisi eläkettäni. Voisin aivan hyvin hoitaa kymmenykseni itse. Siinä vaiheessa kuitenkin ajattelin eläkkeen olevan niin kaukana tulevaisuudessa, että pieni verosäästö tuntui paremmalta kuin vähän suurempi eläke. Täytin paperin.

Sitten siirryin muualle töihin, mutta viitisentoista vuotta myöhemmin, minulle taas tarjottiin kirkon töitä. Otin työn vastaan, kysyin kymmenyksistä ja talousjohtaja sanoi, että vanha käytäntö on verottajan uusien ohjeiden myötä lopetettu. Hän totesi, että voin kyllä täyttää kaavakkeen, jolla verojen jälkeen saamastani nettopalkasta otetaan kymmenykset, tai voin hoitaa ne itse. Parina vuonna annoin kymmenykset suoraan, sitten unohdin täyttää kaavakkeen ja hoidin ne itse, ja taisivat ne joskus jäädä hoitamattakin, eikä kukaan perään kysellyt. Eli sellaista pakkoa minun kohdallani.

En kuitenkaan kiistä aloittajan kokemusta, olihan Hopeaniemessä eri faraot kuin minulla. Totean vain, ettei yhtä kokemusta kannata yleistää koko kirkkoon. Ehkä Hopeaniemeläistenkin kohdalla asiassa olisi ollut muita vaihtoehtoja kuin pakko, jos joku olisi kysellyt niiden perään tai selvittänyt miten kirkon muut yksiköt toimivat.

Nyt olen eläkkeellä, eivätkä ne kirkolle annetut pennoset harmita yhtään. Päinvastoin.

• Anonyymi

Jos olisit tiennyt falloskohusta, niin olisit halunnut maksetut rahat takaisin.

Ellei olisi siihen itse myös syyllistynyt.

• Anonyymi

Ei sellaista kohua olekaan. Nimeä asiat oikein.

• Anonyymi

Jos kymmenyksillä ostettu muovailuvahaa, niin eivät ole menneet oikeaan tarkoitukseen.

Joskaan mitään kymmenyslakia ei ole olemassakaan, kuten ei mitään muutakaan lakia, vaan pitää vaeltaa Herran Hengessä eikä laittomuuden hengessä.

• Anonyymi

Mihin lienee menneet nämä rahat, kymmenykset...?

• Anonyymi

Lahkot ovat aina olleet kovia rahastamaan ja raha on yleensä mennyt johdon hulppeaan eläämiseen.

• Anonyymi

Kuulin adventtikirkossa vielä käyvältä ystävältäni, että entistä enemmän raha esillä saarnoissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulin adventtikirkossa vielä käyvältä ystävältäni, että entistä enemmän raha esillä saarnoissa.

Jokin heitä huolettaa.

• Anonyymi

Kyllä minulta kysyttiin Finn-nutanalla työskennellessäni, että otetaanko kymmenykset palkasta vaiko eikö. En halunnut että otetaan, joten ei otettu.

• Anonyymi

Ainakaan täällä meillä päin ei kuule puheita rahasta.

• Yleisesti.Kristuksessa Jeesuksessa ei ole kymmenys lakia eikä koskaan ole edes mainittu raamatussa.
      Sitten voitte itse miettiä, miksi olette jossain lahkoissa.
      Jumala armahda.

• Anonyymi

Adventtikirkon on rahastettava nöyriä seurakuntalaisiaan entistä innokkaammin, kun maksajat ovat käymässä vähiin.

• Anonyymi

Kyseessähän oli / on rikollinen toiminta.

Toisaalta: itse vapaaehtoisesti olit valinnut adventismin ja suostuit tuohon.

• Anonyymi

Raha se adventtikirkkoa pyörittää? Muuten toimintansa lässähtäisi?

• Olemme ERILAISIA. Pyhä Jäännös. Syömme nakkoja ja väännämme puhtaita kakkoja.💩
      - Puhtaat ulosteet puhtaat ajatukset. SDA Dr. Kellogg -

• Anonyymi

Ei uskomiseen tarvita mitään joulukirkkoja. Voit uskoa vaikka yksin.

• Anonyymi

etkös vapaehtoisesti mennyt töihin sinne Hopeaniemeen ja palkkapuolen kymmenys oli toimenkuvan toteutuksen mukainen.
      Eli mitä vingut ja valitat..??? Olisit lähtenyt pois, niin homma olisi ollut kunnossa.

Elämä katsos on aina vapaehtoinen- valtiolla en saanut edes vapaalla ryypätä, kun ja koska jos siitä paloi, joutui mittapaikalle viranomaisen kirjaan, se olisi ollut lopputili.

Mutta leipä oli tarpeen 38- vuotta raittiina, ja kas, ei se pahalta tuntunut, koska terveys oli avainsana ja muualla tuttuja kuoli viinaan.

Siis- elämä ja palkka oli avain ... Olisinhan minä voinut mennä muualle töihin, vaikka ensolle ja perjantaipullo olisi ollut se paratiisijuoma...

Siis älkäämme tyhjänpäiväisestä viittikö itkeä ja valittaa.,.

serkkupoika on ryypännyt niin, että tuossa velimiehenkanssa haasteltiin, mökki menee alta.... koijarit vie- kun viina maistuu.... sekin on otettava huomioon..

Eli vali- vali vali... on tyhjäpäiväistä itkemistä.......

Olisit valinnut toisit, niin ei itkettäisi sua niin kovasti...

Otanko osaa..... nyyyyyyyh nyyyyyh---- helpottiko

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      28
      5380
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      160
      1804
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      155
      1476
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1304
    5. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      23
      1154
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1114
    7. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      71
      1048
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      210
      1023
    9. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      38
      865
    10. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      35
      858
    Aihe