Voi kamalaa

Anonyymi-ap

Katsoin juuri nyt aamulla televiisorista, miten pilattiin kaurapuuroannokset ja kaikenlaisilla makeuksilla.
Marjat ja hedelmät ok.
Ja nämä pilasi kotitalousopettaja?
Sokeria, sokeria?
Vilma

26

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä syön aina maidon kanssa

    • Anonyymi

      Kaurapuuro on hyvää

      • Anonyymi

        Lapsena en tykännyt yhtään.
        Pyörittelin ja kaunis sain juuri ja juuri nieltyä.
        Nykyisin pidän sitä hyvänä osana aamuateriaa.
        Vilma
        Miten mulla on sellainen mielikuva, ettei kaurapuuron kanssa pitäisi maitoa juoda?
        Vie raudan hiutaleista?


    • Anonyymi

      Laitan banaania, mustikoita, vadelmia, pienen voinokareen tai muserran näkkäriä joukkoon.
      Tai pelkästään jotain näistä.
      Mutta näinä päivinä, kun pyörähdin marketeissa, näin että terveelliset marjat ovat sikakalliita ja tarkoitettu kait vain katseluun.
      1 marja maksaa jo kymmeniä senttejä.
      Liiterin mansikat olivat littaantuneen näköisiä eikä missään nimessä 1. luokkaa.
      Vilma
      Kauppiaat ovat kiskureita!

    • Anonyymi

      Totta ei kaurapuuro tarvi muuta kuin kauramaitoa ja jos haluaa joskus harvoin niin ripotella kaurapuuron päälle kaura leseitä niin hyvvöö että ja siihen iso lasi kauramaitoo ja kunnon viipale kauraleipää niin jaksaa koko päivän

      • Anonyymi

        En ole maistanut kauramaitoa, joten en ole päässyt sen makuun.
        Unohdin rusinat, joita vaihtoehtoisesti laitan puuron päälle.
        Ai niin ja omenasoseen.
        Onhan näissä kahdessakin sokeria, muttei tarvitse paljoa laittaa, vain mauksi.
        Vilma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole maistanut kauramaitoa, joten en ole päässyt sen makuun.
        Unohdin rusinat, joita vaihtoehtoisesti laitan puuron päälle.
        Ai niin ja omenasoseen.
        Onhan näissä kahdessakin sokeria, muttei tarvitse paljoa laittaa, vain mauksi.
        Vilma

        Olin ihmetellyt sitä, miksi nykyisin kaikki käyttävät kauramaitoa. Se on ilmeisesti lehtijutun mukaan tosi noloa ja edistymätöntä käyttää oikeaa maitoa.

        Se näyttää kuitenkin lievän vihertävältä ja tuntuu limaiselta, niin etten voi käyttää sitä!

        Maito on edelleen kalkinvalkeaa, eikä limoita limakalvoja, joten en voi vaihda sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin ihmetellyt sitä, miksi nykyisin kaikki käyttävät kauramaitoa. Se on ilmeisesti lehtijutun mukaan tosi noloa ja edistymätöntä käyttää oikeaa maitoa.

        Se näyttää kuitenkin lievän vihertävältä ja tuntuu limaiselta, niin etten voi käyttää sitä!

        Maito on edelleen kalkinvalkeaa, eikä limoita limakalvoja, joten en voi vaihda sitä.

        Se voi olla vaihtoehto lakoosi-intolerantikoille ja meitähän on melkoinen prosentti.
        Joidenkin elimistö ei kestä maitia.
        On lisäksi olemassa maitoallergiaa, mikä näkyy ihossa.
        Käytän laktoosittomia maitotuotteita, vaikka ne ovat hintavampia.
        Vilma


    • Mä laitan kaurapuuroon omenahilloo, opin sen ruotsissa. Lapsuudessahan siihen laitettiin aina voisilmä. Ja maito juodaan sitten erikseen puuron kanssa. Kuulemma siinä jotain happoo.

      Mä en noita kotitalousopettajia aikanaan ymmärtänny. Muakin uhkas jälki istunnolla jos en syö tarpeeksi. No on ne ajat varmaan muuttunu, mutta muutenkaan en ymmärrä miksi ruoanlaittoa pitää opetella koulussa, kun sitä voi tehdä myös kotona. No ei tota ainetta ollu onneks kun yksi vuosi.

      • Anonyymi

        Minäkin opin omenasoseen kesätyössä Ruotsissa.
        Vilma
        No. Oliko kotitalousopettaja syönyt tarpeeksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin opin omenasoseen kesätyössä Ruotsissa.
        Vilma
        No. Oliko kotitalousopettaja syönyt tarpeeksi?

        Meillä oiskin Ruotsista paljon opittavaa. Vähän turhaa ennakkoluuloja meille aiheutettu. Se on oikeesti hieno paikka. Tietenkin aikoinaan poliitikot kopioi liikaa asioita sellaisenaan, jotka ei sitten meille täysin sopinut. Ja nykyäänkin korttimaksua meille tuputetaan, kun onhan ruotsissa joi käteisestä lähes luovuttu. että järki kaikessa pitäs mukana. Mielellään ottais sieltä sen keskustelukulttuurin, arkkitehtuurin ja tietenkin monet ruokaan liittyvät. Ei tietenkään hapansilakkaa.

        Joo, mun aikaan syöminen oli monellekin opettajalle pakkomielle, oli vielä suurimmaksi osaksi kansakoulun tai kansalaiskoulunopettajia he. Kai se oli pula aika vielä mielissä.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Meillä oiskin Ruotsista paljon opittavaa. Vähän turhaa ennakkoluuloja meille aiheutettu. Se on oikeesti hieno paikka. Tietenkin aikoinaan poliitikot kopioi liikaa asioita sellaisenaan, jotka ei sitten meille täysin sopinut. Ja nykyäänkin korttimaksua meille tuputetaan, kun onhan ruotsissa joi käteisestä lähes luovuttu. että järki kaikessa pitäs mukana. Mielellään ottais sieltä sen keskustelukulttuurin, arkkitehtuurin ja tietenkin monet ruokaan liittyvät. Ei tietenkään hapansilakkaa.

        Joo, mun aikaan syöminen oli monellekin opettajalle pakkomielle, oli vielä suurimmaksi osaksi kansakoulun tai kansalaiskoulunopettajia he. Kai se oli pula aika vielä mielissä.

        Sikäläiset ovat aina jotenkin tyylikkäämpiä ja tietoisempia itsestään.
        Välittyy Mellossakin.
        Vilma
        Kylläpä sitä tuputusta on ollut ja tainnut itsekin sortua, varsinkin matkalla, kun hirvittää ettei oikein mikään maistu lapselle silloin, kun kaikki muut syövät.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Meillä oiskin Ruotsista paljon opittavaa. Vähän turhaa ennakkoluuloja meille aiheutettu. Se on oikeesti hieno paikka. Tietenkin aikoinaan poliitikot kopioi liikaa asioita sellaisenaan, jotka ei sitten meille täysin sopinut. Ja nykyäänkin korttimaksua meille tuputetaan, kun onhan ruotsissa joi käteisestä lähes luovuttu. että järki kaikessa pitäs mukana. Mielellään ottais sieltä sen keskustelukulttuurin, arkkitehtuurin ja tietenkin monet ruokaan liittyvät. Ei tietenkään hapansilakkaa.

        Joo, mun aikaan syöminen oli monellekin opettajalle pakkomielle, oli vielä suurimmaksi osaksi kansakoulun tai kansalaiskoulunopettajia he. Kai se oli pula aika vielä mielissä.

        Aivan, myös diabetesoppeja kannattaisi tuoda Ruotsista Suomeen.

        Korttimaksu on niitä harvoja keinoja vähentää laittomuuksia.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Ei suolaa, eikä sokeria. Joskus jäisiä vadelmia tai voisilmä.

      • Anonyymi

        Vadelmat on hyviä monessa. Maksavat rutosti nyt.
        Pitäisi ostaa varmaan eri puskia, mistä saisi satoa.
        Karviainen ei ole oikein pakkasmarja. Menee lötkyksi kuten mansikka.
        Vilma


    • Itse tykkään laittaa kaurapuuroon mustikoita tai omenaa, tai voinokareen ja vadelmahilloa. Omenan kanssa voin laittaa maapähkinävoita. Sokeri puuroon on ihan nounou, täysin tarpeetonta. Jotain kaura-/mantelimaitoa voin laittaa, jos puurosta tulee vahingossa liian tönkköä.

      • Anonyymi

        Olen joskus raastanut omenaa kaurapuution päälle, joten voisi varmaan ripotella vähän kaneliakin. Vähän erilaista. Vaniljakastike tekisi kenties annoksesta jälkiruuan.
        Vilma
        On puuro muuten aika tökötiä, jos kuivuu ja kovettuu kattilaan. Heti vettä pataan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen joskus raastanut omenaa kaurapuution päälle, joten voisi varmaan ripotella vähän kaneliakin. Vähän erilaista. Vaniljakastike tekisi kenties annoksesta jälkiruuan.
        Vilma
        On puuro muuten aika tökötiä, jos kuivuu ja kovettuu kattilaan. Heti vettä pataan.

        Teen puuron mikrossa ja joskus hieman väärillä mittasuhteilla. En tiedä miksi. Kai jotenkin ajatuksissani. Niin silloin siitä tulee tönkköä. Samoin jos sitä ”keittää” liian kauan siellä mikrossa.


      • Anonyymi

        Laitan puurooni oliiviöljysilmän... korvaa voisilmän terveellisemmin.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Aamupuuron sekaan voi laittaa vaikka mitä. Ihan vain miltä itsestä tuntuu. On aivan turha sanoa kenellekkään, ettet saa laittaa sitä ja sitä. Sun pitää tehdä kuten minäkin.
      Sellainen "neuvominen" nyt vain on hölmöä.

      >simiti<

      • Anonyymi

        Tässä nyt aloitukseni idea siinä, että neuvotaan sokeroimaan puuro jotenkin tuntemattomaksi.
        Elintapamuutoksistakkn puhutaan.
        Mitens diabetes.
        Ei kaikki neuvominen ole hölmöä.
        Ihmisten käytännöistä voin hyvinkin saada vaikutteita ja voi kokeilla muuta.
        Vilma


      • Anonyymi

        Terveellisyyden neuvominen ei ole hölmöä, vaan erittäin tarpeellista. Suomessa puoli miljoonaa sairastaan diabetestestä.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Viikonlopulla maistatettiin lapsukaisilla tulevia jäätelöitä, mitä lanseerataan kesäksi.
      On ollut aikoja, jolloin lapsia ei saanut käyttää mainoksia ja ehkä kohdistaminenkin varovaisempaan.
      Vilma
      Lapsista. Ainut ohjelma, missä ei kiroilla, taitaa olla koti koiralle.

    • Anonyymi

      Telkkarin ruokaohjelmissa muutenkin tehdään epäterveysruokia, yleensä voita ja kermaa joka ruokaan.

      Puuroon voi laittaa marjoja, hillosilmän - sokeria ei tarvitse. Tosin pieni ripaus sokeria tuskin haittaa.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Jännää, että täältä on poistettu 10 kommenttia.
      Miten kommentit terveellisestä aamupalasta ja ylipäätään ruokailun osalta olla jotenkin julkaisukelvottomia.
      Aamutelevisiossa oli aika pätevä viljelijä, joka viittasi keskusliikkeiden saneluun tuotteiden ostohinnoissa.
      Vilma
      Mietin, miten ihmeessä pienituloiset pärjäävät. Ei ihan puurolla ja kalliilla leivällä elä.

    • Anonyymi

      Nyt aikuisena osaa arvostaa tosiaan jo kaurapuuroa voisilmän kera ja sillä on hyvä aloittaa päivänsä, tullut melkein ihan jokapäiväinen tapa. En tiiä tekeekö hyvää mutta tuskinpa haittaa ainakaan on.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe