Täyssähköauton energiatehokkuusanalyysi

Anonyymi-ap

17

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Analysoitiinko tässä sitä energiahävikkiä, mikä tapahtuu 500 kilon akunmötikän liikuttelussa?

      • Anonyymi

        Pyydä lukutaitoista henkilöä lisäämään siihen tavuviivat, niin ehkä saat tavattua sitä sen verran, että ymmärrät mistä siinä on kyse.
        Tai ehkä on sittenkin parempi, että se lukutaitoinen yrittää selittää tuon sinulle.
        Jos jo tänään aloitatte, niin ehkä jo viikon kuluttua saatat ymmärtää mitä energiatehokkuusanalyysi tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyydä lukutaitoista henkilöä lisäämään siihen tavuviivat, niin ehkä saat tavattua sitä sen verran, että ymmärrät mistä siinä on kyse.
        Tai ehkä on sittenkin parempi, että se lukutaitoinen yrittää selittää tuon sinulle.
        Jos jo tänään aloitatte, niin ehkä jo viikon kuluttua saatat ymmärtää mitä energiatehokkuusanalyysi tarkoittaa.

        Ei sitä tavallinen polttisääliö ymmärrä. Toyotauskovainen vielä vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä tavallinen polttisääliö ymmärrä. Toyotauskovainen vielä vähemmän.

        Suurinta osaa perusautoilijoista ei kiinnosta lukea kymmeniä sivuja teknistä höttöä, töpselinörttejä aihe toki saattaa enemmän kiinnostaa. Jos tekstissä ei oteta mitenkään kantaa siihen, kuinka järkevää on liikutella puolen tonnin möykkyä kun huomioi miten "paljon" energiaa se sisältää, niin se on selkeä laiminlyönti ja tekee kirjoituksesta puolueellisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurinta osaa perusautoilijoista ei kiinnosta lukea kymmeniä sivuja teknistä höttöä, töpselinörttejä aihe toki saattaa enemmän kiinnostaa. Jos tekstissä ei oteta mitenkään kantaa siihen, kuinka järkevää on liikutella puolen tonnin möykkyä kun huomioi miten "paljon" energiaa se sisältää, niin se on selkeä laiminlyönti ja tekee kirjoituksesta puolueellisen.

        Juuri kaltaistesi ihmisten takia tarralenkkareita tehdään myös aikuisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurinta osaa perusautoilijoista ei kiinnosta lukea kymmeniä sivuja teknistä höttöä, töpselinörttejä aihe toki saattaa enemmän kiinnostaa. Jos tekstissä ei oteta mitenkään kantaa siihen, kuinka järkevää on liikutella puolen tonnin möykkyä kun huomioi miten "paljon" energiaa se sisältää, niin se on selkeä laiminlyönti ja tekee kirjoituksesta puolueellisen.

        Kovin se V Eskolan apukoulun 2. lta peräisin oleva artikkeli 3500 kiloa painavasta nimen omaan sähköautosta ja 55 kiloisesta kuljettajasta jotenkin energiahyötysuhteeksi väänsi. Sillä ei ole energiahyötysuhteen kanssa mitään tekemistä. Persuautoilijaa Eskolan luokkatoveria kovasti silloin kiinnosti, vaikka silloinkaan ei asiasta mitään ymmärtänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin se V Eskolan apukoulun 2. lta peräisin oleva artikkeli 3500 kiloa painavasta nimen omaan sähköautosta ja 55 kiloisesta kuljettajasta jotenkin energiahyötysuhteeksi väänsi. Sillä ei ole energiahyötysuhteen kanssa mitään tekemistä. Persuautoilijaa Eskolan luokkatoveria kovasti silloin kiinnosti, vaikka silloinkaan ei asiasta mitään ymmärtänyt.

        Meillä on hallituskin, joka väittää 0,6 prosentin taantumaa talouskasvuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurinta osaa perusautoilijoista ei kiinnosta lukea kymmeniä sivuja teknistä höttöä, töpselinörttejä aihe toki saattaa enemmän kiinnostaa. Jos tekstissä ei oteta mitenkään kantaa siihen, kuinka järkevää on liikutella puolen tonnin möykkyä kun huomioi miten "paljon" energiaa se sisältää, niin se on selkeä laiminlyönti ja tekee kirjoituksesta puolueellisen.

        Kuinka järkevää on liikutella painavaa polttomoottoria ja vaihteistoa, kun polttomoottorin hyötysuhde on surkea alle 20 %?


        No ihan tyhmää hommaahan se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka järkevää on liikutella painavaa polttomoottoria ja vaihteistoa, kun polttomoottorin hyötysuhde on surkea alle 20 %?


        No ihan tyhmää hommaahan se on.

        Hyötysuhde itsessään on täysin merkityksetön paskatieto, jolla voi pyyhkäistä persettä. Kukaan autoa ostava ei tuosta ole kiinnostunut, ei edes sähköautoilijat.

        Lisäksi jos ajatellaan energian kulutusta per henkilö niin järkevämpää olisi kulkea julkisilla. Tai sitten sähköfillarilla. Sähköauto kuluttaa kymmeniä kertoja enemmän energiaa kuin sähköfillari.


    • Anonyymi

      Sähkön hinta nousee 3 x KALLIIMMAKSI MEN EE PIAN EDUT VITUIKSI

      • Anonyymi

        Ei se mihinkään nouse. Sähkö maksaa saman kuin kotitalussähkökin.
        Täytyykin ladata taas auto viikon ajojen jälkeen ensi yönä. Sähköin hinta on taas pyöreät 0,00 senttiä/ kWh. Maksaa siis vain siirron ja verot. Ensi viikko ajetaan taas halvalla, melkein ilmaiseksi.


    • Anonyymi

      Entä sitten? Polttiskuskina ymmärrän että tuokin hyötysuhde on hyvä. Oleellista on kokonaiskustannus ja tietenkin kuinka pitkälle yhdellä latingilla pääsee. Jos pienempi kertasuorite riittää niin se on siinä.

    • Anonyymi

      Yksinkertaisille persuautoilijoille. Volvo teki energiatehokkuusvertailun tähän tehokkuusväitteeseen liittyen. Otettiin 2 vastaavaa mallia, diesel tankattiin täyteen ja ev 100% ajoivat 250 kilometriä normaaliliikenteessä normaalinopeuksia

      • Anonyymi

        Dieselpolttoainetta meni 13,5l. 13,5x12kwh/l =162kwh
        Dsl generaattori kulutti 10,5 litraa= 120 kwh. Sähköllä ladatessa häviöineen 23kwhx2,5=57kwh. Sisältää sen500kilon akun liikuttamisen. Sähköauton energiatehokkuun on 3 kertainen, väittää Eskola ja muut apukoulun Einsteinit mitä hyvänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselpolttoainetta meni 13,5l. 13,5x12kwh/l =162kwh
        Dsl generaattori kulutti 10,5 litraa= 120 kwh. Sähköllä ladatessa häviöineen 23kwhx2,5=57kwh. Sisältää sen500kilon akun liikuttamisen. Sähköauton energiatehokkuun on 3 kertainen, väittää Eskola ja muut apukoulun Einsteinit mitä hyvänsä.

        85 kiloa painavan polttisääliön kuljettaminen kuluttaa 6 litraa 100km. Ei tuokaan mikään pieni määrä ole varsinkin, kun hyötykuorma on lähinnä kuollutta painoa ja yläpää on tyhjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        85 kiloa painavan polttisääliön kuljettaminen kuluttaa 6 litraa 100km. Ei tuokaan mikään pieni määrä ole varsinkin, kun hyötykuorma on lähinnä kuollutta painoa ja yläpää on tyhjä.

        Juu, siksi yksin ajavan ihmisen ei yleensä kannata kulkea millään autolla vaan mieluummin julkisilla tai sähköfillarilla.


    • Anonyymi

      Sähköautossa on tosiaan huono hyötysuhde.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      119
      7636
    2. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7335
    3. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5334
    4. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4915
    5. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      243
      4403
    6. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4395
    7. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4376
    8. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      4058
    9. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      59
      3173
    10. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48
      2616
    Aihe