Sähköautoista, kulutuksista ja rangeista keskustellessa yksi erittäin keskeinen asia jää monasti täysin taka-alalle ja se on tapa säilyttää autoa silloin kun sillä ei ajeta. Valtaosalla sähköautoilijoista on kotilatausmahdollisuus ja näin myös autotalli, jolloin auto ei seiso kylmässä yön yli. Ero on kuin yöllä ja päivällä kulutuksessa, lähteekö tallista vai pihasta aamulla liikenteeseen ja tämä vaikuttaa myös akun elinikään. Ero muutaman kymmenen kilometrin matkalla voi olla jopa -10kWh/100km lämpimän auton eduksi, ulkolämpötilasta riippuen. Akku myös rasittuu joka kerta kun sitä lämmitetään ja vaikka akku kestääkin kylmyyttä paljon paremmin kuin lämpöä, niin kylmällä tässä tapauksessa tarkoitetaan noin 10 celsiusasteen lämpötilaa, eikä suinkaan pakkasta, koska energian syöttö ja etenkin talteenotto pakkasessa ajaessa rasittaa kennoja äärimmilleen. Siksi akku tulisi aina esilämmittää ennen liikkeelle lähtöä jos autotallia ei ole.
Tärkeä ja oleellinen asia jää usein sivuun keskusteluissa
Anonyymi-ap
0
86
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873207
- 622907
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802256
- 742169
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?361416