Tavallisesta ravinnosta ei saa millään täyteen proteenintarpeita koska niissä on liian vähän proteenia esim kananmunat,liha raejuusto.
100- 150 g tulee VAIN jos leivän tekee itse kaikenlaisista proteenijauheista joissa proteenipitoisuus on 80 g
Tein kokeeksi yhden hyvin vähäsuolaisen leivän ja siitä tuli aivan syötävää.
Kalorit 100 g 280 ja proteenit 48 g😲
( maku tulee sitten siitä mitä laittaa leivän päälle,se on sellaisenaan mautonta.
Plussana siinä se että suolaa siinä 10 kertaa vähemmän kuin monissa kaupan leivissä.Eli myös leipäkin voi olla terveellistä.Monesti kaupan leivissä on suolan lisäksi paljon rasvaa 😱
Eihän leipä ole silloin kovin terveellistä jos siinä on vain jauhoja,suolaa ja vähän kananmunia.Paljon kaloreita,mutta vähän ravintoa.Ravinto pääasiassa hiilihydraattia.
Jo aamupalalla tuli yhdestä pienestä leipäviipaleesta noin 50 g kalan kera kun ennen koko päivän proteenit oli noin 70 g kaikesta ruuasta.
Proteenia ei kannata ottaa mootshien muodossa koska niissä tulee valtavasti turhia kaloreita hedelmistä banaanista yms. Mitä niihin yleensä laitetaan
Proteenileipä 100 g proteenit 35 g oli mielestäni mautonta.
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/putaan-pulla-potku-pehmopala-4280g-6411090042292
Proteenia leivästä
9
106
Vastaukset
- Anonyymi
maitolitra 35 gr
- Anonyymi
450 kaloria pelkästä maidosta on liikaa.Itse en juo ollenkaan maitoa.
- Anonyymi
Miksei joskus voisi mennä ihan ns normaalien asioiden kanssa eteenpäin eikä niin että jokainen tuote, määrä, tapa ja keino pitää vääntää extremeksi?
Ihan normaalileivällä, normaaliruoalla ja normaalimäärillä pysyy normaalipainoisena.- Anonyymi
Kyllä sitä niinkin voi syödä,ja olen ennen niin syönytkin.
Siitä ei saa tarpeeksi proteenia.Saa nähdä miten kunto muuttuu isommilla määrillä.🤔 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sitä niinkin voi syödä,ja olen ennen niin syönytkin.
Siitä ei saa tarpeeksi proteenia.Saa nähdä miten kunto muuttuu isommilla määrillä.🤔Epäilin ettei leivästä saa syötävän makuista ja sekin pelko oli ettei se kohoa ollenkaan.Rakenne oli vähän kuivahko,sen pystyy korjaamaan suihkuttamalla sumutinpullolla viipaleihin vähän vettä kun lämmittää niitä paistinpannulla.
Ei tuollainen terveysleipä ole koskaan maultaan yhtä hyvää kuin kaupan leivät.Se ei kuitenkaan mitään haittaa koska sitä syödään niin vähän ja proteenipitoisuus on 5 kertaa suurempi kuin kaupan leivissä.
Kaupan leivät tehdään pehmeäksi ja mahdollisimman hyvänmakuiseksi niin että ne maistuu hyvin aivan sellaisenaankin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epäilin ettei leivästä saa syötävän makuista ja sekin pelko oli ettei se kohoa ollenkaan.Rakenne oli vähän kuivahko,sen pystyy korjaamaan suihkuttamalla sumutinpullolla viipaleihin vähän vettä kun lämmittää niitä paistinpannulla.
Ei tuollainen terveysleipä ole koskaan maultaan yhtä hyvää kuin kaupan leivät.Se ei kuitenkaan mitään haittaa koska sitä syödään niin vähän ja proteenipitoisuus on 5 kertaa suurempi kuin kaupan leivissä.
Kaupan leivät tehdään pehmeäksi ja mahdollisimman hyvänmakuiseksi niin että ne maistuu hyvin aivan sellaisenaankin.Seuraavana kehittelen veriruuan jossa on paljon rautaa jossa on paljon myös proteenia.Paistetaan samaan tapaan kuin pannukakku.
Ja syödään puolukkasurvoksen kera.
- Anonyymi
Entäs se proteiinin laatu mistä esim tuolla puhutaan? Onko leipien proteiiinin laadusta saatavissa mistään mitään lisätietoa ja onko niissä myös jotain laatuluokkia?
https://www.suomenparasvitamiini.fi/ - Anonyymi
Paras proteesin laatu on maidossa.
- Anonyymi
Kerrostalossa asuvalla eläkeläisen arkikulutus on niin vähäinen, että tarvittavan protskun saaminen sekaravinnosta onnistuisi vain ylensyönnillä.
Tällähetkellä en pysty kuntoilemaan tehokkasti mutta normaalista jähyän salilla 6 krt/vko, kerallaan noin 1.5 tuntia.
Kyykyt, maastavedot, punnerrukset istuen ilman selkänojaa ja sen kanssa. Leukoja, ylätaljaa, haballe scottia, kulmariipunta leukoja, rockia, suorien koipien nostelua rekillä nilkat rekkiin, pitkän asennon lankkuja, yms.
Yms. hauskaa.
En olekoskaan laskenut kaloreitani ja ravinteiden suhteen elän takapuolituntumalla.
Normaalin lihavoittoisen sapuskan lisäksi varmista protskuni juomalla viikoittain 7 - 10 litraa rasvatonta maitoa, rasvatonta raejuusto viikossa 1 - 1,5 kiloa ja sama määrä rasvatonta rahkaa.
Viikoittaisista 10:stä kananmunasta olen hieman tinkinyt.
Närkkimiseen saksan pähkinöitä ja 85%:sta suklaata.
Noilla eväillä selvisin 79 ikävuoteen kunnes statiinit halvaannnuttivat reidet ja aiheuttivat koipien heikkouden oheistuotteena liikuntarajoitteisen lonka päätymisen leikkauskuntoon.
17.03.2025 mm.
Rasva 10,8% ( eli alle 20% )
Vatsaontelo 48,0 ( eli alle yleisen 100:n tavoitteen ja ikäiselläni se voisi olla jossakin 150:n tietämissä )
Raskaammasta liikunnasta kuten maastavedoista, kyykyistä ja osasta vatsatreenejä olen joutunut tinkimään eivätkä nuorison harrastamat pienetn lihasryhmien harjoitteet korvaa oikeaa kuntoilua.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1122435
- 222373
Unkari lopettaa Pride-marssit lailla
Pride-marsille osallistumisesta yli 500 euron sakko https://www.hs.fi/maailma/art-2000011107644.html397174050-vuotias lapsitähti Sami Pilvilä kuollut
En kyllä lainkaan muista tuollaista kaveria. Hän voitti Lapsitähti-kisan vuonna 1986 ja osallistui vuonna 1987 Syksyn Sä81343Totuus on että säikähdin
Sun rakastumista. Yhtäkkiä tuli vain niin paljon tunteita että tutustuminen meni perseelleen. Sitten tein sen mitä tein671099- 231070
Jotenkin mua loukkaa se
Että on joku tosi tärkeä asia, jonka jätät mulle kertomatta. En tiedä jätätkö muiltakin, mutta ainakin multa. Tunnen sen391046Martinalta ulostulo Stefanista
Seiska: ulostulo Stefan Thermanista. Viktoria on onnekas, että hänellä on Eskon kaltainen isä. - Mitä sit Isabellalla e2321043- 52998
TUULIVOIMA ILLAN ANTI
Tuulivoima illan tärkein anti oli, että kaupunginjohtaja Rusanen ei ole tehnyt yhtään mitään. Hän laittoi kaiken syyn tu59901