YK on antisemiittinen pellejärjestö!

Anonyymi-ap

Kun eivät saaneet todistettua kansanmurhaa,
Keksivät uuden jutun;

.” YK: Israel syyllistyi kansanmurhaan v e r t a u t u v i i n tekoihin”.

383

1949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

YK on ollut pilalla jo todella pitkän aikaa
      ( eli se on WEF- sosialisti- kaapattu ).
      Jenkit eroaa ?
      Kannattaa erota.

• Anonyymi

Kymmenien miljardien tivoli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei riitä edes vuositasolla.

• Venäjä ja Israel toimivat samaan tapaan. YK ei voi mitään.

Ja YK määritteli, että avioliitto on miehen ja naisen välinen. Turha järjestö.

• Siitä syystä turha järjestö. ei se estä homojen avioliittoja.

• Anonyymi

Ei kannata rahoittaa tuota paskaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä taida edes riittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä taida edes riittää.

Ehkei…..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tod !

• YK kuitenkin määritteli avioliiton miehen ja naisen väliseksi.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Venäjä ja Israel toimivat samaan tapaan. YK ei voi mitään.

Venäjä sotii ahneuden takia, Israel puolustaa olemassaoloaan. Siinä on hitonmoinen ero

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Venäjä ja Israel toimivat samaan tapaan. YK ei voi mitään.

Ja, miten toi avioliitto nyt liittyi tähän keskusteluun?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samanlainen tivoli kuin suomenkin hallinto on se YK. Huomion arvoista on se mikä näitä tivoleita pyörittää. Pyörittäjä on se tyhmä äänestäjä joka kehuu esimerkiksi Sannaa. Eihän hallinto täällä suomessakaan aja kansalaistensa etua, vaan omaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Venäjä sotii ahneuden takia, Israel puolustaa olemassaoloaan. Siinä on hitonmoinen ero

Israel toimii suomen hallinnon mukaisesti Naton tukemana sotahulluna maana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan turha.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Israel toimii suomen hallinnon mukaisesti Naton tukemana sotahulluna maana.

”Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,

niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa; kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla; heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.

Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta, hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä, ja rauhan tietä he eivät tunne. Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭3‬:‭9‬-‭18‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,

niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa; kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla; heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.

Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta, hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä, ja rauhan tietä he eivät tunne. Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭3‬:‭9‬-‭18‬ ‭FB38‬‬

”Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele — sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä — että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni. Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta, ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset; heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel, eivät kaikki ole lapsia sentähden, että ovat Aabrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset"; se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭9‬:‭1‬-‭8‬ ‭FB38‬‬

”Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.

Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia: "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?

Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille." Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.

Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo. Miten siis on?

Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet, niinkuin kirjoitettu on: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti".”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭11‬:‭1‬-‭8‬ ‭FB38‬‬

”Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat?

Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen.

Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭11‬:‭11‬-‭12‬ ‭FB38‬‬

”Sillä minä en tahdo, veljet — ettette olisi oman viisautenne varassa — pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus —

hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden. Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.

Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta, samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭11‬:‭25‬-‭31‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele — sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä — että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni. Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta, ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset; heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel, eivät kaikki ole lapsia sentähden, että ovat Aabrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset"; se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭9‬:‭1‬-‭8‬ ‭FB38‬‬

”Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.

Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia: "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?

Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille." Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.

Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo. Miten siis on?

Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet, niinkuin kirjoitettu on: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti".”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭11‬:‭1‬-‭8‬ ‭FB38‬‬

”Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat?

Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen.

Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭11‬:‭11‬-‭12‬ ‭FB38‬‬

”Sillä minä en tahdo, veljet — ettette olisi oman viisautenne varassa — pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus —

hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden. Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.

Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta, samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭11‬:‭25‬-‭31‬ ‭FB38‬‬

”Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi. Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭11‬:‭32‬-‭33‬ ‭FB38‬‬

Hän armahtaa ne jotka uskovat evankeliumin ja kääntyvät pois synti elämästään.

”Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.”
        ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭3‬:‭22‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi. Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭11‬:‭32‬-‭33‬ ‭FB38‬‬

Hän armahtaa ne jotka uskovat evankeliumin ja kääntyvät pois synti elämästään.

”Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.”
        ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭3‬:‭22‬ ‭FB38‬‬

Raamatusta voi poimia ihan mitä vaan. Kirja joka on täysin epälooginen. Uskonnot pitäisi poistaa politiikasta, mutta lienee mahdotonta, esimerkkinä yksi sivistynein ja koulutetuin kansa Suomessa. Esimerkiksi Helsingin Yliopistossa opetetaan ja tutkitaan näitä paimentolaistarinoita.

5. Mooseksen kirja 20:16–17:

"Mutta niiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä eloon ketään, joka henkeä vetää..."

1. Samuelin kirja 15:3 (Saulin käsky):

"Mene ja lyö Amalekilaiset, ja vihki tuhon omiksi kaikki, mitä heillä on..."

Amalekialaisiin muuten viittasi Israelin nykyinen pääministeri vähän aikaa sitten. Ei tätä voi oikein uskoa todeksi.

1. Mooseksen kirja 15:18:

"Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan, Egyptin virrasta aina suureen virtaan Eufratiin saakka."

Joillekin tämä nähdään jumalallisena oikeutuksena maahan, mukaan lukien Länsiranta ja joskus myös Gaza.

Ja tätä tukee: Sakarja 12:3 ja Ilmestyskirja: Israel nähdään profetian keskipisteenä.

Uskotaan, että Israelin valtion olemassaolo ja sen menestys sodissa ovat osa Jumalan suunnitelmaa ja Jeesuksen toisen tulemisen edellytys. Ja tällaiseen paimentolaistarinaan uskotaan myös Suomessa!!

Että näin. Saataisiinko jotenkin riita Suomeen Kalevalan taruston pohjalta?

• Anonyymi kirjoitti:

Eikä taida edes riittää.

Riittää vuodeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pitäisikään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juurikin näin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Israel ja USA varmaan eroaa siitä.

• Anonyymi

Äärinahkapäille suotakkoon se, että voivat mielestään tappaa kaikki ketkä haluavat ja millä syyllä tahansa ilman että kukaan esittää haisevaa vastalausetta tai alkaa sättimään kuin homoja. Vaikkei niin pahasta asiasta ole kyse.

Ja jos joku ei ymmärrä tappamista, on vasuri.

Uskoon juttu ei onneksi liity.

• Anonyymi

Uskontoon kyllä liittyy ja vahvasti. Papisto kun on aivan oikeistolainen ja tappajien sanansaattaja airut.

• Anonyymi

On hienoa olla antisemitisti.

• Anonyymi

Voi olla.Mutta paljon hienompaa ja siunatumpaa on tukea Israelin valtiota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep. Jos haluaa sielunvihollisen hallitsemaan paikkaan. Jumala ei ole rasisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä rasismi ja tappaminen on äärinahkapäiden touhuja.

Heillä on sellaiset mielipiteet ettei tiettyjen ihmisten ihmisarvolla ole mitään merkitystä ja heidät voidaan tappaa kun vain vähän selitetään mikä siihen on syynä.

Uskontoa siinä yhteydessä on turha häpäistä.

• Anonyymi

Ja sitä ei tietenkään voi kääntää toisinpäin.

Ei se silloin muutu yhtään hienommaksi, ei se silloin muutu jumalaiseksi toimeseksi, vaan on yhä sitä samaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan maa Jumalan kansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Anonyymi
        2025-03-20 18:06:20
        Voi olla.Mutta paljon hienompaa ja siunatumpaa on tukea Israelin valtiota."
        ----------
        Israelin kansa on tuominnut netanahun toteuttaman ja aloittaman
        Kansanmurhan.
        CrimeMinister`riä vastaan on nostettu Kanne ja toivottavasti
        se erotetaan virastaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan aivan selvää se ettei jumala ole rasisti koska, mitään jumalaa ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä rasismi ja tappaminen on äärinahkapäiden touhuja.

Heillä on sellaiset mielipiteet ettei tiettyjen ihmisten ihmisarvolla ole mitään merkitystä ja heidät voidaan tappaa kun vain vähän selitetään mikä siihen on syynä.

Uskontoa siinä yhteydessä on turha häpäistä.

Eiköhän ne uskonsodat, eli uskon puhdistukset ole sen uskonnon jo häpäisseet aikoja sitten. Kyseessähän on ollut ja tulee olemaan ihmisten sietämättömyys toisten mielipiteiden suhteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan maa Jumalan kansa.

”Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.

Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.

Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas, tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.

Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".

Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭10‬:‭1‬-‭13‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä siunattua on tappaa toisia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan aivan selvää se ettei jumala ole rasisti koska, mitään jumalaa ei ole.

Ihmiset keksivät jumalia ja varsin ankaria. Esimerkiksi jokainen Raamattua oikeasti lukenut tietää sen.

5. Mooseksen kirja 20:16–17:

"Mutta niiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä eloon ketään, joka henkeä vetää..."

1. Samuelin kirja 15:3 (Saulin käsky):

"Mene ja lyö Amalekilaiset, ja vihki tuhon omiksi kaikki, mitä heillä on..."

Amalekialaisiin muuten viittasi Israelin nykyinen pääministeri vähän aikaa sitten. Ei tätä voi oikein uskoa todeksi.

1. Mooseksen kirja 15:18:

"Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan, Egyptin virrasta aina suureen virtaan Eufratiin saakka."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän ne uskonsodat, eli uskon puhdistukset ole sen uskonnon jo häpäisseet aikoja sitten. Kyseessähän on ollut ja tulee olemaan ihmisten sietämättömyys toisten mielipiteiden suhteen.

Onneksi sivistys voitti osassa maailmaa.

Nyt noitien polttamisen sijasta tapetaan ohkuksilla ja aseilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä siunattua on tappaa toisia?

Maanpuolustus ei ole mitä tahansa tappamista, vaan velvollisuus

• Anonyymi

No eiköhän kerro tuosta järjestöstä kaiken kun demokraattinen Israel on saanut varmaan satoja tuomitsevia lausuntoja kun taas Esim Iran ja Afganistan vain muutaman

• Anonyymi

On antisemitistinen, mutta ei tee silti Israelin tekoja tekemättömäksi.

• Anonyymi

Niin ja antisemitismi tarkoittaa arabian kielen vastustamista!!!!!!!!

• Anonyymi

United Nations used to be a united organization but
      has been for years as United Nothing UN.

• Anonyymi

Mitä sitten? Pellekerho se on ollut jo kauan

• Anonyymi

Kyllä siellä agenda se ja agenda tuo, on luotu tämä globaali maailma. Te tosin ette muusta tiedä, niin ette osaa arvioida edes.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä siellä agenda se ja agenda tuo, on luotu tämä globaali maailma. Te tosin ette muusta tiedä, niin ette osaa arvioida edes.

Älä naurata.

• Anonyymi
        Pe.kunMummomuori kirjoitti:

Älä naurata.

Minua ei tippaakaan naurata nyt Agenda 30, kun annetaan jopa ymmärtää sen liittyvän luonnonsuojeluun. Löydäthän sinä nämä googlaamalla vaikka YK agenda 30. Miksi teet itsestäsi pellen tuollausilla kommenteilla, joilla osoitat nyt tyhmyytesi ja juuri tietämättömyytesi, minkä sanoin?! Idiootti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua ei tippaakaan naurata nyt Agenda 30, kun annetaan jopa ymmärtää sen liittyvän luonnonsuojeluun. Löydäthän sinä nämä googlaamalla vaikka YK agenda 30. Miksi teet itsestäsi pellen tuollausilla kommenteilla, joilla osoitat nyt tyhmyytesi ja juuri tietämättömyytesi, minkä sanoin?! Idiootti.

On tämä sensuuri uskomatonta - nyt kun koittaa googlettaa agendaa 19 tai 21, on kuin muita ei koskaan ollutkaan kuin tuo 30. No nyt näkee siitä kuitenkin, että miten määräykset jaetaan valtioille - näin on tehty nyt vuosikymmenet. Muistaakseni agenda 19 jo oli sellainen, että aiheutti paljon ihmettelyä.

• Anonyymi

No vertautuuhan se kansanmurhaan hyvinkin kun sotakeinoin otetaan systemaattisesti hengiltä tietyn kansanryhmän jäseniä isossa määrin. Ei siinä tarvi vetää hatusta sanoja. Eikä tarvitse olla YK kertoakseen tuon.

Mutta sinua taitaa jostain syytä nyppiä, että asia tuli esille ja vieläpä YK:n toimesta. Osaatko reflektoida, miksi asia on sinullle epämieluisa?

• Anonyymi

Pitää vain kylmästi ajatella että niiden ihmisten piti kuolla. Niiden suhteen ei ollut miitään muuta ratkaisua vaikka olisivat naisia tai lapsia.

Tosin sellainen viha-ajattelu vain lisää vihaa ja on kasvualusta sille mikä halutaan hävittää.

• Anonyymi

Maailma on käsittämätön paikka - päivät pitkät saa lukea lehdistä murhista ja tapoista jaettavista tuomioista ihmishengen riistämisestä, ja yht äkkiä pelikenttä onkin toisin päin, se onkin sodassa suorastaan ylevää ja hienoa toimintaa! Minun järkeeni ei mahdu tämä kaksinaismorrali. Ei missään olosuhteissa, ei koskaan. Sotatilanne se silloinkin on ollut, jos ihmiset tappelevat, ja toinen riistää toiselta hengen. Tuomioiden lukeminen on välittömästi lopetettava näistä!

• Anonyymi

Missä olet havainnut jonkun haluavan todellisuudessa hävittää sodan viha-ajattelun?!

Sehän on ihan valtavan hyvin menestyvä bisnes, kun ammukset kerrasta tussahtavat taivaan tuulin, ja lisää voi tuottaa mielinmäärin, eivätkä kestä kuin pesukoneet ja autot!

Kuulkaa se on sitä talouskasvua, mikä on verrattavissa luonnokatastrofiin, jos sijoittajien veroparatiisitilit eivät kasvaisikaan!

Kai te nyt olette lehdistä tuosta kammottavasta talouskasvukatastrofista lukeneet - harvempi tosin ajattelee, että mikä siinä todellisuudessa kasvaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä olet havainnut jonkun haluavan todellisuudessa hävittää sodan viha-ajattelun?!

Sehän on ihan valtavan hyvin menestyvä bisnes, kun ammukset kerrasta tussahtavat taivaan tuulin, ja lisää voi tuottaa mielinmäärin, eivätkä kestä kuin pesukoneet ja autot!

Kuulkaa se on sitä talouskasvua, mikä on verrattavissa luonnokatastrofiin, jos sijoittajien veroparatiisitilit eivät kasvaisikaan!

Kai te nyt olette lehdistä tuosta kammottavasta talouskasvukatastrofista lukeneet - harvempi tosin ajattelee, että mikä siinä todellisuudessa kasvaa.

Liike-elämällä on tässä ollut hieman ongelmia, kun kaikilla jo on kaikkea ja ihmisten haluaminenkin vähän hyytyy.

Yästä syystä onkin kehitetty Kestävän kehityksen agenda, jotta meidän varoin saadaan kulutushysteeria myös niihin maihin, missä on potentiaalia myydä.

Ne ovat sijoittajille tosin riskimaita, jos rahat katoavat, mutta EU keksi tähän hyvän avun - me olemme EU-rahastoin kaikkea sitä rahaa takaamassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liike-elämällä on tässä ollut hieman ongelmia, kun kaikilla jo on kaikkea ja ihmisten haluaminenkin vähän hyytyy.

Yästä syystä onkin kehitetty Kestävän kehityksen agenda, jotta meidän varoin saadaan kulutushysteeria myös niihin maihin, missä on potentiaalia myydä.

Ne ovat sijoittajille tosin riskimaita, jos rahat katoavat, mutta EU keksi tähän hyvän avun - me olemme EU-rahastoin kaikkea sitä rahaa takaamassa.

Totta, elämme vaikeita aikoja, ei ole varaa terveydenhoitoon, ei eläkkeiden maksuun, ei vanhusten hoitoon eikä enää sosiaaliturvaankaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, elämme vaikeita aikoja, ei ole varaa terveydenhoitoon, ei eläkkeiden maksuun, ei vanhusten hoitoon eikä enää sosiaaliturvaankaan.

On vain ajan kysymys, kun ei ole varaa maksaa palkkaakaan tehdystä työstä - saa vain ruokapussin töistä lähtiessä mukaan oikealla kalorimäärällä, ja asuttavaksi yhden huoneen, joka asuntojen uudelleen organisointikin on juuri meneillään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On vain ajan kysymys, kun ei ole varaa maksaa palkkaakaan tehdystä työstä - saa vain ruokapussin töistä lähtiessä mukaan oikealla kalorimäärällä, ja asuttavaksi yhden huoneen, joka asuntojen uudelleen organisointikin on juuri meneillään.

Koska ei meistä olisi enää avustamaan edes talouskasvuun kyvyttöminä, sairaina vanhuksina ja syrjäytyneinä yhteiskunnan jäseninä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska ei meistä olisi enää avustamaan edes talouskasvuun kyvyttöminä, sairaina vanhuksina ja syrjäytyneinä yhteiskunnan jäseninä.

Eikö se Purra juuri sanonut - on priorisoitava, että ketä enää edes hoidetaan - kun ei ole varaa.

• Anonyymi

Tämä ei ole vitsi, eikä edes sarkasmia, vaan EU:n manifesti vuodelta 2010. Ja sitä kohti mennään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä ei ole vitsi, eikä edes sarkasmia, vaan EU:n manifesti vuodelta 2010. Ja sitä kohti mennään

On sanonta, että anna Paholaiselle pikkusormi, niin se vie koko käden. Ja näin on tässä käynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On sanonta, että anna Paholaiselle pikkusormi, niin se vie koko käden. Ja näin on tässä käynyt.

Ja kun kaikki tehdään hitaasti, hitaasti puuduttamalla ja sukupolvetkin ehtivät vaihtumaan, ei kukaan edes huomaa missään mitään vikaa - luulevat, että näin se on aina ollut. Nyt aletaan olemaan jo lähellä niitä viimmeisiä askelmia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei kai ole varaa mihinkään kun kaikki rahat tuhlataan vieraiden valtioiden avustamiseen ja kansalaisten varat se hallinto näin tuhlaa ja hallinnot juhlivat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin vahvasti ollaan liittovaltio EU:ssa ja samalla hallinto hokee länsimaisesta demokratiasta ja itsenäisyydestä. Tällainen on suomen hallinto, valehteleva ylimielinen ihmisryhmä jos heitä nyt voi edes ihmisiksi kutsua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö se Purra juuri sanonut - on priorisoitava, että ketä enää edes hoidetaan - kun ei ole varaa.

Valitut ovat herran kätyrit ja idiootteja ne jotka heitä äänestävät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai Jumalalle?

• Anonyymi

Ei vain taida liittyä luterilaisuuteen tämä keskustelu. Ilmoitan moderaattoreille.

• Anonyymi

Ei, mutta saattaa liittyä kristinuskoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, mutta saattaa liittyä kristinuskoon.

Käytiinhän Suomessa viiden vuoden raamattukäräjät sotarikoslakien alaisuudessa.

• Anonyymi

Kansanmurhia ei ole tapahtunut aikoihin . Lähi-idässä on vain harvennusta eri heimoissa tapahtunut eikä se ole merkittävä poistuman osalta .

• Anonyymi

Kannattaa lukea itse raportti, jos aihe kiinnostaa.

"Raportti herättää vakavan huolen kansainvälisten humanitaaristen ja
      ihmisoikeuslakeja miehitetyllä palestiinalaisalueella, mukaan lukien nälänhätä
      sota-ase, mahdollisuus kansanmurhaan Gazassa ja apartheid-järjestelmä maassa
      Länsiranta, mukaan lukien Itä-Jerusalem. Se dokumentoi konfliktin vaikutukset
      eskaloituminen 7. lokakuuta 2023 lähtien palestiinalaisten oikeuksista ruokaan; puhtaaksi, terveeksi ja kestävä ympäristö; fyysiseen koskemattomuuteen, vapauteen ja henkilöiden turvallisuuteen; kuten sekä suhteettomat vaikutukset naisten, lasten ja tulevaisuuden oikeuksiin sukupolvia laajemmin. Raportissa korostetaan myös meneillään olevia hyökkäyksiä Yhdistyneiden kansakuntien Lähi-idän palestiinalaispakolaisten avustus- ja työjärjestö (UNRWA) ja viittaa kehitykseen Syyrian miehitetyllä Golanilla."
      https://www.un.org/unispal/wp-content/uploads/2024/10/n2427119-1.pdf

• Anonyymi

Miksihän YK:n raporteissa ei taaskaan mainita sanaakaan siitä, että viime yönä ammuttiin taas kolme raketti Libanonista Israeliin?
        Jemenistä ammuttiin yksi ballistinen ohjus.
        Tällainen on niin normaalia, että YK pitää sitä luonnollisena, eikä raportoi siitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksihän YK:n raporteissa ei taaskaan mainita sanaakaan siitä, että viime yönä ammuttiin taas kolme raketti Libanonista Israeliin?
        Jemenistä ammuttiin yksi ballistinen ohjus.
        Tällainen on niin normaalia, että YK pitää sitä luonnollisena, eikä raportoi siitä.

Yk niin valheellinen antisemitistinen järjestö.Syyttää Israelia kansanmurhasta.Hamas ja isis tehnyt kansanmurhaa,josta Yk ei mainitse mitään.Guterres antiemitisti,suojelee terroristeja ja valehtelee Israelista.

• Anonyymi

Mielestäni meidän tulisi keskittyä näihin suomen asioihin ensi sijassa, koska niihin vaikuttaminenkin on jo vallan vaikeaa koska akateemiset puolustavat toisiaan ja syrjivät tavallisia kansalaisia viranomaisten ja poliisin toimesta.

• Anonyymi

Fyysinen koskemattomuus kun silpoutuu pommista palasiksi.

• Anonyymi

YK:n turvallisuusneuvosto ei VIELÄKÄÄN ole tuominnut Hamasin terrori-iskua, mutta Yleiskokous on tuominnut Israelin itsepuolustustaistelun monta kertaa.
        YK:lla ei ole kuin yksi silmä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

YK:n turvallisuusneuvosto ei VIELÄKÄÄN ole tuominnut Hamasin terrori-iskua, mutta Yleiskokous on tuominnut Israelin itsepuolustustaistelun monta kertaa.
        YK:lla ei ole kuin yksi silmä.

Eikö se ole jo monta kertaa todettu, että on tuominnut.

Joskaan mitä väliä itseasiassa on sillä että tuomitaan, että voi hyvä ihme, nyt Israeli ei muistanut vartioida rajojaan ja terroristit iske. Voi hyvä ihme, nyt Israel sitten yrittää tehdä kansanmurhan.

Mikä onni ja autuus siitä tulee. Mitä se auttaa niitä ihmisiä jotka kuolevat niissä tapahtumissa. Ei panttivangit niin palaudu eikä Israelin tappamaa 50 000 ihmistä herää eloon kun vain tuomitaan.

Pelkkää pelleilyä tuollainen tuomioiden laskeminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö se ole jo monta kertaa todettu, että on tuominnut.

Joskaan mitä väliä itseasiassa on sillä että tuomitaan, että voi hyvä ihme, nyt Israeli ei muistanut vartioida rajojaan ja terroristit iske. Voi hyvä ihme, nyt Israel sitten yrittää tehdä kansanmurhan.

Mikä onni ja autuus siitä tulee. Mitä se auttaa niitä ihmisiä jotka kuolevat niissä tapahtumissa. Ei panttivangit niin palaudu eikä Israelin tappamaa 50 000 ihmistä herää eloon kun vain tuomitaan.

Pelkkää pelleilyä tuollainen tuomioiden laskeminen.

Turvallisuusneuvosto EI OLE TUOMINNUT Hamasin hyökkäystä. Venäjän veto-oikeus on aina estänyt sen.
        YK:n Yleiskokous on tuominnut Israelin viimeisen viidentoistavuoden aikana 159 kertaa, Pohjois-Korean vain 8 kertaa, Venäjän viisi kertaa, Syyrian viisi kertaa,
        YK on antisemitistinen järjestö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turvallisuusneuvosto EI OLE TUOMINNUT Hamasin hyökkäystä. Venäjän veto-oikeus on aina estänyt sen.
        YK:n Yleiskokous on tuominnut Israelin viimeisen viidentoistavuoden aikana 159 kertaa, Pohjois-Korean vain 8 kertaa, Venäjän viisi kertaa, Syyrian viisi kertaa,
        YK on antisemitistinen järjestö.

Niin eikä mitään aihetta syytöksiin ei ole?

Mitään väliä silloin on edes syyttää.

Jos syytökset Israelia kohtaan ovat vääriä, niin miksi ne sitten muita kohtaan olisi oikeita.

Eikä syytöksillä sinällään ole mitään väliä, vaan sillä mitä niistä seuraa.

Suomen eduskunta on jo rajoittanut yhteistyötä Israelin kanssa eikä tosiaan ole suotavaa viedä sinne mitään sotakalustoa millä tehdään kansanmurhaa.

Toimilla syytösten jälkeen on merkitystä, miten kyseistä valtioita tai liikettä yritetään panna asioihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin eikä mitään aihetta syytöksiin ei ole?

Mitään väliä silloin on edes syyttää.

Jos syytökset Israelia kohtaan ovat vääriä, niin miksi ne sitten muita kohtaan olisi oikeita.

Eikä syytöksillä sinällään ole mitään väliä, vaan sillä mitä niistä seuraa.

Suomen eduskunta on jo rajoittanut yhteistyötä Israelin kanssa eikä tosiaan ole suotavaa viedä sinne mitään sotakalustoa millä tehdään kansanmurhaa.

Toimilla syytösten jälkeen on merkitystä, miten kyseistä valtioita tai liikettä yritetään panna asioihin.

Höpöhöpö! Suomi ostaa Israelista aseita.

• Anonyymi

Samaa mieltä.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Hyvä!

• Anonyymi

Trump sanoi että pääsiäiseksi yritetään rauhaa Ukrainan ja Venäjään sotaan. Vielä paljon on selvitettäviä asioita sen suhteen.

Nyt kiinalaiset ovat jo vähän lupautuneet rauhanturvaajiksi jos tulitauko tulee.

Putin jo sanoi ettei hyväksy rauhanturvaajiksi sellaisia, joilla on vihollisuutta Venäjää kohtaan. Mikä tietenkin varsin loogista.

Kiinalaiset rauhanturvaajat olisivat sellaisia ettei niitä kannattaisi vahingossa ampua eikä rikkoa niitä kohtaan tulitaukoa. Silloin vasta alkaisi isojen poikien leikit.

• Anonyymi

Heh, loistava idea.

• Anonyymi

Semitismi on edelleen kielitiedettä ja puhutuin seemiläinen kieli on arabia.

• Anonyymi

Gazan pommittaminen on ihmiskunnan häpeäpilkku.

Paavikin kun nousi lähes kuolleista ensimmäisenä tuomitsi sen pomittamisen.

Tietenkin hän siinä tilanteessa ymmärtää elämän arvon.

• Anonyymi

Tietekin jos käy kuoleman portilla ymmärtää sen ettei kuolema ole kiva asia ihmisille eikä ihmisiä pitäisi noin vain tappaa silmittömästi vaikka olisi olevinaan tulitauko.

Paavi puuttui aivan oikeaan epäkohtaan ja halusi hillitä jumalatonta menoa. Kuoleman läheisyys tekee inhimilliseksi.

• Anonyymi

Tosi on!

• Anonyymi

Ja voiko sitä olla eri mieltä kuin Paavi?

Vaikka olisi muutoin mitä mieltä tahansa kirkosta, niin tässä asiassa pitää yhtyä Paaviin.

Vai voisiko sanoa, että tappakaa minkä ennätätte.

• Anonyymi

Ei YK ole huolestunut, jos muslimit tappavat toisiaan. Sellainen kuuluu islamiin. Sudanissa, Somaliassa, Syyriassa, Irakissa jne on satojatuhansia ihmisiä tapettu. Ei se liikuta paavia.
        Mutta jos jokin kristitty maa tai Israel tappaa terroristeja, niin koko maailma repeää.

• Anonyymi

Kristitty ei tapa.

Jos taopaa, on kuin muslimi.

Siihen pitääkin tietenkin ottaa kantaa.

Ei Paavi ole muslimien profeetta että sitä kuulisivat.

• Anonyymi

Nykyinen paavi sanoi, että kaikki uskonnot palvelevat samaa jumalaa????

Koskeeko tuo niitä puujumalia, joita Afrikassa palvotaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myös Ukkoa,wotania ym. veijareita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö se ollut edellinen paavi Franciscus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö se ollut edellinen paavi Franciscus?

Tai sorry, en hoksannut kirjoittamisajankohtaa. Viittasi siis Franciscukseen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai sorry, en hoksannut kirjoittamisajankohtaa. Viittasi siis Franciscukseen

Tekoäly (maksuton versio) ei muuten suostunut uskomaan, että entinen paavi Franciscus on kuollut ja että nykyinen paavi on Leo XIV. Korjauksen jälkeen, että Franciscus on kuollut ja nykyinen paavi olisi Leo, heitti että nykyinen paavi olisi Leo XIII, joka on ollut paavina 1800-1900-luvun taitteessa, mutta hänelle tuo nykyinen paavi Leo XIV ei sano mitään. Kun kysyy hänestä, antaa tietoja tuosta Leo XIII:stä nimeten häntä Leo XIV:ksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tekoäly (maksuton versio) ei muuten suostunut uskomaan, että entinen paavi Franciscus on kuollut ja että nykyinen paavi on Leo XIV. Korjauksen jälkeen, että Franciscus on kuollut ja nykyinen paavi olisi Leo, heitti että nykyinen paavi olisi Leo XIII, joka on ollut paavina 1800-1900-luvun taitteessa, mutta hänelle tuo nykyinen paavi Leo XIV ei sano mitään. Kun kysyy hänestä, antaa tietoja tuosta Leo XIII:stä nimeten häntä Leo XIV:ksi

Tekoäly on mielenkiintoinen tapaus, on selvästi tullut esille, että se ei osaa ajatella ja siltä puuttuu kokonaan logiikka - en kutsuisi älyksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo oli joku huonompi versio, jota ei ole aikoihin päivitetty

• YK;n voisi opettaa, 😺

• Anonyymi

Tarkoitatko "lopettaa"?
        Olen samaa mieltä.

• Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko "lopettaa"?
        Olen samaa mieltä.

Juu, kiitos korjauksesta! 😺

• Anonyymi

Ei niitäkin pidä tappaa.

Joku raja sentään jumalattomuudessa ja synnin puolustamisessa.

• Anonyymi

Ikävää mutta totta.

• Anonyymi

YKo joutaa lakkauttaa, kun se ei pysty estämään sotia.

• Anonyymi

Sodat juuri kivoja onkin.

• Anonyymi

Pedon valtakunta.

• Anonyymi

Täysin korruptoitunut.

• Anonyymi

Kyllähän se YK on paljon muuttunut sen perustamisesta. Nykyään siellä on enemmistönä islamistisia arabivaltioita joilla on vihollisuuksia Israelia kohtaan. Siksi siellä laaditaan etupäässä Israelin vastaisia päätöslauselmia.

• Anonyymi

Olisiko aihetta?

• Anonyymi

Islamistisia arabivaltioita on 22. Jo Euroopassa valtioita on 44. EU-valtioitakin on 27. Että silleen taas.

• Anonyymi

Puolueellinen antisemitistinen järjestö Yk.Voitaisiin lopettaa koko järjestön,eivät saa mitään järkevää aikaan siellä.Ei mitään hyötyä koko järjestöstä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puolueellinen antisemitistinen järjestö Yk.Voitaisiin lopettaa koko järjestön,eivät saa mitään järkevää aikaan siellä.Ei mitään hyötyä koko järjestöstä.

Mitä hyötyä on Israelista. Gangsterivaltio luotu lähi-idän rauhanhäiritsijäksi.

• Anonyymi

Hyvin kiteytit.

• Anonyymi

Täysin pelletiuhua. Keskittyy vain Israelin tuhoamiseen.

• Anonyymi

Valeisraelin saakin tuhota.Kukaan kaipaa.

• Anonyymi

Oikein!

• Anonyymi

Milloin aloittaa Israelin tuhoamisen?

Tekeekö Israel ensin kansanmurhan lopulliseen päämäärään ja sitten se tuhotaan, vaan jääkö kansanmurha kesken sen vuoksi?

• Anonyymi

Hamashan yritti kansanmurhaa, mutta se jäi kesken kun IDF ehti hätiin.
        Mutta sen johtaja vaahtosi Iranissa, että "muutaman vuoden kuluttua me olemme taas vahvoja ja iskemme uudestaan".

Katsotaan miten käy.

• Anonyymi

Tosiaan ehti väliin. Omalle rajalle tuleminen kesti 1,5 tuntia.

Missä olis pitänyt olla rautaa rajalla koko ajan.

Ei jättää huumehöyryisiä ihmisiä terroristeille houkutuslinnuiksi rajan pintaan ilman vartiointia.

Mutta niin saatiin hyvä syyt toteuttaa kansanmurha kun omat kansalaiset uhrataan sen eteen ensin.

• Anonyymi

Tarkoitatko, että Hamasilla oli hyvä syy?
        Onneksi se estyi.

• Anonyymi

Ei lisättävää.

• Anonyymi

Nämä jutut kuulisi joihinkin sota-ja murhahimoisten foorumille, murhainfoon tai johonkin muualle eikä luterilaiselle uskovien osastolle.

Niiden keskusteltaviksi joille ihmishenki on vain mielipide.

• Anonyymi

Täsmälleen näin, YK on nykyisin Hamasin sivukonttori

• Anonyymi

Mahtaakohan YK tuomita nuo Hamasia vastaan suunnatut mielenosoitukset Gazassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai mahtaako tuomita edes sinun riehumisesi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai mahtaako tuomita edes sinun riehumisesi?

Miten hän riehuu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten hän riehuu?

Heh heh???
        Uskookohan tuo pelle todella, että YK tuomitsisi jonkun postauksen tällä palstalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kun Gazalaiset ovat ryhtyneet vastustamaan hamasia.Hamas sortaa kansalaisia,ryöstää ruoka-avustuksia,tappaa toisin ajattelevia.Gurres vain hiljaa näistä hamadin tekosista.

• Anonyymi

Miten uskonasioihin liittyvät tappamiset, sodat, sotarikokset ja kansanmurhat sekä niiden pohtiminen?

Tietenkin niitäkin voi miettiä miten maailma on pahuuden vallassa, miten täydellinen pahuus on ottanut vallan, mutta olisi parempiakin asioita pohtia kuin saatanan tekeleet maailmassa.

• Anonyymi

Mihin siis ihmiskunta tarvitsee tuhansia vuosia sitten annettuja uskonnollisia Rakkauden Sanoja, joihin vedoten ihmisiä tuhotaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin siis ihmiskunta tarvitsee tuhansia vuosia sitten annettuja uskonnollisia Rakkauden Sanoja, joihin vedoten ihmisiä tuhotaan?

Kerro lisää !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mihin siis ihmiskunta tarvitsee tuhansia vuosia sitten annettuja uskonnollisia Rakkauden Sanoja, joihin vedoten ihmisiä tuhotaan?"???

Eivät Hamasin terroristit tunne mitään rakkauden sanoja. Ei edes Koraani puhu sellaisesta.
        Koraani puhuu vain taistelusta ja vihasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mihin siis ihmiskunta tarvitsee tuhansia vuosia sitten annettuja uskonnollisia Rakkauden Sanoja, joihin vedoten ihmisiä tuhotaan?"???

Eivät Hamasin terroristit tunne mitään rakkauden sanoja. Ei edes Koraani puhu sellaisesta.

Lueppa Talmudia. Ei siellä Jeesusta ylistetä. Kampaajan äpäräpojaksi mainitaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koraani yllyttää tappamaan vääräuskoiset.Tätähän muslimit toteuttaa.Haluavat sharia lait koko maailmaan.Sen jälkeen ei ole ihmisarvoa.Jos ei noudata kyseistä lakia,tulee tapetuksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koraani yllyttää tappamaan vääräuskoiset.Tätähän muslimit toteuttaa.Haluavat sharia lait koko maailmaan.Sen jälkeen ei ole ihmisarvoa.Jos ei noudata kyseistä lakia,tulee tapetuksi.

Mitäs tämä kristittyjen maailmanlopun lietsonta sitten on? Jos ei silmitöntä tappamista. "Kaikki joutuu kadotukseen paitsi ne, jotka uskoo Jeesukseen". Se on teidän teologiaa. Kaikki tapetaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs tämä kristittyjen maailmanlopun lietsonta sitten on? Jos ei silmitöntä tappamista. "Kaikki joutuu kadotukseen paitsi ne, jotka uskoo Jeesukseen". Se on teidän teologiaa. Kaikki tapetaan!

Niin on, olisikin kannattanut uskoa Jeesusta, kun sanoi juutalaisten Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.

• Anonyymi

Olen täysin samaa mieltä!

• Anonyymi

Hyvä kun sanot sen suoraan.

• Anonyymi

Olen tasan samaa mieltä.

• Anonyymi

Olen ihan samaa mieltä.

• Anonyymi

Pellejä jotka eivät naurata.

• Anonyymi

Jeesus on koraanissa lempeä opettaja, joka parantaa ihmisiä ja nousee taivaaseen.

Ei juutalaiset tapa sapattirikkomuksista.

• Anonyymi

Ne tappaa muuten vain.

• ”YK on antisemiittinen pellejärjestö!”

Mistä oikeastaan tulee tämä valtava vastustus eri maiden yhteisen keskustelujen ja neuvottelun foorumia vastaan?

Mistä se on alun perin lähtöisin?

”Anonyymi” 2025-03-20 17:27:15 kommentoi osuvasti: ”Ja jos joku ei ymmärrä tappamista, on vasuri.
      Uskoon juttu ei onneksi liity.”

Näinpä. Joidenkin mielestä on hyvin paha haukkumana. Samalla muut uskovat heidän mielestään ovat hyvin halveksittavia.

”Anonyymi 22025-03-21 06:37:23 kirjoittaa;
      ”No vertautuuhan se kansanmurhaan hyvinkin kun sotakeinoin otetaan systemaattisesti hengiltä tietyn kansanryhmän jäseniä isossa määrin. Ei siinä tarvi vetää hatusta sanoja. Eikä tarvitse olla YK kertoakseen tuon.”

Näin juuri. Jokainen voi halutessaan ottaa selvää, mitä kansanmurhalla tarkoitetaan.

”Anonyymi” 2025-03-22 08:46:14 kirjoitti:
      ”Miksihän YK:n raporteissa ei taaskaan mainita sanaakaan siitä, että viime yönä ammuttiin taas kolme raketti Libanonista Israeliin?”

Hän ei selvästikään ymmärrä, mitä YK on. Ei siellä jokaiseen yksittäiseen pommitukseen oteta kantaa.

”Anonyymi” 2025-06-23 21:43:23 :”Syyttää Israelia kansanmurhasta.Hamas ja isis tehnyt kansanmurhaa,josta Yk ei mainitse mitään.”

Ota ensin selvää, mitä sillä kansanmurhalla tarkoitetaan. Eivät nuo terroristijärjestöt edes kykene sellaiseen vaan yksittäisiin pommituksiin tai taisteluihin.

Tulee näistä mieleen, kun täällä joku itki sitä, miten ei saa enää syntiä synniksi sanoa, niin tässä oiva esimerkki, miten he siunaavat syntiä, eikä sitä saa kukaan arvostella.

• Eipä ole kuulunut selitystä.

• Anonyymi

Voihan se olla vertautuvat kansanmurha koska se on hyvin lavastettu kansanmurha.
      Hamas kun ei pysty voittamaan sodassa niin se käyttää siviilejä hyväksi saadakseen Israelin huonoon valoon.

• Anonyymi

Kyllä synnille löytyy sitkeitä jumalattomia puolustajia.

On tosiaan luopumuksen ajat.

• Anonyymi

Täysin turha !

• Anonyymi

Valtaosa maista on islamistisia tai totalitaristisia.

• Anonyymi

Israelin lippu kertoo vielä pahemmasta synnistä kuin sateenkaari lippu.

• Anonyymi

Entä Venäjän ja Iranin lippu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä Venäjän ja Iranin lippu?

Palestiinan lippu on Hamasin lippu,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palestiinan lippu on Hamasin lippu,

Näinä aikoina sen yhdistää vahvasti Hamasiin, kun sitä liputetaan

• Anonyymi

Taavinristi tuo mieleen paikan,mihin aurinko ei koskaan paista,🌞

• Anonyymi

Palestiinan alkuperäiset asukkaat ovat seemilaisia. Kristityt, juutalaiset ja arabit. Uudet siionisti tulokkaat ovat pääasiassa kasaareja, eivätkä pidä seemilaisia missään arvossa.
      DNA tutkimukset on israelissa kiellettyjä, vaikka siionistit omasta mielestään ovatkin korkeampaa rotua.

• Anonyymi

Ovatko palestiinalaiset lähempänä ns. pyhä kansaa kuin israelilaiset,kun oikein DNAhan katsotaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ovatko palestiinalaiset lähempänä ns. pyhä kansaa kuin israelilaiset,kun oikein DNAhan katsotaan.

Kun vielä löytyisi se pyhä kansa...

• Anonyymi

Mites sulla AP noi esinahkahommat, onko kondiksessa?

• Anonyymi

Kulunut käytössä jo melkein pois🙂

• Anonyymi

Liikaa vastaa noilla pelleillä.

• Anonyymi

Täysin turha pulju.?

• Anonyymi

Israel on turhuuksien turhuus. Kuka kaipaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Israel on turhuuksien turhuus. Kuka kaipaa?

Oletko antisemiitti?

• Ei edelleenkään mitään järkeviä perusteita sille, miksi YK:ta mustamaalataan!

• Anonyymi

Mitä YK on saanut aikaan viimeisen kymmenen vuoden aikana niillä sadoilla miljardeilla mitä se on käyttänyt?

• Anonyymi

Sinulle ei kelpaa järkevät perusteet, kun ne ovat ideologiasi vastaisia

• Kysyin tuolla edellä: Mistä oikeastaan tulee tämä valtava vastustus eri maiden yhteisen keskustelujen ja neuvottelun foorumia vastaan?
      Mistä se on alun perin lähtöisin?

Siihen ei kukaan ole osannut vastata.

”Anonyymi” 2025-07-05 09:06:12 sen sijaan kirjoittaa: ”Mitä YK on saanut aikaan viimeisen kymmenen vuoden aikana”

Jäin ihmettelemään. YK on iso kansainvälinen järjestö, johon kuuluu 193 maata. Se on monitahoinen järjestö, missä on hyvin monista järjestöistä koostuva kokonaisuus.
      YK:n tavoite on toimia rauhanturvaajana konfliktien aikana ja rauhanrakennusprosesseissa. Se on avustanut kriisien keskellä ja tukenut yhteiskuntien jälleenrakennusta sekä edistää kansainvälistä rauhaa ja turvallisuutta, oikeudenmukaisuutta sekä ihmisoikeuksia.

Siinä on mm. Kansainvälinen tuomioistuin, jonka tehtävä on valtioiden välisten kiistojen selvittäminen.
      YK:n erityisjärjestöt ovat laillisesti itsenäisiä kansainvälisiä järjestöjä, rahastot ja ohjelmat toimivat taloudelliseen ja sosiaaliseen kehitykseen sekä ihmisoikeuksiin liittyvillä osa-alueilla sekä lukuisia kansalaisjärjestöjä.

Eli hallinnosta ihan ns. ruohonjuuritason tehtäviin.

Maailman terveysjärjestö. joka koordinoi kansainvälisiä toimia muun muassa SARS:in, malarian ja AIDSin torjumiseksi ja kehittää rokotteita.
      Yhdistyneiden kansakuntien elintarvike- ja maatalousjärjestö, tavoite on poistaa nälkä maailmasta
      Maailman ruokaohjelma auttaa vuosittain 80 miljoonaa ihmistä noin 80 maassa.
      Yhdistyneiden kansakuntien lastenrahasto, varmistaa lasten oikeudet terveyteen, koulutukseen ja suojeluun.
      Sitten on vielä Kansainvälinen atomienergiajärjestö ja Kansainvälinen rikostuomioistuin jne.

Totta on, että kritiikkiä on tullut, ja se on hyvä, sillä niiden kautta voi toimintaa kehittää.
      Esimerkkeinä vaikka se, että sitä on syytetty islamilaisten ja afrikkalaisten maiden etujen ajamisesta. Islamilaiset maat puolestaan pitää sitä liian länsimaisena, joten ovat laatineet omat ihmisoikeuksien julistuksen yms. Samoin Yk:ta pidetään jo liian sirpaleisena, minkä vuoksi siitä on tullut liian tehoton.
      Kehitysmaat puolestaan siitä, että YK ajaa vain rikkaiden maiden etuja.

Eli paljon on saatu aikaan, et vain ehkä hahmota asiaa oikein?

”Anonyymi” 2025-07-05 15:38:30 kommentoi: ”Sinulle ei kelpaa järkevät perusteet, kun ne ovat ideologiasi vastaisia.”

Ei minulla ole mitään sellaista ideologiaa. Kunhan ensin nyt saisi kuulla niitä järkeviä perusteita!

Niitä eivät ole esim. nämä:
      ”Anonyymi” 2025-03-27 17:40:12: ”Täsmälleen näin, YK on nykyisin Hamasin sivukonttori”
      ”Anonyymi” 2025-06-23 21:49:20: ”Puolueellinen antisemitistinen järjestö Yk.Voitaisiin lopettaa koko järjestön.”
      ”Anonyymi” 2025-03-25 11:05:35: ”Kyllähän se YK on paljon muuttunut sen perustamisesta. Nykyään siellä on enemmistönä islamistisia arabivaltioita joilla on vihollisuuksia Israelia kohtaan.”
      ”Anonyymi” 2025-03-25 09:58:43: ”YKo joutaa lakkauttaa, kun se ei pysty estämään sotia.”

Mitä tulee tähän ”Anonyymi” 2025-03-22 19:15:19 väitteeseen: ”Turvallisuusneuvosto EI OLE TUOMINNUT Hamasin hyökkäystä. Venäjän veto-oikeus on aina estänyt sen.”

Venäjä pelaa omaa peliään. Moni on sitä mieltä, ettei Venäjä kuuluisi koko YK:hon, mutta sitä ei voida sääntöjen vuoksi erottaa.

Muuten on aivan selvästi ilmaistu, että Hamas on syyllistynyt hyökkäyksiin siviileitä vastaan, murhiin tai tappoihin, kidutukseen, epäinhimilliseen tai julmaan kohteluun, omaisuuden tuhoamiseen ja panttivankien ottamiseen. Kaikki ovat sotarikoksia.
      Yhtä lailla on Israelin sotarikokset tuomittu.

Kun YK:n turvallisuusneuvosto on vaatinut välitöntä tulitaukoa, on Israel siitä suuttunut.

• Anonyymi

Yk ei ole enää oikeudenmukainen ja taspuolinen kaikkia sen jäsenmaitaan kohtaan. Sen luottamus on mennyt näillä jatkuvilla Israel vastaisilla lausunnoilla. Eihän se voi olla niin että Israelissa, joka on demokraattinen valtio olisi muka ihmisoikeudet huonommalla tolalla kuin Pohjois-korealla, Afganistanilla, Kiinalla, Venäjällä ym, ym diktatuurisilla valtioilla.

• Anonyymi

ISRAEL ON UUSI NATSI SAKSA , HULLUMMAKSI MENEE KUN PASKAPÄÄ TRUMPPI TUKEE NIITÄ KOKO AJAN ENEMMÄN

• Anonyymi

Perintöosastaan ylpeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perintöosastaan ylpeä.

Ja sekin pelkää huijausta.

• Anonyymi

Täysin samaa mieltä!

• Mistä? Miten perustelet?

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Mistä? Miten perustelet?

Alotus kertoo perusteet.

• Anonyymi kirjoitti:

Alotus kertoo perusteet.

Eihän aloituksessa ollut mitään!

Siinä oli vain tahallisesti väärinymmärretty asia’ :”Kun eivät saaneet todistettua kansanmurhaa, Keksivät uuden jutun…”,

”Kansanmurha (oikeustieteessä joukkotuhonta) on jonkin tietyn etnisen, kielellisen, uskonnollisen tai muun, yleensä vähemmistönä olevan ryhmän järjestelmällistä tuhoamista.”

Prosessi menee siten, että kerätään todisteita, usein siihen menee vuosia, sitten asetetaan syylliset ihmiset syytteeseen ja kun oikeus on asian käsitellyt, sitten asia on selkeä.

Tässä ei ole mitään antisemitismiä vaan aivan tavallisia valtion tekemien rikosten selvittelyä.
        Oikeastaan Israelin tekoja on käsitelty silkkihansikkain. Jos joku toinen valtio olisi moista tehnyt, siitä olisi käynnissä jo massiiviset vastustamiset sekä rikosten tutkinta.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Eihän aloituksessa ollut mitään!

Siinä oli vain tahallisesti väärinymmärretty asia’ :”Kun eivät saaneet todistettua kansanmurhaa, Keksivät uuden jutun…”,

”Kansanmurha (oikeustieteessä joukkotuhonta) on jonkin tietyn etnisen, kielellisen, uskonnollisen tai muun, yleensä vähemmistönä olevan ryhmän järjestelmällistä tuhoamista.”

Prosessi menee siten, että kerätään todisteita, usein siihen menee vuosia, sitten asetetaan syylliset ihmiset syytteeseen ja kun oikeus on asian käsitellyt, sitten asia on selkeä.

Tässä ei ole mitään antisemitismiä vaan aivan tavallisia valtion tekemien rikosten selvittelyä.
        Oikeastaan Israelin tekoja on käsitelty silkkihansikkain. Jos joku toinen valtio olisi moista tehnyt, siitä olisi käynnissä jo massiiviset vastustamiset sekä rikosten tutkinta.

YK ei edes uskalla käydä muslimeita vastaan!

• Anonyymi kirjoitti:

YK ei edes uskalla käydä muslimeita vastaan!

Siis miten perustelet tuonkin väitteen?

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Siis miten perustelet tuonkin väitteen?

Kerro miten YK on jonkus rankaissut jotain muslimivaltiota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mummo selaa Googlea. 😆

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta: "Kerro miten YK on jonkus rankaissut jotain muslimivaltiota."

Ei YK, ei länsimedia eikä mummonmuori uskalla arvostella Syyrian uutta diktaattoria, al Julania, jonka joukot ovat hyökänneet druusiväestön kimppuun ja tappaneet kymmeniä druuseja.
        Israel puolustaa näitä ja on siksi tehnyt iskuja Syyrian joukkojen tukikohtiin, koska druusit ovat pyytäneet sen apua.

• Anonyymi kirjoitti:

"Kerro miten YK on jonkus rankaissut jotain muslimivaltiota."

Sekö on sinulla perustelu sille, kun väität YK:ta antisemitistiseksi?

• Anonyymi

Niin, syyllinen ja rikos on löytynyt mutta mistä löytyisi todisteet sille mistä syytetään.
      Luulisi, että kansanmurhalla olisi selvät todisteet, ettei sitä tarvitsisi näin kauan tutkia ja etsiä kuin neulaa heinäsuovasta. Vaikuttaa että tarkoitushakuisesti halutaan tehdä Israelista kansanmurhaaja vaikka Hamas tämän sodan kansanmurhalla aloitti, eikä vieläkään ole luopunut ajatuksesta tuhota Israelin valtio.

• Todisteet ovat selvät, kun ne on dokumentoitu, eli kuvattu, kirjattu tarkkaan sekä haasteltu ihmisiä.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Todisteet ovat selvät, kun ne on dokumentoitu, eli kuvattu, kirjattu tarkkaan sekä haasteltu ihmisiä.

Juu, Hamas itse kuvasi mitä tekivät Israelissa 7.10.23.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Todisteet ovat selvät, kun ne on dokumentoitu, eli kuvattu, kirjattu tarkkaan sekä haasteltu ihmisiä.

Se ei ole kansanmurha ennenkuin se on virallisesti tutkittu ja kansanmurhaksi todettu.
        Ei vaikka kuinka vasemmistopalestiina-aktivisti niin haluaisivat asian ilmaista.

• Anonyymi

Hamas teki onnistuneen terrori-iskun kun Isrsaelin rajavartijat vietti sapattia ja vastassa oli vain huumepäisiä juhlijoita.

Israel vastasi sotarikoksilla ja kansanmurhalla, mitä jumalattomat nahkapäät puolustaa ja haluaa vain tappaa.

On terrorismiin vastattu ja johtajia tapettu ennenkin, mutta vain Venäjä käyttää Israelin lisäksi siihen kansanmurhaa.

• Anonyymi

Vasemmistolaiset ja piilokommunistit käyttävät tuota slougania, "kansanmurha" omassa propagandassaan. He tarvitsevat tuollaista retoriikkaa, sillä jo Stalin sanoi aikoinaan, että kun valhetta toistetaan tarpeeksi usein, niin kansa alkaa uskoa siihen.
        Tuolla nimityksellä he yrittävät peittää Hamasin ja muiden islamistien julmuudet.
        Hamas yritti suorittaa kansanmurhaa, mutta onneksi IDF tuli väiin ja lopetti tuon teurastuksen.

Erikoista "kansanmurhaa", kun Israelin hallitsemisen aikana palestiinalaisten väkiluku on NELINKERTAISTUNUT!

• Anonyymi

Täysin samaa mieltä !

• Anonyymi

Kyllä Stalin teki oikesti kansanmurhan jos häntä ihannoi. Ei niinkään hyökännyt kostomielessä naapurivaltioihin, vaan puhdisti omaa kansaa.

Suomeen hyökkäsi kun vehkeilimme Saksan kanssa ja sotahulluden mielestä suomalaiset olisi pitänyt ampua tai tappaa nälkään. Onneksi Stalin ei ollut niin sementtinen ja säästyimme.

• Anonyymi

Täysin, pelkkä rahanreikä kuten EU:kin.

• Anonyymi

Satojen miljardien turhake.

• Anonyymi

Hyvin sanot.

• Anonyymi

Nyt kun Eero Heinäluoma on valittu valvomaan EU:n rahankäyttöä, hänen olisi syytä tarkastaa, mihin ne 1,6 miljardia euroa ovat menneet, jotka EU myönsi palestiinalaisviranomaisille.
        Montako uutta autoa sillä on hankittu ja montako uutta palatsia PLO:n virkamiehet ovat rakentaneet itselleen.
        Miksi kansa elää yhä köyhyydessä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt kun Eero Heinäluoma on valittu valvomaan EU:n rahankäyttöä, hänen olisi syytä tarkastaa, mihin ne 1,6 miljardia euroa ovat menneet, jotka EU myönsi palestiinalaisviranomaisille.
        Montako uutta autoa sillä on hankittu ja montako uutta palatsia PLO:n virkamiehet ovat rakentaneet itselleen.

Kansasta viis. Saavatpahan ainakin terroristijohtajat nauttia länsimaiden avustuksista.

• Anonyymi kirjoitti:

Johan niitä on tutkittu ja tutkitaan edelleen.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Johan niitä on tutkittu ja tutkitaan edelleen.

Mistä tutimuksesta on joskus tullut joku tulos ja seuraukset ?

• Anonyymi

Korruptio rehottaa.

• Anonyymi

EU ei vieläkään uskalla puuttua siihen vihan kasvatukseen, mitä palestiinalaishallinto harjoittaa esim lasten koulukirjoissa juutalaisia vastaan, vaan syytää rahaa tuon korruptoituneen hallinnon tukemiseen.
        Juutalaiset kuvataan murhaajiksi, apinoiden ja sikojen jälkeläisiksi ja heidät voidaan tappaa ja näin palvella Allahia.
        Ei Heinäluomakaan rohkene puuttua tuohon tilanteeseen.

• ”Anonyymi” 2025-07-16 16:27:22 kirjoitti:
      ”Ei YK, ei länsimedia eikä mummonmuori uskalla arvostella Syyrian uutta diktaattoria, al Julania, jonka joukot ovat hyökänneet druusiväestön kimppuun ja tappaneet kymmeniä druuseja.”

Miksi ei uskaltaisi, onhan tuosta ollut jo monia artikkeleita.
      Kyse on siis Ahmad Husayn al-Šaraasta, salanimeltään Abu Muhammad al-Jawlani. Häneen suhtaudutaan aika varauksellisesti, joten tilanteita tarkkaillaan koko ajan.

Jälleen kerran tätä vääristellään.

Kaikki alkoi siitä, kun beduiinimilitantit sieppasivat druuseihin kuuluvan vihannesmyyjän. No, siitä alkoi sitten kostotoimenpiteet, eli druusien aseistautunut ryhmä hyökkäsi beduiinin kimppuun.
      Syyrian hallitus lähetti joukkojaan alueelle as-Suwaydan maakuntaan tukahduttamaan taisteluita. Mutta tilanne kehittyi siten että siitä tuli taisteluhallinnon joukkojen ja druusien miliisin välille.

”Israel puolustaa näitä ja on siksi tehnyt iskuja Syyrian joukkojen tukikohtiin, koska druusit ovat pyytäneet sen apua.”

Ja mitä Israelin armeija teki?
      Se hyökkäsi Syyriaan ja tuhosi puolustusministeriön sekä Syyrian armeijan saattueita.

Miksi Israel puolustaa druuseja, jotka ovat lähellä islamin uskontoa, puuttuen vieraan valtion sisäisiin asioihin?

• Anonyymi

Kerrotko mitä konkreettista YK on saanut aikaan tuhansilla miljardeillaan viimeaikoina?

• Anonyymi

"Miksi Israel puolustaa druuseja, jotka ovat lähellä islamin uskontoa, puuttuen vieraan valtion sisäisiin asioihin?"

Israel puolustaa druuseja SEN TÄHDEN, että näiden johtajat ovat PYYTÄNEET sen apua. Ilman Israelin väliintuloa olisivat nuo al Julanin joukot ja muut beduiinit suorittaneet JOUKKOTEURASTUKSEN Damaskoksen lähellä. Hehän tappoivat jo parisataa druusia.

Nyt YK:n pääsihteerikin syyttää juutalaisvihassaan vain Israelia puuttumisesta toisen maan sisäisiin asioihin eikä hän tuomitse noita muslimijoukkoja. Entinen diktaattori Assad teurasti parisataatuhatta druusia, mutta ei mummonmuori eikä länsimedia ollut siitä tietääksevinäänkään. Sellaista se "tasapuolinen" asioiden tarkkailu on joillakin. Vain Israelin tekemiset kiinnostavat, mutta muiden julmuuksista vaietaan.

Israelissa asuu n 150000 druusia ja he ovat lojaaleja Israelin valtiolle ja heitä on korkeassa asemissa Israelissa. He palvelevat armeijassa ja heitä on monissa tärkeissä tehtävissä. Heidän sukulaisiaan asuu Syyriassa ja he haluavat puolustaa sukulaisiaan. Siksi he pyysivät apua Israelilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Miksi Israel puolustaa druuseja, jotka ovat lähellä islamin uskontoa, puuttuen vieraan valtion sisäisiin asioihin?"

Israel puolustaa druuseja SEN TÄHDEN, että näiden johtajat ovat PYYTÄNEET sen apua. Ilman Israelin väliintuloa olisivat nuo al Julanin joukot ja muut beduiinit suorittaneet JOUKKOTEURASTUKSEN Damaskoksen lähellä. Hehän tappoivat jo parisataa druusia.

Nyt YK:n pääsihteerikin syyttää juutalaisvihassaan vain Israelia puuttumisesta toisen maan sisäisiin asioihin eikä hän tuomitse noita muslimijoukkoja. Entinen diktaattori Assad teurasti parisataatuhatta druusia, mutta ei mummonmuori eikä länsimedia ollut siitä tietääksevinäänkään. Sellaista se "tasapuolinen" asioiden tarkkailu on joillakin. Vain Israelin tekemiset kiinnostavat, mutta muiden julmuuksista vaietaan.

Israelissa asuu n 150000 druusia ja he ovat lojaaleja Israelin valtiolle ja heitä on korkeassa asemissa Israelissa. He palvelevat armeijassa ja heitä on monissa tärkeissä tehtävissä. Heidän sukulaisiaan asuu Syyriassa ja he haluavat puolustaa sukulaisiaan. Siksi he pyysivät apua Israelilta.

Tarkoitatko että Israelin julmuudet liittyvät druuseihin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko että Israelin julmuudet liittyvät druuseihin?

Tarkoitatko, että olet hieman tyhmä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko, että olet hieman tyhmä?

Sitä sinä todella olet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä sinä todella olet

Tuo toinenhan se kyseli tyhmiä ollen tahallisesti ymmärtämättä kirjoitettua tekstiä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo toinenhan se kyseli tyhmiä ollen tahallisesti ymmärtämättä kirjoitettua tekstiä

mummonmuori yrittää taas välttää vastaamasta:
        "Miksi ei uskaltaisi, onhan tuosta ollut jo monia artikkeleita."

Näytäppäs yksikin artikkeli, jossa arvostellaan al Julania ja hänen entistä ISIS-joukkoaan?
        USA ja muut länsimaat olivat ensimmäisinä halaamassa tuota terroristia ja pakoitteita poistettiin ilman mitään näyttöä demokraattisesta hallinnosta, ja nyt, kun hänen kannattajiensa todellinen luonne alkaa paljastua, ollaan ihmeen hiljaa.

Kun Israel puolustaa druuseja, niin YK ensimmäisenä arvostelee sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mummonmuori yrittää taas välttää vastaamasta:
        "Miksi ei uskaltaisi, onhan tuosta ollut jo monia artikkeleita."

Näytäppäs yksikin artikkeli, jossa arvostellaan al Julania ja hänen entistä ISIS-joukkoaan?
        USA ja muut länsimaat olivat ensimmäisinä halaamassa tuota terroristia ja pakoitteita poistettiin ilman mitään näyttöä demokraattisesta hallinnosta, ja nyt, kun hänen kannattajiensa todellinen luonne alkaa paljastua, ollaan ihmeen hiljaa.

Kun Israel puolustaa druuseja, niin YK ensimmäisenä arvostelee sitä.

Miksihän nenärengastytöt eivät järjestä telttaleiriä, kun beduiinimilitantit ja HTS:n joukot tappoivat 300 druusia As-Suwaydanin kaupungissa Syyriassa?
        Jos Israel olisi tehnyt tuollaisen tempun, niin kyllä koko vasemmisto olisi käynyt kuumana ja Yle olisi lähettänyt ylimääräisiä ohjelmia tuon sotkun setvimiseen.
        Juusolakin olisi tutkinut, olisiko sittenkin Israel syypäänä tuollaiseen teurastukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksihän nenärengastytöt eivät järjestä telttaleiriä, kun beduiinimilitantit ja HTS:n joukot tappoivat 300 druusia As-Suwaydanin kaupungissa Syyriassa?
        Jos Israel olisi tehnyt tuollaisen tempun, niin kyllä koko vasemmisto olisi käynyt kuumana ja Yle olisi lähettänyt ylimääräisiä ohjelmia tuon sotkun setvimiseen.
        Juusolakin olisi tutkinut, olisiko sittenkin Israel syypäänä tuollaiseen teurastukseen.

Israel on Jumalan silmäterä ja saa osakseen vihaa ja vääriä syytöksiä kohtuuttoman paljon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Israel on Jumalan silmäterä ja saa osakseen vihaa ja vääriä syytöksiä kohtuuttoman paljon

YK:ssa päätökset ovat useimmiten vain Israelia tuomitsevia.
        UN Watch-järjestö seuraa ja tutkii, minkälaisia päätöslauselmia YK:ssa tehdään ja sen perusteella päätökset ovat useimmiten kovin yksipuolisesti Israelia ja muita demokraattisia maita vastaan suunnattuja.
        Vuodesta 2015 lähtien on sen Yleiskokouksessa ja alajärjestöissä tehty 159 Israelia tuomitsevaa päätöksiä. Venäjää, Pohjois-Koreaa, Kiinaa, Afganistania, Syyriaa, Sudaniaa, tai muita diktatoorisesti hallittuja maita vastan on tehty vain alle kymmenen päätöslauselmaa per maa.
        Koska YK:ssa enemmistön muodostavat diktatoorisesti hallitut maat tai islamilaiset maat, niin siksi sen päätöksenteko on VINOUTUNUT, ja demokraattisten maiden ääni hukkuu koska ne ovat vähemmistönä YK:ssa.
        Valitettavasti Suomikin on äänestänyt USEIMMITEN Israelia tuomitsevien päätöslauselmien puolesta, koska Suomi haluaa miellyttää tiettyjä maita eikä uskalla olla eri mieltä joidenkin liittolaismaiden kanssa. Suomi ei ole kertaakaan äänestänyt Israelin puolesta, ja on useimmiten äänestänyt tyhjää, vaikka Suomella ja Israelilla on hyvät valtiolliset suhteet.
        Miksihän tällaiseen vinoutuman ei edes länsimedia puutu?

• Anonyymi

Olen täysin samaa mieltä.

• Anonyymi

Israel tekee järjestelmällistä kansanmurhaa. Tuhoaa talo talolta gazaa.

• Anonyymi

Tuota ne vihervasemmistolaiset hokevat päivästä toiseen, sillä heidän täytyy perustella Israel-vastaisuuttaan kansanmurhalla.
        Israel antaa gazalaisille vettä, sähköä ja ruokaa, joten puheet kansanmurhasta on piilokommunistien valhetta.
        Se yrittää tuhot vain terroristijärjestöä.
        Israel tekee samaa, kuin mitä Länsivallat teki Hitlerin joukoille. Tekiväkö ne kananmurhaa?
        Maailma saa olla kiitollinen liittoutuneiden joukoille, että tuhosivat natsiarmeijat.

Samoin länsimaat saavat olla kiitollisia IDF:lle, että sekin tuhoaa terroristiarmeijaa. Hamasin tarkoituksena on perustaa islamilainen kalifaatti, mutta tätä hyväntahtoiset hölmöt lännessä eivät tajua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuota ne vihervasemmistolaiset hokevat päivästä toiseen, sillä heidän täytyy perustella Israel-vastaisuuttaan kansanmurhalla.
        Israel antaa gazalaisille vettä, sähköä ja ruokaa, joten puheet kansanmurhasta on piilokommunistien valhetta.
        Se yrittää tuhot vain terroristijärjestöä.
        Israel tekee samaa, kuin mitä Länsivallat teki Hitlerin joukoille. Tekiväkö ne kananmurhaa?
        Maailma saa olla kiitollinen liittoutuneiden joukoille, että tuhosivat natsiarmeijat.

Samoin länsimaat saavat olla kiitollisia IDF:lle, että sekin tuhoaa terroristiarmeijaa. Hamasin tarkoituksena on perustaa islamilainen kalifaatti, mutta tätä hyväntahtoiset hölmöt lännessä eivät tajua.

taas sama meuhkaaja

• Anonyymi

Vaikka joutuisi tuhoamaan kaikki talot taistelussa terrorismia vastaan, niin sillä ei ole tekemistä minkään kansanmurhan kanssa. Siviileitä suojellaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka joutuisi tuhoamaan kaikki talot taistelussa terrorismia vastaan, niin sillä ei ole tekemistä minkään kansanmurhan kanssa. Siviileitä suojellaan.

Onko käsitettävä,että jos joku on eri mieltä kanssani,hän on minulle terroristi?

• Syyrian tilanne on monimutkainen. Siellä vaikuttaa monia eri tahoja, joilla on omat taistelijansa.

”Anonyymi” 2025-07-18 10:09:20 kirjoitti: ” Entinen diktaattori Assad teurasti parisataatuhatta druusia, mutta ei mummonmuori eikä länsimedia ollut siitä tietääksevinäänkään.”

Assadin hirmuhallinnosta on ollut monia uutisia sekä ohjelmia. Ehkä vain et itse ole niitä lukenut.

Assadin entisiä kannattajia eli alaviittejä kohtaan on hyökänneet, sillä yhä tuolla on ääri ryhmiä, jotka tekevät näitä hyökkäyksiä. Sunnien ääriryhmät ovat käyneet väkivaltaisesti uskonnollisten vähemmistöjen kimppuun.

Hallituksessa on nyt pääasiassa sunnimuslimeja, ja monet vähemmistöt suhtautuvat siihen erittäin epäillen. Syyrialla on siis edelleen vakava sisäpoliittinen ongelma.

Sunnimuslimeihin kuuluvien beduiinien ja druusien välillä on ollut jatkuvasti yhteenottoja. Kun Syyrian armeija tuli väliin, se alkoikin taistella druuseja vastaan.

Druuseja asuu puolet Syyriassa ja loput Libanonissa ja Israelissa. He eivät halua islamisteja (al-Assadin kannattajat) valtaan mutta ovat hyvin epäileviä nykyistä hallitusta kohtaan. Ehkä syystäkin.

Vaikka Al-Šaraa lupasi suojella druuseja ja saattaa vastuuseen tekijät, melkoisella varauksella tähän suhtaudutaan.

”Anonyymi” 2025-07-18 13:38:27 kommentoi kun kirjoitin : "Miksi ei uskaltaisi, onhan tuosta ollut jo monia artikkeleita." näin: ”Näytäppäs yksikin artikkeli, jossa arvostellaan al Julania ja hänen entistä ISIS-joukkoaan?”

Tuota, kun ei ole ketään ”Julania”. Entinen salanimi oli al-Jawlani ja nykyinen oikea nimi al-Šaraa
      .

En jaksa nyt kollata niitä, osa taisi olla maksumuurin takana, mutta useampi lehti teki hyvää taustatyötä tuon suhteen. Eli hänen menneisyytensä tiedetään.

Sen vuoksi Syyriaa tarkkaillaan erityisen huolella, onnistuuko tosiaan al-Šaraa luomaan edes jonkinlaiset tasapainon maahansa ja missä määrin hänen lupauksensa toteutuu.

Aika moni taho piti Israelin väliintuloa vain tekosyynä. Osa jopa on syyttänyt kahansteja teosta.

”Anonyymi” 2025-07-19 10:29:50 kirjoitti: ”Koska YK:ssa enemmistön muodostavat diktatoorisesti hallitut maat tai islamilaiset maat, niin siksi sen päätöksenteko on VINOUTUNUT…”

Katselin jäsenluettoloa, niin koska melkein kaikki maat kuuluvat YK:hon, niin muutama diktatuurikin siihen mahtuu. Tosin ei ole enemmistö. Venäjä saatiin vähäksi aikaa hiljaiseksi sentään.

Ehkä voi olla, että islam on levinnyt laajemmalle kuin kristinusko mutta tuokin tieto olisi hyvä tarkistaa. Mikäli uskonnon mukaan erotettaisiin joku maa, ei sekään oikein tasapuolista olisi.

”Valitettavasti Suomikin on äänestänyt USEIMMITEN Israelia tuomitsevien päätöslauselmien puolesta, koska Suomi haluaa miellyttää tiettyjä maita eikä uskalla olla eri mieltä joidenkin liittolaismaiden kanssa.”

Jaa, näen asian kyllä toisin. Suomi on uskaltanut olla rehellinen eikä vain uskonnon vuoksi puolusta mitään pahantekoja.

• Anonyymi

Heh heh: "Assadin hirmuhallinnosta on ollut monia uutisia sekä ohjelmia".

Ei siitä ollut kysymys, vaan siitä, että mummonmuori ei ole kertaakaan tuominnut Assadin hirmuhallinen toimia. Israelin toimia hän arvostelee lähes päivittäin, mutta todelliset terroristit ovat saaneet olla rauhassa.

Mummomuori yrittää paeta tietämättömyytensä taakse: "Tuota, kun ei ole ketään ”Julania”. Entinen salanimi oli al-Jawlani ja nykyinen oikea nimi al-Šaraa"

Kyllä mediassa on käytetty yleisesti myös tuota al Julani nimeä. Tuo oli huono väistöliike.
        Hän oli entinen ISIS taistelija ja nyt, kun hän veti puvun päälleen, niin länsimedia "unohtaa" hänen julman menneisyytensä. Ei terroristi muutu rauhantekijäksi vaihtamalla asua.

Onko mummonmuori todella noin sokea, että ei tajua YK:n vinoutunutta asennetta Israelia kohtaan? Miksihän JOKAINEN Israelia tuomitseva päätöslauselma saa taakseen AINA n 120-130 ääntä, vaikka olisi kysymys mistä asiasta tahansa.
        YK:han päätti, esim että "Jerusalem on islamin pyhä kaupunki eikä se ole koskaan ollut juutalaisten hallinassa,," vaikka se oli jo 1850-luvulla JUUTALAISENEMMISTÖINEN kaupunki ja on Israelin perustama.
        Historia todistaa, että Muhammed ei käynyt siellä koskaan vaan hänen "taivasmatkansa" Jerusalemiin oli vain uni. Saudi-Arabia uskalsi tunnustaa tämän, mutta siitä ei maailma uskalla puhua. Se pelkää muslimien raivoa.

Voiko länsimaisen koulutuksen saanut olla todella noin naivi: "Katselin jäsenluettoloa, niin koska melkein kaikki maat kuuluvat YK:hon, niin muutama diktatuurikin siihen mahtuu. "

USEIMMAT islamilaiset maat ovat diktatuureja. Niitä hallitaan islamin periaatteiden mukaan. Näytäppäs edes YKSI muslimimaa, jossa olisi länsimainen demokratia, jossa naisilla ja sukupuolisella vähemmistöllä oli täydet ihmisoikeudet. YK:n ihmisoikeusneuvostoon ovat kuuluneet sellaiset maat kuin Libya, Turkki, Syyria, Pakistan, Sudan, Iran jne.
        Voiko tuollaiselta järjestöltä edes odottaa mitään tasapuolista kannanottoa esim naiskysymykseen tai sukupuoliseen tasa-arvoon tai Israelin tilanteeseen.

Valitettavasti vihervasemmistoa myötäilevä politiikka on sokaissut mummonmuorinkin ajatusmaailman. Sen mukaan islamia tai islamilaisia maita ei saa arvostella, mutta Israel on vapaata riistaa. Tekipä se mitä tahansa, niin aina menee väärin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh heh: "Assadin hirmuhallinnosta on ollut monia uutisia sekä ohjelmia".

Ei siitä ollut kysymys, vaan siitä, että mummonmuori ei ole kertaakaan tuominnut Assadin hirmuhallinen toimia. Israelin toimia hän arvostelee lähes päivittäin, mutta todelliset terroristit ovat saaneet olla rauhassa.

Mummomuori yrittää paeta tietämättömyytensä taakse: "Tuota, kun ei ole ketään ”Julania”. Entinen salanimi oli al-Jawlani ja nykyinen oikea nimi al-Šaraa"

Kyllä mediassa on käytetty yleisesti myös tuota al Julani nimeä. Tuo oli huono väistöliike.
        Hän oli entinen ISIS taistelija ja nyt, kun hän veti puvun päälleen, niin länsimedia "unohtaa" hänen julman menneisyytensä. Ei terroristi muutu rauhantekijäksi vaihtamalla asua.

Onko mummonmuori todella noin sokea, että ei tajua YK:n vinoutunutta asennetta Israelia kohtaan? Miksihän JOKAINEN Israelia tuomitseva päätöslauselma saa taakseen AINA n 120-130 ääntä, vaikka olisi kysymys mistä asiasta tahansa.
        YK:han päätti, esim että "Jerusalem on islamin pyhä kaupunki eikä se ole koskaan ollut juutalaisten hallinassa,," vaikka se oli jo 1850-luvulla JUUTALAISENEMMISTÖINEN kaupunki ja on Israelin perustama.
        Historia todistaa, että Muhammed ei käynyt siellä koskaan vaan hänen "taivasmatkansa" Jerusalemiin oli vain uni. Saudi-Arabia uskalsi tunnustaa tämän, mutta siitä ei maailma uskalla puhua. Se pelkää muslimien raivoa.

Voiko länsimaisen koulutuksen saanut olla todella noin naivi: "Katselin jäsenluettoloa, niin koska melkein kaikki maat kuuluvat YK:hon, niin muutama diktatuurikin siihen mahtuu. "

USEIMMAT islamilaiset maat ovat diktatuureja. Niitä hallitaan islamin periaatteiden mukaan. Näytäppäs edes YKSI muslimimaa, jossa olisi länsimainen demokratia, jossa naisilla ja sukupuolisella vähemmistöllä oli täydet ihmisoikeudet. YK:n ihmisoikeusneuvostoon ovat kuuluneet sellaiset maat kuin Libya, Turkki, Syyria, Pakistan, Sudan, Iran jne.
        Voiko tuollaiselta järjestöltä edes odottaa mitään tasapuolista kannanottoa esim naiskysymykseen tai sukupuoliseen tasa-arvoon tai Israelin tilanteeseen.

Valitettavasti vihervasemmistoa myötäilevä politiikka on sokaissut mummonmuorinkin ajatusmaailman. Sen mukaan islamia tai islamilaisia maita ei saa arvostella, mutta Israel on vapaata riistaa. Tekipä se mitä tahansa, niin aina menee väärin.

"Syyrian druusien hengellinen johtaja Hikmat al-Hijri uudisti kiireellisesti vetoomuksensa kansainvälisen suojelun puolesta. "Aloitimme sovinnon, mutta toinen osapuoli ei täytä osuuttaan tulitauossa. Hyökkäävät miliisit jatkavat rikoksia ihmisyyttä vastaan. Kehotamme tulitaukosopimuksen takaavia maita täyttämään velvollisuutensa ja lopettamaan tämän murhanhimoisen hyökkäyksen Suwaydan druuseja vastaan. Vaadimme suoraa kansainvälistä suojelua Suwaydan druuseille."
        Emme edelleenkään kuule YK:lta, EU:lta tai länsimaiden valtioilta MITÄÄN lausuntoa druusien joukkomurhasta Suwaydan alueella. "

YK, Gurerres, EU, ja koko länsimedia vaikenee tuosta joukkomurhasta. Eivät Suomen vihevassaritkaan välitä druusien tappamisesta, jos syyllisenä ei ole Israel.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Syyrian druusien hengellinen johtaja Hikmat al-Hijri uudisti kiireellisesti vetoomuksensa kansainvälisen suojelun puolesta. "Aloitimme sovinnon, mutta toinen osapuoli ei täytä osuuttaan tulitauossa. Hyökkäävät miliisit jatkavat rikoksia ihmisyyttä vastaan. Kehotamme tulitaukosopimuksen takaavia maita täyttämään velvollisuutensa ja lopettamaan tämän murhanhimoisen hyökkäyksen Suwaydan druuseja vastaan. Vaadimme suoraa kansainvälistä suojelua Suwaydan druuseille."
        Emme edelleenkään kuule YK:lta, EU:lta tai länsimaiden valtioilta MITÄÄN lausuntoa druusien joukkomurhasta Suwaydan alueella. "

YK, Gurerres, EU, ja koko länsimedia vaikenee tuosta joukkomurhasta. Eivät Suomen vihevassaritkaan välitä druusien tappamisesta, jos syyllisenä ei ole Israel.

Onneksi Israel on puolustanut noita druuseja iskemällä HTS:n joukkoihin ja näin esäneet
        kansnmurhan. Kuitenkin n 200 druusia ehdittiin tappaa.
        Yle ja Guterres leimaavat Israelin toimet tuomittaviksi ja vaativat että ne pitää lopettaa, jotta kansanmurha voi jatkua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi Israel on puolustanut noita druuseja iskemällä HTS:n joukkoihin ja näin esäneet
        kansnmurhan. Kuitenkin n 200 druusia ehdittiin tappaa.
        Yle ja Guterres leimaavat Israelin toimet tuomittaviksi ja vaativat että ne pitää lopettaa, jotta kansanmurha voi jatkua.

Kolmas viesti putkeen samalta tyypiltä. Pitäisikö sen jo rauhoittua?

• Anonyymi

YK = Hamas

• Anonyymi

Ennen uskovat ylisti totuutta.

Nyt heidän leipätyö on valehtelu.

Tai kun ovat harhaoppisia ja sielunvihollisen pauloissa.

• Anonyymi

Tarkoitatko noita sosialismiin uskovia?
        Hehän ylistivät Yhteistyötä Neuvostoliiton kanssa ja Kuuba oli heidän paratiisina. He olivat HISTORIA VÄÄRÄLLÄ PUOLELLA!
        Nyt he häpeävät noita vanhoja ihanteitaan ja ovat ottaneet uudeksi haukkumiskohteeksi
        Israelin, joka taistelee terrorismia vastaan. Ilman Israelin taistelua pian täälläkin liehuisivat islamin liput ja suomalaisetkin joutuisivat pyllistämään Mekkaan päin.

• Anonyymi

Täysin korruptoitunut johto.

• Anonyymi

Nyt jo alaviititkin pyytävät Syyriassa Israelin apua HTS:n hyökkäyksiä vastaan.
        Vaikka alaviitit olivat diktaattori Assadin tukijoita, ei tavallinen kansa ole syypää heidän johtajansa hirmutekoihin. Nyt uuden diktaattori al Julanin joukot teurastavat myös alaviitteja.
        Hädissään he pyytävät apua IDF:ltä

"Me, alaviittien uskonnolliset johtajat, julkaisemme seuraavan lausunnon kokouksemme jälkeen yhdessä rannikkokylässä:
        Assadin hallinnon kaatumisen ja äärimmäisen islamilaisen ryhmän nousun jälkeen valtaan, joka käyttää tappamista, sieppaamista, karkottamista ja pelottelua hallinnan ja vallan keinona, sekä alaviittialueilla tapahtuneiden joukkomurhien ja rikosten jälkeen Tartusissa, Latakiassa, Homsissa, Hamassa ja Damaskoksessa – julistamme kiitollisuutemme Israelin valtiolle, joka ainoana maailmassa puhui totta, tuomitsi nämä rikokset ja seisoi oikeuden puolella.
        Pyydämme Israelin hallitukselta, pääministeri Benjamin Netanjahun johdolla, suojelua, apua ja tukea, sillä koko muu maailma on ollut hiljaa meidän kärsimyksistämme. Vain Israelin ääni on kuulunut näiden rikosten tuomitsemiseksi.
        Sanomme juutalaiselle valtiolle: ojennamme kätemme teille, ja olemme teidän uskollisimmat ystävänne, jotta voisitte pelastaa meidät tästä äärimmäisestä islamilaisesta hallinnosta, joka toimii koulutus- ja valmistelupaikkana ryhmille, jotka tulevat hyökkäämään myös teitä vastaan. Te olette jo aiemmin kärsineet islamistien käsissä ja tunteneet heidän rikoksensa. Islamilaisen terrorismin petturilliset terroristit ovat paras esimerkki – erityisesti Chāmās-liike, joka on pelon ja terrorin ruumiillistuma."

Yle ja muu länsimedia vaikenee Syyrian vähemmistöjen teurastuksesta.

• Anonyymi

Netajuha on varmistanut,että antisemitistit voivat sanoa olleensa oikeassa.

• Anonyymi

Juuri näin.

• Anonyymi

Mikäli taivaaseen pääsy on ruokajonoa ampuvan Israelin suosimisen varassa,niin saa jäädä.

• Anonyymi

Hamas siellä ruokajonoissa yrittää estää jakelun. Hamas ei enää saa ryöstettyä avustuksia.

• Anonyymi

Israelin armeija on kaikkien aikojen raukkamaisin ja häpeällisin pohjanoteeraus .

• Anonyymi

Noin ajattelee piilokommunisti. Juutalaisviha on heillä geeneissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on huomattu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Anonyymi
        2025-07-21 20:06:38
        Noin ajattelee piilokommunisti..."
        ||||||||||||||||||
        Kommunismi on utopia kaikki sen siivettömät lentäjät ovat olleet
        ja ovat nykyäänkin Diktaattoreita.
        Esim nämä:
        netanjahu
        puuttini
        kim pong-un-fun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Anonyymi
        2025-07-21 20:06:38
        Noin ajattelee piilokommunisti..."
        ||||||||||||||||||
        Kommunismi on utopia kaikki sen siivettömät lentäjät ovat olleet
        ja ovat nykyäänkin Diktaattoreita.
        Esim nämä:
        netanjahu
        puuttini
        kim pong-un-fun

Aamun Ylen lähetyksessä TAAS kaksi entistä kommunistia syyllisti VAIN ISRAELIA Gazan tilanteesta. Juusola ja Dahlgren yrittivät ratkoa Gazan konfliktia ja keksivät vain Israelin syylliseksi.Hamasin raukkamaista terrorismia he eivät maininneet lainkaan, eikä panttivankeja.
        He unohtivat, että HAMS ALOITTI tuon sodan eikä ole vieläkään vapauttanut kaikkia panttivankeja. Panttivankien kohtalo ei kiinnosta noita "tutkijjoita", joiden ainoa havainto on se, että kaikki johtuu Netanjahun vallanhimosta.
        Sotahan loppuisi heti, kun panttivangit vapautetaan.
        Juutalaisviha aiheuttaa tuollaista sokeutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aamun Ylen lähetyksessä TAAS kaksi entistä kommunistia syyllisti VAIN ISRAELIA Gazan tilanteesta. Juusola ja Dahlgren yrittivät ratkoa Gazan konfliktia ja keksivät vain Israelin syylliseksi.Hamasin raukkamaista terrorismia he eivät maininneet lainkaan, eikä panttivankeja.
        He unohtivat, että HAMS ALOITTI tuon sodan eikä ole vieläkään vapauttanut kaikkia panttivankeja. Panttivankien kohtalo ei kiinnosta noita "tutkijjoita", joiden ainoa havainto on se, että kaikki johtuu Netanjahun vallanhimosta.
        Sotahan loppuisi heti, kun panttivangit vapautetaan.
        Juutalaisviha aiheuttaa tuollaista sokeutta.

Miksihän YLE käyttää noita samoja vasempaan kallellaan olvia "asiantuntijoita"`
        Heidän Israel-vastaiset kommenntinsa on kuultu jo satoja kertoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksihän YLE käyttää noita samoja vasempaan kallellaan olvia "asiantuntijoita"`
        Heidän Israel-vastaiset kommenntinsa on kuultu jo satoja kertoja.

Älä kommentoi omaa viestiäsi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö sinulla ole mitään asiaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoittelet ihan tyhmiä.
        Omaan viestiin saa tehdä lisäyksiä, vaikka heti tai vähän myöhemmin, kuten tuossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoittelet ihan tyhmiä.
        Omaan viestiin saa tehdä lisäyksiä, vaikka heti tai vähän myöhemmin, kuten tuossa.

Tuo pelle kommentoi omaa viestiä kun se haluaa inttää ja inttää

• Anonyymi

Nyt koko Eurooppa allekirjoittaa julkilausuman, että Israelin tulee lopettaa julmuudet ja sotarikokset.

Venäjä tuskin sitä vaatii tai muut yhtä syvällä synnissä elävät.

• Anonyymi

• Anonyymi

Israel olisi kyllä jo lopettanut, mutta kun arabit ja muu maailma ei anna olla Israelin rauhassa vaan jatkuvalla häirinnällä aiheuttaa sen, että Israelin on entistä vahvemmin puolustettava maataan.

• Anonyymi

Tosiaan koko Eurooppa alkaa olla huolissaan ihmiskunnan tilasta, miten rappiolle Israel sen vie.

• Anonyymi

Turha järjestö.

• Anonyymi

Toinen turha järjestö on YK, joka määräsi viime syksynä, että Israelin on vedäydyttävä myös Itä Jerusalemista, koska se on islamin "Pyhä kaupunki", jossa ei ole koskaan asunut juutalaisia.

Historiaa vähänkin lukenut voi vahvistaa, että kun Iso-Britania perusti konsulaatin Jerusalemiin v 1850, se suoritti VÄESTÖNLASKENNAN ja sen mukaan kaupungin asukasluku oli 16000 henkeä.
        Näistä 8000 oli juutalaisia, 5000 arabia ja 3000 muita uskontoja, druuseja tai uskonnottomia.
        Eli jo TUOLLOIN JERUSALEM oli juutalaisenemmistöinen.

Suomikin ääneti tuon päätöslauselman puolesta. Siinä näkyy taas Suomen vasemmistolaisten "asiantuntijoiden" vaikutus oikeistohallituksen päätöksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toinen turha järjestö on YK, joka määräsi viime syksynä, että Israelin on vedäydyttävä myös Itä Jerusalemista, koska se on islamin "Pyhä kaupunki", jossa ei ole koskaan asunut juutalaisia.

Historiaa vähänkin lukenut voi vahvistaa, että kun Iso-Britania perusti konsulaatin Jerusalemiin v 1850, se suoritti VÄESTÖNLASKENNAN ja sen mukaan kaupungin asukasluku oli 16000 henkeä.
        Näistä 8000 oli juutalaisia, 5000 arabia ja 3000 muita uskontoja, druuseja tai uskonnottomia.
        Eli jo TUOLLOIN JERUSALEM oli juutalaisenemmistöinen.

Suomikin ääneti tuon päätöslauselman puolesta. Siinä näkyy taas Suomen vasemmistolaisten "asiantuntijoiden" vaikutus oikeistohallituksen päätöksiin.

Varsinkin prof Juusola, tutkija Stewrd ja johtajat Dahlgren, Kangaspuro ja tutkija Tarvainen ovat niin pahasti vasemmistolaisia, että heidän puheisiinsa ei voi luottaa. Ideologia paistaa läpi liian selvästi.
        Valitettavasti Yle ja muu media käyttää heitä asiantuntijoina.

• Anonyymi

Jos koki Eurooppa jos paheksuu, kyse on todellisesta synnistä eikä sitä tule suvaita, eikä puolustaa syntiä.

• Anonyymi

Voidaan lopettaa!

• Anonyymi

Amnesty on täysin PELLEJÄ täynnä; rikollisia ihannoivia.

• Anonyymi

Tarkoitatko oikeasti YK:n olevan herätysliikkeeseesi rinnastettava vaatimaton pellejärjestö?
      YK on toki monessa asiassa valtavan byrokraattinen, joka estää joitain käytännön toimia, mutta kyseinen instanssi on pelastanut esim. nälkäkuolemalta valtaisan määrän ihmisiä historiansa aikana.
      Entä millainen mittakaava ihmisten auttamisessa on herätysliikkeelläsi?

• Anonyymi

Israel tekee valtavaa rikosta kostosta. Toki hamas aloitti mutta jos sivistyneeksi itsensä lukeva kansakunta tappaa rikolliseslla taktiikalla 3 kertaa enemmän sivullisia naisia lapsia ja vanhuksia jotka eivät pääse pakoon sotatoimia on se rikos syvässä mielessä. Sympatiani israelia kohtaan on kyllä mennyt. Olen ollut kibbutsilla pitkään aikanaan ja kilpaurani aikana. Israelin monet sotilaat onneksi ovat kieltäytyneet julkisesti näistä murhatöistä ja niitähän on ollut dokumenteissa. Murha ei ole maanpuokustusta ollut koskaan.

• Anonyymi

YK ei jaa Gazaan toimitettua ruokaa eteenpäin. Sillä lojuu tuhansia lavoja ruokaa,

• Anonyymi

Sinisilmäiset suomalaiset uskovat Hamasin propagandaa:
        "Israel tekee valtavaa rikosta kostosta. Toki hamas aloitti mutta ....."

Mitenhän saataisiin näille "hyväntahtoisille hölmöille" perille oikean tieto Gazan tilanteesta?
        Israel EI KOSTA, vaan tekee kaikkensa, että Hamas ei taas muutaman vuoden kuluttua iske uudelleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitenhän saataisiin näille "hyväntahtoisille hölmöille" perille oikean tieto Gazan tilanteesta?
        Israel EI KOSTA, vaan tekee kaikkensa, että Hamas ei taas muutaman vuoden kuluttua iske uudelleen.

"Anonyymi
        2025-07-23 11:22:41
        Israel EI KOSTA, vaan tekee kaikkensa, että Hamas ei taas muutaman vuoden kuluttua iske uudelleen."
        ------------------
        https://www.hs.fi/maailma/art-2000011274471.html
        Tämäkin linkki on laitettu useaan kertaan mutta ei, ei se vaan
        mene perille.

netanjahun toteuttama JoukkoTuho Gazassa perustuu Siviilien tappamiseen.
        Montako % 50 000`ta tapetusta on Hamasin taisteljoita?
        "Alle 10%"

Israel ei muuten kosta.
        Crime Minister netanjahu ei edelleenkään ole Israel.
        Kansan enemmistö vastustaa sen toteuttamaa KansanMurhaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Anonyymi
        2025-07-23 11:22:41
        Israel EI KOSTA, vaan tekee kaikkensa, että Hamas ei taas muutaman vuoden kuluttua iske uudelleen."
        ------------------
        https://www.hs.fi/maailma/art-2000011274471.html
        Tämäkin linkki on laitettu useaan kertaan mutta ei, ei se vaan
        mene perille.

netanjahun toteuttama JoukkoTuho Gazassa perustuu Siviilien tappamiseen.
        Montako % 50 000`ta tapetusta on Hamasin taisteljoita?
        "Alle 10%"

Israel ei muuten kosta.
        Crime Minister netanjahu ei edelleenkään ole Israel.
        Kansan enemmistö vastustaa sen toteuttamaa KansanMurhaa.

Hyvä kysymys: "Montako % 50 000`ta tapetusta on Hamasin taisteljoita"!

IDF on ilmoittanut viime keväänä, että se on eliminoinut 21000 terroristia. Ja kevään jälkeen muutama tuhat lisää.
        Hamas itse ilmoitti, että kuolleista n 71 % on heidän taistelijoitaan.
        Hamas laskee noihin "kuolleisiin" myös luonnollisesti kuolleet ja heidän itsensä tappamat siviilit, joit on arviolta n 10000, joten kuolleita siviilejä on korkeintaan 10000.

Missä ovat isot hautausmaat tai edes kuvia noista kuolleista? Kyllähän Hamas esittelisi niitä, jos niitä olisi olemaassa.

Sekin on tietysti liikaa, mutta kansanmurhasta puhuminen on törkeää valehtelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mitenhän saataisiin näille "hyväntahtoisille hölmöille" perille oikean tieto Gazan tilanteesta?"

Minulla on ehdotus! Hauku heitä vaikka kasteenpalvojiksi, vauvanvalelijoiksi, palestiinalaisfanaatikoiksi tai vaikka vedenpalvojiksi. Sitten voisit vielä uhkailla heitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mitenhän saataisiin näille "hyväntahtoisille hölmöille" perille oikean tieto Gazan tilanteesta?"

Minulla on ehdotus! Hauku heitä vaikka kasteenpalvojiksi, vauvanvalelijoiksi, palestiinalaisfanaatikoiksi tai vaikka vedenpalvojiksi. Sitten voisit vielä uhkailla heitä.

Onko kasteenpalvojissakin hölmöjä? Siinä ainakin yksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko kasteenpalvojissakin hölmöjä? Siinä ainakin yksi.

Varmaan tuo harrastamasi haukkuminen kertoo kaiken keskustelutaidoistasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laitetaan nämä nyt vielä kaikki samaan julkaisuun. Summa summarum: Israel toimittaa koko ajan ruoka-apua Gazaan, mutta apu jää seisomaan rajalle, koska YK:n järjestöt eivät nouda ja jaa sitä. Israelin ulkoministeriön mukaan parhaillaan yli 700 rekkalastillista seisoo tyhjän panttina kun samalla YK ja koko maailma syyttävät Israelia gazalaisten nälkiinnyttämisestä.
        Syyttävät siis Israelia samalla kun apu mätänee Gazassa koska YK ei jaa sitä periaatteellisista syistä eteenpäin!
        Entä miksi Egypti ei avaa Gazan rajaa?
        Gazan siviilit ovat tässä kaikessa vain likaisen politiikan pelinappuloita.
        Israel ei ole aiheuttamassa nälänhätää Gazassa. YK ja Hamas ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laitetaan nämä nyt vielä kaikki samaan julkaisuun. Summa summarum: Israel toimittaa koko ajan ruoka-apua Gazaan, mutta apu jää seisomaan rajalle, koska YK:n järjestöt eivät nouda ja jaa sitä. Israelin ulkoministeriön mukaan parhaillaan yli 700 rekkalastillista seisoo tyhjän panttina kun samalla YK ja koko maailma syyttävät Israelia gazalaisten nälkiinnyttämisestä.
        Syyttävät siis Israelia samalla kun apu mätänee Gazassa koska YK ei jaa sitä periaatteellisista syistä eteenpäin!
        Entä miksi Egypti ei avaa Gazan rajaa?
        Gazan siviilit ovat tässä kaikessa vain likaisen politiikan pelinappuloita.
        Israel ei ole aiheuttamassa nälänhätää Gazassa. YK ja Hamas ovat.

Oikein sanottu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

oikein sanottu tuo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kysymys: "Montako % 50 000`ta tapetusta on Hamasin taisteljoita"!

IDF on ilmoittanut viime keväänä, että se on eliminoinut 21000 terroristia. Ja kevään jälkeen muutama tuhat lisää.
        Hamas itse ilmoitti, että kuolleista n 71 % on heidän taistelijoitaan.
        Hamas laskee noihin "kuolleisiin" myös luonnollisesti kuolleet ja heidän itsensä tappamat siviilit, joit on arviolta n 10000, joten kuolleita siviilejä on korkeintaan 10000.

Missä ovat isot hautausmaat tai edes kuvia noista kuolleista? Kyllähän Hamas esittelisi niitä, jos niitä olisi olemaassa.

Sekin on tietysti liikaa, mutta kansanmurhasta puhuminen on törkeää valehtelua.

"Anonyymi
        2025-07-23 12:52:22
        Hamas itse ilmoitti, että kuolleista n 71 % on heidän taistelijoitaan."

<<<<<<<<<<<<<<<
        Niinpä tietenkin kiistät KansanMurhan?
        Mutta sen katsos sama tilanne kuin Evoluutiossa.
        Toiset hyväksyy Totuuden toiset hyväksyy vain Mielikuvituksen.

"Siviilien tarkkaa osuutta ei tiedetä, koska äärijärjestö Hamasin hallinnoima Gazan terveysministeriö ei erottele siviili- ja sotilasuhreja. Useiden arvioiden mukaan sodan uhreista yli 60 prosenttia voi olla siviilejä. Gazan terveysministeriön mukaan Gazassa on tähän mennessä kuollut noin 12 500 lasta."
        7.3.2024 https://yle.fi/a/74-20077040

netanjahulle kaikki miehitetyn Gazan asukkaat ovat terroristeja heti kun he alkavat
        kävelemään.

https://yle.fi/a/74-20068759
        Tuosta linkistä voit katsella miten ihmisiä haudataan kerran
        niitä hautoja kaipasit.

• Anonyymi

Olen täysin samaa mieltä.

• Anonyymi

Israel ei tosiaam aiheuta mitään. Niin sanoo patologinen valehtelija.

• Anonyymi

Vastauksena valeuutisten aaltoon maailmanlaajuisessa ja israelilaisessa mediassa eräs korkea-arvoinen IDF:n virkamies sanoo tänä iltana: "Gazassa ei ole nälkää! Tilanne ei ole miellyttävä, mutta nälkää ei ole. Yksikään kansainvälinen järjestö ei ole ottanut meihin yhteyttä tästä asiasta! Tarkistamme myös ihmisten kuvien perusteella, miltä ihmiset näyttävät. Nälkää ei ole.
        Lapset, jotka kuvissa esiintyvät, sairastavat geneettisiä sairauksia tai ovat lapsia, jotka ovat syntyneet sukulaisavioliitoista. Tällaisia kuvia on ollut läsnä sodan alusta lähtien. Aina kun on nälänhädän aalto, näitä kuvia ilmestyy! Se, että lasten vanhemmat, jotka on kuvattu heidän vieressään, näyttävät terveiltä, ei häiritse herjaajia."

• Anonyymi

Täysin mätä organisaatio!

• Anonyymi

Niin ei kukaan kärsi kun asuinalueet pommitetaan maan tasalle. Kaikki voivat paksusti.

Vain terroristit kuolee

• Anonyymi

"2025-07-24 14:07:10
        Vain terroristit kuolee"
        ----------
        Gazan kansanmurhan toteuttaja Penjamin-netanjahu
        on Lähi-Idän pahin terroristi jolle valtiokin on kääntänyt selkäsä.
        nemA

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"2025-07-24 14:07:10
        Vain terroristit kuolee"
        ----------
        Gazan kansanmurhan toteuttaja Penjamin-netanjahu
        on Lähi-Idän pahin terroristi jolle valtiokin on kääntänyt selkäsä.
        nemA

Hyvin olet niellyt Hamasin valheet,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin olet niellyt Hamasin valheet,

Onkohan "kansanmurha"- sanalle keksitty jokin uusi merkitys, kun palestiinalaisten lukumäärä on KASVANUT Netanjahun hallinnon aikana:
        "Gazan kansanmurhan toteuttaja Penjamin-netanjahu"????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan "kansanmurha"- sanalle keksitty jokin uusi merkitys, kun palestiinalaisten lukumäärä on KASVANUT Netanjahun hallinnon aikana:
        "Gazan kansanmurhan toteuttaja Penjamin-netanjahu"????

Palestiina-fanit uskovat kaiken, mitä Hamas syöttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palestiina-fanit uskovat kaiken, mitä Hamas syöttää.

Sinä olet helluntailainen palastiinafani

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet helluntailainen palastiinafani

Hermostutko sinä aina. kun puhutaan helluntailaisista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hermostutko sinä aina. kun puhutaan helluntailaisista?

Hermostutko sinä kun totuus helluntailaisista paljastuu,?

• Anonyymi

YK haluaa Hamasin pysyvän vallassa.

• Anonyymi

Niinkö Trump sinulle kertoi?

• Anonyymi

Juutalaisia asuu edelleenkin monissa Euroopan maissa ja Yhdysvalloissa. Ihme kun muualta ei ole kantautunut Israelin tekemistä terroriteoista ja kauheuksista. Miksi ainoastaan Lähi-idässä Israelilaiset aiheuttavat vihollisuuksia sotia ja kahnauksia.

• Anonyymi

On vastenmielestä aukaista ketju, jossa on samat antisemitismi, YK ja pellejärjestö, kun joka sana luo jonkun valhekokonaisuukuvitelman pelkillä asenteilla, jossa jo itsessään.tietämätön arvostelee jotakin pelleilyksi, kun YK on pikemminkin vaarallinen, agendapohjainen, globaali maailman luoja, valitettavasti ilman pelleilyä, ja atisemitismi on sanahirviö, millä juutalaiset halusivat luoda holokaustissa kuvaa seemiläisyydestä, ja todellisuudessa se tarkoittaa arabian kielen vastustamista.

• Anonyymi

Nyt kaikki ovat kauhuissaan siitä mitä Israel saa aikaan, miten tappaa, miten aiheuttaa nälänhätää ja tekee saatanan tekoja.

• ”Anonyymi”2025-07-22 20:25:50 kirjoitti:
      ”Tarkoitatko oikeasti YK:n olevan herätysliikkeeseesi rinnastettava vaatimaton pellejärjestö?
      YK on toki monessa asiassa valtavan byrokraattinen, joka estää joitain käytännön toimia, mutta kyseinen instanssi on pelastanut esim. nälkäkuolemalta valtaisan määrän ihmisiä historiansa aikana.”

Näyttää siltä, että YK:ta ei oikein edes tunneta. Ollaan vain huutokuorossa, missä sitä halutaan mustamaalata.
      Tämä on silkkaa politiikkaa, jonka tavoitteet ovat jääneet aika hämäriksi.

Sitten toiseen asiaan välillä:
      ”Anonyymi” 2025-07-24 08:32:37 väittää: ”Israel toimittaa koko ajan ruoka-apua Gazaan, mutta apu jää seisomaan rajalle, koska YK:n järjestöt eivät nouda ja jaa sitä.”

Israel pysäyttää nuo avut milloin milläkin tekosyyllä. Asiassa on siis toinen puoli se, mitä Israel milloinkin sallii ja mitä ei.

”Entä miksi Egypti ei avaa Gazan rajaa?”

Israel estää sen.

”Anonyymi” 2025-07-20 09:36:53 heittää :”Ei siitä ollut kysymys, vaan siitä, että mummonmuori ei ole kertaakaan tuominnut Assadin hirmuhallinen toimia.”

Mistä tuon päättelit? Täällä oli joskus keskustelua Syyrian tilanteesta ennen tätä vallankaappausta. Assadin olen tuominnut usein, mutta ilmeisesti nuo parin vuoden takaiset keskustelut ovat sinulta menneet ohi.

”Onko mummonmuori todella noin sokea, että ei tajua YK:n vinoutunutta asennetta Israelia kohtaan? Miksihän JOKAINEN Israelia tuomitseva päätöslauselma saa taakseen AINA n 120-130 ääntä, vaikka olisi kysymys mistä asiasta tahansa.”

En ole sokea, mutta kun näille en ole oikein löytänyt perusteluja, miksi Israelin toimia ei saisi kyseenalaistaa? Mitä niin pyhää on Israelin äärioikeistolaisessa hallituksessa sekä sen toimilla, ettei niitä saisi koskaan kritisoida, vaikka todisteet vääjäämättä usein puhuvat teoista, jotka eivät ole oikein.
      ”USEIMMAT islamilaiset maat ovat diktatuureja. Niitä hallitaan islamin periaatteiden mukaan.”

Niin, diktatuureja on erilaisia. Ne maat, joissa esim. ollaan hyvin konservatiivisia, noudatetaan tuota linjaa missä pitää olla se ”vahva johtaja”. Oli se sitten monarkki tai vastaava. Kun osa maista vielä elää heimokulttuuria (kuten Raamatun aikaan elettiin), niin demokratian juurtuminen on todella vaikeaa.

Nykyään autoritaarisia diktatuureja on joitakin Etelä-Amerikassa, Keski-Aasiassa, arabimaissa ja Afrikassa sekä Pohjois-Koreassa. Euroopassa niitä on Putin Venäjällä ja Lukašenka Valkovenäjällä.

”Valitettavasti vihervasemmistoa myötäilevä politiikka on sokaissut mummonmuorinkin ajatusmaailman. Sen mukaan islamia tai islamilaisia maita ei saa arvostella, mutta Israel on vapaata riistaa.”

Ikävä kyllä taitaa se sokeus olla sinulla. En missään ole koskaan ilmaissut, etteikö saisi kritisoida. Riippumatta siitä, mikä uskonto missäkin on, etenkin nämä autoritaariset maat ovat todellakin kritiikin kohteena.

Mitä tulee noihin YK;n lausuntoihin, niitä on monenlaisia. Kuten YK:n pääsihteeri Antonio Guterres, joka ilmaisi että ”Äärijärjestö Hamasin kauhistuttavalle väkivallalle ei mitään oikeutusta.” Samalla hän varoitti, että siitä huolimatta palestiinalaisia pidä rankaista kollektiivisesti.

Syyrian tilanteesta YK:n ihmisoikeusvaltuutettu Volker Türk on vaatinut nopeaa ja läpinäkyvää tutkintaa kaikista raportoiduista rikkomuksista. Türk kehotti lausunnossaan Syyrian väliaikaishallintoa kantamaan vastuunsa.

On hyvä muistaa että Yhdysvallat vastusti Israelin iskuja Syyriaan, mutta ei puuttunut sen kummemmin. Israelin arvioidaan ennemminkin pyrkiä edistämään omia tavoitteitaan kylvämällä sekasortoa Syyriassa.
      Israelia on usein syytetty siitä, ettei se noudata mitään velvoitteita tai määräyksiä.

Israel alkaa pikkuhiljaa taipumaan painostuksen edessä. Esim. Britannia, Ranska ja Saksa julkaisivat yhteislausunnon ”Siviiliväestölle annettavan välttämättömän humanitaarisen avun epääminen on mahdotonta hyväksyä. Israelin on noudatettava kansainvälisen humanitaarisen oikeuden mukaisia velvoitteitaan.”

Israel ilmoitti lauantaina sallivansa ruokatoimitukset ilmateitse Gazaan ja perustavansa humanitaarisia käytäviä YK:n avustussaattueille.

• Anonyymi

Taas tuota samaa VASEMMISOPROPAGANDAA. Onkohan mummonmuoristkinn tullut Hamasin tiedoittaja:
        "Israel pysäyttää nuo avut milloin milläkin tekosyyllä. Asiassa on siis toinen puoli se, mitä Israel milloinkin sallii ja mitä ei."

Israel EI OLE pysäyttänyt niitä, vaan YK EI SUOSTU jakamaan niitä, koska se vaatii UNRWAA jakajaksi. Tähän Israel ei suostu, koska UNRWA:n avusta yli puolet menee Hamasille. Gazan rajoilla on n 700 rekkakuormaa odottamassa YK:n jakelua, mutta YK EI SUOSTU JAKAMAAN niitä, vaikka IDF antoi sille luvan.

Avustusjärjestö GHF:n avustukset kulkevat normaalisti, mutta sitä YK ei hyväksy. Se kun haluaa kontrolloida kaikkea.

Tuokaan ei pidä paikkaansa:
        "”Entä miksi Egypti ei avaa Gazan rajaa?”

"Israel estää sen."???

Egypti ei avaa rajaa sen tähden, että se pelkää, että Gazasta ryntäisi satojatuhansia pakolaisia Egyptin puolelle, mutta se ei halua ottaa näitä taakakseen. Sillä on omasta takaa vaikeuksia palestiinalaispakolaisten kanssa. Hamashan on liitossa Muslimiveljeskunnan kanssa. ja on yrittänyt sielläkin vallankumousta.

Taas pukkaa valhetta: "Assadin olen tuominnut usein, mutta ilmeisesti nuo parin vuoden takaiset keskustelut ovat sinulta menneet ohi."

Olen seurannut useiden vuosien ajan mummonmuorin kirjoituksia, mutta ei hän kertaakaan ole kantanut huolta siitä, että Assadin regiimi on tappanut n 500000 kurdia, druusia tai muuta opposition kannattajaa.

Olisi mummonmuorinkin jo aika olla rehellinen, jos aikoo esiintyä kristittynä. Jäljet HAISEVAT!

mummonmuori:
        "En ole sokea, mutta kun näille en ole oikein löytänyt perusteluja, miksi Israelin toimia ei saisi kyseenalaistaa"

Tuo lause paljastaa mummonmuorin YKSISILMÄISYYDEN ja asenteellisuuden. Hän ei tajua sitä, kuinka islamilaiset maat ja diktatooriset maat käyttävät YK:ta oman agendansa ajamiseen. YK on tuominnut Israelin 159 kertaa vuodesta 2015 lähtien, mutta nuo diktatuurit tai muslimimaat vain joitakin kymmeniä kertoja.
        Onko Israel todella noin paha, että valtaosa YK:n tuomioista kohdistuu siihen?

". En missään ole koskaan ilmaissut, etteikö saisi kritisoida"!!?????

Mutta miksi mummonmuori EI KRITISOI noita autoritatiivisia maita tai islamilaisia maita.
        Niissähän ei ole juuri minkäänlaista demokratiaa ja naisten asema on surkea. Steenkaariväestöä vainotaanja heitä tapetaan ekä sekään huolestuta mummonmuoria.

MISSÄ OVAT MUMMONMUORIN VASTALAUSEET???
        Miksi niiltä ei vaadita humanitaaristen velvoitteiden noudattamista???tai vaadita edes demokratiaa???

Olisi mummonmuorinkin jo aika ottaa nuo "antisemitistilasit" pois silmimiltään ja länsimaisena ihmisenä tajuta se tosiasia, että Israel on puutteistaan huolimatta AINOA LÄHI-IDÄN DEMOKRATIA!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas tuota samaa VASEMMISOPROPAGANDAA. Onkohan mummonmuoristkinn tullut Hamasin tiedoittaja:
        "Israel pysäyttää nuo avut milloin milläkin tekosyyllä. Asiassa on siis toinen puoli se, mitä Israel milloinkin sallii ja mitä ei."

Israel EI OLE pysäyttänyt niitä, vaan YK EI SUOSTU jakamaan niitä, koska se vaatii UNRWAA jakajaksi. Tähän Israel ei suostu, koska UNRWA:n avusta yli puolet menee Hamasille. Gazan rajoilla on n 700 rekkakuormaa odottamassa YK:n jakelua, mutta YK EI SUOSTU JAKAMAAN niitä, vaikka IDF antoi sille luvan.

Avustusjärjestö GHF:n avustukset kulkevat normaalisti, mutta sitä YK ei hyväksy. Se kun haluaa kontrolloida kaikkea.

Tuokaan ei pidä paikkaansa:
        "”Entä miksi Egypti ei avaa Gazan rajaa?”

"Israel estää sen."???

Egypti ei avaa rajaa sen tähden, että se pelkää, että Gazasta ryntäisi satojatuhansia pakolaisia Egyptin puolelle, mutta se ei halua ottaa näitä taakakseen. Sillä on omasta takaa vaikeuksia palestiinalaispakolaisten kanssa. Hamashan on liitossa Muslimiveljeskunnan kanssa. ja on yrittänyt sielläkin vallankumousta.

Taas pukkaa valhetta: "Assadin olen tuominnut usein, mutta ilmeisesti nuo parin vuoden takaiset keskustelut ovat sinulta menneet ohi."

Olen seurannut useiden vuosien ajan mummonmuorin kirjoituksia, mutta ei hän kertaakaan ole kantanut huolta siitä, että Assadin regiimi on tappanut n 500000 kurdia, druusia tai muuta opposition kannattajaa.

Olisi mummonmuorinkin jo aika olla rehellinen, jos aikoo esiintyä kristittynä. Jäljet HAISEVAT!

mummonmuori:
        "En ole sokea, mutta kun näille en ole oikein löytänyt perusteluja, miksi Israelin toimia ei saisi kyseenalaistaa"

Tuo lause paljastaa mummonmuorin YKSISILMÄISYYDEN ja asenteellisuuden. Hän ei tajua sitä, kuinka islamilaiset maat ja diktatooriset maat käyttävät YK:ta oman agendansa ajamiseen. YK on tuominnut Israelin 159 kertaa vuodesta 2015 lähtien, mutta nuo diktatuurit tai muslimimaat vain joitakin kymmeniä kertoja.
        Onko Israel todella noin paha, että valtaosa YK:n tuomioista kohdistuu siihen?

". En missään ole koskaan ilmaissut, etteikö saisi kritisoida"!!?????

Mutta miksi mummonmuori EI KRITISOI noita autoritatiivisia maita tai islamilaisia maita.
        Niissähän ei ole juuri minkäänlaista demokratiaa ja naisten asema on surkea. Steenkaariväestöä vainotaanja heitä tapetaan ekä sekään huolestuta mummonmuoria.

MISSÄ OVAT MUMMONMUORIN VASTALAUSEET???
        Miksi niiltä ei vaadita humanitaaristen velvoitteiden noudattamista???tai vaadita edes demokratiaa???

Olisi mummonmuorinkin jo aika ottaa nuo "antisemitistilasit" pois silmimiltään ja länsimaisena ihmisenä tajuta se tosiasia, että Israel on puutteistaan huolimatta AINOA LÄHI-IDÄN DEMOKRATIA!

Jälleen silmitöntä riehumista hellulntailalaislta. Nyt se ei kuitenkaan haukkunut ketään natsiksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jälleen silmitöntä riehumista hellulntailalaislta. Nyt se ei kuitenkaan haukkunut ketään natsiksi

Sillä on selvästi paha olla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä on selvästi paha olla

Etkö sinä todella saa aikaiseksi mitään järkevää? Haukut toista päivästä toiseen. Onko sinulla paha olla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö sinä todella saa aikaiseksi mitään järkevää? Haukut toista päivästä toiseen. Onko sinulla paha olla?

Sinä haukut toisia pelleksio ja natsisksi, mene purkamaan pahaa oloasi muualle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä haukut toisia pelleksio ja natsisksi, mene purkamaan pahaa oloasi muualle

Helluntailaisuus kai teettää tuollaista pahaa oloa jota tuo yksi täällä purkaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuus kai teettää tuollaista pahaa oloa jota tuo yksi täällä purkaa

Eikö VIELÄKÄÄN mitään järkevää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö VIELÄKÄÄN mitään järkevää?

Ikävää että purat täällä pahaa oloasi koko ajan

• Anonyymi

🔴 Älä stressaa, kuuntele tästä kevyt kesäreggae! Laulu kertoo muslimista, joka ihmettelee, miksi arabimaat aina häviävät Israelille sodassa ja tulee siihen lopputulokseen, että ALLAH ON SIONISTI.
      https://youtube.com/watch?v=buZhrQoEPMU

• Anonyymi

Ei kiitos.

• ”Anonyymi” 2025-07-27 09:32:47 kirjoitti: ”Gazan rajoilla on n 700 rekkakuormaa odottamassa YK:n jakelua, mutta YK EI SUOSTU JAKAMAAN niitä, vaikka IDF antoi sille luvan.”

Onneksi Israel taipui painostuksen edessä. Avustusjärjestöillä on 8 900 kuorma-autollista täynnä humanitaarista apua, ja Israel päästää niitä hiukan jo läpi sekä pitää pientä taukoa sotimisessaan.

Avustusjärjestöt ovat kritisoineet sitä, että ”…avun jakaminen armeijan kontrolloimista keskuksista on ristiriidassa perustavanlaatuisten humanitaaristen periaatteiden, eli puolueettomuuden, riippumattomuuden ja neutraaliuden kanssa.”

”Olen seurannut useiden vuosien ajan mummonmuorin kirjoituksia, mutta ei hän kertaakaan ole kantanut huolta siitä, että Assadin regiimi on tappanut n 500000 kurdia, druusia tai muuta opposition kannattajaa.”

:D Syyrian tilannetta koskevia ketjuja oli täällä aika vähän, eli vuodesta 2012 alkaen. Kun 2015 sotaan sotkeutui niin Venäjä kuin Yhdysvallat, muistan kyllä tuolloin keskustelleeni vuosien myötä. Tilanne tuo oli hyvin epäselvä ja Assadia tuki Venäjä ja Iran. Erittäin selvää on ollut Assadin joukkojen tekemät rikokset, joten en niitä koskaan ole hyväksynyt.

”Hän ei tajua sitä, kuinka islamilaiset maat ja diktatooriset maat käyttävät YK:ta oman agendansa ajamiseen.”
      ”Mutta miksi mummonmuori EI KRITISOI noita autoritatiivisia maita tai islamilaisia maita.”
      ”MISSÄ OVAT MUMMONMUORIN VASTALAUSEET???”

Totta kai kritisoin, mikäli aihe koskettaa jotain noista maista. Mutta tuo väite jää leijumaan ilmaan niin kauan, kun ei tule mitään faktaa väitteiden tueksi.

”…ottaa nuo "antisemitistilasit" pois silmimiltään ja länsimaisena ihmisenä tajuta se tosiasia, että Israel on puutteistaan huolimatta AINOA LÄHI-IDÄN DEMOKRATIA!”

Tuo on aika väsynyttä jo haukkua antisemitistiksi. Jos noin olisi, niin varmaan melkein puolet Israelin juutalaisista olisi myös sellaisia.

Demokratiaa on nykyään syytä puolustaa, koska sen haluaa hävittää myös jotkut uskovat.
      Ikävä kyllä Netanjahun hallitus on rapauttanut tuota demokratiaa aika tavalla ja siksi monet israelilaiset haluavat tuon hallituksen viimein kaatuvan.

• Anonyymi

Mummonmuori siis myönsi, että jakelun esteenä olikin ollut YK. Ruokaa on yllin kyllin, mutta YK ei halunnut tai kyennyt jakamaan sitä.
        Eikä sallisi toistenkaan avustusjärjestöjen jakaa ruokaa, koska ne muka eivät ole puolueettomia. YK haluaa säilyttää siihenkin monpolin.

Heh heh: "muistan kyllä tuolloin keskustelleeni vuosien myötä. Tilanne tuo oli hyvin epäselvä"

Ei se ollut epäselvä . Assadin hallinto TAPPOI todistettavasti satojatuhansia toisinajattelijoita, kurdeja, druuseja ja muita eri suunnan muslimeja, mutta ei mummonmuori EIKÄ MUU MEDIA REAGOINUT siihen, vaan ainoastaan KESKUSTELI!!!
        Eihän silloin Venäjää voinut syyttää Assadin avustamisesta, vaikka se aseisti ja avusti diktaattoria.

Nyt mummonmuori ei tyydy vain keskustelemaan, vaan syyllistyy Israelin jatkuvaan syyttämiseen.
        Netanjahun hallituksella on VIELÄKIN vahva enemmistö ( n 60 %) Knessetissä ja israelilaisten keskuudessa, vaikka se närästääkin mummonmuoria.
        Luuleeko mummonmuori todella, että jos syntyy Palestiinan valtio, niin se luopuisi terrorismista ja MUUTTUSI DEMOKRAATTISEKSI maaksi??jossa vallitsee tasa-arvo? Jos mummonmuori haluaa puolustaa demokratiaa, niin miksi hän kannattaa epädemokraattista, kuvitteellista Palestiinaa.
        Se olisi samanlainen epädemokraattinen, korruptoitunut, naisia syrjivä ja Israelin tuhoa haluava maa, kuin toisetkin Israelin ympärillä olevat muslimimaat, jotka riitelevät keskenään vallasta.
        Avatkaa jo silmänne näkemään, mihin Hamas ja islamilainen maailma pyrkii. Israel on se tulppa, joka estää tuon julman uskonnon leviämisen länteen.

• Anonyymi

Sinulla ei ole taaskaan asiaa, olet vain toisen kimpussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla ei ole taaskaan asiaa, olet vain toisen kimpussa.

Minulla on. Suomen tulee käyttäytyä kuten sivistysvaltion. Israelin toimet, joita on kestänyt pitkään, on saatava loppumaan.

Se olisi yksi askel siihen, että vanhoihin paimentolaistaruihin uskovat eivät tappaisi ja alistaisi muita, vaan alkaisivat elää kuten tolkun ihmiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on. Suomen tulee käyttäytyä kuten sivistysvaltion. Israelin toimet, joita on kestänyt pitkään, on saatava loppumaan.

Se olisi yksi askel siihen, että vanhoihin paimentolaistaruihin uskovat eivät tappaisi ja alistaisi muita, vaan alkaisivat elää kuten tolkun ihmiset.

Tämä tilanne on nolo Suomelle.

Suomen evankelis-luterilainen kirkko on ottanut selvästi Palestiinan valtiota tukevan ja kahden valtion ratkaisua painottavan kannan.

Eli käytännössä yksi tai kaksi lahkoa, joista ehkä helluntalaisten kanta merkittävin, pitää Suomea otteessaan.

• Anonyymi

Suomessa helluntailaisten liike on yksi näkyvimmistä Palestiinan valtion tunnustamista vastustavista kristillisistä ryhmistä.

Essayah on heidän edustaja hallituksessa ja pitää Suomea kuristusotteessaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa helluntailaisten liike on yksi näkyvimmistä Palestiinan valtion tunnustamista vastustavista kristillisistä ryhmistä.

Essayah on heidän edustaja hallituksessa ja pitää Suomea kuristusotteessaan.

Ihmetyttää että helluntalaiset kannattavat juutalaisia, vaikka juutalaiset eivät usko Jeesukseen. Jeesus on taas helluntalaisten suurin juttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmetyttää että helluntalaiset kannattavat juutalaisia, vaikka juutalaiset eivät usko Jeesukseen. Jeesus on taas helluntalaisten suurin juttu.

Israelin tukeminen teologisista syistä on tärkeää niille.

Monet helluntailiikkeen toimijat katsovat, että Israelilla on erityinen rooli Jumalan pelastushistoriassa, viitaten Vanhan testamentin lupauksiin.

Tämän näkemyksen mukaan juutalaisilla on jumalallinen oikeus maahan.

Kun tätä asiaa miettii, ei voi olla kuin kauhuissaan miten ikivanhat tutut saavat aikaan Suomessa hallitusriitoja. Niinkuin ei olisi tärkeämpiäkin asioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Israelin tukeminen teologisista syistä on tärkeää niille.

Monet helluntailiikkeen toimijat katsovat, että Israelilla on erityinen rooli Jumalan pelastushistoriassa, viitaten Vanhan testamentin lupauksiin.

Tämän näkemyksen mukaan juutalaisilla on jumalallinen oikeus maahan.

Kun tätä asiaa miettii, ei voi olla kuin kauhuissaan miten ikivanhat tutut saavat aikaan Suomessa hallitusriitoja. Niinkuin ei olisi tärkeämpiäkin asioita.

Kun katsoo esimerkiksi Suomessa toimivia järjestöjä ja vaikuttajia, kuten Suomen Karmel-yhdistys, ICEJ (International Christian Embassy Jerusalem), tulee kyllä surulliseksi.

Miten uskonto todellakin sumentaa joidenkin ajattelun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun katsoo esimerkiksi Suomessa toimivia järjestöjä ja vaikuttajia, kuten Suomen Karmel-yhdistys, ICEJ (International Christian Embassy Jerusalem), tulee kyllä surulliseksi.

Miten uskonto todellakin sumentaa joidenkin ajattelun.

Ironisesti moni suomalainen Israel-myönteinen kristitty ei tunne kovin hyvin palestiinalaisten kristittyjen näkemyksiä – vaikka he ovat toivoneet maailman kristityiltä tukea miehityksen lopettamiseksi ja Palestiinan valtiollisuuden tunnustamiseksi.

• Anonyymi

Helluntalaisten oppiminen tapahtuu Isossa Kirjassa Keuruulla. Siellä jatkuvat vuodesta toiseen samojen tarujen opetukset.

Opetusta ei voi pitää nykysuomalaisen opetustason mukaisena, jos mittarina käytetään esimerkiksi yliopistoja, ammattikorkeita tai valtakunnallista opetussuunnitelmaa.

Näin jatkuu kierre, josta on erityisesti sukujen sisällä vaikea päästä eroon.

Ja Israelin väkivalta hyväksytään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntalaisten oppiminen tapahtuu Isossa Kirjassa Keuruulla. Siellä jatkuvat vuodesta toiseen samojen tarujen opetukset.

Opetusta ei voi pitää nykysuomalaisen opetustason mukaisena, jos mittarina käytetään esimerkiksi yliopistoja, ammattikorkeita tai valtakunnallista opetussuunnitelmaa.

Näin jatkuu kierre, josta on erityisesti sukujen sisällä vaikea päästä eroon.

Ja Israelin väkivalta hyväksytään.

Ja sitä ei valvota mitenkään, jotta esimerkiksi lapsia voitaisiin suojella.

Se ei ole valtion valvomaa korkeakoulutusta, eikä sen koulutus ole akateemisesti akkreditoitua (esimerkiksi kandidaatin tai maisterin tutkintoa).

Opetus ei täytä korkeakoulutuksen laatukriteereitä: ei vertaisarviointia, ei tutkimukseen perustuvaa opetusta, ei avointa tieteellistä debattia.

Ihme että Suomessa voi olla tällaista. Ja sitä vielä tuetaan veronmaksajien rahoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitä ei valvota mitenkään, jotta esimerkiksi lapsia voitaisiin suojella.

Se ei ole valtion valvomaa korkeakoulutusta, eikä sen koulutus ole akateemisesti akkreditoitua (esimerkiksi kandidaatin tai maisterin tutkintoa).

Opetus ei täytä korkeakoulutuksen laatukriteereitä: ei vertaisarviointia, ei tutkimukseen perustuvaa opetusta, ei avointa tieteellistä debattia.

Ihme että Suomessa voi olla tällaista. Ja sitä vielä tuetaan veronmaksajien rahoilla.

Vuonna 2024 Iso Kirja sai arviolta noin miljoona euroa suoraa valtion tukea valtionosuutena, ja sen lisäksi yhteisavustusta muutamien miljoonien avustuskokonaisuudesta, mutta tätä summaa en löytänyt.

Miksi tätä ei edes osittain leikattu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ironisesti moni suomalainen Israel-myönteinen kristitty ei tunne kovin hyvin palestiinalaisten kristittyjen näkemyksiä – vaikka he ovat toivoneet maailman kristityiltä tukea miehityksen lopettamiseksi ja Palestiinan valtiollisuuden tunnustamiseksi.

Totta: ". Suomen tulee käyttäytyä kuten sivistysvaltion."

Suomen ja koko kristityn maailman on seistävä tukevasti Israelin rinnalla, mun sen naapurimaat yrittävät tuhota sitä. Monta kertaa he ovat hyökänneet Israelin kimppuun ja ellei sillä olisi voimakasta armeijaa, niin Hitlerin työ olisi saatettu loppuun.
        Israelilla ei ole varaa hävitä sotaa.
        Juutalaisviha sumentaa valitettavasti monen suomalaisenkin ajatukset

Gazan kriisiä EI OLISI SYNTYNYT, jos Hamas ei olisi hyökännyt Israeliin. Israel oli vetäytynyt sieltä v 2005 "rauhaa maata vastaan" periaatteella, mutta kun palestiinalaiset EIVÄT HALUA rauhaa, vaan he haluavat KOKO ISRAELIN.
        Ei siinä ole merkitystä sillä, mitä Suomen kristityt ajattelevat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomen ja koko kristityn maailman on seistävä tukevasti Israelin rinnalla, mun sen naapurimaat yrittävät tuhota sitä. Monta kertaa he ovat hyökänneet Israelin kimppuun ja ellei sillä olisi voimakasta armeijaa, niin Hitlerin työ olisi saatettu loppuun.

Gazan kriisiä EI OLISI SYNTYNYT, jos Hamas ei olisi hyökännyt Israeliin. Israel oli vetäytynyt sieltä v 2005 "rauhaa maata vastaan" periaatteella, mutta kun palestiinalaiset EIVÄT HALUA rauhaa, vaan he haluavat KOKO ISRAELIN.

.....Gazan kriisiä EI OLISI SYNTYNYT, jos Hamas ..

Jos mietitään juurisyitä, kyllä monesta näkökulmasta Israel on ongelma itse.

Ilman miehitystä, sortoa ja syrjintää Hamasin kaltaisen järjestön synty olisi ollut hyvin epätodennäköistä.

Hamas ei ole toki ole pelkkä reaktio, vaan myös tietoinen ideologinen liike, joka on rakentunut osin islamilaisen ääriajattelun varaan. Silti ilman miehitystä sen suosio olisi todennäköisesti jäänyt hyvin marginaaliseksi tai se olisi huomattavasti rauhanomaisempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

.....Gazan kriisiä EI OLISI SYNTYNYT, jos Hamas ..

Jos mietitään juurisyitä, kyllä monesta näkökulmasta Israel on ongelma itse.

Ilman miehitystä, sortoa ja syrjintää Hamasin kaltaisen järjestön synty olisi ollut hyvin epätodennäköistä.

Hamas ei ole toki ole pelkkä reaktio, vaan myös tietoinen ideologinen liike, joka on rakentunut osin islamilaisen ääriajattelun varaan. Silti ilman miehitystä sen suosio olisi todennäköisesti jäänyt hyvin marginaaliseksi tai se olisi huomattavasti rauhanomaisempi.

Toinen näkökulma.

Kun Isrsel haluaa toimia vastoin sovittuja sääntöjä ja käyttäytyä toisin kuin demokraattiset valtiot, pitää sen sitten olla valmiina sotaan ja vartioimaan omia rajojaan.

HAMASIN hyökkäyksessä Israelin puolustus petti todella todella pahoin.

HAMAS käveli Israeliin. Uskomatonta. Ja tappoi ja otti pantivankeja. Jos Israelilla olisi ollut valvonta kunnossa, näin ei olisi käynyt.

Eli jos koko ajan pilkkaat muita ja käyttäydyt huonosti, varaudu siihen että vastarinta ja katkeruus kasvaa. Näin se ihminen toimii.

Ja nyt Israel on mennyt liian pitkälle. Liian moni nuori on kärsinyt ja katkeroitunut Palestiinalainen.

Israelin "Jumalan" kansa saa pelätä jatkossakin.

Israelin toiminta on typerää eikä kuulu tälle vuosituhannelle. Mutta mitä muuta voi odottaa, jos parlamentissa on ohjekirjana raamattu ja erityisesti vanha testamentti.

Sitä saa mitä kylvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

.....Suomen ja koko kristityn maailman on seistävä tukevasti Israelin rinnalla,..

Ei voi millään seisoa enää Israelin toimien takana.

Ei voi seisoa Israelin eikä vastaavia toimia harjoittavan Venäjän takana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mummonmuori siis myönsi, että jakelun esteenä olikin ollut YK. Ruokaa on yllin kyllin, mutta YK ei halunnut tai kyennyt jakamaan sitä.
        Eikä sallisi toistenkaan avustusjärjestöjen jakaa ruokaa, koska ne muka eivät ole puolueettomia. YK haluaa säilyttää siihenkin monpolin.

Heh heh: "muistan kyllä tuolloin keskustelleeni vuosien myötä. Tilanne tuo oli hyvin epäselvä"

Ei se ollut epäselvä . Assadin hallinto TAPPOI todistettavasti satojatuhansia toisinajattelijoita, kurdeja, druuseja ja muita eri suunnan muslimeja, mutta ei mummonmuori EIKÄ MUU MEDIA REAGOINUT siihen, vaan ainoastaan KESKUSTELI!!!
        Eihän silloin Venäjää voinut syyttää Assadin avustamisesta, vaikka se aseisti ja avusti diktaattoria.

Nyt mummonmuori ei tyydy vain keskustelemaan, vaan syyllistyy Israelin jatkuvaan syyttämiseen.
        Netanjahun hallituksella on VIELÄKIN vahva enemmistö ( n 60 %) Knessetissä ja israelilaisten keskuudessa, vaikka se närästääkin mummonmuoria.
        Luuleeko mummonmuori todella, että jos syntyy Palestiinan valtio, niin se luopuisi terrorismista ja MUUTTUSI DEMOKRAATTISEKSI maaksi??jossa vallitsee tasa-arvo? Jos mummonmuori haluaa puolustaa demokratiaa, niin miksi hän kannattaa epädemokraattista, kuvitteellista Palestiinaa.
        Se olisi samanlainen epädemokraattinen, korruptoitunut, naisia syrjivä ja Israelin tuhoa haluava maa, kuin toisetkin Israelin ympärillä olevat muslimimaat, jotka riitelevät keskenään vallasta.
        Avatkaa jo silmänne näkemään, mihin Hamas ja islamilainen maailma pyrkii. Israel on se tulppa, joka estää tuon julman uskonnon leviämisen länteen.

Turhaa keskustelua.

Jos Israel ei tekisi kansanmurhaa Gazassa, ei tarvitsisi puhua kuka vie ja kuka ei ruokaa Gazaan.

Israelin toimet eivät ole enää mitään puolustautumista, vaan raakaa tappamista.

Hyvä että viimein maailma alkaa herätä. Tosin Suomelle tekee tiukkaa kun KD pitää kuristusotteessaan Suomea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

.....
        niin Hitlerin työ olisi saatettu loppuun...

Holokaustin muistaminen on historiallisesti ja moraalisesti perusteltua, mutta sen käyttäminen kilpenä Israelin valtion politiikan arvostelua vastaan ei ole älyllisesti tai eettisesti kestävää.

Se, että juutalaisia on sorrettu, ei oikeuta palestiinalaisten sortoa.

Tämä olisi hyvä ymmärtää myös Suomessskin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Israel oli vetäytynyt sieltä v 2005 "rauhaa maata vastaan"...

Israel ei kohtele Gazaa kansainvälisen oikeuden ja humanitaaristen periaatteiden mukaisesti.

Tämä on vain uskovaisten ajattelua. Voisi jopa sanoa että ihan höpöhöpö juttuja .

Vaikka Israel vetäytyi Gazasta fyysisesti vuonna 2005, se valvoo edelleen aluetta tiukasti:

- Ilmatila, merialue, rajat, tavaravirrat ja väestörekisteri ovat Israelin hallinnassa.

-Siksi Israelia pidetään laajalti miehittäjänä kansainvälisen oikeuden näkökulmasta, vaikka se ei ole fyysisesti läsnä.

- YK, Punainen Risti ja kansainväliset oikeusasiantuntijat katsovat, että Israelilla on miehittäjän vastuu Gazan siviiliväestöstä.

Luotan näihin arvioihin enemmän kuin Suomen marginaaliryhmiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Israel oli vetäytynyt sieltä v 2005 "rauhaa maata vastaan"...

Israel ei kohtele Gazaa kansainvälisen oikeuden ja humanitaaristen periaatteiden mukaisesti.

Tämä on vain uskovaisten ajattelua. Voisi jopa sanoa että ihan höpöhöpö juttuja .

Vaikka Israel vetäytyi Gazasta fyysisesti vuonna 2005, se valvoo edelleen aluetta tiukasti:

- Ilmatila, merialue, rajat, tavaravirrat ja väestörekisteri ovat Israelin hallinnassa.

-Siksi Israelia pidetään laajalti miehittäjänä kansainvälisen oikeuden näkökulmasta, vaikka se ei ole fyysisesti läsnä.

- YK, Punainen Risti ja kansainväliset oikeusasiantuntijat katsovat, että Israelilla on miehittäjän vastuu Gazan siviiliväestöstä.

Luotan näihin arvioihin enemmän kuin Suomen marginaaliryhmiin.

Miten voi olla niin vaikea ymmärtää, että et voi kohdella toisia noin kuin Israel tekee ja perusteena jotkut vanhat paimentolaistarinat?

Israelin ja Egyptin asettama saarto rajoittaa tavaroiden, lääkkeiden, polttoaineen ja ihmisten liikkumista. Tämä on johtanut humanitaariseen kriisiin jo yli 15 vuoden ajan.

YK ja Amnesty ovat todenneet, että saarto rikkoo kansainvälistä oikeutta.

Israel rajoittaa vesi- ja sähköntuontia. Tämä vaikuttaa suoraan sairaanhoitoon, hygieniaan ja infrastruktuuriin.

Lähes 2 miljoonaa ihmistä elää jatkuvassa köyhyyden ja epätoivon tilassa, mikä ylläpitää konfliktia.

Ovat kuin orja joukko, jotka kurinalaisesti joutuvat muurin takaa hiipiä palvelemaan Israelilaisia. Ihan kauheaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

.....Juutalaisviha sumentaa valitettavasti monen suomalaisenkin ajatukset..

Tämä on täysin väärä näkemys. Ei tässä ole kysymys mistään juutalaisvihasta. Ymmärrät varmaan sen että raamattu ja sen julistukset eivät merkitse Suomedsa enää monille mitään.

Nahlieli on suomalainen juutalainen ryhmä, osa kansainvälistä juutalaisten liikettä (mm. Rabbis for Ceasefire), joka vastustaa Israelin hallituksen julmia toimia Gazassa ja vaatii välitöntä ja molemminpuolista tulitaukoa sekä humanitaarista apua Gazaan.

Vaikka Helsingin juutalainen seurakunta on pysynyt pääosin Israel-myönteisenä, se on myös reagoinut antisemitistisiin mielenosoituksiin ja tehnyt rikosilmoituksia sen vuoksi.

• Anonyymi

Eikö helluntalaisten ohjaus tule Jenkeistä?

Silloin on pakko tukea Israelia.

• Anonyymi

Ei amerika ole pakko tukea Israelia.

Yksi puhelinsoitto Israeliin, niin kansanmurha ja nälkiinnyttäminen loppuu.

Vähän viitteitä ettei Trump enää katsele niitä hyvällä silmällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei amerika ole pakko tukea Israelia.

Yksi puhelinsoitto Israeliin, niin kansanmurha ja nälkiinnyttäminen loppuu.

Vähän viitteitä ettei Trump enää katsele niitä hyvällä silmällä.

Silloin voisi kysyä. KDn puheenjohtajalta, Ministeri Sari Essayahilta, miksi KD ei tuomitsee Isrselin toimia huolimatta seuraavista Isrselin toimista:

- Saarto aiheuttaa humanitaarisen kriisin: yli kaksi miljoonaa ihmistä kärsii puutteesta veden, sähkön ja terveydenhuollon osalta.

- Siviiliväestöä kohtelee kollektiivinen rangaistus, mikä on kansainvälisen humanitaarisen oikeuden vastaista.

- Sotatoimissa on esiintynyt epäsuhtaisuutta: siviiliuhrien määrä ja infrastruktuurin tuho ovat olleet mittavia.

Useat kansainväliset toimijat, kuten YK:n elimet ja ihmisoikeusjärjestöt, ovat arvioineet Israelin mahdollisesti syyllistyneen vakaviin oikeudenloukkauksiin, mutta Sulmen uskovaiset vaan jatkavat KDn johdolla tuollaisen hirmutoimen jatkumista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloin voisi kysyä. KDn puheenjohtajalta, Ministeri Sari Essayahilta, miksi KD ei tuomitsee Isrselin toimia huolimatta seuraavista Isrselin toimista:

- Saarto aiheuttaa humanitaarisen kriisin: yli kaksi miljoonaa ihmistä kärsii puutteesta veden, sähkön ja terveydenhuollon osalta.

- Siviiliväestöä kohtelee kollektiivinen rangaistus, mikä on kansainvälisen humanitaarisen oikeuden vastaista.

- Sotatoimissa on esiintynyt epäsuhtaisuutta: siviiliuhrien määrä ja infrastruktuurin tuho ovat olleet mittavia.

Useat kansainväliset toimijat, kuten YK:n elimet ja ihmisoikeusjärjestöt, ovat arvioineet Israelin mahdollisesti syyllistyneen vakaviin oikeudenloukkauksiin, mutta Sulmen uskovaiset vaan jatkavat KDn johdolla tuollaisen hirmutoimen jatkumista.

Harhaoppiset Jumalan viholliset toimii noin.

Jotenkin sitä ei uskalleta sanoa, vaikka muutoin ollaan joka pieraisusta syyllistämässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Israel ei kohtele Gazaa kansainvälisen oikeuden ja humanitaaristen periaatteiden mukaisesti."

Kerroppas, miten Israel voisi toimia, kun se pyrkii tuhoamaan terroristijärjestön, jonka AINOA TARKOITUS on tuhota juutalaisvaltio ja se PIILOUTUU siviilien sekaan.
        Ellei se sitä tee, niin muutaman vuoden kuluttua Hamas iskee UUDELLEEN.

Israel toimii juuri samalla tavalla kuin Länsiliittoutuneet, kun ne pyrkivät tuhoamaan Hitlerin valtakoneiston. Silloinkin kuoli paljon siviileitä,
        tai kuin YK ja Nato, kun ne pyrkivät tuhoamaan ISISksen. Ei niitä kukaan ole tuominnut siitä.

Miksi Israel ei saa toimia samalla tavalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Israel ei kohtele Gazaa kansainvälisen oikeuden ja humanitaaristen periaatteiden mukaisesti."

Kerroppas, miten Israel voisi toimia, kun se pyrkii tuhoamaan terroristijärjestön, jonka AINOA TARKOITUS on tuhota juutalaisvaltio ja se PIILOUTUU siviilien sekaan.

Israel toimii juuri samalla tavalla kuin Länsiliittoutuneet, kun ne pyrkivät tuhoamaan Hitlerin valtakoneiston. Silloinkin kuoli paljon siviileitä,
        tai kuin YK ja Nato, kun ne pyrkivät tuhoamaan ISISksen. Ei niitä kukaan ole tuominnut siitä.

Sen on vaikea toimia, koska se on mennyt vuosikymmenten aikana liian pitkälle Pakestiinan kansan alistamisessa ja heille osoitettujen alueiden ja rakennusten laittomasta haltuun otosta.

Vähintään olisi varmaan jatkaa Oslossa sovittua työtä ja alkaa kunnioittaa Palestiinalaisia ihmisinä. Luopua valloittamistaan alueista. Tukea moderneja voimia Palestiinalaisten keskuudessa. Tunnustaa kahden valtion mallin ja lyödä kansainvälistä painetta tätä kautta.

Lopulta lähes kaikkeen on tullut rauha, kun maa on sivistynyt ja on päästy uskontojen vaikutuksesta eroon. Ensin Israel ja maailman tuella Palestiina.

Kylläpä näitä asioita pohtivat viisaammat kuin minä. Mutta kun heitä kuuntelee, keinoja on jos koko maapallon muu kansa sitä tukee.

Ja tärkein tuki on että kaikki valtiot tunnistavat Palestiinan ja kahden valtion mallin. Kompromissi, niin ehkä on. Mutta tällä keinolla saadaan ehkä pikkuhiljaa liukenemaan historia typeryydet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vertaus ISIS iin ontuu.

Vertaus on osittain ymmärrettävä, mutta ei oikeuta Israelin nykytoimia Gazassa kansainvälisen oikeuden näkökulmasta.

Gazassa ei ole pakotietä: 2,3 milj. siviiliä loukussa.

USA toimi kansainvälisessä koalitiossa – Israel yksin.

ISISin alueilla mahdollistettiin evakuointi, Gazassa saarto.

Israelin toimia pidetään suhteettomina ja humanitaarisesti kestämättöminä.

ISIS muodosti uhan koko maailmalle.

HAMAS puolustaa oikeuksiin, en puolustele niiden keinoja, valloittajaa vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myös vertaus liittoutuneiden toimintaan ontuu.

Kontekstit ovat täysin erilaiset
        – Toisessa maailmansodassa liittoutuneet taistelivat valtioita vastaan, joilla oli laajamittaiset armeijat ja miehitettävää aluetta.
        – Israel toimii Gazassa suljetulla, ahtaalla alueella, jossa asuu 2,3 miljoonaa siviiliä, ja vastassa on ei-valtiollinen ryhmä (Hamas), joka toimii osin väestön keskellä.

Viittaat liittoutuneiden toimiin (esim. Saksaa vastaan) osoittaaksesi,että joskus laajamittaiset siviiliuhrit ovat "väistämätön hinta" pahuuden voittamisesta. Ja huomaan että kantasi ovat uskontoon perustuvia, mikä on ongelma, koska nykymaailmassa pyhät kirjoitukset eivät ole mitään sopimus tai totuus.

Hitler toimi uhkana maailmalle. Israel on itse aikaansaanut ongelmat aikaiseksi ja kuten Hitler vallannut laittomasti alueita.

Tämä voi olla psykologisesti ymmärrettävä mutta oikeudellisesti ja eettisesti kyseenalainen perustelu.

Voisi retorisesti kysyä, kumpi on pahempi HAMAS vai Israel? Tutustu 1920 luvulla tehtyyn sopimukseen. Israel ei ole kunnioittanut sen perusteita.

Täytyy myös muistaa, että Gazalaiset eivät ole Hamas, toisin kuin natsi-Saksan tapauksessa, Gazan siviilit eivät ole yksiselitteisesti osa Hamasin hallintoa, eivätkä monet heistä tue Hamasia. Vertaus vääristää uhri–vihollinen-asetelman.

Myöskään kolo kansaa ei voi kollegiaalisesti ratkaista.

Rajat on pidettävä kiinni, jos kylvää vihaa ympärilleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

.....AINOA TARKOITUS on tuhota juutalaisvaltio ja se PIILOUTUU siviilien sekaan....

Tämä on se vaikeus. Kahden valtion malliin tulee sisältyä toki Palestiinalaisten hyväksyntä. Eli mäytyää siltä, että Fatah hyväksyy Israelin valtiona, muttei "juutalaisvaltiona". Hamas ei hyväksy Israelia lainkaan.

Tavallisten palestiinalaisten mielipiteet jakautuvat, mutta usko rauhaan on heikentynyt.

"Juutalaisvaltion" hyväksyminen on symbolisesti ja poliittisesti liian suuri myönnytys useimmille palestiinalaisille.

Voisiko esimerkiksi Israel tulla nykyaikaan ja unohtaa juutalaisvaltion ja hyväksyä olevansa moderni demokraattinen VALTIO?

Tämä koko homma on tdella pöljä. Ja kun jumalista ei päästä eroon, riidat jatkuvat.

Ei uskovaiselle, niinkuin minä, se on järkyttävää. Tapetaan toisia kun kummallakin nyt vaan on oma mielikuvitushahmo tai ainakin tulkinta siitä.

Mutta todella PÖLJÄÄ on jos Suomeen tästä paimentolaistarinasta KD ja Persut saa riidan joka hajoittaa Syomen hallituksen.

Emme näköjään opi historiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

.....AINOA TARKOITUS on tuhota juutalaisvaltio ja se PIILOUTUU siviilien sekaan....

Tämä on se vaikeus. Kahden valtion malliin tulee sisältyä toki Palestiinalaisten hyväksyntä. Eli mäytyää siltä, että Fatah hyväksyy Israelin valtiona, muttei "juutalaisvaltiona". Hamas ei hyväksy Israelia lainkaan.

Tavallisten palestiinalaisten mielipiteet jakautuvat, mutta usko rauhaan on heikentynyt.

"Juutalaisvaltion" hyväksyminen on symbolisesti ja poliittisesti liian suuri myönnytys useimmille palestiinalaisille.

Voisiko esimerkiksi Israel tulla nykyaikaan ja unohtaa juutalaisvaltion ja hyväksyä olevansa moderni demokraattinen VALTIO?

Tämä koko homma on tdella pöljä. Ja kun jumalista ei päästä eroon, riidat jatkuvat.

Ei uskovaiselle, niinkuin minä, se on järkyttävää. Tapetaan toisia kun kummallakin nyt vaan on oma mielikuvitushahmo tai ainakin tulkinta siitä.

Mutta todella PÖLJÄÄ on jos Suomeen tästä paimentolaistarinasta KD ja Persut saa riidan joka hajoittaa Syomen hallituksen.

Ihmiset tuntevat huonosti historiaa. Uskonnot ovat osa ihmiskunnan historiaa.

"Ne, jotka eivät opi historiasta, ovat tuomittuja toistamaan sen."
        "...ja ne, jotka oppivat, joutuvat silti elämään samassa maailmassa niiden kanssa, jotka eivät opi."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei siihen riitaan Raamattua tarvita.

• Anonyymi

Luterilainen kirkko ei myöskään toimi.

Esimerkkinä varsin suuri Helsingin Mikaelin seurakunta. Se on ollut mukana Israel-aiheisissa tilaisuuksissa. Jotkut sen työntekijät ovat toimineet esim. Karmel-yhdistyksen tai ICEJ:n tilaisuuksissa.

Luerilainen Risto Auvinen, pappi ja Suomen Karmel-yhdistyksen puheenjohtaja, toimii luterilaisessa kirkossa ja puolustaa avoimesti Israelia raamatullisista lähtökohdista.

Miten tällainen voidaan hyväksyä yhteisöveroa keräävässä yhteisössä?

• Anonyymi

Kysyt, että onko tyhmyys hyväksyttävää, jos ei edes pappi erota Raamatusta Jumalaa ja Saatanaa toisistaan. Hyvä kysymys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysyt, että onko tyhmyys hyväksyttävää, jos ei edes pappi erota Raamatusta Jumalaa ja Saatanaa toisistaan. Hyvä kysymys.

Minusta juuri tämä olisi se avainkysymys, jonka ääreen piispojen tulisi nyt hiljentyä totuuden edessä, jopa ennen sitä totuutta, kun pohdimne, että onko Jumala oikeasti olemassa.

• Anonyymi

YK:n johtaja on palestiina aktivisti. Se YK :n puolueettomuudesta

• Anonyymi

Hamas piskuinen terrorijärjestö, joka onnistui iskussa kun ketään ei ollut rajaa vartioimassa.

Ei sen pelossa tarvitse tehdä kansanmurhaa, eikä tappaa kansaa nälkään.

• Anonyymi

Terroristien tukija N:o 1.

• Anonyymi

On kautta aikojen olleet tiedustelupalvelut, jotka kouluttivat terroristit.

Minä olen elänyt ajan, kun vielä ei edes ollut sanaa 'terroristi'. Ei ollut mitään sellaista edes olemassa. Maailman ensimmäinen terroristiksi sanottu oli saksalainen nainen.

Oli 1970-luku ja oli ryhmä nimeltä Baaden-Meinhof. He olivat maailman ensimmäiset, joita nimitettiin terroristeiksi. Ja tästä on tunnettu nainen - Ulrike Meinhof.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On kautta aikojen olleet tiedustelupalvelut, jotka kouluttivat terroristit.

Minä olen elänyt ajan, kun vielä ei edes ollut sanaa 'terroristi'. Ei ollut mitään sellaista edes olemassa. Maailman ensimmäinen terroristiksi sanottu oli saksalainen nainen.

Oli 1970-luku ja oli ryhmä nimeltä Baaden-Meinhof. He olivat maailman ensimmäiset, joita nimitettiin terroristeiksi. Ja tästä on tunnettu nainen - Ulrike Meinhof.

Ulrike kuoli vankilassa 1976, selliinsä hirttäytyneenä, kuin Epstein, mutta virallisen arvion mukaan Ulrike ei tehnyt itsenurhaa. Kenellä oli mahdollisuus käydä tappamassa hänet selliinsä ja miksi?!

• Anonyymi

Ei se ole mikään syy tehdä kansanmurhaa ja tappaa ihmisiä nälkään, että ei muista vartioida omia rajojaan. Niin juuri tuetaan terrorismia ja mahdollistetaan sen toiminta.

• Anonyymi

Mutga miksi pitää vartioida rajoja, onko sieltä yulossa jotain sopimatonta!?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutga miksi pitää vartioida rajoja, onko sieltä yulossa jotain sopimatonta!?

Miksi Suomi valvoo rajojaan. Sillä kun on ihan rajavartiolaitos. Miksi Israel ei saisi valvoa rajojaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi Suomi valvoo rajojaan. Sillä kun on ihan rajavartiolaitos. Miksi Israel ei saisi valvoa rajojaan?

Oletko tietämätön, että niin Länsiranta kuin Gazakin ovat Israelin valtion sisällä, ei niihin ole rajoja, vaan Israelilaiset sotilaat ovat vahtimassa aseiden kanssa niitä kuin keskitysleirejä.

• Anonyymi

Jumala sotii kansansa puolesta ajallaan.

Siinä ei kysytä yykoon lupaa, uskokaa se

Väittäkää nyt vastaan kuten tavallista !

• Anonyymi

Valitettavasti se teidän Jumala oli nyt kuitenkin väärennös juutalaishuijaukella, sopisi toivoa, että se oikea Jumala ei todellakaan nyt sotisi, tai teidän n käy lalpaten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valitettavasti se teidän Jumala oli nyt kuitenkin väärennös juutalaishuijaukella, sopisi toivoa, että se oikea Jumala ei todellakaan nyt sotisi, tai teidän n käy lalpaten.

Kyllä se israelin Jumala vie edelleen kansaansa vaikka kansa vikuroikin.

Tulevina päivinä se nähdään.

Se miksi siellä tspellaan voi lukea mitä sanotaan iisakin ja ismaelin tulevaisuudesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se israelin Jumala vie edelleen kansaansa vaikka kansa vikuroikin.

Tulevina päivinä se nähdään.

Se miksi siellä tspellaan voi lukea mitä sanotaan iisakin ja ismaelin tulevaisuudesta.

Israelin Jumalalla ei ole enää kansaa, kun Raamatun mukaan juutalaiset tappoivat Isrselin heimon.

• Anonyymi

Jos mitenkään olisi mahdollista - lähettäisin raketilla kuuhun kaikki typerät antisemitismi-sanan käyttäjät - sen sanan käyttö osoittaa niin älytöntä tyhmyyttä kuin olla ja voi, ja juutalaiset nauravat partaansa.

Semitismi on kielitiedettä, anti tarkoittaa jonkin vastustamista ja puhutuin seemiläinen kieli on arabia. Kyse on termissä siis arabian kielen vastustamisesta.

"Semitismi-käsite on peräisin kielitieteestä, mutta sillä viitataan ainoastaan juutalaisiin, vaikka myös esimerkiksi arabit ovat seemiläinen kansa.[3] Tämän vuoksi myöhemmät kansallissosialistit välttivätkin nimityksen käyttöä, sillä he eivät halunneet suututtaa arabiliittolaisiaan."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Antisemitismi

Juutalaisuus ei ole kielitiedettä sen enempää kuin genetiikkaakaan, mutta sattuivat natsit tarvitsemaan termin, joka olisi tukenut juutalaisten seemiläisyyttä kansanmurhana oman valtion saamiseksi Palestiinan alueelta, missä asuivat ne aidot ja oikeat seemiläiset.

• Anonyymi

Lisäystä - ja joka kerta, kun joku helvetin typerys taas vääntää naama mutrussa antisemitismi sanan, saan tästä ylettömästä tyhmyydestä, jonka juutalaiset keksivät itselleen syytesuojaksi, päänsäryn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäystä - ja joka kerta, kun joku helvetin typerys taas vääntää naama mutrussa antisemitismi sanan, saan tästä ylettömästä tyhmyydestä, jonka juutalaiset keksivät itselleen syytesuojaksi, päänsäryn.

Tämä juutalaisten - kieltämättä ihan jätti hieno - antiglamourivalta on kokenut nyt totaalisen konkurssin.

Ja näillä nyt mennään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, saat pitää päänsärkysi. Antisemitismi on vain lisääntynyt viimeaikoina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokeile ibusalia, siinä jo nimi kalskahtaa seemiläiseltä !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, saat pitää päänsärkysi. Antisemitismi on vain lisääntynyt viimeaikoina.

En ole kyllä huomannut kenenkään nyt erityisemmin vastustaneen arabian kieltä, sana luotiin holokaustiin, että ihmiset luulisivat juutalaisia seemiläisiksi kansaksi, kun halusivat saada palestiinalaisten maat itselleen, ja valehtelivat jumalastaan.

• Anonyymi

Jos YK ei puuttuisi kansanmurhaan, niin silloin olisi pellejärjestö.

• Anonyymi

Niin, kyllä ihmettelen, että mistä saavat määräyksensä jälkeen myös voiman muuhunkin kuin pudeisiin, että juutalaisten on lopetettava Palestiinan miehitys, kun samaan aikaan maailmanjohtajat sumuttavat kansaa kahden valtion mallilla.

• Anonyymi

Valtava rahareikä se on, yhtään sotaa se ei ole saanut estettyä elinpäivinään.

• Anonyymi

Ei, vaan loivat Palestiinan karmeuden juutalaiskiristyksellä vuonna 1948.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, vaan loivat Palestiinan karmeuden juutalaiskiristyksellä vuonna 1948.

"Jos YK ei puuttuisi kansanmurhaan, niin silloin olisi pellejärjestö."

Valitettavasti ei YK eikä edes Turvallisuusneuvosto puuttunut millään tavalla kansanmurhaan, jonka Hamasin terroristit järjestivät 8.10.23
        Ei edes Turvallisuusneuvosto tuominnut tuota iskua. Muslimit saivat voiton.
        YK on pellejärjestö.
        Nyt kaikki kilpailevat sillä, kuka palkitsee terrostit parhaiden ja tuomitsee Israelin kaikkein pahimmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jos YK ei puuttuisi kansanmurhaan, niin silloin olisi pellejärjestö."

Valitettavasti ei YK eikä edes Turvallisuusneuvosto puuttunut millään tavalla kansanmurhaan, jonka Hamasin terroristit järjestivät 8.10.23
        Ei edes Turvallisuusneuvosto tuominnut tuota iskua. Muslimit saivat voiton.
        YK on pellejärjestö.
        Nyt kaikki kilpailevat sillä, kuka palkitsee terrostit parhaiden ja tuomitsee Israelin kaikkein pahimmin.

Tuo hyökkäys onkin maailman mielenkiintoisin asia, kun Hamas huristeli moottoripyörillä (aseet varmaan hampaissa) Israelin verkkoaidan läpi - dokumentissa kuva, kun reikä vain jäi, ehtivät tappaa 1200 ja ottaa kolmisensataa panttivankia mukaansa pyörän tarakoille, eikä Israelin sotilaat onnistuneet saamaan edes yhtä terroristia vangiksi tai tappamaan. On se Hamas kyllä hyvä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo hyökkäys onkin maailman mielenkiintoisin asia, kun Hamas huristeli moottoripyörillä (aseet varmaan hampaissa) Israelin verkkoaidan läpi - dokumentissa kuva, kun reikä vain jäi, ehtivät tappaa 1200 ja ottaa kolmisensataa panttivankia mukaansa pyörän tarakoille, eikä Israelin sotilaat onnistuneet saamaan edes yhtä terroristia vangiksi tai tappamaan. On se Hamas kyllä hyvä.

Onko teillä jokin arvio, että miten tämä onnistui?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko teillä jokin arvio, että miten tämä onnistui?

Ehkä YK:lla ja turvallisuusneuvostolla oli sama ongelma keksiä, että miten se oli mahdollista, niin oli vaikea tuomita, kun realistisesti ajatellen vaikutti siltä, ettei sitä edes ollutkaan?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä YK:lla ja turvallisuusneuvostolla oli sama ongelma keksiä, että miten se oli mahdollista, niin oli vaikea tuomita, kun realistisesti ajatellen vaikutti siltä, ettei sitä edes ollutkaan?!

Totta. Terrori isku häivytetään eikä siitä puhu kukaan koska pitää väkisin ja vauhdilla tunnustaa Palestiinan olematon valtio.
        Tämä on sitä arkirealismia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäystä - minusta tuntuu, että olette katsoneet liikaa elokuvia, ettekä enää pysty suhteuttamaan tapahtumia live-elämään, missä ne eivät olekaan vain pätkittyjä pikaottokuvia tapahtumista, vaan niihin sisältyy myös ihan oikea ajan käsite.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäystä - minusta tuntuu, että olette katsoneet liikaa elokuvia, ettekä enää pysty suhteuttamaan tapahtumia live-elämään, missä ne eivät olekaan vain pätkittyjä pikaottokuvia tapahtumista, vaan niihin sisältyy myös ihan oikea ajan käsite.

Puhumattakaan nyt muista tapahtuman oheisväitteistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhumattakaan nyt muista tapahtuman oheisväitteistä.

Voi tietysti olla, että nämä ajatteluvirheet on jo vuosisadoissa luotu geeneihin asti kristinuskolla: palvo tosi Jumalaa kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna, niin pääset taivaaseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi tietysti olla, että nämä ajatteluvirheet on jo vuosisadoissa luotu geeneihin asti kristinuskolla: palvo tosi Jumalaa kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna, niin pääset taivaaseen.

Jahaa. Kuoliaaksikiduttajakin on tullut taas palstalle.
        Kyllä se jaksaa. Sama virsi vuodesta toiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaiset muuten osasivat tämänkin luoda, ja kaikki uskoivat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaiset muuten osasivat tämänkin luoda, ja kaikki uskoivat.

Kuten osasivat luoda holokaustin - sana tulee VT:sta ja tarkoittaa kokonaan poltettua uhrilahjaa juutalaisten jumalalle, joka ei.ole Israelin Jumala - saadakseen nuo palestiinalaisten maat itselleen. Ja kaikki uskoivat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten osasivat luoda holokaustin - sana tulee VT:sta ja tarkoittaa kokonaan poltettua uhrilahjaa juutalaisten jumalalle, joka ei.ole Israelin Jumala - saadakseen nuo palestiinalaisten maat itselleen. Ja kaikki uskoivat.

Ja nyt poliitikot valehtelevat kahden valtion mallista, kun YK on lakannut uskomasta ja määrännyt juutalaiset palauttamaan maat takaisin arabeille. Ja taas kaikki uskovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja nyt poliitikot valehtelevat kahden valtion mallista, kun YK on lakannut uskomasta ja määrännyt juutalaiset palauttamaan maat takaisin arabeille. Ja taas kaikki uskovat.

Uskon voima on käsittämätöntä - ilmenee niissä rakkaushuijauksissakin - ilman järjen häivää ihmiset ovat valmiit tuhoamaan itsensä ja koko elämänsä, kun lähettävät yhä uudelleen ja uudelleen rahaa huijareille, ja kun kaikki on mennyt, ottavat vielä lainaakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskon voima on käsittämätöntä - ilmenee niissä rakkaushuijauksissakin - ilman järjen häivää ihmiset ovat valmiit tuhoamaan itsensä ja koko elämänsä, kun lähettävät yhä uudelleen ja uudelleen rahaa huijareille, ja kun kaikki on mennyt, ottavat vielä lainaakin.

Ehkä tästä syystä Luojajumalakaan ei luonut ihmistä uskolla, vaan TIEDOLLA, eikä puhut mitään uskomisesta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä tästä syystä Luojajumalakaan ei luonut ihmistä uskolla, vaan TIEDOLLA, eikä puhut mitään uskomisesta.

älä jankkaa

• Anonyymi
      UUSI

Kun Suomi tunnustaa Palestiinan valtion, sillä ei ole juurikaan mitään merkitystä.

Juurikin tästä syystä Suomen pitää tunnustaa Palestiina, koska tunnistamatta jättämiselle on merkitystä Suomelle.

Stubb on oikeassa, tässä asiassa Suomen on toimittava rationaalisesti eli tunnustettava Palestiina. Jos ei tunnusteta, sekin on poliittinen kannanotto ja kummallinen sellainen.

Kun on tunnustettu, voidaan lopettaa tämä keuhkoaminen ja keskittyä taas omiin huoliin.

• Anonyymi
      UUSI

Stubb petaa itselleen paikkaa YK:sta.

• Anonyymi
        UUSI

se olisi kyllä hyvä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

se olisi kyllä hyvä

ehkä vois ollakin

• UUSI

”Anonyymi” 2025-07-30 09:38:06 kiukkuaa:
      ”Mummonmuori siis myönsi, että jakelun esteenä olikin ollut YK. Ruokaa on yllin kyllin, mutta YK ei halunnut tai kyennyt jakamaan sitä.
      Eikä sallisi toistenkaan avustusjärjestöjen jakaa ruokaa, koska ne muka eivät ole puolueettomia.”

:D Nyt kun Israel viimein antoi luvan, niin jo lähti monien avustusjärjestöjen rekat liikkeelle.

”…mutta ei mummonmuori EIKÄ MUU MEDIA REAGOINUT siihen, vaan ainoastaan KESKUSTELI!!!
      Eihän silloin Venäjää voinut syyttää Assadin avustamisesta, vaikka se aseisti ja avusti diktaattoria.”

:D Siis mitä minun olisi pitänyt tehdä? Entä itse, istuitko päättävissä elimissä tai olitko jopa ase kädessä sotimassa? Tuskin.

Miksei voinut syyttää Venäjää? Se oli selvä juttu ja onneksi Venäjä sai nenilleen.

”Anonyymi” 2025-08-01 10:13:25 palataas ketjun aiheeseen:
      ”Valitettavasti ei YK eikä edes Turvallisuusneuvosto puuttunut millään tavalla kansanmurhaan, jonka Hamasin terroristit järjestivät 8.10.23
      Ei edes Turvallisuusneuvosto tuominnut tuota iskua.”

Asiat lähtivät nopeasti liikkeelle. Sitten YK:n turvallisuusneuvosto hyväksyi päätöslauselman, missä vaadittiin Gazan sodan osapuolia täyttämään aseleposuunnitelma täysin, viivyttelemättä ja ehdoitta.
      YK:n pääsihteeri Ban Ki-moon on vaatinut Israelia pidättäytymään kostotoimista ja Hamasia lopettamaan rakettien ampumisen.

Yhdysvaltain ulkoministeri Antony Blinken: ” Jos haluatte helpottaa Gazan kauheaa kärsimystä, saada kaikki panttivangit kotiin sekä luoda israelilaisille ja palestiinalaisille väylän pysyvään rauhaan, painostakaa Hamasia hyväksymään aselepo.”

Vaan miten siinä kävi, Israel jatkoi pommituksia säälimättä.

”Anonyymi” 2025-08-01 10:36:19 kirjoitti: ”…ehtivät tappaa 1200 ja ottaa kolmisensataa panttivankia mukaansa pyörän tarakoille, eikä Israelin sotilaat onnistuneet saamaan edes yhtä terroristia vangiksi tai tappamaan.”

Tämä Hamasin hyökkäykseen liittyvät tilanteet on jo todettu. Netanjahu antoi rahan virrata Hamasille. Häntä myös varoitettiin tulevasta hyökkäyksestä, mutta kuuroille korville meni.
      Kun hyökkäys tapahtui, ei armeija ollut mitenkään siihen valmistautunut.
      Operaatio oli nopea.

Israel alkoi puolustautumaan ja se oli ihan ok. Kunnes sotaa laajennettiin ja siitä tuli mittavaa tuhoamista, siviilien ahdistelua jne. Tässä kohtaa alkoi Israelin hommat menemään vakavasti pieleen.

Joidenkin tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää, ettei Hamas ole mikään valtio. Se on terroristijärjestö ja sellaisena sitä kohdellaan. Tuskin kukaan se tekoja voi hyväksyä. Samon tuollaiselle järjestölle voi olla ihan se ja sama, mitä YK sanoo tai tekee.
      Israel puolestaan on valtio ja YK:n säännöt koskevat sitä.

• Anonyymi
        UUSI

Kerrotko miten YK on kohdellut Hamasia.

• Anonyymi
        UUSI

"Tämä Hamasin hyökkäykseen liittyvät tilanteet on jo todettu. "

Joskus mennyt toteaminen Hamasin hirmutöistä ei ole yhtään mitään sillä se sisälsi aina sitten lopulta mutta-sanan minkä tarkoitus oli oikeuttaa Hamasin hirmuteot koska elävältä teurastetut ihmiset olivat juutalaisia. Rasismiin on nollatoleranssi mutta ihmisteurastukseen ei ole!

• Anonyymi
        UUSI

" Kunnes sotaa laajennettiin ja siitä tuli mittavaa tuhoamista, siviilien ahdistelua jne. Tässä kohtaa alkoi Israelin hommat menemään vakavasti pieleen."

Ei mennyt pieleen sillä lähes kaikki terroritukikohdat tuhottiin mitkä sijaisivat kodeissa, sairaaloissa, kouluissa ym. vastaavissa. Hamas oli kattavasti ominut itselleen KAIKKI kodit ja rakennukset. Nyt niitä ei ole mutta sota jatkuu hamaan siihen saakka kunnes Hamas antautuu ja poistuu Gazasta niin siviilit saa ruokaa rajattomasti vaikka heillä ei olekaan vuosiin työtä.

• Anonyymi
        UUSI

"Tuskin kukaan se tekoja voi hyväksyä."

Wokettava länsi hyväksyy Hamasin teot ja olemassaolo puheillaan ja asenteillaan, vaikka ovelasti "kielletäänkin" Hamasin hyväksyminen. Tästä syystä myös wokettavan lännen tulee tuhoutua ikuisiksi ajoiksi.

• Anonyymi
      UUSI

Totuuden nimissä niin onkin.

Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      63
      3204
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3087
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2437
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      2150
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1903
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1790
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1616
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1397
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81