👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
BYD siirtyy 1000 voltin tekniikkaan ja megawatin lataustehoon.
Viiden minuutin latauksella 400 km ajoa. Ei paha.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/18cdb929-2cbf-4a09-92a9-ae6d75ec046e
Megawatin lataus tulee. Viiden minuutin latauksella 400 km.
18
191
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä hyvä, mutta kestääkös ne akut sitten myös enää vaan puolet siitä nykyisestä pikalatailun 1,5 vuodesta?
- Anonyymi
Akut kestävät 20 vuotta järkevällä latailulla, eli tyypillisen suomalaisen tyylin mukaan jossa pääosa tehdään kotona hitaalla latauksella ja silloin tällöin pikalatauksella.
Tuollainen ennätysten tehtailu ei ole kuitenkaan todellisuutta vielä vuosiin ja kaikki kehittyy kokoajan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akut kestävät 20 vuotta järkevällä latailulla, eli tyypillisen suomalaisen tyylin mukaan jossa pääosa tehdään kotona hitaalla latauksella ja silloin tällöin pikalatauksella.
Tuollainen ennätysten tehtailu ei ole kuitenkaan todellisuutta vielä vuosiin ja kaikki kehittyy kokoajan.No sitähän minäkin, että tuosta latausnopeudesta olisi ensisijaisesti iloa takseille - paitsi ettei niillekkään kun auton akku kuluu silloin ennätysnopeasti.
- Anonyymi
Meinaatko että jokainen lataus olisi pikalataus?
Kyllä normaalin ihmisen pitää välillä nukkuakin. Sen aikana ehtii latautua ilmaisella pörssisähköllä paljon pienemmälläkin teholla. Itse lataan pari kolme kertaa kuukaudessa eli laske siitä kauanko kestää ennen kuin tulee esim. 1000 latauskertaa täyteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko että jokainen lataus olisi pikalataus?
Kyllä normaalin ihmisen pitää välillä nukkuakin. Sen aikana ehtii latautua ilmaisella pörssisähköllä paljon pienemmälläkin teholla. Itse lataan pari kolme kertaa kuukaudessa eli laske siitä kauanko kestää ennen kuin tulee esim. 1000 latauskertaa täyteen.Minä lataan melkein joka viikonloppu. En siksi, että auto sitä vaatisi, mutta kun sähkö on käytännössä ilmaista, on hyvä ajastaa auto lataamaan yöllä 80% saakka. Kustannuksena vain siirto ja verot.
Kauhistellen tulee vieläkin katsottua entisten tankkauspaikkojen kovia bensan hintoja.
- Anonyymi
En menisi lähellekään laitetta, jossa kulkee 1000 A tasavirta.
- Anonyymi
Esimerkiksi Helsingin metro käyttää 750VDC mutta ampeereista en tiedä. Sinä ja minä kuitenkin ymmärretään että luvut on suuria. Kannattaa pysyä tosiaan vähän kauempana noista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkiksi Helsingin metro käyttää 750VDC mutta ampeereista en tiedä. Sinä ja minä kuitenkin ymmärretään että luvut on suuria. Kannattaa pysyä tosiaan vähän kauempana noista.
Ratikan ajomoottoreiden yhteisteho on n. 800kW, joten virta luokkaa 1000 A.
Eli kannattaa pysyä kaukana ratikoista.
- Anonyymi
"BYD yhdistää latausasemiin jonkinlaiset väliaikaiset energiavarastot, jotta 1 000 kilowatin latausteho on saavutettavissa myös alueilla, joiden sähköverkko ei tuohon kuormaan kykene."
Kyllä siinä tarvitaan aika isoja akkuja, jos ladataan useampia autoja. - Anonyymi
Ja tämä on vasta alkua.
- Anonyymi
Tuhat ampeeria....saa olla melkoinen latauskaapeli ! Tuhat ampeeria ja tuhat volttia on megawatti.
- Anonyymi
Latausteho on 300-kertaistunut aika lyhyessä ajassa. Kauanko jatkuu sama kehitys?
- Anonyymi
Miksi lataaminen ei voisi olla paljon nopeampaa kuin tankkaus.
Johto kiinni autoon ja lataus käynnistyy. Laturi tunnistaa auton ja veloittaa korttia.
- Anonyymi
Tuosta kerrottiin Tekniikan Maailmassakin.
- Anonyymi
Tulee kiire käydä pissalla.
- Anonyymi
Raskaalle kalustolle tulee megawattien lataus.
- Anonyymi
Tuo on vain hyvä keino tuhota akku nopeasti. Jo normaali pikalataus kuluttaa akkua paljon.
- Anonyymi
Eturauhasen liikakasvusta kärsivä yli 5-kymppinen diesel-mies ei ehdi tuossa ajassa lyllertää edes vessaan asti. Ai niin ei voikaan, koska siinä bensaletkusta täytyy pitää kiinni koko tankkaamisen ajan... No sitten pääsee pissalle heruttelemaan rakkoa tyhjäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1637220Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142638Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk481928Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141461Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901355Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271149- 711137
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.511117Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631113- 691017