Onko mielestäsi itsevahingoittaminen väärin vai oikein?

Anonyymi-ap

Hei eli onko mielestäsi itsevahingoittaminen oikein sillä itse en ole ihan vrm. Olen siis alle 18- vuotias nuori ja vahingoita itseäni mutta olen myös vakavasti masentunut ja itsetuhoinen ja joka päivä täällä on oma maan päällinen helvettini ja olen jo 3-4 vuotta toivonut kuolevani ja en voi puhu aiheesta vanhemmilleni sillä he eivät ottaneet siskoni viiltelyä kovin hyvin vaan istuimme autossa n. 1 tunnin samalla kun äiti huusi siskolleni asiasta ja itse olin vain hiljaa tietäen että itsellänikin on arpia kädessä kyseisellä hetkellä. Vanhempani eivät muutenkaan oiken kiinnitä huomiota minuun sillä jos kiinnittäisivät olisin saanut huutia viiltelystä jo ainakin 2 vuotta sitten. Ja toivon saavani asiasta mielipiteitä ja toivottavasti voisitte jättää "Jumala/Jeesus pelastaa henkesi" jutut pois sillä en ole uskovainen enkä usko Jumalaan tai Jeesukseen ja haluaisin ihmisten oikeita mielipiteitä.

3

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voisiko ajatella, että itsesi vahingoittamisen sijaan tekisit hyvää itsellesi - ehkä muillekin? Se olisi oikein!

• Anonyymi

Yritä miettiä syytä siihen, miksi haluat vahingoittaa itseäsi. Ei se tyhjästä tule.
      Vihaatko itseäsi, oletko tyytyväinen itseesi, pidätkö itsestäsi, mitä ongelmia sinulla on elämässäsi ?
      Itsensä vahingoittaminen on vähän kuin haluaisi rangaista itseään jostain, mutta mistä ? Mitä on muka itse tehnyt väärin, että sen takia olisi itseään satutettava ?
      Ahdistus, masennus, ja muutkin elämän henkiset ongelmat ovat ratkottavissa muutenkin kuin itseään satuttamalla.
      Teidän äitinne on suhtautunut asiaan jokseenkin väärällä tavalla. Ei se auta mitään, että alkaa vihaisena huutamaan. Ymmärrettävää toki, että äiditkin ovat huolissaan lapsistaan, ja kaikilla ei ole taitoja eikä keinoja suhtautua asiaan tilanteen vaatimalla tavalla.
      Pystyykö aloittaja puhumaan jollekin muulle aikuiselle ? E sen tarvitse olla jompi kumpi vanhemmista, eikä muukaan läheinen. Koulun terkkari, kuraattori, tms. ?
      Tärkeintä olisi, että pääsisi juttelemaan jonkun kanssa, ettei tarvitsisi yksin pohtia kaikkea ja kärsiä. Toivotan tsemppiä, että asiat järjestyisivät.

• Hei,

Hyvä, että kirjoitit tänne! Toivottavasti voit kertoa tilanteestasi kaikesta huolimatta vanhemmillesi tai jollekulle turvalliselle aikuiselle esim. koulussa. Laitan tähän lisäksi vinkkejä ja linkkejä auttavista tahoista, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä.

- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja ryhmächattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

- Sekasin-chat https://sekasin.fi/

Sekasin-chat on valtakunnallinen keskustelualusta 12–29-vuotiaille. Sekasin-chatissa voit keskustella mieltäsi askarruttavasta kysymyksistä tai aiheista nimettömänä ja luottamuksellisesti. Chatissa päivystävät järjestöjen ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset. Chat on avoinna: arkisin 9 – 24, viikonloppuisin 15 – 24.

Ystävällisin terveisin
      MIELI kriisikeskus/Kata

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      140
      1767
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      269
      897
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      34
      789
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      65
      677
    5. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      5
      654
    6. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      651
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      29
      651
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      636
    9. Mun veikkaus

On se, että jos/kun tavataan ja aletaan juttelemaan, tajutaan, että ollaan jotain muuta kuin kuviteltiin. Ja kupla puhke
      Ikävä
      53
      602
    10. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      600
    Aihe