Tuossa oli juttua roki-saappaista ja sielläkin mainittiin Nokian Kontiot ja käännetyt varret.
Miksi varret käännettiin? Kuka sitä teki? Oliko siihen joku muu syy kuin muoti?
Itse käänsin varret teininä 80-luvulla kun muutkin niin tekivät.
Kääntövarsikontiot
9
796
Vastaukset
- Anonyymi
Helppo muoti, lähes kaikilla oli mustat kontiot ja varret kääntämällä niistä sai rouheamman näköiset.
- Anonyymi
Mulla on vieläkin vanhat kontiot varret käännettyinä. Kätevämmät käyttää ja hyvin on noillakin pärjännyt. Vuorikankaat taitoksista jo revenneet ja muutenkin jo aika käytetyn näköiset.
- Anonyymi
Miksi kääntää varret jos voi ostaa kontio basic (ent. Tapio) mallin? Tai vielä lyhyenmän Low mallin?
- Anonyymi
Muotijuttu ennenmuinoin nuo varsista käännetyt kontiosaappaat.
- Anonyymi
Tosiaan tuo varsien kääntäminen oli 80-luvulla nuorisomuotia ainakin jossain päin Suomea. Eihän siinä tarkemmin ajatellen mitään järkeä ollut mutta sama juttuhan on monen muunkin muoti-ilmiön kanssa.
- Anonyymi
Mullakin (ja monella kaverilla) oli mustatkontiot varret käännettyinä joskus 40 vuotta sitten.
Muistan että kotoa tuli kyllä sanallista sapiskaa kun uudet kumisaappaat menin tuolla tavalla ”pilaamaan”.- Anonyymi
Mustat Kontiot mullakin, varsia en uskaltanut taitella. Kotona olisi tullut selkään jos kalliit kumisaappaat olisi mennyt tärväämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mustat Kontiot mullakin, varsia en uskaltanut taitella. Kotona olisi tullut selkään jos kalliit kumisaappaat olisi mennyt tärväämään.
Vähän valitusta kontioiden varsien taitosta kuului mutta ei sen kummempaa. Monella muullakin oli samanlaiset taitetut mustat nokialaiset.
- Anonyymi
Varret käännettiin 1980 luvulla jos kontioita julkisesti kylillä/koulussa joutui käyttämään. Kotona saattoivat varret olla joskus hetken suorinakin. Itse tuhosin (vanhempien mielipide) kahdet kontiot kääntämällä varret. Toisiin kirjoitin vielä isoin kirjaimin relax (Frankie Goes To Hollywood oli kova juttu tuolloin) vuorikankaaseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1605110- 1944061
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1403715Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat553029Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia522986- 1461987
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta441747Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.361499Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?631434Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261319