Orkideakuva

https://aijaa.com/cxQrMs

Lupasin lähettää kuvan kun olen kukinnan aikaan paikalla.

(nopeasti otettu ja valo on kehno)

((tuossa olisi toinenkin kukkavana, mutta en ollut paikalla silloin kun sitä olisi pitänyt ohjata oikeaan suuntaan ja sitten kun yritin, niin se katkesi (ja tiesin kyllä, että vaara sille on suuri)))

(((huomenna takaisin kotiin, eli täällä vain hakemassa vaatteita)))

5

222

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hienon näköisiä kyllä nuo kukat. Viherkasveja saa hommattua halvalla. Minullakin on orkidea vaikka se onkin täysin lakastunut. Mun pitäisi antaa sille enemmän valoa. Vettä se saa mielestäni riittävästi ja kerran kuussa ravinteita. Ehkä sitä voisi ravita useamminkin.

• Orkidea ei saa olla suorassa auringossa, sillä se kärsii siitä (mutta on myös poikkeuksia).
        Pohjoisen puolen ikkuna on hyvä, tai sitten jotain varjostamaan sitä.

Kastelussa kerran viikossa koko ruukku veden alle vartiksi.
        (omissani on kestokastelu ja tulevat täällä puoli vuotta toimeen ilman lisävettä)

Lannoitusta ei kaipaa kuin harvoin.

• Anonyymi

Hieno kastelujärjestelmä :)

Hieno kuva. Nurinkurisesti syöksee minut kotopaikkaan, jossa hellin käsin hoidetaan fairivedellä tummanpunaista orkideaa, joka jäi hänen viimeiseksi syntymäpäiväksensä. Toivon että voi hyvin ja jaksat järjestelyissä. Katkaisin itse yhden jo ennestään yliluormittaneen ystävyyssuhteen samoissa tunnelmissa, mutta se oli silloin tarpeen ja hyväksi. Hyväksi tajuta, ettei toisella ole tarjottavana kuin aikaa itselle.

No juu, mitäpä tein tässä muutakaan itse...

• Kiitos kuvasta. Onpa kaunis orkidea. Se selvästi viihtyy tuossa, saa tarpeeksi valoa, kosteutta ja ravinteita.
      Tuo kukinto on sinulle palkinto hyvästä hoidosta. :)

• Anonyymi

Oi, onpa upea kukka.
      Minähän nitistän kukat alta aikayksikön; leikkokukat, viherkasvit, kakktujset, palmut, kesäkukat ja perennat.
      Mitähän Agatha sanoisi? Tai kirjoittaisi? Et, hänen o l i v a t kukat.
      Jotenkin käsittänyt, että orkideat voi jokseenkin unohtaa lepokaudeksi. Ja sitten ne voivat ryöhääntyä kukkimaan. Joillakin.
      Vilma

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Herkkyydestä

Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l
      Sinkut
      284
      963
    2. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      52
      754
    3. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      681
    4. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      35
      604
    5. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      52
      574
    6. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      48
      569
    7. Olen kiinnostunut sinusta, en seksistä

Vihjailuja toiseen suuntaan on tullut niin paljon, että asia on korjattava. En näe sinua esineenä, vaan hienona persoona
      Ikävä
      33
      526
    8. Mies.. rehellisesti

Mitä haluat nyt sun elämään?
      Ikävä
      48
      477
    9. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
      Ikävä
      40
      475
    10. Onko meillä

Kaikki hyvin? 🤨 Miehelle
      Ikävä
      30
      469
    Aihe