Millon viimeksi työkkäri on soittanu teille? Mulle olis pitäny soittaa jo 1.5kk sitte suunitelman etenemisestä ja päivittää uusi 3kk hakujakso mut eipä oo mitään kuulunu.
Voiko olla siitä että työkkärit siirty kunnille ja niillä on isot jonot tai eivät oo saanu himmeliä toimimaan. Tämä siis pikku paikka Pohjanmaalla. Voiko tulla sanomista että miks et ite oo ottanu yhteyttä?
Millon viimeks työkkäri on soittanu teille?
41
443
Vastaukset
- Anonyymi
Soitin itse just tällä viikolla. Sanottiin että voi hakee töitä muttei tarvi niitä hakuja merkata mihinkään kun eivät ehdi soittaa ajallaan. Sanoi mulle ainakin että oottaa ihan yhteydenottoa tai ajanvarausaikaa.
- Anonyymi
Okei, mulle ne soitti alkuhaastatelunki, mut nyt myöhässä 1.5kk, olis kolmas hakujakso pitäny alkaa. Mietin että pitäskö laittaa soittopyyntö netin kautta? Mut sehän niiden homma pitää yhteyttä.
Niillä on ollu hankaluuksia tän uuden himmelin kans. :D
https://yle.fi/a/74-20147638 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei, mulle ne soitti alkuhaastatelunki, mut nyt myöhässä 1.5kk, olis kolmas hakujakso pitäny alkaa. Mietin että pitäskö laittaa soittopyyntö netin kautta? Mut sehän niiden homma pitää yhteyttä.
Niillä on ollu hankaluuksia tän uuden himmelin kans. :D
https://yle.fi/a/74-20147638Jos sulla on jotain asiaa ja muutoksia niin kannattaa laittaa sinne työmarkkinatorin kautta yhteydenottopyyntö. Niin ne soittaa sitte aika pian.
- Anonyymi
Sulle tulee viesti vuoden kukutaa että ,
Et ole ollut yhteydessä työkköeiin ota yhteyttä 3o p kuluessa
Sitten saat ajan jonnekin kuukauden taakse . Ja sama jatkuu
Kait osaat hakee olemattomiin ilman työkkäeii
Asiantuntija työtön
- Anonyymi
Jos eivät soita ei sulla ole voimassa olevia velvollisuuksia, mullakin soittivat lopulta kuukauden myöhässä.
- Anonyymi
Lukee että ei avoimia tehtäviä ja hakujakso toteuttu, joka on kohta pari kuukautta vanha. :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lukee että ei avoimia tehtäviä ja hakujakso toteuttu, joka on kohta pari kuukautta vanha. :D
Juu ei se mitään haittaa. Soittavat sitte kun kerkiää. Mulla oli välissä 2 vuotta kun ei soiteltu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ei se mitään haittaa. Soittavat sitte kun kerkiää. Mulla oli välissä 2 vuotta kun ei soiteltu.
Ja sitte soittivat ja hyväksyit 3kk suunitelman?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitte soittivat ja hyväksyit 3kk suunitelman?
Eiku jouduin mennä käymään. Selvitettiin miks tämmönen on voinut tapahtua ettei ole mitään suunnitelmaa tai yhteydenottoa. Siinä kävi sitten ihan hyvin, sain palkkatukityön. Aloitan huhtikuussa. Oli se 2 vuotta työttömänä niin olin oikeutettu 100 prosenttiin. 10 kk työ.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiku jouduin mennä käymään. Selvitettiin miks tämmönen on voinut tapahtua ettei ole mitään suunnitelmaa tai yhteydenottoa. Siinä kävi sitten ihan hyvin, sain palkkatukityön. Aloitan huhtikuussa. Oli se 2 vuotta työttömänä niin olin oikeutettu 100 prosenttiin. 10 kk työ.
Nii no jos kaks vuotta ollu. Sittehä ne tieten teki sen työllistymis suunitelman tai tarjoo nuita puuhastelu kerhoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nii no jos kaks vuotta ollu. Sittehä ne tieten teki sen työllistymis suunitelman tai tarjoo nuita puuhastelu kerhoja.
Eikun sain palkkatukityön. Siitä maksetaan palkka. Toimistotyöntekijänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa kuitenkin laittaa ne paikat ylös johon hakenut jos tulee puhetta. On niinkuin parempi omatunto kuulustelussa
Moni osaaja riikkaurpo - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikun sain palkkatukityön. Siitä maksetaan palkka. Toimistotyöntekijänä.
Palkkatuki on osa tempputyöjärjestelmää jonka ainoa tarkoitus on työttömyystilastojen hetkellinen siivoaminen. Kaikki tempputyömuodot ovat olemassa vain ja ainoastaan tilastokikkailun vuoksi. Ja toinen yhtä tärkeä syy tempputöille on - niin noloa kuin se onkin -suomalaisen yhteiskunnan itsetunto- ongelma.
Tempputyöläisille on sosiaalinen tilaus suomalaisessa itsetunto- ongelmaisessa työelämässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palkkatuki on osa tempputyöjärjestelmää jonka ainoa tarkoitus on työttömyystilastojen hetkellinen siivoaminen. Kaikki tempputyömuodot ovat olemassa vain ja ainoastaan tilastokikkailun vuoksi. Ja toinen yhtä tärkeä syy tempputöille on - niin noloa kuin se onkin -suomalaisen yhteiskunnan itsetunto- ongelma.
Tempputyöläisille on sosiaalinen tilaus suomalaisessa itsetunto- ongelmaisessa työelämässä.Ei kyllä minä tykkään olla töissä vaikka se on palkkatuettuakin. Hankala saada tämänikäisenä työtä muuten. Palkka on kuitenkin kiva kun on ollut pitkään työtön.
On vähän väljempää ja voi ostaa asioita. Ja on kiva kun saa mukavia kollegoja. Tuntee itsensä tarpeelliseksi ja voi verestää työtaitojaan. Olen tosi tyytyväinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tempputyöläisille on sosiaalinen tilaus suomalaisessa itsetunto- ongelmaisessa työelämässä.Palkkatuettua työtä on yleensä urheiluseuroilla joilla rahat muutoinkin vähäiset eli kyse on osa-aikaisesta työstä 5t/ p ja 25t/vk ja 1540€/kk palkkaus.
Myös vanhusten ateriapalvelut eli kuljetukset koteihin on palkkatuetun työn piirissä.
Miten siis saanut päähäsi että kyse jostain omituisesta "tempputyöstä" jolla siistitään tilastoja joka erittäin markinaalia työtä? Ei todellisuudessa edes näy mitenkään missään tilastojen pienentymässä, koska paikat on erittäin rajallisia.
Kunhan otat asioista ensin selvää mikä on se oikea tarkoitus ja peruste niin tiedät, eikä tarvitse omassa päässä keksiä älyttömyyksiä kuten nyt elät nykypäivänä 2025 ja jopa levität omaa typeryyttäsi kaikkien nähtäville...
- Anonyymi
Muistaakseni viime vuoden syyskuussa soittivat viimeeksi. Mukavaa se on välillä saada vähän taukoa tuosta työnhausta
- Anonyymi
Tieten ruuhkaa niillä.
- Anonyymi
100% ei saa kuin sairaat. Muuten se on 50%. Miten olet voinut saada palkkatukipaikan, kun niitä pitää hakea?
- Anonyymi
100 prosentin paikan saa kun on ollut yli 2 vuotta työttömänä ja jos on ikää.
- Anonyymi
No ole huoletta, koska omalla kohdalla yhteyttä sotettiin viimeksi keäkuussa 2024 2vk ennen juhannusta...
Ottavat kuulemma yhteyttä aikanaan kun TE-muutos astuu voimaan!... - Anonyymi
Pyytää joka viikko paikan päälle työnhakukeskusteluun ja muu ei tunnu sopivan. Perun aina, ja uusi aika annetaan jo seuraavalle viikolle. Tiuhaan saa perua aikoja, jännä että tuollaiseen on varaa näillä työttömyysluvuilla, että yhdelle varataan aikaa joka viikoksi.
Liekö sitten virkaintoinen tantta. Ollut Kokoomuksen kuntavaaliehdokkaana nimen perusteella. Siinäpähän varailevat. Minä en kyllä 10 vuoden työttömyyden jälkeen siten ettei edes ole oikeutta työmarkkinatukeen koska ikikarenssi rupea missään paikanpäällä juoksemaan. Olen viestittänyt, että voivat tarjota oikeita palkkatöitä, mutta näitä ei ikinä ole. Kaikkea muuta juoksutusta kylläkin.
Ja se miksi on ihan sama laatia työllistymissuunnitelmaa työnhakukeskustelussa tai jättää laatimatta, on se, että aktivointisuunnitelma tulee tästä hyvin pian heti perään, ja jos sitä ei suostu allekirjoittamaan niin lapsellisena sanktiona katkaisevat työnhaun, joka pitää käydä paikanpäällä laittamassa uudestaan voimaan. Tuosta aktivointisuunnitelmasta ei pääse eroon ollenkaan eikä siitä pääse ohitse ilman työnhaun katkeamista, niin miksi vaivautua muillekaan ajoille ja hoitaa niitä kunnialla? Aktivointisuunnitelma sitoo sosiaalihuollon asiakkuuteen. Täysin irrallaan palkkatöistä koko paska. Aktivointisuunnitelmaa työnnetään eteen myös nykyisin jo entistä aikaisemmin, oliko nyt jopa 6kk työttömyyden jälkeen.- Anonyymi
"Perun aina, ja uusi aika annetaan jo seuraavalle viikolle. "
Eikö sulla ole tullut jo karenssia? Jos ei ole mitään pätevää syytä olla menemättä haastatteluun niin eikö siitä tule karenssit? - Anonyymi
"Minä en kyllä 10 vuoden työttömyyden jälkeen siten ettei edes ole oikeutta työmarkkinatukeen koska ikikarenssi rupea missään paikanpäällä juoksemaan. Olen viestittänyt, että voivat tarjota oikeita palkkatöitä, mutta näitä ei ikinä ole. Kaikkea muuta juoksutusta kylläkin."
Miten olet viettänyt 10 vuotta työttömänä? 😳Meinaan jos on noin pitkään työtön niin siinä kyllä ammattitaito on vanhentunut. Mitä kouluja olet käynyt? Kyllä työhön otettaessa pitää osata se työ mihin hakee tai olla siihen koulutusta. Sitähän tää on, nykymaailma, jatkuvaa kehittämistä ja kouluttautumista.
Ennen riitti että pääsi töihin ja sai olla työssä eläkkeelle jäämiseen asti. Maailma on muuttunut ja muuttuu koko ajan. Monet ammatit vaatii hirveesti spesifiä osaamista ja koulutusalat on pitkiä. Suomessa on hyvä kun lahjakas voi opiskella opintolainalla.
Mulla oli täysin kouluttamattomat vanhemmat ja niin kaikilla kavereillakin oli. Maataloissa useimmiten oltiin vielä 70 -luvulla. Jotkut oli yrittäjiä ja sitten oli ns herrasväki johon luettiin mm papit, opettajat, poliisi, viranomaiset verotoimistossa jne ja isommat yrittäjät, pankinjohtajan jne. Kaikki muut oli 2 luokkaa. - Anonyymi
aktivointisuunnitelma tulee tästä hyvin pian heti perään, ja jos sitä ei suostu allekirjoittamaan niin lapsellisena sanktiona katkaisevat työnhaun"
Höpöti höö...tai sitten sulla on sosiaalisia, mielenterveys, sairaus tai alkoholiongelmia, terve työnhakija ei tarvitse mitään aktivointisuunnitelmaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minä en kyllä 10 vuoden työttömyyden jälkeen siten ettei edes ole oikeutta työmarkkinatukeen koska ikikarenssi rupea missään paikanpäällä juoksemaan. Olen viestittänyt, että voivat tarjota oikeita palkkatöitä, mutta näitä ei ikinä ole. Kaikkea muuta juoksutusta kylläkin."
Miten olet viettänyt 10 vuotta työttömänä? 😳Meinaan jos on noin pitkään työtön niin siinä kyllä ammattitaito on vanhentunut. Mitä kouluja olet käynyt? Kyllä työhön otettaessa pitää osata se työ mihin hakee tai olla siihen koulutusta. Sitähän tää on, nykymaailma, jatkuvaa kehittämistä ja kouluttautumista.
Ennen riitti että pääsi töihin ja sai olla työssä eläkkeelle jäämiseen asti. Maailma on muuttunut ja muuttuu koko ajan. Monet ammatit vaatii hirveesti spesifiä osaamista ja koulutusalat on pitkiä. Suomessa on hyvä kun lahjakas voi opiskella opintolainalla.
Mulla oli täysin kouluttamattomat vanhemmat ja niin kaikilla kavereillakin oli. Maataloissa useimmiten oltiin vielä 70 -luvulla. Jotkut oli yrittäjiä ja sitten oli ns herrasväki johon luettiin mm papit, opettajat, poliisi, viranomaiset verotoimistossa jne ja isommat yrittäjät, pankinjohtajan jne. Kaikki muut oli 2 luokkaa.helpostihan sitä viettää. itse olen ollut töissä viimeksi vuonna 2006. sitä ennen en ole ollut töissä ikinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helpostihan sitä viettää. itse olen ollut töissä viimeksi vuonna 2006. sitä ennen en ole ollut töissä ikinä.
Oletko ns työvoiman ulkopuolella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helpostihan sitä viettää. itse olen ollut töissä viimeksi vuonna 2006. sitä ennen en ole ollut töissä ikinä.
Eikö se ole kurjaa olla rahaton ja syrjäytynyt? Miksi olet työnhakijana?
- Anonyymi
"Liekö sitten virkaintoinen tantta"
Joka työssä on se virkavelvoite, jonka mukaan työtä on tehtävä tai tulee fudut. Se ei ole suinkaan virkailijan keksimä asia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
aktivointisuunnitelma tulee tästä hyvin pian heti perään, ja jos sitä ei suostu allekirjoittamaan niin lapsellisena sanktiona katkaisevat työnhaun"
Höpöti höö...tai sitten sulla on sosiaalisia, mielenterveys, sairaus tai alkoholiongelmia, terve työnhakija ei tarvitse mitään aktivointisuunnitelmaa.Oli joskus noin, ei ole ennen. Peruste on vain ja ainoastaan työttömyyden kesto.
https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/2001/189#chp_1__sec_2__heading
3 §Soveltamisala
Tätä lakia sovelletaan aktivointisuunnitelman laatimiseen ja kuntouttavan työtoiminnan järjestämiseen työttömälle alle 25-vuotiaalle työmarkkinatukeen oikeutetulle tai toimeentulotukea saavalle:
1)
jolle on laadittu työvoimapalveluiden järjestämisestä annetun lain (380/2023) 38 §:ssä tarkoitettu työllistymissuunnitelma ja joka on työttömyyden perusteella saanut työmarkkinatukea vähintään 180 päivältä viimeisen 12 kalenterikuukauden aikana;
2)
jolle on laadittu työvoimapalveluiden järjestämisestä annetun lain 38 §:ssä tarkoitettu työllistymissuunnitelma ja joka on saanut työttömyysturvalain 6 luvun 7 §:n mukaisen työttömyyspäivärahakauden ajan työttömyyspäivärahaa; taikka
3)
jolle on järjestetty työvoimapalveluiden järjestämisestä annetun lain 32 §:n 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettu työnhakukeskustelu ja jonka pääasiallinen toimeentulo on viimeisen neljän kuukauden aikana perustunut työttömyyden johdosta maksettuun toimeentulotukeen.
Turha kiistää faktoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli joskus noin, ei ole ennen. Peruste on vain ja ainoastaan työttömyyden kesto.
https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/2001/189#chp_1__sec_2__heading
3 §Soveltamisala
Tätä lakia sovelletaan aktivointisuunnitelman laatimiseen ja kuntouttavan työtoiminnan järjestämiseen työttömälle alle 25-vuotiaalle työmarkkinatukeen oikeutetulle tai toimeentulotukea saavalle:
1)
jolle on laadittu työvoimapalveluiden järjestämisestä annetun lain (380/2023) 38 §:ssä tarkoitettu työllistymissuunnitelma ja joka on työttömyyden perusteella saanut työmarkkinatukea vähintään 180 päivältä viimeisen 12 kalenterikuukauden aikana;
2)
jolle on laadittu työvoimapalveluiden järjestämisestä annetun lain 38 §:ssä tarkoitettu työllistymissuunnitelma ja joka on saanut työttömyysturvalain 6 luvun 7 §:n mukaisen työttömyyspäivärahakauden ajan työttömyyspäivärahaa; taikka
3)
jolle on järjestetty työvoimapalveluiden järjestämisestä annetun lain 32 §:n 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettu työnhakukeskustelu ja jonka pääasiallinen toimeentulo on viimeisen neljän kuukauden aikana perustunut työttömyyden johdosta maksettuun toimeentulotukeen.
Turha kiistää faktoja.Kuten siis voi huomata, aktivointisuunnitelman perusteena on nykyisin vain aikamääreet sen suhteen, että on saanut työmarkkinatukea tai toimeentulotukea tietyn ajan verran.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten siis voi huomata, aktivointisuunnitelman perusteena on nykyisin vain aikamääreet sen suhteen, että on saanut työmarkkinatukea tai toimeentulotukea tietyn ajan verran.
Joo toki noin mutta siis aktivointisuunnitelmassa työtön ohjataan kuntouttavaan, työkokeiluun ym pilpalihommaan JOS SIIHEN ON PERUSTE. Jos ei ole niin ei tarvita mitään aktivointisuunnitelmia vaan tehdään ensisijainen työllisyyssuunnitelma.... Ja nimenomaan tästä on vielä ennakkopäätös olemassa kun työtön oli aktivointisuunnitelmassa ohjattu kuntouttavaan ilman sitä perustetta tai se peruste oli käytännössä pitkäaikainen työttömyys, työtön tekin hallintokantelun ja oikeusasiamies vai mikä liekään antoi työvoimavirmanomaiselle huomautuksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo toki noin mutta siis aktivointisuunnitelmassa työtön ohjataan kuntouttavaan, työkokeiluun ym pilpalihommaan JOS SIIHEN ON PERUSTE. Jos ei ole niin ei tarvita mitään aktivointisuunnitelmia vaan tehdään ensisijainen työllisyyssuunnitelma.... Ja nimenomaan tästä on vielä ennakkopäätös olemassa kun työtön oli aktivointisuunnitelmassa ohjattu kuntouttavaan ilman sitä perustetta tai se peruste oli käytännössä pitkäaikainen työttömyys, työtön tekin hallintokantelun ja oikeusasiamies vai mikä liekään antoi työvoimavirmanomaiselle huomautuksen.
31.12.2021
EOAK/233/2021
Ratkaisija: Apulaisoikeusasiamies Pasi Pölönen
"Olen myös todennut, että pelkästään se seikka, että työttömyys tai
työmarkkinatuen maksaminen on jatkunut pitkään, ei oikeuta
päättelemään, että henkilöllä olisi elämänhallinnan tai työ- ja
toimintakyvyn asettamia rajoituksia. Myöskään se, ettei sopivia
julkisia työvoimapalveluita ole tarjolla, ei ole riittävä peruste päätyä ohjaamaan asiakas kuntouttavaan työtoimintaan (EOAK/5424/2017 ja EOAK/274/2018)."
https://www.oikeusasiamies.fi/r/fi/ratkaisut/-/eoar/233/2021 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aktivointisuunnitelman laatiminen ei vaadi kuntouttavaa työtoimintaa listattavaksi siihen, mutta tuon aikamääreen jälkeen aktivointisuunnitelmaa tarjotaan ja työnhaku katkeaa mikäli tätä aktivointisuunnitelmaa ei suostu laatimaan eikä saavu ajalle. Kuntouttavaa työtoimintaa siihen koitetaan kovasti pakottaa, mutta se ei ole lain mukaan siinä välttämätön. Aktivointisuunnitelman kuitenkin allekirjoittaa ilman kuntouttavaakin sekä työvoimaviranomainen että sossu sekä asiakas, joten myös sosiaalihuollon asiakkuus siitä alkaa joka tapauksessa, ja siltä ei voi välttyä ilman työnhaun katkeamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aktivointisuunnitelman laatiminen ei vaadi kuntouttavaa työtoimintaa listattavaksi siihen, mutta tuon aikamääreen jälkeen aktivointisuunnitelmaa tarjotaan ja työnhaku katkeaa mikäli tätä aktivointisuunnitelmaa ei suostu laatimaan eikä saavu ajalle. Kuntouttavaa työtoimintaa siihen koitetaan kovasti pakottaa, mutta se ei ole lain mukaan siinä välttämätön. Aktivointisuunnitelman kuitenkin allekirjoittaa ilman kuntouttavaakin sekä työvoimaviranomainen että sossu sekä asiakas, joten myös sosiaalihuollon asiakkuus siitä alkaa joka tapauksessa, ja siltä ei voi välttyä ilman työnhaun katkeamista.
Ja höpö höpö..toki jos olet sairas, alkoholisti ym vastaavaa etkä kykene ENSISIJAISIIN palveluihin niin sitten aktivointia kehiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Aktivointisuunnitelman kuitenkin allekirjoittaa ilman kuntouttavaakin sekä työvoimaviranomainen että sossu sekä asiakas, joten myös sosiaalihuollon asiakkuus"
Tietenkin allekirjoittaa...sen että sosiaalipalveluille ym ei ole tarvetta, jatketaan kuten ennen eli työllisyyssuunnitelmalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ns työvoiman ulkopuolella?
käytännössä joo mutta olen työkkärin asiakas ja haen työpaikkoja aina silloin kun suunnitelmassa on niin sovittu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö se ole kurjaa olla rahaton ja syrjäytynyt? Miksi olet työnhakijana?
ei ole kurjaa koska en ole rahaton, juuri siitä syystä että olen työnhakija. työhakijana olemisesta saa rahaa
- Anonyymi
Tuohan on hemmetti törkeää! Kamalasti menee bussilippurahaa. Itse en suostuisi. Ja tämä toinen tapaus. Palkkatuen määräåminen iän perusteella piti loppua tämän vuoden alusta. Kirjavat on käytännöt.
- Anonyymi
Aikaisemmin oli Työllistymissuunnitelma, soittivat ja nyt pitäisi tehdä Aktivointisuunnitelma.
Elämänhallinnan kanssa ei ole mitään ongelmia. Luottotiedot kunnossa, ei rikostaustaa & päihteetön.
Kykenen osallistumaan työllisyyspalveluihin, eli täysin terve.
Haen koko ajan palkkatöitä kaikkia kanavia käyttäen. Eli työpaikkavahdit, netin työpaikka sivustot, ilmoitustaulut.
Nyt en ymmärrä miksi pitäisi tehdä tämä Aktivointisuunnitelma?- Anonyymi
Lisäten vielä en ole sosiaalitoimen asiakas, hakenut Toimeentulotukea tai täydentävää toimeentulotukea
- Anonyymi
Menet sinne ja sanot että et tarvitse aktivointia vaan pärjäilet ihan hyvin työllisyyssuunnitelmalla....jos virkailijat sanoo muuta niin pyydä perusteet ja kirjallisesti. Ja kuten itse tiedät tilanteesi kuten sanotkin, ei mitään perusteita varmaankaan tule ?
Pitkäaikainen työttömyys ei ole peruste aktivointisuunnitelmiin
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1792059- 1751761
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1691618Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise241413Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1031406- 1001067
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1591056Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c731037Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud228866Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,56820