Ero

Anonyymi-ap

Muutama kesä sitten näin Töölönlahdella jotain sellaista, jota minun ei olisi pitänyt nähdä.

On sellainen kävelypäivä. Ihmiset kävelevät ympäriinsä. On lauantai.

Hiekkatiellä vastaan tulee mies ja nainen, joilla on mukanaan lapsi. Lapsi on noin viiden vanha, eikä tunnu olevan sinut uuden polkupyöränsä kanssa. Lapsen äiti hehkuu, isä loistaa. Katson kuin liian täydellistä kuvaa, elokuvaa tai näytelmää. Missään kohdassa ei ole virhettä, rosoa tai ryppyä.

Lapsella on mukanaan ilmapallo, joka on solmittu kiinni pyörään. Se on punainen, pinkeä ja poukkoilee sinne tänne. Sitten se irtoaa pyörästä ja nousee taivaalle kenenkään voivatta tehdä mitään.

On täysin merkityksetöntä se, miten tarina tämän perheen kohdalla jatkuu. Tämä tapahtuma irtoaa heistä ja he katoavat tekstistä. Jäljelle jää vain minä, tapahtuman todistaja.

En saa henkeä. Pyörätie allani haisee hiekalta ja on tulikuuma. Se kääntyy ja vääntyy päässäni solmuun ja minun on istuuduttava penkille, joka on jo varattu, mutta tyhjenee varaajien toimesta näiden vilkaistessa kasvoihini. Lokit kirkuvat niin vihlovasti, että kipu yltää selkärankaan asti. Aurinko on päättänyt polttaa minut elävältä.

Oksennan.

(hihitystä)

11

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mjuu

Minun täytyy myöntää, että en itse juuri ole niin kiinnostunut analysoimaan vastaantulijoita, tai niitä, joiden ohi kävelen. Ihmiset ympärillä ovat kuin varjoja kaukaisuudessa. Ja kun he puhuvat minulle, niin pyydän heitä huutamaan sanottavansa, sillä muuten tuuli vie pois sanat ja jättää jäljelle vain tahatonta komiikkaa.

Äh

En ole traumatisoitunut, koska pidän yhä pitkistä lenkeistäni, joista olen tullut kutoneeksi melkoisen loimen.

(hirn)

• Anonyymi

Suru sopii sinulle

Eräs henkilö sanoi minulle vuosia sitten, että minut on tuomittu vuotamaan verta ikuisesti.

Minusta se oli säälimättömästi sanottu, julmasti muotoiltu ja välinpitämättömästi päätelty. Eivät ihmiset puhu tuolla tavoin toisilleen. Eivät he mene ja julista mitään tuollaista ääneen. Tämäpä meni ja näin teki.

Hän ikään kuin kertoi, että vaikka seisoisin valossa, seison oikeasti pimeydessä odottamassa auringonnousua.
        Todella kannustavaa.

Kuulostaa aika kriittiseltä.

(naurua)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suru sopii sinulle

Eräs henkilö sanoi minulle vuosia sitten, että minut on tuomittu vuotamaan verta ikuisesti.

Minusta se oli säälimättömästi sanottu, julmasti muotoiltu ja välinpitämättömästi päätelty. Eivät ihmiset puhu tuolla tavoin toisilleen. Eivät he mene ja julista mitään tuollaista ääneen. Tämäpä meni ja näin teki.

Hän ikään kuin kertoi, että vaikka seisoisin valossa, seison oikeasti pimeydessä odottamassa auringonnousua.
        Todella kannustavaa.

Kuulostaa aika kriittiseltä.

(naurua)

Erottaja

Minua piinaava lause on päästetty irti jo kauan sitten. Kaikki minussa on tapahtunut jo kauan sitten, koska elämäni päättyi tuolloin.

Tämän irti päästetyn lauseen jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Olen lakannut olemasta. Minua ei ole, eikä mitään ole tapahtunut sitten syntymäni aina tähän päivään asti. Välissä ei ole mitään. Aikaa ei ole.

Saatan olla olemassa ulkoisesti, mutta sisäisesti sillä ei ole mitään merkitystä. Voin olla tänään tätä ja huomenna tuota, mutta todellisuudessa minua ei edes ole.

Mietin usein kuinka surullisia ihmiset ovatkaan, kun he tietämättään keskustelevat kanssani ja ovat kiinnostuneita minusta. Suren sydämeni pohjasta tahatonta petostani, jonka uhreja he ovat.

Olen valtavan pahoillani.

(hihitystä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erottaja

Minua piinaava lause on päästetty irti jo kauan sitten. Kaikki minussa on tapahtunut jo kauan sitten, koska elämäni päättyi tuolloin.

Tämän irti päästetyn lauseen jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Olen lakannut olemasta. Minua ei ole, eikä mitään ole tapahtunut sitten syntymäni aina tähän päivään asti. Välissä ei ole mitään. Aikaa ei ole.

Saatan olla olemassa ulkoisesti, mutta sisäisesti sillä ei ole mitään merkitystä. Voin olla tänään tätä ja huomenna tuota, mutta todellisuudessa minua ei edes ole.

Mietin usein kuinka surullisia ihmiset ovatkaan, kun he tietämättään keskustelevat kanssani ja ovat kiinnostuneita minusta. Suren sydämeni pohjasta tahatonta petostani, jonka uhreja he ovat.

Olen valtavan pahoillani.

(hihitystä)

Normaalit ihmiset

Normaalit ihmiset tuppaavat olla elossa. Tämän määritelmän täyttämiseksi ei kummoisia kykyjä tarvita. Jos esimerkiksi pysäköintimittarin kortinlukija ei toimi, eikä muuta maksutapaa ole, niin saattaa kiukuttaa. Tämä riittää ihmisyyteen.

Mutta jos on aina niin, että silmissä ei asu elämä, niin kaikki ei ole terveellä pohjalla.
        Luulen että heille tulee yleensä aina kolkko olo seurassani. Kuvittelisin, että tunne saattaa olla kenties sellainen, että kuolema istuisi pöydässä kanssasi, mutta et näkisi sitä missään.

Minä tiedän missä kuolema on, mikä se on ja millainen se on.

Voin antaa tästä pääni pantiksi.

(reps)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Normaalit ihmiset

Normaalit ihmiset tuppaavat olla elossa. Tämän määritelmän täyttämiseksi ei kummoisia kykyjä tarvita. Jos esimerkiksi pysäköintimittarin kortinlukija ei toimi, eikä muuta maksutapaa ole, niin saattaa kiukuttaa. Tämä riittää ihmisyyteen.

Mutta jos on aina niin, että silmissä ei asu elämä, niin kaikki ei ole terveellä pohjalla.
        Luulen että heille tulee yleensä aina kolkko olo seurassani. Kuvittelisin, että tunne saattaa olla kenties sellainen, että kuolema istuisi pöydässä kanssasi, mutta et näkisi sitä missään.

Minä tiedän missä kuolema on, mikä se on ja millainen se on.

Voin antaa tästä pääni pantiksi.

(reps)

Erotiikka

Eräs ihmislajin kummallisuus on sen seksuaalinen dimensio ja siinä sen variaatiot. Jos minä menen tuohon kadulle ja katson ympärilleni, niin erotiikka, vihjailut ja silkat julistukset hyppäävät silmille. Onneksi on olemassa tätä kaaosta tasapainottavia vanhuksia radalla. Vanhuus luo turvallisen olon kävellä julkisilla paikoilla ja yksityistilaisuuksissa tasapuolisesti kaikille. Vanhuudessa on ideaa, suorissa viittauksissa taas ei ole.

Eli jos minä en niin seksistä piittaa, koska olen kuollut, niin mitä ihmettä olen kehitellyt itselleni viihdykkeeksi kaikkina näinä kuolleina vuosinani?

Onko kuolema kaunistanut minua?

Onko kuolemani kaunistanut maailmaa?

(hirn)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erotiikka

Eräs ihmislajin kummallisuus on sen seksuaalinen dimensio ja siinä sen variaatiot. Jos minä menen tuohon kadulle ja katson ympärilleni, niin erotiikka, vihjailut ja silkat julistukset hyppäävät silmille. Onneksi on olemassa tätä kaaosta tasapainottavia vanhuksia radalla. Vanhuus luo turvallisen olon kävellä julkisilla paikoilla ja yksityistilaisuuksissa tasapuolisesti kaikille. Vanhuudessa on ideaa, suorissa viittauksissa taas ei ole.

Eli jos minä en niin seksistä piittaa, koska olen kuollut, niin mitä ihmettä olen kehitellyt itselleni viihdykkeeksi kaikkina näinä kuolleina vuosinani?

Onko kuolema kaunistanut minua?

Onko kuolemani kaunistanut maailmaa?

(hirn)

Funeau synnyttää kuoleman

Kuolema oli ollut sisälläni jo pitkää ja potki minua aamuöisin, kun yritin nukkua edes hetken. Vatsani oli kuin maapallo, jossa oli vain yksi, tyhmältä näyttävä napa. Tuon tuosta palloa pullisteli käsi, jalka tai kasvot. Vatsani iho oli kuin lastenteatterissa lakanaleikki, jossa minä tulin raskaaksi.

On tämä helvetillistä aikaa, sanoin itselleni ja voivottelin elämääni. Olin alaston, sillä vaatteet tuntuivat hirveältä päällä. Ne raapivat ihoa, nuolivat sitä ja liimautuvat kiinni kuin pyrkien sisälleni.

Söin kuin sika ja luin naistenlehtiä, miestenlehtiä ja lastenlehtiä. Luin kaiken mahdollisen ja söin kaiken sen tarvitseman. Joskus avasin ikkunan, niin kuin luomet pimeyteen.

Kuolema opetteli mutisemaan sisälläni. Kohta se varmaa puhuu, pohdin.

(hihitystä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuolema oli ollut sisälläni jo pitkää ja potki minua aamuöisin, kun yritin nukkua edes hetken. Vatsani oli kuin maapallo, jossa oli vain yksi, tyhmältä näyttävä napa. Tuon tuosta palloa pullisteli käsi, jalka tai kasvot. Vatsani iho oli kuin lastenteatterissa lakanaleikki, jossa minä tulin raskaaksi.

On tämä helvetillistä aikaa, sanoin itselleni ja voivottelin elämääni. Olin alaston, sillä vaatteet tuntuivat hirveältä päällä. Ne raapivat ihoa, nuolivat sitä ja liimautuvat kiinni kuin pyrkien sisälleni.

Söin kuin sika ja luin naistenlehtiä, miestenlehtiä ja lastenlehtiä. Luin kaiken mahdollisen ja söin kaiken sen tarvitseman. Joskus avasin ikkunan, niin kuin luomet pimeyteen.

(hihitystä)

Erotus

En tiennyt mistä minä sen tiesin, mutta kuitenkin sen tiesin.

Taidan syntyä nyt.

Minä tiesin sen jo.

Mistä sinä voit sen tietää?

Sinä kerroit minulle.

(hihitystä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

(hihitystä)

tahaton *reps!*.

Anteeksi! Olin vain niin tämän kuoleman sisällä, kun se tahattomasti pomppasi pihalle viuhahtamaan ohitseni ilkosillaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tahaton *reps!*.

Anteeksi! Olin vain niin tämän kuoleman sisällä, kun se tahattomasti pomppasi pihalle viuhahtamaan ohitseni ilkosillaan.

Mjoo

Kukin lukee tavallaan.

Itse ajattelin alastomuuden olevan metafora kuvastamaan absoluuttisen rehellisyyden kauheuksia.

Aivan hirveää.

(hihitystä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mjoo

Kukin lukee tavallaan.

Itse ajattelin alastomuuden olevan metafora kuvastamaan absoluuttisen rehellisyyden kauheuksia.

Aivan hirveää.

(hihitystä)

Ollakseni täysin rehellinen, niin se oli upea ja koskettava kirjoitus, et voi kyynel. Imeydyin sen mukaan. Tarvitsin tuon naurun, jotta irtosin sen sisältä. Olin tosi järkyttynyt siitä, mitä se kantoi sisällä. Laittaisin tähän sydämen ja halauksen, jos se olisi jotenkin korrektia tässä kontekstissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ollakseni täysin rehellinen, niin se oli upea ja koskettava kirjoitus, et voi kyynel. Imeydyin sen mukaan. Tarvitsin tuon naurun, jotta irtosin sen sisältä. Olin tosi järkyttynyt siitä, mitä se kantoi sisällä. Laittaisin tähän sydämen ja halauksen, jos se olisi jotenkin korrektia tässä kontekstissa.

Mjoo

Kieltämättä alastomuus on tehokas tapa havahduttaa markkinavoimat älyllisestä uneliaisuudestaan.

Mutta on korostettava, että on alastomuudessa myös omat naurettavat puolensa. Oikeastaan niitä on enemmän spektrin siinä päässä, kuin siinä toisessa.

(hihitystä)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7180
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2567
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      106
      2026
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1548
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1089
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      969
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      78
      870
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      739
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      728
    Aihe