Ajaako mikään puolue Suomessa työttömien asioita, siis että nämä hoidetaan laillisesti lakien, perustuslain & kansainvälisien sopimusten edellyttävien pykälien mukaan?
Tarkoitan tällä että työttömällä on oikeus valita itse työnsä, ammattinsa ja elinkeinonsa.
Myös että työstä pitäisi saada sellainen palkka & työtunnit että se riittää elämiseen ilman yhteiskunnan tukia maassa, jossa elinkustannukset ovat korkeat.
Myös pitäisi enemmän saada työpaikkoja yrityksiin suoraan, tuntuu ettei nykyään ole kuin vuokratyötä tarjolla ja tämä ei ole hyvä juttu.
SDP haluaa lisää Kuntouttavaa työtoimintaa, Työkokeilua & holhoamista.
Kokoomuksen mielestä köyhä työtön pitää hävittää välittömästi, koska jokainen on oman onnensa seppä, jokaisella on samanlaiset lähtökohdat automaattisesti ja mitkään muut asiat eivät voi tähän vaikuttaa.
Vasemmiston mielestä töitä ei tarvitse tehdä mutta yhteiskunta ei voi toimia näin myöskään realistisesti.
Vihreitä ei kiinnosta kuin ympäristö asiat.
RKP, katso Kokoomus + lisättynä pakko Ruotsi.
Perussuomalaiset, samanlainen oikeistolainen puolue kuin Kokoomus + rasismi.
Mitä puoluetta työtön äänestää?
69
391
Vastaukset
- Anonyymi
Nukkuvien puolue, ei tarvitse edes äänestää.
- Anonyymi
Silti koet tarvetta päivittäin kitistä täällä työttömyydestäsi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä siitä?
Onko äänestäminen parantanut työttömien oikeaa työllistymistä ja toimeentuloa viimeisten kolmenkymmenen vuoden aikana? No ei ole.
Täältä löydät Suomen hallituskokoonpanot aikajärjestyksessä.
https://valtioneuvosto.fi/hallitukset-ja-ministerit/hallitukset/
Kuten voit itse tarkistaa, siellä on ollut kaikkea mahdollista oikealta vasemmalle. Vaan työttömien toimeentulemattomuus ja työelämän mädännäisyys on pysynyt samana. Pienet muutokset työttömyystilastoissa johtuvat suoraan tilastokikkailuista jotka perustuvat mm. tempputyöllistämisen aiheuttamiin tilastovääristelyihin.
Työllisyystilastoja paljastavampaa on tosiasia, ettei Suomessa ole ollut todellista talouskasvua vuosikymmeniin. Työllisyyden kasvusta pitäisi seurata talouskasvua. Missä se talouskasvu on kun esim. Marinin hallituksen väitetään kohentaneen työllisyyttä huikein lukemin?
Onko sillä siis helvon helvettiä jotain vaikutusta työttömän asemaan äänestääkö vai ei? No ei ole. - Anonyymi
Äänestämättömyys ei välttämättä tarkoita nukkumista vaan hereillä oloa.
En keksi mitään syytä miksi pitäisi edistää jonkun oman edun tavoittelijan taloudellista hyvinvointia. Poliitikot hakeutuvat politiikkaan tasan yhdestä syystä. He eivät lähde politiikkaan hoitamaan yhteisiä asioitamme. He hakeutuvat politiikkaan hoitamaan tasan yhtä asiaa, ja se heidänon oman tilinsä saldo. Toisinaan myöskin oma ego.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009500730.html
Suurin osa kansanedustajista tai muistakaan poliitikoista eivät tiedä hevon helvettiä mitä ovat siellä tekemässä. Joku olympiamitalisti osaa hiihtää tosi lujaa niin häneltä varmasti löytyy tarvittavaa osaamista yhteisten asioiden hoitoon.
Ja sitten nämä pahimmat verorahaloiset "työkseen" keksivät tavallisten kansalaisten patistus, rangaistus ja kisaustoimia kun on sormi suussa mm. työttömyysongelman kanssa. Siellä istutaan paskaperseellä eduskunnan istunnoissa pläräämässä luuria ja kaikki vapaa- aika huristellaan verorahatakseilla ja käydään salilla veronmaksajien piikkiin, ja törsätään veronmaksajien rahoja surutta omiin luksuksiin. Ku mihinkään ei oo itsellä varaa. Ja kansalaisiahan siellä "palvellaan" niin siksi tämä kaikki vapaamatkustelu on oikeutettua.
Sitten pidetään äänestäjiä pilkkana kun takaraivossa väijyy kiusallinen tunne siitä ettemmää tajua ollenkaan mitä mää oon täällä eduskunnassa tekemässä. Pääasia että toisten verovarat on ohjattu valumaan omalle tilille, ja kaikki on ITSELLÄ hyvin.
Poliittinen järjestelmä on yhteiskunnan pahimpien vapaamatkustajien ja verorahaloisten toimeentulon lähde, ja äveriään elämän takaaja. Ja sieltä verorahavuoren päältä osoitellaan toimeentulotukiorjia sormella vapaamatkustelusta ja työn vieroksunnasta. Tai sitten tarjotaan sääliä.
Kuka helvetti haluaa äänestää yhtään ketään tuollaisista kaikki- mulle-ittelle-heti-nyt- spedeistä jotka eivät muuta tee kuin vaikeuttavat ja hankaloittavat kansalaisten elämää ja elävät elämänsä kun tsunami, kun eivät muuhun kykene? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äänestämättömyys ei välttämättä tarkoita nukkumista vaan hereillä oloa.
En keksi mitään syytä miksi pitäisi edistää jonkun oman edun tavoittelijan taloudellista hyvinvointia. Poliitikot hakeutuvat politiikkaan tasan yhdestä syystä. He eivät lähde politiikkaan hoitamaan yhteisiä asioitamme. He hakeutuvat politiikkaan hoitamaan tasan yhtä asiaa, ja se heidänon oman tilinsä saldo. Toisinaan myöskin oma ego.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009500730.html
Suurin osa kansanedustajista tai muistakaan poliitikoista eivät tiedä hevon helvettiä mitä ovat siellä tekemässä. Joku olympiamitalisti osaa hiihtää tosi lujaa niin häneltä varmasti löytyy tarvittavaa osaamista yhteisten asioiden hoitoon.
Ja sitten nämä pahimmat verorahaloiset "työkseen" keksivät tavallisten kansalaisten patistus, rangaistus ja kisaustoimia kun on sormi suussa mm. työttömyysongelman kanssa. Siellä istutaan paskaperseellä eduskunnan istunnoissa pläräämässä luuria ja kaikki vapaa- aika huristellaan verorahatakseilla ja käydään salilla veronmaksajien piikkiin, ja törsätään veronmaksajien rahoja surutta omiin luksuksiin. Ku mihinkään ei oo itsellä varaa. Ja kansalaisiahan siellä "palvellaan" niin siksi tämä kaikki vapaamatkustelu on oikeutettua.
Sitten pidetään äänestäjiä pilkkana kun takaraivossa väijyy kiusallinen tunne siitä ettemmää tajua ollenkaan mitä mää oon täällä eduskunnassa tekemässä. Pääasia että toisten verovarat on ohjattu valumaan omalle tilille, ja kaikki on ITSELLÄ hyvin.
Poliittinen järjestelmä on yhteiskunnan pahimpien vapaamatkustajien ja verorahaloisten toimeentulon lähde, ja äveriään elämän takaaja. Ja sieltä verorahavuoren päältä osoitellaan toimeentulotukiorjia sormella vapaamatkustelusta ja työn vieroksunnasta. Tai sitten tarjotaan sääliä.
Kuka helvetti haluaa äänestää yhtään ketään tuollaisista kaikki- mulle-ittelle-heti-nyt- spedeistä jotka eivät muuta tee kuin vaikeuttavat ja hankaloittavat kansalaisten elämää ja elävät elämänsä kun tsunami, kun eivät muuhun kykene?SDP:n eläköitynyt kansanedustaja juoksee eläkepäivillään kylillä haukkumassa paikallisia työttömiksi tietämiään ihmisiä freelancereiksi. Kansanedustajan palkkiot, sopeutumisrahat ja eläkkeet taskuihinsa kahminut verorahaloinen suuren ikäluokan edustaja vittuilee avoimesti toimeentulotuilla kituville että yhteiskunnan köyhimmät ovat vapaamatkustajia.
SDP niljake oli ysärillä itse aktiivisesti kyhäämässä kasaan tempputyökulttuuria. Hän itse aktiivisesti pilasi nuorempien sukupolvien mahdollisuuksia työelämässä, ja sementoi heidät ikuiseen sosiaaliturvakerjäläisen asemaan.
Nyt ku on itte eletty leveästi veronmaksajien piikkiin KOKO OMA ELÄMÄ ja notkutaan mukavasti oloneuvoksena eläkkeellä, on hänelle parasta viihdettä juosta vittuilemassa nuoremmille sukupolville joiden elämän tämä paskakasa on itse ollut pilaamasa.
Tällaisia ihmisiä poliitikot ovat. - Anonyymi
Työttömien tulisi äänestää SDP tai vasemmistoa koska nämä antavat työttömille kokonaisvaltaista hyvinvointia. Työttömien sosiaaliset tarpeet on huomioitava palvelujen suunnittelussa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työttömien tulisi äänestää SDP tai vasemmistoa koska nämä antavat työttömille kokonaisvaltaista hyvinvointia. Työttömien sosiaaliset tarpeet on huomioitava palvelujen suunnittelussa
Nettifoorumeilla trollaamispakko pitäisi luokitella mielisairaudeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä siitä?
Onko äänestäminen parantanut työttömien oikeaa työllistymistä ja toimeentuloa viimeisten kolmenkymmenen vuoden aikana? No ei ole.
Täältä löydät Suomen hallituskokoonpanot aikajärjestyksessä.
https://valtioneuvosto.fi/hallitukset-ja-ministerit/hallitukset/
Kuten voit itse tarkistaa, siellä on ollut kaikkea mahdollista oikealta vasemmalle. Vaan työttömien toimeentulemattomuus ja työelämän mädännäisyys on pysynyt samana. Pienet muutokset työttömyystilastoissa johtuvat suoraan tilastokikkailuista jotka perustuvat mm. tempputyöllistämisen aiheuttamiin tilastovääristelyihin.
Työllisyystilastoja paljastavampaa on tosiasia, ettei Suomessa ole ollut todellista talouskasvua vuosikymmeniin. Työllisyyden kasvusta pitäisi seurata talouskasvua. Missä se talouskasvu on kun esim. Marinin hallituksen väitetään kohentaneen työllisyyttä huikein lukemin?
Onko sillä siis helvon helvettiä jotain vaikutusta työttömän asemaan äänestääkö vai ei? No ei ole.Kiristäminen ja suunnaton poukkoilu yksi kiristys kerrallaan "vastikkeellisempaan" suuntaan (palkattomat palvelut, palkaton työ, juoksutus haastatteluissa tai puhelinhaastattelujen määrän lisääminen, laista pykälien viilaaminen siten ettei työvoimaviranomainen enää saa jättää mm. toivottomia tapauksia haastattelematta määräajoin = "ilmeisen tarpeetonta" -pykälä) alkoi mielestäni siinä 2015-2017 aikoihin.
Ensin TYP tuli pakolliseksi ja poistettiin vapaaehtoisuus kuntouttavasta työtoiminnasta. Muistaakseni aluksi tuo laajennettiin nuoriin, ja yllätys yllätys yhtäkkiä kaikkiin pelkän työttömyyden keston perusteella (monialainen paskayhteistyö ja sossu mukaan, intensiivinen kontaktointi kaikille). Sitten tuli Aktiivimallia jota seurasi "Aktiivimalli II", tuo em. työttömien haastattelujen tahdin tiivistäminen useampaan otteeseen (työnhakukeskustelu, täydentävä työnhakukeskustelu, aktivointisuunnitelma, palveluntarpeen arviointi, 2 viikon välein 2x haastattelut aika-ajoin) jne. Sitten tuli toimeentulotukeen kiristyksiä ja viilauksia, kuten matalammalla kynnyksellä ohjausta palveluntarpeen arviointiin sossuun sekä oikeus KELAlle viivyttää alennuspäätöstä -40% tapauksessa antamalla "kohtuullinen aika hakijalle selvittää asia siten ettei alennusta tarvitse tehdä" (armollisesti, epämääräinen määrittelemätön aika tuohon, kun hakija tarvitsisi vain nopeasti sen -40% leikatun tuen että saa vuokran maksettua ja ruokaa). Tuli 10ke varallisuusraja asumistukeen.
Joo, noita on paljon. Yleistuki tulee paskomaan loput. Siihen tullaan yhdistämään varallisuusraja (ja kyseinen etuus yhdistää niitä etuuksia mukaansa, joissa sitä ei aikaisemmin ollut) sekä koittavat täyttä vastikkeellisuutta (yhdistää niitä etuuksia, joissa ei aikaisemmin täyttä vastikkeellisuutta ollut).
Elämme lopun aikoja.
Kaikki tuo toiminta on täysin irrallaan oikeista palkkatöistä ja niiden tarjoamisesta. Ja toiseksi on vain fakta että kaikki etenkin pitkäaikaistyöttömät eivät koskaan tule työllistymään mihinkään, kun avoimia työpaikkojakin on auki monta kertaa vähemmän kuin työnhakijoita. Osa on sairaita, muttei tarpeeksi pääsemään eläkkeelle, jonka pääsyäkin - ai niin - vaikeutettiin mm. mielenterveysongelmien kohdalla. Eli sairaat ja masentuneet joutuu tapella vanhuuseläkkeelle saakka KELAn ja työvoimaviranomaisen kanssa vuorotellen, johon väliin ängetään väkisin sossua tuen menettämisellä uhaten. Eläkeikääkin on nostettu, joten sinnekin pidempi aika päästä suojaan pappavuosille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nettifoorumeilla trollaamispakko pitäisi luokitella mielisairaudeksi.
ay-liikkeelle ! Kai tiedät, että jos ammattiliittoja ei olisi,
ei meillä olisi läheskään kaikkia niitä oikeuksia, joita tänään pidetään itsestään selvinä. Näitä ovat muun muassa:
Kahdeksan tunnin työpäivä
Viisipäiväinen työviikko
Kesäloma
Lomaraha
Talviloma
Sairausjan palkka
Ylityökorvaukset
Työterveyshuolto
Irtisanomissuoja
Työttömyysturva
Vuorotteluvapaa
Äitiys- ja vanhempainvapaa
Isyysvapaa
Lapsilisät
Äänestä SDP - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni suomalainen ei ymmärrä puolikkaasta mitään
Luulee olevansa moni miljonääri
Politiikka on yhteisten asioiden hoitamista ja päättämistä kenelle veeovarat annetaan , köyhille tarpeeseen vain rikkaille jotta saavat vaan lisää ilman tarvetta.
SDP N ansita on kaikki nykyiset edut esim kesälomat , sairaslomaa
Kokoomus haluaa poistaa ne
- Anonyymi
SDP:n Sosialistit - VALEHTELEE - Kansalle PäinNaamaa - ! `+Rasismi
LaitaVasemmisto -Kiihko-PUNIKKI-Kommunisteja - ! `+ Rasismi
MyrkynVihreät - HuumeHörhöjä - ! + Rasismi
VasemmistoKEPU ry. - TUHOSI - MaatalousTuotannon + Tuottajat - !
___________ MUTTA - MUTTA ;
- ONNEKSI - On PerusSuomalaiset Puolustamassa Kansaa - !
- Ja Kansa Antaa Kannatuksen - PerusSuomalaisille - ! - Tietenkin !- Anonyymi
*
*
______________ - KYLLÄ - PERUS - ON - PARAS - _____________
- - - - - Olen Suomalainen - Olen PerusSuomalainen ! - - - - -
*
* - Anonyymi
Niinhän Purra huusi niille valittajille, jotka valitti työttömyysturvan kiristämisestä: " MENKÄÄ TÖIHIN"! Se mikä on just niin hullua on se että köyhät ja työttömät ja kouluttamattomat äänestää just persuja, jotka ekaksi on viemässä niiden köyhien omat etuudet. Sitä olen monesti vaan kummastellut että miksi. On ne äänestäjät vaan tyhmiä ja vedätettäviä, ei kai siinä muutakaan selitystä ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän Purra huusi niille valittajille, jotka valitti työttömyysturvan kiristämisestä: " MENKÄÄ TÖIHIN"! Se mikä on just niin hullua on se että köyhät ja työttömät ja kouluttamattomat äänestää just persuja, jotka ekaksi on viemässä niiden köyhien omat etuudet. Sitä olen monesti vaan kummastellut että miksi. On ne äänestäjät vaan tyhmiä ja vedätettäviä, ei kai siinä muutakaan selitystä ole.
Ei kannata unohtaa ex-ministeri Lindströmiä, joka edisti kuntouttavaa työtoimintaa demareiden jatkoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
*
*
______________ - KYLLÄ - PERUS - ON - PARAS - _____________
- - - - - Olen Suomalainen - Olen PerusSuomalainen ! - - - - -
*
*Kuinka kehtaat esittää perussuomalaisten ihannoimista, SAAT HÄVETÄ! Vaalien jälkeen hallitus kaatuu ja sinun ihannoimasi persut hävitetään Suomen kartalta tyystin kokonaan! Paina tämä kalloosi, kansan viha persuja kohtaan on mittaamaton ja myös kokkareita joilla on mitätön pääministeri!
- Anonyymi
Kai se on SDP tai vasemmistoliitto. Pienpuolueet ei pääse koskaan läpi joten niiden äännestäminen on turhaa.
PS En äänestäisi enää. Eivät ole oikein enää työttömien ja köyhien asialla. Varsinkaan Purra.
Puolue jota työttömän ei missään nimessä kannata äänestää on kokoomus. - Anonyymi
Ei, mikään eduskunta puolue ei aja huono osaisten, sairaitten, vanhuksien tai työttömien asioita, eikä ole kyseisten puolella. Kaikki hallituspuolueet ja kaikki kansanedustajat haluaa leikata huono osaisilta,työttömiltä ja kaikilta niiltä joilla eläminen on jo muutenkin kituuttamista ja niukkaa. Kaikki haluaa suomeen pakkotyön ilman palkkaa.
- Anonyymi
Olet valitettavasti hyvin oikeassa tässä asiassa.
- Anonyymi
SDP kehitti Työkokeilun Filatovin johdolla Suomeen aikoinaan ja salli näin orjatyön, laittoman ihmiskaupan tänne.
Nykyistä kantaa en tiedä mutta epäilen ettei se ole muuttunut.- Anonyymi
Minä olen päässyt työkokeilun kautta ensin sijaiseksi ja sen jälkeen samaan firmaan vakituiseen työhön.
Turha täällä agitoida. - Anonyymi
Mönkäre ei ollut sen parempi.
Mitä nämä kaikki työministerit ylipäänsä ovat saaneet aikaan? Mitä Harakka sai aikaan? Haatainen?
Mitä he ylipäänsä TEKIVÄT muuta kuin nostivat suolaiset palkkionsa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen päässyt työkokeilun kautta ensin sijaiseksi ja sen jälkeen samaan firmaan vakituiseen työhön.
Turha täällä agitoida.Ala?
Se työllistämisyhdistys pajoineen ei ole oikea firma. Et ole oikeissa töissä loisiessasi jossain kolmannen sektorin työllistämisyhdistyksessä pajaohjaajana. Asiaa ei muuta se että sinulle maksetaan verorahakustanteisesti palkkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha täällä agitoida.Kuule Filatov, Eduskunta ei ole oikea työpaikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha täällä agitoida.no hehehe.. tottakais joka ainoassa asiassa maailmassa on aina vähintään yksi poikkeus, eli tottakai joku joskus on päässyt töihin oltuaan esim vaikkapa 1 kuukauden kuntouttavassa
itsekkin tiedän erään tradenomin jolla 20 vuoden työpaikka päättyi ja joutui hetkeksi työttömäksi ja oltuaan työttömänä muutaman kuukauden joutui kuntouttavaan työhön jossa oli kolme viikkoa kunnes löysi työpaikan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no hehehe.. tottakais joka ainoassa asiassa maailmassa on aina vähintään yksi poikkeus, eli tottakai joku joskus on päässyt töihin oltuaan esim vaikkapa 1 kuukauden kuntouttavassa
itsekkin tiedän erään tradenomin jolla 20 vuoden työpaikka päättyi ja joutui hetkeksi työttömäksi ja oltuaan työttömänä muutaman kuukauden joutui kuntouttavaan työhön jossa oli kolme viikkoa kunnes löysi työpaikanErittäin harvinaista ja poikkeuksellinen tapahtuma.
- Anonyymi
Aloittajalle:
Ei taida olla yhtään puoluetta joka vaatisi työttömille pelkkiä oikeuksia ja lisää rahaa ilman velvollisuuksia.
Persutkin vaati niitä työttömiä menemään töihin, jotka ulisi etuuksien alas ajamisesta.- Anonyymi
Persutkin vaatii työttömiä menemään olemattomiin töihin.
Koko eduskunta ja hallitus vaatii työttömiä tekemään itseään hyödyttämätöntä työtä jotta poliittiset puolueet itse pääsevät esittelemään keinotekoisesti siivottuja työttömyystilastoja tasan oman maineensa vuoksi. Tempuilla siivottujen työllisyystilastojen tavoite on saada lisää äänestäjiä koska äänestäjien määrä korreloi puolueen taloustilanteen kanssa.
Tempuilla ja työttömien palkattomalla työllä siivotut työttömyystilastot => lisää äänestäjiä => lisää rahaa poliitikoille ITSELLEEN.
Kun talouskasvua ei jostakin kumman syystä synny, johtuu se tehottomasta ja osaamattomasta työvoimasta jota täytyy kurittaa. - Anonyymi
"Ei taida olla yhtään puoluetta joka vaatisi työttömille pelkkiä oikeuksia ja lisää rahaa ilman velvollisuuksia."
Ei taida olla yhtään äänestäjää joka vaatisi yhteiskunnan härskeimmille verorahahoroille edes jotain velvollisuuksia ja jotain näyttöä siitä, että nämä paskiaiset ovat ansainneet omalla työllään edes yhden prosentin suolaisista palkkioistaan joita he yhteistuumin päättävät korottaa muutaman vuoden välein, kun ei mikään vastikkeeton ilmaisraha riitä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kansanedustajien-palkkion-nousevat-jalleen-nain-paljon-palkkapussiin-nyt-kilahtaa/5839038
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006075888.html
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009500730.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persutkin vaatii työttömiä menemään olemattomiin töihin.
Koko eduskunta ja hallitus vaatii työttömiä tekemään itseään hyödyttämätöntä työtä jotta poliittiset puolueet itse pääsevät esittelemään keinotekoisesti siivottuja työttömyystilastoja tasan oman maineensa vuoksi. Tempuilla siivottujen työllisyystilastojen tavoite on saada lisää äänestäjiä koska äänestäjien määrä korreloi puolueen taloustilanteen kanssa.
Tempuilla ja työttömien palkattomalla työllä siivotut työttömyystilastot => lisää äänestäjiä => lisää rahaa poliitikoille ITSELLEEN.
Kun talouskasvua ei jostakin kumman syystä synny, johtuu se tehottomasta ja osaamattomasta työvoimasta jota täytyy kurittaa.esim pohjoiskoreassa myös kaikki joutuu olemaan töissä saipa palkkaa tai ei, sielläkin valtio pakottaa töihin pelkkää ylläpitoa vastaan tms.. eli synkäksi eu muuttuu kovaa vauhtia
- Anonyymi
Suurin osa ei äänestä, tässä olisi suuri potentiaali puolueille nostaa kannatusta jos olisi tekoja eikä pelkkiä paskapuheita.
Tällähetkellä ei edes vasurit innosta äänestänään, keskittyvät mamujen tuomiseen Suomeen halpatyövoimaksi.- Anonyymi
Kokoomushan niitä tuo, kun tarvii rikkaille halpaa työvoimaa. Teillä menee arvot sekaisin. Missä teidän poliittinen perustieto mahtaa olla?
Tuo on niin naurettavaa että äänestetään persuja vain sen takia kun he on maahanmuuttokriittisiä eikä hekään voi asialle mitään öyhöttämällä. Mun puolesta on ihan ok että persut komentaa tuilla eläjät elämäntapatyöttömät töihin, mutta miksi ette tottele äänestämienne persujen kehotuksia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokoomushan niitä tuo, kun tarvii rikkaille halpaa työvoimaa. Teillä menee arvot sekaisin. Missä teidän poliittinen perustieto mahtaa olla?
Tuo on niin naurettavaa että äänestetään persuja vain sen takia kun he on maahanmuuttokriittisiä eikä hekään voi asialle mitään öyhöttämällä. Mun puolesta on ihan ok että persut komentaa tuilla eläjät elämäntapatyöttömät töihin, mutta miksi ette tottele äänestämienne persujen kehotuksia?Kokoomus ajaa naiset hellan ja nyrkin väliin:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011121546.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on niin naurettavaa että äänestetään persuja vain sen takia kun he on maahanmuuttokriittisiä eikä hekään voi asialle mitään öyhöttämällä. Mun puolesta on ihan ok että persut komentaa tuilla eläjät elämäntapatyöttömät töihin, mutta miksi ette tottele äänestämienne persujen kehotuksia?Ikään kuin Suomessa ei olisi halpaa työvoimaa.
Ulkomaalainen tietää omat oikeutensa paremmin ja osaa vaatia oikeuksiaan kuin keskiverto suomalainen.
Keskiverto suomalainen on niin häpäisty ja syyllistetty omasta olemassaolostaan ettei hän edes tajua hyväksikäyttöä ja kusetusta jonka kohteena hän koko elämänsä elää. Suomalainen luulee olevansa koko elämänsä velkaa jostakin suuresta kiitollisuudenvelasta joka hänelle lankesi lottovoitto- Suomeen syntymän hetkellä. Tätä suurta kiitollisuudenvelkaa hän luulee olevansa velvoitettu kustantamaan läpi elämänsä alistumalla valtion pelleksi, ja tekemällä itseään hyödyttämätöntä työtä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on niin naurettavaa että äänestetään persuja vain sen takia kun he on maahanmuuttokriittisiä eikä hekään voi asialle mitään öyhöttämällä. Mun puolesta on ihan ok että persut komentaa tuilla eläjät elämäntapatyöttömät töihin, mutta miksi ette tottele äänestämienne persujen kehotuksia?Ulkomaalaisetkaan eivät ole tahdottomia esineitä joita poliitikot voivat "tuoda" Suomeen.
Suomalaisten pahin ajatusperversio on ihmiskuva joka on niin objektisoitu, että meillä pidetään normaalina ajatusta valtiosta jolla on joku Jumalan antama auktoriteetti ihmisten yli. Meillä pidetään aivan normaalina käsitystä että valtiolla olisi joku ihmeellinen AUTORITEETTI ja valtuutus siirrellä ihmisiä valtion tarpeiden mukaan sinne ja tänne kuin tahdottomia nappuloita shakkilaudalla.
Olivat he sitten Suomesta mitään tietämättömiä ulkomaalaisia pallon toisella laidalla tai Suomessa asuvia suomalaisia.
Joku mahtipontinen. narsistinen suuruuskuvitelma saa valtiovallan edustajat kuvittelemaan että ihmiset ovat esineitä joita heillä on lupa pistää, laittaa, ohjata, määrätä, tuoda ja viedä paikasta a paikkaan b samaan tapaan kuin lapsi leikkii OMILLA leluillaan. Suomen valtio mielestään omistaa ihmiset (jopa pallon toisella puolella olevaiset) ja tekee niillä mitä tahtoo, omien tarpeidensa ja mielihalujensa mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokoomus ajaa naiset hellan ja nyrkin väliin:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011121546.htmlMillä lailla hellan ja nyrkin väliin? Oletkohan käsittänyt koko sanonnan väärin.
Olen ollut usein työtön ja koulutus on semmonen että työ on pätkissä ja määräaikaisuuksia. Miten tämän nyt voi nähdä nyrkin ja hellan väliseksi? Olen sinkku. Hellan ääressä ollaan vapaaehtoisesti kun kokkaan ja nyrkkiä ei tarvi kenenkään nykyään ottaa eikä olla edes taloudellisesti riippuvainen kenestäkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä lailla hellan ja nyrkin väliin? Oletkohan käsittänyt koko sanonnan väärin.
Olen ollut usein työtön ja koulutus on semmonen että työ on pätkissä ja määräaikaisuuksia. Miten tämän nyt voi nähdä nyrkin ja hellan väliseksi? Olen sinkku. Hellan ääressä ollaan vapaaehtoisesti kun kokkaan ja nyrkkiä ei tarvi kenenkään nykyään ottaa eikä olla edes taloudellisesti riippuvainen kenestäkään.Asiaan liittymätön sivuhuomio.
"nyrkkiä ei tarvi kenenkään nykyään ottaa"
Onko nykyaika jotenkin eri asia kuin menneisyys tässä ongelmassa? Törkeää uhrin syyllistämistä. Nykyaikana siis jos joku saa nyrkistä, hän "ottaa" nyrkistä vapaaehtoisesti?
Missä satumaasa sinä mulkku elät? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiaan liittymätön sivuhuomio.
"nyrkkiä ei tarvi kenenkään nykyään ottaa"
Onko nykyaika jotenkin eri asia kuin menneisyys tässä ongelmassa? Törkeää uhrin syyllistämistä. Nykyaikana siis jos joku saa nyrkistä, hän "ottaa" nyrkistä vapaaehtoisesti?
Missä satumaasa sinä mulkku elät?Sinä et ole ymmärtänyt lainkaan sanonnan merkitystä.
"Hellan ja nyrkin välissä" tarkoittaa sitä, kun vaimo elää alistettuna. Mies on se nyrkin käyttäjä.
Työttömyyteen ei liity mitenkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et ole ymmärtänyt lainkaan sanonnan merkitystä.
"Hellan ja nyrkin välissä" tarkoittaa sitä, kun vaimo elää alistettuna. Mies on se nyrkin käyttäjä.
Työttömyyteen ei liity mitenkään.Kuten ed.viestissä todettiin, asiaan liittymätön sivuhuomio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä lailla hellan ja nyrkin väliin? Oletkohan käsittänyt koko sanonnan väärin.
Olen ollut usein työtön ja koulutus on semmonen että työ on pätkissä ja määräaikaisuuksia. Miten tämän nyt voi nähdä nyrkin ja hellan väliseksi? Olen sinkku. Hellan ääressä ollaan vapaaehtoisesti kun kokkaan ja nyrkkiä ei tarvi kenenkään nykyään ottaa eikä olla edes taloudellisesti riippuvainen kenestäkään.Linkin kirjoituksessahan mainitaan selvästi:
"Työllisten määrä laski edelleen helmikuussa, kertoo Tilastokeskus.
15–74-vuotiaita työllisiä oli helmikuussa 64 000 vähemmän kuin vuosi sitten.
Työllisten määrä väheni erityisesti naisten osalta."
Kokoomuksen työpolitiikka on siis lisännyt naisten työttömyyttä ja siten Satu-setä (kokkare) haluaa alistaa naiset työttömiksi kotirouviksi esikuvansa Trumpin tapaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linkin kirjoituksessahan mainitaan selvästi:
Kokoomuksen työpolitiikka on siis lisännyt naisten työttömyyttä ja siten Satu-setä (kokkare) haluaa alistaa naiset työttömiksi kotirouviksi esikuvansa Trumpin tapaan.Kuka se siinä satuilee?
Miksi Kokoomuksen kaltainen puolue haluaisi puolet Suomen väestöstä ulos työelämästä jolloin he eivät maksaisi veroa? Puolet ansiotuloveroista pois valtion verotuloista? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linkin kirjoituksessahan mainitaan selvästi:
Kokoomuksen työpolitiikka on siis lisännyt naisten työttömyyttä ja siten Satu-setä (kokkare) haluaa alistaa naiset työttömiksi kotirouviksi esikuvansa Trumpin tapaan.Onko työtön mieskin kotirouva? 🤭
Ei siinä ole mitään alistamista jos on työtön ja saa itselleen siitä etuuden. Silloin on alistamista jos naisille ei maksettaisi mitään työstä tai työttömyysetuutta ja miehille kyllä. Eihän ennen, kun kotirouva-instituutio oli, naisille tosiaan maksettu mitään, esim maatalon emännät teki raskasta työtä vuosikymmeniä ilman mitään korvausta työstä tai äitiysvapaata tai eläkettä. Kaikki raha meni isännän taskuun joka sitten antoi rahaa kuin lapselle jos katsoi sen aiheelliseksi. Kun lapset kasvoi, mies lähti ero tuli tai mies kuoli, olikin rouva tilanteessa jossa pitää pärjätä ja elättää lapset ja jos ei koulutusta ollut, ei ollut asiaa työmarkkinoille. Sama jos ei lapsia ollut.
Kotirouvaksi ei ole voinut sinkkunainen jäädä. Naisia ei ennen hyväksytty edes opiskelemaan niin hankipa siinä sitten työ joka elättää kun et pääse edes kouluun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten ed.viestissä todettiin, asiaan liittymätön sivuhuomio.
Se ei ole "sivuhuomio" vaan argumentti jolla mitätöitiin oma väitteesi hellan ja nyrkin välissä olemisesta, että se liittyisi työttömänä olemiseen mitenkään.
Hellan ja nyrkin välissä voi olla työssä olevakin. Sanonta kuvaa sitä että yksi alistaa toista, perinteisesti sillä on tarkoitettu että mies alistaa naista (aviomies vaimoaan) väkivallalla palvelemaan itseään ja kontrolloi tämän kontakteja ulkomaailmaan, esim juuri estämällä tämän ansiotyö.
Sinä et oikein ymmärrä asiayhteyksiä. Tämä on hyvä esimerkki. Ilmankos et huomaa että oma asenteesikaan liittyy mitenkään siihen ettet ole 10 vuoteen työllistynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkomaalaisetkaan eivät ole tahdottomia esineitä joita poliitikot voivat "tuoda" Suomeen.
Suomalaisten pahin ajatusperversio on ihmiskuva joka on niin objektisoitu, että meillä pidetään normaalina ajatusta valtiosta jolla on joku Jumalan antama auktoriteetti ihmisten yli. Meillä pidetään aivan normaalina käsitystä että valtiolla olisi joku ihmeellinen AUTORITEETTI ja valtuutus siirrellä ihmisiä valtion tarpeiden mukaan sinne ja tänne kuin tahdottomia nappuloita shakkilaudalla.
Olivat he sitten Suomesta mitään tietämättömiä ulkomaalaisia pallon toisella laidalla tai Suomessa asuvia suomalaisia.
Joku mahtipontinen. narsistinen suuruuskuvitelma saa valtiovallan edustajat kuvittelemaan että ihmiset ovat esineitä joita heillä on lupa pistää, laittaa, ohjata, määrätä, tuoda ja viedä paikasta a paikkaan b samaan tapaan kuin lapsi leikkii OMILLA leluillaan. Suomen valtio mielestään omistaa ihmiset (jopa pallon toisella puolella olevaiset) ja tekee niillä mitä tahtoo, omien tarpeidensa ja mielihalujensa mukaan."Joku mahtipontinen. narsistinen suuruuskuvitelma"
Sulla tuollainen tuntuu olevan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei ole "sivuhuomio" vaan argumentti jolla mitätöitiin oma väitteesi hellan ja nyrkin välissä olemisesta, että se liittyisi työttömänä olemiseen mitenkään.
Hellan ja nyrkin välissä voi olla työssä olevakin. Sanonta kuvaa sitä että yksi alistaa toista, perinteisesti sillä on tarkoitettu että mies alistaa naista (aviomies vaimoaan) väkivallalla palvelemaan itseään ja kontrolloi tämän kontakteja ulkomaailmaan, esim juuri estämällä tämän ansiotyö.
Sinä et oikein ymmärrä asiayhteyksiä. Tämä on hyvä esimerkki. Ilmankos et huomaa että oma asenteesikaan liittyy mitenkään siihen ettet ole 10 vuoteen työllistynyt.Se on sivuhuomio koska naisten asema ei kuulu tähän keskusteluun. Keskustelemme mitä puoluetta työttömän kannattaisi muka äänestää.
- Anonyymi
Eikä mittää. Lauluvihkosta kannattaa ottaa mieleisensä kappale hyräillä nyt. Veikkonieminen ja tässä noistakaa mithän. Ei yhthän mithän.
- Anonyymi
purra ja orpo pitäis t.....aa!
- Anonyymi
Kyllä
- Anonyymi
Mahdolliimman kivuliaasti, vailla sääliä!
- Anonyymi
Varjotalous syntyy nyt Suomeen kuten Ruotsissakin on jo ollut pitkään.
Siinä on suurin häviäjä Suomen yrittäjät.
Kun kusetatte ihmisiä ilman palkkatöitä ja normi työehtoja niin se lopulta kääntyy teitä itseänne vastaan ja se on sellainen tie mikä ei lopu koskaan.
Firmanne menee konkkaan. Eikä ketään kiinnosta.- Anonyymi
Sitä saa, mitä teoillansa tilaa (ostovoiman heikentämistä ja heikentymistä).
Minkä taakseen jättää (työllistämisen, vakit. työvoiman hankkiminen), sen edestään löytää (huonompi kysyntä/ostovoima).
- Anonyymi
Tilatkaa kaikki mahdollinen ulkomailta protestina Urpon paskalle hallitukselle, työntäkööt Alv:n korotuksen anukseensa!!
- Anonyymi
TEMU on jo itselleni suurin verkkokauppa missä asioin säännöllisesti, terveisiä Hallitukselle ja Suomen yrittäjille.
Paluuta entiseen eli Suomi firmoihin ei enää koskaan tule. Muutitte itse tämän kehityksen keinottelemalla työvoimalla työvoimalla, mamut syrjäyttää suomalaiset työelämässä niin meni maku jo kaikesta.
Lisäksi tilaan Saksasta paljon tavaraa ja muualtakin, hyvästi kusipäät suomalaiset firmat. - Anonyymi
En ikinä tilaisi mitään huonolaatuista temupaskaa, voi tulla tilatun vasaran sijaan sukkahousut tai kun tilaa vaatteen, tulee nuken vaate. Kun valittaa niin kukaan ei vastaa. Kärsi tappiot. Sehän se tyhmintä on että laittaa rahansa huonoon tavaraan. Kun ostaa jotain niin sen pitää olla hyvälaatuista joka kestää. Ja tietää mitä saa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TEMU on jo itselleni suurin verkkokauppa missä asioin säännöllisesti, terveisiä Hallitukselle ja Suomen yrittäjille.
Paluuta entiseen eli Suomi firmoihin ei enää koskaan tule. Muutitte itse tämän kehityksen keinottelemalla työvoimalla työvoimalla, mamut syrjäyttää suomalaiset työelämässä niin meni maku jo kaikesta.
Lisäksi tilaan Saksasta paljon tavaraa ja muualtakin, hyvästi kusipäät suomalaiset firmat.Se onkin oikein, siinä että ostaja ja laatu kohtaa. Hirn!
Tottakai jokaisella on oikeus valita oma työnsä, mutta kenelläkään ei pitäisi olla velvollisuutta maksaa toisen elatusta ihan vain siksi, että tämä toinen valitsee olla tekemättä mitään.
- Anonyymi
Rytmimuna homppeli jaksaa laulaa samaa pateettista tautologiaansa vuodesta toiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rytmimuna homppeli jaksaa laulaa samaa pateettista tautologiaansa vuodesta toiseen.
Kokoomuslainen sekopää & EX-työkkärin sukulainen.
- Anonyymi
nimenomaan, kaikki taiteilijat, urheilijat, yhdistys ihmiset,kansanedustajat,tutkijat jne jne, noitten pitäisi itse hankkia toimeentulonsa eikä elää verorahoilla
- Anonyymi
Tottakai jokaisella on oikeus valita oma työnsä, mutta kenelläkään ei pitäisi olla velvollisuutta maksaa toisen elatusta ihan vain siksi, että tämä toinen valitsee olla tekemättä mitään.
No ei yrittäjät huoli töihin kun hakeee ja kyselee työpaikkoja. Niin siinätapauksessa pitää olla vevollisuus ja vielä jos käy kuntouttavassa työtoiminassa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No ei yrittäjät huoli töihin kun hakeee ja kyselee työpaikkoja. Niin siinätapauksessa pitää olla vevollisuus ja vielä jos käy kuntouttavassa työtoiminassa.Työnantajat alkakoot palkkaamaan muitakin kuin parikymppisiä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No ei yrittäjät huoli töihin kun hakeee ja kyselee työpaikkoja. Niin siinätapauksessa pitää olla vevollisuus ja vielä jos käy kuntouttavassa työtoiminassa.Jos ei ole muuta keinoa saada toimeentuloa kuin sosiaaliturva, mitä ehdotat kun haluat lakkauttaa sosiaaliturvajärjestelmän kokonaan? Rikollisuutta?
Kuolemantuomiota?
Monet työllisetkin joutuvat turvautumaan sosiaaliturvaan koska palkalla ei tule toimeen. Pitäisikö heidätkin mestata?
Elätkö sinä maailmassa jossa köyhyydestä ja tukiriippuvuudesta noustaan vain jotenkin muuttamalla asennetta? Sisuuntumalla?
Kouluttautumalla?
Suomessa on jumalaton määrä pitkäaikaistyöttömiä tohtoreita. Ja kaikki lähihoitajatkaan eivät pääse töihin. Aloilla joissa on työvoimapula ei kärsitä työvoiman puutteesta siksi koska ei ole muka töihin tulijoita. Työntekijöillä teetetään alivoimalla töitä koska työnantajat säästävät palkkakustannuksissa ja määräävät ITSE rekrykieltoja.
Sitten ulisevat joka tuutissa työvoimapulaitkuaan.
Tämä on työttömien syytä. Työttömät pitää pistää tuhoamisleireille rangaistukseksi tilanteesta josta he itse kärsivät pahiten?
Olet sinäkin saatanallisen viisas älykkö. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Työnantajat alkakoot palkkaamaan muitakin kuin parikymppisiä.
Suomessa vain eläkeläiset saavat palkkatöitä. Eläkeläisten hyvinvointi on kaikki kaikessa kun lapset, nuoret ja ruuhkavuosiaan elävät dyykkaavat roskiksia ja yrittävät tehdä siitä trendikästä jottei se tuntuisi niin häpeälliseltä.
- Anonyymi
Kannatteeko sitä tuota nuien suvaita nii mittaila ihimistä laisin.
- Anonyymi
Aiemmin olen äänestänyt perusuomalaisia, mutta nyt on vaan pakko siirtyä vasemmistoliiton kannalle. Perusuomalaiset eivät ole enää mikään työttömien puolue ja purran johdolla kannattavat työttömyystukien leikkauksia.
- AnonyymiUUSI
Turhaan työttömät meette kopille. Se ei tuo mitään vaikutusta. Se on nähty.MENKÄÄ TÖIHIN millä on yhteiskunnallista merkitystä. Älkää hakeko niitä tempputyöllistämis juttuji. Ne ei vie teitä mihinkään suuntaan päinvastoin teidät leimataan luusereiks työantaja piireissä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1471939
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir2871071Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.81899- 35868
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31789Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta18736- 73732
- 45688
Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44681Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse48676