Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni kasvisproteeni pihvejä soijarouheesta.Maku oli yllättävän hyvä.Reseptin kysyin tekoälyltä.
Näistä SAA vielä enemmän proteenia sisältävän jos korvaa osan soijarouheesta proteenijauhoilla.
Kuitenkin jo tuo soijarouhe sisältää jo melkein puolet enemmän proteenia kuin liha ja proteenijauhot 3 kertaa enemmän kuin liha
Soijarouheen etu on halpa hinta n 6 eur kilo ja korkea proteenipitoisuus 53 g 100 g Lihassa se on 26 g
Soijarouhepihvit
Ainekset (n. 4 pihviä)
2 dl soijarouhetta
2 dl vettä
1 rkl soijakastiketta
1 tl kasvisliemijauhetta tai -kuutiota
1 tl savupaprikaa (tai tavallista paprikajauhetta)
1 tl valkosipulijauhetta
1 tl sipulijauhetta
½ tl mustapippuria
1 rkl tomaattipyreetä
½ dl korppujauhoja (tai kaurahiutaleita)
1 rkl perunajauhoja (tai maissitärkkelystä)
1 rkl öljyä (taikinaan)
1 tl sinappia (valinnainen)
Öljyä paistamiseen
Ohjeet
1. Turvota soijarouhe: Kiehauta vesi ja sekoita siihen soijakastike sekä kasvisliemijauhe. Lisää soijarouhe, sekoita ja anna turvota noin 5 minuuttia.
2. Mausta ja sekoita: Lisää soijarouheen joukkoon savupaprika, valkosipuli- ja sipulijauhe, mustapippuri, tomaattipyree, sinappi, öljy sekä perunajauhot ja korppujauhot. Sekoita hyvin ja anna taikinan tekeytyä muutama minuutti.
3. Muotoile ja paista: Muotoile massasta pihvejä ja paista ne keskilämmöllä öljyssä noin 3–4 minuuttia per puoli, kunnes ne saavat kauniin paistopinnan.
4. Tarjoile: Nauti hampurilaisessa, perunoiden ja kastikkeen kanssa tai vaikka salaatin kera.
Lihan syönti on turhaa
17
156
Vastaukset
- Anonyymi
Teen joskus soijarouheesta kastiketta.Syön sitä papujen kanssa.Laitan sekaan jauhelihaa
- Anonyymi
Mies syö vain kasviksia 😳
https://vm.tiktok.com/ZNdRUq3QA/ - Anonyymi
Mistä saa propeenin?
- Anonyymi
Kasviksista
- Anonyymi
Lidlissä myydään pienissä pahvitölkeissä useampaa eri papulaatua. Hinta noin 70 senttiä purkki. Ne on valmiiksi liotettu ja keitetty, ja ne ovat vesiliemessä ilman suolaa.
Yhden purkin sisällössä on 246 kaloria ja 17,5 krammaa proteenia. - Anonyymi
Syön kuitenkin lihaa aivan entiseen tapaan 150 g päivässä.
Kasviproteenit on hyvä lisäproteenin lähde. - Anonyymi
Niin mutta monta krammaa proteesia tarvi päivässä
- Anonyymi
Riippuu vähän suosittelijasta. Ideaalitilanne ei ole sama kuin minimitarve. Normaalipainoisella 0,8 krammaa per painokilo proteenia riittää, mutta isommasta määrästä saattaa saada lisähyötyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu vähän suosittelijasta. Ideaalitilanne ei ole sama kuin minimitarve. Normaalipainoisella 0,8 krammaa per painokilo proteenia riittää, mutta isommasta määrästä saattaa saada lisähyötyä.
MKH sanoi että 35 krammaa propeenia päivässä riittää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MKH sanoi että 35 krammaa propeenia päivässä riittää
Taidat muistaa väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat muistaa väärin.
Voisiko Mkh ihan itse vastata etkä jatkuvasti sinä hänen puolestaan? Vai oletko Mkh ja Knm?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisiko Mkh ihan itse vastata etkä jatkuvasti sinä hänen puolestaan? Vai oletko Mkh ja Knm?
Viesti olisi muotoiltu toisella tavalla, jos oikeasti olisi kysynyt aloittajalta jotain. Silloin olisi käytetty toisen persoonan muotoa, mutta nyt käytettiin kolmannen persoonan muotoa, eli ei kysytty MKH:lta mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viesti olisi muotoiltu toisella tavalla, jos oikeasti olisi kysynyt aloittajalta jotain. Silloin olisi käytetty toisen persoonan muotoa, mutta nyt käytettiin kolmannen persoonan muotoa, eli ei kysytty MKH:lta mitään.
Eli saako Mkh tai Knm itse vastata, jos sinä muistat väärin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli saako Mkh tai Knm itse vastata, jos sinä muistat väärin?
Voisitko sitten vastedes muotoilla kysymyksesi niin, ettei synny väärinkäsitystä kolmannen persoonan käytön vuoksi? Jos haluat kysyä joltakulta jotakin, käytä toisen persoonan yksikkömuotoa tai halutessasi teitittelymuotoa.
Ei siis näin: Voisiko hän sitten vastedes muotoilla kysymyksensä niin, ettei synny väärinkäsitystä kolmannen persoonan käytön vuoksi? Jos hän haluaa kysyä joltakulta jotakin, hänen tulisi käyttää toisen persoonan yksikkömuotoa tai halutessaan teitittelymuotoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko sitten vastedes muotoilla kysymyksesi niin, ettei synny väärinkäsitystä kolmannen persoonan käytön vuoksi? Jos haluat kysyä joltakulta jotakin, käytä toisen persoonan yksikkömuotoa tai halutessasi teitittelymuotoa.
Ei siis näin: Voisiko hän sitten vastedes muotoilla kysymyksensä niin, ettei synny väärinkäsitystä kolmannen persoonan käytön vuoksi? Jos hän haluaa kysyä joltakulta jotakin, hänen tulisi käyttää toisen persoonan yksikkömuotoa tai halutessaan teitittelymuotoa.Sinä olet se Elektrolyyttiukko, suuret luulot itsestään.
- Anonyymi
MKH sanoi että 35 krammaa propeenia päivässä riittää, se on uskottava.
- Anonyymi
Se ei ole propelli vaan proteesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1033114Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä4992458- 891643
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501346Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä701218- 83976
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa17965- 34925
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal76852Tänään Uutisnuotassa !
Ähtärin valtuustoryhmien Kokoomus, Keskusta, SDP ja KD kannanotto 27.3.2025 Ähtärinjärven Uutisnuotassa: *Rakentavaa yh41777