YLEISRADIO on perunut jo tehtyjä irtisanomisia, kertovat Helsingin Sanomien lähteet yhtiön sisältä.
HS:n haastatteleman toimittajan mukaan useita irtisanomisia on peruttu ja perusteeksi esihenkilö on antanut prosessissa tapahtuneen virheen.
Yle tunaroi tämänkin.
20
171
Vastaukset
- Anonyymi
No, tietenkin.
- Anonyymi
Ei yllätä.
Ainahan nuo muutosneuvottelut eivät ole yksikertaisia ja helppoja. Kun 378:aan työsuhteeseen tehtiin muutoksia ja 156 irtisanottiin, niin kaksi irtisanomista ja yksi pakkosiirto ei mennyt ihan kohdilleen.
Syyksi on kerrottu että ”…ovat tehneet kokonaisharkintaa, ja ovat todenneet, että heillä on tapahtunut arviointivirhe.”- Anonyymi
Yle käyttäytyy kun kunnon kommunistit ikään,
- Anonyymi
Irtisanomisen hoitaa yleensä lähiesimies ja jos siitä ei ole kokemusta, niin se on vaikea paikka. Se on vaikeaa henkisesti ja samalla juridisesti tarkka paikka.
Irtisanomiseen on tarkat säännöt ja se on lopulta hyvä niin irtisanovalle esimiehelle kuin irtisanottavallekkin. Ylen esimiesten pitämistä 378 muutosprosessista ja -keskustelusta 375 meni oikein, ja ne kolme, jotka eivät välttämättä menneet korjattiin.
Sinällään tietenkin ristiriitaista, että samat oikeistolaiset jotka kannattavat Ylen leikkauksia kannattavat myös irtisanomisen "helpottamista" eli irtisaniseen liittyvien sääntöjen purkamista eli mielivallan mahdollistamista. Anonyymi kirjoitti:
Irtisanomisen hoitaa yleensä lähiesimies ja jos siitä ei ole kokemusta, niin se on vaikea paikka. Se on vaikeaa henkisesti ja samalla juridisesti tarkka paikka.
Irtisanomiseen on tarkat säännöt ja se on lopulta hyvä niin irtisanovalle esimiehelle kuin irtisanottavallekkin. Ylen esimiesten pitämistä 378 muutosprosessista ja -keskustelusta 375 meni oikein, ja ne kolme, jotka eivät välttämättä menneet korjattiin.
Sinällään tietenkin ristiriitaista, että samat oikeistolaiset jotka kannattavat Ylen leikkauksia kannattavat myös irtisanomisen "helpottamista" eli irtisaniseen liittyvien sääntöjen purkamista eli mielivallan mahdollistamista.”Irtisanomisen hoitaa yleensä lähiesimies ja jos siitä ei ole kokemusta, niin se on vaikea paikka.”
Näin on. Olen itse jonkun kerran ollut näissä muutosneuvotteluissa ja joskus on esimies todella ollut töppö – ei minua kohtaan vaan kollegoitani kohtaan. Vaatii aika lailla taitoja tehdä se siten, ettei turhaan loukkaa.
”Sinällään tietenkin ristiriitaista, että samat oikeistolaiset jotka kannattavat Ylen leikkauksia kannattavat myös irtisanomisen "helpottamista" eli irtisaniseen liittyvien sääntöjen purkamista eli mielivallan mahdollistamista.”
Hyvä huomio! Eli vaaditaan mielivaltaisia irtisanomisia ”mutu tuntumalla” ja sitten valitetaan, kun joku jossain tekee niin.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”Irtisanomisen hoitaa yleensä lähiesimies ja jos siitä ei ole kokemusta, niin se on vaikea paikka.”
Näin on. Olen itse jonkun kerran ollut näissä muutosneuvotteluissa ja joskus on esimies todella ollut töppö – ei minua kohtaan vaan kollegoitani kohtaan. Vaatii aika lailla taitoja tehdä se siten, ettei turhaan loukkaa.
”Sinällään tietenkin ristiriitaista, että samat oikeistolaiset jotka kannattavat Ylen leikkauksia kannattavat myös irtisanomisen "helpottamista" eli irtisaniseen liittyvien sääntöjen purkamista eli mielivallan mahdollistamista.”
Hyvä huomio! Eli vaaditaan mielivaltaisia irtisanomisia ”mutu tuntumalla” ja sitten valitetaan, kun joku jossain tekee niin.Yle on ikuinen reporadio.
Anonyymi kirjoitti:
Yle on ikuinen reporadio.
Ahaa, siis jopa PS:set ja Kokoomuskin on sellaiseksi muuttunut. :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yle käyttäytyy kun kunnon kommunistit ikään,
"Yle käyttäytyy kun kunnon kommunistit ikään,"
Aivan, halusi vain näin juuri ennen vaaleja "mustamaalata" hallituspuolueita äärivasurikommunistien eli demareiden, vasureiden ja vihreiden hyväksi!!! Anonyymi kirjoitti:
"Yle käyttäytyy kun kunnon kommunistit ikään,"
Aivan, halusi vain näin juuri ennen vaaleja "mustamaalata" hallituspuolueita äärivasurikommunistien eli demareiden, vasureiden ja vihreiden hyväksi!!!:D Vai niin. Yhtä lailla totuuksia on kerrottu kaikista puoleista ja PS:set on ainoita, jotka loukkaantuivat siitä.
- Anonyymi
Kommunistien touhua.
- Anonyymi
Kyvyttömiä mihinkään.
- Anonyymi
Kuinkas muutenkaan.
- Anonyymi
Ullatus!
- Anonyymi
Hyvä, että ne pari virhettä on tajuttu korjata. Oliko tunarointia mielestäsi se korjaaminen vai korjaamisen tarpeen luonut tarvekartoitus?
Ilmeisesti näin on. Täällä tuntuu ettei joidenkin mielestä ihmiset saa tehdä virheitä, eikä etenkään korjata niitä.
- Anonyymi
Ylen touhu 🤔???
- Anonyymi
Tietenkin. 😆
- Anonyymi
Entäs nyt kun koko kaakossa vain yksi saa potkut?
- AnonyymiUUSI
Uskon että Ylen tunarointi johtuu siitä että Yle lähti pikaistuksissaan liikkeelle kosto mielessä ja tämä kostontarve aiheutti liian hätäisiä päätöksiä kun piti lopettaa kosto mielessä ohjelmia mitä kansa rakastaa. Nyt tämä koston ja kiusantekemisen tarve on vähentynyt ja järki on alkanut palata ja tehdään jonkinlaisia korjausliikkeitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1142144- 1881784
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631165Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K791082Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311040En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k691008Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.43953Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉74925Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse55880The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut8874