Kertokaa, paljonko työttömyystukea voi saada, jos nyt jää työtöttömäksi. Olen ollut 10 vuotta ainakin pois työkkärin listoilta.
- Maksaako Kela asunnon, esim. yksiön+sähkö+vesi? Paljonko siihen päälle tulee rahaa?
Paljonko työttömyystuki?
27
320
Vastaukset
- Anonyymi
perus työttömyystuki karvan alle 600 euroa verojen jälkeen. asumistuki +-300 euroa riippuen vuokrasta. jos ei riitä on mahdollista saada toimeentulotuki, sen määrä riippuu tarpeestasi. jos saat toimeentulotuen, voit lähettää sähkölaskut ym. laskut kelan maksettavaksi. käytännössä vuokran, sähkön ym. jälkeen jää 500 euroa ruokaan ja muuhun huvitteluun
- Anonyymi
Mikäli ei suostu, alistu nöyryyttävään Työkokeiluun tai Kuntouttavaan työtoimintaan (Sosiaalinen palvelu) niin voivat leikata Toimeentulotukea ensin 20%, sitten 40% ja nyt suunnittelevat 50%. Tuo 50% menee läpi kun vallassa on sadistinen oikeistolainen hallitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäli ei suostu, alistu nöyryyttävään Työkokeiluun tai Kuntouttavaan työtoimintaan (Sosiaalinen palvelu) niin voivat leikata Toimeentulotukea ensin 20%, sitten 40% ja nyt suunnittelevat 50%. Tuo 50% menee läpi kun vallassa on sadistinen oikeistolainen hallitus.
niin, minkäs teet asialle. jos syödä mielii niin kyllä menen itse ainakin sitten vaikka työkokeiluun tai kuntouttavaan mielelläni, kun töitäkään ei ole. ei ole hirveästi vaihtoehtoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin, minkäs teet asialle. jos syödä mielii niin kyllä menen itse ainakin sitten vaikka työkokeiluun tai kuntouttavaan mielelläni, kun töitäkään ei ole. ei ole hirveästi vaihtoehtoja.
Työkokeilut ja kaikki muut 9 euron ylläpitokorvauksilla pyörivät orjuuden muodot ovat sekä perustuslain vastaisia että jopa YK:n ihmisoikeussopimuksen vastaisia. Jos niihin painostetaan, saati pakotetaan se on ihmisoikeusrikos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työkokeilut ja kaikki muut 9 euron ylläpitokorvauksilla pyörivät orjuuden muodot ovat sekä perustuslain vastaisia että jopa YK:n ihmisoikeussopimuksen vastaisia. Jos niihin painostetaan, saati pakotetaan se on ihmisoikeusrikos.
niin mutta mitä voit tehdä asialle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin mutta mitä voit tehdä asialle
Yksin et varmaankaan voi mitään asialle!
Ainoastaan voit muuttaa Kuntaan jossa olisi halpa vuokra-taso ja alkaa omavaraiseksi,
Tähän on perustuslaillinen oikeus. Suomessa elää yli 100 tuhatta ihmistä ilman sossu numeroita,eläitäin itsensä kuin pakolaiset,tehden töitä liikuessaan.Työnantajat kyllä hyvät työntekijät palkitsee,verottaja yrittäjät. - Anonyymi
Mulla esim tulot: päiväraha 595, asumistuki 456 ja TT tuki 205. Eli nuo kun laskee yhteen ja vähentää vuokrani 717. Jää vähän yli 500. Kela maksaa sähköt erikseen,niihin minulta ei mene kuin 30€ (siirto ja kulutus yhteensä) Apteekkiin menee joka kuukausi maksusitoumus. Kyllähän tässä ruokaa saa ostettua, ei siitä kiinni,mutta ei sitä oikein sitten muuta teekään. Päivät kävelen ja katselen halpoja juttuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mä voisin istua vaikka kannonnokassa 4tuntis päivässä,jos tuet pysyy ennallaan 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mä voisin istua vaikka kannonnokassa 4tuntis päivässä,jos tuet pysyy ennallaan 😂
Kyseessä on periaate että työtön ei kuulu Kuntouttavaan työtoimintaan.
- Anonyymi
Työssäoloehto 1/2 vuotta, ettå voi saada työmarkkinatukea. Kannattaa kysyä Kelasta. Ansiosidonnainen: vuoden työssäoloehto. Riippuu vähän siitä mitä olet tehnyt tuon 10 v. Muussa tapauksessa se sitten toimeentulotuki.
- Anonyymi
en ole ollut eläessäni päivääkään töissä ja työmarkkinatuki juoksee normaalisti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
en ole ollut eläessäni päivääkään töissä ja työmarkkinatuki juoksee normaalisti
Arvostan! Et ole jäänyt paljosta paisti. Työvitutus itselläni aika tapissa. Perässä tullaan.
- Anonyymi
Itse saan tällä hetkellä 669e netto työmarkkinatukea, 299e asumistukea ja joku 150-200e tt-tukea. Sitten kela maksaa sähköt, lääkkeet ym hyväksyttävät menot
Peruspäiväraha/työmarkkinatuki on siis 37,21 e/pv - verot, mikä prosentti se nyt sattuukaan olemaan, itselläni on 10% - Anonyymi
Mie piän ykköspaikkaa yhes listas vaik oon sen kymmenisen vuotta ollu veke listoist muutekii. Mikä ihmme virkka niil semmosil o.
- Anonyymi
Kyllä ne siellä kertovat.
- Anonyymi
595 netto, jos on oma asunto niin et saa asumistukea etkä sossusta mitään.
Samoin jos omistat jotain yli 20ke edestä vähentää asumistukea reilusti vaikka vuokralla olisit. - Anonyymi
Et saa kelasta muuta kuin työttömyyskorvauksen joka on verojen jälkeen noin 600€/kk jos olet kassassa niin saat sieltä enemmän tai no sen mukaan mikä on ollut palkka ja siitä sitten saat x määrän. Jos olet vuokralla voit hakea asumistukea. Jos sulla ei ole säästöjä voit hakea tt tukea. Sinun tulee hakea 4 työpaikkaa/ kk tää tulee automaattisesti uusille. Jos jäät omaehtoisesti työttömäksi saat karenssin.
- Anonyymi
liityt nyt parhaaksi katsomaasi työttömyyskassaan. Tytöttömäksi joutuessasi saat silloin reilusti parempaa työttömyyskorvausta (ansiosidonnainen) kuin kelan antama korvaus on,
- Anonyymi
Höpö höpö . Kukaan ei maksa mitään
- Anonyymi
Vankilassa saa paremman toimeentulon, sinne pääsee helposti.
- Anonyymi
Käteen vuokran ja sähkön jälkeen jää TT tuen verran eli vähän yli 500€. Kelasta saa lääkkeet maksusitoumuksella.
- Anonyymi
Kannattaa tehdä jotain pieniä käteistöitä, semmosia ei isoja summia. Ostaa Lidlistä niillä jemmaan ruokaa.
- Anonyymi
"Maksaako Kela asunnon, esim. yksiön+sähkö+vesi? Paljonko siihen päälle tulee rahaa?"
😂😂😂- Anonyymi
Osan ainakin maksaa joo, esim mulla vuokra vesineen on 530e/kk, tuosta kela maksaa suoraan 299e ja jos haen toimeentulotukea niin noin 150-200e/kk tulee lisää.. Ja sähköt toki maksaa myös
- Anonyymi
kannaattako kuitenkaan jättäytyä työhalujen puutostilan takia työttömäksi. Se on tyystin eri asia jos sinulle annetaan potkut. Silloin asialla on kiire. Laita nyt ainakin jäsenyys ammmattiliittoon ja työttömyyskassaan pikimmiten vetämään.
- Anonyymi
Työttömyysraha on noin 5836€/kk ja siihen tulee kylkeen ilmainen 430 neliön asunto.
Lisäksi kela korvaa kaikki juoksevat kulut.
Tämä on varma tieto. Olen lukenut siitä näiltä palstoilta. - Anonyymi
Noh onneksi omalla takapihalla saa kasvatettua lähes koko vuoden kasvikset, pari omenapuuta vielä niin saa omenaviiniä tehtyä noin sata litraa, siitä riittää talven iltojen iloksi sitten. Osingoilla makselee pakolliset laskut niin kaikki mitä tukina saa valtiolta on vain extraa ja voi pistää säästöihin.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232558- 1351964
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151291Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631286En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771141HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio271133Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351122Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451089- 961053
Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉841048