Miksi ihmiset kiusaavat itseään?

Anonyymi-ap

Ja ostavat vieläkin meluisia ja savuttavia polttisautoja kun on mahdollista hankkia hijainen ja mukava sähköauto. Polttisautoja joutuu tankkaamaan kalliilla polttoaineella tämän tästä ja kädet haisevat joko dieseliltä tai bensalta ellei sitten vaatteetkin. Monimutkainen tekniikka vaatii paljon kalliita huoltoja ja uusimiissa polttisautoissa on todella paljon todella kalliita moottori ja vaihdelaatikkoremontteja.

Pitää olla aikamoinen masokisti ajaakseen polttisautolla ja siltikin on vielä kourallinen ihmisiä jotka valitsee uudeksi autoksi polttisauton.

57

474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et ole ilmeisesti koskaan ajanut nykyaikaisella polttomoottoriautolla. Ne ei savuta ja ovat hiljaisia. Vakavat moottori tai vaihteistovauriot ovat äärimmäisen harvinaisia.

      • Anonyymi

        Juuri näin


      • Anonyymi

        Katson sen DSG nytkytyksen vaurioksi samoin kuin jakopääongelmat.

        Mutta parmempi ostaa sellainen minkä kokee itselle parhaiten sopivan . Se ei tietysti aina ole se mikä omaan käyttöön olisi paras koska meillä kaikilla on oma bias.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katson sen DSG nytkytyksen vaurioksi samoin kuin jakopääongelmat.

        Mutta parmempi ostaa sellainen minkä kokee itselle parhaiten sopivan . Se ei tietysti aina ole se mikä omaan käyttöön olisi paras koska meillä kaikilla on oma bias.

        Nuo DSG-ongelmat olivat tietyn vuosimallin VW-autoissa, ei se kovin yleistä ole. Lisäksi ongelmaa ei ollut manuaaleissa, joita suuri osa Suomessa myytävistä tuon ajan autoista oli.


      • Anonyymi

        Joillain tojotilla pääsee lähes 800 km, ennrn kun pitää tehdä yli 38000€ maksava moottoriremontti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katson sen DSG nytkytyksen vaurioksi samoin kuin jakopääongelmat.

        Mutta parmempi ostaa sellainen minkä kokee itselle parhaiten sopivan . Se ei tietysti aina ole se mikä omaan käyttöön olisi paras koska meillä kaikilla on oma bias.

        Ei ne ole mitään vaurioita. Öljyn kulutus vaihteiston viat, jakoketjujen katkeamisen ja katalysaattorien vaihdot ovat normaalia huoltoa. Öljyä lisää, ei tunnu missää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo DSG-ongelmat olivat tietyn vuosimallin VW-autoissa, ei se kovin yleistä ole. Lisäksi ongelmaa ei ollut manuaaleissa, joita suuri osa Suomessa myytävistä tuon ajan autoista oli.

        Onneksi niissä oli takuut kuten sähköauton akussa.


    • Anonyymi

      Ei vaan jaksa sitä hilipatihippaa kaapeleiden kanssa monta kertaa päivässä.

      • Anonyymi

        Lähde aamulla töihin ja irrota latauskaapeli ja pakkaa takaronkkin. Tule töihin (jossa ehkä on latausmahdollisuus) ja pura kaapelit takaronkista ja kytke tökkeliin. Ota huomioon että työpaikan latauspisteessä saa ladata max. neljä tuntia. Käy irroittamassa latauspiuhat ja siirrä auto. Lähde töistä himaan ja kytke himassa latausjohto halpaa yölatausta varten. Sulkapallo-pelikaveri soittaa että lähde iltakahville. Lähdet ja irrotat sähköauton latauksesta. Tulet kotiin ja liität sähköauton lataukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähde aamulla töihin ja irrota latauskaapeli ja pakkaa takaronkkin. Tule töihin (jossa ehkä on latausmahdollisuus) ja pura kaapelit takaronkista ja kytke tökkeliin. Ota huomioon että työpaikan latauspisteessä saa ladata max. neljä tuntia. Käy irroittamassa latauspiuhat ja siirrä auto. Lähde töistä himaan ja kytke himassa latausjohto halpaa yölatausta varten. Sulkapallo-pelikaveri soittaa että lähde iltakahville. Lähdet ja irrotat sähköauton latauksesta. Tulet kotiin ja liität sähköauton lataukseen.

        Jo on pieni akku, jos noin paljon täytyy latailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo on pieni akku, jos noin paljon täytyy latailla.

        Niinhån ne on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähde aamulla töihin ja irrota latauskaapeli ja pakkaa takaronkkin. Tule töihin (jossa ehkä on latausmahdollisuus) ja pura kaapelit takaronkista ja kytke tökkeliin. Ota huomioon että työpaikan latauspisteessä saa ladata max. neljä tuntia. Käy irroittamassa latauspiuhat ja siirrä auto. Lähde töistä himaan ja kytke himassa latausjohto halpaa yölatausta varten. Sulkapallo-pelikaveri soittaa että lähde iltakahville. Lähdet ja irrotat sähköauton latauksesta. Tulet kotiin ja liität sähköauton lataukseen.

        Versus: Lorotat kolmessa minuutissa gasolinskia 66 litraa tankkiin ja ajat 3 viikkoa uhraamatta ajatustakaan siihen pääseekö liikkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Versus: Lorotat kolmessa minuutissa gasolinskia 66 litraa tankkiin ja ajat 3 viikkoa uhraamatta ajatustakaan siihen pääseekö liikkeelle.

        Tosin joudut erikseen menemään sinne tankkauspaikalle ja sen jälkeen maksat siitä polttoaineesta moninkertaisen hinnan, verrattuna sähköauton lataukseen.
        Esim. mainitsemasi 66 litraa maksaa n.120€. Kun teet tuon kolmen viikon välein, maksat vuodessa polttoaineesta n. 2000€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin joudut erikseen menemään sinne tankkauspaikalle ja sen jälkeen maksat siitä polttoaineesta moninkertaisen hinnan, verrattuna sähköauton lataukseen.
        Esim. mainitsemasi 66 litraa maksaa n.120€. Kun teet tuon kolmen viikon välein, maksat vuodessa polttoaineesta n. 2000€.

        Niin ja sitten vielä dieselin tai bensan hajuiset vaatteet.


      • Anonyymi

        Siinähän se on autokatoksen seinässä kaapeli. Kaksi kertaa viikossa laittaa kiinni ja se on siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähde aamulla töihin ja irrota latauskaapeli ja pakkaa takaronkkin. Tule töihin (jossa ehkä on latausmahdollisuus) ja pura kaapelit takaronkista ja kytke tökkeliin. Ota huomioon että työpaikan latauspisteessä saa ladata max. neljä tuntia. Käy irroittamassa latauspiuhat ja siirrä auto. Lähde töistä himaan ja kytke himassa latausjohto halpaa yölatausta varten. Sulkapallo-pelikaveri soittaa että lähde iltakahville. Lähdet ja irrotat sähköauton latauksesta. Tulet kotiin ja liität sähköauton lataukseen.

        Kuinka paljon sinä oikein ajat autolla? Normaalilla sähköautolla tuo tarkoittaisi, että pitäisi ajaa 1000 km joka päivä. Älä rupea keksimään täysin idioottimaisia esimerkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähde aamulla töihin ja irrota latauskaapeli ja pakkaa takaronkkin. Tule töihin (jossa ehkä on latausmahdollisuus) ja pura kaapelit takaronkista ja kytke tökkeliin. Ota huomioon että työpaikan latauspisteessä saa ladata max. neljä tuntia. Käy irroittamassa latauspiuhat ja siirrä auto. Lähde töistä himaan ja kytke himassa latausjohto halpaa yölatausta varten. Sulkapallo-pelikaveri soittaa että lähde iltakahville. Lähdet ja irrotat sähköauton latauksesta. Tulet kotiin ja liität sähköauton lataukseen.

        Kaikin puolin keksitty juttu, varsinkin se sulkapallo-pelikaveri. Tuollaisella ei ole kavereita koskaan ollutkaan, eikä varmaan tulekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin joudut erikseen menemään sinne tankkauspaikalle ja sen jälkeen maksat siitä polttoaineesta moninkertaisen hinnan, verrattuna sähköauton lataukseen.
        Esim. mainitsemasi 66 litraa maksaa n.120€. Kun teet tuon kolmen viikon välein, maksat vuodessa polttoaineesta n. 2000€.

        Siksi töissä käyn että voin kustantaa itselleni mukavuutta. En mene asioihin viimeinen rahakillinki edellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähde aamulla töihin ja irrota latauskaapeli ja pakkaa takaronkkin. Tule töihin (jossa ehkä on latausmahdollisuus) ja pura kaapelit takaronkista ja kytke tökkeliin. Ota huomioon että työpaikan latauspisteessä saa ladata max. neljä tuntia. Käy irroittamassa latauspiuhat ja siirrä auto. Lähde töistä himaan ja kytke himassa latausjohto halpaa yölatausta varten. Sulkapallo-pelikaveri soittaa että lähde iltakahville. Lähdet ja irrotat sähköauton latauksesta. Tulet kotiin ja liität sähköauton lataukseen.

        Pitää olla pieniakkuinen auto, jos meneen noin vaikeaksi. Ei ole mikään vaiva ottaa seinällä roikkuvaa latausjohtoa koukusta ja tökätä se autoon. Toisekseen vain yksi latauskerta viikossa riittää viikon työmatka ajeluihin (5d x 80 km) plussakeleillä. Pakkasilla joutuu lataamaan 2 x vko.
        Meillä sähköauto ollut vuoden ja kerran on ladattu muualla kuin kotona. Töissä ei ole latausmahdollisuutta, enkä sellaista tosin tarvitsekaan.
        Totta jos puhutaan, niin ilman kotilatausmahdollisuutta meillä ei olisi sähköautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähde aamulla töihin ja irrota latauskaapeli ja pakkaa takaronkkin. Tule töihin (jossa ehkä on latausmahdollisuus) ja pura kaapelit takaronkista ja kytke tökkeliin. Ota huomioon että työpaikan latauspisteessä saa ladata max. neljä tuntia. Käy irroittamassa latauspiuhat ja siirrä auto. Lähde töistä himaan ja kytke himassa latausjohto halpaa yölatausta varten. Sulkapallo-pelikaveri soittaa että lähde iltakahville. Lähdet ja irrotat sähköauton latauksesta. Tulet kotiin ja liität sähköauton lataukseen.

        Täysin keksitty juttu, kaveri sepittää juttua. Polttisjorkella ei ole eikä tule yhtään sen enempää sulkpallo-, kuin muutakaan kaveria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon sinä oikein ajat autolla? Normaalilla sähköautolla tuo tarkoittaisi, että pitäisi ajaa 1000 km joka päivä. Älä rupea keksimään täysin idioottimaisia esimerkkejä.

        Kyllähän polttisjorkke sellaisen heittää vaikka ruokatunnilla. Yhden isännän pölöpoika käveli pitkin pihaa pöristellen vanha Massikan ratti käsissä. Kysyttiin, mistä tulet Ameriikast, vastasi, että amfibiolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo on pieni akku, jos noin paljon täytyy latailla.

        Minä olen ladannut yleensä kerran viikossa, viikonloppuna, kun sähkö on usein ilmaista. Sillä ajelen hyvin viikon ajot. Enkä edes lataa akkua täyteen, vaan ainoastaan 80% saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja sitten vielä dieselin tai bensan hajuiset vaatteet.

        Ja näpit jäässä.


    • Anonyymi

      Pitää olla melkoinen masokisti, jos menee ostamaan sähköauton vaikka ei ole sitä latausmahdollisuutta. Oikeastaan silloin on kyllä käsittämättömän tyhmä, koska elämä alkaa pyöriä auton lataamisen ympärillä. Ennen hulluilla oli halvat huvit, mutta sähköauto kallis pakkomielle.

      • Anonyymi

        En koe olevani minkään sortin msokisti, mutta ilman kotilatausta olen ajellut nyt kaksi vuotta. Päivittäiset ajot noin 60 km. Ei mitään ongelmaa ole ollut. Salilla pari kertaa viikossa ja normaalit kauppakäynnit niin auto latautuu samalla. Latausongelma on vain niiden mielikuvissa joilla sähköautoa ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En koe olevani minkään sortin msokisti, mutta ilman kotilatausta olen ajellut nyt kaksi vuotta. Päivittäiset ajot noin 60 km. Ei mitään ongelmaa ole ollut. Salilla pari kertaa viikossa ja normaalit kauppakäynnit niin auto latautuu samalla. Latausongelma on vain niiden mielikuvissa joilla sähköautoa ei ole.

        Meillä tuosta tulisi ongelma. Ei käydä sellaisissa paikoissa viettämässä vapaa-aikaa, joissa olisi latausmahdollisuus. Meidän 2 x vk kauppareissuihinkin meneen vain n. 20 min/kerta.


      • Anonyymi

        Siksi on parasta asua omakotitalossa jolloin voi asennuttaa sellaisen latausaseman kuin haluaa eikä tarvitse keskustella asiasta kenenkään kanssa. Auto pihaan parkkiin, latausaseman latausjohto kiinni autoon ja aamulla irti. Tämä kestää muutaman sekunnin ja siitä tulee rutiini jota ei lopulta edes huomaa ajattelevansa. Paljon nopeampaa ja vaivattomampaa kuin se että joutuu poikkeamaan jossain huoltoasemalla tankkaamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä tuosta tulisi ongelma. Ei käydä sellaisissa paikoissa viettämässä vapaa-aikaa, joissa olisi latausmahdollisuus. Meidän 2 x vk kauppareissuihinkin meneen vain n. 20 min/kerta.

        Eikö teillä ole kotona sähköä????


    • Anonyymi

      Esimerkiksi siksi, kun ei löydy sähkökäyttöistä matkailuautoa.

      • Anonyymi

        Ja siksi, ettei aikuisten oikeasti löydy sähköautoa, jolla voisi vetää edes 1,5 t painoista, 250 cm leveää vaunua. Isommasta vaunusta puhumattakaan. Vaikka vetomassa riittäisi, niin kulutus nousee pilviin. Sellainenkin pikkujuttu, kuin hinta saattaa vaikuttaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siksi, ettei aikuisten oikeasti löydy sähköautoa, jolla voisi vetää edes 1,5 t painoista, 250 cm leveää vaunua. Isommasta vaunusta puhumattakaan. Vaikka vetomassa riittäisi, niin kulutus nousee pilviin. Sellainenkin pikkujuttu, kuin hinta saattaa vaikuttaa...

        Pari päivää sitten testattua: Veturina ID4 GTX, perässä pienin Juncarin kuomullinen kärry Lx 270. Kuormaa 430 kg eli kokonaispaino n. 600 kg.
        80 km/h tietä koko matka, lämpö pari astetta plussan puolella, matkan pituus n. 90 km. Normaali maantiekulutus n. 20 kWh/100 km. Kärryn kanssa 26 kWh/100 km.
        Aika iso lisäys, jos vertaan sitä aiemman Passatin kulutuslukemiin. Bensaa kärryn ja vastaavan kuorman kanssa kun meni vain n. litra enemmän sataselle.

        Isompi kärry, jossa paljon tuulipintaa, niin pomppasi Passatinkin lukemat yli 10 l sataselle. Idan kanssa en ole isompaa kärryä vielä kokeillut. Kovin isoa kärryä sillä ei voi edes vetää, painoraja on 1200 kg.


    • Anonyymi

      500€ corolalla ajaa vielä vuosia...sehän on kuin laittaisi rahaa pankkiin ja säästyneet rahat voi vaikka laskea palkaksi...aika isoa palkkaa saa kun joku maksaa 80.000€ ja makselee osamaksuja ja syö kaurapuuroa..

      • Anonyymi

        Entäs jos tuon sähköauton saa palkan päälle autoetuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos tuon sähköauton saa palkan päälle autoetuna.

        Aloittajalla on kummallinen käsitya kourallisesta ihmisiä.
        Minusta ennemmin pitää puhua kourallisesta ihmisistä, jotka valitsivat sähköauton.
        Helmikuun tilaston mukaan polttisautoja rekisteröitiin 2186 kappaletta,, sähköautoja 1563.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalla on kummallinen käsitya kourallisesta ihmisiä.
        Minusta ennemmin pitää puhua kourallisesta ihmisistä, jotka valitsivat sähköauton.
        Helmikuun tilaston mukaan polttisautoja rekisteröitiin 2186 kappaletta,, sähköautoja 1563.

        Sinulla taitaa olla ihan oma tapasi lukea tilastoja.
        Helmikuussa diesel ja bensa-autot 788kpl v.s. sähköautot 2583kpl

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla taitaa olla ihan oma tapasi lukea tilastoja.
        Helmikuussa diesel ja bensa-autot 788kpl v.s. sähköautot 2583kpl

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot

        Poistit tilastosta ei-ladattavat hybridit, joita myytiin 1398kpl. Jos nämä lasketaan mukaan polttisautoiksi, kuten yleensä tehdään, niin sitten polttisautoja rekisteröitiin helmikuussa 2186kpl. Eli juuri sen verran kuin kommentoimassasi tekstissä sanottiin.

        Ja on kyseenalaista voidaanko plugareita nimittää sähköautoiksi, koska niissä on polttomoottori.


    • Anonyymi

      Ihan saatanan kallista ajoa sähköautolla. Jos ei muuten olisi mielenterveysongelmia niin viimeistään silloin on, kun hankit sähköauton uuden tai käytetyn. Suuri vaara että hirttäytyy niihin latauskaapeleihin.

      • Anonyymi

        Se on ehkä vaikeaa vain sinulle, ei pidä yleistää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ehkä vaikeaa vain sinulle, ei pidä yleistää.

        Muistakaa kysyä sähköauton myyjältä ennen kaupan tekoa, että paljonko maksaa akuston vaihto ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistakaa kysyä sähköauton myyjältä ennen kaupan tekoa, että paljonko maksaa akuston vaihto ??

        Sinun kannattaa kysellä automyyjiltä tyhjiä pulloja, niin saat pari litraa polttoainetta siihen ritsaasi.


      • Anonyymi

        Sähköauton hinta ja pelko kalliista akkuremontista tulee esiin yhdessä ja toisessa kommentissa. Se kertoo siitä että liian pienet tulot tai riittämätön varallisuus estää sähköautoon siirtymisen. Kantama on joillekin varmasti ongelma jos ajaa todella paljon ja pitkiä matkoja. Sitten on kaikenlaisia muita väittämiä joista monia ei edes viitsi ottaa tosissaan on osoitettu yksi toisensa jälkeen vääriksi. Akut ovat osoittautumassa erittäin kestäviksi ja pitkäikäisiksi ja akkujen luotettavuus on parantunut nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton hinta ja pelko kalliista akkuremontista tulee esiin yhdessä ja toisessa kommentissa. Se kertoo siitä että liian pienet tulot tai riittämätön varallisuus estää sähköautoon siirtymisen. Kantama on joillekin varmasti ongelma jos ajaa todella paljon ja pitkiä matkoja. Sitten on kaikenlaisia muita väittämiä joista monia ei edes viitsi ottaa tosissaan on osoitettu yksi toisensa jälkeen vääriksi. Akut ovat osoittautumassa erittäin kestäviksi ja pitkäikäisiksi ja akkujen luotettavuus on parantunut nopeasti.

        Pulmana on edelleen akusto johon on sitoutunut kokoa, painoa ja erityisesti paljon pääomaa !
        Kun pelkkä akusto maksaa kymmeniä tuhansia Euroja, niin ei sähköauton suunnittelu/rakenne ole kunnossa ?

        Riski on keskiluokkaiselle aivan liian suuri !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pulmana on edelleen akusto johon on sitoutunut kokoa, painoa ja erityisesti paljon pääomaa !
        Kun pelkkä akusto maksaa kymmeniä tuhansia Euroja, niin ei sähköauton suunnittelu/rakenne ole kunnossa ?

        Riski on keskiluokkaiselle aivan liian suuri !

        Keskiluokkaisten aika sähköautojen omistajina laajemmin tulee myöhemmin. Nyt ollaan vielä siinä vaiheessa että teknologia kehittyy ja niitä pystyvät ostamaan varakkaammat ja suurempituloiset keille auton hinta ei ole ongelma. Keskiluokkainen pelkää että arvokas auto kaataa koko talouden. Varakkaalle se on vain yksi hankinta muiden joukossa.


    • Anonyymi

      Enemmän monessa sähköautossa on alustan ja rengasmelua luin polttisautoissa.

    • Anonyymi

      Taitaapi edelleen olla suurimmassa osassa uusia autoja polttomoottori.

    • Anonyymi

      Näillä km joita ajan, ei ole missään vaiheessa järkeä ostaa s.autoa. Ne matkat jotka ajan, tulisi taksilla kokonaisuus nähden halvemmaksi.

    • Anonyymi

      Polttomoottoriautossa on etu !

      Akku maksaa 150€
      Sähköautossa akusto maksaa 40000€

      Nopeimmat ymmärtävät eron !?

      • Anonyymi

        Polttomoottoriauton akun joudut uusimaan 3-4 vuoden välein, sähköauton akustoa hyvin todennäköisesti et kertaakaan auton käyttöiän aikana.


      • Anonyymi

        Ei mitään väliä. Siinä vaiheessa, kun Iidan akku kypsyy, niin se on paalauskunnossa. Vaikka 10 vuotta, niin pääomakulut ovat vain 5000 € / vuosi. Saman verran (eikä riitäkään) kustantaisi mikä vaan vastaava leasing-auto.


    • Anonyymi

      Kommunisti uskovaisivia
      Ilmastouskovaisivia
      Sähköautouskovaisivia

    • Anonyymi

      Ihmiset eivät viitsi kiusata itseään ostamalla sähköautoa, koska siinä on omaisuus kiinni pelkästään lattiassa ??

    • Anonyymi

      Henkilöautokannan keski-ikä oli vuonna 2024 noin 13,6 vuotta.

      Ostaisitko noin vanhan sähköauton - et ostaisi.

      Ihmisillä ei yksinkertaisesti ole varaa kunnollisiin sähköautoihin, eikä tule ihan heti olemaan.

    • Anonyymi

      SEN TAKIA ETTÄ NIILLÄ SENTÄÄN PÄÄSEE PERILLE , KUN SATTUU NOITA TANKKAUS PISTEITÄ OLEMAAN VÄHÄN ENEMMÄN KUIN SÄHKÖLLÄ

    • Anonyymi

      On muutoinkin vain kourallinen ihmisiä, jotka ylipäätään hankkivat autonsa uutena. Tässä jos okt-naapurustoa mietin, niin taitaa löytyä vain yksi joka on hankkinut uuden auton viimeisten 5 v sisään.

      • Anonyymi

        Kyllä ainakin Kempeleessä autot vaihtuu uuteen 3v välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ainakin Kempeleessä autot vaihtuu uuteen 3v välein.

        Mielikuvitusautoja on helppo vaihtaa.


    • Anonyymi

      Olen aloittajan kanssa samoilla linjoilla,en käsitä kuka nykypäivänä haluaa moisella dinoöljy kotterolla ajella.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

      KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      398
      4500
    2. Kuka on mystinen heppamies?

      Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      1752
    3. Muutto ei ratkaise mitään.

      Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      138
      1518
    4. Jäätävä epävarmuus

      Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      73
      1273
    5. Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?

      The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass
      Tv-sarjat
      15
      1086
    6. Perjantaita!

      Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔
      Ikävä
      72
      1077
    7. Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"

      Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1019
    8. Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua

      Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään
      Ähtäri
      64
      976
    9. Ainakin hän on elossa

      ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      38
      960
    10. Ei sua mies varmaan kauheasti haittaa

      Jos otan sut omakseni, tässä lähiaikoina ❤️
      Ikävä
      65
      931
    Aihe