Jos rakennan pakusta retkiauto niin että ei ole kiinteitä asennuksia vaan kaikki kalusteet irti, liinoilla kiinniatkan aikana niin saanko ottaa väliseinän irti?
Onko tuo ohjaamon ja tavaratilan välinen seinä pakko olla paikoillaan.
Jättäisin kumminkin pakun penkit niin kuin me onkin 1+2 henkilöä.
Pakusta retkiauto
19
299
Vastaukset
- Anonyymi
Käsittääkseni väliseinä ei ole pakollinen, mutta varmista katsastusasemalta. Minulla on ollut Hiace ilman väliseinää, mutta siitä on kauan. Selviää yhdellä puhelinsoitolla.
- Anonyymi
Saako väliseinä siirtää liukuoven takareunan tasolle?
Tilaan ei tulisi penkkejä vaan koirat matkustaisi siellä.
Takimman osa tavaratilassa jäisi tavaran kuljetukseen eli olisi kylmä tila. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako väliseinä siirtää liukuoven takareunan tasolle?
Tilaan ei tulisi penkkejä vaan koirat matkustaisi siellä.
Takimman osa tavaratilassa jäisi tavaran kuljetukseen eli olisi kylmä tila.Ainakin aikoinaan sai. Oli 1990 "veronkierto" hiace, siinä oli väliseinä siirretty just noin ja välitilassa oli kolmelle kovat penkit. Tai olihan niissä pieni pehmuste, sen paksuus taisi olla määritelty.
Maksoi uutena n. 90.000 mk ja sain siitä 10 v vanhana 70.000 mk. Parhaita autokauppoja ikinä.
- Anonyymi
Myitkö autosi Rinta-Joupille , kun noin hyvän hinnan sait.
Palstavahti kysyy- Anonyymi
Mulla on velkaa vielä 24 000e Santanderille!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on velkaa vielä 24 000e Santanderille!
ei enää paljoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei enää paljoa.
Ei niin, kaksi tonnia olen jo maksanut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin, kaksi tonnia olen jo maksanut
Kyl se loppu sit siitä hoituu.
Santander on hyvä pankki, sinne menee meidän lapsinlisätkin.
- Anonyymi
Pakettiautosta retkeilykäyttöön olen rakentamassa ja en rekiströi sitä matkailuautoksi tulevasta v.2026 suuresta veronkorotuksista joka kohdentuu matkailuautoihin.
Kaikki ns. kalusteet on näppärästi irrotettavissa ja ne on liukukisko sivutteilla joten auto on silloin tavallinen pakettiauto missä on takaovissa ikkunat ja sivulla.
Lämpö asuintilaa aurinkopaneleilla ja lämpöputkisto kulkee seinän ja lattianvälissä ja lämmityksessä huolehtii alde.- Anonyymi
Minä aion laittaa auton ulkopuolelle diesel lämmittimen ja putken auton sisään hönkimään lämpöä. Diesellämmittimestä sentään ei tarvitse dieselveroa maksaa🤣
Tavallinen nestekaasu jääkaappi ja pullo tai sitten eväät sellaiset ettei jääkaappia tarvitse. - Anonyymi
Ei kannata liialti hönkäillä sitä pakokaasua,nimittäin Dieselöljy kyllä varmasti palaessaan kehittää häkää, sun muita epätervellisiä kaasuja, ja pienhiukkasia.Tuskin noissa lämmittimissä kattia ,ja hiukkassuodatinta on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata liialti hönkäillä sitä pakokaasua,nimittäin Dieselöljy kyllä varmasti palaessaan kehittää häkää, sun muita epätervellisiä kaasuja, ja pienhiukkasia.Tuskin noissa lämmittimissä kattia ,ja hiukkassuodatinta on.
Kirjoittaa ihminen, joka ei ymmärrä diesel lämmittimistä mitään?
Ei lämmitintä auton ulkopuolelle kannata laittaa. Vai haluatko lämmittää kylmää ulkoilmaa jatkuvasti ja saada autoon ylipaineen? Pakoputki ulos riittää, ilmanvaihtoa unohtamatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoittaa ihminen, joka ei ymmärrä diesel lämmittimistä mitään?
Ei lämmitintä auton ulkopuolelle kannata laittaa. Vai haluatko lämmittää kylmää ulkoilmaa jatkuvasti ja saada autoon ylipaineen? Pakoputki ulos riittää, ilmanvaihtoa unohtamatta.Pakuihin on olemassa telineitäkin.auton ulkopuolelle mihin diesellämmitin laitetaan ja ajon ajaksi poistetaan.
Pakoputki onkin hieman hankala toteuttaa johonkin uuteen autoon.
Lämpimän ilman saa autoon sisälle vaikkapa pohjan kautta eikä reikä jää näkyviin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakuihin on olemassa telineitäkin.auton ulkopuolelle mihin diesellämmitin laitetaan ja ajon ajaksi poistetaan.
Pakoputki onkin hieman hankala toteuttaa johonkin uuteen autoon.
Lämpimän ilman saa autoon sisälle vaikkapa pohjan kautta eikä reikä jää näkyviin.Eikö lämmitys olisi fiksuinta toteuttaa siten, että diesellämmittimen lämpö tulisi auton lämmityslaitteen kautta (vesiwebasto tai eberi). Tarvittaessa tavaratilaan voi yhdistää letkuilla lisälämmittimen. Ei tartte telineitä eikä mitään läpivientejä ilma- tai pakoputkille. Polttoainekin tulee auton tankista.
Saisi olla kyllä 2 akkua vaikka automaattierottimella, jottei tule käynnistysongelmia. Ei ole kallis, esim. https://www.biltema.fi/veneily/veneen-sahkojarjestelma/veneen-sahkotarvikkeet/asennustarvikkeet/erotusrele-automaattinen-2000042018 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö lämmitys olisi fiksuinta toteuttaa siten, että diesellämmittimen lämpö tulisi auton lämmityslaitteen kautta (vesiwebasto tai eberi). Tarvittaessa tavaratilaan voi yhdistää letkuilla lisälämmittimen. Ei tartte telineitä eikä mitään läpivientejä ilma- tai pakoputkille. Polttoainekin tulee auton tankista.
Saisi olla kyllä 2 akkua vaikka automaattierottimella, jottei tule käynnistysongelmia. Ei ole kallis, esim. https://www.biltema.fi/veneily/veneen-sahkojarjestelma/veneen-sahkotarvikkeet/asennustarvikkeet/erotusrele-automaattinen-2000042018Minulla oli retkeilyautossa Webasto, tankista tuli polttoaine. Mitään tekemätön laite jos aikoo yöpyä autossa, Webasto imee akut tyhjäksi muutamassa tunnissa.
Parempi on wallasliesi jossa lämpökansi.
- Anonyymi
Ei kait siellä tarvi olla kuin pano patja ja kylmäkaappi.
- Anonyymi
Mitä pelkällä patjalla tekee.
- Anonyymi
Nestekaasulla toimisi sekä keitin että lämmitin ja pullon voi laittaa ulos
telineelle tai jopa koteloida sen.- Anonyymi
Kotelo vaan tavaratilaan ja tuuletus kotelosta ulos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk813065Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911746Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll831596- 1371452
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651438- 1571344
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1591273Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur821217Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j981207- 831192