Pitkäaikaiset hyvät ystävät A ja B tilaavat Woltilla 20e ateriat per naama A:n Wolt-tilillä. Henkilöiden välillä ei ole erityisempää aiempaa dynamiikkaa tarjoamisten suhteen, vaan molemmat ovat aina tähän asti maksaneet paikan päällä ravintoloissa omat ruokansa. Onko oletus, että B maksaa oman ateriansa vai maksaako A oletuksena molempien ruuat, koska tilaus on tehty hänen tilillään?
Entä mitä skenaariota seuraavista pidätte tahdittomana:
1. B ei itse tarjoudu maksamaan omaa osuuttaan, vaan olettaa A:n maksavan kaiken
2. B tarjoutuu omatoimisesti maksamaan oman osuutensa
3. A pyytää B:tä siirtämään Mobilepaylla oman osuutensa
Ongelma: Kuka maksaa Wolt-tilauksen?
4
258
Vastaukset
- Anonyymi
Mitkä on A ja B sukupuolet?
- Anonyymi
Miten tämä on oleellista kun kyseessä on pelkkä ystävyyssuhde?
- Anonyymi
Ois pitäny sopia ennen maksua.
Vaihtoehdoista:
1) Ei tahdoton. Eikä voi tietää, jos B voi vaikka kuvitella tarjoavansa ensi kerralla.
2) Ei tahditon jos kysyy neutraalisti
3) Ei tahditon jos kysyy neutraalisti
Mutta paras vaihtoehto on pyöriä ylipäätään porukoissa joissa ketään ei joku 20€ kiinnosta.- Anonyymi
Minun ei ainakaan ole koskaan elämäni aikana tarvinnut sopia etukäteen, koska kaikille on aina ollut itsestäänselvyys, että jokainen maksaa omansa ellei joku erikseen ilmoita tarjoavansa. Ethän ennen ravintolaan astumistakaan koe tarvetta sanoa kaverille etukäteen, että molemmat maksavat sitten omat ruokansa., vaan se on oletus siihen asti kunnes toinen sanoo tarjoavansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1235600
- 725232
- 994315
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753680Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603328- 442920
- 152337
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️582069- 461955
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381743